صفحه 1 از 22 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اگه شیعیان راست میگویند پس این آیه؟ [تطبیق آیه سوم سوره زمر بر شیعیان]

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    60
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    45

    اگه شیعیان راست میگویند پس این آیه؟ [تطبیق آیه سوم سوره زمر بر شیعیان]




    مذهب شیعه میگوید: برای رسیدن به خدا باید یک واسطه ای وجود داشته باشد که بتواند ما را به خداوند نزدیک کند.
    مانند شخصی که مقام پایینی دارد و برای پذیرفته شدن درخواستش، پیش یک رئیس اداره باید کسی را واسطه کند.
    خداوند این حرف را در سوره الزمر آیه 3 نقض کرده و ایشان را دروغگو و کافر نامیده است.

    أَلاَ لِلَّهِ الدِّينُ الْخَالِصُ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَي اللَّهِ زُلْفَي‏ إِنَّ اللَّهَ يَحْکُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لاَ يَهْدِي مَنْ هُوَ کَاذِبٌ کَفَّارٌ (3)

    آگاه باشید که دین خالص از آن خداست، و آنها که غیر خدا را اولیای خود قرار دادند، (دلیلشان این بود که): اینها را نمی پرستیم مگر بخاطر اینکه ما را به خداوند نزدیک کنند. خداوند روز قیامت میان آنان در آنچه اختلاف داشتند داوری می کند، خداوند آن کس را که دروغگو و کفران کننده است هرگز هدایت نمی کند.

    دین خالص یعنی دینی که غیر از خدا کسی در آن عبادت و مدح و ثنا نمی شود و بقیه غیر از او فقط بعنوان پیرو یا تبلیغ کننده دین او میتوانند حضور داشته باشند.

    آیا شیعیان غیر از خدا را اولیای خود قرار نداده اند؟
    مانند اولیاء الله که اصلا چنین کلمه ای در قرآن وجود ندارد. و به فرموده خداوند کسی نمیتواند غیر از خدا ولی ما باشد:

    اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ


    آیا
    شیعیان نمی گویند ما اینها را نمی پریستیم، فقط بخاطر این است که اینها ما را به خداوند نزدیک میکند.

    آیا برای حل مشکلات به سراغ امام رضا یا امامزاده فلان یا قمر بنی هاشم یا باب الحوائج و غیره نمیروند. یا اینکه میگویند ما به اینها میگوییم که اینها به خدا بگویند.

    پس چرا در نماز میگوییم:
    ایاک نعبد و ایاک نستعین

    خداوندا فقط تو را میپرستیم و فقط از تو یاری میجوییم
    .

    آیا فقط از او یاری میجویید.

    اینها سوالاتی است که تا ابد نیز جوابی برای آنها نیست چون هر جوابی به مانند مخالفت با کلام خداوند میباشد.

    ویرایش توسط seyedziya : ۱۳۸۹/۰۹/۱۱ در ساعت ۲۲:۵۹ دلیل: تکمیل عنوان تاپیک برای تمرکز بحث تاپیک بر مطلب ابتدای تاپیک...

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    473
    حضور
    1 روز 14 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    57
    صلوات
    3962



    سلام دوست گرامی
    چرا تمام این سوالات جواب داره فقط کمی تأمل کنید در این مباحثی که مطرح میکنم
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُواْ فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ. مائده آیه 35ت
    رجمه آیت الله مشکینی
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، از خداوند پروا كنيد و (براى تقرّب) به سوى او (از مقرّبان درگاهش و از عمل‏هاى صالح) وسيله بجوييد و در راه او جهاد كنيد، شايد رستگار گرديد.
    تفسیر نمونه
    ....
    وسيله در مفهوم لغويش به معنى هر چيزى است كه باعث تقرب ميگردد. لازم به تذكر است كه هرگز منظور اين نيست چيزى را از شخص پيامبر يا امام مستقلا تقاضا كنند، بلكه منظور اين است با اعمال صالح يا پيروى از پيامبر و امام ، يا شفاعت آنان و يا سوگند دادن خداوند به مقام و مكتب آنها (كه خود يكنوع احترام و اهتمام به موقعيت آنها و يك نوع عبادت است ) از خداوند چيزى را بخواهند اين معنى نه بوى شرك مى دهد و نه بر خلاف آيات ديگر قرآن است و نه از عموم آيه فوق بيرون مى باشد. (دقت كنيد) قرآن و توسل از آيات ديگر قرآن نيز به خوبى استفاده ميشود كه وسيله قرار دادن مقام انسان صالحى در پيشگاه خدا و طلب چيزى از خداوند به خاطر او، به هيچوجه ممنوع نيست و منافات با توحيد ندارد، در آيه 64 سوره نساء مى خوانيم : و لو انهم اذ ظلموا انفسهم جائوك فاستغفروا الله و استغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما : اگر آنها هنگامى كه به خويشتن ستم كردند (و مرتكب گناهى شدند) به سراغ تو مى آمدند و از خداوند طلب عفو و بخشش ميكردند و تو نيز براى آنها طلب عفو مى كردى ، خدا را توبه پذير و رحيم مى يافتند. و نيز در آيه 97 سوره يوسف مى خوانيم كه : برادران يوسف از پدر تقاضا كردند كه در پيشگاه خداوند براى آنها استغفار كند و يعقوب نيز اين تقاضا را پذيرفت . در آيه 114 سوره توبه نيز موضوع استغفار ابراهيم در مورد پدرش آمده كه تاثير دعاى پيامبران را درباره ديگران تاييد ميكند و همچنين در آيات متعدد ديگر قرآن اين موضوع منعكس است .
    روايات اسلامى و توسل از روايات متعددى كه از طرق شيعه و اهل تسنن در دست داريم ، نيز به خوبى استفاده ميشود كه توسل به آن معنى كه در بالا گفتيم هيچگونه اشكالى ندارد، بلكه كار خوبى محسوب ميشود، اين روايات بسيار فراوان است و در كتب زيادى نقل شده و ما به عنوان نمونه به چند قسمت از آنها كه در كتب معروف اهل تسنن مى باشد اشاره مى كنيم : 1 - در كتاب وفاء الوفاء تاليف دانشمند معروف سنى سمهودى چنين ميخوانيم كه : مدد گرفتن و شفاعت خواستن در پيشگاه خداوند از پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) و از مقام و شخصيت او، هم پيش از خلقت او مجاز است و هم بعد از تولد و هم بعد از رحلتش ، هم در عالم برزخ ، و هم در روز رستاخيز، سپس روايت معروف توسل آدم را به پيامبر اسلام (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) از عمر بن خطاب نقل كرده كه : آدم روى اطلاعى كه از آفرينش پيامبر اسلام در آينده داشت به پيشگاه خداوند چنين عرض كرد: يا رب اسئلك بحق محمد لما غفرت لى . <93> خداوندا به حق محمد (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) از تو تقاضا ميكنم كه مرا ببخشى.

  5. صلوات ها 16


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    473
    حضور
    1 روز 14 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    57
    صلوات
    3962



    دوست گرامی
    شما با یک آیه که معلوم نیست شأن نزول آن چیست همچین سوالی رو مطرح کردین ولی دیدین که این برداشتهای شما اشتباهه و من این رو با نص صریح قرآن نشون دادم و همچنین روایاتی در این زمینه فراوان بود که خب مجال گفتنش نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Ye Mosalman نمایش پست ها
    یا شیعیان غیر از خدا را اولیای خود قرار نداده اند؟
    تا ببینیم منظور شما از ولی چی باشه؟
    طبق آیه ای از قرآن کریم "انَما وَلِيُكُمُ اللهُ وَ رَسولُهُ وَ الَّذينَ امَنوا اَلَذينَ يقيمُونَ الصَلوةَ وَ يؤتونَ الزكوةَ وَ هُمْ راكِعونَ».مائده/55
    خداوند خودش بعد از اینکه خودش رو ولی و سرپرست تمامی موجودات و انسان معرفی میکنه این ولایت رو ازآن پیامبر و امامان هم میدونه و اونها رو هم بعنوان ولی و سرپرست معرفی میکنه.
    بله،شیعه به این اعتقاد داره نه اینکه نعوذبالله پیامبر و امامان رو در جایگاه خدا بدونه....
    یک مسأله دیگه اینکه ما نباید صرفا با توجه به شیوه توسل برخی از مردم عادی که تقریبا غلط هست اصل قضیه رو زیر سوال ببریم.
    مثلا شما میری حرم امام رضا (ع)، دو شیوه مطرح کردن خواسته هست:
    1.اینکه شما بگی امام رضا من این رو میخوام، شما اینکارو بکن، که بعضا دیده میشه برخی مردم عادی از روی عدم آگاهی لازم اینطور میگن
    2.یا نه، شما بگی : یا امام رضا از شما میخوام که واسطه بشین بین من و خدای من تا به جهت مقام و منزلت شما در نزد خدا،خئاوند عنایتی بفرماید.
    کدوم شیوه درسته و با اصول دین ما سازگاری داره؟
    مطمئنا شیوه دوم و می بینید که در این شیوه امام جایگاه خدا رو نگرفته و این توسل هم معنی با شرک نیست.
    به نظرتون اینها جواب سوالهای شما نیست؟؟؟
    از کارشناسان محترم خواهش میکنم در صورت اشتباه اصلاح بفرمایند

  7. صلوات ها 16


  8. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    1,578
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    61
    آپلود
    31
    گالری
    0
    صلوات
    9349



    نقل قول نوشته اصلی توسط ye mosalman نمایش پست ها
    مذهب شیعه میگوید: برای رسیدن به خدا باید یک واسطه ای وجود داشته باشد که بتواند ما را به خداوند نزدیک کند.
    مانند شخصی که مقام پایینی دارد و برای پذیرفته شدن درخواستش، پیش یک رئیس اداره باید کسی را واسطه کند.
    خداوند این حرف را در سوره الزمر آیه 3 نقض کرده و ایشان را دروغگو و کافر نامیده است.

    أَلاَ لِلَّهِ الدِّينُ الْخَالِصُ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَي اللَّهِ زُلْفَي‏ إِنَّ اللَّهَ يَحْکُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لاَ يَهْدِي مَنْ هُوَ کَاذِبٌ کَفَّارٌ (3)

    آگاه باشید که دین خالص از آن خداست، و آنها که غیر خدا را اولیای خود قرار دادند، (دلیلشان این بود که): اینها را نمی پرستیم مگر بخاطر اینکه ما را به خداوند نزدیک کنند. خداوند روز قیامت میان آنان در آنچه اختلاف داشتند داوری می کند، خداوند آن کس را که دروغگو و کفران کننده است هرگز هدایت نمی کند.

    دین خالص یعنی دینی که غیر از خدا کسی در آن عبادت و مدح و ثنا نمی شود و بقیه غیر از او فقط بعنوان پیرو یا تبلیغ کننده دین او میتوانند حضور داشته باشند.

    آیا شیعیان غیر از خدا را اولیای خود قرار نداده اند؟
    مانند اولیاء الله که اصلا چنین کلمه ای در قرآن وجود ندارد. و به فرموده خداوند کسی نمیتواند غیر از خدا ولی ما باشد:

    اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ


    آیا
    شیعیان نمی گویند ما اینها را نمی پریستیم، فقط بخاطر این است که اینها ما را به خداوند نزدیک میکند.

    آیا برای حل مشکلات به سراغ امام رضا یا امامزاده فلان یا قمر بنی هاشم یا باب الحوائج و غیره نمیروند. یا اینکه میگویند ما به اینها میگوییم که اینها به خدا بگویند.

    پس چرا در نماز میگوییم:
    ایاک نعبد و ایاک نستعین

    خداوندا فقط تو را میپرستیم و فقط از تو یاری میجوییم
    .

    آیا فقط از او یاری میجویید.

    اینها سوالاتی است که تا ابد نیز جوابی برای آنها نیست چون هر جوابی به مانند مخالفت با کلام خداوند میباشد.

    دوست عزیز پیش از اینکه عجولانه و از سرتعصب شیعه رو کافر و دروغگو بنامید یه بار دیگه آیه ی مورد بحث رو ملاحظه بفرمایید، این بار با دقت بیشتر!...

    شیعه کی گفته که برای تقرب به خدا باید حجت های خدا رو بپرستید؟! شما بجای درافتادن با عقیده ی شیعه با بی شرمی مطلب مضحکی رو در دهان شیعه می ذارین و بعد هم با آب و تاب شروع به نقدش می کنین؟! آیا این شیوه ی بحث محققانه است؟!...

    کی گفته در دین خالص مدح و ثنا فقط از آن خداست؟! مدح و ثنا از آن صاحب کماله از اون جهت که صاحب کماله...

    شما خودتون هم صبح و شب به زبان حال و قال از غیر خدا طلب یاری می کنین!، اینکه گفته میشه تنها از تو یاری می جوییم مراد اینه که نگاه استقلالی و شرک آمیز به یاری غیر تو نداریم...

    جهت منع از ولایت غیر حق(به معنای سرپرستی) در این آیه هم همین نگاه استقلالی و شرک آمیز این افراده نه صرف ولایت غیرحق، ولایت غیر حقی که از لوازم ولایت حقه نه تنها جایزه که ضروریه، ولایت به معنای دوستی هم که روشنه، دوستی غیر حق در راستای دوستی حق، نه به هیچ وجه مذموم که نیکو و زیباست...

    طرفه اینکه کفار رو هم با کافر یکی گرفتین!...

    تمثیل رئیس اداره و... (هم مثل روال غالب تمثیل ها) تمثیل نارسائیه...

    به عنوان یه نکته ی استطرادی، تعبیر اولیا الله هم در قرآن کریم هست، مثل این آیه ی شریفه:

    أَلا إِنَّ أَوْلِيَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ (سوره ی يونس، آیه ی 62)
    آگاه باشيد كه اولياى خدا را نه بيمى است و نه اندوهگين مى ‏شوند.

    گذشته از اینکه این مطلب ربطی به بحث حاضر نداشت!، حرف اینه که آیا ولی گرفتن غیر خدا جایزه یا نه (ولایت به معنای سرپرستی)، نه اینکه خداوند ولی داره یا نداره! (به معنای دوست)...


    ویرایش توسط seyedziya : ۱۳۸۹/۰۹/۱۱ در ساعت ۲۳:۱۲

    هُوَ الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْبَاطِن...(الحدید، 3.)

    وبلاگ من




  9. صلوات ها 16


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069





    سلام علیکم جمیعا


    جناب یک مسلمان

    شما و علمای شما اگر این سوال رو تونستید جواب بدید اونوقت متوجه میشید شیعه کافر و مشرک یا شما گمراه.

    اما سوال

    آیا سجده بر سنگ شرک نیست ؟

    آیا تعظیم بر سنگ شرک نیست ؟

    پس چطور به کعبه سجده میکنید ولی مشرک نشدید ؟

    مگر کعبه از سنگ و چوب نیست ؟

    یاحق




    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  11. صلوات ها 16


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6207



    با سلام
    این آیه در مورد گروهى است که به زعم خود ذات پاك خداوند را بزرگتر از آن مى‏دانستند كه عقل و فكر به آن راه يابد و بر اين اساس او را منزه از اين مى‏دانستند كه مستقيما او را مورد عبادت خويش قرار دهند، بنا بر اين می گفتند بايد به كسانى روى آوريم كه ربوبيت و تدبير اين عالم از سوى خداوند بر عهده آنها گذارده شده است، و آنها را واسطه ميان خود و او قرار دهيم.
    آنها را به عنوان" ارباب" و خدايان بپذيريم و پرستش كنيم تا ما را به خدا نزديك كنند، آنها همان فرشتگان و جن و به طور كلى وجودات مقدس عالمند.
    سپس از آنجا كه دسترسى به اين مقدسين نيز امكان‏پذير نبود تمثال و سمبلى براى آنها مى‏ساختند، و آنها را پرستش مى‏كردند، و اينها همان بتها بودند، و چون ميان اين تمثالها و وجود مقدسين يك نوع وحدت قائل بودند بتها را نيز" ارباب" و خدايان خود مى‏پنداشتند.
    پس ببینید اینها بتان رو که اولیاء قرار داده اند می پرستیدند.
    پرستش واسطه‏ ها، خواه فرشتگان و جن و مانند آنها باشند، و خواه پرستش بتهاى سنگى و چوبى، يك عمل بى‏اساس و دروغين است، به علاوه كفران نعمتهاى پروردگار محسوب مى‏شود، چرا كه بخشنده نعمت سزاوار پرستش است نه اين موجودات بى‏جان يا سراپا نياز.
    اما شیعیان که اهل بیت رو نمی پرستند بلکه تنها واسطه می دانند.و در واقع این خداست که حاجت می دهد.

    اگه شیعیان راست میگویند پس این آیه؟ [تطبیق آیه سوم سوره زمر بر شیعیان]

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  13. صلوات ها 11


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    60
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    45



    اولا:
    طبق ای آیه شریفه که فرمودید:

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُواْ فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ. مائده آیه 35

    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، از خداوند پروا كنيد و (براى تقرّب) به سوى او (از مقرّبان درگاهش و از عمل‏هاى صالح) وسيله بجوييد و در راه او جهاد كنيد، شايد رستگار گرديد.

    (از مقرّبان درگاهش و از عمل‏هاى صالح) را از کجا آوردید؟

    ثانیا"
    وسیله چیزی است که خداوند فرموده: به سوی او وسیله ای بجویید. یعنی وسیله هم میتواند قرآن باشد هم یک شخص زنده که میتواند وسیله ای شود تا انسان با تعالیم او سیرالی الله داشته باشد. نه اینکه انسان چنان عاشق این وسیله شود که خدا را فراموش کرده و در تمام عمر کوتاهش فقط به زیارت وسیله رفته - دعای فرج بخواند - برای او سینه بزند - زیارتش را بخواند - خواسته هایش را علیرغم فرموده خداوند که ایاک نستعین، از وسیله بخواهد که زنده نیست.
    حالا اگر هم فرصتی کرد نمازی هم برای خداوند بخواهد.

    ثالثا:
    خداوند فرموده:

    وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ (16)
    ما انسان را آفریدیم و وسوسه های نفس او را می دانیم، و ما به او از رگ قلبش نزدیکتریم.


    وقتی خداوند از رگ قلب انسان به خودش نزدیکتر است چه حاجت که خواسته هایش را از شخص دیگری که آنهم مرده و از دنیای زندگان بی اطلاع است درخواست کند.

    در ضمن در اسلام واسطه وجود ندارد و تنها پیامبران بودند که در هنگام حیاتشان بخاطر قرابت و نزدیکی خود با خداوند میتوانست در حق کسی دعا کنند. همانطور که بعضی از ایشان در زمان زنده بودنشان معجزاتی میکردند. ولی آیا بعد از مرگشان هم قادر به معجزه هستند.
    مانند حضرت سلیمان که تا زمان مرگش اجنه در اختیارش بودند و برایش کار میکردند ولی همین که رحلت فرمودند اجنه از محل کارشان خلاص گردیدند. و یوغ اسارت از گردنشان برداشته شد.


    فرمودید:
    از عمر بن خطاب نقل كرده كه : آدم روى اطلاعى كه از آفرينش پيامبر اسلام در آينده داشت به پيشگاه خداوند چنين عرض كرد: يا رب اسئلك بحق محمد لما غفرت لى . <93> خداوندا به حق محمد (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) از تو تقاضا ميكنم كه مرا ببخشى.


    از کی تا حالا حضرت آدم علم غیب داشت و ما نمیدونستیم.اگر اینطور بود که میفهمید شیطان دارد فریبش میدهد. خداوند فرموده که غیب مخصوص خداست و هیچ کس علم غیب ندارند. حتی پیامبران

    وَلاَ أَقُولُ لَکُمْ عِندِي خَزَائِنُ اللَّهِ وَلاَ أَعْلَمُ الْغَيْبَ ... (31)
    من (نوح) هرگز به شما نمی گویم خزاین الهی نزد من است، و غیب هم نمی دانم...

    سوره هود


    در ضمن روایاتی که از اهل سنت نقل کردید هیچ کدام سندیت ندارد و جزء احادیث موضوعات بوده و از سطل زباله اهل سنت استخراج کرده اید.

    استدعا دارم دستتان را در سطل زباله اهل سنت نکنید.
    ویرایش توسط Ye Mosalman : ۱۳۸۹/۰۹/۱۱ در ساعت ۱۷:۱۹

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    60
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    45



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها


    سلام علیکم جمیعا


    جناب یک مسلمان

    شما و علمای شما اگر این سوال رو تونستید جواب بدید اونوقت متوجه میشید شیعه کافر و مشرک یا شما گمراه.

    اما سوال

    آیا سجده بر سنگ شرک نیست ؟

    آیا تعظیم بر سنگ شرک نیست ؟

    پس چطور به کعبه سجده میکنید ولی مشرک نشدید ؟

    مگر کعبه از سنگ و چوب نیست ؟

    یاحق



    دوست عزیز قشنگ:

    خداوند فرموده رو به کعبه نماز بخوانید. نگفته به کعبه و حجرالاسود که جزئی از کعبه است سجده کنید.

    حالا اگر هم گفته بود، باید سجده میکردید همانطور که به شیطان گفت به انسان سجده کند و شیطان نکرد و جهنمی شد.

    ویرایش توسط Ye Mosalman : ۱۳۸۹/۰۹/۱۱ در ساعت ۱۷:۰۲

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    590
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2890



    نقل قول نوشته اصلی توسط ye mosalman نمایش پست ها
    پس چرا در نماز میگوییم: ایاک نعبد و ایاک نستعین خداوندا فقط تو را میپرستیم و فقط از تو یاری میجوییم. آیا فقط از او یاری میجویید. اینها سوالاتی است که تا ابد نیز جوابی برای آنها نیست چون هر جوابی به مانند مخالفت با کلام خداوند میباشد

    بسم الله الرحمن الرحیم

    برای این شبهه دیرینه پاسخهای مستدلی داده شده است و ندیدن شما دالّ بر نبودن پاسخ نیست

    ثانیا باید ایات قران را در کنا هم بررسی کرد و نه فقط به یک آیه استناد کرد . چه اینکه اگر ظاهر گرا باشیم و عمق مطلب را غور نکنیم به دره هلاکت و گمراهی سقوط میکنیم . اگر بخواهیم طبق روش شما پیش برویم باید بگوییم آیه 35 مائده "....وابتغوا الیه الوسیله ..." معارض آیه فوق است . در حالی که بین آیات قران تعارضی وجود ندارد و و سراسر قران یک سخن و کلام را دارد. و قران نیز بر این مطلب سخت تأکید دارد" و لو کان من عند غیرالله لوجدوا فیه اختلافا کثیرا" نساء،82.

    بنابر این اخذ به ظاهر قران انسان را معتقد به وجود اختلاف در قران میکند در حالیکه چنین عقیده ای خلاف توحید است.




    این بقیةالله التّی لا تخلوا من العترة الهادیة!!

  19. صلوات ها 11


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    590
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2890



    نقل قول نوشته اصلی توسط ye mosalman نمایش پست ها
    آیا شیعیان نمی گویند ما اینها را نمی پریستیم، فقط بخاطر این است که اینها ما را به خداوند نزدیک میکند. آیا برای حل مشکلات به سراغ امام رضا یا امامزاده فلان یا قمر بنی هاشم یا باب الحوائج و غیره نمیروند. یا اینکه میگویند ما به اینها میگوییم که اینها به خدا بگویند.


    اشکال شما بر این است که معنای وسیله و توسل و درخواست شفاعت را مساوی با پرستش وقائل شدن به مقام کاملا استقلالی برای آنها فرض کرده اید.در حالی که اشتباه محض است . شیعه هیچ گاه معتقد به چنین چیزی نیست.توسل و شفاعت و درخواست از آنها همه در راستای اذن خداوند است یعنی چنانچه خداوند اذن ندهد شفاعت آنها مقبول واقع نمیشود.

    نکته دیگر اینکه گفتید کلمه اولیاءالله در قران نیامده محضر شما عزیز باید عرض کنم : ایه 62 یونس ؛ "الا انّ اولیاء الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون؛
    ایه 34 انفال؛ "ان اولیاءه الاّ المتّقون؛ ضمیر "ه" در اولیاءه به خدا برمیگردد.

    نکته بعدی اینکه ایه 3 زمر درباره بت پرستان است که بتها را برای تقرب به خدا پرستش میکردند و مقام ربوبی برایشان قائل بودند چرا که ارتباط با خدا را غیر ممکن میدانستند در حالیکه اصلا شیعه چنین عقیده ای درباره اولیالله ندارد. و همه کارها به اذن خدا میداند.

    ر.ک. تفسیر المیزان ،محمد حسین طباطبایی ،ذیل ایه فوق.
    ر.ک.ایین وهابیت، جعفر سبحانی.

    ویرایش توسط زمزم : ۱۳۸۹/۰۹/۱۱ در ساعت ۱۹:۰۲
    این بقیةالله التّی لا تخلوا من العترة الهادیة!!

  21. صلوات ها 12


صفحه 1 از 22 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود