صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: نقد عقاید فرقه ضاله بهاییت

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    25
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    113

    نقد عقاید فرقه ضاله بهاییت




    بهاییان معتقدند:حضرت بهاء الله، يك معجزه است، زيرا بدون اينكه به مدرسه برود، توانسته الواح مقدس فارسي و عربي را املا نمايد. نقد عقاید فرقه  ضاله بهاییت
    ؛ امّی بودن بهاء دروغ محض است ، زیرا خود بهاء در يکي از الواح خود، مي‏نويسد:
    «ان البيان أبعدني و علم المعاني أنزلني... و الصرف صرفني عن الراحة و النحو محاعن القلب سروري و بهجتي».
    يعني: «همانا (یادگیری) علم بيان مرا (از مقصود) دور کرد و علم معاني مرا (از جايگاهم) پايين آورد... و علم صرف مرا از آسودگي بازداشت و علم نحو، شادي و خوشي را از دلم محو کرد»! (1)
    [1] . مجموعۀ الواح مبارکه، اثر بهاءالله ، چاپ قاهره 1338ق، ص 5.

    ادعای الوهیت بهاء الله
    ابتدا ، ادعای الوهیت توسط علی محمد باب شیرازی مطرح شد. سيّد علي‌ محمد در نامه‌ خود به‌ يحيي‌ (صبح‌ ازل) چنين‌نوشت:
    «هذا كتاب‌ من‌ اللّه‌ الحيّ القيّوم‌ الي الله الحيّ القيوم قل‌ كلّ من‌اللّه‌ يبدون‌ قل‌ كلّ الي‌ اللّه‌ يعودون. »
    اين‌ نامه‌اي‌ است‌ از خداي‌ زنده‌و بر پادارندهِ‌ جهان‌ (باب) به‌ سوي‌ خداي‌ زنده‌ و بر پا دارندهِ‌ جهان‌ (صبح‌ازل) بگو همه‌ از خدا آغاز مي‌شوند و همه‌ به‌ سوي‌ او باز مي‌گردند»!
    و بعدا ميرزا حسين‌ علي‌ نيز در نوشته‌اي‌ به‌ هادي‌ دولت‌آبادي‌ خطاب‌ مي‌كند:
    «ظلم‌ تو و امثال‌ تو به‌ مقامي‌ رسيد كه‌ در قلم‌ اعلي به‌ اين‌ اذكار مشغول. خف‌ عن‌ الله، انّ المبشّر قال: انه‌ ينطق‌ في‌ كلّ شأن‌انّني‌ انا الله‌ لااله‌ الا الله‌ ا‌نا المهيمن‌ القيّوم».از خدا بترس، ومبشر (باب) گفته‌ كه‌ او (من‌ يظهره‌ الله) همواره‌ و همه‌ وقت‌ چنين‌ سخن‌ مي‌گويدكه‌ من‌ خدايم، جز من‌ مهيمن‌ قيوّم‌ خدايي‌ نيست».[2]
    ميرزا حسين علي بهاء در این باره مي‏نويسد: «بشنو آنچه که وحي مي‏شود از محل بلا بر سرزمين رنج و سختي (زندان عکا)... انه لا اله الا أنا المسجون الفريد به درستي که نيست خدايي، جز من زنداني تنها ».[3]
    عبدالبهاء، ميرزا حسين علي بهاء را «هويت ذات واحديت وجود»، يعني حقيقت ذات يکتاي پروردگار معرفي کرده و سپس اضافه مي‏کند که اين مطلب هيچ تفسير و تأويل ندارد».[4]

    و این است خدای زمینی بهاییان!

    [2] . ر. ك. اشراقات ( مجموعه الواح بهاء) چاپ سنگی، ص‌ 158 وصص‌ 90، 194، 240 و 265.

    [3] . ميرزا حسين علي نوري، ناشر مبين ص 229، چاپ جديد.

    [4] . تاريخ صدرالصدور ص207، از قول عبدالبهاء.




    ویرایش توسط پرهام : ۱۳۸۹/۰۹/۰۶ در ساعت ۱۱:۰۹

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    با سلام و احترام
    واقعا تصویر روشنی از الله در بهاییت وجود ندارد و این در حالی است که آنان در عبارات خود از عبارت الله بسیار استفاده می کنند.
    عبارات نشان می دهد که جایگاه باب و نیز بهاء جایگاه خدایی است.
    بيشتر عقايد بهائيت در محور بهاء الله است كه در اين جا به چند نمونه زیر اشاره مي كنيم:
    1. شناخت؛ اولين چيزي كه بر بندگان واجب شده است، شناخت محل تابش وحي و طلوع امرالله است؛ يعني معرفت به ميرزا حسينعلي بهاء الله كه بر اثر اين شناخت، اعمال قبول مي شوند.
    2.میرزا بهاء الله جایگاه خدایی دارد.
    3. بهاء، مژده انبياء گذشته و باب است، يعني سيد علي محمد شيرازي( باب) فقط مژده رسان بهاء الله بود و او با عبارت « من یظهره الله» ، کسی که خدا او را در آینده ظاهر خواهد کرد، به آمدن او بشارت داده است و با آمدن او قيامت نزديك مي شود.



    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۷/۰۳ در ساعت ۱۳:۳۹

  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    4. اسماء، صفات و افعالي كه براي خداوند تبارك و تعالي ذكر مي شوند رموزي براي اشخاصي هستند كه آنها مظهر الله هستند(يعني خدا در آنها ظهور كرده است) و گرنه، خداوند، اسماء و صفات و افعال ندارد.

    5. بهاء الله، احد و واحد است و شريكي در ملك براي او نيست؛ چرا كه خداوند در او ظهور كرده است و اين ظهور، براي شناخت بيشتر خداوند است كه در حجاب غيب ، از نظرها پوشيده است. (1)


    1. احمد شبلی، مقارنة الاديان اليهوديه ، قاهره ، مكتبة النهضة المصريه، چاپ سوم، 1973 م، ص 331
    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۷/۰۳ در ساعت ۱۳:۳۷

  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    19
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    32



    نقل قول نوشته اصلی توسط هادي نمایش پست ها
    بهاء الله، احد و واحد است و شريكي در ملك براي او نيست؛ چرا كه خداوند در او ظهور كرده است و اين ظهور، براي شناخت بيشتر خداوند است كه در حجاب غيب ، از نظرها پوشيده است
    سلامی به هم نوعان
    مگر شما خودتون نمی گید اولیائ خدا مظهر و تجلی صفات خدا هستن، اگه آره که این بابا هم همین حرفو زده و الا هر کسی می دونه که اون خدا نیس، یه چیزی بگید عقلا بپذیرن!


  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط کامران نمایش پست ها
    سلامی به هم نوعان مگر شما خودتون نمی گید اولیائ خدا مظهر و تجلی صفات خدا هستن، اگه آره که این بابا هم همین حرفو زده و الا هر کسی می دونه که اون خدا نیس، یه چیزی بگید عقلا بپذیرن!

    جالب بود حال دو سوال اساسی

    سوال اول :

    خدا کیست و مشخصاتش چیست ؟
    ( بر اساس هر مکتبی که بدان معتقدید خدا را تعریف کنید )

    سوال دوم :

    مظهر به چه معنی است ؟


    1- بخشی از اصل است که ظهور کرده
    2- خود اصل است که ظاهر شده
    3- تصوری از اصل است بدین معنی که جدای از خداست ولی آئینه مشخصات اوست

    کدامیک ؟


    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    نقل قول نوشته اصلی توسط کامران نمایش پست ها
    مگر شما خودتون نمی گید اولیائ خدا مظهر و تجلی صفات خدا هستن، اگه آره که این بابا هم همین حرفو زده و الا هر کسی می دونه که اون خدا نیس، یه چیزی بگید عقلا بپذیرن!
    با سلام و احترام
    در ابتدا ادعای الوهیت توسط علی محمد باب شیرازی مطرح شد. سيّد علي‌ محمد در نامه‌ خود به‌ يحيي‌ (صبح‌ ازل) چنين‌ نوشت:

    «هذا كتاب‌ من‌ اللّه‌ الحيّ القيّوم‌ الي الله الحيّ القيوم قل‌ كلّ من‌ اللّه‌ يبدون‌ قل‌ كلّ الي‌ اللّه‌ يعودون. »
    اين‌ نامه‌اي‌ است‌ از خداي‌ زنده‌ و بر پادارندهِ‌ جهان‌ (باب) به‌ سوي‌ خداي‌ زنده‌ و بر پا دارندهِ‌ جهان‌ (صبح‌ ازل) بگو همه‌ از خدا آغاز مي‌شوند و همه‌ به‌ سوي‌ او باز مي‌گردند»!

    و بعدا ميرزا حسين‌ علي‌ نيز در نوشته‌اي‌ به‌ هادي‌ دولت‌ آبادي‌ خطاب‌ مي‌كند:
    «ظلم‌ تو و امثال‌ تو به‌ مقامي‌ رسيد كه‌ در قلم‌ اعلي به‌ اين‌ اذكار مشغول. خف‌ عن‌ الله، انّ المبشّر قال: انه‌ ينطق‌ في‌ كلّ شأن‌ انّني‌ انا الله‌ لااله‌ الا الله‌ ا‌نا المهيمن‌ القيّوم».از خدا بترس، و مبشر (باب) گفته‌ كه‌ او (من‌ يظهره‌ الله) همواره‌ و همه‌ وقت‌ چنين‌ سخن‌ مي‌گويد كه‌ من‌ خدايم، جز من‌ مهيمن‌ قيوّم‌ خدايي‌ نيست.(1)
    1.
    ر. ك. اشراقات ( مجموعه الواح بهاء) چاپ سنگی، ص‌ 158 وصص‌ 90، 194، 240 و 265.
    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۷/۰۸ در ساعت ۰۷:۳۰

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    ميرزا حسين علي بهاء در این باره مي‏نويسد: «بشنو آنچه که وحي مي‏شود از محل بلا بر سرزمين رنج و سختي (زندان عکا)... انه لا اله الا أنا المسجون الفريد به درستي که نيست خدايي، جز من زنداني تنها ».
    عبدالبهاء، ميرزا حسين علي بهاء را «هويت ذات واحديت وجود»، يعني حقيقت ذات يکتاي پروردگار معرفي کرده و سپس اضافه مي‏کند که اين مطلب هيچ تفسير و تأويل ندارد.
    یعنی نه مظهر ظهور صفات الهی بلکه ذات و احدیت خدا!!
    آیا به راستی عرفای اسلامی این معنا را از مظهریت صفات خدا استفاده می کنند؟!

    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۷/۰۸ در ساعت ۰۷:۴۰

  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    اشراق خاوري، مبلغ مشهور بهاييان پس از استدلال بر خاتميت پيامبر اسلام، بيان مي‏کند که مقام ميرزا حسين علي «ظهور الله» است. [1]
    همين مبلغ بهائي در عظمت شب و روز تولد ميرزا حسين علي بهاء يعني شب دوم محرم سال 1233 هجري قمري قلم فرسايي نموده و مي‏نويسد:« فيه ولد من لم يلد و لم يولد». در آن (شب) زاييده شد کسي که هرگز نمي‏زايد و زاييده نمي‏شود»! [2]
    بدون غرض ورزی از این تعبیر چه استفاده ای می شود.

    [1] . رحيق مختوم ج 1 ص 78.

    [2]
    .عبدالحميد اشراق خاوري: ايام تسعه ص 25.
    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۷/۰۸ در ساعت ۰۷:۴۵

  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    624
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1719



    مقام خدایی داشتن بهاء در کلمات سایر مبلغین بهایی نیز منعکس شده است ، مثلا احمد يزدانی القاب کفرآميزي را به ميرزا حسين علي بهاء نسبت مي‏دهد و می گوید:«جمال قدم، مالک الوجود!، مبعث الرسل، أب سماوي، ملک يوم الدين، مکلم الطور!.[1]
    مقام خدايي ميرزا حسين علي بهاء از نظر بهایيان پذیرفته شده ، به صورتی که مبلّغ دیگر بهایی محمد قاینی می گوید:« قبلۀ ما بهایيان، قبر ميرزا حسينعلي در شهر عکاست که در وقت نماز خواندن، بايد رو به قبراو بايستيم و در قلب متوجه جمال قدم (ميرزا حسينعلي) باشيم... زيرا مناجات و راز و نياز ما با اوست و شنونده‏اي جز او نيست و اجابت کننده‏اي غير او نیست!» .[2]

    [1] . احمد يزداني، نظر اجمالي در ديانت بهائي، ص 72.

    [2] . محمد قايني، دروس الديانة ،ص 19.
    ویرایش توسط هادي : ۱۳۹۰/۰۷/۰۸ در ساعت ۰۷:۵۰

  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط هادي نمایش پست ها
    مقام خدایی داشتن بهاء در کلمات سایر مبلغین بهایی نیز منعکس شده است ، مثلا احمد يزدانی القاب کفرآميزي را به ميرزا حسين علي بهاء نسبت مي‏دهد و می گوید:«جمال قدم، مالک الوجود!، مبعث الرسل، أب سماوي، ملک يوم الدين، مکلم الطور!.[1]

    !!!

    یکی بود توی امتحان هندسه مثلثات دوره دبیرستان ورقه امتحانی دوستش را گرفت و از رو آنقدر غلط نوشت که رفیقش 17 شد این بنده خدا 9

    تقلب کردن هم فهم و سواد لازم دارد. والا یکی فاضل پیدا میشود و اینطور آبروی خدای بهائیت را می برد.


    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی نظرتون درباره مادر شوهر چیه؟ ((مادر شوهر کُشونه بیایید تماشا))
    توسط safir sabz در انجمن سایر موارد
    پاسخ: 100
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۷/۰۹, ۱۱:۱۱
  2. جمع بندی تایید لات ها و کفتربازها توسط امام صادق علیه السلام
    توسط صدور انقلاب در انجمن جعل حدیث
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۰/۱۵, ۱۳:۴۵
  3. جمع بندی آیا دانش کنونی تایید می کند که سید های امروزی فرزند پیامبر اسلام هستند؟
    توسط نوری نیرو در انجمن دین و حقوق بشر
    پاسخ: 40
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۹/۱۶, ۲۱:۱۶
  4. پاسخ: 105
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۸/۱۶, ۰۹:۲۶

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود