صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مادرمان عایشه ملکۀ عفاف

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    48
    حضور
    7 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    265

    دعوت مادرمان عایشه ملکۀ عفاف




    بسم الله الرحمن الرحیم
    دریکی از سایتهای سعودی مطلب جالبی را مشاهده کردم توجه:
    مسابقه بزرگ جهانی مادرمان عایشه ملکۀ عفاف .

    مسابقة عالميَّة في تأليف بحوث علميَّة مُؤصلة؛نصرةً
    لأمِّنَا عائشة رضي الله عنها، ترعاها مؤسسة الدرر السنية
    عنوانها: (أُمُّنَا عاَئِشَة - ملكة العفاف)

    جوائزها: خمس جوائز نقدية تتجاوز قيمتها 100.000 ريال سعودي
    مدتها: من 20/11/1431هـ إلى 10/1/1432هـ
    موعد إعلان الفائزين: غرة شهر صفر من عام 1432هـ



    ویرایش توسط hassan : ۱۳۸۹/۰۸/۲۲ در ساعت ۲۲:۴۰

  2. صلوات ها 9


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    48
    حضور
    7 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    265



    البته ما احترام همسران پیامبر«صلی الله علیه وآله» را لازم می دانیم وبی احترامی به ازواج النبی «صلی الله علیه وآله» را جایز نمی دانیم ولی سوالاتی به ذهن می رسد که بیان آنها خالی از لطف نیست.
    1- پیامبر اکرم«صلی الله علیه وآله» همسران متعددی داشته اند ودر راس آنها حضرت خدیجۀ کبری«سلام الله علیها» است که بقای اسلام مرهون مجاهدتهای آن حضرت بوده است آیا این سایتها تا به حال ازآن حضرت تجلیل نموده اند؟یا هر تجلیلی را در مورد اهل بیت بدعت و حرام می دانند و از بین بردن آثار آنها را بر خود واجب شرعی می دانند و به خاطر رعایت همین امرخانۀ آنحضرت که مدتها مهبط وحی بود را ویران نمودند؟وطبق گفتۀ هاشم الرفاعی به دستشویی تبدیل نمودند؟!!!!
    2- تاجایی که ما از منابع ومتون با خبر هستیم برترین زن عالم هستی حضرت صدیقۀ طاهره است که خاص و عام اذعان به این مطلب دارند اگر ام المؤمنین عایشه ملکه عفاف است حضرت صدیقۀ کبری چه مقامی در نزد خدا دارد؟آیا جفا نیست که بضعۀرسول رها شود ومناقب غیر واقعی دیگران در جهان اسلام ترویج شود.؟
    به نظر می رسد این افراد اول باید متون تاریخی خویش را از بین ببرند و متون دیگری را تدوین نمایند مثلا به همین نکته که ابن ابی شیبه در المصنف می گوید توجه بفرمایید:
    حدثنا أبو بكر قال نا وكيع عن العلاء بن عبد الكريم اليامي عن عمار بن عمران رجل من زيد الله عن امرأة منهم عن عائشة أنها شوفت جارية وطافت بها وقالت : لعلنا نصطاد بها شباب قريش .[1]ترجمۀ متن با خودتان
    آیا ام المؤمنین با این کارشان کمال عفاف را رعایت نموده اند؟!!


    [1] . المصنف: ابن أبي شيبة الكوفي «م235»جلد : 3ص461،دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع - بيروت - لبنان
    ویرایش توسط hassan : ۱۳۸۹/۰۸/۲۲ در ساعت ۲۲:۴۳

  5. صلوات ها 12


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    48
    حضور
    7 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    265



    آنچه که در موارد خواسته شده در این مسابقه است این است که نویسنده سعی بر این داشته باشد علاقۀحسنۀبین عایشه وامیرالمومنین و حضرت زهرا و حسنین«علیهم السلام» را بیان نماید در حالی که اثبات چنین امری ملازم با تحریف و سانسور تاریخ است و هدف از برگزاری این مسابقه را بیان میدارد که تحریفات جدیدی در راه است آماده باشید.
    طبری در تاریخش نکته ای را ذکر میکند که عایشه به قدری با امام علی «علیه السلام»مشکل داشته که حتی ازذکر نام امام علی«علیه السلام» اکراه داشته است حال من در تعجبم که این افراد چگونه با تزریق مبالغ کلان در فکر تحریف تاریخ اند؟
    عن محمد بن مسلم بن شهاب الزهري عن عبيد الله بن عبد الله ابن عتبة عن عائشة زوج النبي صلى الله عليه وسلم قالت رجع رسول الله صلى الله عليه وسلم من البقيع فوجدني وأنا أجد صداعا في رأسي وأنا أقول وا رأساه قال بل أنا والله يا عائشة وا رأساه ثم قال ما ضرك لو مت قبلي فقمت عليك وكفنتك وصليت عليك ودفنتك فقلت والله لكأني بك لو فعلت ذلك رجعت إلى بيتي فأعرست ببعض نسائك قالت فتبسم رسول الله صلى الله عليه وسلم وتتام به وجعه وهو يدور على نسائه حتى استعز به وهو في بيت ميمونة فدعا نساءه فاستأذنهن أن يمرض في بيتي فأذن له فخرج رسول الله صلى الله عليه وسلم بين رجلين من أهله أحدهما الفضل بن العباس ورجل آخر تخط قدماه الأرض عاصبا رأسه حتى دخل بيتي ( قال عبيد الله ) فحدثت هذا الحديث عنها عبد الله ابن عباس فقال هل تدرى من الرجل قلت لا قال علي بن أبي طالب ولكنها كانت لا تقدر على أن تذكره بخير وهى تستطيع[1].

    [1] .تاریخ طبری ،ج2،ص433.


  7. صلوات ها 12


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    48
    حضور
    7 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    265



    حال سؤالی را از کاربران عزیز دارم با کمال احترامی که ما برای ام المومنین عایشه داریم اما این باعث نمی شود که ما حقایق تاریخی را زیر سوال ببریم ما که پول و دلار نفتی نداریم اما به نظر شما بانووملکۀ عفاف واقعی کیست ؟
    فاطمه دخت پیامبر اکرم«صلی الله علیه وآله وسلم»یا عایشه همسر پیامبر اکرم«صلی الله علیه وآله وسلم»؟
    بدون تعصب وبدون بی احترامی از منابع تاریخی حدیثی اهل سنت بیان بفرمایید.
    البته دوستان می توانند در مسابقه شرکت کنند شاید پانزده میلیون تومان با چاپ پنج هزار جلد از اثر فرستاده شده نصیب شما بشود؟!!!!!!
    ویرایش توسط hassan : ۱۳۸۹/۰۸/۲۲ در ساعت ۲۲:۴۶

  9. صلوات ها 13


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    127
    حضور
    18 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    23
    آپلود
    1
    گالری
    3
    صلوات
    877



    استادی داشتیم که به موارد این چنین که می رسید ، می گفت :

    یا نمی دانند عایشه کیست ، یا نمی دانند عفاف چیست !!!
    من با اطمینان کامل می گویم تحقق وعده الهی نزدیک است (امام خامنه ای)

    همه میدانند مهدیه اسم مکان است و فاطمیه اسم زمان ؛ اما ما منتظر می مانیم و میدانیم روزی مهدیه اسم زمان است و فاطمیه اسم مکان . . .

  11. صلوات ها 9


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    48
    حضور
    7 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    265




    فراموش شد که عناصر مقالۀ ارسالی را بیان کنم به این شرایط دقت بفرمایید:

    عناصر البحث
    1- مقدمة.
    ( تتضمن فضائل أم المؤمنين عائشة رضي الله عنها باختصار).
    2- عرض جوانب يجهلها الكثيرون من حياة أم المؤمنين رضي الله عنها من غير الفضائل.
    3- إيضاح العلاقة الحسنة بين أم المؤمنين عائشة وبين علي وفاطمة وذريتهما وأئمة آل البيت رضي الله عنهم جميعاً على ضوء الأحاديث والأقوال والأفعال من خلال كتب السنة وروايات الشيعة.
    4- عرض افتراءات مختلقة وأباطيل لا وجود لها عن أم المؤمنين عائشة رضي الله عنها.
    (يُقتصر في الرد عليها ببيان بطلان الروايات المذكورة أو كذب الحادثة والقصة الموضوعة، وذلك من خلال كلام أئمة الحديث ونقاده من المتقدمين والمعاصرين).
    5- عرض أهم وأقوى الشبهات حول أم المؤمنين عائشة رضي الله عنها، والرد عليها.
    (مع التركيز على هذا العنصر، وإعطائه مساحة أكبر في البحث).
    6- الفوائد والآثار الإيجابية لحادثة الإفك القديمة والمعاصرة.
    7- أي عناصر أخرى يرى الباحث أهمية وجودها في البحث.
    8- فهرس الموضوعات.
    9- المصادر والمراجع.
    البته ما در مورد حدیث افک تابع قرآنیم و قرآن کریم آن داستان را رد می نماید وساحت مقدس انبیای الهی خصوصا خاتم الانبیاء از این مسائل مبراء است.

    شرکت در این مسابقۀ جهانی برای همه است ولی به نظر می رسد اگر حقایق تاریخی بیان شود از آخر اول می شوید.




    ویرایش توسط hassan : ۱۳۸۹/۰۸/۲۳ در ساعت ۲۱:۵۵

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    با سلام به حسن گرامی و تشکر
    چگونه میتوان چنین مطلبی گفت!کسی که در مورد پیامبر خداوند چنین مطلبی به زبان می آورد ؟

    ابويعلى موصلى از بزرگان اهل سنت در مسند خود مى‌نويسد:
    حدثنا الحسن بن عمر بن شقيق بن أسماء الجرمي البصري حدثنا سلمة بن الفضل عن محمد بن إسحاق عن يحيى بن عباد بن عبد الله بن الزبير عن أبيه عن عائشة أنها قالت: وكان متاعي فيه خف وكان على جمل ناج وكان متاع صفية فيه ثقل وكان على جمل ثقال بطيء يتبطأ بالركب. فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: حولوا متاع عائشة على جمل صفية وحولوا متاع صفية على جمل عائشة حتى يمضي الركب. قالت عائشة: فلما رأيت ذلك قلت يا لعباد الله غلبتنا هذه اليهودية على رسول الله. قالت: فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: يا أم عبد الله إن متاعك كان فيه خف وكان متاع صفية فيه ثقل فأبطأ بالركب فحولنا متاعها على بعيرك وحولنا متاعك على بعيرها.
    قالت: فقلت: ألست تزعم أنك رسول الله؟ قالت: فتبسم قال: أو في شك أنت يا أم عبد الله؟ قالت: قلت: ألست تزعم أنك رسول الله؟ أفهلا عدلت؟ وسمعني أبو بكر وكان فيه غرب أي حدة فأقبل علي فلطم وجهي. فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: مهلا يا أبا بكر. فقال: يا رسول الله أما سمعت ما قالت؟ فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: إن الغيرى لا تبصر أسفل الوادي من أعلاه.

    عبد الله بن زبير از عائشه نقل مى‌كند كه گفت: (در سفر حجة‌ الوداع) توشه من سبكتر و شترم نيز تندرو بود؛ ولى توشه صفيه سنگين‌تر و شترش نيز كندروتر بود و سبب شده بود كه كاروان آرام حركت كند، رسول خدا (ص) فرمود: توشه عائشه را بر شتر صفيه و توشه صفيه را بر شتر عائشه بار كنيد، تا كاروان تندتر حركت كند.
    عائشه مى‌گويد: وقتى اين چنين ديدم گفتم: اى واى اين زن يهودى پيش پيامبر از ما عزيزتر شد؟
    رسول خدا فرمود: اى ام عبد الله (كنيه عائشه) توشه تو سبك و توشه صفيه سنگين است، اين سبب شده است كه كاروان به آرامى حركت كند و ما توشه او را بر شتر تو و توشه تو را بر شتر او بار كرديم.
    عائشه مى‌گويد كه من گفتم: آيا تو نيستى كه خيال مى‌كنى كه پيامبر خدا هستي؟
    رسول خدا تبسم كرد و فرمود: آيا در اين مسأله ترديد داري؟
    عائشه مى‌گويد: دو باره گفتم: آيا تو نيستى كه خيال مى‌كنى رسول خدا هستي! پس چرا عدالت را رعايت نمى‌كنى؟
    ابوبكر كه بسيار تندخو بود، جلو آمد و به صورتم سيلى زد،
    رسول خدا فرمود: صبر كن اى ابوبكر!. ابوبكر گفت: اى پيامبر خدا مگر نشنيدى كه او چه گفت؟
    رسول خدا فرمود: زنان وقتى غيرتشان به جوش مى‌آيد، ته دره را از بالاى آن تشخيص نمى‌دهند.
    أبو يعلي الموصلي التميمي، أحمد بن علي بن المثني (متوفاي307 هـ)، مسند أبي يعلي، ج8، ص129، ح4670، تحقيق: حسين سليم أسد، ناشر: دار المأمون للتراث - دمشق، الطبعة: الأولى، 1404 هـ – 1984م.
    همين روايت را ابن حجر عسقلانى در كتاب المطالب العالية و حلبى در سيره خود نقل كرده‌اند:
    العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر ابوالفضل (متوفاي852هـ)، المطالب العالية بزوائد المسانيد الثمانية، ج8، ص188، ح1599، تحقيق: د. سعد بن ناصر بن عبد العزيز الشتري، ناشر: دار العاصمة/ دار الغيث، الطبعة: الأولى، السعودية - 1419هـ؛
    الحلبي، علي بن برهان الدين (متوفاي1044هـ)، السيرة الحلبية في سيرة الأمين المأمون، ج3، ص313، ناشر: دار المعرفة - بيروت – 1400؛
    الغزالي، محمد بن محمد ابوحامد (متوفاي505هـ، إحياء علوم الدين، ج2، ص418، ناشر: دار االمعرفة – بيروت.

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۸/۲۴ در ساعت ۲۳:۰۹ دلیل: فونت
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  15. صلوات ها 9


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    بسم الله الرحمن الرحیم
    با تشکر از دوستان عزیز
    برای پی بردن به جایگاه دو شخصیت تأثیر گذار در تاریخ اسلام ؛یکی حضرت فاطمة«سلام الله علیها» ودیگری همسر پیامبر اکرم«صلی الله علیه وآله»کافی است مناقب این دو شخصیت را از کتاب صحیح بخاری ملاحظه کنیم:
    بخاری در صحیح خود در کتاب مناقب،بعد از «باب ذکر معاویةلعنه الله»!دو باب را مطرح می کند:

    1-باب مناقب فاطمة علیها السلام.
    2-باب فضل عایشه رضی الله عنها.
    كه عنوان انتخابی بخاری مطلب را کاملا آشکار می سازد.
    وی در باب فضائل حضرت زهرا «سلام الله علیها» روایاتی را ذکر می کند که قابل تأمل است.
    الف:
    1- بَاب مَنَاقِبِ فَاطِمَةَ«عَلَيْهَا السَّلَام».
    وَقَالَ النَّبِيُّ «صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ» فَاطِمَةُ سَيِّدَةُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّةِ.[1]

    2-حَدَّثَنَا أَبُو الْوَلِيدِ حَدَّثَنَا ابْنُ عُيَيْنَةَ عَنْ عَمْرِو بْنِ دِينَارٍ عَنْ ابْنِ أَبِي مُلَيْكَةَ عَنْ الْمِسْوَرِ بْنِ مَخْرَمَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ:«فَاطِمَةُ بِضْعَةٌ مِنِّي فَمَنْ أَغْضَبَهَا أَغْضَبَنِي».


    در این دو روایت به دو امر مسلم اشاره شده است:
    1-فاطمه «سلام الله علیها» پارۀ تن رسول خدا«صلی الله علیه وآله»است لذا هر کس او را به غضب آورد پیامبر «صلی الله علیه وآله»را غضبناک کرده است.
    2-فاطمه«سلام الله علیها»سیدۀ زنان بهشت است.
    آیا شخصیتی که این ویژگی ها را دارا است در بالاترین درجات کمال انسانیّت سیر نمی کند وواجد تمام کمالات در حد اعلای آن نیست؟
    البته بخاری مناقب حضرت را در دو جا آورده:
    الف:باب مناقب قرابةرسول الله «صلی الله علیه وآله وسلم».
    ب:باب مناقب فاطمة«علیها السلام».
    که این دو روایت بدون زیادت در هر دو باب آمده.

    روايات فضل عايشه در پست بعدی می آید
    -------------------------------------------------------------------------------------------
    [1] .صحیح البخاری،باب مناقب فاطمة«علیها السلام»ح3697.ج2،چاپ دارالمعرفة چهار جلدی.
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۸۹/۰۸/۲۴ در ساعت ۲۲:۵۱
    مادرمان عایشه ملکۀ عفاف
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  17. صلوات ها 6


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    عکس ، داستان ، خبر ، موضوعات مذهبی
    نوشته
    2,302
    حضور
    2 روز 15 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    2449
    صلوات
    19063



    پناه بر خدا

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    علاقه
    تحقیقات در زمینه ی معارف اسلامی
    نوشته
    2,166
    حضور
    29 روز 7 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    9019



    بسم الله تعالي
    1-طبق آیه 6 سوره مبارکه احزاب (.. وازواجه امهاتهم ... و همسران پیامبر مادران مومنین محسوب می شوند ..) زنان پیامبر (ص) مادران مومنین محسوب می شوند
    2- ام المومنین بودن اختصاص به عایشه ندارد
    3- این ام المومنین بودن زنان تنها تاثیرش مساله « حفظ احترام » و « حرمت ازدواج » با زنان پیامبر بود
    لذا در حدیثی (که در منابع اهل سنت و شیعه آمده است ) می خوانیم زنی به عایشه گفت ای مادر ! عایشه پاسخ داد لست لک بام انما انا ام رجالکم «
    من مادر تو نیستم مادر مردان شما هستم» (مجمع البیان و روح المعانی آلوسی ذیل آیه 6 احزاب )

    ******
    اشاره به این که هدف از این تعبیر حرمت تزویج است و این تنها در مورد مردان امت صادق است ولی همانگونه که گفتیم غیر از مساله ازدواج موضوع احترام نیز مطرح است و لذا زنان مسلمان نیز می توانستند به عنوان احترام ،همسران پیامبر (ص) را مادر خود خطاب کنند (تفسیر نمونه ج 17 ذیل آیه 6 احزاب )
    4- عایشه مشکل سیاسی و عقیدتی داشته است نه مساله بی عفتی و ....


    ویرایش توسط مجید : ۱۳۸۹/۰۸/۲۵ در ساعت ۱۳:۰۸
    مادرمان عایشه ملکۀ عفاف

  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۴/۰۲/۲۲, ۲۰:۱۰ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود