صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آيا امام زمان وقتي ظهور كنند همه رو از دم تيغ ميگذرونند؟

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    1,538
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    44
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    15416

    غمگین آيا امام زمان وقتي ظهور كنند همه رو از دم تيغ ميگذرونند؟






    آيا امام زمان ظهور كنند همه رو ميكشند؟



    چرا با اينکه مي دونيم وقتي امام زمان ظهور مي کنند خيلي ها رو از زير تيغ شمشير خود رد خواهند کرد باز براي ظهور ان حضرت دعا ميکنيم؟



  2. صلوات ها 23


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    کامپیوتر، گرافیک، طراحی سایت
    نوشته
    745
    حضور
    1 روز 5 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    2
    گالری
    171
    صلوات
    6203



    تا جایی که من می دونم امام زمان کسانی رو که با ایشون به جنگ و مخالفت بپردازند رو می کشند.

    اگه قراره همه رو بکشند، پس برای چه کسانی حکومت الهی را پیاده خواهند کرد؟

  5. صلوات ها 21


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    781
    حضور
    1 روز 9 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2698



    با سلام و عرض ادب

    تا آنجاییکه می دانم، در زمان ظهور امام زمان (عج)، حق از باطل جدا می شود، و هر کس باید جبهه خودش را مشخص کند. در آن زمان هرکس به مخالفت با امام زمان (عج) بپردازد، رسماً (و آگاهانه) به مخالفت با خداوند پرداخته است، به همین دلیل کسانی که در مبارزه نهایی در جبهه باطل هستند، همه حزب شیطان بوده، دلیلی ندارد نسبت به مرگ و مجازات آنها دودل باشیم (سوره 7):

    وَقَالَ الْمَلأُ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن قَوْمِهِ لَئِنِ اتَّبَعْتُمْ شُعَيْبًا إِنَّكُمْ إِذًا لَّخَاسِرُونَ ﴿۹۰﴾
    و سران قومش كه كافر بودند گفتند اگر از شعيب پيروى كنيد در اين صورت قطعا زيانكاريد (۹۰)

    فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُواْ فِي دَارِهِمْ جَاثِمِينَ ﴿۹۱﴾
    پس زمين‏لرزه آنان را فرو گرفت و در خانه‏هايشان از پا درآمدند (۹۱)

    الَّذِينَ كَذَّبُواْ شُعَيْبًا كَأَن لَّمْ يَغْنَوْاْ فِيهَا الَّذِينَ كَذَّبُواْ شُعَيْبًا كَانُواْ هُمُ الْخَاسِرِينَ ﴿۹۲﴾
    كسانى كه شعيب را تكذيب كرده بودند گويى خود در آن [ديار] سكونت نداشتند كسانى كه شعيب را تكذيب كرده بودند خود همان زيانكاران بودند (۹۲)

    فَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَقَالَ يَا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُكُمْ رِسَالاَتِ رَبِّي وَنَصَحْتُ لَكُمْ فَكَيْفَ آسَى عَلَى قَوْمٍ كَافِرِينَ ﴿۹۳﴾
    پس [شعيب] از ايشان روى برتافت و گفت اى قوم من به راستى كه پيامهاى پروردگارم را به شما رسانيدم و پندتان دادم ديگر چگونه بر گروهى كه كافرند دريغ بخورم (۹۳)

    تأسف خوردن برای کسانی که خداوند می خواهد آنها را نابود کند، از تسلیم بودن در برابر حق به دور است. در این مورد نباید دایه مهربان تر از مادر بود، چرا که در این صورت، معنی کار ما این خواهد بود که رحمانیت و عدالت خداوند را قبول نداریم، که انحراف عقیدتی کمی نیست.

    با تشکر فراوان
    یا حق
    امام صادق (ع) می فرمایند:

    قَوْمٌ یَزْعَمونَ أنّی إمامُهُمْ، وَاللّهِ ما أنَا لَهُمْ بِإمامٍ لَعَنَهُم اللّهُ کُلّ ما سَتَرْتُ سِتْرا هَتَکوهُ، أقولُ: کذا وکذا، فَیَقولون: اِنّما یَعْنی کذا وکذا. اِنَّما أَنَا إمامُ مَنْ أطاعَنی.
    گروهی خیال می کنند که من امام آنها هستم، به خدا قسم من امام آنها نیستم، نفرین خدا بر آنها باد. [زیرا] هر گاه رازی را پنهان می کنم آنها آشکار می کنند، من می گویم: چنین و چنین است و آنها می گویند چنین و چنان اراده کرده است. همانا من امام کسی هستم که از من پیروی کند.

  7. صلوات ها 19


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,130
    حضور
    59 روز 21 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما قیام حضرت مهدی (عج) و از میان برداشتن ستمگران و سپاهیان شیطان




    با سلام و با کسب اجازه از استاد عزیز جناب عرفان

    در این باب گفتنی است: بـا ظهور حضرت مهدى (عج ) دوران ستمگران به سر رسيده و زمين از لوث وجودشان پاكسازى مى شود.


    امام جواد(ع) در اين باره فرمود: وقـتـى شـمار لشكر مهدى (عج ) به ده هزار نفر رسيد، به فرمان خدا خروج مى كند و پيوسته دشمنان خدا را از دم تيغ مى گذراند تا آنكه خداوند از او خشنود شود.(1)


    روايـات بسیار دیگری نیز مؤید این مطلب است که ظهور حضرت و تشکیل حکومت عدل مهدوی بدون خون و خون ریزی محقق نمی شود.


    مـفـضـّل از يـاران امـام صـادق عـليـه السـلام نقل مى كند كه روزى در حضور ايشان سخن از قائم (عج ) پيش آمد و من گفتم: اميدوارم كارش (قیام حضرت مهدی) به آسانى پيش رود.

    امـام عـليـه السلام فرمود: چنين نخواهد بود و اين پيروزى دست نخواهد داد، جز در غرقاب خون و عرق بدن .(2)

    بنابر روايت ديگرى يكى از ياران امام باقر عليه السلام به ايشان عرض كرد: مـى گـويـنـد وقـتـى مـهـدى عليه السلام قيام كند، همه كارها برايش خود به خود رو به راه مى شود، بى آنكه قطره خونى ريخته شود.


    امام فرمود: ابـداً چنين نيست. به حق آن كه جانم در دست اوست، اگر بنا بود كارها بدين آسانى پا گيرد، براى پيامبر اسلام چنين مى شد؛ پس چرا در راه مبارزاتش دندانش شكست و صورتش زخم برداشت. نـه چنين نيست به خدا قسم (پيروزى حاصل نخواهد شد) جز اينكه ما و شما غرق در عرق و خون زخمهاى خود گرديم.(3)


    در بيانى ديگری نیز امام صادق عليه السلام فرمود: گويا قائم عليه السلام و يارانش را مى بينم كه خطر از هر سو بر سرشان سايه انداخته، توشه هاى آنان تمام شده، جامه هايشان فرسوده گشته، سجده بر پيشانى آنان اثر گذارده اسـت، روزهـا هـمـچـون شـيـر ژيـان و شب هنگام نيايشگر حق، دلهايشان چون پاره هاى آهن است ... .(4)


    اینها همه و همه نشانگر انست که صاحبان زر و زور و تزویر و دنیاپرستان و دین ستیزان، در سپاه تا دندان مجهز شیطان، در برابر سپاه حضرت مهدی (عج) صف آرائی می کنند و به راحتی تمکین نمی کنند از اینرو بی شک نتیجۀ این مقاومت و ایستادگی سپاهیان شیطان، که در نهایت، به نصرت الهی با پیروزی سپاه حضرت مهدی (عج) ختم به خیر می شود، از یکسو شهادت بسیاری از یاران حضرت مهدی و از سوی دیگر ریختن خون ستمگران و مخالفان قیام قائم (عج) و حکومت عدل وی می باشد.


    موفق باشید ...


    پاورقی______________________________________ __

    1 - بحارالانوار ، ج 51 ، ص 157.
    2 ـ همان، ج 52 ، ص 358.
    3 ـ همان.
    4 ـ همان، ص 386.
    ویرایش توسط صدیق : ۱۳۸۹/۰۸/۱۸ در ساعت ۲۲:۴۳ دلیل: فونت
    آيا امام زمان وقتي ظهور كنند همه رو از دم تيغ ميگذرونند؟

  9. صلوات ها 19


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    با سلام

    در متون اصيل اسلامي و روايات پيامبر اكرم(ص) و ائمة اطهار(ع) مطالب بسياري در زمينة وقايع ظهور و دست‌آوردهاي حكومتي منجي عالم بشريت وارد شده است كه در كل به دو بخش قابل تقسيم‌اند:

    الف) مطالب كلي امامت
    در فرهنگ اهل بيت(ع) امامت عبارت از خلافت و جانشيني پيامبر(ص) در نگهداري دين و حفظ حوزه مسلمين است و امام كسي است كه از طرف خدا و رسول خدا براي رهبري و راهنمايي مردم در تمام امور ديني و دنيوي تعيين شده است. با توجه به مسئوليت‌هايي كه امام دارد هم از علم امامت برخوردار است و هم از گناه و اشتباه مصون است.

    چنين شخصيتي نمي‌تواند نسبت به مردم سخت‌گير، خشن، بي‌رحم و ... باشد بلكه همان‌گونه كه حضرت علي بن موسي الرضا(ع) در توصيف امام مي‌فرمايند:
    ... انيس و دوست مردم است و همانند پدري دل ‌سوز و برادر مهربان و مادر پرعاطفه نسبت به فرزند كوچكش به آنها مهر مي‌ورزد.

    امام به منزلة يك پناه‌گاه امن مردم در هنگام وقوع پيش‌‌آمدهاي ناگوار است... .2

    امام واسطة فيض خداوند است كه به بركت وجود او بركات الهي شامل حال مردم مي‌شود. زمين به بركت وجود آنها نعمت‌هاي الهي نظير روييدني‌ها و ميوه‌ها و محصولاتش را در اختيار جهانيان قرار مي‌دهد و آسمان، باران و ساير روزي‌ها را بر آنها نازل مي‌كند3

    و اگر لحظه‌اي وجود امام از نظام آفرينش حذف شود زمين اهل خود را هلاك مي‌سازد.4 چگونه متصور است كه چنين انسان‌هايي كه مظهر كامل اسم رحمان و رحيم خداوند متعال محسوب مي‌شوند و مسئوليت دارند كه بشريت را به سرچشمة رستگاري با حكمت و موعظه حسنه و احسان و صحبت و ملاطفت برسانند افرادي جنگ‌افروز و خشونت‌طلب باشند؟


    ب) دست‌آوردهاي قيام امام عصر(عج)
    از مجموعة روايات مربوط به زمان ظهور امام زمان(ع) چنين برمي‌آيد كه آن حضرت در شرايطي ظهور مي‌كنند كه انسان‌ها از جور و ستم حكومت‌هاي ظالم و مكاتب دروغين مدعي نجات بخشي بشريّت به تنگ آمده و در نتيجة به بي‌راهه رفتن‌ها جامعة جهاني دچار انواع بلاهاي اجتماعي شده‌اند.

    كه از آن جمله مي‌توان به وقوع جنگ‌هاي خانمان‌سوز، ظلم و ستم، فساد اخلاقي و عقيدتي و ناامني اشاره كرد.

    بحران‌ها و آشوب‌هاي مختلف اجتماعي، در مجموع شرايطي را فراهم مي‌كنند كه وقتي حضرت به اذن پروردگار عالم ظهور كنند و مردم را به سوي خود فرا مي‌خوانند در كمترين زمان ممكن از سرتاسر عالم انسان‌هاي عدالت‌خواه و تشنة امنيّت و آسايش خود را به نزد آن حضرت مي‌رسانند و لحظه به لحظه بر تعداد ياران وي افزوده مي‌شود تا به آنجا كه در كمتر از يك سال به كمك خود مردم، حكومت عدل جهاني در سراسر كره زمين استقرار پيدا مي‌كند و بساط ستم و ظلم و تعدي برچيده مي‌شود و بشريت به آرزوي ديرينة خود كه همانا صلح و امنيّت و آسايش كامل است دست مي‌يابد.



    پرواضح است كه اين كار به راحتي هم انجام نمي‌گيرد چه بسيار افرادي كه منافع نامشروع خود را در خطر ديده و به مخالفت با آن حضرت برمي‌خيزند و در صدد جنگ برمي‌آيند كه امام مهدي(ع) همانند همة اولياي الهي با شيوه‌هاي مختلف آنها را به راه راست فراخوانده از وارد شدن به جنگ برحذر مي‌دارد و چنانكه در فرمودة امام صادق(ع) آمده است:

    آن حضرت آنان را با كلامي حكيمانه دعوت به پذيرش حق مي‌كند و با زيباترين و شيرين‌ترين سخنان آنها را موعظه مي‌كند كه بسياري از آنها توجه كرده به حقّ گردن مي‌نهند و دست از مخالفت و ستمگري و تعدي برمي‌دارند...5


    با اين همه افرادي هم پيدا مي‌شوند كه همچنان عناد ورزيده و بر موضع ظالمانة خود پافشاري مي‌كنند؛ حضرت مجبور مي‌شوند كه در مقابل آنها به شيوه‌هاي قهرآميز متوسل شوند.

    در اشاره به اين حقيقت، در روايات مي‌خوانيم كه آن حضرت از ظالمان و ستم‌پيشگان انتقام مي‌گيرد6



    تا جور و ستم را از ريشه بركند؛ شوكت و عظمت پوشالي سركشان را درهم ‌شكند؛ كاخ شرك و نفاق را ويران سازد و شاخه‌هاي گمراهي و شقاوت و فسق و فجور را قطع كند... .7

    اينجاست كه مسئلة انتقام خون به ناحق ريخته شدة مظلومان عالم از آدم(ع) تا آخرالزمان مطرح مي‌شود چنانكه در بخشي از دعاي ندبه در اشاره به اين واقعيت مي‌خوانيم:
    كجاست آن‌كه انتقام خون انبياء و فرزندان انبياء را مي‌گيرد و خون كشتة در كربلا را باز مي‌ستاند... .8


    از مشاهدة اين قبيل تعابير برخي به اين اشتباه دچار شده‌اند كه آن حضرت چگونه از كساني كه در زمان شهادت امام حسين(ع) حضور نداشتند انتقام خواهد گرفت، مگر مي‌توان فرزندان را به جرم گناهان پدرانشان به قتل رساند؟ برخي از روايات به اين قبيل توهمات پاسخ داده‌اند.

    از جمله، در روايتي كه از امام رضا(ع) نقل شده، وقتي از آن حضرت سؤال مي‌شود: دربارة اين سخن از امام صادق(ع) كه فرمودند: «هنگامي كه قائم ما قيام كند نسل كشندگان امام حسين(ع) را به كيفر جنايت پدرانشان به قتل مي‌رساند» چه مي‌فرماييد؟

    ايشان(ع) فرمودند: «بلي، چنين روايتي حق است.»


    آنان پرسيدند: اين كار چگونه با مضمون آيه‌اي كه مي‌فرمايد: «هيچ كس بار گناه ديگري را به دوش نمي‌كشد.»9 جور در مي‌آيد؟

    امام(ع) فرمودند:

    سخن خداوند متعال كاملاً صحيح است، اما بحث در اين است كه ايشان آن دسته از فرزندان قاتلان امام حسين(ع) را به قتل مي‌رساند كه آنها به آن جنايت هولناك پدرانشان دل خوش مي‌دارند و حتي به آن افتخار مي‌كنند.

    و هركس كه به بدكاري رضايت دهد، همانند انجام دهندة آن است.

    از اين رو اگر مردي در مشرق به ناحقّ كشته شود و ديگري در مغرب بر آن رضايت دهد در پيشگاه خداوند شريك قتل آن بي‌گناه محسوب مي‌شود و قائم آل محمّد(ع) هم وقتي كه قيام مي‌كند آنان را به خاطر رضايتشان به جنايات پدرانشان و افتخار و مباهاتشان به آن جنايت، كيفر مي‌كند.10

    نتيجه آن‌كه امام زمان(ع) پس از ظهور، هرگز، خود آغاز كنندة جنگي نخواهد بود و آن جنگ و خونريزي عظيمي كه از آن سخن به ميان مي‌آيد قبل از ظهور به‌دست سران حكومت‌هاي ظالم و استكباري به بشريت تحميل خواهد شد و آن‌گاه كه آن حضرت در نتيجة عناد اهل باطل مجبور به مبارزه قهرآميز با آنها مي‌شود، ابتدا با حكمت و موعظه نيكو آنان را به پذيرش حق دعوت كرده و از مقابله با خود برحذر مي‌دارد و در آن مرحله نيز تنها با طغيان‌گران و سركشان عنود به جنگ خواهد پرداخت تا دست از عناد بردارند و از هرگونه تعدي و ستم به ديگران خودداري كنند و اين همان روشي است كه همة انبياي الهي آن‌را به كار بسته‌اند بدون اينكه كوچك‌ترين صدمه‌اي به انسان‌هاي بي‌گناه و مستضعف وارد شود.


    به بيان ديگر آن حضرت در حقيقت در راستاي دفاع از حق و حقوق توده‌هاي مردم و براي رهايي آنها از ستم ستمگران به جنگ اقدام مي‌كنند؛

    لذا وقتي سؤال مي‌شود كه امام زمان(ع) پس از ظهور چگونه عمل خواهد كرد؟ در روايتي آمده است كه: به سيره و روش جد بزرگوارش رسول اكرم(ص) عمل خواهد كرد.


    پي‌نوشت‌ها:
    1. و ما أرسلناك إلاّ رحمة للعالمين، سورة انبياء(21)، آية 107.
    2. كليني، محمد بن يعقوب، اصول كافي، ج 1، ص 200.
    3. همان، ج 4، ص 577 .
    4. طاهري، حبيب‌الله، سيماي آفتاب، ص 9 .
    5. مجلسي، محمدباقر، بحارالأنوار، ج 53، ص 11.
    6. موسوي اصفهاني، محمدتقي، مكيال المكارم، ج 1، ص 49.
    7. فيومي اصفهاني، جواد، صحيفة المهدي، ص 139 و دعاي ندبه و ... .
    8. همان، ص 140.
    9. سورة فاطر(35)، آية 18.
    10. مجلسي، محمدباقر، همان، ح 45، ص 295 و بحراني، سيدهاشم، تفسير برهان، ج 2، ص 418. شيخ صدوق، محمد بن علي بن الحسين، عيون اخبار الرضا(ع)، ج 1، ص 273.

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  11. صلوات ها 13


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    دینی
    نوشته
    398
    حضور
    25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1738



    به نام خدا

    آیا امام زمان علیه السلام با ظهور گردن همه را خواهند زد ؟

    پاسخ : ( بررسی از دیدگاه قرآن )

    در ابتدا باید گفت که مسئله ظهور میبایست بازشناسی شود که اصلاً علت اصلی ظهور چیست ؟

    در طول تاریخ خوانده و شنیده ایم ، که خدایتعالی سیل انبیاء و اولیا را به سوی عالمیان گسیل داشت تا به ایشان راه بندگی و اطاعتش را بیاموزاند و آنها را از پرستش هر آنچه غیر خود بازدارد !

    وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ(النحل/36)

    اما از سویی به ایشان اختیار داده بود تا در پذیرش دعوت این بزرگواران آزادانه و بدون هیچ گونه جبر دست به انتخاب بزنند ،

    وَقُلِ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكُمْ فَمَنْ شَاءَ فَلْيؤْمِنْ وَمَنْ شَاءَ فَلْيكْفُرْ(الکهف/29)

    در این میان افرادی بودند که در مقابل دعوت انبیا سر تسلیم فرود آوردند و آنچه را که شنیدند با جان و دل پذیرفتند و عده ای سر باز زده و به مخالفت با این رسولان آسمانی پرداختند .

    وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيهِ الضَّلَالَةُ(النحل/36)

    خداوند تعالی از مخالفت این اقوام مطلع بود و با تمام این مخالفت ها باز هم رسولانش را بر مردمان فرستاده و آنان را بر تبلیغ امر میفرمود ، اما هواهای نفسانی و دنیا پرستی مانع از پذیرش این دعوت میشد !

    به هر ترتیب سیل این فرستادگان امتداد یافت به یگانه مخلوقات و سید موجودات محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله ، ایشان نیز دعوت خود را پنهانی و آشکار انجام داد و در طی بیست و سه سال خون دلها خورد تا توانست عده ای را به آیین خداپرستی دلالت کند !
    اما حتی ایشان هم با تمام عظمت که داشتند نتوانستند تمام افرادی را که در پیرامونشان بودند به دین اسلام دعوت کنند و عده ای از مخالفت با این انسان عظیم ابا نکردند . ( و چه بسا که به آنچه که امانت رسول در نزدشان بود خیانت هم ورزیدند و دوباره مردمان را به جاهلیت کشاندند .)

    خلاصه اینکه اگرچه درمقاطعی کوتاه ( در زمان حضرت نوح و حضرت موسی علیهما السلام ) زمین از وجود گنه کاران و دنیا پرستان پاک شد اما هیچگاه نتوانست مأمنی و آرامگاهی ابدی برای ایمان آورندگان باشد . و حال آنکه خداوند فرموده :

    إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ يورِثُهَا مَنْ يشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ(الأعراف/128)

    آری ، آرزوی تمامی انبیا و اوصیا این بود که این زمین از هر گونه شقی پاک شده و تماماً رنگ خدایی به خود بگیرد و یا به نوعی از مردگی پای به حیات نهد .

    اما این آرزو تحقق نیافت ، و خداوئد بنا را بر آزمایش گذاشت ، چرا که خواستش این بود که :

    لِيمِيزَ اللَّهُ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيبِ وَيجْعَلَ الْخَبِيثَ بَعْضَهُ عَلَى بَعْضٍ فَيرْكُمَهُ جَمِيعًا فَيجْعَلَهُ فِي جَهَنَّمَ أُولَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ(الأنفال/37)

    اما به هر حال خداوند وعده داده که روزی زمین را زنده کند :

    اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يحْيي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا(الحديد/17)

    و وعده داده که زمین را بنور خویش روشن گرداند :

    وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا(الزمر/69)

    و وعده داده که هر گز غیر او را نپرستند ، آری او وعده داده :

    وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يعْبُدُونَنِي لَا يشْرِكُونَ بِي شَيئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ(النور/55)

    و این وعده خداست و همانا :

    إِنَّ اللَّهَ لَا يخْلِفُ الْمِيعَادَ(آل عمران/9)

    به هر حال ، خداوند وعده داده و خلف وعده از او بری است ، این وعده باید روزی محقق شود ، حال اگر قرار باشد برای تحقق این وعده و جلوه گر شدن دین الهی قتال صورت پذیرد ، نباید تعجب کرد ، چرا که خداوند خود فرموده :

    وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ (البقرة/193)

    این وعده باید محقق شود ، چه بسا همانطور که بسیار بودند افرادی که در برابر پیامبران خدا ایستادند و مانع رسالت ایشان گشتند ، آیا عجیب است بگوییم عده ای ( چه زیاد و چه اندک ) در برابر امام عصر علیه السلام بایستند ؟

    پس یقیناً قتال امام زمان علیه السلام با آنانی است که دنیا پرستی و شهوترانی و گمراهی را بر هدایت انتخاب کرده اند و اینگونه نیست که امام زمان علیه السلام بخواهند ، یکسویه و بدون هیچ گونه دلیل گردن همه را بزنند .

    اما نحوه برخورد ابتدایی امام عصر با دشمنانشان چگونه است ؟

    مطمئناً امام زمان علیه السلام فرزند پیامبر است ، آنکه آنقدر خوش اخلاق بود که خداوند در حقش نازل فرمود :

    فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ(آل عمران/159)

    در روایات آمده که مهدی موعود از هر کسی به رسول خدا شبیه تر است !

    . . .
    لیت شعری أین استقرّت بک النّوی . . .

    مهدی جان . . .

    کاش میدانستم دلها کجا با تو آرام میگیرد . . . ؟

  13. صلوات ها 9


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    دینی
    نوشته
    398
    حضور
    25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1738




    چگونه است که پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله حتی با اطرافیانشان اینگونه محبت آمیز بر خورد میکردند ( و به همین طریق بسیاری را به آیین خویش رهنمون میگشتند ) و آنوقت امام زمان علیه السلام بخواهند در مرحله اول و بدون هیچ گونه دعوت دست به خشونت ببرند !

    پس سیره حضرت هم همانند جد بزرگوارشان رافت و بزرگواری و احتجاج با دلایل متقن است !

    اما در این میان خواهند بود عده ای که در برابر احتجاجات حجت زمان هم تسلیم نخواهند شد ، چه بسا که در گذشته هم وجود داشتند و براستی اینان همانهایی هستند که خداوند در باره شان فرموده :

    وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيهِ الضَّلَالَةُ(النحل/36)

    حال سوال اینجاست ، آیا نباید با این گروه برخودر کرد و آیا نباید زمین را از لوس این گروه پلید پاک نمود ؟

    مطمئناً اینگونه است ، که اگر اینچنین نباشد دیگر وعده خداوند هم محقق نخواهد شد !

    خلاصه اینکه : ظهور ( که وعده حتمی خداوند است ) مسئله ای است که محقق کننده هدف غایی خلقت است ، و اگر محقق نشود گویی بعثت تمامی انبیا از آدم تا خاتم ( جمیعاً علیهم السلام ) بیهوده بوده !

    و از سویی سیره و روش امام عصر علیه السلام همانند جد بزرگوارشان احتجاج و رأفت و گذشت و برگواری است و جنگ و خونریزی هم در مقابل افرادی است که پس از معلوم شدن حق از پذیرش آن استنکاف نمایند .

    و البته آنجا که خداوند به رسولش فرمود : فَمَهِّلِ الْكَافِرِينَ أَمْهِلْهُمْ رُوَيدًا(الطارق/17) دلالت بر همین مسئله دارد که خداوند به این کافران تا مدتی مشخص مهلت داده و آن ظهور مولای مهربان ما امام عصر علیه السلام است .

    در پایان تفسیر زیبای امام صادق از سوره عصر را مرور میکنیم :

    عن مفضل بن عمر قال سالتُ الصادق عن سورةِ العصر ، فقال : . . .

    « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ »
    « وَالْعَصْرِ(العصر/1) » عصرُ خروج ِالقائِم علیه السلام

    « إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ(العصر/2) » والخُسرُ خُسرانُ اَعدائِه

    « إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ » والمؤمنون الصالحون اصحابُ القائم مِن الخُسرانِ مُبرَّؤون

    « وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ » و تَوَاصَوا بالقَول بالاِمامة

    « وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ(العصر/3) » و صَبَروا فی ایّامِ الفَترَة

    از مفضل بن عمر روایت شده است از امام صادق علیه السلام تفسیر سوره عصر را پرسیدم ، ایشان فرمودند :

    « به نام خداوند همه مهر مهر ورز »

    « قسم به آن روزگار » منظور روزگار قیام قائم علیه السلام است

    « همانا تمام انسانها در زیان هستند » منظور از زیان ، زیانی است که دشمنان قائم علیه السلام خواهند داشت ،

    « مگر کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند » منظور از مومنان صالح اصحاب قائم علیه السلام میباشند که از زیان به دورند ،

    « و همدیگر را به حق سفارش کرده اند » منظور این است که همدیگر را به اعتقاد به امامت سفارش کرده اند ،

    « و همدیگر را به صبر سفارش کرده اند » منظور این است که در ایام غیبت حجت خدا ( ایام فترت ) صبر و شکیبایی پیشه کرده اند .

    «« منتخب الانوار المضیئه / 179 »»


    و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین و سلم تسلیماً کثیرا و حسبنا الله و نعم الوکیل


    لیت شعری أین استقرّت بک النّوی . . .

    مهدی جان . . .

    کاش میدانستم دلها کجا با تو آرام میگیرد . . . ؟

  15. صلوات ها 9


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    سجده
    نوشته
    90
    حضور
    6 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    512

    راهنما معنای مهدی!




    باسلام خدمت دوستان
    فکر میکنم ذکر این نکته لازم باشه که اصلا معنای اسم امام زمان که مهدی است معنایش هدایتگر است نه قاتل و اتقام گیرنده و ...

    طبق خیل زیادی از روایات امام زمان یک هدایگر است که در مراحل اولیه ظهور با روشهای مختلف به هدایت تمام انسانها می پردازد و حتی خیلی از کفار به اسلام گرایش پیدا میکنند

    و حجت به صورت کامل بر همه تمام میشود بعد از این بسیاری هستند که در مقابل حضرت صف آرائی می کنند و به خاطر منافع دنیائی خودشان حاضر نیستند از پیروان حضرت شوند در آن موقعیت دیگر جای صلح و کوتاه اومدن و جزیه گرفتن و ... نیست آنجا حضرت آن افراد را که کافر حربی بوده و از نظر اسلام قتلشان جایز است به سزای اعمالشان می رساند و در واقع آن زمان حدود الهی اجرا می شود و خصوصیت آن زمان ظهور کامل حق و بروز تام احکام اسلامی است نه شرایطی که جدای از اسلامی که ما میشناسیم باشدو....

    اللهم عجل لولیک الفرج
    یا مهدی ادرکنی

  17. صلوات ها 10


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    360
    حضور
    40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1454



    باسلام وکسب اجازه از دوستان
    دشمنان برای اینکه مردم رو نسبت به مهدویت و منجی بد بین کنند این بحث را مطرح کرده اند تا اینکه مردم یک ذهنیت بدی نسبت به امام زمان(عج)داشته باشند درحالی که این سخن کاملا غلط است.

    امام زمان(ع)تنها با چند گروه برخورد مي كند كه به برخي اشاره مي شود:


    1- راحت طلبان: راحت طلبان كه هميشه در صدد تأمين منافع خويش هستند، ادعاي پيروي امام زمان(ع) را مي كنند ولي حكومت جهاني امام را مخالف خويش مي دانند، از اين رو با حضرت مخالفت نموده و حضرت نير با آن ها برخورد مي كند. امام صادق(ع) فرمود: چه بسيار كساني كه ادعاي پيروي او را دارند، ولي پس از ظهور حضرت، از او روي مي گردانند.[1]

    2- كافران و منافقان: در طول تاريخ كافران و منافقان با دين و دين مداري به مخالفت برخواسته و عدالت و آزادي را مخالف و متضاد با منافع خود دريافته اند؛ از اين رو با دين و عدالت مخالفت نموده اند. كافران و منافقان به دليل اين كه حكومت امام زمان(ع) را مخالف منافع خويش مي دانند، با حكومت عدالت گراي امام زمان مخالفت مي كنند و امام زمان(ع) با آنان مبارزه مي نمايد. امام صادق(ع) فرمود: إذا فرج القائم لم يبقِ مشركٌ بالله العظيم و لا كافر، إلاّ كره خروجه؛[2] مشركان و كفار از قيام امام زمان ناخشنودند، از اين رو هرگاه حضرت قائم ظهور كند مشرك و كافر باقي نمي مانند.

    3- جمود انديشان: جمود انديشان و ظاهر گرايان از مهم ترين موانع احياي دين و حكومت جهاني امام هستند. جمود انديشان را مي توان به چند دسته تقسيم نمود كه برخي روحانيون از آن دسته هستند و امام زمان(ع) با اين گروه برخورد مي كند.

    4- مستكبران:مستكبران جهان از مخالفان سرسخت حكومت جهاني امام زمان(ع) به حساب آمده و امام با آنان برخورد مي كند. بيان اين نكته ضروري است كه شيوة برخورد و مبارزه حضرت با مخالفان بر اساس عدالت و قانون است. امام با بيان اهداف حكومت و استراتژي حكومت جهاني خود همگان را به پذيرش حق و دين خدا فرا مي خواند و مخالفان مذهبي خويش را به خاطر گرايش هاي مذهبي مجازات نكرده و با آن ها مبارزه نمي كند. امام زمان(ع) در ابتدا از آنان دعوت نموده و با آنان با خشونت رفتار نمي كند و با استدلال و منطق، مخالفان سياسي و مذهبي را به حكومت خويش دعوت نمي كند. از سوي ديگر به ف رهنگ سازي و فرهنگ پروري پرداخته و به مردم رشد فرهنگي مي دهد تا جمود انديشان و ظاهر گرايان نيز با معارف واقعي دين و حكومت امام زمان آشنا شوند. هر گاه رفتار صلح آميز امام با مخالفات تأثير گذار شد، آن گاه حضرت با مخالفان برخورد مي كند.

    پاورقی:

    [1] ميزان الحكمه، ج 1، ص 292.
    [2] سيد هاشم بحراني،البرهان في تفسير القرآن، ج 2، ص 121

    ویرایش توسط شیخ هادی : ۱۳۸۹/۰۸/۱۹ در ساعت ۱۵:۱۲
    غربت کده ای که بوی دریا دارد ----- صدخاطره ازغربت زهرا دارد
    برگرد وعلی چشم به راه هست هنوز-- اسراردلش دردل چاه است هنوز
    آن چاه پرازستاره راپیدا کن ---------- آن سینه پاره پاره راپیداکن
    برگرد که بر بهاران می خندند -------- یک عده به انتظارمان می خندند
    اللهم عجل لولیک الفرج

  19. صلوات ها 7


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    فلسفه
    نوشته
    1,261
    حضور
    31 روز 4 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    85
    صلوات
    3149

    پاک کردن صورت مسئله




    سلام و عرض ادب و ارادت
    دوستان گرامی
    از آنجا که همیشه من متحیرم
    ضمن سپاس از ارائه نظریات شما
    پاسخها عمدتا اینگونه بود
    1- فرزند پیامیر رحمت
    2- احادیث راوی جنگ خیر وشر و کشتارهای متعاقب آن
    برای اینکه متناقض نباشند ابتدا از نرمخویی و مهربانی و صلح جویی سپس بر بار عدالت خواهی تقابل با شر زبان نفهم (پاک کردن صورت مسئله) و مجبور شدن بر دست به قتال بردن همان که همه در انتظارش بودند تا دمار از روزگار ظلم درآورد و دل مظلومان خنک

    دوستان عزیز بنابر تحیر همیشگی توجه شما را به چند نکته جلب میکنم
    1- طوفان نوح
    2- تعداد 124000 پیلمبر
    3- ختم نبوت
    4- حکومت سلیمان
    5- اقتدای حضرت عیسی بر امام زمان
    6- مدت بسیار زیاد انتظارحتی شاید آنقدر طولانی که فقط یکروز به قیامت مانده باشد
    7- کیفیت مردم در روند تاریخ
    8- امام زمان وارث آدم
    9- پایداری حکومت
    بزرگوار عرفان نمی دانم هدفت از طرح این سوال چیست؟
    1- باز خوانی احادیث است که دوستان زحمت کشیدند پس بگذار بگذریم
    2- خالی نبودن عریضه این سوال را مطرح کردی که تنها ثمره ای که برای من داشت این بود که دریابم زمان ظهور بسیار بسیار دور از ذهن من است
    3-پاسخی شایسته تحیر داری برای ما هم بازگو
    ویرایش توسط متحیر : ۱۳۸۹/۰۸/۲۱ در ساعت ۰۷:۴۳ دلیل: خیلی چیزها مثلا املا

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود