صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بررسی علمی دحوالارض( گستراندن زمین )

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519

    بررسی علمی دحوالارض( گستراندن زمین )




    نقل قول نوشته اصلی توسط گمنام نمایش پست ها
    در این روز زمین از زیر مکان کنونی کعبه ، بر روی آب گسترانیده شد
    میشه بیشتر توضیح بدین که یک مشتاق مث من هم متوجه بشه!!

    اگر زمین روی آب گسترده شده که خیلی خوبه!!!!!

    زمین کی می تونه روی آب گسترده بشه میتونین یک کم توضیح بدین

    منبع حدیثی دارین بیارین تا بدانیم و استفاده کنیم




    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۸/۱۱ در ساعت ۱۴:۴۴

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    فکر کنم تمام این چند پستی که زده شده همه منابع حذیثی دارند
    خوندید پستها رو؟
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط fagheer نمایش پست ها
    فکر کنم تمام این چند پستی که زده شده همه منابع حذیثی دارند
    خوندید پستها رو؟
    سلام سایه !!!

    شاید درست بگی اما حدیث ها دسته بندی و سازمان دهی نشده و پراکنده اند اگر زحمتی نیست

    ثوابی کن و آنها را یکجا در پاسخ بیار


  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519

    بررسی علمی دحوالارض( گستراندن زمین )




    بنام خدا

    درود بر راستجویان


    من یک شبهه می خواهم مطرح کنم

    امیدوارم دوستان مستند و علمی شماره به شماره جواب مرا بدهند ( اصلا کاری به ثواب اعمال این روز نداشته باشید)


    1می گویند بیست و پنجم ذی القعده روز دحوالارض است یعنی چه ؟؟


    2 اصلا ریشه ی لغوی دحو چیست و چه کاربردی در جملات دارد ؟؟

    3 زمینی که در طی بیش از چهار و نیم میلیارد سال به وضعیت کنونی رسیده

    چطور شده که در طی یک روز ( 25 ذیقعده )گسترانیده ؟؟؟؟؟شده


    4 منبع سخن روز 25 ذیقعده= دحوالارض کدام است ؟

    لطفا پاسخ دهید تا خوانندگان راهنمایی شوند


    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۸/۱۱ در ساعت ۱۶:۴۴

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما پاسخ به سؤالاتی پیرامون دحوالارض




    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست ها
    بنام خدا

    درود بر راستجویان


    من یک شبهه می خواهم مطرح کنم

    امیدوارم دوستان مستند و علمی شماره به شماره جواب مرا بدهند ( اصلا کاری به ثواب اعمال این روز نداشته باشید)


    1می گویند بیست و پنجم ذی القعده روز دحوالارض است یعنی چه ؟؟


    2 اصلا ریشه ی لغوی دحو چیست و چه کاربردی در جملات دارد ؟؟

    3 زمینی که در طی بیش از چهار و نیم میلیارد سال به وضعیت کنونی رسیده

    چطور شده که در طی یک روز ( 25 ذیقعده )گسترانیده ؟؟؟؟؟شده


    4 منبع سخن روز 25 ذیقعده= دحوالارض کدام است ؟

    لطفا پاسخ دهید تا خوانندگان راهنمایی شوند

    با سلام

    جناب غلامعلی ...

    در پاسخ به سؤالات شما گفتنی است:

    در مجمع البحرین آمده است که: قوله تعالى: وَ الْأَرْضَ بَعْدَ ذلِكَ دَحاها (1) أی بسطها، من" دحوت الشی‏ء دحوا" بسطته. و درحدیث است " یوم دحو الأرض" أی بسطها من تحت الكعبة، و هو الیوم الخامس و العشرون من ذی القعدة. و فیه: "خرج علینا أبو الحسن یعنی الرضا (علیه السّلام) بمرو فی یوم خمسة و عشرین من ذی القعدة، فقال: صوموا، فإنی أصبحت صائما، قلنا: جعلنا الله فداك أی یوم هو؟ قال: یوم نشرت فیه الرحمة و دحیت فیه الأرض"(2)

    قال بعض شراح الحدیث: فیه إشكال، و هو أن المراد من الیوم دوران الشمس فی فلكها دورة واحدة، و قد دلت الآیات على أن خلق السماوات و الأرض و ما بینهما فی ستة أیام، فكیف تتحقق الأشهر فی تلك المدة؟ ثم قال: و أجیب بأن فی بعض الآیات دلالة على أن الدحو متأخر.(3)

    «دحوالارض» به معنى گستردن زمین است. دَحو از جهت لغوى به معنى گستردن است و بعضى آن را به معنى پرتاب كردن و تكان دادن چیزى را از محل اصلیش نیز معنا كرده‏اند و چون این دو معنا لازم و ملزوم یكدیگرند به یك مطلب برمى‏گردد، بنابراین مراد از دحوالارض این است كه در آغاز تمام سطح زمین را آب‏هاى حاصل از باران‏هاى سیلابى نخستین فرا گرفته بود. این آبها تدریجاً در گودال‏هاى زمین جاى گرفتند و خشكى‏ها از زیر آب سربرآوردند و روز به روز گسترده‏تر شدند تا به وضع فعلى درآمد، (4) كه به نظر برخى از مفسرین آیه 30 سوره نازعات وَ اَلْأَرْضَ بَعْدَ ذلِكَ دَحاها زمین را بعد از آن گسترش داد اشاره‏اى به همین گسترده شدن زمین دارد. به هر حال تعیین یك روز خاص مى‏تواند به عنوان زاد روز یا آغاز دوره‏اى باشد كه زمین از وضع پیشین خود متحول گشته (پس از گذشت دوران‏هایى كه مى‏گویند زمین كره مشتعلى بوده، رفته رفته سرد شده و بین از یكسرى تغییرات) سطح آن را مواد خاكى و عناصر اولیه پوشانده و آماده براى ظهور گیاهان و حیوانات گشته است.

    در برخى از احادیث نیز آمده است كه زمین در آغاز از زیر كعبه فعلى گسترش یافته است. در کتاب سعد النفوس للنفوس المنضود ص28 در ذیل « هو الذی مد الارض و جعل فیها رواسی و .....» آورده است که مدّ بمعنای همان دحوالارض می باشد که خداوند زمین را چون فرشی مبسوط کرد برای بندگان ....

    در الفرقان فی تفسیر القرآن بالقرآن، ج‏30، ص: 90 روایتی از امام علی علیه السلام آمده است، عن إمام المتقین علی علیه السّلام: «إن شامیا سأله عن مكة المكرمة لم سمیت مكة؟ قال: لأن الله مك الأرض من تحتها، أی دحاها». و المك هو الدحرجة كما فی القاموس. فرد شامی از امام سوال نمود ، چرا مکه را مکه نامیدند امام علیه السلام فرمود به این دلیل که زمین از زیر حرکت پیدا کرده است و مکّ به معنای حرکت منظم و اظطراب است و آنچه که در تفاسیر از دحوالارض به بسط و گسترش یاد میکنند منافی این معنا نیست ، چرا که هر بسط و انبساطی ملزم به حرکت و اظطراب است .

    و عنه علیه السّلام أیضا: «فلما خلق الله الأرض دحاها من تحت الكعبة ثم بسطها على الماء».

    در كتب ادعیه و آداب و سنن شب و روزى به عنوان «دحوالارض» ضبط شده است كه همان شب و روز بیست و پنجم ماه ذیقعده است. آنچه در خصوص این روز مبارک گفتنی است عبارت از این است كه: این روز مباركى است كه رحمت الهى براى بندگان گسترش یافته، گسترش زمین در چنین روزى سمبل و نمادى از گسترش رحمت و فیض الهى براى بندگان اوست.

    در توضیح بیشتر مطلب، و در پاسخ شما بر اساس آنچه در متون تفسیری آمده مطالبی را اضافه می کنیم:

    "إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَكَّةَ مُبارَكاً وَ هُدىً لِلْعالَمِینَ" (5)

    محقق است كه اول خانه كه براى افراد انسان قرار گرفت هر آینه خانه‏اى است كه در مكه در حالى كه با بركت است و وسیله هدایت اهل عالم است.

    آنچه مستفاد از اخبار بسیاری است كه در كافى و غیره نقل شده و میتوان منطبق بر قواعد هیئت نمود اینست كه كره زمین در جوف دریا بود و آب احاطه بجمیع اطراف زمین داشت و بتوسط باد امواج دریا بسیار شد و در اثر آن یك قسمت از زمین از آب خارج شد كه فعلا یك ربع از كره زمین از آب خارج است و اول قطعه كه از آب خارج شده مسجد الحرام بود كه كعبه در آن واقع و سپس بتدریج خارج شد تا كنون كه یك ربع كره خارج شده، و ممكن است معناى دحو الارض كه در اخبار دارد روز 25 ذى القعده بوده كه اول مكه بود و سپس سایر بقاع همین معنى باشد و ممكن است كه مكه را امّ القرى گفتند بهمین مناسبت باشد و این معنى مثبت است بر اینكه معناى. للناس جهت استفاده زندگى باشد. و اما اگر مراد جعل بر عبادت باشد چنانچه از پاره ای اخبار استفاده میشود مراد از بیت كعبه معظمه است و دلیل بر این میشود كه اول ساختمانى كه روى زمین بنا شد كعبه بوده كه حضرت آدم على نبیّنا و آله و علیه السّلام قواعد آن را بنا كرد و طواف حول كعبه نمود و سپس انبیاء بعد از او تا زمان ابراهیم علیه السّلام كه مأمور شد با اسمعیل بر آن قواعد جدران كعبه را بنا كند. (6)

    "و الارض بعد ذلك دحاهاً"؛ منظور از «دحو الارض» این است كه در آغاز تمام سطح زمین را آبهاى حاصل از بارانهاى سیلابى نخستین فرا گرفته بود این آبها تدریجا در گودالهاى زمین جاى گرفتند و خشكیها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده‏تر شدند تا به وضع فعلى درآمد- و این مسأله بعد از آفرینش زمین و آسمان روى داد. (آیه 31)- بعد از گسترش زمین و آماده شدن براى زندگى و حیات سخن از آب و گیاه به میان آورده، مى‏فرماید: «و از آن، آب و چراگاهش را بیرون آورد» (اخرج منها ماءها و مرعاها).

    این تعبیر نشان مى‏دهد كه آب در لابلاى قشر نفوذ پذیر زمین پنهان بود، سپس به صورت چشمه‏ها و نهرها جارى شد و حتى دریا و دریاچه‏ها را تشكیل داد. ولى از آنجا كه عوامل مختلفى مى‏توانست آرامش زمین را بر هم زند- از جمله طوفانهاى عظیم و دائمى و دیگر جزر و مدهائى كه در پوسته زمین بر اثر جاذبه ماه و خورشید و همچنین لرزه‏هایى كه بر اثر فشار مواد مذاب درونى رخ مى‏دهد- آن را به وسیله شبكه نیرومندى از كوهها كه سرتاسر روى زمین را فرا گرفته آرام كرد.

    و لذا مى‏فرماید: «و كوهها را ثابت و محكم نمود» (و الجبال ارساها).

    و در پایان مى‏فرماید: «همه اینها براى بهره‏گیرى شما و چهارپایانتان است»! (متاعا لكم و لانعامكم). تا از مواهب حیات بهره گیرید و به غفلت نخورید. (7)؛ (8).


    موفق باشید ...

    پاورقی______________________________________ _____
    1) 79/ 30.
    2) التهذیب ج 1 ص 306.
    3) مجمع البحرین، ج‏1، ص: 135.
    4) تفسیر نمونه، ج 26، ص 100.
    5) آل عمران / 96.
    6) أطیب البیان فی تفسیر القرآن، ج‏3، ص: 288.
    7) برگزیده تفسیر نمونه ج 5 ص 401،

    8) برای مطالعۀ بیشتر ر.ک: مقاله دحو الأرض در فرهنگ دینی و متن ادبی، نوشتۀ حسن نجفی، بنقل از پایگاه راسخون.


    بررسی علمی دحوالارض( گستراندن زمین )

  11. صلوات ها 13


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    و درحدیث است " یوم دحو الأرض" أی بسطها من تحت الكعبة، و هو الیوم الخامس و العشرون من ذی القعدة. و فیه: "خرج علینا أبو الحسن یعنی الرضا (علیه السّلام) بمرو فی یوم خمسة و عشرین من ذی القعدة، فقال: صوموا، فإنی أصبحت صائما، قلنا: جعلنا الله فداك أی یوم هو؟ قال: یوم نشرت فیه الرحمة و دحیت فیه الأرض"(2)
    درود بر شما صدیق و از قبول زحمت در آوردن مطالب مربوطه


    با توجه به آنچه که شما آورده اید من خلاصه کنم پس اگر نتیجه گیری درست است لطفا تایید کنید

    1- خشکی کره ی زمین در 25 دی القعده از زیر کعبه شروع به نمایان شدن کرده و بعد گسترش یافته است

    2- کهن ترین منبع حدیثی در مورد ارتباط دحو الارض و 25 ذی القعده به امام رضا میرسد و قبل از او کسی در این مورد چیزی نگفته است

    3- امام رضا در مرو در مورد دحو الارض سخن گفته است


    فعلا این نتیجه گیریها را تایید کنید تا بعد ادامه دهیم


    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۸/۱۱ در ساعت ۱۹:۵۶

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    مراد از دحوالارض این است كه در آغاز تمام سطح زمین را آب‏هاى حاصل از باران‏هاى سیلابى نخستین فرا گرفته بود. این آبها تدریجاً در گودال‏هاى زمین جاى گرفتند و خشكى‏ها از زیر آب سربرآوردند و روز به روز گسترده‏تر شدند تا به وضع فعلى درآمد،
    خوب برای این توضیحی که داده اید سپاسگزارم

    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    آنچه مستفاد از اخبار بسیاری است كه در كافى و غیره نقل شده و میتوان منطبق بر قواعد هیئت نمود اینست كه كره زمین در جوف دریا بود و آب احاطه بجمیع اطراف زمین داشت و بتوسط باد امواج دریا بسیار شد و در اثر آن یك قسمت از زمین از آب خارج شد كه فعلا یك ربع از كره زمین از آب خارج است و اول قطعه كه از آب خارج شده مسجد الحرام بود كه كعبه در آن واقع و سپس بتدریج خارج شد
    و از مورد بالا را هم که آورده اید سپاسگزارم


    خوب در پست بعد خودم موارد بالارا از نظر علمی بررسی می کنم

    آیا کسی نکته ی دیگری دارد ؟


    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۸/۱۱ در ساعت ۲۰:۳۵

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    گفته شده که
    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    بنابراین مراد از دحوالارض این است كه در آغاز تمام سطح زمین را آب‏هاى حاصل از باران‏هاى سیلابى نخستین فرا گرفته بود. این آبها تدریجاً در گودال‏هاى زمین جاى گرفتند و خشكى‏ها از زیر آب سربرآوردند و روز به روز گسترده‏تر شدند تا به وضع فعلى درآمد،
    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    آنچه مستفاد از اخبار بسیاری است كه در كافى و غیره نقل شده و میتوان منطبق بر قواعد هیئت نمود اینست كه كره زمین در جوف دریا بود و آب احاطه بجمیع اطراف زمین داشت و بتوسط باد امواج دریا بسیار شد و در اثر آن یك قسمت از زمین از آب خارج شد كه فعلا یك ربع از كره زمین از آب خارج است و اول قطعه كه از آب خارج شده مسجد الحرام بود كه كعبه در آن واقع و سپس بتدریج خارج شد

    درود بر دوستان

    و با سپاس از صدیق بخاطر همکاری در راستجویی

    بله طبق آورده های بالا گفته شده است بعد از اینکه تمام کره ی زمین را آب گرفته بود اولین جایی که در آنجا خشکی نمایان شد مکه و کعبه بود ه است !!!!

    این ادعا کاملا اشتباه است و با یافته های علمی و قطعی به هیچ وجهی سازگاری ندارد !!!!

    آخر یکی نیست یک کم فکر کند که آقا مگه رشته کوهای هیمالیا با ارتفا ع نزدیک به نه کیلومتر از سطح زمین هنوز زیر آب مانده بودند

    در حالیکه زمین مکه با ارتفاع فقط 330 متر از سطح در یا ، بیرون آمده بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    و جالب اینجاست که بلندترین ناحیه ی عربستان کوهی است که فقط 3500 متر بلندی دارد

    پس احادیث یک حرفی بزنند که ذره ای واقعیت داشته باشه !!!

    این ادعای حدیثی ،بحث درقلمروی مباحث علمی و زمین شناسی است پس با چه مدرک علمی می خواهند

    ذهنیات خود را اثبات کنند


    لا اله الا الله آخر شد یک کمی اینگونه ادعا ها با علم سازگار باشد گفته های بی پایه و مایه از بیش از هزار سال پیش را نباید پذیرفت


    آیا کسی هست که باز بخواهد از بحث آغاز گر بودن مکه و کعبه بعنوان دحو الارض دفاع کند ؟؟

    یا موارد دیگر را بررسی کنم

    و من از همین الان اعلام می کنم نه دحو الارض بودن مکه را می پذیرم و نه روزه گرفتن در این روز را که می گویند به اندازه 70 سال

    ارزش دارد فقط به روزه داراش که الان هم افطار هم کرده اند اجباراً مبارک باد و تبریک میگم !!!!!!!








    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۸/۱۱ در ساعت ۲۲:۲۶

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    آنچه مستفاد از اخبار بسیاری است كه در كافى و غیره نقل شده و میتوان منطبق بر قواعد هیئت نمود اینست كه كره زمین در جوف دریا بود و آب احاطه بجمیع اطراف زمین داشت و بتوسط باد امواج دریا بسیار شد و در اثر آن یك قسمت از زمین از آب خارج شد كه فعلا یك ربع از كره زمین از آب خارج است و اول قطعه كه از آب خارج شده مسجد الحرام بود كه كعبه در آن واقع و سپس بتدریج خارج شد
    درود بر راستپذیران

    در ادامه ی بررسی روایات مربط به دحو الارض نوشته ی بالا را بررسی می کنیم که گفته است

    مسجد الحرام و کعبه از آب خارج شدند !!!!!!

    نخست :

    یکی نیست بپرسد آن موقع در چندین هزار سال پیش مسجد الحرام و کعبه کجا بودند که زیر آب هم رفته باشند ؟؟؟

    و اصلا آن موقعی که تمام زمین را تا قلل کوهها آب پوشانده و هیچ انسانی زندگی نمی کرد چه کسی آنها را ساخته بود که

    در زیر آب هم مانده باشند ؟؟؟

    دوم

    گفته است فعلا !!!( منظور چند هزار سال پیش) یک ربع کره ی زمین از آب خارج است......!!!

    اما عزیزان الان هم که الانه کمتر از یک ربع زمین بعد از چندین هزار سال خشکی است چطور شد آن موقع فعلاً یک چارم بیرون آمده بود ؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    و درحدیث است " یوم دحو الأرض" أی بسطها من تحت الكعبة، و هو الیوم الخامس و العشرون من ذی القعدة.
    الان بریم سر تعیین روز دحو الارض ( نه سال!!!)

    در حدیث آمده که 25 ذی القعده بوده

    خوب چطور شد با این دقت روز شمار ، تاریخ سال وقوع آن اعلام نشده است ؟؟؟تاریخ سال گفتن که ساده تراز روز و ماه گغتن است !!

    اصلا چه کسی تعیین کرده که 25 ذی القعده بوده است ؟؟

    ما و امامان ما هنوز نمی دانیم که تاریخ ولادت و فوت پدرشان و پیامبر در هزار سال پیش دقیقا کی بوده و این همه مورد اختلاف هستند

    حالا چطور شد که تاریخ روز دحوالارضی که هزاران سال پیش اتفاق افتاده ؟؟؟و هیچ انسانی و تاریخ نگاری هم نبوده اینقدر دقیق عنوان شده است ؟؟؟؟

    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۸/۱۲ در ساعت ۰۱:۰۲

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    360
    حضور
    40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1454



    نقل قول نوشته اصلی توسط fagheer نمایش پست ها
    بلاهت هم حدی دارد نوری مشکل تو این است که همه چیز را با عقل ناقص خودت می سنجی و هر کلامی را رد می کنی جز انکه ذهن بیمارت می گوید من جواب تک تک کلمات تو را می توانم بدهم لیکن خیک پر از بادی بیش نیستی و گرنه ایرادتت جز ملعبه بچه 2 ساله ای با کتب دانشگاهی بیش نیست بله قطعا تاپیک زده می شود و در ان چنان رویت سیاه می شود که عبرتی باشد برای همه میکروفون های شیطان باش تا صبح دولتت بدمد
    جناب کوشا به نظرم کمی ادبیاتان را بهتر کنید بهترمی شود وهمین ادبیات خوب زیبنده شماست در مقابل مخلفین خودتان،مثل اهل بیت علیه السلام که در مقابل مخالفین شان بسیار خوش برخورد بودند واز الفاظ زننده استفاده نمی کردند.
    جناب نوری اشکالاتی می کنند که قابل تأمل است وباید جواب داده شود،وانشاءالله وقتی هم که جواب های سوالشان را میگیرد بپذیرد ولجاجت نکند که حتما هم همینطور است.
    این نصیحت کاملا برادرانه بود چون دوستتان دارم.


    غربت کده ای که بوی دریا دارد ----- صدخاطره ازغربت زهرا دارد
    برگرد وعلی چشم به راه هست هنوز-- اسراردلش دردل چاه است هنوز
    آن چاه پرازستاره راپیدا کن ---------- آن سینه پاره پاره راپیداکن
    برگرد که بر بهاران می خندند -------- یک عده به انتظارمان می خندند
    اللهم عجل لولیک الفرج

  21. صلوات ها 6


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود