صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آيا حكم ارتداد با آزادي عقيده سازگار است؟

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229

    آيا حكم ارتداد با آزادي عقيده سازگار است؟




    در اين بحث بايد به چند نكته توجه شود


    1-اجراي حدود الهي بعد از اثبات در دادگاه صالحه صورت مي گيرد.
    بديهي است اگر دادگاه صالحه بناشد يا قاضي آن مجتهد و عادل نباشد يا از طريق صحيح اثبات نشود مثلاً دو نفر عادل به ارتداد او نزد قاضي شهادت ندهند يا خودش نزد قاضي اقرار نكند، حد الهي بر او جاري نمي شود.



    2-اجراي حدود الهي در نظام اسلامي اجرا مي شود، يعني در يك نظام ولايي كه تمام احكام و اجرائيات آن زير نظر امام يا فقيه عادل جامع الشرائط انجام شود.


    به تعبير ديگر فقيه كه حاكم اسلامي است مبسوط اليد باشد، يعني بتواند حدود الهي را اجرا كند و طاغوت و ظالمي مزاحم او نباشد.


    اجراي حدود در نظام طاغوتي (نظامي كه حاكم آن غير مشروع باشد يعني فقيه جامع الشرائط نباشد يا زير نظر او نباشد) طبيعتاً ممكن نخواهد بود.



    3-بر اساس آية شريفة "لا اكراه في الدين" و بر اساس حكم عقل و عقيده، مطلبي را نمي شود با زور به كسي تزريق كنند.
    هر كس بايد بر اساس مقدمات و پيش درآمدهاي صحيح، عقيده و جهانبيني صحيحي انتخاب كند.


    پس آزادي عقيده به اين معنا كه هر انساني آزاد است عقيدة صحيحي را انتخاب كند امّا هر كس هر چه دلش خواست و از راه مقدمات غير عقلي و غير معتبر براي خود عقيده اي انتخاب كند، آزاد نيست و نزد عقل و وجدان معذور نمي باشد.



    اگر خداوند در روز قيامت از او سؤال كند چرا اين عقيده را انتخاب كردي، حجّت و دليلي ندارد.
    انسان از نظر عقلي آزاد نيست كه هر عقيده اي براي خود انتخاب نمايد، همان طور كه آزاد نيست هر غذايي را بخورد.
    چه بسا غذا مسموم باشد و يا آزاد نيست هر دارويي را مصرف كند يا هر صدايي را بشنود


    انسان آزاد مطلق نيست واین را به حکم عقل و وجدان درک میکندو هیچ انسانی ازآزادی مطلق سود نمی بردوهیچ کس خواهان آزادی مطلق نیست.


    در هر صورت ازادي عقيده به معنايي كه گفته شد صحيح است، و اسلام مخالف آن نيست



    4- آزادي عقيده حق همه است (به دليل اين كه عقيدة مطلبي است دروني و قلبي و اگر آن را بيان يا ابراز نكند چندان براي ديگران خطري ايجاد نمي كند و باعث انحراف و فساد نمي شود)



    امّا آزادي بيان و قلم همچون ازادي عقيده نيست زيرا اگر سخني يا نوشته اي مطابق حقّ نباشد، چه بسا جامعه اي را به انحراف و فساد بكشاند يا چهره هايي را مشوّه كند يا باعث جنگ و نزاع شود. سخنراني ها و نوشته ها اگر درست و مطابق حق و واقعيت نباشد بايد از آن جلوگيري كرد.



    با اين توضيحات اگر كسي بر اساس تشخيص صحيح و همراه با تحقيق، به اين نتيجه رسيد كه از اسلام بر گردد و به دين ديگري روي آورد


    اگر اين كار بازتابي در جامعه نداشته باشد و بين خود و خدا اين كار صورت گيرد، مانعي ندارد و مصداق آزادي عقيده و "لا اكراه في الدين" است و كسي هم مزاحم او نيست
    و حاكم اسلامي دخالتي در عقايد كسي ندارد و تجسس در عقايد افراد حرام است


    اگر مرتد بخواهد در جامعة اسلامي، عقيدة خود را ابراز كند و عقايد خود را به اين و آن بگويد و عليه دين تبليغ بكند، جامعة اسلامي به او اين اجازه را نمي دهد.


    وي بايد با عالمان ديني به مباحثه و مناظره بپردازد تا ديدگاه هاي اسلام برايش روشن شود اگر قانع نشد، بر مسلك خود باقي مي ماند و اگر قانع شد به اسلام بر مي گردد و توبه مي كند.


    در صورت اول تا وقتي كه در جامعة اسلامي زندگي مي كند حق ندارد عقايد خود را ابراز كند چون عقايد مسلمانان تضعيف مي شود. اگر مي خواهد ابراز عقيده كند بايد به ميان همكيشان خود برود و در آن جا ابراز عقيده كند.


  2. صلوات ها 10


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    185
    حضور
    15 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    175

    آیا حکم ارتداد با آزادی عقیده سازگار است؟




    در اینکه حکم مرگ برای مرتد غیرانسانی است شکی نیست و هر انسانی که از حداقل عاطفه انسانی برخوردار باشد نمیتواند چنین فاجعه ای را بپذیرد . معنی عملی حکم مرگ برای مرتد اینست که ای کسی که در خانواده مسلمان به دنیا آمدی حق انتخاب دین و عقیده نداری یا اسلام یا مرگ! این توجیهات که باعث تفرقه در امت اسلام! میشود خیلی مضحک و غیرمنطقی است . معنی ندارد که انسان یک با رحق انتخاب داشته باشد. تازه در اسلام عملا همان یک بار انتخاب هم نیست کسی که در کودکی و حتی سن بلوغ دین انتخاب نمیکند و تحت تاثیر خانواده و محیط است در جوانی هم میگویند مسلمان زاده ای پس مسلمانی! یعنی دین ارثی و اجباری. تازه مثلا یک جوان 18 ساله هم به حدی از آگاهی و رشد نرسیده که بخواهد تحقیق گسترده ای کند و دینی را انتخاب کند. . مگر عرصه فکر و اندیشه را میتوان با اجبار و حبس و تهدید محدود کرد! اصلا واژه بی معنی امت اسلام و اینکه دینداری یا بی دین بودن افراد جامعه را با حکومت گره بزنیم از عجایب خود ساخته است تا دکانداران دین بتوانند به لطائف الحیل و با تحمیق انسانها و به دست گرفتن رگ خواب مذهب به حاکمیت تحمیلی خود ادامه دهند. اگر جز این است آیا ترس از این وجود دارد که مسلمانان دسته دسته از اسلام خارج شوند؟ اگر چنین است که اینها اساسا با تهدید به اسلام بر نمیگردند . چرا بقیه دنیا چنین ترسی ندارند؟ اصلا ایمانی که از سر ترس و اجبار باشد به چه درد میخورد؟! اگر کسی از نظر فکر و اندیشه به درجه ارتداد به دینی رسید که نمیشود با تهدید عقیده اش را عوض کرد و اگر بگوییم اعتقاد خود را علنی نکند باید گفت اعتقادی که علنی و عملی نشود که اعتقاد نیست و به درد نمیخورد . چرا مسیحیان امروز دنیا چنین واهمه ای ندارند چرا زرتشتیان امروز دنیا با جمعیتی فوق العاده اندک چنین احکام مضحکی ندارند. به قوانین گذشته و عصر سیاه و بی منطق قرون وسطی کاری ندارم. در دنیای امروز تنها دینی که از پیروان خود امت اجباری ساخته اسلام است. اگر یک مسیحی مسلمان شد آنرا در بوق و کرنا میکنید چرا فکر نمیکنید وی نسبت به دین سابق خود مرتد شده و واین برای وی و خانواده اش مشکل ساز است!!! ولی چرا یک مسلمان نباید این اختیار را داشته باشد که در هر لحظه از زندگی خود حق و اختیار انتخاب داشته باشد؟ نکند باید گفت که اسلام دین حق است و بقیه باطل! خب همین حرف را بقیه هم میتوانند بزنند و این عین انحصارطلبی است . اصلا دینداری یا بی دین بودن یا عوض کردن دین چیزی نیست که جایی ثبت شود و انسان بر اساس آن حقوق انسانی و شهروندی خود را بدست بیاورد یا از دست دهد.. دین صرفا یک اعتقاد قلبی و عقیده شخصی است که هر لحظه ممکن است تغییر کند و به حکومت و به هیچ کس ارتباطی ندارد. این که بگوییم انسان آزاد است ولی باید اسلام را انتخاب کند مثل اینست که بگوییم آزادی هر رنگی را انتخاب کنی به شرط آنکه مثلا آن رنگ مشکی باشد و این تناقض مضحک به شارلاتانی بیشتر شبیه است . حکم مرگ مرتد در دنیای امروز بی معنی است و موضوعیتی ندارد وصرفا باعث وهن اسلام و مسلمانان و بی منطق جلوه دادن آن میشود و با هزاران دلیل و آیه و لطائف الحیل نمیتوان آنرا توجیه کرد. در قران هم حکم دنیوی برای آن تعیین نشده و انسان عقلمدار باید فرزند زمانه خود باشد نه اینکه عقل و منطق را تعطیل کنیم و با روایت 1400 سال پیش زندگی کنیم. مطمئنا اکثریت مردم دنیا چنین احکام غیرمنطقی را نمیپذیرند و آن چه اصل است آزادی انتخاب عقیده است و عرصه اعتقاد هیچ قانون و نیروی قهریه ای را بر نمیتابد. دنیا به این سمت میرود و با عوض شدن نسلها چنین احکامی منسوح شده و فقط باعث تعجب و تحیر و تمسخر آیندگان میشود چه بخواهیم چه نخواهیم. به هر حال آزادی تفسیر ندارد . آزادی " آزادی است نه بازی با الفاظ و مصادره به مطلوب کردن واژها.
    ویرایش توسط atila133f : ۱۳۹۱/۰۳/۱۰ در ساعت ۱۷:۴۲

  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    نقل قول نوشته اصلی توسط atila133f نمایش پست ها
    در اینکه حکم مرگ برای مرتد غیرانسانی است شکی نیست و هر انسانی که از حداقل عاطفه انسانی برخوردار باشد نمیتواند چنین فاجعه ای را بپذیرد .
    سلام

    کسی که کشتن یک انسان رو به خاطر جرم اجتماعی غیر انسانی بداند

    یعنی انسان نیست

    با عرض پوزش

    یک قاتل اگر کشته نشه

    می ره ادم می کشه

    این از نظر همه پزیرفته است جز مخالفین!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط atila133f نمایش پست ها
    معنای عملی حکم مرگ برای مرتد اینست که ای کسی که در خانواده مسلمان به دنیا آمدی حق انتخاب دین و عقیده نداری یا اسلام یا مرگ! و این توجیهات خیلی مضحک و غیرمنطقی است و معنی ندارد که انسان یک بارحق انتخاب داشته باشد
    آیا اینکه کسی در مورد چیزی که نمی دونه بحث کنه(یا فکر می کنه می دونه)
    و به جای پرسش
    به نقد بپردازه!!

    خنده دار تر نیست؟

    بهتره به تحقیق بپردازید
    نقل قول نوشته اصلی توسط atila133f نمایش پست ها
    ازه در اسلام عملا همان یک بار انتخاب هم نیست کسی که در کودکی و حتی سن بلوغ دین انتخاب نمیکند و تحت تاثیر خانواده و محیط است در جوانی هم میگویند مسلمان زاده پس مسلمانی! یعنی دین ارثی و اجباری. تازه مثلا یک جوان 18 ساله هم به حدی از آگاهی و رشد نرسیده که بخواهد تحقیق گسترده ای کند. مگر عرصه فکر و اندیشه را میتوان به اجبار با حبس و تهدید عوض کرد! .ا
    تحقیق کنید

    و من جای شما باشم پستمو حذف می کنم!!





    نقل قول نوشته اصلی توسط atila133f نمایش پست ها
    . مگر عرصه فکر و اندیشه را میتوان با اجبار و حبس و تهدید محدود کرد! اصلا واژه بی معنی امت اسلام و اینکه دینداری یا بی دین بودن افراد جامعه را با حکومت گره بزنیم از عجایب خود ساخته است تا دکانداران دین بتوانند به لطائف الحیل و با تحمیق انسانها و به دست گرفتن رگ خواب مذهب به حاکمیت تحمیلی خود ادامه دهند.
    اون کس که بی اطلاعاز دین بحثی را به حکومت گره می زند و با بازی با واژه ها سعی در منطقی جلوه دادن متون می کند

    بر خلاف اندیشه سخن می گوید لطفا اگر می دانید این حکم چیست پس بگویید

    نقل قول نوشته اصلی توسط atila133f نمایش پست ها
    گر جز این است آیا ترس از این وجود دارد که مسلمانان دسته دسته از اسلام خارج شوند؟ اگر چنین است که اینها اساسا با تهدید به اسلام بر نمیگردند .
    این ترس از کیست؟

    مگر از مسلمین جز عقل و بزرگ منشی و ادب و منطق دیده اید؟

    مگر ما به مقدسات توهین کرده ایم؟

    چه کسانی اند که روزی را برای اتش زدن مقدسات و توهین به ان بر می گزینند؟

    آری آزادی!!!

    چه ننگ است که جانیان آزاد باشند و در دست خود بیرق حکومت آزادی سر دهند و بوی تعفن قتل هایشان
    دنیا را بگیرد و با چهره روشن فکری
    بخوهند بوی تعفن را بزدایند!!!

    اما چه خوش است ندای اسلام که نه با قران خاموش می شود و نه با هتاکی
    ویرایش توسط رستگاران : ۱۳۹۱/۰۳/۱۰ در ساعت ۱۷:۵۷
    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    130
    حضور
    5 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    490



    با سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط atila133f نمایش پست ها
    در اینکه حکم مرگ برای مرتد غیرانسانی است شکی نیست
    شما اول انسانيت را تعريف كنید، تا ببینیم انسانیت شما چگونه است.اگر مصداقی خارجی از الگوی خود را بیان بفرمائید هم ممنون می شویم.

    ثانیا : آیا شما می دانید که حکم مرتد چگونه ثابت می شود؟ ویا مثلا در جامعه اسلامی ما چند نفر را به جرم ارتداد اعدام کرده اند؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط atila133f نمایش پست ها
    و اگر بگوییم اعتقاد خود را علنی نکند باید گفت اعتقادی که علنی و عملی نشود که اعتقاد نیست و به درد نمیخورد
    کسی که مرتد کشته اگر اعتقاد خود را نشر ندهد کسی با او کاری ندارد در همین جامعه خودمان افرادی هستند که هیچ اعتقادی ندارند آیا کسی متعرض آنها می شود؟! بله اگر شخصی عالما از اسلام خارج شود و علیه اسلام سخن پراکنی کند واحکام و ضروریات دین را به تمسخر بکشد تبعات آنرا نیز باید قبول کند. البته یک سوال باقی است در جوامع غربی مسیحی آیا خط قرمزی برای اعتقادات وجود دارد یا خیر؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط atila133f نمایش پست ها
    چرا مسیحیان امروز دنیا چنین واهمه ای ندارند . اگر یک مسیحی مسلمان شد آنرا در بوق و کرنا میکنید چرا فکر نمیکنید وی نسبت به دین سابق خود مرتد شده و واین برای وی و خانواده اش مشکل ساز است!!!
    خیلی عجیب است اگر آزادی دارند و واهمه ای هم ندارند چرا برای خانواده اشان مشکل ساز است؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط atila133f نمایش پست ها
    حکم مرگ مرتد در دنیای امروز بی معنی است و موضوعیتی ندارد وصرفا باعث وهن اسلام و مسلمانان و بی منطق جلوه دادن آن میشود و با هزاران دلیل و آیه و لطائف الحیل نمیتوان آنرا توجیه کرد. در قران هم حکم دنیوی برای آن تعیین نشده و انسان عقلمدار باید فرزند زمانه خود باشد نه اینکه عقل و منطق را تعطیل کنیم و با روایت 1400 سال پیش زندگی کنیم
    حکم ارتداد برای همه زمانهاست، در قرآن اگر حکم دنیوی آن بیان نشده باشد حکم اخروی آن که حبط عمل است بیان شده است که البته باید طبق ملاک شما خیلی ضد بشری باشد زیرا اساس اعتقادات شما را انسان محوری تشکیل می دهد تا خدا محوری.
    همچنین احکام اسلامی منطبق بر احکام عقلند منتهی برای کسانی که دارای عقلند. و اگر ملاک زمان باشد قرآن نیز برای هزار و چهارصد سال پیش است . البته مشکل شما اساس اسلام است نه اینکه شما قرآن را قبول داشته باشید و اعتراض به برخی احکام آن داشته باشید.
    ویرایش توسط گلشن : ۱۳۹۱/۰۳/۱۰ در ساعت ۲۲:۰۸

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    114
    حضور
    1 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    269



    سرآغاز هستی نام خداست


    سلام



    نقل قول نوشته اصلی توسط طاها نمایش پست ها
    آيا حكم ارتداد با آزادي عقيده سازگار است؟




    یکی از دوستان لطف کنند یک تعریف مستند از " ارتداد " ارائه بدند.



    ارادتمند
    **همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر نزاده اند**

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    62
    حضور
    6 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    151



    در حقیقت مرتد واقعی اصلا انسان نیست و از حیوانات هم پایین تر است. همان گونه که یک حیوان زخمی را باید کشت تا کمتر درد بکشد روح شخص مرتد زخمی و غیر قابل بازگشت است و باید او را از عذابش در این دنیا راحت کرد تا به آخرت رود و آنجا در جهنم تا ابد عذاب بکشد.

  13. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    نوشته
    72
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    137



    نقل قول نوشته اصلی توسط thinker نمایش پست ها
    در حقیقت مرتد واقعی اصلا انسان نیست و از حیوانات هم پایین تر است. همان گونه که یک حیوان زخمی را باید کشت تا کمتر درد بکشد روح شخص مرتد زخمی و غیر قابل بازگشت است و باید او را از عذابش در این دنیا راحت کرد تا به آخرت رود و آنجا در جهنم تا ابد عذاب بکشد.
    واقعا بسیار عالی بود استفاده کردیم باید جایزه نوبل بشردوستی را به شما بدهند با این طرز تفکر عالی که میگه هر کسی که به این نتیجه برسه که اسلام رو قبول نداشته باشه باید کشته بشه بسیار عالی

  14. صلوات ها 4


  15. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    62
    حضور
    6 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    151



    نقل قول نوشته اصلی توسط saeedsaeedi نمایش پست ها
    واقعا بسیار عالی بود استفاده کردیم باید جایزه نوبل بشردوستی را به شما بدهند با این طرز تفکر عالی که میگه هر کسی که به این نتیجه برسه که اسلام رو قبول نداشته باشه باید کشته بشه بسیار عالی
    بله اگه جایزه صلح نوبل اگر عادلانه داده می شد قطعا باید به کسی که با مرتد ها مبارزه می کند جایزه داد. این مرتد ها در زمین فساد می کنند و باعث می شوند صلح دنیا و جامعه اسلام به هم بریزد. کشتن این افراد در حقیقت به صلح انسان های زمین (و نه حیوان های انسان نما) کمک می کند.



  16. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط طاها نمایش پست ها
    4- آزادي عقيده حق همه است (به دليل اين كه عقيدة مطلبي است دروني و قلبي و اگر آن را بيان يا ابراز نكند چندان براي ديگران خطري ايجاد نمي كند و باعث انحراف و فساد نمي شود) امّا آزادي بيان و قلم همچون ازادي عقيده نيست زيرا اگر سخني يا نوشته اي مطابق حقّ نباشد، چه بسا جامعه اي را به انحراف و فساد بكشاند يا چهره هايي را مشوّه كند يا باعث جنگ و نزاع شود. سخنراني ها و نوشته ها اگر درست و مطابق حق و واقعيت نباشد بايد از آن جلوگيري كرد.

    با اين توضيحات اگر كسي بر اساس تشخيص صحيح و همراه با تحقيق، به اين نتيجه رسيد كه از اسلام بر گردد و به دين ديگري روي آورد اگر اين كار بازتابي در جامعه نداشته باشد و بين خود و خدا اين كار صورت گيرد، مانعي ندارد و مصداق آزادي عقيده و "لا اكراه في الدين" است و كسي هم مزاحم او نيست و حاكم اسلامي دخالتي در عقايد كسي ندارد و تجسس در عقايد افراد حرام است
    نقل قول نوشته اصلی توسط thinker نمایش پست ها
    در حقیقت مرتد واقعی اصلا انسان نیست و از حیوانات هم پایین تر است. همان گونه که یک حیوان زخمی را باید کشت تا کمتر درد بکشد روح شخص مرتد زخمی و غیر قابل بازگشت است و باید او را از عذابش در این دنیا راحت کرد تا به آخرت رود و آنجا در جهنم تا ابد عذاب بکشد.
    یک حیوان زخمی و یا حتی حیوانی که به بیماری ای مبتلا باشد قابل ترحم است و باید او را در صورت امکان درمان کرد .

    ولی حیوان بیماری که بیماری اش را منتشر میکند و قصد بیماری یک جامعه را دارد عقل میگوید باید او را کشت.


    یعنی شاهین نجفی یک حیوان بیمار است و نیاز است که برای حفظ سلامت جامعه از بین برود
    و همچنین هرکسی که مانند اوست و به همین بیماری مبتلاست.


    حال چه عقل شما شهادت به این موضوع بدهد چه ندهد کسی معطل عقل امثالکم نیست.

    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  17. صلوات ها 4


  18. #10

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    علاقه
    خواندن کتابهای ادیان مختلف
    نوشته
    106
    حضور
    4 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    352



    تو اسلام هرکی تو خانواده ی مسلمان به دنیا اومده باشه و نخواد اسلام رو قبول بکنه و دلیل این کارشو هم بخواد به دیگران بگه باید کشته شه؟چرا؟مگه انسان نباید ازادی بیان داشته باشه؟خصوصا" درمورد عقیدش؟
    منظورتون اینه که اگه کسی مسیحی بوده و بخواد مسلمون شه از لحاظ اسلام مترد نیست و اگه خلاف مسیحیت بخواد چیزی بگه نباید کشته شه؟ولی اگه مسلمون بخواد خلاف اسلام بگه قضیش فرقه؟
    این انصافه؟

  19. صلوات ها 5


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود