صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تعارض نزول و عروج ملائکه و روح در قرآن

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519

    تعارض نزول و عروج ملائکه و روح در قرآن





    بنام خدا

    درود بر راستجویان

    شبه ی نخست

    تعارض نزول و عروج ملائکه و روح در قرآن

    در سوره قدر آمده که

    تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ(القدر/4)

    فرشتگان و «روح» در آن شب(قدر) به اذن پروردگارشان براي (تقدير) هر کاري نازل مي‌شوند.


    یعنی فرشته ها و روح در یک شبی بنام قدرفرود می آیند

    خوب مسلماً این فرشته ها و روح باید دوباره روز بعد پس ازاتمام ماموریت برای گزارش دهی بسوی خدا بروند

    چقدر طول می کشد تا دو باره روز بعد بسوی او بالا بروند ؟؟

    قرآن در جای دیگر پاسخ داده پنجاه هزار سال !


    تَعْرُجُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ إِلَيهِ فِي يوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ(المعارج/4)
    فرشتگان و روح [= فرشته مقرب خداوند] بسوي او عروج مي‌کنند در آن روزي که مقدارش پنجاه هزار سال است!


    فرود روح و فرشته ها یک شب و برگشت و بالا رفتن آنها پنجاه هزار سال ؟؟

    آخر چطور این دو مقدار زمانی با هم همخوانی دارند؟؟؟


    یا در جای دیگر گفته است بالا رفتن آنها 1000 سال طول می کشد !

    يدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ يعْرُجُ إِلَيهِ فِي يوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ(السجده/5)
    امور اين جهان را از آسمان به سوي زمين تدبير مي‌کند؛ سپس در روزي که مقدار آن هزار سال از سالهايي است که شما مي‌شمريد بسوي او بالا مي‌رود .


    لطفا خردمندانه و منطقی پاسخ دهید




    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۸/۰۷ در ساعت ۲۲:۵۵

  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما پاسخ به شبهات قرآنی پیرامون نزول و صعود ملائکه به عرش الهی




    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست ها

    بنام خدا

    درود بر راستجویان

    شبه ی نخست

    تعارض نزول و عروج ملائکه و روح در قرآن

    در سوره قدر آمده که

    تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ(القدر/4)

    فرشتگان و «روح» در آن شب(قدر) به اذن پروردگارشان براي (تقدير) هر کاري نازل مي‌شوند.


    یعنی فرشته ها و روح در یک شبی بنام قدرفرود می آیند

    خوب مسلماً این فرشته ها و روح باید دوباره روز بعد پس ازاتمام ماموریت برای گزارش دهی بسوی خدا بروند

    چقدر طول می کشد تا دو باره روز بعد بسوی او بالا بروند ؟؟

    قرآن در جای دیگر پاسخ داده پنجاه هزار سال !


    تَعْرُجُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ إِلَيهِ فِي يوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ(المعارج/4)
    فرشتگان و روح [= فرشته مقرب خداوند] بسوي او عروج مي‌کنند در آن روزي که مقدارش پنجاه هزار سال است!


    فرود روح و فرشته ها یک شب و برگشت و بالا رفتن آنها پنجاه هزار سال ؟؟

    آخر چطور این دو مقدار زمانی با هم همخوانی دارند؟؟؟


    یا در جای دیگر گفته است بالا رفتن آنها 1000 سال طول می کشد !

    يدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ يعْرُجُ إِلَيهِ فِي يوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ(السجده/5)
    امور اين جهان را از آسمان به سوي زمين تدبير مي‌کند؛ سپس در روزي که مقدار آن هزار سال از سالهايي است که شما مي‌شمريد بسوي او بالا مي‌رود .


    لطفا خردمندانه و منطقی پاسخ دهید


    با سلام

    در پاسخ به سؤال شما توجه به نکات زیر ضروری است:

    اهل تفسیر برای تببین این تفاوت که بین دو آیه دیده می شود گفته اند: قیامت پنجاه موقف (ایستگاه) دارد که هر کدام هزار سال است که مجموع آن پنجاه هزار سال می شود. امّا در اینکه مراد از «یوم» چیست؟ و یعنی چه اینکه مدّت آن هزار سال است، با ذکر دو مقدّمه ی کوتاه به شبهات شما پاسخ می دهیم:

    مقدمه نخست:
    کلمه ی یوم در قرآن کریم و روایات و همچنین در فرهنگ عرب ، معمولاً به معنی شبانه روز به کار نمی رود، بلکه معمولاً به عنوان قطعه ای از زمان استعمال می شود. برای مثال امیرمومنان فرمودند: « الدَّهْرُ يَوْمَانِ يَوْمٌ لَكَ وَ يَوْمٌ عَلَيْكَ فَإِذَا كَانَ لَكَ فَلَا تَبْطَرْ وَ إِذَا كَانَ عَلَيْكَ فَاصْبِر ـــ روزگار دو روز است روزی به نفع تو و روزی به ضرر تو ؛ پس چون به نفع تو شد فساد نکن! و چون بر ضدّ تو شد صبر پیشه نما!».



    واژه « یوم » در قرآن کریم، حتّی به معنی چندین میلیارد سال نیز به کار رفته است. « قُلْ أَ إِنَّكُمْ لَتَكْفُرُونَ بِالَّذي خَلَقَ الْأَرْضَ في‏ يَوْمَيْن‏ ـــ بگو: آيا شما به آن كس كه زمين را در دو روز آفريد كافر هستيد.» (فصلت:9). روشن است که در این آیه واژه ی یوم نمی تواند به معنی شبانه روز باشد ، چون قبل از خلقت زمین ، شب و روز زمینی هم وجود نداشت. در این آیه خداوند متعال عمر زمین را به دو برهه تقسیم و هر کدام را یک روز خوانده است.

    مقدمه دوم:
    درباره ی عالم آخرت دو نظر عمده وجود دارد، برخی صاحب نظران، آن را عالمی مادّی نظیر همین دنیا، لکن با قوانینی دیگر دانسته اند؛ امّا گروه دیگری، که عمدتاً فلاسفه ی اسلامی و عرفا هستند، عالم آخرت را عالمی مجرّد (غیر مادّی) می دانند؛ که خود اینها نیز بر دو گروهند؛ عدّه ای معاد را صرفاً روحانی می دانند که اینها بسیار اندکند ولی اکثر اینان معاد را «جسمانی ـ روحانی» می شناسند، لکن جسم اخروی را جسم غیر مادّی می دانند؛ تقریباً شبیه اجسامی که انسان در خواب می بیند.



    طبق نظر اوّل، در عالم آخرت نیز مثل دنیا، حرکت و زمان وجود دارد، لذا منظور از پنجاه هزار سال که در آیه آمده است، همان پنجاه هزار سال زمانی است؛ امّا طبق عقیده ی گروه دوم، حرکت و زمان نمی توانند در عالم آخرت وجود داشته باشند؛ چرا که از نظر فلسفی، حرکت ـ به تمام اقسام آن ـ لازمه ی وجود مادّه می باشد و زمان نیز مقدار حرکت را گویند؛ پس در عالم آخرتی که غیر مادّی است زمان راه ندارد. بر این اساس ، پنجاه هزار سال مطرح در آیه نیز نمی تواند از سنخ زمان باشد ؛ بخصوص که ملائک نیز موجودات مجرّد و غیر مادّی می باشند و عروج آنها در زمان بی معنی است.

    منبع: نرم افزار پرسمان.

    موفق باشید ...

    تعارض نزول و عروج ملائکه و روح در قرآن

  4. صلوات ها 5


  5. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    منبع: نرم افزار پرسمان.
    درود بر دوستان

    ایها الصدیق

    جواب شما ارتباطی با متن شبهه ی اینجانب ندارد

    من که نگفته ام در تعیین مقدار یوم مشکل دارم

    من گفته ام مفهوم این آیات با هم همخوانی ندارد فرود آمدن فرشته ها و روح در یک شب اتفاق می افتد ولی بالا رفتن آنها

    پنجاه هزار سال یا به گفته ی دیگر هزار سال طول می کشد

    مگر پناه بر خدا فرود سقوط آزاد است که آنها سریع و یک شبه برسند و لی بالا رفتن بسوی خدا اینقدر زحمت دارد که پنجاه

    هزار سال طول می کشد نکنه هنگام بر گشت پرونده ی فوق سنگینی برای آدمیان تشکیل داده و بالا بردن آن بسیار زمانگیر

    و توان فرسا است !!!!

    در ضمن آقا منبع آماده و حاضری قبلی را برای پاسخ به پرسشی می آوری که تا امروز مطرح نشده است؟؟؟!!!

    واقعا خسته نباشی دوست باستانی من

    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۸/۰۸ در ساعت ۱۲:۵۸

  6. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    360
    حضور
    40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1454



    باسلام
    جناب نوری خوب جواب رو مطالعه کنید
    چون بخواهند روح و ملائکه مقرب ،به خداوند رجوع کنند، پنجاه هزار سال طول می کشد.
    مِنَ اللَهِ ذِی الْمَعَارِجِ* تَعْرُجُ الْمَلَائِکَةُ وَ الروحُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ کَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِینَ أَلْفَ سَنَةٍ. (معارج/3و4)
    «از خداوندی که دارای درجات و نردبان ها و مراتب است؛ ملائکه و روح بسوی چنین خدائی عروج می کنند و بالا میروند، در روزی که مقدار آن پنجاه هزار سال است.»
    مراد از یک روزکه فرشتگان بالا میروند، در اینجا یک دوره است؛ یعنی در یک دوره ای که در ازای آن پنجاه هزار سال خواهد بود.
    اینکه در أفواه میگویند: روزی در قیامت داریم که پنجاه هزار سال طول می کشد، صحیح نیست؛ بلکه مراد دوره بازگشت روح و ملائکه با تمام عوالم مندرجه در تحت تدبیر آنهاست.
    آن روح و ملائکه برای مأموریت که به زمین آمدند، حال برای آنکه به مقام اول خود بازگردند و پس از تکامل دوره طبیعت و دوره نفس بسوی پروردگار خود عروج کنند، این عروج پنجاه هزار سال به طول می انجامد.
    طبق آیه قرآن، نزول امر بواسطه فرشتگان از عالم امر به دنیا و انجام مأموریت خود و سپس عروجشان بسوی پروردگار متعال، هزار سال از همین سالهای ما که شمارش می کنیم می باشد:
    یُدَبرُ الاْمْرَ مِنَ السمَآءِ إِلَی الاْرْضِ ثُم یَعْرُجُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ کَانَ مِقْدَارُهُ و´أَلْفَ سَنَةٍ مِما تَعُدونَ. (آیه 5 سوره سجده)
    «خداوند امر را از آسمان بسوی زمین تدبیر میکند و سپس آن امر بسوی خداوند صعود میکند در یک دوره ای که هزار سال طول می کشد، از همین سالهائی که شما می شمرید!»
    نه از سال های لاهوتی و نه از سال های جَبَروتی و نه از سال های ملکوتی، بلکه از همین سال های طبیعی که شما شمارش می کنید!
    این نزول ملائکه است از عالم امر به دنیا و انجام مأموریت و بازگشت آنها بسوی خداوند.
    یعنی: پائین آمدن و نزول آنها پانصد سال طول می کشد و بازگشت و صعود آنان نیز پانصد سال، و بنابراین مجموعاً هزار سال خواهد شد.

    و بنابراین، نزول روح اعظم و ملائکه کلیه مقرب الهیه از ذات اقدس حضرت احدیت بسوی عالم قَدَر و از آنجا به عوالم فرشتگان جزئیه و مأمور به تدبیر امور، و از آنجا به عالم طبیعت، و تمام کردن قوس نزول را در عوالم کثرت، و پس از آن عروج و بالا رفتنشان در قوس صعود و رسیدن به نقطه اوج و طی تمام عوالم در بین راه، و تمام کردن دو قوس دائره؛ مجموعاً یکصد هزار سال بطول می انجامد.
    چون عروجشان پنجاه هزار سال است و باید نزولشان نیز پنجاه هزار سال باشد، بنابراین از نقطه اوج تا نقطه حضیض در قوس نزول و از نقطه حضیض به نقطه اوج، یکصد هزار سال طول خواهد کشید و دوره حرکت خاتمه پیدا میکند.

    کتاب معاد شناسی ج 6 صفحه 233 تا 239

    ویرایش توسط شیخ هادی : ۱۳۸۹/۰۸/۰۸ در ساعت ۲۳:۴۵
    غربت کده ای که بوی دریا دارد ----- صدخاطره ازغربت زهرا دارد
    برگرد وعلی چشم به راه هست هنوز-- اسراردلش دردل چاه است هنوز
    آن چاه پرازستاره راپیدا کن ---------- آن سینه پاره پاره راپیداکن
    برگرد که بر بهاران می خندند -------- یک عده به انتظارمان می خندند
    اللهم عجل لولیک الفرج

  7. صلوات ها 3


  8. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    360
    حضور
    40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1454



    این جواب رو هم می شود داد در مورد دوآیه آخری که فرمودید:
    مخاطب آیهيدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ يعْرُجُ إِلَيهِ فِي يوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ(السجده/5)
    انسانها هستند که خداوند بازه زمانی عروج را بعد از تدبیر امور آسمانها و زمین 1000 سال مورد شمارش انسانها بیان می کند.

    مخاطب آیه
    تَعْرُجُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ إِلَيهِ فِي يوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ(المعارج/4)
    انسانها نیست بلکه عروج در آیه دوم مربوط به روح و ملائکه است که مقدار آن 50000 سال بیان شده است.

    واضح است که عروج بیان شده برای انسانها و عروج ملائکه و روح یکی نمی باشد تا تناقضی بوجود آید.
    و اینکه معنی یوم در این دو آیه زمان نیز میباشد یعنی زمان انجام هر یک از این امور به ترتیب 1000 و 5000 سال به نسبت سالهای انسانها میباشد.نه اینکه خداوند شب و روز دارد و مقدار و زمان آن 1000 یا 50000 سال میباشد!
    ویرایش توسط شیخ هادی : ۱۳۸۹/۰۸/۰۸ در ساعت ۲۳:۵۱
    غربت کده ای که بوی دریا دارد ----- صدخاطره ازغربت زهرا دارد
    برگرد وعلی چشم به راه هست هنوز-- اسراردلش دردل چاه است هنوز
    آن چاه پرازستاره راپیدا کن ---------- آن سینه پاره پاره راپیداکن
    برگرد که بر بهاران می خندند -------- یک عده به انتظارمان می خندند
    اللهم عجل لولیک الفرج

  9. صلوات ها 3


  10. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط فنا نمایش پست ها
    یعنی: پائین آمدن و نزول آنها پانصد سال طول می کشد و بازگشت و صعود آنان نیز پانصد سال، و بنابراین مجموعاً هزار سال خواهد شد.
    دوست گرامی این 500 سال نزول و عروج را از کجای کدام آیه استخراج کردی؟؟؟؟؟

    آیه ی 5 سجده که فقط در مورد بالا رفتن است و هیچ اشاره ای به مقدار زمانی نزول ندارد !!!

    حالا برای آسانتر شدن بحث پرسش را جور دیگری مطرح می کنم

    فرض کن فرشته ها و روح در یک شب قدر به حساب زمانی ما پایین آمد ه اند خوب چقدر طول می کشد تا به حساب زمانی

    ما دو باره پس از انجام ماموریت بسوی خدا برگشت کنند ؟؟

    طبق قرآن آنها پنجاه هزار سال به حساب ما طول می کشد تا بسوی خدا بر گردند

    خوب پس با این وصف تا پنجاه هزار سال دیگر نمی توانند در شب قدر نازل شوند !!!!!( چونکه در طی این مدت
    همواره در حال بالا رفتن هستند !!!


    بنابر این تا 50 هزار سال دیگر شب قدری که در آن روح و فرشته ها نازل می شوند وجود نخواهد داشت

    پس در هر حال تناقض آشکار است




  11. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    جناب نوري

    با عرض معذرت تا زماني که حضرتعالي ظاهري قران را نگاه مي کنيد و سعي در ترجمه مطابق با کلمه داريد همچنان با تعارض مواجه خواهيد شد

    شمنا پياده شويد باهم برويم چه کشفي کرديد که هيچ کس تا به حال اين سئوال را مطرح نکرده در حالي که اگر يک جستجوي مختصر در اينترنت کنيد هزاران مورد اين طور را خواهيد يافت.

    به هر حيث

    ايا در سوره قدر حرفي از عروج مجدد زده شده است؟از کجا کشف کرديد که دوباره براي گزارش دهي برمي گردند؟مگر خدائي که در همه جا و همه حال حاضر است منتظر است تا ملائک برگردند و در محضرش گزارش بدهند؟
    بعد تا انجائي که ما مي دانيم ملائک براي ابلاغ اوامر الهي فرود مي ايند نه گزارش گيري
    و ضمنا مراد از شب قدر به نص روايات متعدد ائمه معصومين هستند و قلب امام معصوم عليه السلام نه يک شب به خصوص
    و اما راجع به پنچاه هزار سال ايا در جائي از اين ايه قيد شده پنجاه هزار سال عروج به خاطر شب قدر است؟
    بنا به نص احاديث متعدد و تفاسير اين مربوط به روز قيامت است که مقدار ان به روزهاي ما معادل پنجاه هزار سال است
    و عروج ملائک به معناي طي مراتب قرب است به يک ديدگاه و به يک ديدگاه منظور طولاني بودن ان روز خاص است نه عينا پنجاه هزار
    و ضمنا اين امر مي تواند به مواقف قيامت نيز بازگردد که پنجاه موقف دارد که مقدار هر کدام 1000 سال است
    پس 1000 سال نيز مي تواند به معناي يک موقف باشد
    و اگر بخواهيم ظاهري نگاه کنيم 1000 سال براي ملائکه مدبر امر به کار رفته و پنجاه هزار سال براي روح و ملائکه تحت فرمانش
    پس هيچ بعيد به نظر نمي رسد که سرعت سير ملائک مختلف فرق داشته باشد.اگر بخواهيم ايات را تحت لفظ معني کنيم

    اينجا را هم بخوانيد ظاهرا کسي از سئوال شما کپي برداشته است پارسال

    http://www.rahpouyan.com/article/sho...d=951&aid=4484

    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  12. صلوات ها 3


  13. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط Fagheer نمایش پست ها
    ايا در سوره قدر حرفي از عروج مجدد زده شده است؟از کجا کشف کرديد که دوباره براي گزارش دهي برمي گردند؟مگر خدائي که در همه جا و همه حال حاضر است منتظر است تا ملائک برگردند و در محضرش گزارش بدهند؟
    بعد تا انجائي که ما مي دانيم ملائک براي ابلاغ اوامر الهي فرود مي ايند نه گزارش گيري
    ببین من طبق نص قرآن دارم با شما بحث می کنم

    هر نزولی الزاما طبق قرآن عروجی خواهد داشت ( معارج 4)چون اگر به فرض در یک شب قدر فقط نزول باشه و عروج و بالارفتن نباشه

    شب قدر سال بعد چطور دو باره می توانیم بگیم تنزل الملائکه و روح فیها !!! مگر طبق حرف شما عروجی داشته اند که دوباره نزول کنند ؟؟؟

    اما در مورد گزارش دهی کافی است به ترجمه ها و تفاسیر مراجعه کنی تا بدانی گزارش دهی دارند یانه !!! این حرف من که نیست گفته ی مفسران و مترجمان است
    نقل قول نوشته اصلی توسط Fagheer نمایش پست ها
    و ضمنا مراد از شب قدر به نص روايات متعدد ائمه معصومين هستند و قلب امام معصوم عليه السلام نه يک شب به خصوص


    یعنی طبق سوره ی قدر قرآن قبل از پیامبر بر قلب امامان نازل شده است انا انزلناه فی لیله القدر و جالب اینجاست که پیامبر هم نمی داند شب قدر همان قلب امامان است !!! وما ادراک ما لیله القدر ودر قیاس مع الفارق دیگر وجود و قلب امام ها بهتر از 1000 ماه است






    نقل قول نوشته اصلی توسط Fagheer نمایش پست ها
    و اما راجع به پنچاه هزار سال ايا در جائي از اين ايه قيد شده پنجاه هزار سال عروج به خاطر شب قدر است؟
    ببین با استفاده از خود آیات قرآن و تفسیر قرآن به قرآن مشخص می شود

    قبلا گفتم پس از نزول روح و فرشته ها لزوما آنها باید عروج هم داشته باشند نزول در سوره قدر و عروج فرشته ها و روح در معارج 4 گفته شده است
    نقل قول نوشته اصلی توسط Fagheer نمایش پست ها
    بنا به نص احاديث متعدد و تفاسير اين مربوط به روز قيامت است که مقدار ان به روزهاي ما معادل پنجاه هزار سال است

    آخر شما و دیگرانی که این را گفته اند چرا مقدار زمانی عروج فرشته ها و روح را که صریحا در آیه آمده معادل روز قیامت می گیرید ؟؟؟

    خود آیه دارد داد می زند که مربوط به بالا رفتن فرشته ها و روح است نه روز قیامت

    اصلا بگو ببینم در روز قیامت چه لزومی به عروج هست ؟؟ از کجا به کجا عروج می کنند ؟؟؟

    اصلا بگو ببینم کجای آیه ی

    یدبر الامر من السماء الی الارض مربوط به قیامت است ؟؟؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط Fagheer نمایش پست ها
    و ضمنا اين امر مي تواند به مواقف قيامت نيز بازگردد که پنجاه موقف دارد که مقدار هر کدام 1000 سال است
    پس 1000 سال نيز مي تواند به معناي يک موقف باشد
    باز توجه نکرده اید به آیه
    موقوف کدام است ؟؟؟؟
    فرشته ها و روح و نه کس دیگری دارند به طرف او ( خدا) بالا می روند و عروج می کنند کدام موقوف ؟؟

    بس است خیالپردازی بگذار یک نفر بلد دیگر پاسخ دهد

    در ضمن آدرسی که داده ای اصلا ربط به بحث اینجانب ندارد فقط خواسته ای لینکی بگذاری همین

    ویرایش توسط مدیر سایت : ۱۳۸۹/۰۸/۰۹ در ساعت ۱۲:۱۰

  14. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    شما درگير توهمي و سعي مي کني نپذيري و اين در ذره به ذره کلماتت اشکار است
    و الا جواب واضح است اما نه براي انکه خدا قلبش را در پرده غفلت قرار داده

    باش تا صبح دولتت بدمد

    حکايت شما حکايت انا خير منه است و بما غويتني مي خواهد بهت بر بخورد مي خواهد نخورد هيچ اهميتي ندارد
    ان که با منطق جوابت را داد مسخره کردي
    راستي چطور حساب کردي ان فقط يک لينک بود و سئوال تو خرق عادت؟
    ویرایش توسط مدیر سایت : ۱۳۸۹/۰۸/۰۹ در ساعت ۱۲:۱۱
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

  15. صلوات ها 2


  16. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    غرق شدن در سکوت افکارم!!!!
    نوشته
    264
    حضور
    23 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1752



    جهان وکار جهان جمله هیچ بر هیچ است
    هزار بار این نکته من کرده ام تحقیق
    سلام بر دوست عزیز آقای نوری....
    سوال شما کاملا به جاست و منطقی :
    جواب شنیدن در پس ابهام شما؟
    تحقیق چشم بینا میخواد ،گوش شنوا ،دل بی طرف و با سو...
    که شما خدارو شکر بی آخر دارید....
    من به سوال شما دقت کردم...
    و با معنی قرآن تطبیق دادم خدایش همه چیزو خالصانه وعین واقعیت نوشتید جز اینکه شکیاتتونا با علامت وارد معنی قرآن کریم کرده بودید که مطمینا بر اثر غفلت بوده...
    من وقتی یک جمله ای را از کتابی بهم خواندنشو توصیه میکنند سعی میکنم قبل و بعد جمله را هم بخونم....
    البته ضرورتی نداره اما به نتیجه گیری کمک میکنه....
    حتما میگید این اصلا جواب سوال شما نیست نوشته های بی سر و ته من....
    اما یه کم سکوت و تفکر شاید جواب 2 سوال تقریبا متفاوت را بده ....
    نزول و صعود ملایکه....
    نزول یک شب با آیه 4 سوره قدر
    و صعود 50000 سال آیه 4 المعارج و یا 1000 سال آیه 5 سوره سجده
    از نظر تعدادی با هم جور در نمیاند...خدایش
    اما بزار ببینیم از نظر لفظ کار انجام شده یکیند؟
    یکی هر سال اتفاق میفته و یکی یه بار در کل عمر خلقت زمین...
    شب قدر هر ساله
    و قیامت یک شب امیدوارم درست فهمیده باشم که آیه 4 المعارج درباره قیامته چون از آیه 1 خوندم تا آیه 6 دیدم با تفسیری که خواندم درسته....
    حالا اینجا یه سوال دیگه پیش میاد که یه کم مبهمه آیا این نزول و صعود از یه جنسند؟
    یعنی نزول برای شب قدر با صعود برای قیامت از یک جنسند؟
    اگر شما به هر 2 یک جنس نسبت میدید سوالتون کاملا به جاست و منم مشتاقم جواب آخری که بدست می آید را بدونم.....
    اما من خودم بخوام جواب بدم میگم هر کاری زمان خودشو میطلبه....
    من در یک فاصله معین برای 2 کار مختلف یک زمان صرف نمیکنم....
    اما در کل معذرت دوست عزیز آقای نوری وقتونا گرفتم اما نتونستم به سوالتون جواب بدم....


  17. صلوات


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۰۹/۰۴, ۰۴:۳۶ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود