صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شبهه 8: نظریه تکامل یا نظریه آفرینش آدم و حوا ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    ایمان ، اخلاق ، عمل ، امر به معروف و نهی از منکر
    نوشته
    1,947
    حضور
    3 روز 22 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    75
    صلوات
    10621

    شبهه 8: نظریه تکامل یا نظریه آفرینش آدم و حوا ؟




    بسم الله الرحمن الرحیم

    یکی از شبهات کاربر گرامی ساسان 2012

    امروزه نظریه تکامل ( به عبارت بهتر تطوّر یا فرگشت ) به شدت و به طرز خدشه ناپذیری از ناحیه علم ژنتیک و فسیل شناسی حمایت می شود و تاکنون هیچ دلیل علمی که بتواند خلاف آن را اثبات کند بوجود نیامده است و این بدان معنی است که انسان نه حاصل زاد و ولد آدم و حوا و نسلهای بعد از آن است ، بلکه موجودی کاملا حاصل تکامل موجودات تک سلولی اولیه می باشد و یافته های فسیل شناسی نیز این امر را تایید می کنند و جالب اینکه ساختار ژنتیکی شامپانزه ها به انسان شبیه تر است تا بقیه میمونها ! طبق تحقیقات به عمل آمده از کتب آسمانی، قدمت آدم و هوا نهایتا مربوط به ده هزار سال پیش می شود در حالی که آثار بدست آمده از انسانهای قدیم در نوع امروزی ، تا بیست هزار سال قدمت دارند و فسیل های کشف شده از انسان امروزی مربوط به چند صد هزار سال پیش می باشد . حال چگونه می توان نظریه آدم و هوا را که در تمام ادیان ابراهیمی مطرح است را توجیه کرد ؟



    لینک اصلی شبهات : http://www.askdin.com/showthread.php?t=4565
    قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ

    قال الامام الباقر (ع): ان حدیثنا یحیی القلوب


    صبا از نكهت كویت نسیمی سوی ما آورد
    ز سوز شعلة شوقت چو تاب افتاد در دلها

    بار الها: از تو پوزش می خوام که به اصرار می خواستم اراده خودم بر زندگیم حاکم باشه!خدایا اینک سکان زندگی طوفان زده ام را به تو می سپارم!باشد که آرامش نتیجه این اعتماد و توکل باشد.من وثق بالله اراه السرور و من توکل علیه کفاه الامور

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    واقعه ی تکامل بر اساس شواهد باستان شناسی و پژوهش های آشکار دانش است و تا کنون هم خدشه ای قابل اثبات در رد آن وارد نشده است پس باید آن را پذیرفت و مانع تراشی بی اساس و احساساتی را کنار گذاشت
    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۸/۰۵ در ساعت ۱۱:۵۹

  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    به کتاب و فکر علاقمندم
    نوشته
    274
    حضور
    10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1372



    نقل قول نوشته اصلی توسط نیایش سبز نمایش پست ها
    ناحیه علم ژنتیک
    مدارکی دارید که علم ژنتیک به تکامل معتقد است و به پیدایش جداگانه معتقد نیست؟؟؟!!!!

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    590
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2890



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست ها
    واقعه ی تکامل بر اساس شواهد باستان شناسی و پژوهش های آشکار دانش است و تا کنون هم خدشه ای قابل اثبات در رد آن وارد نشده است پس باید آن را پذیرفت و مانع تراشی بی اساس و احساساتی را کنار گذاشت
    جناب ! عجیب است شما از کجا آوردید که هیچ خدشه ای به آن وارد نشده .بسیاری دانشمندان علم تجربی علیه داروین فرضیه اش را زیز سوال برده اند و نپذیرفتند.

    نظریه داروین صرف یک فرضیه است .به نظر شما یک فرضیه میتواند یقین 100% به ما بدهد.

    علم تجربی همواره با استقراء ناقص پیش رفته چگونه با استقرا ء ناقص حکم 100% یقینی نتیجه میگیرید؟

    علاوه بر اینکه معارض ادله نقلی نیز میباشد.
    مظافا بر اینکه در فلسفه انقلاب ماهیت را مردود میشمارد اگر قائل به نظریه داروین شویم باید بپذیریم که ماهیت حیوانی به ماهیت انسانی منقلب شده که مخالف قاعده عقلی استو محال.

    ر.ک. استقرا،شهید صدر.
    این بقیةالله التّی لا تخلوا من العترة الهادیة!!

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط زمزم نمایش پست ها
    جناب ! عجیب است شما از کجا آوردید که هیچ خدشه ای به آن وارد نشده .بسیاری دانشمندان علم تجربی علیه داروین فرضیه اش را زیز سوال برده اند و نپذیرفتند.

    نظریه داروین صرف یک فرضیه است .به نظر شما یک فرضیه میتواند یقین 100% به ما بدهد.


    جناب اگر دقت کرده باشی نوشته ام خدشه ی قابل اثبات اگر نه هرکسی بدون اثبات می تواند بر اساس تمایلات و درک شخصی خود ایراد بگیرد


    منبع می خواهید بفرمایید :

    فارسی

    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%...B3%D8%A7%D9%86

    انگلیسی


    http://www.britannica.com/EBchecked/...uman-evolution

    در ضمن کسانی که می پندارند که تکاملی صورت نگرفته چه دلیل قابل اثباتی بر این مدعای خود دارند بیاورند

    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۸/۰۵ در ساعت ۲۳:۵۰

  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط zahra نمایش پست ها
    مدارکی دارید که علم ژنتیک به تکامل معتقد است و به پیدایش جداگانه معتقد نیست؟؟؟!!!!

    http://www.britannica.com/EBchecked/...uman-evolution


  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    360
    حضور
    40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1454



    با سلام به این نظریه اشکالات زیادی وارد شده ومدتها قبل باطل شده وآن را چه زیست شناسان وچه علمای دین رد کرده اند.
    نظريه تكامل روي كردهاي گوناگوني را در ميان زيست شناسان ، فيلسوفان علم و عالمان ديني برانگيخته است. اين نظريه از بدو پيدايش تاكنون مراحل متعددي را پشت سر گذاشته و همواره مورد نقد و اصلاحاتي واقع شده كه اهم آنها عبارتند از: (1) لاماركيسم(2) نئولاماركيسم(3) داروينيسم(4) نئوداروينيسم(5) موتاسيونيسم.
    الف) از منظر زيست شناختي اشكالات متعددي بر نظريه تكامل وارد ساخته اند، از جمله آنكه با تمام تلاش هايي كه داروين در جمع آوري شواهد بر نظريه خويش به عمل آورده، از تفاوت هاي عمده و اساسي بين انسان و اجداد حيواني مورد ادعاي وي (ميمون) غافل بوده است. و برخي از اين تفاوت ها كه «والاس» به آنها اشاره كرده عبارتند از:
    (1) فاصله عميق ميان مغز و قواي دماغي انسان و ميمون. (2) تمايز زباني آشكار بين انسان و ميمون. (3) استعداد و توانايي آفرينش هنري در انسان. (4) عدم تفاوت مغزي بين انسان متمدن كنوني و قبايل بدوي كه داروين آنها را حلقه فاصل بين انسان متمدن و ميمون خوانده است. (علم و دين، ايان باربور ، ترجمه بهاءالدين خرمشاهي، ص 99 - 141).
    همچنين «فيزيكو» طبيعي دان آلماني و متخصص در تاريخ طبيعي انسان مي گويد: «پيشرفت هاي محسوسي كه علم تاريخ طبيعي انسان نموده، روز به روز خويشاوندي انسان و ميمون را دورتر مي سازد.» (علي اطلال المذهب المادي، فريد وجدي 103 - 108) .
    ب) از منظر فلسفه: علم نيز كه معرفتي درجه دوم است، و رهبردهاي علمي،متدهاي برگزيده توسط دانشمندان، حاصل كار آنها و عوامل دخيل در نظر پردازي هاي علمي را مورد سنجش و داوري قرار مي دهد، ديدگاه هاي گوناگوني عرضه شده كه عبارتند از:
    (1) پوزيتويسم منطقي(2) مينوگروي (3) واقع گروي خام (4) واقع گروي نقدي چهارمين نگرش كه جديدترين آنها به شمار مي آيد، بر آن است كه اساساً تئوري هاي علمي برآيند مشاهدات صرف و تحويل پذير به داده هاي حسي نيست، بلكه تئوري ها برآيند همكنشي داده هاي حسي و بر ساخته هاي ذهني دانشمند است. بنابراين نظريات علمي، اكتشافات محض نيستند و جنبه اختراعي نيز دارند. از اين رو نمي توان اين گونه نظريات را نسخه طابق النعل بالنعل واقعيت و عينيت خارجي دانست. (علم و دين، ايان باربور، مترجم بهاءالدين خرمشاهي، ص 169 - 244)
    ج) از منظر ديني: در ميان عالمان ديني و ديگر دانشمنداني كه در پي تبيين ديدگاه اسلام پيرامون نظريه تكامل بر آمده اند، روي كردهاي گوناگوني يافت مي شود كه به اختصار عبارتند از:
    1- ادعاي اينكه قرآن به صراحت از تكامل تدريجي و تحوّل انواع و پيوستگي نسلي دم زده است (خلقت انسان، دكتر سحابي). 2- رد تئوري تحولي خلقت (تفسير الميزان ، ج 4 ، ص 153 - ج 9 ، ص 8 - ج 16 ، ص 269). 3- توجيه پذيري نظريه تكامل از طريق آيات قرآن در صورت اثبات آن در علم.(داروينيسم يا تكامل انواع، جعفر سبحاني. نيز: فيلسوف نماها، مكارم شيرازي). 4- در صورت اثبات نظريه تكامل در مورد ديگر جانداران، انسان حساب جداگانه و مستقلي دارد و پيوستگي نسلي با ديگر حيوانات ندارد.( خلقت انسان از نظر قرآن، معارف قرآن، خداشناسي، انسان شناسي، كيهان شناسي، محمدتقي مصباح يزدي). 5- تفكيك وحي از مفسران آن (تكامل از نظر قرآن، علي مشكيني اردبيلي). 6- تفكيك زباني علم و دين ( مقالات فلسفي، علل گرايش به ماديگري، مرتضي مطهري).
    براي توضيح بيشتر علاوه بر متون ذكر شده ر . ك :
    1- موضع علم و دين در خلقت انسان،احد فرامرز قراملكي،نشرآرايه 2- تورات، انجيل، قرآن و علم،موريس بوكاي،ترجمه: مهندس ذبيح الله دبير 3- مجله «كلام اسلامي»، شماره 15 18.
    غربت کده ای که بوی دریا دارد ----- صدخاطره ازغربت زهرا دارد
    برگرد وعلی چشم به راه هست هنوز-- اسراردلش دردل چاه است هنوز
    آن چاه پرازستاره راپیدا کن ---------- آن سینه پاره پاره راپیداکن
    برگرد که بر بهاران می خندند -------- یک عده به انتظارمان می خندند
    اللهم عجل لولیک الفرج

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    360
    حضور
    40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1454



    حال خوب است در اين جا با مختصر توضيحاتي به ذكر ديدگاه علامه طباطبايي بپردازيم:
    1- اساسا تئوري تكامل از نظر تجربي ثابت نگرديده است، و وفاق و اجماعي بر آن نيست.
    2- آيات قرآن با صراحت و نص قطعي از هيچ يك از دو نظريه ثبات انواع و تحول انواع دم نزده است. ليكن ظاهر آيات مربوط به خلقت انسان با ديدگاه اول انطباق دارد.
    3- ظواهر كتاب و سنت تا زماني كه با حجت ديگري در تعارض نيفتد به حجيت خود باقي هستند.
    4- با توجه به مقدمات فوق نمي توان از مدلول ظاهري آيات قرآن در اين باره دست كشيد.
    ( تفسير الميزان ، ج 4 ، ص 153 - ج 9 ، ص 8 - ج 16 ، ص 269).
    در پايان به ذكر چند نكته پيرامون اين گفتمان مي پردازيم:
    1- اينكه خداوند آفرينش خود را از طريق نظام عليت و اسباب و مسببات به انجام مي رساند، دليل بر اين نيست كه لزوماً از طريق روند تحولي و از تك ياخته به سوپر سلولي باشد؛ بلكه آن مسأله قاعده اي فلسفي و كلي است كه به انحاي گوناگون قابل تصوّر و تبيين است.
    2- مستفاد از ظاهر قرآن اين است كه انسان هاي كنوني همه از نسل آدم(ع) و حوا مي باشند و هيچ واسطه نسلي ديگري بين آنها نيست؛ يعني، هر چند انسان هاي ديگري پيش از آدم بر زمين زيسته اند، ليكن آنان بين حضرت آدم و انسان هاي پس از وي اختلاط نسلي ندارند. بنابراين يا خود حضرت آدم وابستگي نسلي به آنها دارد و يا ندارد: اگر داشته باشد ديگر انسان ها از طريق وي به آنان متصل مي شوند. و اگر نداشته باشد، هيچ گونه اتصالي بين بني آدم و انسان هاي پيش از وي نيست، چه آنكه قرآن فرموده است: (وبَثَّ مِنْهُما رِجالاً كَثِيراً وَ نِساءً )خداوند از آن دو (آدم و حوا) مردان و زنان بسياري را منتشر ساخت (نساء ، آيه 4).
    البته در مورد چگونگي انتشار نسل وي، اقوال مختلفي وجود دارد؛ ولي آنچه با آيه شريفه نيز انطباق بيشتري دارد و علامه طباطبايي در تفسير الميزان نيز آن را پذيرفته است. ازدواج فرزندان حضرت آدم با يكديگر است. اين مساله هر چند در آغاز بعيد مي نمايد، ليكن با توجه به تغيير احكام الهي متناسب با شرايط زماني و مكاني و اعتباري بودن احكام تشريعي، مي توان آن را پذيرفت.
    3- از نظر منطقي نفي نظريه تكامل لزوماً به معناي دفعي دانستن خلقت نيست؛ چنان كه تبيين به تدريجي بودن خلقت نيز منحصر به نظريه تحول انواع نمي باشد. از سوي ديگر آيات قرآن بر اصل تدريجي بودن خلقت دلالت روشن دارند، ولي انطباق آيات آن با نظريه تبدل انواع نيازمند تأويل و دست كشيدن از ظواهر است و تا زماني كه اين نظريه همچنان در بوته نقض و ابرام است، تأويل آيات و كنار نهادن ظواهر كتاب آسماني روا نيست.
    4- نفي نظريه تحوّل انواع به معناي ايستا و به كلي غير تكاملي دانستن جهان نيست، بلكه ممكن است كسي اين نظريه را نپذيرد و در عين حال معتقد به پويايي و تكاملي بودن نظام جهان شود، چنانكه فيلسوفان مسلمان پيش از پيدايش اين نظريه در زيست شناسي، حركت تكاملي در سراسر جهان مادي را از نظر فلسفي اثبات كرده بودند.
    غربت کده ای که بوی دریا دارد ----- صدخاطره ازغربت زهرا دارد
    برگرد وعلی چشم به راه هست هنوز-- اسراردلش دردل چاه است هنوز
    آن چاه پرازستاره راپیدا کن ---------- آن سینه پاره پاره راپیداکن
    برگرد که بر بهاران می خندند -------- یک عده به انتظارمان می خندند
    اللهم عجل لولیک الفرج

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    به کتاب و فکر علاقمندم
    نوشته
    274
    حضور
    10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1372



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست ها

    جناب اگر دقت کرده باشی نوشته ام خدشه ی قابل اثبات اگر نه هرکسی بدون اثبات می تواند بر اساس تمایلات و درک شخصی خود ایراد بگیرد


    منبع می خواهید بفرمایید :

    فارسی

    http://fa.wikipedia.org/wiki/%d8%aa%...b3%d8%a7%d9%86

    انگلیسی


    http://www.britannica.com/ebchecked/...uman-evolution

    در ضمن کسانی که می پندارند که تکاملی صورت نگرفته چه دلیل قابل اثباتی بر این مدعای خود دارند بیاورند
    به نظر می رسد تکامل ماکروسکوپی با میکروسکوپی همسو نیست . اشتباه که نمی کنم؟

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    کنکاش
    نوشته
    250
    حضور
    12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1650



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست ها
    واقعه ی تکامل بر اساس شواهد باستان شناسی و پژوهش های آشکار دانش است و تا کنون هم خدشه ای قابل اثبات در رد آن وارد نشده است پس باید آن را پذیرفت و مانع تراشی بی اساس و احساساتی را کنار گذاشت
    البته ببخشید یعنی میفرمایید همه ما موجودات ذره بینی بودیم ؟ پس ادم و حوا چکاره بودن و ما از اونا نیستیم ؟


  21. صلوات


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 5

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود