صفحه 1 از 47 12311213141 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سيد احمد الحسن فرستادهء امام مهدی (ع)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521

    تعجب سيد احمد الحسن فرستادهء امام مهدی (ع)




    با سلام
    به سروران گرامی!!
    چند وقتی که در اکثر سایتها تبلغ شخصی به نام سيد احمد الحسن فرستادهء امام مهدی (ع)داره تبلیغ میشه!! این تاپیک را زدم که برسی شود!!

    از دوستان و سروران عزیز تقاضا دارم که در هر سایت تبلیغ این وهابی معیوب الحال را دیدند!!
    متوجه باشند که او کیست!!


    سيد احمد الحسن فرستادهء امام مهدی (ع) و حضرت مسيح (ع) و حضرت ايليا (الياس) (ع) و حضرت خضر (ع) می باشد و شما را به پيوستن به ياران ايشان (ع) دعوت می کند .

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۷/۳۰ در ساعت ۰۷:۲۲
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  2. صلوات ها 24


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    اینم یه شرح حالی از ان که در سایتها منتشر شده!!!

    امام احمد الحسن ( يمانى ) كيست ؟
    نام : احمد ابن اسماعيل ابن صالح ابن حسين ابن سلمان ابن محمد ابن الحسن ابن علي ابن محمد ابن علي ابن موسى ابن جعفر ابن محمد ابن علي ابن الحسين ابن علي ابن ابي طالب عليهم الصلاة والسلام .. شجره نسبشان هست
    در شهر بصره در جنوب عراق زندگى ميكردند و تحصيلشان را تا مرحله بكالوريوس ادامه دادند و مدرك مهندس معمارى را حاصل كردند . وسپس به نجف اشرف رفتند ودر آنجا زندگى كردند وهدفشان ياد گرفتن علوم دينى بود وبعد از اينكه تعدادى از درسها را اموختند ومنهاج تحصيل را در حوزه نجف فهميدند كه درس در حوزه علميه داراى خلل بزرگى هست چونكه آنها در حوزه علميه منطق وفلسفه واصول فقه وعلم كلام(عقائد) وفقه (احكام شرعى ) ولغه عربى را ياد ميدادند ولى آنها ابدا قران كريم و سنتهاى رسول الله ص( احاديث اهل بيت ع) را اصلا بلد نبودند چه بسا كه اصلا داراى اخلاق الهى كه بايد يك مؤمن داشته باشه نبودند .
    لذا تصميم گرفتند كه در خانه خود بمانند وعلوم آنها را خودشان ياد بگيرند .
    بدونه اينكه از كسى كمك بخواهد . ولى اصلا در حوزه علميه درس نخواندند ولى با آنها در اتصال بودند وآنها با ايشان در اتصال بودند مانند مريم مقدس ع كه در بينه يهوديها زندگى ميكردند .
    اما علت التحاق ايشان به خوزه علميه در نجف چونكه ايشان خواب ديدند كه امام مهدى ع به ايشان دستور دادند كه به حوزه علميه بروند وامورى كه امام ع در خواب به ايشان گفتند تمامى آنها در حقيقت اتفاق افتاد .
    آغاز شروع دعوت وكجا :
    سالها قبل از ساله 1999 سيد احمد الحسن با پدرشان امام مهدى ع در ارتباط بودند وايشان ع از پدره خويش علوم الهى را دريافت ميكردند و با راه وروش پدرشان راه ميرفتند ودر اواخر ساله 1999 وبا دستور حضرت مهدى ع شروع كردند نه نقض هيكل باطل در حوزه علميه واز انها خواست كه خود را اصلاح كنند ونيز اصلاح علمى ومالى واين امر تا ساله 2002 ادامه داشت وامام مهدى ع دستور دادند كه سيد احمد الحسن ع به مردم ابلاغ كند كه او فرستاده حضرت مهدى ع است ومسيره ايشان براى دعوت مردم در ماه هفتم ساله 2002 موافق با ماه جمادى اول ساله 1423 هجرى در نجف اشرف آغاز شد .
    در حالى كه امام مهدى ع به ايشان دستور داد كه به تمامى مردم ابلاغ كند كه ايشان وصى ورسول حضرت مهدى‌ع هستند ونيز اسمه ايشان در وصيت رسول ص در شبه وفاتش نيز ذكر شده است .
    راههاى كه در اصلاح حوزه علميه در پيش گرفتند :
    تلاش براى اصلاح حوزه علميه در آغاز دعوت بود قبل از اينكه علنى اعلان بشود وبر سه نقطه مركز بود :
    1: اصلاح علمى
    ودر آن دو راه استفاده كردند .
    اول : كتابى به عنوان( راه به سوى خدا ) را نوشت كه خيليها به اين كتاب متاثر شدند ويكى از آنها شيخ محمد يعقوبى بود واين كتاب را چاب كرد و بينه اتباعش پخش كرد .
    والثانية هي الكلام ومناقشة الطلبة والعلماء حول الخلل العلمي الموجود وكان يعينه بذلك من كانوا يؤمنون به وبعض من كانوا متأثرين بكلامه والحق الذي كان يقوله .
    دوم اينكه با طلبه حوزه وعلماى آنها بحث وگفتگو كردند در مورد خللى كه در حوزه وجود داره وخيلى ها با كلام ايشان موافقت ميكردند و ميدانستند كه اين شخص صادق است وله او كمك ميكردند .
    اصلاح عملى :
    به مربوط به امر به معروف ونهى از منكر است مثلا وقتى كه صدام ملعون قران را با خونه نجسه خودش نوشت وتمامه مسليمن موافقت كردند كه خونه نوشته شده با قرآن نجس است وامام احمد الحسن ع از حوزه خواست كه حداقل از خود حركتى نشان بدهند و امرى را صادر كنند كه اين عمل اشتباه است وليكن انها تقيه به خرج دادند كه مبادا كشته بشن واز اين امر صرفه نظر كردند .
    و ميگفتند كه اين امر دسته خداست و خدا با ماهست واو از ما دفاع ميكند .... وامام احمد الحسن ع خودشان شخصا بر عليه اين امر با شدت دفاع كرد و در خطبه هاى كه ميدادند هميشه نام از صدام را مياوردند وميكفتند كه صدام مرگ خود را با دستش نوشته وقتى كه كتاب مقدس قران را با خونه نجسس كثيف كرد وبه جاى اينكه ايشان را در اين راه كمك كنند اورا از حوزه با خوش اخلاقى خارج كردند .
    چونكه از صدام ميترسيدند و ميترسيدند كه اعدام بشن ولى در اين اصلاح اصلا به ايشان كمك نشد .
    اصلاح مالى
    و مربوط به انفاق اموال صدقات بر فقهراء است ... واين مرحله آخر بود قبل از اينكه دعوت علنى بشود و خيلى از طلبه هاى حوزه علميه با ايشان همقدم شدند . خيلى كم از آنها از فقراء بودند وبيشتر از خوده طلبه بودند كه نميدونستند بينه ممارسه مادى كه در حوزه علميه اتفاق ميافتاد را تشخيص بدند . ودر اين مجال نتائج بسيار عالى بدست امد بعد از اينكه امام احمد الحسن ع خودش وانصارش از طلبه حوزه علميه بينه انها و مرجعيات دينى ديگر مثله سيستانى و محمد سعيد حكيم محمد اسحاق فياض مفاوضات زيادى اتفاق افتاد .
    وبيشتر كسانى كه با قول وزبان تآييد ميكرد شيخ يعقوبى بود و مجادله نكرد بلكى اعتراف كرد كه ما نياز به اصلاح مالى داريم بعد از اينكه يكى از مؤمنان بامام احمد الحسن ع او را به ياد سياست حضرت على ع در مادى انداخت .
    در هر صورت اين بود جزئى از سيره وسلوك امام تا حقيقت براى همه مشخص
    بشود
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۷/۳۰ در ساعت ۰۲:۰۱
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  5. صلوات ها 19


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    با سلام
    اما این خبر گرچه قدیمیست اما خالی از لطف نیست!!!

    توزیع جزوه های سید یمانی در اهواز


    سيد احمد الحسن  فرستادهء امام مهدی (ع)
    اخبار رسیده از شهر اهواز حاکی از آن است که روز پنج شنبه گذشته چند فرد مشکوک در حال توزیع کتاب ادعیه تحریف شده و جزوهای مشکوک در گلزار شهدای شهر اهواز واقع در منطقه «بهشت آباد» بودند.


    در همین هنگام برخی از افراد حاضر در صحنه به رفتار این توزیع کنندگان شک کرده و فورا به بررسی محتوای محصولات توزیع شده اقدام ورزیدند.


    به گزارش شیعه آنلاین گفته می‌شود پس از بررسی موضوع، مشخص شد که این محصولات توزیع شده کتاب ادعیه منحرف و جزوه های مشکوکی است که مملو از اندیشه های فرقه انحرافی «وهابیت» و نظریات مربوط به فردی است که خود را «سید یمانی» معرفی کرده، بوده است.

    همین امر موجب شد که نیروهای بسیج و انتظامی به محل فراخوانده شوند تا این افراد توزیع کننده که چهار نفر بودند را بازداشت کنند.
    گفتنی است پس از بررسی بیشتر و دقیق تر این جزوه ها مشخص شد که در آن برای فردی به نام «سید احمد حسن» تبلیغ شده و او را «سید یمانی» معرفی کرده است.


    پس از بررسی‌های انجام شده مشخص گردید که «سید احمد حسن» که در گذشته عضو حزب بعث سابق عراق بوده، پس از سقوط رژیم بعث خود را به شکل یک روحانی درآورده و اعلام کرده که نائب، وصی و فرستاده امام زمان (عج) است.


    «سید یمانی» نام شخصی است که بنابر روایات اسلامی در نزدیکی ظهور از یمن برای یاری امام زمان (عج) قیام خواهد کرد.
    همزمان با شورش "سفیانی" در شام، «سید یمانی» هم در یمن قیام کرده و مردم را به حق و حقیقت دعوت خواهد کرد. «سید یمانی» از فرزندان «زید بن علی بن الحسین»، برادر امام محمد باقر (ع) است


    ناگفته نماند این محصولات از عراق وارد سرزمین‌های ایران شده و ورود آن از مناطق مرزی همجوار با مناطق عرب نشین کشورمان صورت گرفته است.



    «سید یمانی» کیست؟
    «سید یمانی» نام شخصی است که بنابر روایات اسلامی در نزدیکی ظهور از یمن برای یاری امام زمان (عج) قیام خواهد کرد.

    همزمان با شورش "سفیانی" در شام، «سید یمانی» هم در یمن قیام کرده و مردم را به حق و حقیقت دعوت خواهد کرد. «سید یمانی» از فرزندان «زید بن علی بن الحسین»، برادر امام محمد باقر (ع) است.



    در همین راستا از امام محمد باقر (ع) روایت شده: «خروج سفیانی و یمانی و سید خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است که مانند دانه‌های تسبیح به دنبال هم می‌آیند و جنگ همه جانبه‌ای رخ می‌دهد. وای بر کسی که در مقابل آنان بایستند!
    در میان این پرچم‌ها هیچ کدام به اندازه پرچم یمانی بر حق نیست؛ چرا که شما را [به تبعیت از] امامتان دعوت می‌کند. پس از قیام یمانی خرید و فروش اسلحه برای مردم و به خصوص مسلمانان ممنوع می‌شود و هر گاه [یمانی] قیام کرد به سوی او حرکت کن و بشتاب که آن را پرچم هدایت خواهی یافت.
    احدی از مسلمانان اجازه ندارد با او مقابله کند و هر کس چنین کند، جهنمی است؛ چرا که یمانی به حق و صراط مستقیم دعوت می‌کند.


    http://www.tebyan.net/politics_socia...10/123764.html
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۷/۳۰ در ساعت ۰۵:۵۰
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  7. صلوات ها 17


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    360
    حضور
    40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1454



    با سلام

    در شهر بصرة عراق گروهي با نام «انصار الامام المهدي» اعلام وجود نمودند. رهبر آنان فردي به نام احمد الحسن بود كه ادعاي ارتباط با امام مهدي(ع) را داشت و مي‌گفت امام(ع) را ملاقات كرده و مستقيماً اوامر و دستوراتي از جانب ايشان دريافت مي‌كند.
    وي مدعي بود كه امام(ع) به او دستور تبليغ براي ايشان داده و به او فرموده است به همگان اعلام كند كه وي با امام(ع) در ارتباط است و از جانب او فرستاده شده و او وصيّ امام و همان «يماني» موعود است. پس از آن گروهي پيرو او شده و گفته شد كه بسياري از پيروانش، طلاب حوزة علمية نجف اشرف هستند، زيرا او دعوت خود را در سال 1423 ق. از آنجا شروع كرده است.
    وي براساس آنچه در پايگاه اينترنتي‌اش آمده، بيان مي‌كرد:ديدار اول من با امام مهدي(ع) در اين دنيا، در ضريح امام هادي و امام عسكري(ع) صورت گرفت. در اين ديدار امام مهدي(ع) را شناختم. اين اتفاق سال‌ها پيش افتاد و پس از اين ديدار، بارها و بارها ايشان را ملاقات نمودم و ايشان مسائل بسياري را براي من روشن ساخت اما دستوري براي ابلاغ به شخص يا اشخاص خاصي به من نداد، بلكه آن راهنمايي‌ها تنها براي تعليم و تربيت و راهنمايي من به سوي فضايل اخلاقي الهي بود. ايشان مقداري علم و معرفت به بنده تفضل فرمود و مرا از انحراف‌هاي بزرگ موجود در حوزة علمية نجف آگاه ساخت؛ انحراف‌هاي علمي، عملي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي يا انحراف شخصيت‌هاي بزرگ اين حوزة علميه. به هر حال روزها و ماه‌ها از اين حوادث گذشت و خداوند بار ديگر خواست كه من با امام(ع) ديدار كنم. اين‌بار امام(ع) مرا به حوزة علمية نجف اشرف فرستاد تا آنچه به من فرموده بوده، به گروهي از طلبه‌هاي حوزة علميه نيز انتقال دهم. اين، نقطة عطفي در تاريخ زندگي من به شمار مي‌آيد، زيرا اين نخستين باري بود كه امام مهدي به طور علني و آشكار به من مأموريت انجام كاري مي‌داد.
    داستان اين ديدار نيز چنين است: شبي در خواب ديدم كه امام مهدي(ع) در كنار قبر سيد محمد(ع) ـ برادر امام عسكري(ع) ـ ايستاده بود و به من دستور داد براي ديدار ايشان به آنجا بروم. پس از آن بيدار شدم. ساعت 2 نيمه شب بود، چهار ركعت نماز شب خواندم سپس دوباره خوابيدم. دوباره خوابي بسيار شبيه به همين خواب ديدم و در آن خواب نيز امام مهدي(ع) قرار ملاقات با من مي‌گذاشت. اين بار از خواب بيدار شدم، ساعت 4 صبح بود. نماز شب را تمام كردم و نماز صبح را نيز به جا آوردم. دو روز بعد به سامرا مسافرت كردم و چيزي را ديدم كه تأييد كنندة اين دعوت به حق بود. پس از آن به بسياري از مردم خبرهايي در مورد امور غيبي دادم كه برخي از آنها، در مورد حوادث مهم و حوادث آينده بود. هر كس اين دعوت حق را تكذيب كند پشيمان خواهد شد.
    من اكنون در مقابل شما هستم... مردم را به پيروي از اين دعوت راستين هدايت كنيد. من آمادگي مباهله دارم و حتي آمادة بحث و جدل و مباهله با علماي تمام گروه‌هاي مسلمان (شيعيان و اهل تسنن) و مسيحيان و يهوديان هستم. من ثابت خواهم كرد كه از جانب حضرت مهدي(ع) براي هدايت مسلمانان و از جانب حضرت عيسي(ع) براي مسيحيان و از جانب ايليا براي هدايت يهوديان فرستاده شده‌ام.

    غربت کده ای که بوی دریا دارد ----- صدخاطره ازغربت زهرا دارد
    برگرد وعلی چشم به راه هست هنوز-- اسراردلش دردل چاه است هنوز
    آن چاه پرازستاره راپیدا کن ---------- آن سینه پاره پاره راپیداکن
    برگرد که بر بهاران می خندند -------- یک عده به انتظارمان می خندند
    اللهم عجل لولیک الفرج

  9. صلوات ها 9


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    360
    حضور
    40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1454



    تفكرات اين گروه
    بنده در اينجا به طور خلاصه به ذكر افكار و عقايد اين گروه ـ آن‌گونه كه در پايگاه اينترنتي‌شان آمده ـ پرداخته و مجموعه براهين، استدلال‌ها و مستنداتي را كه از نظر آنها تأكيد و تأييد كننده اين است كه احمد الحسن، وصي و فرستادة امام مهدي(ع) بوده و همان يماني موعود است، مي‌پردازيم.
    ناظم العقيلي يكي از پيروان و معقتدان اين گروه در يادداشت «البلاغ المبين» در تاريخ 12/2/1425 ق. در اين مورد سخنان مفصلي دارد كه ما به ذكر بخشي از آن مي‌پردازيم (نكته مهم اين است كه احمد الحسن خود را فرستادة امام مي‌داند. كه به ادعاي آنها، امام مهدي(عج) تقريباً دو سال پيش او را براي هدايت مردم فرستاده و پيروانش مي‌گويند او مژده نزديكي زمان قيام امام(عج) را مي‌دهد، دشمنانش را بيم مي‌دهد و خواهان متحد و يكي شدن بشر و حركت به سوي انجام كارهاي نيك براي تعجيل در قيام حضرت است. ما اين مسئله را از پنج بعد مورد بحث و بررسي قرار مي‌دهيم:
    1. از بعد روايي: اشاره به برخي روايات كه حاكي از آن است كه امام مهدي(عج) فرستاده، نمايندة يا نايبي مي‌فرستد و اشاره به روايتي كه در آن نام ياران امام آمده و در اين روايت آمده كه يكي از ياران امام، شخصي است از بصره به نام احمد،2. از بعد غيبي: مانند اخبار غيبي، خواب‌ها و رؤياها و مكاشفات كه در اثر ارتباط با ائمه حاصل شده، البته بايد يادآور شد كه خواب و رؤيا، حجّت يا دليل و برهان درست يا نادرستي براي هيچ گونه دعوتي نمي‌تواند باشد،
    3. از بعد علمي: احمد الحسن از برخي علما دعوت به مناظره كرده، سپس آنها را در مناظره ناتوان شمرده و در پايان آنها را دعوت به مباهله كرده كه البته آنها اين درخواست را رد كردند و در نتيجه او آن را بزرگ‌ترين دليل براي صدق دعوي خود شمرده است، چگونه... ؟! خدا مي‌داند،
    4. از بعد چگونگي و نوعي: نوع و محتواي دعوت و اصول و اهداف آن؛ بهره‌برداري از يك انديشة اصيل به گونه‌اي اسفناك و منحرف،
    5. از بعد اعجازي: ادعاي اينكه او مانند پيامبران و اوليا معجزات و كراماتي دارد. همان گونه كه احمد الحسن در نخستين بيانية خود مي‌گويد:
    نخستين معجزة من براي مسلمانان اين است كه من محل قبر حضرت فاطمه(س) جگرگوشة پيامبر را مي‌دانم، در حالي كه تمام مسلمانان اتفاق نظر دارند كه كسي جز امام مهدي(ع) از محلّ قبر حضرت فاطمه(س) اطلاع ندراد. او مي‌گويد: حضرت مهدي(ع) محلّ قبر حضرت فاطمه را به او نشان داده است.
    او مي‌گويد: قبر حضرت فاطمه(س) در كنار قبر امام حسن(ع) و چسبيده به آن است، گويي كه امام حسن(ع) در آغوش مادرش دفن شده است... آيا اين سخن او راست است. چگونه مي‌توان به درستي و نادرستي سخن او پي برد.


    از جمله افكار اين گروه كه آن را دليلي براي درستي دعوي خود مي‌شمارند، موارد ذيل است:
    1. ادّعاي اينكه احمد الحسن همان يمني موعود است. در يكي از بيانيه‌هاي او در تاريخ 21 ربيع‌الثاني 1426ق. اين‌گونه آمده كه، اولاً بايد دانست كه مكه جزء تهامه و تهامه جزء يمن است بنابراين محمّد و خاندان محمد(ص) همه يمني هستند، و يماني به سوي حضرت مهدي(ع) فرا مي‌خواند بنابراين يماني اولين نفر از مهديان و هدايتگران است و مشخص مي‌شود كه يماني اولين مهدي از دوازده مهدي است.
    روايات اهل بيت(ع) نام و صفات و محل سكونت اولين مهدي را با تفصيل بيان كرده‌اند: نامش احمد و كنيه‌اش عبدالله يعني اسرائيل (بندة خدا) است. مردم علي رغم ميل خود او را اسرائيل مي‌نامند. به اين ترتيب نام يماني احمد و از بصره است، بر گونة راستش نشاني دارد و در آغاز ظهورش جوان است و در سر زخمي دارد. به خدا سوگند رسول خدا و ائمه اطهار(ع) به دقت به توصيف من پرداخته و محل و جايگاه مرا معين كرده‌اند و بعد از اين سخن هيچ شك و شبهه‌اي در احوال من باقي نمانده و مسئلة من روشن‌تر از خورشيد در وسط روز است. من اولين مهدي و يماني موعود هستم،
    2. اين گروه مي‌گويد كه زمان ظهور همين زماني است كه ما در آن زندگي مي‌كنيم و علت آن هم وجود كساني است كه با امام زمان ارتباط دارند و براي ظهور ايشان مقدمه‌چيني مي‌كنند. همچنين مي‌پندارند كسي جز احمد الحسن ادعاي ملاقات با امام را نكرده است. دلايل بي‌اساس و دروغيني مثل اين مي‌آورند،
    3. علم حروف: احمد حسن ادعا مي‌كنند كه مي‌تواند از طريق علم حروف ثابت كند فرستادة حضرت مهدي است،
    4. در اثبات دلايل خود به رؤيا و خواب تكيه دارند و مي‌گويند كه صحت اين رؤياها از جانب صدها نفر از مؤمنين تأييد شده،
    5. ستارة داود: احمد الحسن ادعا مي‌كند كه حقيقت آن را دريافته و به دفاع از آن پرداخته است در حالي كه مسلمانان آن را سوزانده و لگدمال مي‌كنند. وي مي‌گويد، كلمة محمد بر روي آن واضح و آشكار است.


    ماهنامه موعود شماره 88

    غربت کده ای که بوی دریا دارد ----- صدخاطره ازغربت زهرا دارد
    برگرد وعلی چشم به راه هست هنوز-- اسراردلش دردل چاه است هنوز
    آن چاه پرازستاره راپیدا کن ---------- آن سینه پاره پاره راپیداکن
    برگرد که بر بهاران می خندند -------- یک عده به انتظارمان می خندند
    اللهم عجل لولیک الفرج

  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    1
    حضور
    4 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7



    با سلام خدمت شما دوست عزيز. دو مطلب هست كه لازمه عرض بشه:
    1- ما چگونه بايد سيد يماني رو بشناسيم.فرض كنيد الان كسي بگه من سيد يماني هستم.ما از اون چه چيزهايي رو ميخوايم؟
    2- من با طرفداران احمد حسن بحث كردم،اونها ميگن علم رجال باطله و طبق حديث پيامبر،روايات بايد با قرآن سنجيده بشه.اگر موافق بود درسته.همينطور ميگن عقل رو بايد گذاشت كنارو طبق آخرين توقيع خمس بر شيعيان تا زمان ظهور حلال شمرده شده،همينطور قائلند كه سيد يماني همون اول المهديون و همون 12 همين فرزند فاطمه است كه به اون بشارت داده شده كه قيام ميكنه. (دقت كنيد نه يازدهمين) .همه دلاليلشون هم از كتاب"الغيبه"شيخ طوسي هست و محكمه.
    حالا با اين وجود ،حق اين نيست كه مراجع با اين همه استدلال قوي كه اينها دارند ،وارد بشن و جواب بدن يا مباهله علني كنند و قضيه رو فيصله بدن. بايد به جاي توهين به اشخاص جواب اونها رو بديم.
    با تشكر
    ویرایش توسط seyyed3 : ۱۳۹۰/۰۹/۰۹ در ساعت ۰۲:۲۲ دلیل: رنگ

  13. صلوات ها 7


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۰
    نوشته
    61
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    415



    مقالاتی بسیار مهم در باب رد احمد حسن یمانی :
    بنده mahdikp کسی هستم و مقالاتی را در باب این فرد به رشته تحریر در آوردم . با چنین مقالاتی به مناظره با این گروه پرداختم.دو بار در چت روم بیلوکس در اتاق انصار المهدی که هر دو بار بنده را از اتاق بیرون کردند و همچنین دو بار در سایت خود عبدالله هاشم مقالات ترجمه شده را قرار دادم که مقالات حذف شده و مرا باز بیرون کردند!!!!
    و اما مقالات:
    نسل احمد حسن ، نسل یمانی موعود نیست!!! + تصاویر

    احمد حسن زود ظهور کرد !!!

    آیا خواب تکلیفی بر روی دوش ما میگذارد؟

    آیا احمد حسن از مهدیین و امام می باشد؟!

    ملک عبدالله یا ملک فهد ؟!بعد از مرگ کدام یک بشارت ظهور داده شده ؟!




    اثبات خارج شدن عبدالله هاشم از صراط مستقیم با مدرک

    تهمت احمد حسن به فقها /مهمترین دلیل انحرافی دوستانی همچون هاشم

    تهمت احمد حسن به فقها /مهمترین دلیل انحرافی دوستانی همچون هاشم (2)

  15. صلوات ها 9


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    31
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    29



    بسم الله الرحمن الرحیم
    والحمد لله رب العالمین
    وصلی الله علی محمد وآل محمد الائمة والمهدیین وسلم تسلیما کثیرا


    السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته



    مطالب زیادی ذکر شده اند که ان شاء الله آنها را از دیدگاه قرآن و محمد و آل محمد (ص) بررسی خواهیم کرد



    در ابتدا از شما عزیزان خواهش می کنم مواظب باشید که سنت کافران و تکذیب کنندگان گذشته را در پیش نگیریم و تکرار نکنیم


    کسانی که در برادر دعوت های فرستادگان ، آنها را دروغگو خواندند و با تهمت و استهزاء با آنان به مقابله پرداختند



    فَقَالَ الْمَلأُ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن قِوْمِهِ مَا نَرَاكَ إِلاَّ بَشَرًا مِّثْلَنَا وَمَا نَرَاكَ اتَّبَعَكَ إِلاَّ الَّذِينَ هُمْ أَرَاذِلُنَا بَادِيَ الرَّأْيِ وَمَا نَرَى لَكُمْ عَلَيْنَا مِن فَضْلٍ بَلْ نَظُنُّكُمْ كَاذِبِينَ

    پس بزرگان قومش که کافر شده بودند گفتند : ما تو را جز بشری مانند خود نمی بینیم . و جز اراذل و فرومایه گان ما از تو تبعیت نمی کنند ، آن هم نسنجیده و بدون دلیل . و ما هیچ فضیلتی در شما نسبت به خود نمی بینیم . بلکه شما را دروغگو می پنداریم
    هود:27

    وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ هَذَا إِلَّا إِفْكٌ افْتَرَاهُ وَأَعَانَهُ عَلَيْهِ قَوْمٌ آخَرُونَ فَقَدْ جَاؤُوا ظُلْمًا وَزُورًا

    و کسانی که کافر شدند گفتند : این جز دروغی نیست که از خودش بافته است و گروهی نیز او را کمک کرده اند . بدرستی که با ظلم و بهتان و تهمت آمدند
    الفرقان:4

    وَقَالُواْ يَا أَيُّهَا الَّذِي نُزِّلَ عَلَيْهِ الذِّكْرُ إِنَّكَ لَمَجْنُونٌ

    و گفتند ای کسی که قرآن بر او نازل شده است ، بدرستی که تو دیوانه هستی
    الحجر:6

    وَمَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلاَّ كَانُواْ بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ

    و فرستاده ای به سویشان نیامد ، مگر آن که او را به مسخره می گرفتند
    الحجر:11

    يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلاَّ كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُون

    افسوس بر این بندگان ، هیچ فرستاده ای برایشان نیامد ، مگر آن که او را به مسخره می گرفتند
    یس:30


    پس بهتر است بجای آن که با بهتان بستن و تهمت های بی اساس ، و یا به مسخره گرفتن دعوتی که به ما می رسد ، آن را بررسی کرده و سنت تکذیب کنندگان گذشته را تکرار نکنیم



    حتی اگر دعوتی را از کسی که او را نمی شناسیم ، بلکه او را حتی فاسق می دانیم ، می شنویم ، از قرآن و از این آیه پند گرفته و آن خبر و دعوت را بررسی کنیم ، تا پشیمان نشویم آن روزی که پشیمانی سودی ندارد



    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

    ای کسانی که ایمان آورده اید ، حتی اگر فاسقی برایتان خبری آورد ، آن را بررسی کنید . تا ندانسته به گروهی آسیب نرسانید و تا از آن چه انجام داده اید پشیمان نشوید
    الحجرات:6

    وَيَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَى يَدَيْهِ يَقُولُ يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا

    و روزی که ظالم دست خود را گاز گرفته ، می گوید : ای کاش با آن فرستاده همراه می شدم
    الفرقان:27


    امیدوارم با این نصیحت دلسوزانه ، این دعوت را علمی بررسی کرده و سپس نتیجه بگیریم . زیرا این امری است که خداوند ما را آن دستور داده است . یعنی نه ندانسته و بدون علم و آگاهی تکذیب کنیم و نه قبول کنیم



    زیرا خداوند هم کسانی را که ندانسته و بدون علم تکذیب می کنند را مذمت فرموده است



    بَلْ كَذَّبُواْ بِمَا لَمْ يُحِيطُواْ بِعِلْمِهِ

    بلکه چیزی را تکذیب کردند که به آن علم و آگاهی نداشتند
    یونس:39


    و نیز فرموده است که بدون علم از چیزی تبعیت نکنیم



    وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ

    و از چیزی که به آن علم و آگاهی نداری پیروی و تبعیت نکن
    الاسراء:36


    ان شاء الله در پست های بعدی ، دلایلی که امام احمد الحسن (ع) با آن احتجاج می کنند ، و نیز ادعاهای کسانی که ایشان را تکذیب می کنند را با علم ، یعنی قرآن ، که آن علم خداوند است و احادیث ، که آن علم محمد و آل محمد (ص) است را بررسی می کنیم



    والحمد لله وحده وحده وحده
    وصلی الله علی محمد وآل محمد الائمة والمهدیین وسلم تسلیما کثیرا

    .


  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    31
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    29



    بسم الله الرحمن الرحیم
    والحمد لله رب العالمین
    وصلی الله علی محمد وآل محمد الائمة والمهدیین وسلم تسلیما کثیرا



    اکنون به ادعای امام احمد الحسن (ع) می پردازیم و آن را به ثقلین ارجاع می دهیم ، که بنابر تضمین رسول الله (ص) ، گمراه نشویم



    ادعای امام احمد الحسن (ع) برای شیعیان : ایشان وصی و فرستاده ی امام مهدی (ع) هستند


    اکنون مرحله به مرحله این امر را بررسی خواهیم کرد

    1) آیا وصی امام مهدی (ع) قبل از ظهور مولایمان صاحب الزمان (ع) می آید و اطاعتش واجب است ؟

    2) دعوت وصی امام مهدی (ع) چگونه اثبات می شود ؟

    3) آیا احمد الحسن این مشخصات را دارد ؟

    4) شبهاتی که بر دعوت ایشان وارد است و پاسخ آنها


    اکنون این موضوعات را یک به یک بررسی خواهیم کرد



    1) آیا وصی امام مهدی (ع) قبل از ظهور مولایمان صاحب الزمان (ع) می آید و اطاعتش واجب است ؟


    برای پاسخ به این سوال ، با یک مقدمه شروع می کنیم . و آن مفهوم لغت هایی مانند : قائم ، مهدی ، و صاحب الامر است


    همانطور که می دانیم ، قائم و مهدی ، صفتی هستند که به تمام اهل بیت (ع) تعلق دارند . نه این که فقط منحصر به امام مهدی (ع) باشند . برای مثال ، همه ی امامان (ع) صادق هستند و کاظم هستند و هادی هستند . و اینها صفاتی هستند مخصوص تمام امامان (ع) . همانطور که تمام امامان (ع) ، صاحب الامر هستند


    امام صادق (ع) فرمود : همه ی ما قائم به امر خدا هستیم . یکی پس از دیگری تا آن که صاحب شمشیر بیاید . پس اگر صاحب شمشیر بیاید ، با امری که قبلا نبوده می آید . الكافي ج 1 ص 536

    حکم بن نعیم گوید : از امام باقر (ع) سوال کردم که آیا شما قائم آل محمد (ص) هستید ؟ امام باقر (ع) فرمود : ای حکم ، همه ی ما قائم به امر خدا هستیم . گفتم : آیا شما مهدی هستید ؟ امام باقر (ع) فرمود : همه ی ما به خداوند هدایت می کنیم . الکافي ج 1 ص 536

    امام باقر (ع) فرمود : به خدا سوگند که ما اصحاب امر (صاحبان امر) هستیم . تفسیر العياشي ج 2 ص 290 . إثبات الهداة ج 3 ص 552 . المحجة ص 128 . البرهان ج 2 ص 419 . حلية الابرار ج 2 ص 677 . بحار الانوار ج 44 ص 218


    اکنون که برای ما روشن شد که قائم و مهدی و صاحب الامر ، تنها به یک شخص یعنی امام دوازدهم امام مهدی (ع) تلعق ندارد ، ورود می کنیم به بحث تا برایمان روشن شود که وصی امام مهدی (ع) ، قبل از ظهور ایشان می آید و اطاعتش واجب است


    امام باقر (ع) فرمود : پرچم های سیاه از خراسان در كوفه نزول می کنند . پس زمانی که مهدی (ع) ظهور کرد جهت گرفتن بیعت ، بسمت ایشان می فرستد . الغیبة الطوسی ص 452 ح 457 . الملاحم والفتن لابن طاووس ص 55 . الخرائج ج 3 ص 1158 . إثبات الهداة ج 3 ص 729 . بحار الانوار ج 52 ص 217

    طبق این حدیث ، ظهور امام مهدی (ع) ، بعد از قیام پرچم های سیاه از خراسان و رسیدن آنها به کوفه است . یعنی ابتدا پرچم های سیاه از خراسان قیام می کنند ، تا این که به کوفه می رسند ، و سپس بعد از آن امام مهدی (ع) ظهور می کنند

    همچنین مطلبی بسیار مهم در این حدیث وجود دارد و آن این است که زمانی که امام مهدی (ع) ظهور کنند ، برای کسانی که با پرچم های سیاه از خراسان می آیند بیعت می فرستند . ان شاء الله همه ی ما از آنها باشیم



    رسول الله (ص) فرمود : اهل بیت من بعد از من دچار بلاهایی می شوند . و بی خانمان و متواری می گردند ، تا زمانی که گروهی از مشرق می آیند که با آنها پرچم هایی سیاه است . پس حق را طلب می کنند اما به آنها داده نمی شود . پس می جنگند و پیروز می شوند . پس آنچه را که طلب کرده بودند به آنها می دهند ، اما آنها قبول نمی کنند تا این که آن را به مردی از اهل بیت من تسلیم کنند . پس او آن را پر از داد می کند ، در حالی که آنها آن را پر از ستم کرده اند . پس هر کدام از شما که آن زمان را درک کرد به سوی آنها بشتابد ، حتی سینه خیز بر روی یخها . منتخب الانوار المضيئة ص 83 . الملاحم والفتن ص 118 باب 94 . بحار الانوار ج 51 ص 83

    در این حدیث نیز روشن است که پرچم های سیاه از مشرق یا همان خراسان قیام می کنند و پیروز می شوند و سپس امر را به امام مهدی (ع) تسلیم می کنند

    همچنین می بینیم که پیامبر (ص) با چه شدتی ما را امر به همراهی با آنها می کنند . حتی سینه خیز بر روی یخها ، یعنی اکیدا واجب و ضروری است


    رسول الله (ص) فرمود : اهل بیت من دچار بلاهایی می شوند تا آن که خداوند پرچمی را از طرف مشرق مبعوث می کند که سیاه است . هر کس آن را یاری کند ، خداوند او را یاری می کند . و هر کس آن را خذلان کند (یاری نکند) ، خداوند او را خذلان می کند . تا به مردی که اسم او مانند اسم من است می رسند و امرشان را به او می سپارند . پس خداوند او را با پیروزیش تایید می کند . مئتان وخمسون علامة ص 103

    در این حدیث نیز روشن شده است که پرچم های سیاه از مشرق یا همان خراسان قیام می کنند و سپس امر را به امام مهدی (ع) تسلیم می کنند

    واقعا الفاظی که درباره پرچم های سیاه ذکر شده است عجیب می باشند : هر کس آن را یاری کند ، خداوند او را یاری می کند . و هر کس آن را خذلان کند (یاری نکند) ، خداوند او را خذلان می کند . خداوندا ، ما را از یاوران آن قرار ده و نه از خذلان کنندگان


    امام صادق (ع) فرمود : اگر دیدید که پرچم های سیاه از خراسان خروج کردند خودتان را به آنها برسانید حتی سینه خیز بر روی یخها . زیرا حاملان آن حق را طلب می کنند ولی به آنها داده نمی شود . پس می جنگند و پیروز می شوند . پس به آنها آنچه را که طلب کرده بودند داده می شود اما قبول نمی کنند . گویی آنها را می بینم که شمشیرهایشان را بر دوش خود قرار داده اند تا آن که پرچمهایشان را به قائم مهدی برسانند . بدانید که آنها انصار مهدی هستند که حکومت او را برایش مهیا می کنند . قلب های آنان مانند پاره های آهن است . پس اگر دیدید که پرچم های سیاه از طرف مشرق می آیند ایرانیان را گرامی بدارید زیرا که دولت ما در آنها است . یوم الخلاص ص 572

    در اینجا نیز روشن است که پرچم های سیاه ، قبل از ظهور امام مهدی (ع) حرکت خود را آغاز می کنند و سپس پرچم هایشان را به امام مهدی (ع) می رسانند

    در این حدیث نیز به یاری این پرچم حق و هدایت ، امر شده است . با همان تاکید تکان دهنده و آن ، یاری و همراهی این پرچم ها است ، حتی اگر مجبور باشیم خود را سینه خیز بر روی یخ ها بکشانیم


    امیر المومنین (ع) فرمود : اگر شنیدی که پرچم های سیاه از خراسان می آیند ، در حالی که تو در صندوقی قفل شده بودی ، پس آن قفل و آن صندوق را بشکن ، تا آن که زیر آن (پرچم های سیاه) بجنگی (جهاد کنی) . پس اگر نتوانستی خود را از آن خارج کنی تا زیر پرچم های سیاه جهاد کنی ، آن قدر خود را به درب آن صندوق بکوب تا زیر آن (درب بسته) کشته شوی . معجم احادیث الامام المهدی (ع) ج 3 ص 79

    سبحان الله ، آیا این اوامر اهل بیت (ع) ، به وجوب اطاعت و یاری پرچم های سیاه که قبل از ظهور امام مهدی (ع) قیام می کنند ، معنایی غیر از این دارد که صاحب این پرچم ، باید خودش نیز حجت و خلیفه خداوند باشد ؟


    اکنون با احادیث بعدی ، متوجه می شویم که اتفاقا حجت و خلیفه ای از خلفای خداوند متعال در این پرچم ها می باشد


    ثوبان گوید : رسول الله (ص) فرمود : اگر دیدید که پرچم های سیاه از سمت خراسان می آیند خود را به آن برسانید حتی سینه خیز بر روی یخ ها . زیرا خلیفة الله مهدی در آن است . الملاحم والفتن السید بن طاووس باب 95 ص 119 . كشف الغمة ج 3 ص 272 . إثبات الهداة ج 3 ص 595 . بحار الانوار ج 51 ص 82

    در این حدیث کاملا برای ما روشن می شود ، که حجت و خلیه ای الهی در پرچم های سیاه وجود دارد . دانستیم که این پرچم ها قبل از ظهور امام مهدی (ع) قیام می کنند . پس این خلیفه ی خداوند که او نیز صفت مهدی را دارا است ، باید وصی امام مهدی (ع) باشد . زیرا اوصیای قبل از امام مهدی (ع) از دنیا رفته اند و غیر از امام مهدی (ع) ، فقط کسی می تواند خلیفه و حجت خدا باشد ، که وصی امام مهدی (ع) باشد


    ثوبان گوید : رسول الله (ص) فرمود : سه نفر در کنار گنجینه ی شما کشته می‌ شوند که همگی فرزند خلیفه هستند ، اما خلافت به هیچ کدام از آنها نمی‌ رسد . سپس پرچم های سیاه از طرف مشرق می آیند . پس جنگ سختی خواهد بود که مانند آن نبوده است . سپس چیزی را ذکر کرد . رسول الله (ص) فرمود : پس اگر او را دیدید با او بیعت کنید حتی سینه خیز بر روی یخ ها . زیرا که او خلیفة الله مهدی است . كشف الغمة ج 3 ص 278 . إثبات الهداة ج 3 ص 596 . بحار الانوار ج 51 ص 82

    این حدیث نیز شبیه به حدیث قبلی می باشد و روشن می کند که خلیفه ای از خلفای خداوند در پرچم های سیاه موجود می باشد . یعنی وصی امام مهدی (ع) ، زیرا پرجم های سیاه قبل از ظهور امام مهدی (ع) خروج می کنند . همچنین در اینجا می بینیم که رسول الله (ص) بیعت با وصی امام مهدی (ع) را ، حتی قبل از ظهور امام مهدی (ع) ، واجب فرموده و به آن امر کرده اند . زیرا می دانیم که خروج وصی امام مهدی (ع) با پرچم های سیاه ، قبل از ظهور امام مهدی (ع) است


    امیر المومنین (ع) بر روی منبر کوفه فرمود : گریزی از چرخش آسیاب نیست . و اگر بر پایه های خود استوار و ثابت شد ، خداوند بنده ای بی باک که نسب او نامشخص است ، بر آن مبعوث می کند . پیروزی با او خواهد بود . اصحاب او دارای موهای بلند (شعور بالا) و سبیلهای پر پشت (در نطق بسیار مستحکم) هستند . لباسهایشان سیاه است . آنها صاحبان پرچمهای سیاه می باشند . وای بر حال کسی که با آنها مخالفت کند . الغیبة النعمانی ص 265 . بحار الانوار ج 52 ص 232

    در این حدیث از امام علی (ع) ، به خوبی برای ما روشن می شود ، که صاحب این پرچم های سیاه ، شخصی مبعوث شده از جانب خداوند است . همانطور که قبلا نیز اثبات شد . پس او از حجت های خداوند است و وای به حال کسی که با او مخالفت کند . پس این پرچم های سیاه ، مربوط به وصی امام مهدی (ع) می باشند

    همچنین اشاره به این که این شخص یعنی وصی امام مهدی (ع) نسبی نامشخص دارد ، به این دلیل است که نسب ایشان به امام مهدی (ع) قابل اثبات نمی باشد ، الا بعد از آن که دعوتش برای ما روشن شود


    پس در احادیثی که ذکر شد ، برای ما کاملا روشن شد که در آخر الزمان و در عصر ظهور ، دو خلیفه خداوند ، که البته صفت مهدی ، برای هر دوی آنها ذکر شده است وجود دارند . یکی از آنها وصی امام مهدی (ع) است که قبل از ظهور ایشان می آید و بیعت با ایشان واجب است و در هنگام قیامش نیز باید یاریشان کنیم . و دیگری امام مهدی (ع) است که بعد از خروج وصیش ظهور کرده و برای وصیش و همراهان وصیش بیعت می فرستند



    در پست های بعدی این موضوع را با احادیث دیگر و به شکل دیگری مورد بحث قرار خواهیم داد . یعنی مرحله ی اول هنوز تمام نشده است و مقداری ادامه دارد



    والحمد لله وحده وحده وحده
    وصلی الله علی محمد وآل محمد الائمة والمهدیین وسلم تسلیما کثیرا
    والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته



    .


  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    31
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    29




    بسم الله الرحمن الرحیم
    والحمد لله رب العالمین
    وصلی الله علی محمد وآل محمد الائمة والمهدیین وسلم تسلیما کثیرا



    ادامه مبحث قبلی یعنی : 1) آیا وصی امام مهدی (ع) قبل از ظهور مولایمان صاحب الزمان (ع) می آید و اطاعتش واجب است ؟


    اکنون آیه ای را ذکر می کنیم که در آن ، به قیامی که وصی امام مهدی (ع) ، قبل از ظهور امام زمان (ع) دارد ، اشاره می کند


    مَلْعُونِينَ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا * سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا
    آنها ملعون هستند هر کجا یافت شوند ، گرفته و به سختی کشته خواهند شد * سنت خداوند است که در پیشینیان نیز بوده است و هرگز در سنت خداوند تبدیل و تغییر نخواهی یافت

    الاحزاب:61-62



    سنت خداوند که در پیشینیان نیز بوده و هر گز در سنتش تغییری نیست . دشمنان خداوند بعد از رسول لله (ص) توسط مهدی (ع) به هلاکت می رسند . و این مهدی ، همان وصی امام مهدی (ع) می باشد که از خراسان یا مشرق قیام می کند




    امیر المومنین (ع) فرمود : پس نظر کنید به اهل بیت پیامبرتان . اگر سکوت کردند ، سکوت کنید . و اگر از شما یاری خواستند ، آنها را یاری کنید . پس خداوند فتنه ها را توسط مردی از ما اهل بیت از میان می برد . پدرم فدای فرزند بهترین کنیزان . کسی که به آنها جز شمشیر بی ملاحظه ندهد . که به مدت هشت ماه شمشیر بر دوشش است . تا جایی که قریش گویند : اگر از فرزندان فاطمه بود به ما رحم می کرد . خداوند او را بر بنی امیه مسلط می کند تا این که آنها را دگرگون و نابود سازد . آنها ملعون هستند هر کجا یافت شوند ، گرفته و به سختی کشته خواهند شد * سنت خداوند است که در پیشینیان نیز بوده است و هرگز در سنت خداوند تبدیل و تغییر نخواهی یافت . بحار الانوار ج 51 ص 121 . منتخب الاثر ص 238


    طبق این آیه و تفسیر امام علی (ع) متوجه می شویم ، آن کسی که فتنه ها را از بین می برد و بنی امیه را نابود می سازد ، و خداوند او را بر آنها مسلط می کند ، کسی است که شمشیر را هشت ماه بر دوشش حمل می کند


    و با توجه به حدیث بعدی متوجه می شویم که این شخص ، حضرت صاحب الزمان (ع) نیستند . بلکه فرزند امام مهدی (ع) هستند که قبل از امام مهدی (ع) قیام می کنند



    امام علی (ع) فرمود : ... و مردی قبل از او (مهدی) از فرزندانش به اهل مشرق خروج می کند . او شمشیر را هشت ماه بر دوشش حمل می کند . الملاحم والفتن ابن طاووس ص 66 باب 133



    پس برایمان روشن شد که این شخص ، فرزند امام مهدی (ع) است که قبل از ایشان (ع) قیام کرده و به مدت هشت ماه شمشیر را بر دوششان حمل می کنند


    و نکته ی مهمی که در احادیث با آن برخورد می کنیم این است که فرزند امام مهدی (ع) و وصی ایشان ، صاحب این امر هستند . به این حدیث توجه کنید



    عیسی خشاب گوید : به امام حسین بن علی (ع) گفتم : آیا شما صاحب این امر هستید ؟ فرمود : خیر ، ولیکن صاحب این امر فراری و بی خانمان است . کسی که خونخواهی پدرش را می کند . و کنیه اش عمویش است . شمشیرش را هشت ماه بر دوشش حمل می کند . الامامة والتبصرة ص 115 . کمال الدین ج 1 ص 318 . بحار الانوار ج 51 ص 133



    در این حدیث دیدیم که امام حسین (ع) می فرمایند ، آن کسی که شمشیر را هشت ماه بر دوشش حمل می کند صاحب این امر است . یعنی فرزند امام مهدی (ع) که قبل از ایشان می آید و قیام می کند


    همچنین برای ما روشن شد که وصی و فرزند امام زمان (ع) ، کسی است که خوانخواهی پدرش را می کند . او کسی است که خونخواهی پدرش حضرت ابا عبد الله الحسین ، شهید کربلا (ع) است



    در ادامه کاملا روشن می شود که قیام به خوانخواهی ابا عبد الله الحسین (ع) ، قبل از ظهور و قیام امام مهدی (ع) انجام می شود . و آن ، توسط وصی و فرزند ایشان و کسانی که با این وصی (ع) همراه شده اند ، انجام می گیرد



    وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا * فَإِذَا جَاء وَعْدُ أُولاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَّنَا أُوْلِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُواْ خِلاَلَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا
    و بر بنی اسرائیل در کتاب مقرر داشتیم که در زمین دو بار فساد خواهید کرد و قطعا به سرکشی بسیار بزرگی برخواهید خاست * پس زمانی که وعده ی اول آن دو فرا رسد ، بندگانی از خود که سخت نیرومند هستند بر شما مبعوث می کنیم پس در خانه ها به تجسس در آیند و آن وعده ای انجام شدنی است

    الاسراء:4-5


    ابتدا تاویل یا مفهوم حقیقی آیه را از اهل بیت (ع) روشن می کنیم



    امام صادق (ع) درباره قول خداوند متعال : و بر بنی اسرائیل در کتاب مقرر داشتیم که در زمین دو بار فساد خواهید کرد ، فرمود : کشتن امام علی بن ابی طالب (ع) و طعنه زدن به امام حسن (ع) است . و قطعا به سرکشی بسیار بزرگی برخواهید خاست ، کشتن امام حسین (ع) است . پس زمانی که وعده ی اول آن دو فرا رسد ، یعنی زمانی که پیروزی خونخواهان حسین (ع) برسد ، بندگانی از خود که سخت نیرومند هستند بر شما مبعوث می کنیم ، پس در خانه ها به تجسس در آیند ، آنها گروهی هستند که خداوند آنها را قبل از خروج قائم (ع) مبعوث می کند . پس خونی (و مسئول خونی) از آل محمد بجای نگذارند مگر آن که او را بکشند . و آن وعده ای انجام شدنی است ، یعنی خروج قائم (ع) . الكافي ج 8 ص 206 . تفسیر العياشي ج 2 ص 281 . كامل الزيارات ص 62 . تأويل الآيات ج 1 ص 277 . الصافي ج 3 ص 179 . إثبات الهداة ج 3 ص 552 . البرهان ج 2 ص 406 و 407 . حلية الابرار ج 2 ص 646 و 688 . بحار الانوار ج 45 ص 297 و ج 51 ص 56 و ج 53 ص 93


    در این حدیث متوجه شدیم که کسانی خونخواهی امام حسین (ع) را می کنند ، که قبل از قیام امام مهدی (ع) ، قیام می کنند . و خونخواه امام حسین (ع) باید یکی از فرزندانش و اهل بیت (ع) باشد


    پس حتما وصی امام مهدی (ع) که قبل از ایشان قیام می کند ، خونخواه امام حسین (ع) است . مطلبی که قبلا هم به آن اشاره کردیم


    حال در حدیث بعدی متوجه می شویم ، کسانی که انتقام خون امام حسین (ع) را می گیرند ، یعنی گروهی که قبل از قیام امام مهدی (ع) قیام می کنند ، و همان کسانی که طبق آیه سخت نیرومند هستند ، قائم (ع) و یارانشان می باشند . یعنی وصی و فرزند امام مهدی (ع) ، علاوه بر دارا بودن صفت مهدی ، صفت قائم را نیز دارا می باشد


    حمران از امام باقر (ع) نقل می کند : ایشان (ع) این آیه را خواند : بندگانی از خود که سخت نیرومند هستند بر شما مبعوث می کنیم و سپس فرمود : و آن ، قائم و اصحابش می باشند که سخت نیرومندند . تفسیر العياشي ج 2 ص 281 . المحجة ص 123 . البرهان ج 2 ص 407 . بحار الانوار ج 51 ص 57


    در مجموع دو تفسیر از این آیات کریمه ، مشخص می شود که قائمی ، قبل از قائم ، قیام می کند . یعنی دو قائم در آخر الزمان وجود ندارد . قائمی که در ابتدا قیام می کند ، وصی امام مهدی (ع) است که قبل از ایشان می آید ، و قائم دوم ، امام مهدی (ع) هستند



    ای شیعیان امیر المومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) ، بر حسب آنچه که ادعا می‌ کنید ، بدرستی که برای شما ، از طرف خداوند سبحان و متعال ، حجت روشن و کامل بر وصی امام مهدی (ع) آمد ، که همانا ایشان صراط مستقیم ، به سوی جنات نعیم (بهشت های پر نعمت) هستند . پس هر کس که با وصی امام زمان (مَکَّنَ الله لَهُما فِی الارض) همراه شود ، نجات یافته و هر کس که از ایشان تخلف ورزد ، هلاک و گمراه می‌ شود



    مبحث اول تمام شد و با وجود احادیث فراوان درباره این موضوع ، به همین آیات و احادیث اهل بیت (ع) اکتفا می کنیم . و انشا الله در مبحث بعدی ، راه شناخت ایشان را بررسی خواهیم کرد . تا بتوانیم در فتنه ها و امتحان های آخر الزمان ، بحول الله وقوّته سربلند بیرون بیاییم . اللهم آمین یا رب العالمین




    والحمد لله وحده وحده وحده
    وصلی الله علی محمد وآل محمد الائمة والمهدیین وسلم تسلیما کثیرا
    والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته




    .


  21. صلوات


صفحه 1 از 47 12311213141 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 8

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود