صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سوال در مورد سید خراسانی

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    431
    حضور
    3 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2202

    سوال در مورد سید خراسانی




    با سلام بنده چند سوال داشتم اولا تمام روایتی که در مورد سید خراسانی میدونید بیان کنید .

    دوما هر کتابی که در این مورد کامل نوشته شده بگید تا مطالعه کنیم البته کتاب عصر ظهور خواندم علامه کورانی

    تمام روایتی که به ایران اطلاق شده در عصر ظهور بگید بخصوص سید خراسانی یا مرجعی معرفی فرمایید باتشکر

  2. صلوات ها 9


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    431
    حضور
    3 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2202



    منتظر جواب دوستان و کارشناسان عزیز هستم

  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    با سلام

    جابر از امام باقر (ع)روايت مي كند: ((يخرج شاب من بني هاشم بكفه اليمني و باتي من خراسان برايات سود بين يديه شعيب بن صالح يقاتل اصحاب السفياني فيهز مهم)) الملاحم و الفتن ص52 باب97
    جواني از بني هاشم (سيد) از خراسان با پرچم هاي سياه قيام مي كندكه در كف دست راست او خالي(علامتي)است و پيشاپيش او مردي بنام شعيب بن صالح است كه با لشكريان سفياني مي جنگد و آنها را شكست مي دهد.
    پرچمهاي سياهي از مشرق به اهتراز در مي آيند كه با مردي از اولاد ابو سفيان مي جنگد و زمينه فرمانبرداري از مهدي (عج) را فراهم مي آورد.
    پرچمهاي سياهي كه از خراسان در مي آيد در كوفه فرود مي آيد.
    هنگامي كه مهدي(ع)ظهور كند اين پرچم ها براي بيعت به حضور آن حضرت گسيل مي شود. بحار الانوارج 52 ص 267....

    خروج سفياني،يماني و خراساني در روز واحد از ماه رجب يكسال خواهد بود.( الحاوي للفتاوي ج 2 ص 126)


    پرچم هاي سياهي از خراسان به اهتراز در مي آيد كه چيزي نمي تواند از پيشروي آنها جلوگيري به عمل آورد تا در بيت المقدس فرود آيد و استقرار يابد (ملاحم و الفت ص 43 - روزگار رهاتي ص 1036)


    ظاهر شدن سيد خراساني . شعيب بن صالح در ايران:

    روايات بيانگر آن است كه اين دو از ياران مهدي (عج)خواهند بود و مقارن ظهور آن حضرت ازايران ظهور خواهند كرد.و در نهضت ظهورش شركت مي كنند.

    بطور خلاصه نقش آن دو چناچه از منابع اهل سنت و بر خي از روايات شيعي اين است كه در آن زمان ايرانيان درگير جنگي نابرابر با دشمنان خويشند و در اثر طولاني شدن آن جنگ سيد خراساني را به عنوان سرپرستي امورشان انتخاب مي كنند.گر چه وي به اين امر چندان رغبتي نشان نمي دهد اما با اصرار زياد آنرا مي پزيرد.

    زماني كه رهبري ايرانيان را مي پزيرد با ايجاد وحدت كلمه در صفوف نيرو هاي مسلح،سردار رشيد خود شعيب بن صالح را به فرماندهي نيروهاي مسلح خود تعيين مي كند.
    بدين ترتيب خراساني و شعيب جنگ را در مرزهاي ايران،تركيه ،عراق هدايت و اداره مي نمايد و نيروهاي مستقر خود شام را به پيش رانده و در همان زمان ،آماده پيشروي بزرگ بسوي فلسطين و قدس عزيز مي شود. و......




    منبع: كتاب عصر ظهور-علي كوراني-ص269
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۷/۳۰ در ساعت ۱۷:۳۶
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    431
    حضور
    3 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2202



    باتشکر در روایتی آمده که 6 سال قبل از ظهور سید خراسانی و شعیب ظاهر میشوند ؟صحیح است؟

    و دوستان دیگر اگر رواتی دارند بگند؟

    در مورد اختشاشات هم روایت هایی هست میشه اون ها رو هم بیان کنید در ایران

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    360
    حضور
    40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1454



    با سلام خدمت دوستانم
    در منابع ديني خروج پرچم هاي سياه از خراسان به عنوان نشانة ظهور بيان شده و در مورد آن رواياتي از معصومان(ع) رسيده است. مضمون اين روايات آن است كه پيش از ظهور مهدي(ع) در منطقة خراسان [شايد خراسان قديم قسمت هاي زيادي از ايران، افغانستان، تركمنستان، تاجيكستان و ازبكستان] انقلابي بر پا مي شود و مردم در حالي كه پرچم هاي سياه را به اهتزاز در آورده اند، به حركت در مي آيند.[1]
    امام باقر(ع) فرمود: بيرق هاي سياهي از خراسان بيرون مي آيد و به جانب كوفه به حركت در مي آيند. پس چون مهدي(ع) ظاهر شود، اينان را دعوت به بيعت مي كند.[2]
    غير از روايت فوق روايات ديگري نيز وجود دارد كه نشان مي دهد خروج پرچمهاي سياه از خراسان قيامي است كه در آينده در آستانة ظهور بر پا مي شود. در حقيقت پرچم هاي سياه را ياران مهدي(ع) به همراه خواهند آورد.
    امام صادق(ع) فرمود: خروج خراساني، سفياني و يماني همزمان خواهد بود.[3]
    آنچه در روايت آمده، خروج خراساني و پرچم هاي سياه از خراسان است. امّا اين كه سيد باشد و به نام سيد خراساني، در روايات مشخص نشده است و محلّ زندگي و وضعيت زنده بودن او مشخص نيست.

    پاورقی:
    [1] مجله حوزة (70 - 71) ويژه نامة حضرت مهدي(ع) ص 268، به نقل از ينابيع الموده، ص 431 و بحارالانوار، ج 52، ص 217 و كتاب الغيبه شيخ طوسي ص 452.
    [2] همان.
    [3] همان، ص 254، به نقل از كتاب الغيبه نعماني، 252.


    ویرایش توسط شیخ هادی : ۱۳۸۹/۰۷/۳۰ در ساعت ۲۱:۲۴
    غربت کده ای که بوی دریا دارد ----- صدخاطره ازغربت زهرا دارد
    برگرد وعلی چشم به راه هست هنوز-- اسراردلش دردل چاه است هنوز
    آن چاه پرازستاره راپیدا کن ---------- آن سینه پاره پاره راپیداکن
    برگرد که بر بهاران می خندند -------- یک عده به انتظارمان می خندند
    اللهم عجل لولیک الفرج

  11. صلوات ها 8


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    431
    حضور
    3 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2202



    این سوالو هم جواب بدید ممنون میشم در روایتی آمده که 6 سال قبل از ظهور سید خراسانی و شعیب ظاهر میشوند ؟صحیح است؟

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    روايات از منابع معتبر در مورد شعيب بن صالح:
    1-در روايات اسلامي آمده که، «شعيب بن صالح» يکي از پرچمداران لشکر حضرت مهدي (عج) در هنگام خروج خواهد بود.
    وي مردي کوسه، گندم گون و متوسط القامتي است که دوستدار بني تميم مي باشد و با چهار هزار نفر که لباسهايشان سفيد و پرچمهايشان سياه است از شهر روي خروج مي کند. او مقدّمه ي خروج حضرت مهدي (عج) است. با کسي ملاقات نمي کند مگر اينکه او را خواهد کشت.
    و در جاي ديگر آمده که وي از سرقند خروج خواهد کرد. («بحارالانوار»، ج 52، ص 213)

    2- نويسنده كتاب «عصر ظهور» در اين رابطه مي نويسد، «اندكي پيش از ظهور حضرت مهدي(ع) در ميان ايرانيان شخصي با عنوان سيد خراساني ظاهر شده كه رهبري سياسي مردم را به عهده مي گيرد. شعيب بن صالح نيز رهبري نظامي(پرچمداري) را عهده دار مي شود. ايرانيان تحت رهبري اين روش، نقش مهمي را در حركت ظهور آن حضرت ايفا مي كنند. سيد خراساني و شعيب جنگ را در مرزهاي ايران، تركيه و عراق هدايت مي كنند و نيروهاي مستقر در شام، خود را به پيش رانده و در همان زمان، از دو جناح عراق و شام آماده پيشروي بزرگ به سوي فلسطين و قدس مي شوند».(علي كوراني، عصر زندگي، ص270)


    3- اميرمومنان مي فرمايد: سفياني و صاحبان پرچم هاي سياه با يكديگر روبرو مي شوند(احتمالا سپاه سيد خراساني يا سيد هاشمي)؛ در حالي كه ميان آنان جواني از بني هاشم است كه در كف دست چپ او، خال سياهي است و در پيشاپيش لشكريان او، شخصي از قبيله بني تميم به نام شعيب بن صالح قرار دارد. (فتن ابن حماد، ص86).


    4- در روايات از عمار ياسر نقل شده كه: شعيب بن صالح پرچمدار حضرت مهدي(ع) است. (ملاحم ابن طاووس، ص53)

    5- در منابع اهل سنت آمده است:‌ فرمانده لشكريان پيشرو حضرت مهدي(ع) مردي از قبيله بني تميم است كه محاسن كمي دارد و او را شعيب بن صالح نامند. (نورالابصار شبلنجي، ص138)

    6- و نيز: از خراسان سپاهي حركت مي كند كه كمربند هاي سياه و پيراهن سفيد پوشيده‌اند، جزو پيش قراولان سپاه، فرمانده‌اي است به نام شعيب بن صالح ... آنان سپاهيان سفياني را شكست داده، گريزان مي كنند و در بيت المقدس فرود مي آيند و زمينه ظهور حضرت مهدي(ع) را پايه ريزي مي كنند. (فتن ابن حماد، ص84 و عقد الدرر ص126).



    7- كتاب عصر ظهور:
    در برخى از روايات ، آمده است كه ظاهر شدن خراسانى و شعيب در اثناى جنگ ايرانيان بوقوع مى پيوندد، بگونه اى كه آنها با توجه به طولانى شدن نبردشان با دشمن ، خودشان سيد خراسانى را بعنوان سرپرستى امور اجتماعى و سياسى خود برمى گزينند گر چه وى از پذيرفتن اين منصب خرسند نيست ، اما آنها او را سرپرست خود قرار مى دهند، سپس سيد خراسانى ، شعيب بن صالح را به فرماندهى نيروهاى مسلح خويش ‍ برمى گزيند.
    در تعدادى از روايات ، زمان آخرين مرحله زمينه سازى آنان كه متصل به ظهور حضرت مهدى عليه السلام است مشخص گرديده كه شش سال خواهد بود. اين برهه ، مرحله شعيب و خراسانى است ، از محمد بن حنيفه نقل شده است كه فرمود:
    ((درفشهاى سياهى از بنى عباس و پس از آن درفشهاى سياه ديگرى از خراسان خروج مى كنند كه حاملان آنها كلاه سياه و لباس سفيد بر تن دارند، پيشاپيش آنان مردى است كه وى را صالح بن شعيب يا شعيب بن صالح مى نامند او از قبيله بنى يمنم است آنان نيروهاى سفيانى را شكست داده و در بيت المقدس فرود مى آيند تا مقدمه حكومت حضرت مهدى عليه السلام را فراهم آورند، تعداد سيصد تن ديگر از شام به او مى پيوندد، فاصله خروج او تا تقديم زمام امور را به حضرت مهدى عليه السلام هفتاد و دو ماه ميباشد.)) (274)
    بعلاوه روايت هفتاد و دو ماه اگر چه قابل قبول است . چون به طرق زيادى از محمدبن حنيفه نقل شده است و روايات ، گوياى اين است كه وى داراى نوشته اى از پدر بزرگوارش حضرت على عليه السلام بوده كه حضرت آن را از گفتار پيامبر صلى الله عليه و آله نوشته بود و در آن حوادث و پيش آمدهاى آينده بوده ، بلكه بنا بگفته برخى روايات ، در آن نوشته ، نام تمام فرمانروايان حاكم بر مسلمانان ، تا روز قيامت ذكر شده بوده و آنرا فرزندش ابوهاشم از وى به ارث برده و نام كسانى را كه از عباسيان حكومت خواهند كرد به اطلاع آنان رسانده است ....
    اما با اين همه ، آنچه كه در مسئله خراسانى و شعيب بهتر بنظر مى رسد، رواياتى است كه مى گويد خروج خراسانى و شعيب همزمان خروج سفيانى و يمنى است ، چون اين روايات ، منتسب به امامان عليه السلام ميباشد و سندش محكمتر است ، بلكه در اين روايات احاديث صحيح (277) السندى نيز مانند روايت ابوبصير از امام باقر عليه السلام وجود دارد.
    در هر صورت ، اين مرحله از حكومت زمينه سازان دولت حضرت ، چنانچه ما هم ترجيح داديم ، سال قبل از ظهور وى و يا احتمال اينكه شش سال باشد و در هر حال آخرين مرحله حكومت آنهاست ، اما آنچه مشكل بنظر مى رسد، شناخت مراحل ديگر دولت آنها قبل از آخرين مرحله آن است و اينكه فاصله بين آغاز حكومت آنان بواسطه مردى از قم بين خروج سيد خراسانى و شعيب چقدر است ؟...اين در حقيقت بخشى مفقود از سلسله روايات مربوط به ايرانيان است كه من در روايات نديدم چه اندازه بوده است ... آرى در برخى از روايات ، اشاره هايى در اين زمينه وجود دارد كه بعد از بيان مهم ترين روايات مربوط به حكومت آنان ، خواهد آمد.


    273- بحار ج 52 ص 63.
    274- نسخه خطى ابن حماد ص 84 و قريب به همين مضمون در ص 74.
    275- بحار ج 52 ص 210.
    276- بحار ج 52 ص 232.
    277- روايت صحيح آنست كه تمام راويان آن ثقه و مورد اعتماد باشند.
    278- بحار ج 52 ص 252 بنقل از اربعين حافظ ابونعيم .

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  15. صلوات ها 7


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    8- كتاب : مائتان وخمسون علامة حتى ظهور الإمام المهدي (ع)
    شعيب بن صالح التميمي في بلدة سمرقند(السوفياتية)كما في كتاب كفاية الموحدين للسيد إسماعيل النوري.
    عن الإمام الباقر(ع)التميمي الذي هو قلانس جيشه سود وثيابهم بيض يهزمون السفياني ويتقدمون إلى الغرب حتى ينزلوا بيت المقدس ويهيئون للمهدي سلطانه ويكون بين خروجه وبين أن يسلّم المهدي اثنان وسبعون شهراً).
    عن النبي(ص)(تخرج رايات من المشرق يقودها رجل من تمتم يقال له شعيب بن صالح فيستنفذ ما في أيديهم من سبي أهل الكوفة ويقتلهم)).
    وعنه(ص)(يلقي أهل بيتي بلاء حتى يبعث الله راية من المشرق سوادء من نصرها نصره الله ومن خذلها خذله الله حتى يأتوا رجلاً اسمه كأسمي فيولونه أمرهم فيؤيده الله بنصره))وقال(إذا رأيتم ذلك فعليكم بالرجل التميمي فإنه يقبل من جهة المشرق وهو صاحب راية المهدي))وعنه(ص)(يا جعفر ألا أبشّرك؟ قال:بلى يا رسول الله،فقال إنّ الذي يدفعها إلى القائم هو من ذريّتك أتدري من هو؟قال:لا، قال:ذاك الذي وجهه كالدينار وأسنانه كالمنشار وسيفه كحريق النار.. )).
    وتحركت عساكر خراسان وتبع شعيب بن صالح التميمي في بطن الطالقان وبويع السيد الموسوي وفي عبارة لسعيد السوس بخوزستان وعقدت الراية لقناة كردان،وعن الإمام الحسن(ع)يخرج بالرّي رجل ربعه أسمر من آل تميم كوسج يقال له شعيب بن صالح في أربعة آلاف).

    9- عن عمار بن ياسر: المهدي على لوائه شعيب بن صالح. - الشيعة والرجعة ج1- ص 211
    وفي رواية أخرى: إن على مقدمة جيش المهدي رجلاً من تميم ضعيف اللحية يقال له شعيب بن صالح. - ابن حماد ص 86
    وعن محمد بن الحنفية: ثم تخرج من خراسان رايات سود قلانسهم سود وثيابهم بيض، على مقدمتهم رجل يقال له شعيب بن صالح من تميم، يهزمون أصحاب السفياني، حتى تنزل ببيت المقدس توطئ للمهدي سلطانه.

    أما مواصفاته بحسب الروايات كالتالي:
    1- شاب أسمر.
    2- خفيف اللحية.
    3- نحيل.
    4- قائد القوات.
    5- صاحب بصيرة ويقين وتصميم لا يلين.
    6- رجل حرب من الطراز الأول لا ترد له راية.
    7- إنه من أهل الري (طهران).



    براي مطالعه در اين زمينه ر.ك :
    عصر ظهور ( علی کورانی)
    1.چشم اندازي به حكومت مهدي، نجم الدين خراساني
    2.تحليل تاريخي نشانه هاي ظهور، مصطفي صادقي
    3.مهدويت(پس از ظهور)، رحيم كارگر(نشر معارف)
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  17. صلوات ها 8


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    195
    حضور
    2 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    287



    سلام علیکم جمیعا

    از اساتید محترم سوالی دارم

    اخیرا ادعایی مربوط به اینکه سید خراسانی از کشور چین می باشد مطرح شده واستناد به احادیثی گردیده که در این باب وارد شده.

    لطفا در این زمینه راهنمایی بفرمایید

    ممنون

    قال ابن مَهْزِِیار الأهوازیّ حول لقائه الإمام المهدیّ(علیه السلام) فی بقعة غیر معروفة بالحجاز:
    ...فقلت: متى یکون ذلک، یا ابن رسول الله؟ فقال: إذا حیل بینکم و بین سبیل الکعبة بأقوام لاخلاق لهم، و الله و رسوله منهم براء،
    و ظهرت الحمرة فی السماءثلاثاً [من الأیّام]فیها أعمدة کأعمدة اللجین تتلألأ نوراً، و یخرج الشروسی من أرمنیّة و آذربیجان یرید وراء الری ... (بحار الأنوار، ج 52، ص 6- 45)

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    195
    حضور
    2 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    287



    حدیث اول:
    رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله یاد بلائى کرد که دچار اهل بیتش مىشود تا اینکه خدا مردى را با بیرق سیاه از طرف مشرق بفرستد کسى که آن بیرق را یارى کند خدا او را یارى میکند و کسى که نصرت آن را ترک کند خدا نصرتش را ترک میکند، بعدا مىآیند نزد مردى که نامش نام من است و او را سرپرست خود میکنند و خدا او را یارى و تأیید مینماید. فتنه و آشوبهاى آخر الزمان، باب ۱۰۰ متن، ص: ۳۸


    حدیث دوم:

    امام باقر سلام الله علیه فرمودند: گویا می بینم که از دورترین سرزمینهای مشرق، از شهری که به آن «شیلا» گفته می شود،گروهی قیام کرده و حقّ خود را از اهل چین می خواهند، امّا به آنان داده نمی شود؛ دگر باره آن را طلب می کنند و همچنان محروم می مانند. چون کار را چنین دیدند، شمشیرهای خود را بر دوشهاشان می گذارند و با آنان می جنگند. در نتیجه، چینیها راضی می شوند آنچه را این گروه خواسته اند، بدهند، امّا ایشان نمی پذیرند و عدّۀ زیادی از آنان را می کشند. سپس تمام سرزمینهای ترکها و هندیان را تصرّف می کنند و به سوی خراسان می آیند و تسلیم آنجا را از مردم آن سامان می خواهند، امّا به مقصود نمی رسند. در نتیجه، خراسان را به زور می گیرند و چیزی جز دادن حکومت به صاحب شما (امام مهدی علیه السلام) نمی خواهند. در این هنگام، سفیانی خروج می کند و آنان با او درگیر و همگی کشته می شوند. امّا هم آنان و هم کشندگانشان (سپاهیان سفیانی) با دعای صاحب شما به دنیا باز می گردند و ایشان از آنان انتقام می گیرند و تا پایان دنیا در حکومت او زندگی می کنند منتخب کفایة المهتدی، ص 4 - 3، ح 2.


    حدیث سوم:

    رسول خدا(صلّی الله علیه و آله) فرمود: ما خانواده ای هستیم که خدای عزّ و جلّ برای ما آخرت را بر دنیا برگزیده است، و به زودی خانواده ام پس از من، دچار دوری و کوچیدن در سرزمینها می شوند، تا آنکه پرچمهای سیاهی از مشرق برافراشته شوند. پس حق را طلب می کنند، به ایشان داده نمی شود، و کارزار می کنند و یاری می یابند و در نتیجه، داده می شوند آنچه را که خواسته بودند. پس هر کس از شما یا فرزندانتان به آنان رسید، باید نزد ایشان برود اگر چه با خزیدن روی برف باشد؛ زیرا آنها پرچمهای هدایتی اند که به دست مردی از خاندانم سپرده می شوند که زمین را از قسط و عدل سرشار خواهد کرد، چنان که از جور و ظلم لبریز شده است. دلائل الإمامة، ص 446، ح 420


    با قرار دادن این روایات کنار هم به نتیجه می رسیم که سید خراسانی چینی است


    ضمنا چند روایت دیگر در مورد چینی بودن خراسانی وجود دارد. همچنین از کتب زرتشتیان دلایلی وجود دارد
    ویرایش توسط امین.ز : ۱۳۹۱/۰۹/۰۶ در ساعت ۱۳:۰۰
    قال ابن مَهْزِِیار الأهوازیّ حول لقائه الإمام المهدیّ(علیه السلام) فی بقعة غیر معروفة بالحجاز:
    ...فقلت: متى یکون ذلک، یا ابن رسول الله؟ فقال: إذا حیل بینکم و بین سبیل الکعبة بأقوام لاخلاق لهم، و الله و رسوله منهم براء،
    و ظهرت الحمرة فی السماءثلاثاً [من الأیّام]فیها أعمدة کأعمدة اللجین تتلألأ نوراً، و یخرج الشروسی من أرمنیّة و آذربیجان یرید وراء الری ... (بحار الأنوار، ج 52، ص 6- 45)

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود