جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: زكات

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    همه چیز در هم
    نوشته
    591
    حضور
    8 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    69
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3955

    زكات




    با سلام

    آيا كمك هاي نقدي كه به مسجد ميشود ميتوان زكات محسوب كرد ؟


  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    53
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    239



    باسلام وتشكر از سوال شما .اگر منظور اين است كه ايا زكات را ميشود در مورد مسجد خرج نمود در پاسخ ميگوييم. انسان ميتواند زكات را در هشت مورد مصرف كند . اول فقير . دوم مسكين .سوم كسي كه از طرف امام يا نايب امام مامور است كه زكات را جمع اوري و نگهداري نمايد چهارم كافراني كه اگر زكات به انان بدهند به دين اسلام مايل ميشوند يا در جنگ به مسلمانان كمك ميكنند. پنجم خريداري بندهها و ازاد كردن انان . ششم بدهكاري كه نمي تواند قرض خود را بدهد . هفتم سبيل الله يعني كاري كه مانند ساختن مسجد منفعت عمومي ديني دارد . هشتم ابن سبيل .يعني مسافري كه در سفر درمانده شده .توضيح المسايل مراجع ج2 ص140 مساله 1925
    ویرایش توسط مصطفي : ۱۳۸۹/۰۷/۲۰ در ساعت ۲۲:۰۴

  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    323
    حضور
    4 روز 11 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1436



    نقل قول نوشته اصلی توسط t4h9r1 نمایش پست ها
    با سلام




    آيا كمك هاي نقدي كه به مسجد ميشود ميتوان زكات محسوب كرد ؟
    باسلام وتشکر از شما پرسشگر محترم جنابt4h9r1 و هچنین تشکر از جناب مصطفی :


    همان طور که اشاره کردند مصارف زکات هشت مورد است که یکی از آنها فی سبیل الله است که شامل مسجد هم میشود پس شما میتوانید از پول زکات به مسجد هم
    کمک کنید پس اگر قبل از وجوب زکات پو ل ا ز راهی دیگر به مسجد کمک کرده با شدآن را نمی توان بابت زکات بعداً حساب کرد

    منبع رساله مراجع ج 2 م1925 ص140
    ویرایش توسط مبشر : ۱۳۸۹/۰۷/۲۰ در ساعت ۲۲:۵۸ دلیل: اضافه کزدن متن

  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    الله
    نوشته
    284
    حضور
    2 روز 2 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    315



    معادل زکات در زبان فارسی مالیات است و عبارت از پول یا کالایی است که شهروندان به دولت می پردازند تا جامعه را به نحو مقتضی اراده کند. سایر کمکهایی که مومنان انجام می دهند از قبیل کمک به مستمندان و ساختن مساجد و غیره در مقوله انفاق جای می گیرند. شما نمی توانید به این بهانه که من مسجدی ساخته ام مالیات خود را به دولت پرداخت نکنید.

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    فقه جعفري
    نوشته
    3,117
    حضور
    52 روز 22 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    11214



    نقل قول نوشته اصلی توسط موحد نمایش پست ها
    معادل زکات در زبان فارسی مالیات است و عبارت از پول یا کالایی است که شهروندان به دولت می پردازند تا جامعه را به نحو مقتضی اراده کند.
    این نحوه قیاس که نتیجه آن معادل کردن زکات با مالیات است صحیح نمی باشد در تاپیکی دیگر هم یکی از کاربران محترم خمس را همان مالیات دانسته بودند
    نتیجه این معادل سازی این می گردد که افراد به تصور اینکه دولت از ما مالیات می گیرد ، پس دیگر خمس یا زکات شامل حال ما نمی شود ، از این فریضه واجب امنتناع ورزند
    * امام کاظم (ع) میفرماید : خمس مالتان را بدهید تا رزق شما حلال گردد ، سپس فرمودند، این کلام سختی است که جز افراد با ایمان امتحان شده ، کسی تحمل انرا ندارد .

    واژه زکات نیز سی و دو مرتبه در قران و در کنار نماز امده است وپرداخت زکات نشانه ایمان به خدا و روز قیامت دانسته شده است .
    انشاءالله در تاپیکی مستقل با همکاری کارشناسان و کاربران محترم سایت ، به تفاوتهای مالیات با خمس و زکات پرداخته می شود .

    *وسائل الشیعه ،ج9 ،ص484
    زكات

    زكات

  11. صلوات ها 7


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۱۲/۰۸, ۱۲:۲۷ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود