صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا عایشه ام المومنین است ؟؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    995
    حضور
    2 روز 11 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    8
    صلوات
    7958

    آیا عایشه ام المومنین است ؟؟




    بسم الله الرحمن الرحیم
    یا علی
    اللهم العن الجبت و الطاغوت

    برخي معتقدند لقب "ام المومنين" را نوعي افتخار براي عايشه محسوب مي کنند. ولي طبق آيات قرآن ما معتقديم که ام المومنين به تنهايي فضيلتي نيست بلکه زنان رسول خدا فقط اگر تقوي پيشه کنند و از خدا بترسند داراي ارزش و مقام مي باشند. و به همين جهت است که قرآن مي فرمايد:

    يا نِساءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً. يعني: "اى همسران پيامبر! شما اگر پرهيزكارى پيشه كنيد [از نظر منزلت و موقعيت‏] مانند هيچ يك از زنان نيستيد، پس در گفتار خود، نرمى و طنّازى نداشته باشيد تا كسى كه بيمار دل است طمع كند، و سخن پسنديده و شايسته گوييد.." (احزاب/32)

    همچنين قرآن مي فرمايد:
    يَانِسَاءَ النَّبىِ‏ِّ مَن يَأْتِ مِنكُنَّ بِفَحِشَةٍ مُّبَيِّنَةٍ يُضَعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَينْ‏ِ وَ كاَنَ ذَالِكَ عَلىَ اللَّهِ يَسِيرًا. يعني: اى همسران پيامبر! هركس از شما كار بسيار زشت آشكارى مرتكب شود [قطعاً پيوند همسرى با پيامبر به او مصونيّت نمى‏دهد، بلكه‏] عذاب براى او دو چندان خواهد شد، و اين [كار] بر خدا آسان است. (آيه:30)

    پس ام المومنين تنها به اين معناست که رابطه بين مسلمانان و زنان پيامبر مانند رابطه مادر و فرزند مي باشد. يعني همانطور که فرزند نمي تواند با مادر خويش ازدواج کند، مسلمانان نيز بعد از شهادت پيامبر صلي الله عليه و اله نمي توانند با زنان ايشان ازدواج کنند. و به همين دليل است که قرآن مي فرمايد:

    وَ مَا كاَنَ لَكُمْ أَن تُؤْذُواْ رَسُولَ اللَّهِ وَ لَا أَن تَنكِحُواْ أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا إِنَّ ذَالِكُمْ كَانَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمًا. يعني: "و شما را نسزد [و جايز نباشد] كه پيامبر خدا را آزار دهيد. و بر شما هرگز جايز نيست كه پس از او با همسرانش ازدواج كنيد كه اين [كار] نزد خدا بزرگ است." (آيه:53)

    و اما عايشه چون جزء زنان پيامبر صلي الله عليه و اله بوده لقب "ام المونين" را داشته است. ولي اين لقب تا آخر عمر براي او باقي نماند! زيرا پيامبر صلي الله عليه و اله حق طلاق زنان خويش را به اميرالمومنين عليه السلام و جانشينان به حق ايشان داده بودند.

    قال النبي صلي الله عليه و اله: يا اباالحسن انّ الشرف باق لهنّ (شرف الامّهات) ما دمن لله علي الطاعة فأيّتهنّ عصت الله بعدي بالخروج عليک فأطلق لها في الأزواج و أسقطها من شرف أمومة المومنين.

    يعني: پيامبر اکرم صلي الله عليه و اله به مولا علي عليه السلام فرمودند: اي اباالحسن همانا شرف "ام المومنين" براي زنان من باقي است تا زمانيکه اطاعت خدا را کنند. پس هرکدام از آنها که خدا را به واسطه خروج بر تو عصيان کرد، او را طلاق بده و از شرافت ام المومنين بودن ساقط کن.(1)

    اين وظيفه بعد از اميرالمومنين به امام حسن عليه السلام و بعد به امام حسين عليه السلام منتقل شد. و امام حسين عليه السلام عايشه را طلاق دادند.

    شيخ حر عاملي در کتاب اثبات الهداة بالنصوص و المعجزات از کتاب اثبات الوصية نوشته مسعودي (از علماي اهل سنت) نقل مي کند که: پس از کاري که عايشه کرد (مقصودش جلوگيري حسين عليه السلام از دفن حسن بن علي در جوار جدش رسول خدا است) حسين عليه السلام طلاقش را برايش فرستاد. و رسول خدا صلي الله عليه و اله طلاق همسرانش را بعد از خودش به اميرالمومنين عليه السلام و اميرالمومنين به امام حسن عليه السلام و امام حسن عليه السلام به اباعبدالله الحسين عليه السلام داده بود. و رسول خدا صلي الله عليه و اله فرمود: بعضي از زنهاي من در روز رستاخيز مرا نخواهند ديد و او زني است که اوصياء بعد از من طلاقش خواهند داد.(2)
    اسناد:
    (1) سفينة البحار 2/93 و 9/277 ، المناقب ابن شهر آشوب 1/331، الدرجات الرفيعة علي خان 303، شرح اصول الکافي المازندراني 6/368، البحار الانوار علامه مجلسي 27/292 و 48/335 و 71/265 و 108/293 و 110/101 از کافي و بصائر الدرجات. و کتاب کمال الدين و تمام النعمة شيخ صدوق.
    (2) اثبات الهداة بالنصوص و المعجزات 3/135 فصل 72 حديث 903.

    منبع: سایت اعتقادات

    ویرایش توسط مدیر سایت : ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ در ساعت ۱۴:۴۹ دلیل: جزيي
    یا صاحب الزمان (عج)
    توکه یک گوشه چشمت غم عالم ببرد
    حیف باشد که تو باشی و مرا غم ببرد

  2. صلوات ها 20


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن، اهل بيت
    نوشته
    2,058
    حضور
    15 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17932



    قابل توجه كساني كه دائم سنگ ام المومنين را به سينه مي زنند و دختر ابوبكر را به دختر پيامبر خدا و سيده زنان اهل بهشت ترجيح ميدهند
    از خلق جهان کناره کردیم *

    سر رشته عقل پاره کردیم *

    کس چاره ما نکرد و ما خود *

    بی منت خلق چاره کردیم *

    ننمود رهی بجز ره عشق *

    هر چند که استخاره کردیم*

  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,065
    حضور
    36 روز 7 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3947



    نقل قول نوشته اصلی توسط valayat نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم
    یا علی
    اللهم العن الجبت و الطاغوت

    برخی معتقدند که تمامي زنان پيامبر صلي الله عليه و اله حتي عايشه لقب "ام المومنين" را دارند. و براي ادعاي خويش آيه ذيل را مطرح مي کنند:
    النَّبِيُّ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُم‏. يعني: " پيامبر، نسبت به مؤمنان از خودشان اولى و سزاوارتر است، و همسرانش [در حرمت ازدواج به منزله‏] مادران آنانند." (احزاب/6)

    ايشان لقب "ام المومنين" را نوعي افتخار براي زنهاي پيامبر صلي الله عليه و اله محسوب مي کنند. ولي طبق آيات قرآن ما معتقديم که ام المومنين به تنهايي فضيلتي نيست بلکه زنان رسول خدا فقط اگر تقوي پيشه کنند و از خدا بترسند داراي ارزش و مقام مي باشند. و به همين جهت است که قرآن مي فرمايد:

    يا نِساءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً. يعني: "اى همسران پيامبر! شما اگر پرهيزكارى پيشه كنيد [از نظر منزلت و موقعيت‏] مانند هيچ يك از زنان نيستيد، پس در گفتار خود، نرمى و طنّازى نداشته باشيد تا كسى كه بيمار دل است طمع كند، و سخن پسنديده و شايسته گوييد.." (احزاب/32)

    همچنين قرآن مي فرمايد:
    يَانِسَاءَ النَّبىِ‏ِّ مَن يَأْتِ مِنكُنَّ بِفَحِشَةٍ مُّبَيِّنَةٍ يُضَعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَينْ‏ِ وَ كاَنَ ذَالِكَ عَلىَ اللَّهِ يَسِيرًا. يعني: اى همسران پيامبر! هركس از شما كار بسيار زشت آشكارى مرتكب شود [قطعاً پيوند همسرى با پيامبر به او مصونيّت نمى‏دهد، بلكه‏] عذاب براى او دو چندان خواهد شد، و اين [كار] بر خدا آسان است. (آيه:30)

    پس ام المومنين تنها به اين معناست که رابطه بين مسلمانان و زنان پيامبر مانند رابطه مادر و فرزند مي باشد. يعني همانطور که فرزند نمي تواند با مادر خويش ازدواج کند، مسلمانان نيز بعد از شهادت پيامبر صلي الله عليه و اله نمي توانند با زنان ايشان ازدواج کنند. و به همين دليل است که قرآن مي فرمايد:

    وَ مَا كاَنَ لَكُمْ أَن تُؤْذُواْ رَسُولَ اللَّهِ وَ لَا أَن تَنكِحُواْ أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا إِنَّ ذَالِكُمْ كَانَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمًا. يعني: "و شما را نسزد [و جايز نباشد] كه پيامبر خدا را آزار دهيد. و بر شما هرگز جايز نيست كه پس از او با همسرانش ازدواج كنيد كه اين [كار] نزد خدا بزرگ است." (آيه:53)

    و اما عايشه چون جزء زنان پيامبر صلي الله عليه و اله بوده لقب "ام المونين" را داشته است. ولي اين لقب تا آخر عمر براي او باقي نماند! زيرا پيامبر صلي الله عليه و اله حق طلاق زنان خويش را به اميرالمومنين عليه السلام و جانشينان به حق ايشان داده بودند.

    قال النبي صلي الله عليه و اله: يا اباالحسن انّ الشرف باق لهنّ (شرف الامّهات) ما دمن لله علي الطاعة فأيّتهنّ عصت الله بعدي بالخروج عليک فأطلق لها في الأزواج و أسقطها من شرف أمومة المومنين.

    يعني: پيامبر اکرم صلي الله عليه و اله به مولا علي عليه السلام فرمودند: اي اباالحسن همانا شرف "ام المومنين" براي زنان من باقي است تا زمانيکه اطاعت خدا را کنند. پس هرکدام از آنها که خدا را به واسطه خروج بر تو عصيان کرد، او را طلاق بده و از شرافت ام المومنين بودن ساقط کن.(1)

    اين وظيفه بعد از اميرالمومنين به امام حسن عليه السلام و بعد به امام حسين عليه السلام منتقل شد. و امام حسين عليه السلام عايشه را طلاق دادند.

    شيخ حر عاملي در کتاب اثبات الهداة بالنصوص و المعجزات از کتاب اثبات الوصية نوشته مسعودي (از علماي اهل سنت) نقل مي کند که: پس از کاري که عايشه کرد (مقصودش جلوگيري حسين عليه السلام از دفن حسن بن علي در جوار جدش رسول خدا است) حسين عليه السلام طلاقش را برايش فرستاد. و رسول خدا صلي الله عليه و اله طلاق همسرانش را بعد از خودش به اميرالمومنين عليه السلام و اميرالمومنين به امام حسن عليه السلام و امام حسن عليه السلام به اباعبدالله الحسين عليه السلام داده بود. و رسول خدا صلي الله عليه و اله فرمود: بعضي از زنهاي من در روز رستاخيز مرا نخواهند ديد و او زني است که اوصياء بعد از من طلاقش خواهند داد.(2)

    ناگفته پيداست که وقتي مي گوييم امام حسين عليه السلام عايشه را طلاق دادند، به اين معناست که او ديگر جزء زنهاي پيامبر اکرم صلي الله عليه و اله محسوب نمي شود. و بنابراين لقب "ام المومنين" از عايشه برداشته شده و مانند زنهاي معمولي ديگر مي باشد.

    اسناد:
    (1) سفينة البحار 2/93 و 9/277 ، المناقب ابن شهر آشوب 1/331، الدرجات الرفيعة علي خان 303، شرح اصول الکافي المازندراني 6/368، البحار الانوار علامه مجلسي 27/292 و 48/335 و 71/265 و 108/293 و 110/101 از کافي و بصائر الدرجات. و کتاب کمال الدين و تمام النعمة شيخ صدوق.
    (2) اثبات الهداة بالنصوص و المعجزات 3/135 فصل 72 حديث 903.

    منبع: سایت اعتقادات
    به نام خدا

    جناب ولایت عزیز

    انصاف در بحث و استدلال حتی در مقابل دشمن نیز لازم و ضروری است

    عنوان بحثتان این بود که عایشه ام المومنین نیست

    استدلال شما بر این ادعا ،طلاق عایشه بوسیله اوصیای پیامبر علیهم السلام بود

    استدلالتان درست ! اما آیا طلاق زن او را از مادری فرزندانش خلع می کند ؟

    معنای ام المومنین این است که مومنین باید او را بسان مادر دانسته و از ازدواج با او بسان مادر واقعی خویش خود داری کنند اگر مادری طلاق داده شود همچنان به فرزندان خویش محرم بوده و حرمت نکاح دارد

    همچنانکه ام المومنین پس از طلاق جناب امیر المومنین ع بعد از جنگ جمل و یا جناب سید الشهدا ع هنگام ممانعت و تیر باران جنازه مطهر کریم اهل بیت امام حسن ع همچنان ام المومنین بوده و ازدواج با او بر دیگران حرام است
    .
    .
    ویرایش توسط مدیر سایت : ۱۳۸۹/۰۷/۱۳ در ساعت ۱۷:۲۸

  7. صلوات ها 10


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    با سلام
    این تاپیک هم در مورد همین مطلب میباشد !!

    مراد از «ام المؤمنين» در آيه « وَأَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُمْ» چيست ...
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069

    واویلا




    سلام علیکم جمیعا
    الا اعضاء این سایت بی اعتقاد :
    نقل قول نوشته اصلی توسط valayat نمایش پست ها
    منبع: سایت اعتقادات
    با سپاس از یاسین گرامی که مطلب رو بیان کردند .

    در ضمن شما سند طلاق امام حسین را از آن سایت حتما بگیرید و اینجا درج کنید .


    این تهمتی که این سایت بی اعتقاد به ائمه می زند در کتاب عایشه بعد از پیامبر ( که برگرفته از کتب روائی اهل سنت است )نوشته شده که طلحه بدلیل کثرت در ایاب و ذهاب به خانه عایشه این تهمت را به عایشه زده بودند که ام المومنین با طلحه رابطه داشته الان این سایت دارد این تهمت را به امام علی علیه السلام و حسنین روا میدارد.

    در مورد عایشه ام المومنین باید ذکر کنم که خداوند برای این تعداد از زنان که بدلیل همسری پیامبر شرایط خاصی اعلام نموده و مجازاتشان هم با همه زنان و مردان دیگر متفاوت است. لذا وقتی خداوند 2 برابر خیر و شری که از آنها سر میزند برایشان ذکر میکند و در ازاء آن که همسر پیامبرند هرگونه ازدواج و نکاه و در حقیقت تحت تکفل قرار گرفتن زنان پیامبر برای حفظ آبروی رسول الله را قدغن میکند یعنی اینکه یا خداوند نمیدانسته و حکیم نیست یا اینکه میدانسته ولی این را بعهده بندگان گذاشته تا این بندگان را بسنجد که کدامشان به حکم الهی هرچند که با عقلشان ناحق جلوه کند مخالفت و ضدیت میکنند. کما اینکه این کار را با فرشتگان مقرب الهی هم بر سر سجده بر انسان کرد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط valayat نمایش پست ها
    منحرفين از خط ولايت مولا علي عليه السلام معتقدند که تمامي زنان پيامبر صلي الله عليه و اله حتي عايشه لقب "ام المومنين" را دارند.

    رشته من حقوق است و تا به الان در احکام اسلامی - خانواده و جزائی ندیده بودم و نشنیده بودم پسری حکم طلاق مادر خوانده اش را به وکالت پس از مرگ پدرش بگیرد که آخر از قول این عالم ربانی شنیدم.

    و تعجب میکنم که این حامیان علی ابن ابی طالب چطور خود را پیرو میدانند در صورتیکه بهانه هائی دست دشمنان شیعه میدهند که اگر روزی کلامی از اهل بیت نرود بانی اصلی این هتک حرمت همینهایند.

    یاحق
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۸۹/۰۷/۰۶ در ساعت ۲۲:۴۸
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    سلام و درود

    نقل قول نوشته اصلی توسط یاسین نمایش پست ها
    همچنانکه ام المومنین پس از طلاق جناب امیر المومنین ع بعد از جنگ جمل و یا جناب سید الشهدا ع هنگام ممانعت و تیر باران جنازه مطهر کریم اهل بیت امام حسن ع همچنان ام المومنین بوده و ازدواج با او بر دیگران حرام است
    یاسین گرامی از کدام طلاق صحب کردید من متوجه نشدم.

    آیا امیر المومنین زنی را طلاق داده که در نکاهش بوده ؟

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6

    اهانت دردی را دوا نمیکند




    مادر مؤمنين بودن عايشه را همه قبول دارند چه شیعه چه اهل سنت
    ؛ اما طبق نظر شيعه و طبق آيه قرآن اين امر فضيلتي براي عايشه محسوب نمي‌شود و تنها حرام بودن ازدواج با او را ثابت مي‌كند .

    «مادر مؤمنان بودن» برای همسران رسول خدا فقط یک اعتبار دنیوی بود و هیچ مقام و شرافت معنوی و اخروی برای آنان ثابت نمی کرد. این اعتبار بدان جهت لحاظ شد تا حرمت و حریم رسول خدا محفوظ و محترم بماند، از این رو این حکم مطلق بیان شد و قیدی در آن ذکر نشد (و ازواجه امهاتهم).

    اگر شرافت و مقام معنوی بود، به صالح بودن آنان مقید می گشت. این زنان تا وقتی که همسر رسول خدا باشند و حضرت آنان را طلاق نداده و یا نکاح آنان را فسخ نکرده باشد، واجب الاحترام می باشند. وجوب احترام آنها حتی پس از مرگ پیامبر تداوم دارد.

    این مادران حتی اگر مادران صالحی نباشند و مرتکب ستم و گناه شوند، باز عنوان مادری برای آنان ثابت است و حفظ حرمت شان بر همه مؤمنان واجب. همچنان که نسبت به مادر واقعی، حفظ حرمت و احترام لازم است، حتی اگر گناهکار یا کافر باشد. قرآن در باره حفظ حرمت پدر و مادر کافر می گوید:

    «وَ وَصَّیْنا الإِنسانَ بِوالِدَیْهِ ... وَ إِنْ جاهَداکَ عَلی أَنْ تُشْرِکَ بی ما لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ فَلاتُطِعْهُما و صاحِبْهُما فِی الدُّنیا مَعرُوفا؛

    به انسان در باره پدر و مادرش [= حفظ حرمت و احترام آنان] سفارش کردیم ... و اگر کوشش کردند تا چیزی را بدون علم، شریک من قرار دهی [در این مورد] از آنان پیروی مکن اما در دنیا با آنان به شایستگی همنشینی کن.»

    پس همچنان که حفظ حرمت و بزرگداشت مادرِ واقعی، با گناهکار بودنش ساقط نمی شود، همسران پیامبر هم که به منزله مادر هستند، تا زمانی که این عنوان به طلاق یا فسخ، از بین نرفته، حکم تعظیم آنان وجود دارد، پس مقید کردن عنوان مادری مؤمنان و وظیفه بزرگداشت «مادامی که صالح باشند»، دلیل محکم ندارد و قابل قبول نیست.

    سنت رسول خدا(ص) این گونه نبود که با سر زدن گناه و خطای (هر چند بزرگ) همسرانش، آنان را طلاق دهد و عنوان «مادریِ مؤمنان» و «همسریِ خود» را از آنان بگیرد. با توجه به صراحت آیات، بعضی از همسران حضرت مرتکب گناه عظیم شدند و حضرتش را آزردند، به حدی که خدا آن زنان را تهدید کرد و خود، جبرئیل و مؤمنان صالح را پشتیبان پیامبر در مقابل آنان معرفی نمود، با این وجود حضرت آنان را طلاق نداد و عنوان همسری خود و مادری مؤمنان را به خاطر عملکرد نادرست شان از آنان نگرفت.

    از طرف دیگر عنوان «مادری مؤمنان» و وظیفه بزرگداشت آنان قطعا با آیه قرآن ثابت شده، تا زمانی که دلیل قطعی و حجت قاطع در کار نباشد، نمی توان این حکم و این وظیفه را ساقط شده فرض کرد.

    عملکرد معصومان(ع) با همسران رسول خدا پس از وفات حضرت (حتی با همسرانی که مرتکب گناه عظیم شدند و با جانشین رسول خدا به جنگ برخاستند، مانند عایشه و حفصه که راضی به اقدام عایشه بود و از وی پشتیبانی می کرد) بیانگر آن است که تا آخر عمر حرمت همسران پیامبر را حفظ کردند، زیرا در حقیقت حفظ حرمت رسول خدا بود.

    بنا بر نقلی روزی عمار و مالک به درِ خانه عایشه آمدند و اجازه ورود خواستند. ظاهرا این جریان پس از جنگ جمل بوده، برخورد عایشه بر این ادعا دلالت دارد. پس از ورود، عمار عایشه را «مادر» خطاب کرد. عایشه که از او کینه به خاطر جنگ جمل داشت، با عصبانیت گفت: من مادر شما نیستم! عمار جواب داد: هستی اگر چه از آن کراهت داشته باشی.

    درست استکه عايشه طبق آيه 6 از سوره احزاب (وأزواجه أمهاتهم) ام المومنين است ، ولي او برخلاف آيه33 همان سوره (وقرن في بيوتکن) در برابر امام زمان خود حضرت امير (ع) قيام کرد و موجب کشت و کشتار حدود 30 هزار نفراز مسلمانان در جنک جمل شد و اين کار او خلاف قرآن و دستور اکيد رسول اکرم (ص) بوده
    است.اما به قول یاسین شما نمیتوانید اینگونه ام المومنین بودن عایشه را رد کنید و مایه تفرقه بین مسلمانان شوید



  15. صلوات ها 6


  16. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    بسم الله الرحمن الرحیم
    دوستان گرامی
    اساتید محترم

    شما بهتر از من جاهل اطلاع دارید که
    خداوند متعال پیامبری را به نبوت برگزید و به و شرف بخشید در میان اشرف مخلوقات برای او حریم و حرمت قائل شد و آنرا لازمه دین مداری تبئین نمود.
    پس هرکس شرافت او را زیر سوال برد و عقل او را و دین او را و نبوت او را و هرگونه افترا و تهمت به او و دین او و شرف او بست کاری کرد که مشرکین کردند و به مراتب بدتر چراکه آنها منافقند.
    و همه میدانیم
    همسران و اهل بیت او نیز به همین دلیل باید احترام و تکریم گردند ( بغیر از مضمون آن حدیث شریف )

    کتابی فرستاد و خود از آن حمایت کرد و هر از چندگاهی پیامی فرتاد کاملا روشن که این کتاب تحریف نشده و آن پیام این بود که کسی را که بیسواد با جسمی پیر ولی قلبی روشن حافظ قرآن نمود و آنچه که آن شخص میخواند با قرآن این روز ما توفیقی نمیکند.

    حال هزارها امثال بخاریها مجلسیها کلینیها مسلمها و ... بیایند پیامبر و دینیش را با انواع احادیث مورد هجمه قرار دهند.

    آنچه که تغئیر ناپذیر است حق است و بس .

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3



    سلام. وقت بخیر. این اولین پست من در این فروم هست و در واقع فقط به خاطر پاسخ به این مطلب ثبت نام کردم.

    (یه نکته ای در پرانتز خطاب به Masoomi سایت، لینک فعال سازی خیلی دیر میرسه. من چند بار درخواست لینک فعال سازی کردم، حتی سه بار ایمیلم رو تغییر دادم تا بلکه با ارسال مجدد لینک فعال سازی، مشکل حل بشه. که فکر کنم بلاخره همین جواب داد و حل شد.)

    --------------------

    اما در پاسخ به استارتر این تاپیک:

    نمی دونم شما آیا تحصیلات حوزوی دارید یا نه. اگر طلبه هستید، واقعا جای تاسف هست. چون هیچکدوم از دلایلی که آوردید باعث تخصیص آیه قرآن نمیشه.

    من وارد بحث علمی نمیشم چون تخصصش رو ندارم.
    از پاسخگویان سایت انتظار میره که از جهت علمی دلایل شما رو مورد نقد و بررسی قرار بدن.


    البته شاید استارتر تاپیک بویی از ولایت و ولایت مداری نبرده باشند، اگر اینطور هست، خیلی عیبی بر ایشون نیست. (گرچه آی دی شون ظاهرا خلاف اینو میگه). ولی حداقل از پاسخگویان این سایت انتظار می رفت قدری به فرمایشات رهبر انقلاب واقف باشند.



    من چند مورد از بیانات ایشون رو نقل میکنم که صریحا در همه خطابه هاشون عایشه همسر پیامبر را ام المومنین خطاب کرده اند:


    ...از قول ام المؤمنين عايشه نقل شده است كه سؤال كردند راجع به پيغمبر - اخلاق پيغمبر، رفتار پيغمبر - گفت: «كان خلقه القرآن»؛(7) اخلاق او، رفتار او، زندگى او، تجسم قرآن بود. يعنى چيزى نبود كه به او امر كند، خود او از آن غافل بماند....

    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7435&q=


    ...در روايات اهل سنت درباره ى محبت پيغمبر به اميرالمؤمنين (عليهما الصّلاة و السّلام) مطالبى آمده است كه براى همه ى مسلمانان قابل تدبر و قابل توجه است. در سنن «تَرمذى» كه از صحاح سته ى اهل سنت است، از قول ام المؤمنين - عايشه - نقل ميكند كه ايشان گفته است كه: «ما خلق اللَّه خلقا احبّ الى رسول اللَّه (صلّى اللَّه عليه و اله) من علىّ»؛ يعنى ايشان شهادت ميدهد كه در ميان خلائق هيچ انسانى محبوبتر از اميرالمؤمنين در نزد پيغمبر و در چشم پيامبر مكرم نبود...

    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7327&q=


    ...امّ المؤمنين عايشه مى گويد كه گاهى يك ماه از مطبخ خانه ما دود بلند نمى شد....

    ...چند نفر از امّهات مؤمنين - كه يكى جناب امّ المؤمنين زينب بنت جحش است، يكى امّ المؤمنين عايشه است، يكى ام المؤمنين حفصه است...

    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3005&q=


    ...اينها را كه ديدند، ديدند نه، با اين آدم نمى شود ساخت؛ لذا جدا شدند و رفتند و جنگ جمل به راه افتاد كه واقعاً فتنه اى بود. امّ المؤمنين عايشه را هم با خودشان همراه كردند. چقدر در اين جنگ كشته شدند. البته اميرالمؤمنين پيروز شد و قضايا را صاف كرد....

    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2923&q=


    ...محمّدبن ابى‌بكر، شخصيت به اين عظمت كه اين قدر در جنگ جمل و در هنگام بيعت، به درد اميرالمؤمنين خورد، پسر ابى‌بكر و برادر امّ‌المؤمنين - عايشه - بود. اين شخصيت، براى اميرالمؤمنين اين قدر ارزش داشت؛ ولى آن حضرت، اهميتى به ناراحتى محمّدبن ابى‌بكر نداد...

    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=9828&q=



    ...از آن مشكلتر، اصحاب جمل بودند كه عايشه ى ام المؤمنين، با آن احترامى كه بين مسلمين دارد، جزو اينهاست...

    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2442&q=

    .
    .
    .

    شاید از این دست تعابیر باز هم باشه. من فقط چون چندین بار شخصا خودم این لقب رو از مقام معظم رهبری شنیده بودم، یه سرچ کوتاه در سایتشون زدم و اینا رو پیدا کردم.


    --------------------
    ویرایش توسط مدیر سایت : ۱۳۸۹/۰۷/۰۸ در ساعت ۱۱:۳۶ دلیل: جزيي

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    4
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5



    جناب ولایت

    متاسفانه جهت گیری های شخصی شما در مقابل شخصیت ام المومنین عایشه رض چیزی را از محبو بیت ایشان نزد مسلمینی که حفظ حرمت ناموس پیامبر رو چون خود ایشان بر خود واجب میدانند کم نمیکند لذا عنوان پستی که قرار دادید د ر واقع دارید منکر کلام خداوند در خصوص همسران پیامبرمی شوید( النبی اولی بالمومنین من انفسهم و ازواجه امهاتهم)


    ویرایش توسط صفا! : ۱۳۸۹/۰۷/۰۸ در ساعت ۱۴:۳۶

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آیا این مورد هم حق تالیف و چاپ محسوب میشه؟؟
    توسط binammm در انجمن حقوق چاپ، تأليف و...
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۱۳, ۱۳:۱۹
  2. چرا شیعیان به حدیث ثقلین عمل نمی کنند؟؟!!
    توسط عمر فاروق در انجمن شیعه شناسی
    پاسخ: 79
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۲۴, ۱۹:۳۹
  3. روزه مستحبی و روزه قضا باهم ؟؟
    توسط H a n a در انجمن متفرقه
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۱۱, ۱۴:۰۲
  4. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۳۰, ۱۸:۴۸
  5. ساخت فلزیاب چه حکمی داره؟؟
    توسط maedeh-r در انجمن ساير موارد
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۱۱, ۱۶:۳۰

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۴/۰۲/۲۸, ۰۷:۰۵ : 4

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود