صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تحریفات گسترده در کتب اهل سنت

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    169
    حضور
    5 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    1
    گالری
    1
    صلوات
    727

    تحریفات گسترده در کتب اهل سنت




    سلام بنده در تاپیک (اهل سنت پاسخ بدهند) مدارکی را از تحرفات گسترده انان در کتبشان اورده بودم
    بدلیل خاص بودن موضوع و اینکه با کمک دوستان بتوانیم دایره المعارفی را در این خصوص جمع اوری کنیم شروع میکنم
    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام
    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    169
    حضور
    5 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    1
    گالری
    1
    صلوات
    727

    چرا باید سند خواستگاری شیخین محوشود؟




    ابن‌حجر هیتمی در «الصّواعق المحرقه» خبری در رابطه با خواستگاری جناب ابوبکر و عمر از حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و امتناع پیامبراکرم صلّی‌الله‌علیه و اله و سلم از قبول آن به استناد کتاب «سنن ابوداوود سجستانی» آورده‌است.1

    حال آن‌که اکنون در کتاب «سنن ابوداود» چنین حدیثی وجودندارد.

    به نظر شما روایت کجا رفته‌است ؟!
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـ
    1-الصواعق المحرقه» باب 11 ( الایات وارده فیهم - الایه الثانیه عشره - قوله تعالی ( و انه لعلم الساعه ) الزخرف 61 ) ص227 ، مکتبه الحقیقه افست استانبول 1424" می گوید : "وأخرج أبو داود السجستانی أن أبا بکر خطبها فأعرض عنه صلی الله علیه و(آله)و سلّم ثم عمر فأعرض عنه فأتیا علیا فنبهاه إلى خطبتها فجاء فخطبها فقال صلی الله علیه و سلم ما معک فقال فرسی وبدنی "

    ویرایش توسط pedar : ۱۳۸۹/۰۷/۱۶ در ساعت ۲۲:۵۶
    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام
    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    169
    حضور
    5 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    1
    گالری
    1
    صلوات
    727

    منظور قندوزی حنفی کدام مسند احمد بوده است؟




    قندوزی در کتاب ینابیع ‌المودّه به نقل از مسند احمدبن‌حنبل حدیث مواخات(برادری) رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله و امیرمؤمنان علیه‌السّلام را به سند حذیفه 1 و زیدبن‌ابی‌اوفی2 می‌آورد.


    امّا هم‌اکنون اگر به مسند احمد و مسند حذیفه در آن مراجعه‌ کنید، اثری از این حدیث نیست. و مسند زیدبن‌ابی‌اوفی را به کل نخواهید دید!

    پس قندوزی حنفی به کدام مسند احمد استناد کرده ‌‌است؟
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـ
    1-ینابیع المودة لذوی القربى - القندوزی - ج 1 - ص 178
    [ 4 ] أحمد فی مسنده : بسنده عن حذیفة بن الیمان رضی الله عنه قال : آخى رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم بین المهاجرین والأنصار وکان یؤاخی بین الرجل ونظیره ، ثم أخذ بید على فقال : هذا أخی
    2-ینابیع المودة لذوی القربى - القندوزی - ج 1 - ص 177 - 178
    لباب التاسع فی أحادیث المواخاة [ 1 ] أحمد فی مسنده : بسنده عن زید بن أبی أوفى قال : لما آخى رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم بین أصحابه ( 1 ) فقال على : یا رسول الله آخیت بین أصحابک ولم تواخ بینی وبین أحد ( 2 ) ؟ ! فقال : والذی بعثنی بالحق نبیا ( 3 ) ما أخر تک إلا لنفسی فأنت منى بمنزلة هارون من موسى إلا أنه لا نبی بعدی ، وأنت أخی ووارثی . [ قال : وما أرث منک یا رسول الله ؟ قال : ما روث الأنبیاء قبلی . قال : وما ورث الأنبیاء قبلک ؟ قال : کتاب الله وسنة نبیهم ] ، وأنت معی قی قصری ( 4 ) فی الجنة مع ابنتی ‹ صفحه 178 › فاطمة ( 1 ) وأنت أخی ورفیقی ثم تلا [ رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم ] ( إخوانا على سرر متقابلین ) . المتحابون فی الله ینظر بعضهم إلى بعض

    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام
    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    169
    حضور
    5 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    1
    گالری
    1
    صلوات
    727

    حذف سند وصایت امیرالمؤمنین در قبال چند لیره؟




    محمَدحسنین هیکل در کتاب «حیاة محمّد» چاپ اوّل سال 1354ﻫ در مورد یوم‌الانذار (روزی که رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله میهمانی برای انذار خویشاوندان خویش ترتیب ‌می‌دهد.)داستان را این‌گونه ذکر می‌کند:

    ... رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله رو به نزدیکان خویش می‌فرماید: «کدام‌یک از شما در این امر مرا پشتیبانی‌ می‌کند، تا برادر، وصی و خلیفه‌ی من در میان شما باشد؟»

    آن‌ها از او روی‌ می‌تابند و قصد ترک (خانه) می‌کنند. ولیکن (امیرمؤمنان) علی برخواست که او در آن زمان نوجوان نابالغی بود و گفت: «ای رسول خدا! من تو را یاری‌ می‌کنم. من با هرآن‌که با تو محاربه ‌کند، محاربه ‌می‌کنم.» (بنی‌هاشم لبخند زدند و بعضی‌شان قهقهه‌ سر دادند...)

    ولی در چاپ دوّم و سوّم این کتاب که در سال‌های ١٣۵۴ و ١٣۵٨ توسّط دارالکتب‌المصریة انتشار می‌یابد، وقتی نوبت به نقل ماجرای یوم‌الدّار می‌رسد، در کلام رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله دست‌ برده و به ذکر این مقدار اکتفا می‌شود:

    «کدام‌یک از شما در این امر مرا پشتیبانی ‌می‌کند؟»و عبارت «برادر، وصی و خلیفه‌ی من در میان شما» حذف ‌می‌گردد.

    شیخ محمّدجواد مغنیة در کتاب «فلسفة‌التوحیدوالولایة» می‌گوید: «هیکل آن(عبارت) را برای دست‌یابی به پانصد لیره حذف ‌کرد.»1 و به نقل سیّدهاشم معروف در سیرة‌المصطفی: «جز این نیست که آن را برای فروش هزار نسخه از کتاب‌اش حذف ‌کرد.» 2

    چیزی که واضح است این‌که این تحریف رویکردی است سازمان‌ داده ‌شده، ولی با چه هدفی؟
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـ


    1-فلسفة‌التوحیدوالولایة، ص179و132
    إن هیکل نفسه قد حذف ذلک لقاء (500) جنیه
    2-الصحیح من سیرة النبی الأعظم (ص) - السید جعفر مرتضى - ج 3 - ص 63
    وذلک لقاء خمسمأة جنیه ، أو لقاء شراء ألف نسخة من کتابه (راجع : فلسفة التوحید والولایة ص 179 و 132 وسیرة المصطفى ص 131 و 130
    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام
    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  9. صلوات ها 7


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    169
    حضور
    5 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    1
    گالری
    1
    صلوات
    727

    چه بر سر «بهترین چهار زن» آوردند؟




    حاکم نیشابوری در کتاب «المستدرک»1 این حدیث را از ابی‌موسی از رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله ذکر کرده:

    «بهترین زنان عالمیان چهار نفرند.» 2 حاکم پس از ذکر حدیث تصریح دارد که تنها مسلم این حدیث را (در صحیح خویش) آورده ‌است.

    امّا ما چنین حدیثی را در صحیح مسلم ندیدیم، نه در فضائل حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها ، نه در فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و هیچ کجای دیگر (از این کتاب) نیز...

    در این رابطه باید از چه کسی پرسید؟
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـ
    1-المستدرک - الحاکم النیسابوری - ج 3 - ص 154
    إنما تفرد مسلم باخراج حدیث أبی موسى عن النبی صلى الله علیه وآله خیر نساء العالمین أربع
    2-بهترین چهار زن در کتب معتبر عامّه چنین معرّفی‌شده‌اند: «مریم‌بنت‌عمران، خدیجه‌بیت‌خویلد، فاطمه‌بنت‌محمّد و آسیه همسر فرعون»: تاریخ مدینة دمشق - ابن عساکر - ج 52 - ص 5 – 6. تاریخ مدینة دمشق - ابن عساکر - ج 35 - ص 136، تفسیر ابن کثیر - ابن کثیر - ج 1 - ص 371، صحیح ابن حبان - ابن حبان - ج 15 - ص 401 – 402- باب مناقب فاطمة الزهراء رضی الله عنها، المعجم الکبیر - الطبرانی - ج 22 - ص 402- باب و من مناقب فاطمه، کنز العمال - المتقی الهندی - ج 12 - ص 143 – 144-ح34404، الاستیعاب - ابن عبد البر - ج 4 - ص 1822. تفسیر القرطبی - القرطبی - ج 4 - ص 83، الاستیعاب - ابن عبد البر - ج 4 - ص 1821. الجامع الصغیر - جلال الدین السیوطی - ج 1 - ص 629: خیر نساء العالمین أربع : مریم بنت عمران ، وخدیجة بنت خویلد ، وفاطمة بنت محمد ، وآسیة امرأة فرعون
    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام
    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    169
    حضور
    5 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    1
    گالری
    1
    صلوات
    727

    آیا می دانید سوخت شش ماهه حمام های اسکندریه چه بود؟




    آیا می دانید سوخت شش ماهه حمام های اسکندریه چه بود؟


    در کتاب «تاریخ مختصر الدّول» چاپ «دار رائد بیروت» ذیل «الدولة‌التاسعه» ضمن شرح وقایع زمان خلافت عمربن‌خطّاب در مورد «یحیی» معروف به غرماطیقوس سخن ‌می‌گوید که اهل اسکندریه و نصرانی بوده ‌است، امّا از عقیده‌ی تثلیث خویش برگشته و او را بدین دلیل طرد کردند. او تا زمانی که عمروبن‌عاص اسکندریه را فتح‌ کرد، زنده‌بود. عمرو او را تکریم ‌می‌کرد و با حُسن استماع و درایت و... خود، از علم فلسفی او بهره‌ می‌برد و با او ملازمت ‌داشت.

    روزی یحیی به عمرو گفت: «کتاب‌خانه‌ی اسکندریه و دسته‌جاتی که در آن هست، تحت سلطه‌ی توست. درباره‌ی چیزی که تو نفعی از آن می‌بری، با تو معارضه‌ نمی‌کنم، و امّا آن‌چه که تو از آن نفعی نمی‌بری، ما بر آن اولی هستیم.»

    عمرو به او گفت: «آن چیست که بدان نیاز داری؟»

    یحیی گفت: «کتب حکمتی که در خزائن ملوکیه هست.»

    عمرو گفت: «برای من ممکن ‌نیست، مگر پس از اجازه از جناب عمربن‌خطّاب.»

    عمروبن‌عاص به عمر نامه‌ نوشت و از سخن یحیی وی را مطّلع ‌کرد.

    پس پاسخ عمر رسید که در آن نوشته‌ بود: « و امّا کتبی که در موردش سخن ‌گفتی: اگر با کتاب خدا موافق باشد، پس در کتاب خدا بی‌نیازی از آن نهفته‌ است! و اگر مخالف کتاب خداست، به آن حاجتی نیست. برای از بین ‌بردن آن‌ها اقدام‌ کن!»

    پس از آن عمرو شروع به ریختن کتب در حمّام‌های اسکندریّه کرد و آن‌ها را در آتشگاه‌های حمّام به‌آتش ‌کشید. از کتب به مدّت شش ماه به عنوان سوخت حمّام استفاده‌ می‌شد.1

    در حالی‌که در چاپ «الاباء الیسوعیین» در بیروت و نیز در ارائه آزاد متن کتاب در اینترنت از جمله در المکتبة ‌الشّامله به این مقدار که عمرو با یحیی حسن هم‌نشینی و ... داشت، بسنده ‌شده ‌است. و بقیه داستان را که اصل و پیام آن است، بریده‌اند. 2

    به این ترتیب شما نه از درخواست یحیی چیزی خواهید دانست، نه از دستور عمربن‌خطاب و نه از سوخت شش‌ماهه‌ی حمّام‌های اسکندریه. چرا مگر این از جمله خدمات خلیفه‌ی دوّم نیست؟ فروزان‌داشتن آتشگاه‌های قلمرو خلافت!



    برای ملاحظه اصل مدارک این فایل را دانلود کنید!



    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـ


    1- تاریخ مختصر الدول- ص 175-176- الدولة التاسعه- ط دار رائد- بیروت
    وفی هذا الزمان اشتهر بین الإسلامیین یحیى المعروف عندنا بغرماطیقوس ... وکان عمرو عاقلاً حسن الاستماع صحیح الفکر، فلازمه وکان لا یفارقه، ثم قال له یحیی یومًا: إنک قد أحطت بحواصل الإسکندریة وختمت على کل الأشیاء الموجودة بها، فما لک به انتفاع فلا أعارضک فیه، وما لا انتفاع لک به فنحن أولى به، فقال له عمرو: وما الذى تحتاج إلیه ؟ قال: کتب الحکمة التی فی خزائن الملوکیة،فقال له عمرو: لا یمکننی أن آمر إلا بعد استئذان أمیر المؤمنین عمر بن الخطاب . وکتب إلى عمر وعرفه قول یحیی، فورد علیه کتاب عمر یقول فیه:وأما الکتب التی ذکرتها، فإن کان فیها ما یوافق کتاب الله، ففی کتاب الله عنه غنى، وإن کان فیها ما یخالف کتاب الله، فلا حاجة إلیه فتقدم بإعدامها،فشرع عمرو بن العاص فى تفریقها على حمامات الإسکندریة وإحراقها فی مواقدها فاستنفدت فی ستة أشهر...
    2-المکتبه‌الشامله: وفی هذا الزمان اشتهر بین الإسلامیین یحیى المعروف عندنا بغرماطیقوس ... وکان عمرو عاقلاً حسن الاستماع صحیح الفکر فلازمه وکان لا یفارقه. ومن الأطباء المشهورین فی هذا الزمان بولس الاجانیطی…

    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام
    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  13. صلوات ها 7


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    169
    حضور
    5 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    1
    گالری
    1
    صلوات
    727

    چرا ندانند چگونه محسن بن علی از دنیا رفت؟




    ابن‌شهر‌آشوب (م قرن6) در کتاب «مناقب آل‌ابی‌طالب» به ذکر فرزندان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها می‌پردازد:


    «حسن، حسین و محسن که سقط شد.»

    سپس به نقل از کتاب «معارف» ابن‌قتیبه می‌گوید:


    «محسن از زخم قنفذ ازبین‌رفت.» 1

    و کنجی‌شافعی (م قرن7) نیز در ذیل باب مشابه در کتاب کفایه‌الطالب به نقل حکایت سقط محسن‌بن‌علی توسّط ابن‌قتیبه اشاره‌ می‌کند.2 امّا در چاپ‌های کنونی این کتاب از جمله چاپ «دارالمعارف» در قاهره این‌گونه آمده:


    «و امّا محسن‌بن‌علی از بین ‌رفت، درحالی ‌که کوچک بود.»3

    روشن است که این تغییر، تصحیف سهوی نیست بلکه تحریف و عمدی است. چه کسی یا کسانی و با چه هدفی دست به این تحریف زده‌اند؟
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـ

    1-مناقب آل أبی طالب - ابن شهر آشوب - ج 3 - ص 133
    وأولادها : الحسن ، والحسین ، والمحسن سقط ، وفی معارف القتیبی : ان محسنا فسد من زخم قنفذ العدوی
    2-کفایة الطالب، باب فی ذکر عدد أولاده علیه السلام، ص411، چاپ الحیدریة نجف أشرف: ".. وزاد على الجمهور وقال: إن فاطمة علیها السلام أسقطت بعد النبی ذکراً، کان سماه رسول الله(ص) محسناً وهذا شیء لم یوجد عند أحدٍ من أهل النقل إلا عند ابن قتیبة ".
    3- المعارف - ابن قتیبة - ص 211 –ط دارالمعارف- قاهره

    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام
    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  15. صلوات ها 7


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    169
    حضور
    5 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    1
    گالری
    1
    صلوات
    727

    تغییر شان نزول یک آیه به فاصله دو چاپ؟!




    در «تاریخ یعقوبی» چاپ نجف اشرف سنه 1358ﻫ آمده ‌است:


    «گفته‌شده که آخرین آیه‌ای که بر رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و سلم نازل‌شد، این بود:


    ﴿ الیوم أکملت لکم دینکم وأتممت علیکم نعمتی، ورضیت لکم الإسلام دیناً ﴾ و آن روایت، روایتی صحیح، ثابت و صریح است و نزول آن در روز نص بر امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب صلوات‌الله‌علیه در غدیر خم بود.» 1


    امّا متن کتاب در چاپ «دارصادر» در بیروت سنة 1379ﻫ این‌گونه تحریف‌شده‌است:


    «... نزول آن در روز نفر بر امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب بعد از ترّحم بود ».2


    به نظر شما چرا شأن نزول یک آیه در چاپی دیگر تغییرمی‌کند؟
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـ



    1-تاریخ الیعقوبی - الیعقوبی - ج2 – ص37 – ط النجف الأشرف – سنة 1358:
    ".. وقد قیل: إن آخر ما نزل علیه: ﴿ الیوم أکملت لکم دینکم وأتممت علیکم نعمتی، ورضیت لکم الإسلام دیناً ﴾ وهی الروایة الصحیحة الثابتة الصریحة، وکان نزولها یوم النص على أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب صلوات الله علیه بغدیر خم..".
    2-تاریخ الیعقوبی - الیعقوبی - ج 2 - ص 43- ما نزل من القرآن بالمدینه- ط دار صادر فی بیروت سنة 1379ﻫ 1960م- موسسه و نشر فرهنگ اهل بیت – قم
    قیل : إن آخر ما نزل علیه " الیوم أکملت لکم دینکم وأتممت علیکم نعمتی ورضیت لکم الاسلام دینا " . وهی الروایة الصحیحة الثابتة الصریحة . وکان نزولها یوم النفر على أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب ، صلوات الله علیه ، بعد ترحم


    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام
    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  17. صلوات ها 6


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    169
    حضور
    5 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    1
    گالری
    1
    صلوات
    727

    دست تحریف بر سر فتوا به حلّیت متعه






    در «مختصر جامع بیان العلم»، باب «ذکر اقوال بعضى از علما درباره‌ی بعضى دیگر» به دو سند مختلف از ابوحنیفه نقل‌شده که گفت:


    « احدی را از عطاء‌بن‌ابی‌رباح افضل ندیدم.»

    و روایت ‌شده که به ابوحنیفه گفته‌ شد: «تو را چه می‌شود که از عطاء روایت ‌نمى‌کنى؟!»

    جواب داد: « چرا که من او را اهل فتوا به حلَیّت متعه یافتم!»

    این دو نقل بدون فاصله در ص 196 کتاب مذکور اکنون موجود است.(1)
    ولی اثری از آن در خود کتاب « جامع بیان العلم و فضله » که در سال 1398 در بیروت «دارالکتب العلمیه» چاپ ‌شده، نیست. روایت افضلیّت عطاء آمده،

    لیکن سخنی از عدم روایت ابوحنیفه از او به دلیل فوق‌الذّکر دیده‌ نمی‌شود. (2) چرا؟
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـ
    1-مختصر جامع بیان العلم، باب حکم قول العلماء بعضهم فی بعض - ص196
    عن أبی عاصم الضحاک بن مخلد قال سمعت أبا حنیفة یقول ما رأیت أفضل من عطاء بن أبی رباح ... و عن ابی یحیی الحمانی قال سمعت أبا حنیفة یقول ما رأیت أحدا أفضل من عطاء بن أبی رباح ... و قد روی عن أبی حنیفة انَه قیل له مالک لا تروی عن عطاء؟! قال: لأنی رأیته یفتی بالمتعة
    2-جامع بیان العلم وفضله - ابن عبد البر - ج 2 - ص 153
    قال حدثنا أبو عاصم الضحاک بن مخلد قال سمعت أبا حنیفة یقول ما رأیت أفضل من عطاء بن أبی رباح وأخبرنا حکم قال حدثنا یوسف قال حدثنا أبو عبد الله محمد خیران الفقیه العبد الصالح قال حدثنا شعیب بن أیوب سنة ستین ومائتین قال سمعت أبا یحیى الحمانی یقول سمعت أبا حنیفة یقول ما رأیت أحد أفضل من عطاء بن أبی و...

    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام
    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    169
    حضور
    5 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    1
    گالری
    1
    صلوات
    727

    چرا حدیث متواتر سفینه از کتاب مسند احمد حذف شده است؟




    «حسن زمان» در کتاب « القول‌المستحسن فی فخر الحسن» می‌گوید: «در آیه کریمه ( إنا لما طغى الماء حملناکم فی الجاریة لنجعلها لکم تذکرة وتعیها أذن واعیة ) اشاره به این حدیث وجوددارد که : بدانید مثل اهل‌بیت من در میان شما چون کشتی نوح است. هر کس بر آن سوارشد، نجات‌یافت و هر کس تخلّف‌ورزید، هلاک‌شد و در لفظی غرق‌شد. آن را احمد ، ابن‌جریر و حاکم از ابوذر غفاری ... نقل‌کرده‌اند.»1
    پس چرا هم‌اینک اثری از حدیث سفینه در مسند احمد نیست؟
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـ



    1-القول‌المستحسن فی فخر الحسن»، ص 342
    وإلیه الإشارة فی الآیة الکریمة : * ( إنا لما طغى الماء حملناکم فی الجاریة لنجعلها لکم تذکرة وتعیها أذن واعیة ) * مع حدیث : ألا أن مثل أهل بیتی فیکم مثل سفینة نوح من رکبها نجا ومن تخلف عنها هلک ، وفی لفظ : غرق . رواه أحمد وابن جریر والحاکم عن أبی ذر الغفاری ، والصولی من جهة الرشید عن آبائه عن ابن عباس ، والبزار عنه وعن ابن الزبیر والدولابی فی الکنى عن أبی الطفیل قال : سمعت رسول الله صلى الله علیه وسلم یقول فذکره ..... "


    لطفا برای ملاحظه تصاویر مدارک، فایل زیر را Download نمایید!


    دانلود



    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام
    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود