صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: علت دو نیمه شدن دریا در زمان موسی (ع) کشف شد !

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن، اهل بيت
    نوشته
    2,058
    حضور
    15 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17932

    علت دو نیمه شدن دریا در زمان موسی (ع) کشف شد !




    پژوهشگران آمریکایی اعلام کردند که دو نیمه شدن دریا برای عبور پیروان حضرت موسی (ع) از تعقیب لشکریان فرعون مبتنی بر قوانین فیزیکی است.
    یک باد شرقی که در آن شب می‌وزید، می‌تواند همانطور که در تورات و قرآن آمده است، سبب دو نیمه شدن دریا شده باشد.
    این محققان این نتیجه را با استفاده از طرح های رایانه ای به دست آورده اند.
    این دستاورد بخشی از تحقیقات این دانشمندان در ارتباط با اثر باد بر آب است.

    ‘کارل دروز’ که سرپرستی این تحقیق را برعهده داشته است، گفت که تصاویر رایانه ای تقریبا با آنچه که در کتاب ‘سفر خروج’ در
    کتاب مقدس مطرح شده، مطابقت دارد



    علت دو نیمه شدن دریا در زمان موسی (ع) کشف شد !

    در این گزارش یادآوری می‌شود، بر اساس دینامیک مایعات می‌توان این مطلب را درک کرد. باد به گونه ای آب را به حرکت در می‌آورد که براساس قوانین فیزیک یک گذرگاه امن ایجاد می‌کند که آب در دو طرف قرار می‌گیرد و ناگهان آب به جای خود برمی‌گردد.
    داستان ها در کتابهای مذهبی با کمی‌اختلاف همگی حکایت از آن دارد که در سه هزار سال پیش حضرت موسی (ع) و پیروانش تحت تعقیب نیروهای فرعون به سمت دریا حرکت می‌کنند. دریای سرخ در مقابل نیروهای پیشرو به دو نیمه تبدیل می‌شود و پس از آنکه این نیروها از دریا عبور می‌کنند دریا به حال اول برمی‌گردد و لشگریان فرعون غرق می‌شوند.

    ‘دروز’ و همکارانش درحال تحقیق درباره اثر باد در عمق آبهای اقیانوس و چگونگی تاثیر توفان های اقیانوس آرام و حرکت امواج بر اعماق دریا هستند.
    گروه زیر نظر ‘دروز’ به نقطه ای در جنوب دریای مدیترانه اشاره می‌کنند و مدل خود را بر اساس شکل زمین ها در سه هزار پیش ترسیم کرده اند که باعث نقل این داستان شده است.
    بر اساس این طرح رایانه ای، اگر بادی با سرعت ۶۵ مایل در ساعت در آن شب به مدت ۱۲ ساعت وزیده باشد، امکان دو نیمه شدن دریا تا عمق دو متر امکان پدیر بوده است.
    در پایان پژوهش گروه تحقیق ‘دروز’ آمده است: مردم جهان قرن هاست که از داستان عبور حضرت موسی از دریا شگفت زده شده اند و از خود پرسیده اند که آیا این امر حقیقت تاریخی دارد. آنچه که این تحقیق نشان می‌دهد این است که توصیف دو نیمه شدن دریا اساسی در قوانین فیزیکی دارد. می‌برد.


    _________________
    منبع: jahannews.com
    از خلق جهان کناره کردیم *

    سر رشته عقل پاره کردیم *

    کس چاره ما نکرد و ما خود *

    بی منت خلق چاره کردیم *

    ننمود رهی بجز ره عشق *

    هر چند که استخاره کردیم*

  2. صلوات ها 21


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    موسیقی رپ - علوم دینی و فلسفی - زبان انگلیسی
    نوشته
    253
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1204



    میشه یه لینک از یه سایت خارجی پیدا کنی در این رابطه ؟؟

    حسین
    بیشتر از آب تشنه ی لبیک بود !
    اما افسوس که به جای افکارش ،
    زخم های تنش
    را نشانمان دادند !!!
    و بزرگترین درد او را بی آبی معرفی کردند !!!!!!

  5. صلوات ها 10


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن، اهل بيت
    نوشته
    2,058
    حضور
    15 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17932
    از خلق جهان کناره کردیم *

    سر رشته عقل پاره کردیم *

    کس چاره ما نکرد و ما خود *

    بی منت خلق چاره کردیم *

    ننمود رهی بجز ره عشق *

    هر چند که استخاره کردیم*

  7. صلوات ها 11


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    علاقه
    عقاید اسلامی
    نوشته
    2,154
    حضور
    1 روز 4 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    18
    آپلود
    0
    گالری
    190
    صلوات
    19406



    سلام علیکم
    ممنون از سادات عزیز
    سوال اینه هدف از این مطلب بی تاثیر کردن قدرت خدا بر این اتفاقه؟یعنی دقیقا اون لحظه ای که حضرت موسی و قومشون به دریا رسیدن بر حسب اتفاق دریا به دونیم تقسیم شده؟؟
    [SIGPIC][/SIGPIC]

    مقربان

  9. صلوات ها 11


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    173
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    11
    صلوات
    799



    خب سرکار سادات گرامی ...از مطالبتون فهمیده میشه که دو نیم شدن دریا معجزه نبوده .؟ درسته .؟
    شیخ رجبعلی خیاط فرمود:


    اگر ما به قدر ترسیدن از یک عقرب از عِقاب خدا بترسیم،


    همه کارهای عالم اصلاح میشود .


    من از اشکی که می ریزد زچشم یار می ترسم...
    از آن روزی که اربابم شود بیمار می ترسم...
    رها کن صحبت یعقوب و دوری و غم و فرزند...
    من از گرداندن یوسف ، سر بازار، می ترسم...
    همه گویند این جمعه بیا ، اما درنگی کن...
    از اینکه باز عاشورا شود تکرار می ترسم..
    اشتیاق کوفیان و دعوت یار بر سر نیزه...
    من از آمین مردم در تعجیل حضور یار می ترسم...

  11. صلوات ها 12


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن، اهل بيت
    نوشته
    2,058
    حضور
    15 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17932



    سلام دوستان خوبم.
    اشتباه برداشت نشه.
    سلام علیکم
    ممنون از سادات عزیز
    سوال اینه هدف از این مطلب بی تاثیر کردن قدرت خدا بر این اتفاقه؟یعنی دقیقا اون لحظه ای که حضرت موسی و قومشون به دریا رسیدن بر حسب اتفاق دریا به دونیم تقسیم شده؟؟
    دريا بر حسب اتفاق به دونيم نشده!!!
    دريا با وزش بادي با آن سرعت كه به اذن خداوند صورت گرفته به دونيم شده. در شرايط عادي هيچ وقت بادي با اين سرعت نمي وزرد اما در آن شب به اذن خدا و براي نشان دادن معجزه اين اتفاق صورت گرفت.
    خب سرکار سادات گرامی ...از مطالبتون فهمیده میشه که دو نیم شدن دریا معجزه نبوده .؟ درسته .؟
    سلام. خير . مطلب اين مفهوم را نمي رساند بلكه معجزه را تاييد ميكند.
    معجزه چيست؟
    چيزي كه بشر از انجام آن عاجز است. مگر بشر مي تواند چنين بادي را با چنين سرعتي ايجاد كند؟!!!
    ویرایش توسط سادات : ۱۳۸۹/۰۷/۱۴ در ساعت ۲۲:۰۶
    از خلق جهان کناره کردیم *

    سر رشته عقل پاره کردیم *

    کس چاره ما نکرد و ما خود *

    بی منت خلق چاره کردیم *

    ننمود رهی بجز ره عشق *

    هر چند که استخاره کردیم*

  13. صلوات ها 13


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    الله
    نوشته
    284
    حضور
    2 روز 2 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    315



    1. لینکی که جناب سادات معرفی فرمودند به صورت کامل به شرح زیر است:
    http://www.theglobeandmail.com/news/technology/science/wind-could-have-parted-red-sea-for-moses-researchers/article1717369/

  15. صلوات ها 9


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    28
    حضور
    1 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    169



    سلام دوستان عزیز( و قابل توجه سادات گرامی)
    این دانشمندان با تکیه بر علم دینامیک مایعات می گویند بادی با شرایط خاص ودر در آن زمان تغییرات فیزیکی(ایجاد گذر گاه) را ایجاد کرده
    1- خداوند تبارک و تعالی از این تغییرات که خارق العاده بوده و به اذن الهی بوده حضرت موسی را مطلع می کند
    2- انجام اینکار در شرایط خاص و زمان مشخص انهم فقط یک بار تاکنون انجام شده( این معجزه )
    3- اگر فرض کنیم دانشمندان این اتفاق را صرفا" علمی تلقی کنند و حتی نتوانند یک مورد مشابه برای آن بیاورندو عملا"هم
    موردی دال بر اثبات دلایل علمی داشته باشند این هم معجزه است

    موفق و موید باشید

    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و ال محمد
    اللهم عجل لولیک الفرج وجعلنا من انصاره و اعوانه
    والمستشهدین بین یدیه
    YAMAHDI ADREKNI




  17. صلوات ها 11


  18. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    1,160
    حضور
    5 روز 4 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2443



    ..یا ستار..

    با سلام..

    نقل:

    دريا بر حسب اتفاق به دونيم نشده!!!
    دريا با وزش بادي با آن سرعت كه به اذن خداوند صورت گرفته به دونيم شده. در شرايط عادي هيچ وقت بادي با اين سرعت نمي وزرد اما در آن شب به اذن خدا و براي نشان دادن معجزه اين اتفاق صورت گرفت.


    این نظریه ؛چونین ضرورتی را به دنبال ندارد؛چون علوم تجربی ؛هیچگاه ضرورت قطعی را به دنبال نخواهد داشت؛به عبارتی علوم تجربی علومی مدت پذیر و قابل تکامل می باشد؛که در هر عصری بر حسب علوم اتخاذ شده ؛مورد بررسی قرار می گیرد؛نتیجتا هیچگاه علت اصلی چونین امری مشخص نخواهد شد؛چون منشا علت مادی نیست...به عبارتی شبیه سازی علمی هست نه اصل ماجرا...البته در هر عصر نیز شبیه سازی ؛تعلق به علوم همان عصر دارد...


    پس اصل این مطلب که این معجزه خارج از طبیعت نیست درست می باشد؛ولی علت ایجاد چونین امری در علم فقط شبیه سازی می گردد ؛..نتیجتا خداوند ؛همه عللی که باید در طبیعت منجر به باز شدن رود گردد ؛یکجا از راه غیر طبیعی برای پیغمبر جمع نمود وان امر اتفاق افتاد ؛یعنی این اتفاق در طبیعت افتاد ولی علت اتفاق برخلاف جریان علل مادی بود ....نتیجتا اینکه در ان شب چونین بادی به صورت عادی وزیدن گرفت دلالت بر چونین امری نمی باشد...یعنی ممکن است اصلا در ان شب باد هم نوزیده باشد؛چون علل غیر طبیعی ؛سرایت در علل مادی ندارد ؛تا منشا وزیدن باد گشته باشد...

    یاحق.







    هر
    کسی را نتوان گفت که صاحب نظر است -----عشقبازی دگر و نفس پرستی دگر
    است

    نه هر
    آن چشم که بیند که سیاه است و سپید ---یا سپیدی ز سیاهی بشناسد بصر است

  19. صلوات ها 8


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    360
    حضور
    40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1454



    باسلام خدمت شما دوستان لازم است سوالی را مطرح وبه جواب آن بپردازیم تا بحث های مطرح شده هم مشخص شود:
    سوال این است که:

    آيا علت معجزه قوانين طبيعي كشف نشده است و در اثر پيشرفت علم آيا امكان دارد علت معجزه كشف شود و اگر نه چگونه است در طبيعت امور ماوراي آن وارد مي شود؟
    درجواب باید بگویم که:

    همان گونه كه در نامه ي خود مرقوم فرموده ايد، اينكه معجزه را امر خارق عادت، بدون علت محقق شده باشد، امري نامعقول و غير قابل قبول است. و با باورها و آموزه هاي دين هم سازگار نيست. قرآن كريم با خطاب به منكران، آنان را متذكر قانون عليت مي كند و مي فرمايد أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَيْرِ شَيْ ءٍ أَمْ هُمُ اَلْخالِقُونَ) آيا بدون هيچ علتي به وجود آمده اند يا خود، خالق خويشند. بنابراين معجزه، استثنا از قانون عليت نيست. بلكه بر اساس قانون علت و معلول است. حال اين سؤال مطرح مي شود كه آيا معجزه، معلول علل طبيعي ناشناخته است؟ يعني انبيا، قبل از ديگران از قوانين و فرمولهاي طبيعي و دست يافتني بشر آگاه شده اند و بشر به مرور زمان و با پيشرفت علم، مي تواند اين علل و قوانين را بشناسد. و از همين رو معجزات امري نسبي هستند و يك پديده در يك زمان اعجاز شمرده مي شود و در زمان ديگر اعجاز نخواهد بود. حقيقت، اين است كه همان گونه كه شما در نامه خود مرقوم نموده ايد اگر معجزات مستند به علل طبيعي ناشناخته اي باشد كه بعداً به مرور زمان كشف خواهد شد، در اين صورت، در واقع معجزه نخواهد بود و اساساً معجزه منتفي مي گردد. معجزه، همواره وصف اعجاز خود را حفظ خواهد كرد، هر چند پيشرفت علم و دانش بشر، روز به روز با سرعت بيشتري ادامه يابد. حق اين است، كه معجزه، علت ماوراء طبيعي دارد، يعني علتي كه هر چه علوم تجربي و دانش بشري افزون گردد، كشف نخواهد شد چون خارج از محدوده علل طبيعي است. سخن گفتن كودكي كه تازه به دنيا آمده و بر اساس علل طبيعي اظهار سخن معنادار محتاج گذشت زمان و فراهم شدن آمادگي هاي لازم جسمي و فكري و شعور و اراده است، زنده كردن مرده اي كه سالهاست بدن آن زير خاك پوسيده است، شكاف دريا با اشاره ي عصاي موسي و باز شدن جاده هموار و ايستادن دو ديواره بزرگ آب در دو طرف آن تا پايان زمان عبور بني اسرائيل و فروريزي آن هنگام عبور فرعونيان... مستند به عللي ماوراء طبيعت است. يعني معجزه از يك سو بر اساس قانون عليّت و مستند به يك علت است و از سوي ديگر اين علت از علل طبيعي (خواه شناخته شده و خواه ناشناخته)نيست بلكه علتي ماوراء طبيعي است [توضيح: در عالم طبيعت هر معلولي مي تواند مستند به علل متعددي باشد. اين علل برخي طبيعي هستند و برخي ماوراء طبيعي و علل طبيعي نيز يا شناخته شده است يا فعلاً ناشناخته است. به نمودار توجه شود: هر كدام از اين مجموعه علل، مي تواند سبب تحقق معلول باشد. علل ناشناخته طبيعي علل شناخته شده طبيعي علل ماوراء طبيعي {tمعلول t} بشر، با پيشرفت علم و دانش مي تواند و برايش مقدور و ممكن است كه مجموعه ي علل طبيعي را كشف كند. اما علت ماوراء طبيعي خارج از حيطه علم و قدرت بشر است و پيشرفت علم، آن علت را در دسترس بشر قرار نمي دهد. معجزه مستند به اين دسته از علل است. يعني در علل اينكه مستند به قانون عليت است اما فراتر از علل طبيعي است.] اما اشكالي كه در اينجا مرقوم نموده ايد، اين است كه چگونه امر ما فوق طبيعت مي تواند در طبيعت تأثير گذار باشد. شما طبيعت و ماوراء طبيعت را دو امر كاملاً مستقل و بي ارتباط با يكديگر تصور كرده ايد؛ در حالي كه چنين نيست. عالم هستي حقيقت واحد به هم پيوسته از علل و معاليل است كه از منبع و منشأ فيض و هستي يعني خداوند آغاز مي شود، و در پائين ترين مرتبه ي سلسله علل و معاليل، عالم طبيعت با مجموعه ي علل و معاليل خود قرار مي گيرد. عالم طبيعت با تمام علل و معاليلش هستي و وجود خود را از عالم ماوراء طبيعت مي گيرد. بنابراين عالم طبيعت نه تنها گسسته و مستقل از عالم ماوراء طبيعت نيست بلكه خود، محصول و نتيجه ي تأثير ماوراء طبيعت است. بر همين اساس، قلمرو قانون علت و معلولي در عالم طبيعت، منحصر در رابطه ي بيان علل طبيعي با معلول طبيعي نيست بلكه علل ماوراء طبيعي نيز در عالم طبيعت تأثير مي گذارند، كه بارزترين نمونه ي تأثير مافوق طبيعت در طبيعت، (خلقت عالم طبيعت توسط خداوند است. تأثيرگذاري روح و نفس كه امري ماوراء طبيعي است بر بدن و جسم انسان، تأثيرگذاري اعمال و نيّات مثبت و منفي انسان - مانند صدقه دادن و نيّت خيرخواهانه نسبت به همنوعان و... - در قلمرو طبيعت تأثير فرشتگان در جهان طبيعت، نمونه هايي از تأثير مافوق طبيعت در طبيعت است. براي اطلاع از حقيقت معجزه و مسائل مربوط به آن، كتب ذيل سودمند است:
    1. معجزه شناسي، محمدباقر سعيدي روشن
    2. وحي و نبوت، شهيد مطهري.
    3. تناقض نما يا غيب نمون، محمدامين احمدي.

    فکرکنم با این جواب نکات مبهم برایمان مشخص شود.موفق باشید.
    ویرایش توسط شیخ هادی : ۱۳۸۹/۰۷/۱۵ در ساعت ۰۷:۴۹

  21. صلوات ها 7


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۴/۰۳/۰۹, ۱۱:۵۹ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود