صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: دوستان اهل تسنن کمکم کنید: (سیاست تسنن از دیانت جداست؟)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 3 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469

    دوستان اهل تسنن کمکم کنید: (سیاست تسنن از دیانت جداست؟)




    دوستان اهل تسنن سلام

    یکی از راه هایی شناسایی افراد کلام و آثار آنها است.
    من به عنوان فردی شیعه با کلمات و احادیث امامان شیعه آشنایی دارم و کلام آنها قسمتی از قضاوتم را درباره ائمه -ع- تشکیل می دهد.
    نمونه ای از احادیث ایشان
    http://www.seyyedan.com/Files/html/4...dis/html/2.htm

    http://www.askdin.com/showthread.php?t=8059&p=52703

    بدون هیچ تعصب
    می خواهم از
    فرمایشات خلفا استفاده کنم
    از ایشان برایم بنویسید

    ویرایش توسط حامی : ۱۳۸۹/۰۷/۱۲ در ساعت ۰۸:۳۴
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  2. صلوات ها 13


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 3 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    اشتراک درمانی

    دوستان گلم سلام
    در روان شناسی بالینی، هنگام درمان مشکلات خانوادگی از رویکردهای خانواده درمانی کمک می گیریم. در این نوع درمان افراد خانواده گردهم حاضر می شوند و زیر نظر درمانگر به بررسی مشکلات و راه حل ها می گردند.

    شیعه و سنی از خانواده بزرگ اسلام هستند و باید در کنار درمانگر بزرگ اسلام با رویکرد اشتراک درمانی اصل خانواده را از کرم ها و آفات درونی و بیرونی حفظ کنند.
    نباید بحث ها و مناظره ها ما را به خود مشغول کند و ما را از اصل باز دارد
    یکی از تبلیغ های روان شناختی دشمن که بر اساس عملیات روانی صورت می گیرد ایجاد درگیری ها و مشغولیت های بین شیعه و سنی است.
    دوستان من
    باید همین سایت و امثال این سایت این هشیاری چراغ فروزنده برای دیگر برادران باشد.
    باییم برای اعتلای اسلام عزیز کمک و دعا کنیم
    با توجه به اشتراک درمانی نگذاریم بحث های علمی
    ما را از هم دور کند
    با تشکر

    ویرایش توسط حامی : ۱۳۸۹/۰۷/۱۲ در ساعت ۰۸:۴۶
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  5. صلوات ها 11


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    149
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    185



    سلام دوست گرامی متاسفانه این مسائل در کتب برادران اهل تشیع دیده نمی شوند ولی تلاش میکنم تا تعدادی از خطبه های حضرت عمر ابن خطاب (رض) را که جمع آوری نموده ام برای شما بازگو نمایم؛
    حضرت عمر در یکی از خطبه هایش فرمود:
    (أیها الناس... لو وددت أن أنجو کفافاً، لا لی ولا علیّ وإنی لأرجو أن عمرت فیکم یسیرا أو کثیرا، أن أعمل بالحق فیکم إن شاءالله، و أن لا یبقی أحد من المسلمین و إن کان فی بیته إلاّ أتاه حقه ونصیبه من مال الله و إن لم یعمل إلیه نفسه، و إن لم ینصب إلیه بدنه، وأصلحوا أموالکم التی رزقکم الله، ولقلیل فی رفق خیر من کثیر فی عنف).
    «ای مردم! امیدوارم که با کفایت از این امر خلافت نجات یابم، نه به نفع و نه به ضررم باشد، و همچنین امیدوارم اگر کم یا زیاد در میان شما عمر کردم طوری عمل کنم که حق را رعایت کرده باشم و همچنین هیچ کس از مسلمانان را نمی گذارم -هر چند که در خانه ی خود باشد- مگر اینکه حقش را به او بپردازم و گر چه برای بدست آوردن آن زحمت نکشیده و بدنش را خسته نکرده باشد. اموالی که خداوند به شما داده آن را درست مصرف کنید و مال کمی که با شرافت بدست آید از مال بسیاری که بازور بدست آید بهتر است».

    عمر (رض)فرموده است: (إن هذا الحق ثقیل مري، وإن الباطل خفیف وبي وترک الخطیئة خیر من معالجة التوبة ورب نظرة زرعت شهوة، شهوة ساعة أورثت حزناً طویلاً).
    «و به حق عمل کردن سنگین و تلخ است و باطل سبک و در دنیا لذتبخش است و ترک گناه کردن از توبه بعد از گناه بهتراست، و گاهی یک نگاه بذر شهوت را می کارد و یک لحظه پیروی از شهوت کردن غم طولانی را بجا می گذارد »

    (ألا وإنما أنا فی مالکم هذا کوالی الیتیم، إن استغنیت استعففت، و إن افتقرت أکلت بالمعروف).
    «بدانید که مثال من در نگهداری اموال شما در بیت المال همانند سرپرست یتیم است، اگر بی نیاز شدم آن را ترک کرده و از آن نمی گیرم، و اگر نیازمند شدم به اندازة حاجت از آن می‌خورم».

    وقتی که سپاه اسلام به فرماندهی سعد بن ابی وقاص رضی الله عنه از مدینه به قصد فتح ایران و مضمهل کردن پادشاهی فارسیان مجوس، مدینه را ترک می کرد ...حضرت امیر المؤمنین رضی الله عنه در حین بدرقة آنها برای آنان سخنرانی کرد و از میان لبهای مبارک او کلماتی بیرون آمد که بهترین وسیله برای تربیت نفوس و دستور سیاسی کامل و قاموس عمومی و همیشگی برای هر امت و هر دولت و هرکس در هر زمان و هر مکان شمرده می شود.
    من این کلمات را از روی شعر و حماسه نمی گویم بلکه آن را بعد از غور و بررسی چنین یافته ام. این کلمات را خدمت شما خوانندة محترم می گذارم تا آنها را دیده و بیش از پیش تحت تأثیر آن قرار گیری و از آن کلمات تعجب نمایی و اگر خواسته باشی تمام بشریت را برای خواندنش دعوت نمایی، دعوت نما، چون عمر شخصیتی جهانی است، و مغرب زمین پیش از مشرق زمین برای شناختن او می شتابد، او چون یاقوتی است که پیشانی همة انسانها را زینت داده، ایشان فرموده است:

    1- ( إن الله تعالی ضرب لکم الأمثال وصرف لکم الأقوال لیحیی بها القلوب فإن القلوب میتة فی صدورها حتی یحییها الله ...)
    2- من علم شیئا فلینفع به.
    3- إن للعدل أمارات و تباشیر فأما الأمارات، فالحیاء والسخاء، والهین واللین، وأما التباشیر، فالرحمة.
    4- وقد جعل الله لکل أمر بابا، ویسّر لکل باب مفتاحا.
    5- فباب العدل الاعتبار، ومفتاحه الزهد.
    6- والاعتبار ذکر الموت بتذکر الأموات، والاستعداد له بتقدیم الأعمال.
    7- والزهد أخذ الحق من کل أحد قبله حق، وتأدیة الحق إلی کل أحد له حق.
    8- ولا تصانع فی ذلک أحدا.
    9- واکتف بما یکفیه من الکفاف، فإن لم یکفه الکفاف لم یغنه شیئ.
    10- إنی بینکم وبین الله، ولیس بینی و بینه شئ.
    11- وأن الله قد ألزمنی رفع الدعاء عنه، فأنهوا شکاتکم إلینا، فمن لم یستطع فإلی من یبلغناها، نأخذُ له الحق غیر متعتع.

    1- خداوند متعال به شما مثال هایی می زند، گفتار هایی را برای شما بیان می فرماید، تا اینکه دل ها را زنده کند، معنویت همة دلها تا زمانی که خداوند آن را زنده نکرده باشد مرده است.
    2- هر کس چیزی یاد گرفت از آن نفع بگیرد.
    3- و برای عدالت نشانه و علاماتی است، سپس نشانه های عدالت، شرم و سخاوتمندی و بخشش و آرامی و نرمی است. و علامت آن مهربان بودن است.
    4- خداوند برای هر کاری دری مقرر فرموده و برای هر دری کلیدی میسر کرده است.
    5- پس دروازة عدالت عبرت گرفتن است و کلید آن زهد می باشد.
    6- عبرت گرفتن همان یاد آوردن مرگ موقع یادآوری مردگان است و آماده شدن برای عبرت گرفتن انجام دادن کارهای خوب است.
    7- و معنی زهد، گرفتن حق از هر کس که نزد او باشد و حق را به مستحقین سپردن است.
    8- و در گرفتن حق هیچ کس را در مد نظر نگیر.
    9- و باید با داشتن قوت کفایت کرد، چون هر کس با داشتن قوت اکتفا نکند چیزی او را ثروتمند و غنی نمی گرداند.
    10- من میان شما و میان خدایم، و میان من و خدا چیزی نیست.
    11- و خداوند متعال مرا وادار کرده که دعواها را فیصله بخشم. سپس اگر کسی شکایتی داشته باشد به من برساند و اگر خودش نمی تواند بیاید با سفارش کردن به کسی دیگر آن را به من برساند تا اینکه بدون ضرر و اذیت به شکایت او رسیدگی نمایم.
    ویرایش توسط Baluch boy : ۱۳۸۹/۰۷/۱۲ در ساعت ۰۹:۴۱

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    149
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    185



    شاید بعضی ها خشمشان از حضرت عمر این باشد که چرا عمر (رض) با ایران جنگ کردند و این جنگ برای آوردن اسلام به ایران بود ، ولی این را با هزاران بهانه و فتنه درآمیخته کردند و منظور حضرت عمر (رض) به ایران را جمع آوری آذوقه وووو هزار چیزی دیگه دانسته اند ولی این حق است!! به خدا اگر حق باشد حضرت عمر (رض) تنها قصدش این بود که اسلام را گسترش دهد و اولین مسلمانی بود که بیت المقدس را فتح کردند آیا فکر کرده اید اگر به ایران حمله نمی کردند ما هنوز در جهالت و آتش پرستی به سر می بردیم چرا ما گذشتگان خود را به خاطر غرور بی فایده بالا ببریم و بگوییم که آنها آتش پرست نبوده اند و خدا را روزی پنج بار می پرستیدند آیا ما ایرانی ها از پدر و مادری جز پدر و مادر حضرت عمر زاده شده ایم آیا ما از آدم و حوا زاده نشده ایم پس این غرور چیست این خط مرز چیست گه ما میگوییم ما ایرانی هستیم و عرب ها نباید به ایران حمله میکردند و با ناسزا گویی و هزاران توهین و تهمت این را به فال بد بگیریم که آنها برای تجاوز به ایران آمده اند ما هزاران سال مدیون حضرت عمر (رض) هستیم زیرا ما را هم از آتش این دنیا(آتش پرستی) و هم آتش آن دنیا(دوزخ) نجاتمان داد.

    حضرت امیر المؤمنین عمر بن الخطاب رضی الله عنه به فرمانده کل قوای مسلح اسلام در جبهه های شرق؛ جبهه فارس وآنچه پشت آن است، نامة عجیبی نوشت که هیچ نامه ای به مانند آن نیست ... نامه را به سعد و به تمامی رزمندگان همراه او نوشت ... این نامه بی شباهت به دستور لشکری نیست ..... دستوری کامل به تمامی قوای کشور ....
    در آن نامه چه فرمود؟... فرمود:
    (بسم الله الرحمن الرحیم أما بعد فإنی آمرک ومن معک بتقوی الله علی کل حال، فإن تقوی الله أفضل العُدّة علی العدو. وأقوی مکیدة فی الحرب. وآمرک ومن معک أن تکونوا أشد احتراساً من المعاصي، من احتراسكم من عدوكم، فإن ذنوب الجیش أخوف علیهم من عدوهم، وإنما ینصر المسلمون بمعصیة عدوهم لله، ولولا ذلک لم تکن لنا بهم قوة؛ لأن عِدّتنا لیس کعدتهم، ولاعُدتنا کعدتهم، فإن استوينا فی المعصیة کان لهم الفضل علینا فی القوة، وإن لم ننصر عليهم بفضلنا، لم نغلبهم بقوتنا.
    واعملو أن علیکم فی سیرکم حفظة من الله، یعلمون ما تفعلون، فاستحیوا منهم، ولا تعملوا بمعاصی الله، وأنتم فی سبیل الله، ولا تقولوا أن عدوّنا شرٌّ منا، فلن یسلط علینا وإن أسأنا، فرُبّ قوم مسلط علیهم شرٌّ منهم، کما سلط علی بنی إسرائیل لما عملوا بمساخط الله کفرة المجوس، فجاسوا خلال الدیار وکان وعداً مفعولاً، واسألوا الله العون علی أنفسکم کما تسألونه النصر علی عدوکم. أسأل الله ذلک لنا ولکم).
    «اما بعد: من قبل از هر چیز شخص تو و سایر دلاوران اسلام را به تقوی در هر حال سفارش می دهم. چون پرهیزگاری و تقوی مهمترین و برنده ترین سلاح بر علیه دشمن و قویترین سپر در جنگ است. و به تو و همراهانت دستور میدهم که تا آخرین درجه ممکن خود را از ارتکاب معاصی باز دارید. و بر نفس خود بیشتر از دشمن بترسید. چون گناهِ لشکر خطرناکتر از حمله دشمن به آنها است. و مسلمانان به سسب گناه دشمنان بر آنان پیروزمی شوند، و اگر به اين سبب نبود ما قدرت مقابله با آنان را نداشتيم؛ زيرا تعداد ما مثل تعداد آنها نيست و اسباب وسائل جنگي ما هم با آنها برابري ندارد، اگر ما هم مثل آنها مرتكب گناه شويم آنها در قوت بر ما غالب خواهند شد، و اگر ما بر فضل و برتري بر آنان غالب نشويم با قوت خود نميتوانيم بيروز شويم و بدانيد كه فرشتگان خدا ناظر اعمالتا ن هستند و از آنها حيا كنيد و معصيت خدا را نكنيد در حالي كه شما در راه خدا جهاد ميكنيد. نگوييد دشمن ما از ما بد تر است و به اين علت آنها بر ما بيروز نميشوند حتي اگر ما خوب عمل نكنيم. چه بسا كه قوم بدتري بر قوم برتري بيروز شوند، همان گونه كه خدا مجوسيان آتش پرست را بر بني اسرائيل مسلط كرد بعد از اين كه به سبب اعمالشان گرفتار غضب و خشم خدا شدند (پس در ميان خانه‏هايتان براى قتل و غارت شما به جستجو درآمدند و اين وعدة تحقق‏يافتنى بود) پس از خدا طلب ياري بر نفس های خویش را بكنيد همانگونه كه از او هميشه طلب نصرت بر دشمن ميكنيد، و من اين نصرت را براي خود و شما مسألت دارم.

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    تنها به یاد توست، جوش و خروش ما / ای مهدی عزیز، ای آخرین امید
    نوشته
    3,382
    حضور
    16 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    44
    آپلود
    22
    گالری
    495
    صلوات
    31674

    پرسش




    نقل قول نوشته اصلی توسط Baluch boy نمایش پست ها
    وقتی که سپاه اسلام به فرماندهی سعد بن ابی وقاص رضی الله عنه از مدینه به قصد فتح ایران و مضمهل کردن پادشاهی فارسیان مجوس، مدینه را ترک می کرد ...حضرت امیر المؤمنین رضی الله عنه در حین بدرقة آنها برای آنان سخنرانی کرد و از میان لبهای مبارک او کلماتی بیرون آمد که بهترین وسیله برای تربیت نفوس و دستور سیاسی کامل و قاموس عمومی و همیشگی برای هر امت و هر دولت و هرکس در هر زمان و هر مکان شمرده می شود.
    من این کلمات را از روی شعر و حماسه نمی گویم بلکه آن را بعد از غور و بررسی چنین یافته ام. این کلمات را خدمت شما خوانندة محترم می گذارم تا آنها را دیده و بیش از پیش تحت تأثیر آن قرار گیری و از آن کلمات تعجب نمایی و اگر خواسته باشی تمام بشریت را برای خواندنش دعوت نمایی، دعوت نما، چون عمر شخصیتی جهانی است، و مغرب زمین پیش از مشرق زمین برای شناختن او می شتابد، او چون یاقوتی است که پیشانی همة انسانها را زینت داده، ایشان فرموده است:

    10- من میان شما و میان خدایم، و میان من و خدا چیزی نیست.
    11- و خداوند متعال مرا وادار کرده که دعواها را فیصله بخشم. سپس اگر کسی شکایتی داشته باشد به من برساند و اگر خودش نمی تواند بیاید با سفارش کردن به کسی دیگر آن را به من برساند تا اینکه بدون ضرر و اذیت به شکایت او رسیدگی نمایم.
    سلام عليكم

    ببخشيد جناب بلوچ با چه اجازه اي لقب اميرالمومنين رو به جناب عمرابن الخطاب دادين ؟؟؟؟

    مگه نمي دونين اين لقب «امیرالمومنین» مخصوص علی بن ابیطالب علیه السلام است و بر هیچ کس جز ايشان اطلاق نمی‌شود ؟

    و حتي شيعيان اجازه ندارند ديگر ائمه معصومين عليهمالسلام را هم به اين لقب خطاب كنند ؟



    تا جايي كه از حضرت صادق علیه السلام سئوال شد:«آیا به حضرت قائم ، لقب « امیرالمومنین » خطاب می‌شود؟»

    فرمود:«نه،این عنوان مخصوص علی علیه السلام است؛ هیچ‌کس، نه قبل از او و نه پس از او، سزاوار نیست به این نام نامیده شود، و هر کس چنین ادعایی کند کافر است»
    ویرایش توسط آذر بانو : ۱۳۸۹/۰۷/۱۲ در ساعت ۱۰:۱۵

  11. صلوات ها 5


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    339
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    540



    بسم الله الرحمن الرحیم
    السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
    اولا از جناب حامی تشکر می کنم که این چنین مودبانه و با سخنان وحدت آفرین سرنگار را شروع کردند
    دوما از برادر گلم بلوچ بوی به خاطر این انتخاب قشنگشان تشکر می کنم
    و در آخر هم گلایه ای ماه بانوی عزیز دارم خواهر گرامی چرا در میان این همه مطالب چسبیده اید به این کلمه ی امیرالمومنین حالا به فرض که درست نباشد ای کاش شما هم مثل جناب حامی می نوشتید و در ضمن اولین کسی که در جهان اسلام لقب امیرالمومنین گرفت سیدنا عمر بن خطاب بود.
    حضرت علی رضی الله عنه می فرمایندخداوند) تو را فرمان داده که از او بخواهي تا عطا کند، درخواست رحمت کني تا ببخشايد، و خداوند بين تو و خودش کسي را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد کند، و تو را مجبور نساخته که به شفيع و واسطه‏اي پناه ببري
    نهج البلاغه
    نامه ی 31

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    تنها به یاد توست، جوش و خروش ما / ای مهدی عزیز، ای آخرین امید
    نوشته
    3,382
    حضور
    16 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    44
    آپلود
    22
    گالری
    495
    صلوات
    31674

    پرسش




    نقل قول نوشته اصلی توسط عقیل نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم
    السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
    در ضمن اولین کسی که در جهان اسلام لقب امیرالمومنین گرفت سیدنا عمر بن خطاب بود.
    و عليكم السلام

    من عناد و دشمني ندارم و اين نوشته جلوي چشمم رو گرفت

    ولي لطفا شما براي اين نوشته تون سند بيارين ؟؟؟

    توسط چه كسي اين لقب رو جناب عمر ابن الخطاب گرفتند ؟

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    339
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    540



    سلام
    این هم اولین خطبه ی خلافت حضرت عثمان رضی الله عنه برای تشنگان کلمات خلفای راشدین

    «اي مردم! شما در خانه‌اي موقتي و ناپايدار قرار داريد، که چند روزي از عمرتان باقي مانده، قبل از فرارسيدن اجل و مرگ، اقدام به انجام دادن بهترين کارها بنماييد! شما مردم، شب و روزهاي بسياري را پشت سر نهاده‌ايد، بدانيد که دنيا در پوششي فريبنده قرار گرفته، فريب زندگي دنيا را نخوريد! و بي‌جهت به رحمت و مغفرت خداوند اميدوار نباشيد!
    از مرگ رفتگان خويش عبرت بگيريد! و تلاش کنيد دچار غفلت نشويد! اگر غفلت کنيد شما هم به دست فراموشي سپرده مي‌شويد! طالبان دنيا و دنيا‌پرستان کجايند؟ آنهايي که آن را برگزيدند و تنها براي آن تلاش کردند و مدت‌هاي طولاني در آن از ناز و نعمت برخوردار بودند؟ مگر نه اينکه دنيا آنان را دور انداخت؟
    دنيا را در همان جايي قرار دهيد که خداوند آن را قرار داده است! و در پي کسب اجر اخروي باشيد، زيرا خداوند براي دنيا و آخرت مثالي را آورده است و فرموده است:
    )وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا كَمَاءٍ أَنْزَلْنَاهُ مِنَ السَّمَاءِ فَاخْتَلَطَ بِهِ نَبَاتُ الْأَرْضِ فَأَصْبَحَ هَشِيماً تَذْرُوهُ الرِّيَاحُ وَكَانَ اللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ مُقْتَدِراً *الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوَاباً وَخَيْرٌ أَمَلاً((الکهف: 45 - 46).
    «(اي پيامبر!) براي آنان مثال زندگي دنيا را بيان کن! که همچون آبي است که از (ابر) آسمان فرو مي‌بارانيم سپس گياهان زمين از آن (سيراب مي‌گردند و) درهم مي‌پيچند، سپس خشک و پرپر مي‌گردند. و باد آنها را پخش و پراکنده مي‌سازد، و خدا بر هر چيزي توانا بوده و هست، دارايي و فرزندان زينت زندگي دنيايند (و زوال‌پذير و گذرايند) اما اين اعمال صالحه است که نتايج آنها جاودانه است و بهترين پاداش را در پيشگاه پروردگار دارند و بهترين مايه اميد و آرزو مي‌باشند».
    ویرایش توسط عقیل : ۱۳۸۹/۰۷/۱۲ در ساعت ۱۱:۰۰
    حضرت علی رضی الله عنه می فرمایندخداوند) تو را فرمان داده که از او بخواهي تا عطا کند، درخواست رحمت کني تا ببخشايد، و خداوند بين تو و خودش کسي را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد کند، و تو را مجبور نساخته که به شفيع و واسطه‏اي پناه ببري
    نهج البلاغه
    نامه ی 31

  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    14
    حضور
    1 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    14
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    68



    گر کسی طالب معرفت باشد به اذن خدا در و دیوار معلم اوست و اگر نباشد حرف پیغمبر هم بر او اثر نمیکند همونطوری که بر ابوجهل هم اثر نکرد.
    حالا من موندم چرا برادران شیعه من اینقدر با این سنی ها منازعه و بحث میکنند بگذارید به عقیده خودشان از دنیا بروند. میگوید عمر امیرالمونین است معاذالله اما ما میگیم فقط حیدر امیرالمونین است لعنت خدا بر هر کدام که دروغ میگوییم ما اصلا با هیچ کدام از سنی ها برادر نیستیم و وحدتی هم نداریم اگر حرفی از وحدت است منظور وحدت سیاسی است نه وحدت اعتقادی که ما هرگز در اعتقادات مانند سنی ها نیستیم ما پیرو قال الصادق و قال الباقر هستیم. برادر شیعه من هر چیزی بگویی این سنی چیز دیگری میگوید.میداند مباهله چیست میداند غدیر چیست میداند علی کیست میداند زهرا کیست. میگویم چرا زهرا در این سن و با آن وضیعیت به شهادت رسید ولی او میگوید امیرالمونین عمر است. میگویم غدیر چی کتاب الغدیر ما رو برو بخوان بحث را 180 درجه عوض میکند همین بزرگان سنت بودند که گفتن باید با علامه امینی مناظره کنیم اون سنی گفت اول باید کتب خودمان را نابود کنیم چون همه اسناد الغدیر او از کتب ماست تازه بعضی هاتون هم کتب خودتون رو قبول ندارین میگی ابوبکر تو غار بود من میگم قبول بلعم باعورا مگر با موسی نبود مگر یار او نبود مگر اسم اعظم نمیدانست در مرحله ای از زندگی و عمرش مطیع او مگر نبود اما در عاقبت دشمن موسی شد آیا یاد او الان به نیکنامی است یا با لعنت ابوبکر شما اینچنین بود در عاقبت کار خائن به رسول الله شد تو میگی مردم دورش را گرفتند و او را ولی خود کردند اما میدانی زهرا چه گفت امام و ولی به منزله کعبه هست مردم باید دورش را بگیرند نه کعبه برود دنبال مردم میگی مردم او را انتخاب کردند ولی نمیدانی که همیشه هم حق با مردم نیست که تو قران هم گفته که وقتی موسی به میقات خود در طور رفت وقتی برگشت دید مردم گوساله پرست شدند چون رای مردم این بوده باید بگوییم حق هست کسانی که با ابوبکر شما بیعت کردند مانند آن مردم زمان موسی بودند که گوساله پرست شدند. مگر شیعه و سنی این حدیث را روایت نکردند که هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده امام زهرا که بود ابوبکر بود یا علی. اگر ابوبکر بود چرا اجازه نداد ابوبکر هنگام دفن پیکر مطهرش حاضر شود آیا این نشان اعتراض آنحضرت نسبت به اولی و دومی نبود خشم زهرا مگر خشم خدا نبود طبق فرموده رسول الله پس چرا نسبت به آن دو خشمناک بود
    ای کاش قیامت میشد تا اینکه خدا داد ما را از شما بگیرد.
    خطاب به سنی لکم دینکم ولی الدین
    اللهم العن الجبت و الطاغوت و حزبهم و موالیهم لعنتی مدام الی یوم الدین
    ویرایش توسط MN110 : ۱۳۸۹/۰۷/۱۲ در ساعت ۱۳:۰۶

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    963
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6043

    مطلب




    و در ضمن اولین کسی که در جهان اسلام لقب امیرالمومنین گرفت سیدنا عمر بن خطاب بود.[/quote]

    عقیل محترم هر ادعایی مدرک و سند لازم دارد لقب امیرالمؤمنین که اجتهادی من و شما نیست . که خیرات کنیم ، ما پیروان اهل بیت علاوه بر منابع روایات صحیحیه در مجامع روایی شیعه از منابع شما اهل سنت مدرک و سند داریم بر امیرالمؤمنین بودن علی بن ابیطالب سلام الله علیه از زبان مبارک رسول خداوند ، و این لقب از اختصاصات آن حضرت است و لا غیر : دقت کنید :


    قال رسول الله صلّی الله و علیه و آله و سلّم :
    ما انزل الله آیة فیها ( یا ایها الّذین امنوا ) الّا و علیّ رأسها و امیرها.
    تاریخ ابن عساکر ، جلد 2، صفحه 429


    رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند :

    خداوندآیه ای را در قرآن نازل نکرده است ، که در آن آیه ( یا ایّها الّذین امنوا) (خطاب به همه مؤمنان ) باشد مگر این که حضرت علی ( علیه السّلام ) رئیسآن آیه و امیر آن آیه است .

    قال رسول الله صلّی الله علیه و آله وسلّم :
    علیّ یعسوب المؤمنین ، و المال یعسوب المنافقین .
    جامع الصغیر سیوطی باب عین ، صفحه 66


    رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند :
    علی ( علیه السّلام ) رئیس و سالار مؤمنان است و مال و ثروت رئیس و سالار منافقان است .


    این دو حدیث مشتی از خروار است استناد شیعه به رسول مکرم اسلام است شما به چه استنادی دیگران را امیرالمؤمنین خطاب می کنید ؟
    حالا که لطف کردید چند تا جمله بی سند به عنوان سخنان خلیفه ی خویش به عنوان معرف شخصیت و علمیت ایشان آوردید که صد البته قیاس آن از هر جهت ( فصاحت و بلاغت و محتوا و مفهوم ) با سخنان سراسر عالمانه و حکیمانه و مافوق مخلوق و مادون خالق اهل بیت علیهم السلام غلط است ، لطفتان را کامل کنید چند تا دعای وارده از ایشان را هم بیاورید تادوستان از راز و نیاز خلفایتان با خداوند هم مطلع بشوند ؟

    دوستان برای آشنایی مختصر با فضائل و مناقب امیرالمؤمنین علی سلام الله علیه به کتاب شریف الفین شیخ مفید مراجعه نمایند که دو هزار فضیلت مستند از آن حضرت در این کتاب شریف جمع است .



  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود