جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: صلاح الدین ایوبی و آزاد سازی قدس

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,146
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5482

    صلاح الدین ایوبی و آزاد سازی قدس




    "صلاح الدين ايوبي" و آزادی بیت المقدس (1187م)
    اولين مرحله جنگ‏هاي صليبي از سال 1096م آغاز شد و چهار سال بعد با حمله سپاهيان صليبي به بيت المقدس و اشغال، غارت و كشتار بي‏رحمانه هزاران نفر از زنان و مردان و كودكان بي‏گناه آن سرزمين پايان پذيرفت. در سال 1187م كه حدود 40 سال از پايان جنگ دوم صليبي مي‏گذشت، عكس‏العمل مسلمانان به نتيجه رسيد. در اين سال صلاح الدين ايوبي، پس از تصرف سوريه، لبنان و مصر، بيت المقدس را به محاصره درآورد. وي در ابتدا با ارسال پيامي براي اشغال‏گران، احترام خود به قدس و عدم تمايل به خون‏ريزي در آن مكان را يادآور شد و خواستار ترك آن سرزمين توسط مهاجمان گرديد و در امان بودن اموال آنان را تضمين كرد. اما صليبيان نپذيرفتند و كارزار سختي آغاز گرديد. از اين رو نخستين حمله مسلمانان در نيمه رجب 583 ق به وقوع پيوست اما بدون نتيجه ماند. سپس مسلمانان با ايجاد تونل‏هايى از طريق ديوار شهر به داخل نفوذ كردند. در اين زمان حاكم شهر تقاضاي صلح نمود و تهديد كرد كه اگر اين تقاضا پذيرفته نشود تمامي بناهاي مقدس اسلامي و مسيحي را به آتش مي‏كشد و 5 هزار زنداني مسلمان را خواهد كشت. از اين رو، قراردادي بين دو طرف منعقد شد كه بر اساس آن اولا شهر تسليم سپاه صلاح‏الدين مي‏شد و ثانياً محاصره شدگان بايد به ازاي افرادِ خود فديه بپردازند تا از اسارت آزاد شوند. بدين صورت در صبح جمعه 2 اكتبر 1187م بيت‏المقدس به آغوش اسلام بازگشت. صلاح الدين پس از ورود به بيت المقدس هيچ يك از بناهاي مسيحيان را ويران نكرد و نسوزاند. وي هم‏چنين سه روز پس از ورود به شهر، كليساي شهر را به كشيشان سپرد و پادشاه بيت‏المقدس را آزاد كرد تا به اروپا بازگردد. با اين حال، صليبي‏ها بار ديگر براي اشغال بيت‏المقدس به اين سرزمين هجوم بردند ولي موفق به تصرف آن نشدند.
    اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
    اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    سلام علیکم جمیعا

    صلاح الدین ایوبی و آزاد سازی قدس

    صلاح الدین ایوبی و آزاد سازی قدس
    Kingdom of Heaven



    متاسفانه فیلمی ساخته شد با نام
    پادشاهی از بهشت

    یا همان


    Kingdom of Heaven

    به کارگردانی ریدلی اسکات که مضمون این فیلمتاریخ و نحوه جنگ را آنطوریکه خودشان میخواستند و میپذیرفتند تغئیر داده.

    با نهایت شرم باید این را عرض کنم که این فیلم در کشورهای عربی هم اکران و با تشویق و تائید اعراب مواجه شد.

    در بالا اگر روی پادشاهی از بهشت کلیک کنید صفحه ویکی پدیای فارسی باز میشود و در عبارت انگلیسی اش صفحه انگلیسی ویکیپدیا.

    در صفحه انگلیسی مضمون فیلم با آب و تاب فراوان توصیف شده و حالا ویکیپدیا میخواد که این فیلم را با توصیف بیشتری در آنجا ذکر کنیم.

    کاوه گرامی و دوستان عزیز من در ویکیپدیا کاربر هستم اگر فیلم را دیده اید و نقدی با عنایت به دید تاریخی فیلم و دید هنری فیلم دارید لطفا در همین پست ذکر نمائیدتا با یک جمع بندی جامع از خجالت ویکی پدیا در بیائیم.


    یاحق


    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,902
    حضور
    84 روز 14 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40515



    با سلام
    و تشکر از کاوه گرامی و بینای عزیز .



    علل جنگهاي صليبي
    جنگهاي صليبي اوج حوادث قرون وسطي و شايد جالبترين واقعه‌اي بود كه در تاريخ اروپا و خاور نزديك روي مي‌داد.
    اكنون دو دين بزرگ جهان، اسلام و مسيحيت، بعد از قرنها مناظره، سرانجام آن را به حكميت نهايي بشر – يعني به ميدان جنگ- واگذار مي‌كردند.

    http://www.askdin.com/showthread.php?t=4241
    ..
    .

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    علل جنگهاي صليبي جنگهاي صليبي اوج حوادث قرون وسطي و شايد جالبترين واقعه‌اي بود كه در تاريخ اروپا و خاور نزديك روي مي‌داد. اكنون دو دين بزرگ جهان، اسلام و مسيحيت، بعد از قرنها مناظره، سرانجام آن را به حكميت نهايي بشر – يعني به ميدان جنگ- واگذار مي‌كردند. http://www.askdin.com/showthread.php?t=4241 ..
    سلام علیکم جمیعا

    سپاسگذارم رضای بزرگوار

    مطلبی هست میخواستم صحت یا سقم آنرا از شما بپرسم و آن این است که صلاحدین را میگویند ایرانی بوده و در متن این فیلم نشان میدهد که در نواحی اطراف اورشلیم ( بیت المقدس ) یکی از فرماندهان صلیبیون طی غارت کاروانی خواهر صلاحدین را اسیر کرده بعد از تجاوز میکشد. من سوالی که دارم آیا امکان دارد که صلاحدین ایرانی بوده باشد و آیا این توصیفات میتوانسته صحت داشته باشد ؟

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,902
    حضور
    84 روز 14 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40515



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    سلام علیکم جمیعا

    سپاسگذارم رضای بزرگوار

    مطلبی هست میخواستم صحت یا سقم آنرا از شما بپرسم و آن این است که صلاحدین را میگویند ایرانی بوده و در متن این فیلم نشان میدهد که در نواحی اطراف اورشلیم ( بیت المقدس ) یکی از فرماندهان صلیبیون طی غارت کاروانی خواهر صلاحدین را اسیر کرده بعد از تجاوز میکشد. من سوالی که دارم آیا امکان دارد که صلاحدین ایرانی بوده باشد و آیا این توصیفات میتوانسته صحت داشته باشد ؟

    یاحق
    با سلام.
    به بینای گرامی

    مؤسس دولت ایوبیان، صلاح الدین یوسف بن ایوب مشهور به صلاح الدین ایوبی است.شاذی پدر ایوب مردی کرد بود که در شهر دوین (در عربی) در جنوب روان متولد شد اما نویسندگان نسب نامه ی این خاندان گمان برده اند که آنها عرب هستند.



    بنده ام در این مورد شنیدم که:
    سلطان صلاح الدین ایوبی (۵۳۲ هجری قمری - 17 صفر ۵۸۹ هجری قمری) یکی از سرداران کرد و از دلاوران کرد ایرانی و مسلمان جنگ‌های اسلامی با صلیبیون بود.



    «صلاح الدين أيوبي» فرمانروای ایوبی و یکی از سرداران مسلمان در جنگ‌های صلیبی بود. ایوبیان دودمانی کردتبار بودند که از ۱۱۷۱ تا ۱۲۶۰/۱۲۵۰ميلادي در مصر، سوریه و عراق فرمانروایی کردند. پایتخت‌های ایشان دمشق و قاهره بود.

    «صلاح الدين» در دوران حکومتش سه هدف عمده را دنبال می‌کرد: 1- استوار ساختن قدرت حکومت برای خود و خاندان ایوبی 2- سرکوب شیعیان 3- جنگ با صلیبیون. وي به هر سه هدف خود تا حد زیادی دست یافت.



    بینای گرامی در مورد فیلم هم بهتر میدانی که این فیلم از شخصيت تاريخي «صلاح الدين أيوبي» نشأت گرفته اما داستان اين فیلم به طور کامل و صد در صد برگرفته از زندگينامه اين شخصيت تاريخي نيست

    جدیدا هم یک سریال کارتونی
    انيميشني سه بعدي شخصيت تاريخي «صلاح الدين أيوبي» با نام «صلاح الدين .. قهرمان اسطوره اي» با هزينه اي بالغ بر هشت و نيم ميليون دلار توسط مؤسسه شبکه الجزيره قطر ساخته شد.
    که دارای ۲۶ قسمت میباشد و باز در این کارتون
    به طور کامل و صد در صد برگرفته از زندگينامه اين شخصيت تاريخي نيست

    صلاح الدین ایوبی و آزاد سازی قدس



    در لینکی که گذاشتم یکی از کامل ترین تحقیقات در تاریخ جنگهای صلیبی و
    «صلاح الدين أيوبي» میباشد !
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۷/۱۰ در ساعت ۱۱:۵۷
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  11. صلوات ها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود