صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تعدد زوجات در بین اهل تسنن(تا سه نشه بازی نشه)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    116
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    734

    تعدد زوجات در بین اهل تسنن(تا سه نشه بازی نشه)




    زمانی جاسک رفته بودم دبیرستان شبانه روزی و مدتی اون جا بودم.
    عجایبی دیدم
    برخی از آنها
    1- تعدد زوجات بین آنها جا افتاده بود نمی دانم چرا؟ از مردم آن جا پرسیدم زنان آن جا با هم مشکلی ندارند؟ گفتند نه اتفاقا زنانی که شوهرشان سه یا چهار تا زن دارند در مجالس صدر نشینند یعنی می گویند: دارندگی و برازندگی
    به قول مردها آنها زن ذلیل نیستند؟
    به دستورات و سنن نبوی بیشتر از ما نزدیک اند؟
    از روان شناسی مرد و زن چیزی نمی دانند و مردسالاری حاکم است؟
    فمنیست ها در آنها نفوذ نکرده اند؟
    در این زمینه تحقیقی شده؟
    اهل تسنن این سایت نظرشون چیه؟
    از عرب های خارج از کشور:
    یک بار هتلی بودم مشهد که عرب های خارجی(الشیوخ) آمده بودند آسانسور که می ایستاد عربی با سه چهار زن بیرون می آمد و صدا می کرد
    ام حبیبه
    ام علی
    ام حسن
    ام زهرا
    2- روحانیون اهل تسنن اجازه نمی دادند بغض داغداری کنار جنازه نزدیکان درجه اول( مادر، پدر و..) شکسته شود.
    3- مسجد اهل تسنن بسیار بسیار با شکوه تر از مسجدی بود که اهل جاسک نماز جمعه می خواندند
    عجب زوری داره، لامصب، این واقعیت

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    به کتاب و فکر علاقمندم
    نوشته
    274
    حضور
    10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1372



    نگاه به تعدد زوجات همواره از بعد آسیبهای روحی و روانی زن بوده و کمتر به بعد جسمانی و کاهش یا افزایش برخی معضلات جسمی توجه شده است ... نگاه روانی زنان را با تربیت می توان تغییر داد ولی مسایل و برخی بیماریهای جسمی و گاها خطرناک را چه ؟ با تربیت می توان عوض کرد !!!
    منظور اینکه تعدد زوجات در مواردی منافع جسمی و نیزکاهش برخی بیمار یهای گاها خطرناک را در پی دارد که کمتر به آنها پرداخته شده و یا پرداخته نمی شود.
    ویرایش توسط zahra : ۱۳۸۹/۰۷/۰۳ در ساعت ۱۱:۲۷

  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    فرق وادیان
    نوشته
    173
    حضور
    7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    759



    نقل قول نوشته اصلی توسط zahra نمایش پست ها
    منظور اینکه تعدد زوجات در مواردی منافع جسمی و نیزکاهش برخی بیمار یهای گاها خطرناک را در پی دارد که کمتر به آنها پرداخته شده و یا پرداخته نمی شود.
    لطفا توضیح دهید چه بیماری های جسمی را در پی دارد؟؟؟

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    149
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    185



    [quote]
    نقل قول نوشته اصلی توسط فراری نمایش پست ها
    زمانی جاسک رفته بودم دبیرستان شبانه روزی و مدتی اون جا بودم.
    عجایبی دیدم
    برخی از آنها
    1- تعدد زوجات بین آنها جا افتاده بود نمی دانم چرا؟:gig::gig: از مردم آن جا پرسیدم زنان آن جا با هم مشکلی ندارند؟ گفتند نه اتفاقا زنانی که شوهرشان سه یا چهار تا زن دارند در مجالس صدر نشینند یعنی می گویند: دارندگی و برازندگی
    سلام حرف شما درست است حدود 20تا 25 درصد مرد های اینجا 2 زن یا چند زن دارند ولی جالب اینجاست بین زنان آنها هیچ اتفاقی نمی افتد مثل دعوا و حسودی و... و حتی بیشتر این زنان در یک خانه یا در همسایگی هم زندگی میکنند و خود بنده هم گاهی متعجب شده ام چون همسران بعضی از مرها انقدر صمیمی هستند که اصلا فکرش را نکرده بودم اینها همسران یک مرد باشند.


    به قول مردها آنها زن ذلیل نیستند؟
    به دستورات و سنن نبوی بیشتر از ما نزدیک اند؟
    از روان شناسی مرد و زن چیزی نمی دانند و مردسالاری حاکم است؟
    فمنیست ها در آنها نفوذ نکرده اند؟
    در این زمینه تحقیقی شده؟
    اهل تسنن این سایت نظرشون چیه؟
    با شما موفقم


    2- روحانیون اهل تسنن اجازه نمی دادند بغض داغداری کنار جنازه نزدیکان درجه اول( مادر، پدر و..) شکسته شود.
    درست است اهل سنت از عزاداری و گریه کردن و به سر و صورت زدن هنگام فوت کسی منع می کنند زیرا مرگ چیزی است که انکار نمی شود و مرگ زندگی دست خداوند است به همین خاطر علماء در اینجا از عزاداری منع می کنند زیرا در کار های خدا نباید دخالت کرد و اعتراض نمود

    - مسجد اهل تسنن بسیار بسیار با شکوه تر از مسجدی بود که اهل جاسک نماز جمعه می خواندند
    بنده به جاک نرفته ام ولی تا جایی که اطلاع دارم آن مسجد تاریخی است

    با تشکر

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    نقل قول نوشته اصلی توسط baluch boy نمایش پست ها
    درست است اهل سنت از عزاداری و گریه کردن و به سر و صورت زدن هنگام فوت کسی منع می کنند زیرا مرگ چیزی است که انکار نمی شود و مرگ زندگی دست خداوند است به همین خاطر علماء در اینجا از عزاداری منع می کنند زیرا در کار های خدا نباید دخالت کرد و اعتراض نمود

    با سلام

    اينجا چندتا سوال عقيدتي پيش امد مي تونم بپرسم؟؟

    اول:
    ايا گريه نكردن در عزاي مرده اي سنت رسول خدا(ص) بوده است و اگر بوده دليل بياوريد و اگر نه اين استنباط را از چه راهي مي كنيد؟؟؟ و دلايل تان بر اين كار چيست؟؟

    دوم:
    اين كه مي فرماييد در كار خدا نبايد دخالت كرد يعني چه؟؟
    مگر انهايي كه براي مرده گريه مي كنند در كار خدا دخالت مي كنند؟؟

    اين دخالت را شما چه معنا مي كنيد؟؟
    مگر بنده ها مي گويند ---العياذ بلله --- خدا تو ايشان را از ما نگير و يا تو نمي داني كي را بايد بميراني و كي را نميراني و يا به خدا شكايت مي كنند كه دخالت در كار خدا باشد؟؟


    از طرفي دخالت معناي خاص به خود را دارد
    مردم چطور مي توانند در كار خدا دخالت كنند؟؟؟
    اصلا انسان توان دخالت در كار خدا را دارد؟؟؟

    منتظر نظرات اهل سنت بزرگوار هستيم




  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    فرق وادیان
    نوشته
    173
    حضور
    7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    759

    فکر کن بعد حرف بزن!!!




    [QUOTE=Baluch boy;50258]
    درست است اهل سنت از عزاداری و گریه کردن و به سر و صورت زدن هنگام فوت کسی منع می کنند زیرا مرگ چیزی است که انکار نمی شود و مرگ زندگی دست خداوند است به همین خاطر علماء در اینجا از عزاداری منع می کنند زیرا در کار های خدا نباید دخالت کرد و اعتراض نمود
    بازم از اون حرفها زدی ؟؟؟
    مگه هرکی عذاداری کنه مرگ رو انکار کرده؟؟؟
    شما میگید هر کی گریه کنه یا عذاداری کنه در کار خدا دخالت کرده؟؟؟نعوذ بالله
    عجب حرفهایی می زنید ؟؟؟مگر شما نمی دانید که پیامبر خود برای اصحابش عذاداری میکرد .

    چند حدیث از منابع اهل سنت : در کتاب الاستیعاب،جلد یک،صفحه 374 آمده:پیامبر فرمود:ولکن حمزه لا بواکی له (حمره عذادار وگریه کننده ندارد؟)
    ودر جای دیگروقتی خلیفه دوم از گریه خانواده ای داغ دیده جلوگیری میکرد پیامبر اکرم فرمود:یا عمر!دعهن فان العین دامعت والنفس مصابت والعهد القریب (ای عمر !رهایشان کن چرا که چشم گریان ،نفس مصیبت دیده واین فاصله وجدایی تازه به وقوع پیوسته است )المستدرک علی الصحیحین،ج 1،ص 381،مسند احمد،ج2،ص 444
    ودر جای دیگر پیامبر دلیل گریه وعزاداری را این گونه توصیف می کند:تدمع العینان ویحزن القلب ولا نقول ما یسخط الرب (چشم ها گریان است ،قلب می سوزد وآن چه را که موجب خشم خداوند است را نمیگوییم )عقد الفرید،جلد3صفحه19_سنن ابن ماجه ج 1 ص 506
    من تعجب میکنم علمای شما این کتاب ها را مطالعه نکردند؟؟؟؟؟؟
    بازم اگر خواستید دلیل بیاورم؟؟؟؟


  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    به کتاب و فکر علاقمندم
    نوشته
    274
    حضور
    10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1372



    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی محامدی نمایش پست ها
    لطفا توضیح دهید چه بیماری های جسمی را در پی دارد؟؟؟:gig:
    اندومتریوز که یکی از علل دردهای مزمن شکمی ونازایی در زنان است – نازایی (به علل دیگر که از توضیحش معذورم) - و اخیرا مبحث سرطان پروستات در مردان – سرطان سرویکس و رحم در زنان –نارسایی اسفنکترها در زنان و لذا عدم کنترل ادرار و مدفوع و گاز در سنین بالاو...
    در اکثر موارد مربوط به قضیه تک زوجی است که با تعدد زوجین اینها کمتر می شود. چون فیزیولوژی و روحیه مردان و نوع تماسها ی جنسی و تعداد همسر تحت تاثیر فرهنگ مردم و زنان قرار گرفته لذا اینگونه بیماری زنان و معضلات رو به افزایش است
    البته تعدد به همه زوجها توصیه نمی شود در آینده علم می تواند به زوجین مشاوره دهد که کدام زوج بهتر است منفرد بمانند و کدامها نه .
    مثال: کدام زن می پذیرد که ریسک سرطانش زیاد شود ولی نخواهد همسرش هوو بیاورد!!
    با عرض پوزش بیشتر از این و واضحتر نمی توانم وارد ریز مطلب شوم
    بعید نیست که در آینده علم تعدد زوج را در گروهی توصیه نماید به منظور پیشگیری از بیماری!!
    ضمنا کسی با این حرفها نرود تجدید فراش کرده ما را متهم نماید!!!
    در ضمن بلوچ عزیز در موقع ناراحتی زن به جای گریه باید چه کار کند؟
    ویرایش توسط zahra : ۱۳۸۹/۰۷/۰۳ در ساعت ۱۴:۳۲

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    149
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    185



    [quote=طاها;50266]


    اول:
    ايا گريه نكردن در عزاي مرده اي سنت رسول خدا(ص) بوده است و اگر بوده دليل بياوريد و اگر نه اين استنباط را از چه راهي مي كنيد؟؟؟ و دلايل تان بر اين كار چيست؟؟
    سلام دوست گرامی
    بله اهل سنت احادیثی درباره منع عزاداری دارند که هم درکتب هم سنت موجود است و هم در کتب اهل تشیع مثلا:

    (بخارى:1283)
    انس بن مالك (ص) مي گويد: رسول‏ اكرم (ص) زني را ديد كه در كنار قبري نشسته بود و گريه مي كرد. به او گفت: «از خدا بترس و صبر، پيشه كن». آن زن كه رسول خدا (ص) را نمي شناخت، به او گفت: برو كنار. تو به مصيبت من گرفتار نشده اي. به آن زن گفتند: او رسول الله (ص) است. زن به خانه پيامبر آمد. آنجا، نگهباني نيافت. به پيامبر(ص) گفت: (ببخشيد) من شما را نشناختم. رسول خدا (ص) فرمود:«صبر، همان است كه در آغاز مصيبت، باشد».

    (بخارى: 1294)
    عبد الله بن مسعود(رض) روايت مي كند كه: رسول الله (ص)فرمود: «كسي كه (هنگام مصيبت) به سر وصورت خود بزند و گريبانش را پاره كند و سخن جاهلي بر زبان بياورد، از ما نيست».

    کتب اهل تشیع:
    ( مسند الامام زيد، کتاب الحج، باب الأکل من لحوم الأضاحي).
    زيد بن علي بن الحسين ؛ از جدش علي بن ابي‌طالب روايت کرده که فرمود: «نهى رسول الله ص عن لحوم الأضاحي أن تدخروها فوق ثلاثة أيام ... ونهانا عن زيارة القبور » یعنی رسول خدا ص ما را از ذخيره‌کردن گوشتهاي قرباني بيش از سه روز نهي فرمود .... و ما را از زيارت قبور نهي نمود.

    و...

    دوم:
    اين كه مي فرماييد در كار خدا نبايد دخالت كرد يعني چه؟؟
    مگر انهايي كه براي مرده گريه مي كنند در كار خدا دخالت مي كنند؟؟

    به موضوع خوبی اشاره کردید
    منظورم همان نوشته «مرگ نا بهنگام فلانی تسلیت باد» و امثال این که در بین هر دو گروه مسلمانان رایج است

    این کلمه ایست که انسان در کار خدا دخالت می کند ( مرگ نابهنگام ) آیا خداوند هنگام مرگ را میداند یا انسان؟!!!
    اگر خداوند میداند و ما نمیدانیم پس این کلمه چه معنایی میدهند ؟!!
    مگر خداوند هنگام مرگ شخصی را نمیداند که روی پارچه ای مینویسیم مرگ نابهنگام فلانی

    منظور بنده این بود دوست عزیز
    امیدوارم جواب شما را داده باشم اگر هم نه لطفا واضح تر سوال بپرسید
    با تشکر

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    212 روز 23 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    سلامzahra
    لطف کنید منبع را هم ذکر کنید
    با تشکر
    ویرایش توسط حامی : ۱۳۸۹/۰۷/۰۳ در ساعت ۱۴:۴۶
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    نقل قول نوشته اصلی توسط baluch boy نمایش پست ها
    انس بن مالك (ص) مي گويد: رسول‏ اكرم (ص) زني را ديد كه در كنار قبري نشسته بود و گريه مي كرد. به او گفت: «از خدا بترس و صبر، پيشه كن». آن زن كه رسول خدا (ص) را نمي شناخت، به او گفت: برو كنار. تو به مصيبت من گرفتار نشده اي. به آن زن گفتند: او رسول الله (ص) است. زن به خانه پيامبر آمد. آنجا، نگهباني نيافت. به پيامبر(ص) گفت: (ببخشيد) من شما را نشناختم. رسول خدا (ص) فرمود:«صبر، همان است كه در آغاز مصيبت، باشد». (بخارى: 1294) عبد الله بن مسعود(رض) روايت مي كند كه: رسول الله (ص)فرمود: «كسي كه (هنگام مصيبت) به سر وصورت خود بزند و گريبانش را پاره كند و سخن جاهلي بر زبان بياورد، از ما نيست». کتب اهل تشیع: ( مسند الامام زيد، کتاب الحج، باب الأکل من لحوم الأضاحي). زيد بن علي بن الحسين ؛ از جدش علي بن ابي‌طالب روايت کرده که فرمود: «نهى رسول الله ص عن لحوم الأضاحي أن تدخروها فوق ثلاثة أيام ... ونهانا عن زيارة القبور » یعنی رسول خدا ص ما را از ذخيره‌کردن گوشتهاي قرباني بيش از سه روز نهي فرمود .... و ما را از زيارت قبور نهي نمود.


    با سلام


    در مورد روايات عارض ام خدمتتان كه :

    اولا هيچ كدام از اين روايات بر نمي ايد كه پيامبر گريه كردن هنگام مرگ عزيزي را منع مي كند

    ثانيا در مقابل اين روايات -- برفرض صحت سند ان -- چندين روايات داريم كه نمونه ان :
    خود پيامبر در مرگ عمويش حضرت همزه به زنان دستور مي دهد كه براي ايشان مجلس عزا بگيرند
    و ............

    نقل قول نوشته اصلی توسط baluch boy نمایش پست ها
    به موضوع خوبی اشاره کردید منظورم همان نوشته «مرگ نا بهنگام فلانی تسلیت باد» و امثال این که در بین هر دو گروه مسلمانان رایج است این کلمه ایست که انسان در کار خدا دخالت می کند ( مرگ نابهنگام ) آیا خداوند هنگام مرگ را میداند یا انسان؟!!! اگر خداوند میداند و ما نمیدانیم پس این کلمه چه معنایی میدهند ؟!! مگر خداوند هنگام مرگ شخصی را نمیداند که روی پارچه ای مینویسیم مرگ نابهنگام فلانی


    عقيده شما بزرگوار فقط بسته است به اين كه در اعلاميه مي نويسند مرگ نا بهنگام ، اگر مشكل شما اين است
    اگر بنويسند مرگ به هنگام مشكل شما حل مي شود؟؟؟

    در ثاني
    چرا هر دفعه موضوع تازه اي را مطرح مي فرماييد
    اول ان پشتوانه علمي ان چه را كه گفته ايد را ثابت كنيد بعد موضوع جديدي طرح نماييد

    شما گريه فردي بر مرگ عزيزش را دخالت انسان در كار خدا مي دانيد؟؟
    در اين مورد به اين سوالات پاسخ دهيد

    اين كه مي فرماييد در كار خدا نبايد دخالت كرد يعني چه؟؟
    مگر انهايي كه براي مرده گريه مي كنند در كار خدا دخالت مي كنند؟؟

    اين دخالت را شما چه معنا مي كنيد؟؟
    مگر بنده ها مي گويند ---العياذ بلله --- خدا تو ايشان را از ما نگير و يا تو نمي داني كي را بايد بميراني و كي را نميراني و يا به خدا شكايت مي كنند كه دخالت در كار خدا باشد؟؟


    از طرفي دخالت معناي خاص به خود را دارد
    مردم چطور مي توانند در كار خدا دخالت كنند؟؟؟
    اصلا انسان توان دخالت در كار خدا را دارد؟؟؟


    اينها را جواب دهيد

    هستيم خدمتتان






  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۶/۰۴/۳۰, ۱۴:۱۹ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود