صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شیعه بر علیه تشیع - شیعه بر علیه ائمه

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069

    شیعه بر علیه تشیع - شیعه بر علیه ائمه




    بسم الله الرحمن الرحیم

    احادیث و روایات در تشیع امروزی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است بطوریکه بعضی از روحانیون که امامت را کتاب و سنت تفسیر شده می دانند لذا بر کتاب و سنت نبوی وقعی نمی نهند .
    به همین دلیل احادیث و روایات مندرج در چند کتاب روائی را مرجعخود قرار داده و تقریبا اکثر احکام فقه تا حتی جهان بینی و دشمن شناسی شیعی را از آن اقتباس می کنند.


    این در حالی است که اکثر این کتب جای بحث فراواندارد و روحانیون این دسته از احکام را ضعیف السند نام می نهند حال اینکه این احکام ضعیف السند را بدلیل اینکه گاها مرجع استفتاء یکی از مجتهدین قرار گرفته و بقولی از این نقل ضعیف السند نتیجه خوبی حاصل گردیده لذا حذف این روایات را جائز نمیشمرند یا اینکه اگر جائز بشمرند بعلت نبود اجماعی از مجتهدین و علماء بعضی از حوزه های شیعی آنرا به بعد موکول می کنند.
    آثار این نوع روش در مذهب

    دین و شریعت که از جانب خداوند متعال نازل گردیده در ابتدا مومنین به آن دین واحد و متحد بودند ولی معمولا پس از فوت یا شهادت انبیاء علیهم السلام به گروهها و دسته هائی منفک شده هرکدام به مذهبی روی می آورند.

    تشیع نیز یک مذهب از اسلام است که این مذهب قرار است انسان را بر اساس ناب ترین اصیلترین روش در هدایت اسلامی به سر منزل مقصود برساند.


    اما چطور ؟

    با این احادیثی که هنوز اجماعی برای قبول یا رد آن هنوز تشکیل نشده ؟


    یا با این استفتائاتی که از احادیث غلط به نتیجه مطلوب منتهی گردیده؟


    حتما با تعصب جاهلیتی که کتاب و سنت را ضعیف تر و در مرتبت بعد از احادیث قرار می دهد !!!


    در اینجا و در این تاپیک نمونه هائی را ذکر می کنم که یکی از آنها در این سایت و دیگری در وبلاگی مطرح گردیده که نویسنده آن وبلاگ جای امام زمان حکم می دهد یا اینکه با امام زمان در ارتباط بوده یا اینکه با کسی در ارتباط است که با امام زمان در ارتباط است
    در هر شکل اگر هم اینچنین بوده آن شخص امام زمان نبوده چرا که امامی که اینهمه ادم منتظر ظهورش هستند که اینقدر نادان نیست در امور دینی

    یاحق




    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069




    لبیک یا حسین گرامی در تاپیکی با نام
    پیش فرض يكصد فرق بين احكام مردان و زنان!!!
    زحمت کشیدند احکامی از فقه را از بیان امام محمد باقر و به نقل از جابربن يزيد جعفى نقل کردند که هم فرق بین احکام فقهی صادر برای زنان ومردان را مشخص می کند و هم اینکه مرد و زن را در حدود فقهی معرفت بیشتر میبخشد.



    اما اگر تنها در این تاپیک با این آدرس
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=7282&p=42931


    با دقت بیشتری بنگرید نقصهائی را می بینید که جای تعجب دارد.
    من در اینجا 4 مورد را ذکر می کنم


    پیش فرض يكصد فرق بين احكام مردان و زنان!!!
    جابربن يزيد جعفى مى گويد: از امام باقر عليه السلام شنيدم كه فرمود:

    1- احکامی که شرع را نقض می کند:
    63 - سوار شدن زنان بر زين اسب ، دوچرخه و موتور سيكلت كراهت دارد.
    دختر پیامبر که معصوم بودند سوار اسب هم می شدند اینجا دلیل بر رد عصمت آورده شده از زبان امام محمد باقر
    83 - ربا ميان پدر و فرزند جايز است ، ولى بين مادر و فرزند جايز نيست .
    شرایط خاص زن در دعا کردن با امید استجابت 100 درصد
    26 - هر گاه زن بخواهد با خداى خويش راز و نياز كند، بهتر است
    دو ركعت نماز بجاى آورد. سپس با سر برهنه دعا كند. البته در صورتى
    كه مشرف نباشد. خداوند دعاى او را اجابت ، و حاجت او را بر طرف
    فرمايد، و او را ماءيوس و نا اميد نگرداند
    2- حکمی که اصلا معنی ندارد
    17 - مسح سر از زير چادر، مقنعه يا روسرى جايز است .

    3- احکامیکه ناقص است و معیوب

    47 - زن مسلمان نبايد در حضور زنان يهودى و نصرانى برهنه شود، زيرا آنان
    زيبائيهاى او را براى شوهران خود توصيف مى كنند و موجب مفسده مى شود.

    50 - مكروه است زن خود را معطل كند و بدون شوهر باقى بماند.

    59 - دست دادن زن با مرد اجنبى حرام است

    4-حکمی که شهادت می دهد این جملات از امام نیست

    70 - هيچ شفاعتى براى زن نزد پروردگار بهتر از رضايت شوهر نيست .
    تذكر: غير از آنچه در خصال صدوق آمده ، وجوه افتراق ديگرى را نيز مى توان
    ذكر نمود.

    ( شما هم بفرمائید به نقل از امام باقر اضافه نمائید)


    اینجا ریش و قیچی دست کیست ؟

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    امام زمان :
    حلاج کافر است ! ؟

    در اینجا گوشه ای از مطالب یک وبلاگ را درج می کنم به این آدرس
    http://bejik.blogfa.com/post-8.aspx

    پایگاه حجت الاسلام کیفی بجستانی

    موضوع :
    حلاج هولوکاست صوفیه

    متن :

    مساله منصور حلاج از جمله مسائلی است که در تاریخ بسیار بر آن جنجال شده است.اما حقیقتش اینست که از انحرافات حلاج نمی شود گذشت
    هرچند به دلیل استقامت ولو در راه باطل شهره شد ودر اشعار نیز از او تعابیری شده ولی بی شک بزرگان شیعه جزو مخالفین وی بوده اند
    هر چند حضرت بقیه الله امام عصرعج در پاسخ نامه یکی از نواب اربعه اش در مورد حلاج وچند نفر دیگر آنها را رد می کند ولی صوفیه اصرار زیادی دارند که او را عارف نشان دهند.
    اما اتهاماتی که در دادگاه حلاج طرح شد وقاضی دادگاه آنها را در خاطات خود آورده ودر کتب برخی از صوفیان نیز امده است زیاد است که به برخی از آنها اشاره میشود
    اتهامات حلاج

    • سحر و جادو گری که در دادگاهش عروس حلاج 40 موردش را گفته ، برخی قائلند که در سفری که به هند داشت آنها را یاد گرفته (تراژدی حلاج ص 70)

    2. دعوی خدایی : نامه ای در منطقه ای بنام دینور که بین کنگاور و صحنه است از او کشف کردند که نوشته بود از رحمن رحیم به فلان بن فلان(جستجو در تصوف ایران ص 145 مصائب حلاج 152)
    3.انا الحق
    4. تبدیل عبادات بویژه حج که برای مریدانش جایگزین درست کرده بود که بجای حج احرام کنید و در خانه جایی را نیت و بجای حج آنجا را طواف کنید ( کتاب مصائب حلاج 153)
    ۴.تقدیس شیطان وفرعون:حلاج می گوید: صاحب من و استاد من ابلیس و فرعون است . به آتش بترسانیدند ، ابلیس را از دعوی خود باز نگشت . فرعون را به دریا غرق کردند و از دعوی باز نگشت.
    فرعون از روی کشفی که از خدا پیدا کرده بود ادعای ربوبیت کرد . ( و الطوامیس ص 51)
    برخی از صوفیه میگویند چون بزرگانی مانند حضرت امام خمینی وعلامه طباطباییی رحمت الله علیهما در اشعارشان نامی از حلاج برده اند پس حلاج انسان خوبی بوده است
    لازم به ذکر است که چون حلاج در بحث استقامت وبردار رفتن در ادبیات شهره است خوب. از او استفاده میشود.مثل حاتم طائی که هر انسان سخاوتمندی را به او تشبیه میکنند
    وگرنه حضرت امام در کتاب شرح جنود عقل وجهل حلاج را انسان بی معرفتی معرفی می نماید و در اشعار زیادی نیز به او حمله می کند
    ایشان می گوید:
    گر تو آدم زاده هستی علم الا سماء چه شد
    قاب قوسینت کجا رفته است اًو اًدنی چه شد؟
    بر فراز دار فریاد انا الحق می زنی
    مدعی حق طلب اٍنیت و اٍنا چه شد؟
    مرشد از دعوت به سوی خویشتن بردار دست
    لا الهت را شنیدستم ولی الا چه شد؟
    ویا می گوید
    از صوفی ها صفا ندیدم هرگز زین طایفه من وفا ندیدم هرگز
    زین مدعیان که فاش انا الحق گویند با خود بینی فنا ندیدم هرگز
    فقهای زیادی از بزرگان شیعه نیز حلاج را رد وتکفیر نموده اند از جمله:
    شیخ طوسی ـ علامه حلی ـ قطب راوندی ـ مقدس اردبیلی ـ شیخ حر عاملی ـ محدث بحرانی ـ کاشف الغطاء ـ آقا بزرگ تهرانی و.....
    صوفیه از مرگ حلاج بهره برداری زیادی کردند تا جایی که می توان آنرا هولوکاست صوفیه نامید
    ادامه دارد...



    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  7. صلوات


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    115
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    443



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    با دقت بیشتری بنگرید نقصهائی را می بینید که جای تعجب دارد. من در اینجا 4 مورد را ذکر می کنم پیش فرض يكصد فرق بين احكام مردان و زنان!!! جابربن يزيد جعفى مى گويد: از امام باقر عليه السلام شنيدم كه فرمود: 1- احکامی که شرع را نقض می کند: 63 - سوار شدن زنان بر زين اسب ، دوچرخه و موتور سيكلت كراهت دارد. دختر پیامبر که معصوم بودند سوار اسب هم می شدند اینجا دلیل بر رد عصمت آورده شده از زبان امام محمد باقر 83 - ربا ميان پدر و فرزند جايز است ، ولى بين مادر و فرزند جايز نيست . شرایط خاص زن در دعا کردن با امید استجابت 100 درصد 26 - هر گاه زن بخواهد با خداى خويش راز و نياز كند، بهتر است دو ركعت نماز بجاى آورد. سپس با سر برهنه دعا كند. البته در صورتى كه مشرف نباشد. خداوند دعاى او را اجابت ، و حاجت او را بر طرف فرمايد، و او را ماءيوس و نا اميد نگرداند 2- حکمی که اصلا معنی ندارد 17 - مسح سر از زير چادر، مقنعه يا روسرى جايز است . 3- احکامیکه ناقص است و معیوب 47 - زن مسلمان نبايد در حضور زنان يهودى و نصرانى برهنه شود، زيرا آنان زيبائيهاى او را براى شوهران خود توصيف مى كنند و موجب مفسده مى شود. 50 - مكروه است زن خود را معطل كند و بدون شوهر باقى بماند. 59 - دست دادن زن با مرد اجنبى حرام است 4-حکمی که شهادت می دهد این جملات از امام نیست 70 - هيچ شفاعتى براى زن نزد پروردگار بهتر از رضايت شوهر نيست . تذكر: غير از آنچه در خصال صدوق آمده ، وجوه افتراق ديگرى را نيز مى توان ذكر نمود. ( شما هم بفرمائید به نقل از امام باقر اضافه نمائید) اینجا ریش و قیچی دست کیست ؟
    ما نفهمیدیم منظور شما چیه ؟!یعنی چی که1 - احکامی که شرع را نقض می کند. چه نقضی ؟یعنی چی این حرف؟؟؟

    2- حکمی که اصلا معنی ندارد . چرا معنا ندارد؟کجای مسح کشیدن از زیر مقنعه بی معناست؟؟؟؟؟؟؟؟

    3- احکامیکه ناقص است و معیوب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منظورت چیه چیش ناقصه ؟

    4-حکمی که شهادت می دهد این جملات از امام نیست

    چه طور اینو فهمیدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


    .
    ویرایش توسط زلال حدیث : ۱۳۸۹/۰۶/۰۵ در ساعت ۰۰:۳۸

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    حلاج هولوکاست صوفیه

    سلام علیکم جمیعا

    ماوقع مناظره - مشاجره - درگیری لفظی درگیری فیزیکی و نهایتا قتل بین شبه دراویش و متولیان دینی
    تصوف در ایران شاید با مبانی ای که بایزید بسطامی سلطان العارفین مطرح نمود شکلی بخودش گرفت ولی در تشیع نماد سیر و سلوک مولای متقیان علی بن ابی طالب بود.

    در ارتباط با خودشناسی و خدا شناسی کمتر شده عارفین قلم فرسائی کنند لذا در این باب که مباحث بسیار است به همان مقدار شاید هم بیشتر انحراف می توان یافت.

    این انحرافها در دوره قاجار به بعد وضع اسف باری به خودش گرفت .
    دنیا پرستانی که برای کسب سرمایه به جن و انس دست دراز کرده بودند و از خدای بی همتا بی نیاز شدند قطب یک سری جوان پاک و ساده دل که نمی دانستند عرفان چیشت و عارف کیست.

    این مرادها که قطب نامیده میشوند وحتی در ادای فرایض واجب هم وظیفه بندگی در خود نمیبینند شدند متولی یک عده جوان و با انواع جادو و رمل آنها را تحت تسخیر خود درآورده و سوء استفاده هائی از این بندگان خدا می کردند که خیلی از آنها دین زده و کافر شدند.

    همه می دانند که عرفان همان شریعت و دین است و تمام واجباتدر آن وجود دارد و حتی قوت بیشتری میگیرد.

    در عرفان ابتداعا سالک تزکیه نفس کرده و ذاکر اسماء الحسنی میشود و در تعالی روح سعیی مقبول را در نظر دارد.

    او با هرگونه بدعت در دین مبارزه میکند و مرید درگاه الهی است.

    من دو نمونه از دروغگویانی که نامشانرا درویش و قطب نهاده اند در اینجا ذکر می کنم که فایل تصویری و صوتی است .
    این دو فایل خود گویای ماهیت این اشخاص است
    مورد اول سماع دسته جمعی گروهی که بانی و قطب این فرقه یک عامل سیاسی انگلیسی است در تصویر توضیح داده شده فایل 3 مگابایت با فرمت 3gp

    مورد دوم فایل صوتی یکی دیگر از اقطاب استکه قطب گمراهان گنابادی است که در این فایل صوتی او میگوید امام حسین به والی کوفه گفت اگر اجازه نمی دی من وارد کوفه بشم پس ولم کن من و خانوادم بریم ایران نکته جالب این است عده ای هم نشسته اند پای منبر ایشان گریه هم می کنند!!! این فایل فشرده 2صوتی مگابایته


    این طبیعی است که وقتی این گروههای که درنهایت دروغهایشان باعث دین گریزی مردم می گردد مورد مخالفت متولیان دینی قرار بگیرند.

    این مخالفتها در سالیان اخیر شکل سیاسی هم بخود گرفت و جنابان شبه درویش از طرف غربیها هم مورد لطف قرار گرفتند.

    در این گیر و دارد درگیریهای لفظی مناظرات و مشاجرات به درگیریهای فیزیکی انجامیدودر این وسط یک عده هم کشته شدند.

    حال این مسئله چه ارتباطی به منصور حلاج دارد در ادامه عرض خواهم کرد

    ادامه دارد....
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    حال این مسئله چه ارتباطی به منصور حلاج دارد
    حافظ علیه الرحمه در وصف احوال حلاج می فرماید:
    گفت آن یار که از او گشت سرِ دار بلند/ جرمش این بود که اسرار هویدا میکرد

    امام خمینی هم در یکی از غزلیات معروف خودشان را با منصور حلاج مقایسه می کنند.

    فارغ از خود شدم و کوس انالحق بزدم / همچو منصور خریدار سر دار شدم

    اینکه منصور حلاج آیا انسان منحرفی بوده یا متعالی عقل این را می گوید که شهادت چندتن از عالمین عارف می تواند دال بر انحراف یا تعالی صحیح شخص باشد.

    اما ادامه مشکل پیش آمده بین دراویش جعلی و متولیان دینی
    دراویش پس از این درگیریها خود را نمود منصور حلاج کردند که بدست متشرعین زمان خود بدار آویخته و گردن زده شد.

    حال چه ربطی دوغ با دوشاب دارد بماند.


    این جا بود که بهترین باب برای پاسخگوئی به این اراجیف که منطق دینی است به کناری گذارده شد و طبق عادت سراغ احادیث رفتند

    حال چه کسی با حلاج هم دوره بوده ؟ پاسخ امام زمان
    به چه کسی ندا داده ؟ به واسط چهارم

    من به این بنده خدا در بخش نظرات این بخش که نامش را آرشیو نظرات گذاشته کامنتی را نوشتم که طی آن ذکر کردم اینها درویش نیستند که بخواهند خود را نماد حلاج کنند و اگر هم باشند شما آنمتشرع نیستی
    حال بفرمائید این حدیث را از کدام منبع استخراج نموده اید.
    این مطلب را درج کردم چون آدم متشرعی هستید و حلال حرام سرت میشه والا این را هم نمی نوشتم.
    ایشان پس از بازبینی ترجیح دادند کامنت بنده را حتی درج ننمایند.

    من نیت این را داشتم که از ایشان دعوت کنم که در اینجا از آنچه که بهشان نسبت دادم ( درج حدیث جعلی ) دفاع نمایند.
    ولی حقیقتا حال و حوصله فحش شنیدن ندارم اگر منطقی بود و وجود داشت حداقل کامنت من درج میشد و پاسخ داده نمیشد.

    اینهم دلیل دری وری گفتن از طرف امام زمان.

    البته مباحثی که دال بر تکفیر حلاج ذکر شده کاملا جای دفاع منطقی دارد. خیلی منطقی تر از این حدیث


    یا ذالجلال والاکرام
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    دشمنان و قاتلین علی بن ابی طالب در تمام ازمنه چه کسانی هستند؟

    سلام علیکم جمیعا

    علی بن ابی طالب علیه السلام یک شخص مومن معمولی تیست .
    کلام او خمل او و پندار علی بن ابی طالب نمود یک انسان مومن متعالی است. او اسلام را چنان درک کرده و فهمیده که اگر هرکسی از او تبعیت کند از اسلام نبوی و حقیقی تبعیت و پیروی کرده .

    پس اگر اینجا علی علیه السلام را معیار دین برمیشمرم و فقط من نوعی نه همه حتی به نقل از مجید گرامی جرجی زیدان مسیحی تا ابن ابی الحدید سنی دلیلش این است که اگر کسی اسلام را به معنای واقعی شناخت ودر رفتار گفتار و پندارش آن را بکار بر تا نهایتا او را قرآن ناطق و مجری ایات لقب دادند دلیلی کافی برای این تعئین معیار است.

    دشمنان علی بن ابی طالب علیه السلام 3 دسته اند :

    1- ظالمین ( مانند بانیان جنگ جمل ) :
    این دسته کسانی هستند که با وجودیکه ایمان آوردند بعدها منحرف کشتند . طلحه و زبیر از جمله صحابی رسول اکرم بعد از وفات پیامبر بر سر تاراج بیت المال با هرکسی بیعت کردند و آن روزیکه ولایت علی بن ابی طالب شد و علی حق را خواست از آنها باز ستاند بر او شوریدند. ( در باره این دسته می توان کاملا کتابی قطور نوشت که چه رفتار گفتار و پنداری داشته و دارند.
    در بین این افراد به عایشه ام المومنین بر می خوریم کسی که به حکم الهی او را مادر مومنین ( نه مسلمین) باید خواند ولی این اخطار هم داده شد به هر 9 یا 13 نفر از ام المومنین که اگر یک کار نیک انجام دهند 2 کار نیک برایشان ثبت گردد و اگر یک کار پلید انجام دهند 2 عمل شر بر ضمه آنهاست.

    2- مبدعین ( بدعت آورندگان در دین مانند عاملین جنگ صفین) :
    این دسته که معویه ابن ابی سغفیان نمود آنهاست آنقدر دنیا طلبی در وجودش رخنه دارد که از زمان عثمان شروع می کند بیت المال را تاراج کردن تا زمانیکه خلیفه می شود در دین بدعت می آورد تا بجائیکه دین را تغئیر می دهد.
    عمرعاص وزیر او روزی عده ای را مجاب می کند که او را با نام پیامبر خدا صدا بزنند . این نکته جالب است
    چون او آنقدر در دین الهی بدعت آورده که می تواند خود را پیامبر دین دیگری خطاب نماید و نه دین اسلام برای خواندمطالبی در این ارتبط به اینجا مراجعه نمائید.
    http://qasetin.com/index.php?option=...t_id=56#josc56

    {سایت معاویه شناسی)

    3- متعصبین ( مانند بانیان جنگ نهروان ):
    حضرت علی علیه اسلام در نهج البلاغه بارها این دسته را مذمت می کند این دسته کسانی هستند که بجای
    شک *در دین و کسب یقین کورکورانه دین را پذیرفتند ولی چون دلیل منطقی ای برای ایمان اوردن خود نداشتند متعصبانه رفتار نمودند.

    آنها بعدها متوجه انحراف در درون خود شدند و می شوند ولی دلیل انحراف خود را در خود نمی جویند چون تعصب اجازه آنرا نمی دهد.
    لذا بدنبال دلیل آندر بیرون خود جسته در این میان علی که نمود این احساس گناه است و معاویه که نمود انحراف و عمروعاص که سردودار حیلت های شیطانی است را نشانه می روند.

    آئینه اگر قد تو بنمود راست / خود بشکن آئینه شکستن خطاست


    لذا نهایتا بین این 3 دسته که خواهان قتل علی بن ابی طالبند این متعصبینند که به این جنایت دست می یابند.
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــ
    * شک دو نوع است در عمل
    نوع اول شکی است که شیطان در دل انسانها می اندازد که معمولا اساس آن بر ناحق است نشانه های این شک این است که بیشتر با نام شبهه معروف است ابتر و دم بریده میشود .
    شک باید دنباله دار باید و تا رسیدن به یقین این مطلب رها نگردد هرگاه رها شد این شک شیطانی است.
    نوع دوم شک الهی است این شک دنباله دار است و نهایتا به یقین واثق می گردد.
    لذا این شک دوم مقدس است.

    یاکریم
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    دینی
    نوشته
    398
    حضور
    25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1738



    بسم الله الرحمن الرحیم


    سلام بر bina88 :

    آقا این نام کاربریت و عوض کن ما الان تو 89 هستیم ! خلاصه از ما گفتنه آ . . . .


    اما بعد شوخی و گپ و گفت . . . .

    بینای88 گرامی مسائل مربوط به عرفان و عرفا مسائل خیلی عجیب و غریبیه !

    اون با این تبلیغات گسترده از عرفای نامداری چون x و y و Z

    اون از مطالبی که انسان در برخی منابع شیعی راجع به اونها میخونه !

    ببین ، شیعه تمام افتخارش اینه که تو همه چیز ! هم عرفان ، هم عبودیت ، هم تقوی و . . . .هر چی که فکرش رو کنی ، تنها و تنها یک الگو داره و از همون الگو تبعیت میکنه !

    اونهم امام زمانشه !

    ببین ، پیامبر صلوات الله علیه و آله حجت خداوند هستند بر خلایق ، همینطور امیرالمومنین سلام الله علیه و . . . تا امروز امام زمان جمیعاً علیهم السلام ، همه اینها هم نور واحدی هستند و پیروی از هر کدام اینها به معنای پیروی کامل از همه اون بزرگواران و متعاقباً پیروی کامل از خداوند عز و جل هستش ! چه تو فقه ! چه تو عرفان ! چه تو بندگی و . . .

    در ضمن ما بقیه رو هم با همین میزان میسنجیم ! یعنی بقیه هر چه به این میزان نزدیک تر باشن مطمئناً انسانهای متعالی تری هستن !

    عرفا ( که منظور از از این عرفا همان صوفیه ! است ) انسانهایی بودن که میگن تو مسیر شناخت قدم گذاشتن ! ولی گفتن کافی نیست و ما برای شناخت اونها ( که زیاد هم از مسائل ضروری نیست ) باید سیره عملی شون رو بررسی کنیم !

    یه حدیث از امام صادق علیه السلام که ذیل آیه إِنَّمَا يخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ (فاطر/28) فرمودند :

    یعنی بالعُلماء مَن صَدَّقَ قَولَهُ فعلُهُ و من لَم یصَّدق قَولَهُ فعلُهُ فلیس بعالم ٍ

    ( مراد از علماء در این آیه ) یعنی فردی که عملش قولش را تصدیق نماید و کسی که عملش قولش را تصدیق نکند پس عالم نیست ! ( بحار ج 70 ص 344 )

    بنده یه کتاب معرفی میکنم که در نزد شیعه مقبولیت زیادی داره ، کتاب " حدیقة الشیعة " از " مرحوم مقدس اردبیلی ( رحمت الله علیه ) " ایشان در بخشی از این کتاب به بررسی سیره عملی صوفیه پرداخته اند و مباحثی را عنوان نموده اند که مطالعه آن برای شما دوست عزیز خالی از لطف نیست !

    مثلاً همین مولانا که امروزه سرش قسم میخورن و تو رسانه های ملی ( چه صدا ، چه صدا و سیما و نشریات و هر کوفت و زهر مار دیگه ای که فکرش رو کنید ) اینقد بالا میبرنش ! خدا میدونه که دست به چه . . . . کارایی زده !
    چه چیزایی گفته و چه خیانت هایی به دین کرده !

    همینطور منصور حلاج ! که اوهم اصلاً مورد تأیید نبوده و این مسئله در سیره عملی ایشان که هیچ سنخیتی با تعالیم شیعه ندارد هویداست !

    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    اینکه منصور حلاج آیا انسان منحرفی بوده یا متعالی عقل این را می گوید که شهادت چندتن از عالمین عارف می تواند دال بر انحراف یا تعالی صحیح شخص باشد.
    ببین دوست من این حرفها که دلیل نمیشه !

    قول و فعل معصوم رو کلی بررسی میکنن که تو چه شرایطی بوده ، ایشون چه چیزی رو میخواسته به دیگرون بفهمونه ، آیا تقیه ای در کار بوده یا نه و کلی چیزای دیگه که اهل فن میدونن و من و شما نمی دونیم ، بعدش میان حجت قرار میدن ! این ابیات که تکلیفش مشخصه !

    اینطوری که نیمشه استنباط کرد عزیز من ! اینو همون عقلی میگه که حجت خداونده بر ما ! از عقلتون درست بهره کشی کنید ، گاهی اوقات نفس میاد تو لباس عقل و شروع میکنه به سخنرانی و از قضا خیلی مستدل و قشنگ صحبت میکنه ! پس حواسمون باشه که اشتباهی نفس و با عقل عوضی نگیریم !

    در ضمن ، البته اینطور به نظر میرسه ( امیدوارم پای قضاوت شخصی نگذارید ، از مطالبتون اینطور پیداست ، اگر اشتباه میگم همین الان عذر خواهی میکنم ) که شما دوست عزیز تا حدی تحت تأثیر شخصیت ها قرار گرفته اید که این مسئله یه اشتباه بزرگه !

    خب مثل عکسی که از دکتر شریعتی گذاشته اید و بیان نظرات ایشان و عدم نقد آن !
    یا عنوان کردن ابیاتی از حافظ و امام خمینی و حجت قرار دادن آن !

    فعلاً سر این مسئله مطلب خاص دیگه ای عنوان نمی کنم جز یه حدیث از امام صادق علیه السلام : ( اگر مایل بودید بعداً بر سر آن صحبت میکنیم )

    (( مَن دَخَلَ فی هذا الدینِ بالرجال اَخرَجَهُ منهُ الرجال ُ کما اَدخلوه فیه ، و من دخل فیه بالکتاب و السُنة زالتِ الجبالُ قبل اَن یزول ))
    هر کسی بخاطر افراد ( شخصیت ها ) وارد این دین شود ، همان افراد از دین خارجش میکنند ، چنانکه واردش کردند و هر کسی که بواسطه کتاب و سنت در این دین وارد شود کوه ها زائل میگردند اما او از بین نمی رود ( ثابت قدم میماند ) ( غیبت نعمانی – ص 22 )


    با تشکر از شما دوست عزیز
    ویرایش توسط حمید : ۱۳۸۹/۰۶/۰۵ در ساعت ۰۹:۴۱
    لیت شعری أین استقرّت بک النّوی . . .

    مهدی جان . . .

    کاش میدانستم دلها کجا با تو آرام میگیرد . . . ؟

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    سلام علیکم جمیعا
    پس از اینکه در بحثهای قبلی در ارتباط با سوء استفاده از نام ائمه در روایات مثالهائی را در این باب ذکر کردم همینطور در باب شخصیت شناسی دشمنان و قاتلین علی بن ابی طالب علیه السلام ادامه سخن را در همین راستا به ماوقعی ارتباط می دهم که در زمان صفویه بر سر مذهب تشیع رفت و تاثیرات این حکومت و سیاست این حکومت بر اندیشه مرام و تفکر تشیع علوی داشت را مورد بررسی قرار می دهم.

    اما چرا این کار را می کنم در حالیکه هیچ چیزی به من و امثال من از لحاظ مادی و معنوی از این مردم به آنها نمی رسد هیچ گاها مورد توهین هم قرار می گیریم باز این مسئله را ادامه می دهیم
    باید در پاسخ گفت راز این مطلب که چرا این مراتب را به جان می خریم این است که در درجه اولی بازگشت شیعه به اصیل خویش را برای مومنین و طالبین خواهانیم و در درجه دوم تعالی و پیشرفت جامعه اسلامی و ایرانی را در نظر داریم در این گیر و داری که این انحرافات حتی دین زدگی را برای تمام اقشار و نسلها شاهدیم.

    حکومت صفویه و راز شیعه گری در آن
    در دوران صفویه مذهب و طریقت مردم به یکباره تغئیر کرد و مردم از تسنن به تشیع روی آوردند ولی این سئوال باقی است که چگونه ممکن است که در یک مملکت مذهب چنین تغئیر کند.

    در پاسخ باید گفت که این سنت زدگی طی مراتب و گذشت زمان بوجود آمد بعد از حمله مغول و نابود شدن مظهر قدرت معنوی اهل تسنن ، یعنی خلافت بغداد ، به نوعی زمینه ای ایجاد شده بود تا مذهب تشیع و طرفداران و علما و دانشمندان آن ،‌ بر بستری از محبت ائمه اطهار بتوانند در میان مردم این سرزمین جای پای خود را تثبیت نمایند .

    قبل از آن شیعه ها مذهبیونی بودند که حق را ملاک زندگی خود قرار داده با حکومت جور با تاثیر از امام شیعیان حسین بن علی تا پای جان می جنگیدند که چه انسانهای نیکو خصالی در این طریقت به فوض شهادت نائل نیامدند.

    تقیه در تشیع معنائی بیشتر از آنچه که حسن بن علی انجام داده بود نداشت . آنها پیرو امامت ائمه بودند و کلام ایشان را سرلوحه امورشان می کردند.

    پس از این مقدمه کوتاه به حکومت صفویه سر میزنیم تا بدانیم با علی بن ابی طالب و پروانش در آن دوران چه معامله ای صورت گرفت.

    بر دشمن علی لعنت
    قبل از صفویه سنی ها شیعیان را می کشتند و علی را لعن می کردند در دوره صفویه این موقعیت پیش آمد که تافی ای صورت گیرد ولی این تلافی چه اندازه با مذهب تشیع مطابق بود ؟

    شیعیان همواره در طول دوره تاریخ منتقد انحراف دین اسلام از طرف حاکمان سنی ایران بودند از بنی امیه گرفته تا بنی عباس ولی در دوران صفویه هیچ شیعه ای در انحراف خود تشیع اعتراضی به زبان نیاورد

    چرا این اتفاق افتاد چرا وقتی یک حاکم بخاطر سیاست در مذهبی دست می برد شیعه قیام نمی کند ؟

    پاسخ به این سئوال را باید اینطور داد که در این دوره حکومت با استفاده از ملاهای درباری فکر مرام و ذهن تشیع را معطف جای دیگری کردند که نهایتا این مطلب باعث انحراف بی درد سر شد که در ادامه به آن مطالب اشاره خواهیم کرد.

    ادامه دارد....

    یا ولی و یا نصیر
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    بر دشمن علی لعنت
    در آن زمان تبلیغی که صورت می گرفت بر این اساس بود که اهل تسنن دشمن علی و خاندان او هستند لذا باید این دشمن را یا هدایت کرد یا اینکه در کوچه و بازار راه می افتادند و لعن عمر می کردند و هرکسی در انجا حضور داشت باشد لعن می کرد و صلوات بر خاندان پیامبر می فرستاد.

    شیعه معطوف به تسنن شد و این بدین خاطر بود که همسایه شمالی ایران یعنی ترکیه مروزی و عثمانی آنزمان سنی مذهب بودند.
    که
    هنوز که هنوزه در کوچه و بازار و سر معبر این تشیع و تسنن هستند که دارند با هم کلنجار می روند که علی بر حق بود برای حکومت کردن یا عمر
    این موقعیتی ایجاد میکرد که مسائلی به این مطالب اضافه و کم گردد.

    شیعه مقلد شیعه پیرو
    شیعه از دیر باز پیروی از مجتهدین و علماء را سر مشق خود قرار داده بود مجتهدین و علما کسانی بودن که خط مشی امام جعفر صادق علیه السلام را عینا اجرا مینمودند و این را هم به شیعیان می اموختند که در احکامی که صادر میشود طبق نص صریح قرآن اگر شک داشتید باید تحقیق کنید که این حکم و فاتوائی که صادر گردیده از یک عالم صالح شیعی صادر شده یا اینکه کسی آمده و قصد فریب شما را دارد.

    در دوره صفویه این تحقیق و پرس و جو تبدیل به تقلید شد و تحقیق از تفکر شیعی حذف گردید .
    به شیعه فهمانده شد آنچه که برای شما توصیه شده از طرف علما واجب الاطاعتید و چون شما تبحر در علوم دینی ندارید باید بجای تحقیق و پرس و جو در امری که شک دارید تقلید را پیشه گیرید .
    پس هرکس برای خو عالمی را بر گزیند و راه تقلید را پیشه گیرد.

    این تفکر این امکان را ایجاد میکرد که شاه بتواند تمام مسائل مورد نیاز ود را که مردم باید انجام دهند از طریق علما و فتوای ایشان ( حتی اگر در تضاد با دین باشد) اجرا نماید.


    و اینطور شد که کم کم پیروی جایش را به تقلید بخشید و از عواقب این تزریق فکر این بود که پس از مدتی کسانی می امدند خود را عالم معرفی می کردند یا رابط امام زمان و مردم کورکورانه از انها تقلید می کردند و نهایتا فرقه بهائیت پدید آمد و خیلی از بهئیان نیز که متوجه این مسئله بودند آمدند یا در حوزه ها معمم شدند یا بدون آن لباس روحانیت بر تن کرده و چه بلاهائی بر سر این تشیع که نیاوردند.
    همانطور که ذکر شد یکی از دشمنان و قاتلین علی علیه السلام مبدعینند پس
    بر دشمن علی لعنت

    ادمه دارد...
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  21. صلوات


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود