صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا واقعا انجیل تحریف شده است ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519

    آیا واقعا انجیل تحریف شده است ؟




    بنام خدا

    درود بر راست پذیران ارجمند

    آیا به راستی انجیل تحریف شده است ؟

    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۵/۲۵ در ساعت ۱۹:۵۳

  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    219
    حضور
    3 روز 1 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    717



    سلام.
    کدوم یکی از انجیل ها منظورتونه؟


  4. صلوات


  5. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط فردا از آن ماست نمایش پست ها
    سلام.
    کدوم یکی از انجیل ها منظورتونه؟
    درود
    خوب به قول علمای گرام اناجیل چارگانه ( به عبارت دیگر کلا تمام اناجیلی که از صدر اسلام تا به حال در دسترس است )
    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۵/۲۵ در ساعت ۲۲:۰۴

  6. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    علاقه
    سخن حق - مطالعه-نوشتن
    نوشته
    887
    حضور
    23 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6267



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    بنام خدا

    درود بر راست پذیران ارجمند

    آیا به راستی انجیل تحریف شده است ؟
    سلام جناب نوری (به نام خدا)

    بله انجیل تحریف شده و تناقضات آن با قرآن گواه همین موضوع هست.

    یا علی
    ویرایش توسط قضاوت : ۱۳۸۹/۰۵/۲۵ در ساعت ۲۲:۴۲
    قضاوت :
    به نام خالق عشق ،* به نام تجلي عشق (انسان) ، *به نام دلتنگي و بي قراري عاشق ،* به نام پذيرنده ي عشق (انسان) ،* به نام خاكي كه عشق در آن بارور شد (انسان)، *به نام آنكه بار آسمان ها و زمين را بدوش مي كشد(انسان) ،* و به نام عشق و همه ي عشق آفرينان
    «قضاوت»
    «اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا»

  7. صلوات ها 2


  8. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط قضاوت نمایش پست ها
    سلام جناب نوری (به نام خدا)

    بله انجیل تحریف شده و تناقضات آن با قرآن گواه همین موضوع هست.

    یا علی


    درود جناب قضاوت

    از اینکه جواب بدون حاشیه وکوتاه آوردی سپاسگزارم

    اما واقعا اگر انجیل تحریف شده و قابل استناد نیست چرا در صدر اسلام به حکم کردن طبق آن دستور داده شده است و کسی که طبق آن حکم نکند فاسق شمرده شده است

    کدام درست است بالاخره؟؟ این یک بام و دو هوا چرا؟؟؟

    آیا تحریف شده و قابل استناد نیست یا تحریف نشده و باید آن راپذیرفت ؟؟

    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۵/۲۵ در ساعت ۲۲:۵۸

  9. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    130
    حضور
    5 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    490



    شما که به حمدالله مخ کلید و همیشه ساز مخالف می زنید و می خواهید خودی نشان دهید اگر انجیل تحریف نشده بود می گفتی تحریف شده .
    البته در تحریف مراد این نیست که تمام آیات آن تحریف شده باشد و حرف حقی در آن وجود نداشته باشد آن هم در صدر اسلام .
    و نکتۀ دیگر اینکه جمع آوری انجیل ها در چه زمانی بوده و چه کسانی آنها را جمع کرده اند ،چرا چهار انجیل آن هم با اختلافی که در آنها موجود است .
    دیگر اینکه نظر مسیحیان راجع به اناجیل چیست؟آ

    ویرایش توسط گلشن : ۱۳۸۹/۰۵/۲۵ در ساعت ۲۳:۱۱

  10. صلوات ها 3


  11. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط گلشن نمایش پست ها
    شما که به حمدالله مخ کلید و همیشه ساز مخالف می زنید و می خواهید خودی نشان دهید اگر انجیل تحریف نشده بود می گفتی تحریف شده .
    البته در تحریف مراد این نیست که تمام آیات آن تحریف شده باشد و حرف حقی در آن وجود نداشته باشد آن هم در صدر اسلام .
    و نکتۀ دیگر اینکه جمع آوری انجیل ها در چه زمانی بوده و چه کسانی آنها را جمع کرده اند ،چرا چهار انجیل آن هم با اختلافی که در آنها موجود است .
    دیگر اینکه نظر مسیحیان راجع به اناجیل چیست؟آ

    درود بر گلشن

    یعنی هم درست و هم نادرست در آن وجود دارد ؟؟؟


    پس منظور شما این است باید به بعضی اش ایمان بیاریم به بعضی اش نه ؟؟

    وَيقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيرِيدُونَ أَنْ يتَّخِذُوا بَينَ ذَلِكَ سَبِيلًا(النساء/150)


  12. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    با سلام
    در طول مطالعه کتاب مقدس شاید شما هم برخورد کرده باشید که در مواردی نام کتاب هایی آورده می شود که امروزه اثری از آن ها در کتاب مقدس نیست. این ارجاعات که مرجع آن ها گم یا حذف شده ، ما را نسبت به اعتبار کتاب مقدس به تردید می افکند. فرض کنید شما یک کتاب علمی نوشته اید.در این کتاب در چندین فصل مطالب خود را به جایی در همان کتاب ارجاع می دهید. اکنون اگر خواننده ای که کتاب شما را مطالعه می کند و به دنبال محلی که ارجاع داده اید می گردد ، اثری از محل ارجاع شما نیابد ،‌ به نظر شما چه حسی نسبت به کتاب شما پیدا می کند؟ آیا اعتبار کتاب شما نزد او زیر سوال نمی رود؟
    در کتاب مقدس به کتاب های آسمانی بسیاری در همین کتاب استشهاد می شود که اثری از آن نیست و در کتاب مقدس وجود ندارند. به عنوان نمونه:

    سفر جنگ های یهوه:
    اعداد فصل ۲۱ : ‌۱۴ از این جهت در کتاب جنگهای یهُوَه گفته میشود: “واهیب در سوفه و وادیهای ارنون ۱۵ و رودخانه وادیهایی که بسوی مسکن عار متوجه است و بر حدود موآب تکیه میزند.”
    سفر یاشر:
    یوشع فصل ۱۰ : ۱۳ پس آفتاب ایستاد و ماه توقف نمود تا قوم از دشمنان خود انتقام گرفتند. مگر این در کتاب یاشِر مکتوب نیست که آفتاب در میان آسمان ایستاد و قریب به تمامی روز به فرو رفتن تعجیل نکرد.
    سفر وقایع سلیمان:

    اول پادشاهان فصل ۱۱ : ۴۱ و بقیة امور سلیمان و هر چه کرد و حکمت او آیا آنها در کتاب وقایع‌ِ سلیمان مکتوب نیست؟
    سفر مراثی:

    دوم تواریخ فصل ۳۵ : ۲۵ و ارمیا به جهت یوشیا مرثیه خواند و تمامی مغنیان و مغنیات یوشیا را در مراثی خویش تا امروز ذکر میکنند و آنرا فریضه‌ای در اسرائیل قرار دادند چنانکه در سِفر مراثی مکتوب است.
    سفر یوشیا:

    دوم تواریخ فصل ۳۵ : ۲۵ و ارمیا به جهت یوشیا مرثیه خواند و تمامی مغنیان و مغنیات یوشیا را در مراثی خویش تا امروز ذکر میکنند و آنرا فریضه‌ای در اسرائیل قرار دادند چنانکه در سِفر مراثی مکتوب است.
    سفر تواریخ ناتان نبی:
    دوم تواریخ فصل ۹ : ۲۹ و اما بقیة وقایع سلیمان از اول تا آخر آیا آنها در تواریخ ناتان نبی و در نبوت اَخِیای شیلونی و در رؤیای یعد‌ُوی رایی دربارة یر‌ُبعام بن‌نَباط مکتوب نیست؟
    سفر تواریخ شمعیای نبی:
    دوم تواریخ فصل ۱۲ : ۱۵ و اما وقایع اول و آخر ر‌َحبعام آیا آنها در تواریخ شَمعیای نبی و تواریخ انساب عد‌ُّوی رایی مکتوب نیست؟ و در میان ر‌َحبعام و یر‌ُبعام پیوسته جنگ می‌بود.
    سفر اخیای شیلونی نبی:
    دوم تواریخ فصل ۹ : ۲۹ و اما بقیة وقایع سلیمان از اول تا آخر آیا آنها در تواریخ ناتان نبی و در نبوت اَخِیای شیلونی و در رؤیای یعد‌ُوی رایی دربارة یر‌ُبعام بن‌نَباط مکتوب نیست؟
    سفر رویای یعدوی رایی :

    دوم تواریخ فصل ۹ : ۲۹ و اما بقیة وقایع سلیمان از اول تا آخر آیا آنها در تواریخ ناتان نبی و در نبوت اَخِیای شیلونی و در رؤیای یعد‌ُوی رایی دربارة یر‌ُبعام بن‌نَباط مکتوب نیست؟



    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  13. صلوات ها 4


  14. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    سفر تواریخ جاد رایی :
    اول تواریخ فصل ۲۹ : ۲۹ و اینک امور اول و آخر داود پادشاه در سِفرِ اخبار‌ِ سموئیل رایی و اخبار ناتان نبی و اخبار جاد رایی ۳۰ با تمامی سلطنت و جبروت او و روزگاری که بر وی و بر اسرائیل و بر جمیع ممالک آن اراضی گذشت مکتوب است.
    سفر تورات خدا:
    یوشع فصل ۲۴ : ۲۶ و یوشع این سخنان را در کتاب تورات خدا نوشت و سنگی بزرگ گرفته آنرا در آنجا زیر درخت بلوطی که نزد قدس یهُوَه بود برپا داشت.
    اگر منظور از تورات خدا سفر دیگری غیر از تورات باشد که خوب مشخص است که چنین سفری در کتاب مقدس نیست. اگر هم منظور تورات کنونی باشد ، آیه مورد ارجاع در تورات کنونی نیست.

    سفر تورات موسی :
    یوشع فصل ۸ : ۳۱ چنانکه موسی بندة یهُوَه بنی‌اسرائیل را امر فرموده بود بطوری که در کتاب تورات موسی مکتوب است یعنی مذبحی از سنگهای ناتراشیده که کسی بر آنها آلات آهنین بلند نکرده بود و بر آن قربانیهای سلامتی برای یهُوَه گذرانیدند و ذبایح سلامتی ذبح کردند.
    آیه مورد ارجاع در تورات نیست.

    سفر تورات موسی :
    یوشع فصل ۲۳ : ۶ پس بسیار قوی باشید و متوجه شده هر چه در سفر تورات موسی مکتوب است نگاه دارید و به طرف چپ یا راست از آن تجاوز منمایید.
    آیه مورد ارجاع در تورات نیست.

    سفر تواریخ سموئیل:
    اول تواریخ فصل ۲۹ : ۲۹ و اینک امور اول و آخر داود پادشاه در سِفرِ اخبار‌ِ سموئیل رایی و اخبار ناتان نبی و اخبار جاد رایی
    سفر حیات بره:
    مکاشفه یوحنا فصل ۱۳ : ۸ و جمیع ساکنان جهان جز آنانی که نامهای ایشان در دفتر حیات بر‌ّه‌ای که از بنای عالم ذبح شده بود مکتوب است او را خواهند پرستید.
    مکاشفه یوحنا فصل ۲۱ : ۲۷ و چیزی ناپاک یا کسی که مرتکب عمل زشت یا دروغ شود هرگز داخل آن نخواهد شد مگر آنانی که در دفتر حیات بر‌ّه مکتوبند.

    واقعا این ارجاعات و اسفار چه شده اند؟ چرا در کتاب مقدس وجود ندارند؟

    آدام کلارک مفسر معروف مسیحی درباره این اسفار گم شده می گوید: بر قلب های دانشمندان به خاطر فقدان و از دست دادن همیشگی تاریخ مخلوقات، نگرانی و غم بزرگی نشسته است.(ر.ک ذیل تفسیر اول پادشاهان ۴ : ۱۳ – ۳۲)
    نوشته ‌ها و یادداشت های تفسیر کلارک را می توانید از آدرس های زیر مشاهده نمایید:
    http://www.studylight.org/com/acc/
    http://www.godrules.net/library/clarke/clarke.htm
    زندگی نامه کلارک که آن را در نیویورک نوشته است را نیز می توانید با قلم خودش از اینجا بخوانید:
    http://www.godrules.net/library/clarke/08clarke_a0.htm

    تامس (توماس) انگلس کاتولیک نیز می گوید: دنیا همه بر این اتفاق نظر دارند که کتاب های گمشده کتاب مقدس ، کمتر از بیست کتاب نیستند.
    دائره المعارف کتابیه ذیل واژه اپوکریفا نیز از کتاب های مفقود و گمشده بسیاری سخن می گوید که در قرن چهارم میلادی مورد قبول مسیحیان واقع شده بوده است . برای توضیح بیشتر می‌توانید به دائره المعارف مزبور مراجعه نمایید.
    و اکنون این سوال همچنان مطرح می شود که مرجع ضمیر و منبع ارجاعات کتاب مقدس کجا رفته اند؟ اگر حذف نشده اند پس چه توجیهی دارند و اگر حذف شده اند پس چگونه می توان گفت که کتاب مقدس تحریف نشده است؟

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  15. صلوات ها 4


  16. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    با سلام
    مسیحیان عزیز نمی دانند که نویسنده بسیاری از سفرهای کتاب مقدس کیست و در بین دانشمندان مسیحی در این زمینه اختلافات زیادی وجود دارد.
    در زیر فهرستی از سفرهایی است که نویسندگان آن مجهول است و نام و نشانی از آنان در دست نیست. با وجود این ابر تیره‌ای که بر فراز این اسفار وجود دارد ،
    چگونه می‌توان گفت که این مجموعه ، نوشته هایی آسمانی است و از طرف خداوند است؟
    چه تضمینی بر از طرف خدا بودن نوشته هایی وجود دارد که نشانی از نویسنده و مشخصات آن نداریم؟



    علاوه بر این هیچ یک از دانشمندان مسیحی تا کنون نتوانسته اند دقیقا زمان نگارش این کتاب ها را معلوم کنند.



    سفر یونس ناشناخته
    اول تواریخ نویسنده ناشناس است ولی احتمال می دهند که آن را عزرا جمع آوری کرده و نوشته باشد.
    دوم تواریخ نویسنده ناشناس است ولی احتمال می دهند که آن را عزرا جمع آوری کرده و نوشته باشد.
    انتهای سفر یوشع ناشناخته
    داوران
    ناشناخته (می گویند احتمالا سموئیل آن را نوشته است)
    اول سموئیل ناشناخته (می گویند احتمالا سموئیل آن را نوشته است)
    دوم سموئیل ناشناخته
    سفر اول پادشاهان ناشناخته
    سفر دوم پادشاهان ناشناخته
    سفر استرناشناخته
    سفر ایوب
    احتمال دارد نویسنده اش ایوب باشد ولی برخی می گویند موسی آن را نوشته و برخی دیگر می گویند سلیمان و برخی هم الیهو.مزامیر۳۷ مزمور را را داود نوشته است. ۱۲ مزمور را آساف ، ۹ مزمور را قورح و دو مزمور را هم سلیمان. بنا بر این ۵۱ مزمور دیگر باقی می ماند که نویسنده آن نامشخص است.
    روت ناشناخته
    اشعیا بیشتر این سفر به اشعیا نسبت داده می‌شود ولی احتمال می دهند که بخش هایی از آن را دیگران نوشته باشند.
    سفر حبقوق از زمان و مکان تولد نویسنده این کتاب هیچ اطلاعاتی در دست نیست.
    سفر های امثال ، جامعه و غزل غزل‌هانویسنده اش مشخص نیست ولی معمولا آن را به سلیمان نسبت می دهند.
    سفر عزرامی گویند احتمالا عزرا این سفر را نوشته است و نظری قطعی درباره نویسنده این سفر وجود ندارد.
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۵/۲۶ در ساعت ۰۴:۳۶
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  17. صلوات ها 6


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود