صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: دکتر علی شریعتی - اسلام - تشیع

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069

    دکتر علی شریعتی - اسلام - تشیع




    بسمالله الرحمن الرحیم

    در این مجال

    نیت بر آن است خلاصه ای از تحلیلهای دکتر علی شریعتی را در ارتباط با اسلام و تشیع و جامعه اسلامی ذکر نمایم لذا ازخداوند متعال تمنای مدد دارم.
    در این بین وقتی می خواستم بر اساس موضوعیت مباحث را مطرح کنم دیدم مسائل بسیار بسیط هستند لذا چند سخنرانی از دکتر را انتخاب کردم تا بر اساس مباحث مطرح شده در آن چهارچوب عقاید ایشان مشخص گردد و تا بعد که ببینیم خدا چه می خواهد.

    بدون شک یکی از سخنرانیهای تاثیر گذار دکتر نقد و بررسی از لحاظ علم جامعه شناسی است در سخنرانی مشهور ایشان با عنوان شیعه علوی و شیعه صفوی


    شیعه علوی و شیعه صفوی ( بررسی در حوزه علم جامعه شناسی )

    بخش نخست

    بررسی تاریخچه شیعه
    شیعه تا قبل از صفویه تحت ظلم حکومتهائی بود که با عنوان سنت ایجاد شده بود خلفای بنی امیه و بعد بنی عباس .
    در تمام این ادوار شیعه جنبشی بود در حال حرکت چراکه ماهیت شیعه ماهیتی انقلاب گونه داشت و برعکس حکومت ها طبق رسم و قوانین اجتماعی همواره پاسخگو بودند.
    تا اینکه حکومت صفویه با عنوان شیعی در ایران ایجاد شد.
    و تا به آن زمان که شیعه حرکت بود و عنوان انقلاب همیشه با عنوان حرکت همراه است و عنوان حکومت عنوانی ساکن و پاسخگوست در زمان صفویه بواسطه حکومتی شدن شیعه از جنبش ایستاد و شد حکومتی پاسخگو.
    بالاخص در آن زمان وزیری تعئین شد با نام وزیر روضه و وزارتخانه ای ایجاد شد با همین نام که مسئولیت انجام فرائض شیعی را در آن زمان به عهده داشت.
    این وزیر روضه بعد از مسافرت در سرزمینهای مسیحی و با کپی برداریهای ناشیانه یک سری مراسم را به همراه خود آورد که از جمله آن علم هست که در دستجات استفاده می گردد عینا کپی برداری شده از این مراسمات مسیحی است.

    همینطور بواسطه نفعی که ائمه برای حکومت صفویه داشت آنها برای زیارت قبور ائمه نیز برای اشخاص برتریت و القابی ایجاد نمودند مثلا تا آن زمان کسی به حج می رفت میشد حاجی و بعد از آن هرکسی به مشهد می رفت برای زیارت امام رضا علیه السلام نامش را مشهدی و کربلائی و ... گذاشتند.

    در عین حال مسجد را که محل عبادت و قیام مسلمین از قدیم الایام بود را رها کرده و حسینیه با نام امام حسین علیه السلام بنا کردند.

    در عین حال در کوچه و بازار راه می افتادند و بر عمر لعنت می فرستادند و اگرکسی آنجا حضور میداشت باید می گفت بیش باد والا جانش را می گرفتند درست مانند حرکات حکومتهای قبل.

    حال این بیچاره هائیکه ( منظور اهل سنت) هیچ ربطی به عمر و عثمان و ابوبکر از لحاظ آنچه که آنها کرده بودند نداشتند باید اینجا قربانی می شدند.

    خیلی مراتب عوض شد و دیگر شیعه آن شیعه سابق نبود علمای این شیعه همنشین حکام بودند و چیزی را که می خواستند بگویند باید می دیدند که مورد نظر حاکم قرار می گیرد یا خیر بعد بگویند و یا تائید کنند و شیعه قبل از آن چیزی که می گفت صرفا باید می دید که حق است یاخیر .


    آدرس بخش اول این سخنرانی

    http://www.4shared.com/audio/dBu2VDN...ayo_e_Ala.html

    ذیلا عرض می کنم اخیرا کتبی دیدم که با نام ایشان تکثیر گردیده لذا به دوستان پیشنهاد می کنم که به آرشیو صوتی مراجعه نمایند.
    یاحق
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۸۹/۰۵/۲۱ در ساعت ۰۳:۴۲
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069

    انحراف از اصول در حکومت دینی عامل اصلی تخریب




    دکتر در این مبحث اساسا حکومتها را برعکس انقلابها که در جریان هستند و پویا راکد می داند .

    بغیر از رکود در حکومتها انحراف ها در اصول از طرف حکومت بانی شتاب بیشتر جنبشهای انقلابی می شوند.

    در جامعه اسلامی سیاست تماما تحت تعالیم دینی تدوین و حد و مرزش را دین تعئین می کند.
    سیاست در حقیقت یکی از جوانب تعئین و تعریف شده در دین در بخش اجتماعی است.

    سیاست دینی - اسلامی بر اساس عدالت دینی تدوین می گردد.


    این واضح و مشخص است که سیاست نمی تواند در دین دخالت داشته باشد.
    در حقیقت این دین است که مدیریت سیاست را بعهده دارد و سیاست در جامعه اسلامی زیر مجموعه دین است و جزء نمی تواند کل را تعئین و تغئیر دهد چراکه اصل بهم می ریزد.

    درجامعه شیعی صفوی این اتفاق افتاد و در نتیجه تمام قدرت صفویه منحصر شد به قدرت نیروهای نظامی و حکومتی که این نیروهای نظامی را در اختیار داشت.

    چراکه توسط نیروهای دیگری زیر سئوال رفته و باید پاسخگوی آن انحراف می بود.
    در اینجا حکومت صفویه شد حکومتی پاسخگو و غیر آن شد انقلابی پرسشگر
    در ولایت شیعی سیاست در دین دخالتی ندارد و تمام امور بر اساس دین تعئین و تدوین می گردد.
    هرگاه سیاست در دین تاثیر بگذارد در جامعه دینی و دین را به انحراف بکشد دیگر آن نظام نظام ولائی نخواهد بود و صرفا حکومتی می گردد مانند دیگر حکومتهای دینی ای که در دنیا صورت گرفت و انحرافش یاعث ضعیفتر شدن آن گردید تا اینکه سقوط خواهد کرد.

    یاحق
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۸۹/۰۵/۲۱ در ساعت ۱۰:۳۲
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    کتاب-بحث-نت
    نوشته
    38
    حضور
    14 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    180



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها

    این واضح و مشخص است که سیاست نمی تواند در دین دخالت داشته باشد.
    یاحق

    ممنونم بینای گرامی

    من مخالف جمله ای رو که بالا پر رنگ کردم،نیستم
    اما متوجه دلیل این مدعا با توجه به نوشته های بعدی نشدم

    اگر ممکن است توضیحی راجع به ان بدهید

    سپاس
    سعی کن عظمت درنگاهت باشد نه درچیزی که به ان مینگری.
    (اندره ژید)

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط *انعکاس* نمایش پست ها
    ممنونم بینای گرامی

    من مخالف جمله ای رو که بالا پر رنگ کردم،نیستم
    اما متوجه دلیل این مدعا با توجه به نوشته های بعدی نشدم

    اگر ممکن است توضیحی راجع به ان بدهید

    سپاس
    با سلام
    و تشکر از بینای گرامی
    اگر در گفتار بالا دقت کنید دقیقا پاراگرافی که انتخاب کردید !۳ خط بالا را نگاه کنید و دوباره باز نگری بفرماید !متوجه میشوید ! بینای گرامی توضیح دادند
    !(خیلی ساده سیاست از دین دستور میگیرد نه دین از سیاست!!منظور این است!)
    بنده یک توضیح کوچک میدهم !
    مراد از سیاست عدل و قسط است.
    بنابراین آنچه مورد نظر اسلام است همان سیاستی است که رسول خدا، امیرمؤمنان و امامان معصوم علیهم السلام اعمال می کردند: اداره بلاد و عباد بر اساس عدل و قسط، محو ظلم و فساد، گسترش خیر و صلاح، تأمین رفاه و امنیت، توفیر کار و معاش و تضمین معاد و معنویت مردم می باشد.
    و خلاصه سیاست صحیح خمیره ایست عجین شده در دین! و سیاست منهای دین، مکر و حقه بازی است
    همچنانکه دین منهای سیاست عیب است و نقص.
    و برای اطلاع بیشتر می توانید به کتاب «اسلام و سیاست» تألیف مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی مراجعه نمائید.

    یا حق
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۵/۲۵ در ساعت ۰۲:۵۶
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    سلام و درود
    من هم متوجه نشدم رضای گرامیم دقیقا شما متوجه کدام بخش نشدید چون ذکر نفرمودید
    اما اگر منظور شما این است که نهادینه شدن انقلاب و شکل حکومتی گرفتن آن و تبدیل حرکت به سکون
    چه ارتباطی با
    سیاست در دین تاثیر بگذارد دارد
    باید عرض کنم که بله شما درست می فرمائید ولی من بدلیل فشرده ذکر کردن این مطالب کمی نا هماهنگ هم عمل کردم ارتباط اینها در اینجاست که حکومت در دوره صفویه شکل گرفت در آن حکومت سلسله تفکراتی که از جمله آنها دستکاری تشیع بود نیز برای قوام همان حکومت انجام شد.
    ولی تشیع نه نیاز به حکومتی شدن داشت و نه نیاز به تغئیر.
    ولی چطور ؟ چطور می شود شما نظمی در جامعه ایجاد نمائید ولی آن نظم حکومت نام نداشته باشد و از قوانین حاکمیت پیروی نکند.
    این سئوالی است که حتی خیلی از دوستان دکتر هم که دکتر را مورد انتقاد قرار می دهند که او بالاخره تکلیف را مشخص نکرد که حکومت و نظام حکومتی نه پس چه ؟
    چه چیزی جای آن باید گذاست که از آن صحیحتر و درست تر عمل کند و سیاست آن نیز بر اساس دین باشد و سیاست در دین نتواند تغئیر ایجاد کند هیچ در جامعه داخلی و خارجی نیز صحیح عمل کند
    پاسخ را دکتر داده بود حال اگرمتوجه آن نشدند خب دیلیل بر این است که ولایت ائمه را نمی شناسند.
    ولایت ائمه حکومت نبود با آن تعریف و شکلی که ما می شناسیم.<br><br>بر اساس دین تدوین شده بود و حق معیار بود.
    در حکومت مثلا تعئین می شود که باید با اسرائیل بدلیل اینکه صلح با او به نفع حامعه است و حکومت روابط خوب برقرار کنیم. و این را باید دانست که در بهترین حکومتها استبداد در بعضی ایعاد حضور دارد هرچند حضوری کمرنگ.

    در ولایت دینی این مسئله پذیرفتنی نیست و اگر کسی قانونی تدوین کند و آن قانون اشتباه باشد نیروهای پویای جامعه از جمله آنها دانشجویان و اندیشمندان با او به مخالفت می کنند و نهایتا حق را جایگزین می کنند.
    ولی در حکومت چنین حقی به کسی داده نمی شود و شما در حکومت اگر بخواهی حق را جاری کنی باید انقلاب کنی.
    لذا حکومت مدام پاسخو می شود. بالاخص که در دوره صفویه بدعت هم که در تشیع ایجاد شد.

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069

    شیعه غیر از انسان و مسلمان بودن پیرو علی است




    بسم الله الرحمن الرحیم

    در تشیع علوی و تشیع صفوی در بخشی مربوط به جهره شیعه و دگرگونی این مذهب و مرام در دوره پادشاهان صفویه می پردازد.
    این میراثی شد برای شیعه امروزی که میراثدار آنها شدیم ما.

    دکتر طی جملاتی این مراتب را چنین توصیف می کند.

    او می گوید شیعه یعنی کسی که در مذهب و طریقت مرام علی بن ابی طالب را در اسلام در پیش روی خود دارد.

    در دوره صفویه این مسئولیت علی وار زیستن و علی وار اندیشیدن که مسئولیتی بسیار سنگین است به شکلی تغئیر هویت داد که این مسئولیت از دوش آن برداشته شود.

    آخر سخت است مانند علی اندیشیدن و در برابر ظالم قدرتمند سکوت نکردن.
    لذا برای حل این مشکل در دوره صفویه محب علی بودن را جایگزین پیرو علی بودن کردند.

    یعنی به شیعیان آموختند که بجای اینکه مانند علی زندگی کنند و مانند علی حق را در نظر گرفته و در برابر حاکم ستمگر و ظالم قدرتمند بایستند حب علی را در دل داشته باشند و مسئولیت زندگی علی وار را بسپرند به علی بن ابی طالب چراکه او معصوم بود ما نیستیم و از ما حق گفتن بر نمی آید.

    ما در برابر ظالمین تقیه می کنیم و حب علی را در دل داریم.

    دکتر می گوید علی محب نمیخواهد علی پیرو می خواهد .
    تشیع علوی محب نیاز ندارد پیرو نیاز دارد.

    در سخنی فوق العاده ادامه می دهد
    همانطوریکه در صدر اسلام حرف لا از کلمه لا اله الا الله در برابر شرک گفته شد
    شیعه علی نیز باید حرف نه را در برابر ظلم و ناحقی بر زبان بیاوبد.


    من بخشی از این سخنرانی را هم فشرده و تغئیر فرمتدادم به فرمت 3gp تا به 3 مگابایت رسید.
    این فرمت برای موبایل و کامپیوتر منتاسب است

    در کامپیوتر با kmplayer or klite player &... قابل پخش است.
    دوستان این سخنرانی نیم ساعته را با حجم 3 مگابایت از اینجا دانلود و حتما گوش جان بسپرند.
    هرکسی کو دور ماند از اصل خویش ******** باز جوید روزگار وصل خویش

    یاحق
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۸۹/۰۵/۲۸ در ساعت ۰۵:۴۰
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    دکتر علی شریعتی - اسلام - تشیع
    دکتر علی شریعتی - اسلام - تشیعخبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
    سرويس: فرهنگ و ادب

    خانه‌موزه دكتر علي شريعتي برنامه‌هايي را به مناسبت سال‌روز درگذشت اين نويسنده (29 خردادماه) برگزار مي‌كند.
    به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به مناسبت سالگرد درگذشت شريعتي، ضمن راه‌اندازي كتابخانه الكترونيكي اين خانه‌موزه، از اسناد و مدارك دكتر شريعتي در ساواك نيز رونمايي مي‌شود.
    افتتاح سالن هم‌انديشي و نشست‌ها به منظور طرح موضوعات و آرا در حوزه‌هاي كلامي و نظري، راه‌اندازي كافه‌كتاب در حياط خانه‌موزه و نوسازي اتاق دكتر شريعتي از ديگر برنامه‌هاي اعلام‌شده در آستانه سالروز درگذشت اين انديشمند است.
    ساعت‌هاي بازديد از خانه‌موزه دكتر شريعتي در حال حاضر از 8 تا 16 است و علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد به نشاني خيابان فاطمي غربي، خيابان جمالزاده، کوچه نادر، مراجعه كنند.
    انتهاي پيام
    كد خبر:
    8903-11078


    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    در اینجا از سایت نیمه حرف در این آدرس (سایت نیمه حرف )کتبی را انتقال می دهم تا دوستانی که علاقمندند تا اعتقادات شیعی را از دیدگاه ایشان ملاحظه تنمایند بتوانند استفاده کنند.
    لازم به ذکر مجدد است که این نامها نیستند که مهمند چراکه این عقیده و اعتقاد به تعالیم الهی و عمل به آنهاست که در درجه اولای اهمیت واقع شده است لذا این کتب را بخوانید نه با این عنوان که اینها را دکتر علی شریعتی نوشته بلکه با این عنوان که شاید عقیده ای را بیایم که در آن خداوند و دینش واضح تر جلوه نمائی میکند.

    نام کتاب
    حجم
    ابوذر
    ۲۳۴۲ kb
    با مخاطب های آشنا
    ۲۷۲۴ kb
    انسان و اسلام
    ۲۴۰۲ kb
    انتظار مذهب اعتراض
    ۷۴۶ kb
    عرفان برابری آزادی
    ۳۹۹ kb
    جهت گیری طبقاتی در اسلام
    ۳۷۸۸ kb


    خودسازی انقلابی
    ۲۴۴۱ kb
    نیایش – کارل
    ۳۱۸ kb
    توحید و شرک
    ۴۵۶ kb
    زندگی علی پس از مرگش
    ۱۶۵۲ kb
    فلسفه تاریخ
    ۱۴۲۰ kb
    ابراهیم در کشاکش دوران
    ۶۷ kb


    سرود آفرینش
    ۲۵۲۰ kb
    علی تنهاست
    ۲۱۵۱ kb

    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    علی حقیقتی بر گونه اساطیر
    ۲۴۵۱ kb
    آری برادر چنین بود
    ۷۲۵ kb
    بازگشت به خویشتن
    ۱۱۱۲ kb
    فاطمه، فاطمه است
    ۲۳۹۰ kb
    گیاه شناسی (سوره روم)
    ۳۰۰ kb
    هبوط در کویر
    ۲۴۹۰ kb
    اگر پاپ و مارکس نبودند
    ۷۶۰ kb
    مذهب علیه مذهب
    ۵۵۰۹ kb
    نیاز انسان امروز
    ۹۷۳ kb
    چه نیازیی علی هست ؟
    ۸۸۲ kb
    پدر و مادر، شما متهمید
    ۱۳۰۶ kb
    پیروان علی و رنج هایشان
    ۷۱۰ kb
    تشیع علوی و تشیع صفوی
    ۱۹۹۸ kb
    تشیع علوی صفوی (نسخه اسکن شده)
    ۱۰٫۸۲۴ kb
    شهادت
    ۸۵۱ kb
    پیام امید به روشنفکر مسئول
    ۹۲۳ kb
    یک جلوش تا بینهایت صفرها
    ۶۶۴ kb

    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    در اینجا از سایت نیمه حرف در این آدرس (سایت نیمه حرف )کتبی را انتقال می دهم تا دوستانی که علاقمندند تا اعتقادات شیعی را از دیدگاه ایشان ملاحظه تنمایند بتوانند استفاده کنند.
    لازم به ذکر مجدد است که این نامها نیستند که مهمند چراکه این عقیده و اعتقاد به تعالیم الهی و عمل به آنهاست که در درجه اولای اهمیت واقع شده است لذا این کتب را بخوانید نه با این عنوان که اینها را دکتر علی شریعتی نوشته بلکه با این عنوان که شاید عقیده ای را بیایم که در آن خداوند و دینش واضح تر جلوه نمائی میکند.
    دو نمونه مطلب که درارتباط با ایشان نشر گردیده

    شریعتی راه یا بیراهه ؟ – رضا علیجانی
    ۲۱۸۷ kb
    کاربرد آیات قرآنی در اندیشه شریعتی – امیر رضایی
    ۳۷۸۸ kb

    نامه ای از طرف شریعتی به لوئی ماسینیون

    نامه به لویی ماسینیون
    ۳۲۵

    در ادامه به مقالات خواهیم پرداخت


    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود