جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: یک سوال؟!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    1,160
    حضور
    5 روز 4 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2443

    یک سوال؟!




    یا ستار..

    با سلام..

    غرض از ایجاد این سر فصل ؛طرح یک سوال است؛.و بنده از طرح چونین سوالی هیچ غرضی ندارم ؛و چون دیدم برخی از سایتهای شیعه!! پیرامون ان پر بال بسیاری داده اند؛انرا اینجا مطرح می کنم..

    بدون مقدمه چینی عرض می کنم..


    ایا عایشه بعد از شهادت پیامبر اکرم مرتکب زنا شد؟!

    از دوستان کسی هست که تمام احادیث مربوطه و همچونین نظر علمای مخالف و موافق را بیان نماید!؟

    متعاقبا عرض می کنم که طرح چونین پرسشی صرفا جهت اطلاع از موضوع می باشد ولا غیر..

    البته اگر موضوع مورد نظر ؛از نقطه نظر مدیران باعث مسائلی در سایت می گردد ؛می توانند انرا پاک نمایند.

    با تشکر..








  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    با سلام

    نخير بزرگوار هيچ يك از علماي شيعه چنين ادعايي نكرده اند

    هر چند عايشه در طول عمر خود بعد از رحلت پيامبر اكرم(ص) دچار اشتباهات فراواني شد و جنك جمل به راه انداخت و در مقابل امام زمان خويش -- مولا علي(ع)--- ايستاد و مانع از دفن امام حسن(ع) در كنار قبر پيامبر(ص) شد و............

    ولي چنين ادعايي هيچ گاه از طرف علماي شيعه نشده است

    ايشان ام المومنين طبق ايات قران هستند و نسبت دادن چنين مطلبي بر ايشان درست نيست

    ولي ان چه مهم است اين كه به راحتي نمي توان از كنار اشتباهات بي شمار عايشه گذشت اشتباهاتي كه مسير تاريخ را عوض كرده است و تنها جنگ جمل شكاف بزرگي بين اصحاب پيامبر ايجاد كرد


  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    1,160
    حضور
    5 روز 4 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2443



    یا ستار..

    با سلام ..

    می خواستم ببینم ایا احادیثی که در مورد این قضیه می باشد را دارید یا خیر؟

    اگر احادیث مورد نظر در این رابطه ؛را با صحت و سقم رجال و یا غیرهم ؛وهمچونین نظر علما را دارید تقاضا دارم ؛انها را ذکر نمایید؛حال در منظر عموم یا به صورت ارسال خصوصی...

    با تشکر از پاسخ شما...


  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط erfan_alavi نمایش پست ها
    یا ستار..

    با سلام ..

    می خواستم ببینم ایا احادیثی که در مورد این قضیه می باشد را دارید یا خیر؟

    اگر احادیث مورد نظر در این رابطه ؛را با صحت و سقم رجال و یا غیرهم ؛وهمچونین نظر علما را دارید تقاضا دارم ؛انها را ذکر نمایید؛حال در منظر عموم یا به صورت ارسال خصوصی...

    با تشکر از پاسخ شما...

    بسم الله الرحمن الرحيم

    آيا تهمت فحشاء به عائشه، صحت دارد؟

    يكى از بحث‌هاى مهمي كه اكثر علماى شيعه و سني بر آن اتفاق دارند، اين است كه هيچ يك از زنان پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله و بلكه هيچ يك از زنان ديگر پيامبران، مرتكب فحشاء نشده‌اند.

    در اين ميان گروهى از دشمنان دين، با استناد به روايات ضعيف و متروكى كه در برخى از كتاب‌هاى سنى و شيعى وجود دارد، به برخى از همسران پيامبر تهمت زنا زده‌اند که از ديدگاه ما تهمت به همسران پيامبران در حقيقت طعن بر انبياء است.

    در ابتدا روايات مورد استناد اين افراد را بررسى و سپس ديدگاه علماى شيعه و سنى را در اين زمينه مطرح خواهيم كرد.

    روايت اول: عايشه كنيزي را زينت مي‌كرد تا با آن جوانان قريش را شكار كند!


    در كتاب‌هاى اهل سنت رواياتى يافت مى‌شود كه اتهاماتى را به همسران پيامبر و مشخصا عائشه نسبت داده‌اند.
    ابن أبى شيبه، استاد بخارى در كتاب المصنف روايتى را نقل مى‌كند كه طبق آن عائشه دخترى را براى جلب نظر جوانان قريش آرايش مى‌كرده است:
    حدثنا أبو بكر قال نا وكيع عن العلاء بن عبد الكريم اليامي عن عمار بن عمران رجل من زيد الله عن امرأة منهم عن عائشة أنها شوفت جارية وطافت بها وقالت لعلنا نصطاد بها شباب قريش.
    از عائشه روايت شده است كه روزى كنيزى را آرايش كرده و او را چرخاند و گفت: شايد بتوانيم با اين كنيز، جوانان قريش را شكار كنيم!

    إبن أبي شيبة الكوفي، ابوبكر عبد الله بن محمد (متوفاي235 هـ)، الكتاب المصنف في الأحاديث والآثار، ج4، ص49، ح17664، و ج4، ص484، تحقيق: كمال يوسف الحوت، ناشر: مكتبة الرشد ـ الرياض، الطبعة: الأولى، 1409هـ.

    علماى لغت نيز همين روايت را در كتاب‌هاى لغت نقل و كلمات آ‌ن را شرح داده‌اند:
    ابن منظور در لسان العرب مى‌نويسد:
    وفي حديث عائشة رضي الله عنها: أنها شوفت جارية فطافت بها وقالت: لعلنا نصيد بها بعض فتيان قريش، أي زينتها.
    و در روايت عائشه كه آمده است «أنها شوفت جارية فطافت بها وقالت لعلنا نصيد بها بعض فتيان قريش» يعنى كنيز را زينت كرد!
    الأفريقي المصري، محمد بن مكرم بن منظور (متوفاي711هـ)، لسان العرب، ج9، ص185، ناشر: دار صادر ـ بيروت، الطبعة: الأولى.

    و ابن اثير جززى مى‌نويسد:
    في حديث عائشة أنها شوفت جارية فطافت بها وقالت لعلنا نصيد ها بعض فتيان قريش أي زينتها
    در روايت عايشه آمده است كه « أنها شوفت جارية فطافت بها وقالت لعلنا نصيد بها بعض فتيان قريش» يعنى كنيز را زينت كرد!
    الجزري، ابوالسعادات المبارك بن محمد (متوفاي606هـ)، النهاية في غريب الحديث والأثر، ج2، ص509، تحقيق طاهر أحمد الزاوي ـ محمود محمد الطناحي، ناشر: المكتبة العلمية ـ بيروت ـ 1399هـ ـ 1979م.

    و زبيدى در تاج العروس نيز همين روايت را مطرح و برخى از كلمات آن را شرح مى‌دهد:
    المُشَوَّفَةُ، كمُعَظَّمَةٍ: مِن النِّسَاءِ: التي تُظْهِرُ نَفْسَهَا لِيَرَاهَا النَّاسُ، عن أَبي عليٍّ. وشَوَّفَهَا، تَشْوِيفاً: زَيَّنَهَا، ومنه حَدِيثُ عائشةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهَا: (أَنَّهَا شَوَّفَتْ جَارِيَةً، فطافَتْ بها، وقالتْ: لَعَلَّنَا نَصِيدُ بها بَعْضَ فِتْيَانِ قُرَيْشٍ).
    مشوفة‌ مانند معظمة از زنان كسى است كه خود را مى‌آرايد تا مردم او را ببينند؛ و «شوفها» يعنى او را زينت كرد! و از همين باب است روايت عائشه كه گفت:« أنها شوفت جارية فطافت بها وقالت لعلنا نصيد بها بعض فتيان قريش»

    الحسيني الزبيدي، محمد مرتضي (متوفاي1205هـ، تاج العروس من جواهر القاموس، ج23، ص534، تحقيق: مجموعة من المحققين، ناشر: دار الهداية.

    نقد و بررسي: روايت مجهول السند است!


    اين روايت همان طور كه از سند آن به روشنى پيدا است، مرسل است و عمار بن عمران آن را از «إمرأة» نقل مى‌كند.
    هم خود عمار بن عمران فردى است مجهول و هم مشخص نيست كه اين «إمرأة» چه كسى است.
    پس اين روايت ارزش استدلال ندارد.

    از نظر دلالى نيز اگر چه عمل زشتى را به همسر پيامبر صلى الله عليه وآله نسبت داده‌ است، اما باز دلالت بر ارتكاب فحشا نمى‌كند!
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    ديدگاه علماي شيعه در باره اتهام فحشاء به همسران پيامبران


    از ديدگاه شيعه،‌ زنان تمام پيامبران از تهمت زنا مبرا بوده‌اند؛
    چرا كه اين مطلب طعن و نقص بر انبياء عليهم السلام است و با آبروى آن‌ها سروكار دارد و خداوند تمام انبياء خود را از هر نقص و عيبى مبرا كرده است.


    شيخ طوسى رحمت الله عليه معروف به شيخ الطائفة در باره اتهام فحشا به همسرن پيامبران به نقل از ابن عباس مى‌نويسد:
    ما زنت امرأة نبي قط، وكانت الخيانة من امرأة نوح انها كانت تنسبه إلى الجنون والخيانة من امرأة لوط انها كانت تدل على أضيافه.
    هيچ يك از زنان پيامبران هرگز زنا نكرده است، خيانت زن نوح اين بود كه آن حضرت را متهم به ديوانگى كرده بود و خيانت زن لوط نيز اين بود كه جاى مهمانان حضرت لوط به كفار نشان داد.
    الطوسي، الشيخ ابوجعفر، محمد بن الحسن بن علي بن الحسن (متوفاي460هـ)، التبيان في تفسير القرآن، ج5، ص 495، تحقيق: تحقيق وتصحيح: أحمد حبيب قصير العاملي، ناشر: مكتب الإعلام الإسلامي، الطبعة: الأولى، 1409هـ..
    و در جاى ديگر گفته است:
    وقوله (ضرب الله مثلا للذين كفروا امرأة نوح وامرأة لوط كانتا تحت عبدين من عبادنا صالحين) قال ابن عباس: كانت امرأة نوح وامرأة لوط منافقتين (فخانتاهما) قال ابن عباس: كانت امرأة نوح كافرة، تقول للناس انه مجنون، وكانت امرأة لوط تدل على أضيافه، فكان ذلك خيانتهما لهما، وما زنت امرأة نبي قط، لما في ذلك من التنفير عن الرسول وإلحاق الوصمة به، فمن نسب أحدا من زوجات النبي إلى الزنا، فقد أخطأ خطأ عظيما، وليس ذلك قولا لمحصل.
    اما اين سخن خداوند كه: «خداوند براى كسانى كه كافر شده‏اند به همسر نوح و همسر لوط مثَل زده است، آن دو تحت سرپرستى دو بنده از بندگان صالح ما بودند»، ابن عباس گفته: زن نوح و زن لوط منافق بودند. «فخانتاهما» ابن عباس گفته: زن نوح كافر بود و به مردم مى‌گفت كه آن حضرت ديوانه شده است و زن لوط جاى مهمانان آن حضرت را به كفار نشان داد، اين خيانت آن دو زن بود؛ هيچ يك از زنان پيامر هرگز زنا نكرده‌اند؛ زيرا سبب بدبينى و ننگ و عار نسبت به آن حضرت مى‌شد؛ پس هركس يكى از زنان پيامبران را متهم به زنا كند، اشتباه بزرگى مرتكب شده است و كسى كه تحصيل (تحقيق) كرده باشد، چنين سخنى نمى‌گويد.
    الطوسي، الشيخ ابوجعفر، محمد بن الحسن بن علي بن الحسن (متوفاي460هـ)، التبيان في تفسير القرآن، ج10، ص 52، تحقيق: تحقيق وتصحيح: أحمد حبيب قصير العاملي، ناشر: مكتب الإعلام الإسلامي، الطبعة: الأولى، 1409هـ.


    على بن يونس عاملى در كتاب الصراط المستقيم مى‌نويسد:
    قال ابن عباس ما زنت امرأة نبي قط.
    از ابن عباس نقل شده است كه زن هيچ پيامبرى، هيچگاه زنا نكرده است.
    العاملي النباطي، الشيخ زين الدين أبي محمد علي بن يونس (متوفاي877هـ) الصراط المستقيم إلى مستحقي التقديم، ج1، ص 342، تحقيق: محمد الباقر البهبودي، ناشر: المكتبة المرتضوية لإحياء الآثار الجعفرية، الطبعة الأولى، 1384هـ

    و ملا محمد فيض كاشانى نيز گفته است:
    (عبادنا صالحين فخانتاهما) بالنفاق والتظاهر على الرسولين. مثل الله حال الكفار والمنافقين ـ في أنهم يعاقبون بكفرهم ونفاقهم، ولا يحابون بما بينهم وبين النبي والمؤمنين، من النسبة والوصلة ـ بحال امرأة نوح وامرأة لوط. وفيه تعريض بعائشة وحفصة في خيانتهما رسول الله صلى الله عليه وآله، بإفشاء سره، ونفاقهما إياه، وتظاهرهما عليه، كما فعلت امرأتا الرسولين.
    مراد از «فخانتاهما» نفاق و همدست شدن عليه آن دو پيامبر است و آن‌ها همانند كافران و منافقان به خاطر كفر و نفاق شان مؤاخذه خواهند شد و نسبتى كه بين آنان و بين پيامبران و مؤمنان بوده فايده‌اى به حالشان نخواهد داشت. اين آيه كنايه به عائشه و حفصه است در خيانتشان به رسول خدا صلى الله عليه وآله كه راز آن حضرت را فاش ساختند، نفاق ورزيدند و عليه رسول خدا همدست شدند؛ همان طورى كه زن آن دو پيامبر (نوح و لوط) انجام دادند.
    الكاشاني، المولى محمد محسن الفيض (متوافاي1091هـ)، الأصفى في تفسير القرآن، ج2، ص 1325، ناشر: مركز الأبحاث والدراسات الاسلامية تحقيق: مركز الأبحاث والدراسات الاسلامية، ناشر: مركز النشر التابع لمكتب الإعلام الإسلامي ـ قم، الطبعة: الأولي، 1418هـ

    و علامه طباطبائى مى‌نويسد:
    و في التمثيل تعريض ظاهر شديد لزوجي النبي (ص) حيث خانتاه في إفشاء سره و تظاهرتا عليه و آذتاه بذلك، و خاصة من حيث التعبير بلفظ الكفر و الخيانة و ذكر الأمر بدخول النار.
    در اين مثال كنايه شديدى به دو همسر رسول خدا صلى الله عليه وآله است؛ به خاطر اين كه راز آن حضرت را فاش ساخته و عليه آن حضرت همدست شدند و ايشان را اذيت كردند؛ به ويژه كه از كلمه «كفر و خيانت» استفاده كرده و وعده دخول در آتش جهنم را داده است.
    طباطبايى، سيد محمد حسين‏ (متوفاي 1412هـ)، الميزان فى تفسير القرآن‏، ج‏19، ص343، ناشر: منشورات جماعة المدرسين في الحوزة العلمية في قم المقدسة‏، الطبعة: الخامسة، 1417هـ.
    بنابراين، اجماع علماى شيعه بر اين است كه هيچ زنى از زنان پيامبران و حتى زن نوح و لوط كه خداوند صراحتا از خيانت آن‌ها سخن گفته است، در تمام عمرشان متهم به زنا نبوده‌اند.



    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۵/۲۰ در ساعت ۰۳:۳۰
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    آلوسي: اتهام اعتقاد شيعيان به فاحشه بودن عائشه، دروغ و تهمت است:

    علامه آلوسى از مفسران شهير اهل سنت نيز با تأييد همين ديدگاه، سخن كسانى را كه مى‌گويند شيعه اعتقاد به فاحشه بودن برخى از زنان پيامبر دارد، رد و آن را دروغ و شايعه مى‌داند:
    ونسب للشيعة قذف عائشة رضي الله تعالي عنها بما براها الله تعالي منه وهم ينكرون ذلك أشد الإنكار وليس في كتبهم المعول عليها عندهم عين منه ولا أثر أصلاً. وكذلك ينكرون ما نسب إليهم من القول بوقوع ذلك منها بعد وفاته صلى الله عليه وسلم وليس له أيضا في كتبهم عين ولا أثر.
    به شيعيان نسبت داده شده است كه به عائشه تهمت زنا كه خداوند او را از آن مبرّا كرده است، زده‌اند؛ در حالى كه خود آن‌ها چنين مطلبى را شديدا انكار مى‌كند؛ در كتاب‌هاى مورد اعتماد آن‌ها چنين مطلبى ديده نمى‌شود و اصلا اثرى از آن نيست.

    همچنين آن‌ها وقوع فحشا را براى عائشه بعد از وفات رسول خدا صلى الله عليه وآله انكار مى‌كنند و از اين مطلب نيز در كتاب‌هاى آن‌ها اثرى ديده نمى‌شود.

    الآلوسي البغدادي الحنفي، أبو الفضل شهاب الدين السيد محمود بن عبد الله (متوفاي1270هـ)، روح المعاني في تفسير القرآن العظيم والسبع المثاني، ج18، ص 122، ناشر: دار إحياء التراث العربي ـ بيروت.

    و در جائى ديگر مى‌گويد:
    (فخانتهما) بيان لما صدر عنهما من الخيانة العظيمة مع تحقق ما ينافيهما من مرافقة النبي عليه الصلاة والسلام أما خيانة امرأة نوح عليه السلام فكانت تقول للناس: إنه مجنون وأما خيانة امرأة لوط فكانت تدل على الضيف رواه جمع وصححه الحاكم عن ابن عباس....
    ونقل ابن عطية عن بعض تفسيرها بالكفر والزنا وغيره ولعمري لا يكاد يقول بذلك إلا ابن زنا فالحق عندي أن عهر الزوجات كعهر الأمهات من المنفرات التي قال السعد: إن الحق منعها في حق الأنبياء عليهم السلام. وما ينسب للشيعة مما يخالف ذلك في حق سيد الأنبياء صلى الله تعالى عليه وسلم كذب عليهم فلا تعول عليه وكان شائعا وفي هذا على ما قيل: تصوير لحال المرأتين المحاكية لحال الكفرة في خيانتهما لرسول الله صلى الله تعالى عليه وسلم بالكفر والعصيان مع تمكنهم التام من الإيمان والطاعة.

    «فخانتاهما» بيان خيانت‌هاى بزرگى است كه از آن دو زن صادر شده و اين خيانت‌ها با دوستى آنان با اين پيامبران منافات داشته است. خيانت زن نوح اين بوده كه او به مردم مى‌گفت كه او ديوانه است و خيانت زن لوط اين بوده كه او جاى مهمانان را به كفار نشان مى‌داده‌، اين روايت را گروهى از ابن عباس نقل كرده و حاكم نيشابورى نيز سند آن را تصحيح كرده است.

    از ابن عطيه از برخى تفاسير او نقل شده كه «فخانتاهما» را به كفر و زنا تفسير كرده است؛
    قسم به جانم كه ممكن نيست كسى چنين بگويد،‌ مگر فرزند زنا باشد؛ پس ديدگاه حق در نزد من اين است كه اتهام زنا به همسران پيامبران، همانند اتهام امهات المؤمنين به زنا، از گفتارهاى شاذى است كه سعد در باره آن گفته: حق اين است كه متهم كردن زنان انبياء به زنا، جايز نيست و‌ آن چه به شيعيان نسبت داده مى‌شود كه خلاف اين اعتقاد را در حق آقاى پيامبران صلى الله عليه وآله دارند، دروغ است، ارزش اعتماد ندارد و شايعه‌اى بيش نيست.


    و طبق اين مطالب، اين آيه حالت دو زنى را كه نشانگر حال كفار در خيانت به پيامبر صلى الله عليه وآله بودند، نشان مى‌دهد، با اينكه آن دو قدرت كامل بر ايمان و اطاعت داشتند!

    الآلوسي البغدادي الحنفي، أبو الفضل شهاب الدين السيد محمود بن عبد الله (متوفاي1270هـ)، روح المعاني في تفسير القرآن العظيم والسبع المثاني، ج28، ص162، ناشر: دار إحياء التراث العربي – بيروت.
    مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۵/۲۰ در ساعت ۰۳:۳۲
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    1,160
    حضور
    5 روز 4 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2443



    ..یا ستار..

    با سلام..


    با تشکر از پاسخ شما ..

    می خواستم ببینم ایا از معصومین نیز در این مورد گزارشی وجود دارد یا خیر...

    چون ظاهرا حدیثی از امام صادق (ع) می باشد که حضرت ولی عصر در هنگام ظهور او را حد می زند!؟


    با تشکر


  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    1,160
    حضور
    5 روز 4 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2443



    ..یا ستار..

    با سلام..

    جناب محمد جمیل حمودی العاملی..

    کتابی در اثبات خیانت وزنای عایشه نوشته است...

    البته چون عربی بود بنده نتوانستم به صورت دقیق مطالب انرا بخوانم..

    این ادرس سایت ایشان است:

    http://aletra.org/subject.php?id=197

    این هم ادرس دانلود کتاب:

    http://aletra.org/pic/5eyanat3aesha.pdf



    این هم فتوی:

    سؤال عن خيانة عائشة
    باسمه تعالى
    إلى سماحة آية الله المحقق الشيخ محمّد جميل حمّود العاملي "دامت بركاته"..
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. ونصركم على أعدائكم المتربصين لكم السوء..

    سؤالنا لكم هو الآتي:
    أصحيح ما يتردّد من أنّ عائشة ارتكبت الفاحشة في البصرة لمّا ذهبت لحرب الإمام علي (عليه السَّلام)؟ وأنّ الزاني معها هو طلحة
    الذي كان يهواها كما تفيد المصادر العامية والشيعية؟
    أجيبونا ولكم الأجر والثواب.. والسّلام عليكم ورحمة الله وبركاته..

    الجواب:

    بسم الله الرحمان الرحيم
    الحمد لله، والصلاة على رسوله الكريم محمّد المصطفى وآله الطاهرين، واللعنة الدائمة السرمدية على مبغضيهم ومنكري علومهم ومعارفهم ومعاجزهم وكراماتهم وظلاماتهم من الأولين والآخرين إلى قيام يوم الدين.. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
    لقد سألنا غيركم من المؤمنين الموالين هذا السؤال، ونجيبكم بما أجبناه بما ظهر لنا من الدليل القاطع الذي لا يمكن رفضه بأنّ عائشة قد حصل منها ارتكاب الفاحشة مع طلحة لمّا ذهب معها إلى بصرة العراق لقتال مولى الثقلين أمير المؤمنين علي بن أبي طالب (عليه السلام)، وقد فصّلنا ذلك في كتابنا الجديد القيّم الذي كان ردّاً على الرافضين لصدور الفاحشة من عائشة، وقد نشرناه مؤخراً على موقعنا في قسم الكتب؛ فليُراجع لأنّ فيه فوائد علمية جمّة تنفعكم كما تنفع الفقهاء والعلماء لأنها من أبكار بحوثنا التحقيقية، ولله الحمد وآله المِنّة والفضل، والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.



    هر
    کسی را نتوان گفت که صاحب نظر است -----عشقبازی دگر و نفس پرستی دگر
    است

    نه هر
    آن چشم که بیند که سیاه است و سپید ---یا سپیدی ز سیاهی بشناسد بصر است

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود