صفحه 1 از 20 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا نام علي(ع) در قرآن نيامده است؟

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229

    چرا نام علي(ع) در قرآن نيامده است؟




    علّت عدم ذكر نام علي(ع) در قرآن، ممكن است موارد زير باشد:
    1 - بناي قرآن همواره بر اين است كه مسايل را به صورت اصول كلي بيان كند و حتي‏الامكان وارد جزييات نشود كه اين خود بنا به مصالح و حكمت‏هايي است
    2- شايد خداوند تبارك و تعالي نمي‏خواسته است در چنين مسأله‏اي كه بالاخره هوا و هوس‏ها دخالت مي‏كند، مطلب به صورت صريح ذكر شود چرا كه ممكن بود با توجيه و با بهانه‏هايي همچون اجتهاد و.... براي دستيابي به برخي مقاصد، حرمت كلام الهي شكسته گردد؛ همچنان كه اين امر در مورد سخنان پيامبر(ص) اتفاق افتاده است
    مرحوم مطهري در كتاب امامت و رهبري مي‏فرمايند: «....اگر آيه‏اي هم به طور صريح در اين خصوص وجود داشت، باز آن را توجيه مي‏كردند. پيغمبر(ص) در گفتار خودش به طور صريح گفت: هذا علي مولاه. ديگر از اين صريح‏تر چه مي‏خواهيد؟!.....»
    نقل شده است كه يك نفر يهودي، در زمان حضرت امير(ع) به قصد طعن و سركوفت مسلمانان به حوادث نامطلوب صدر اسلام اشاره كرده و مي‏گويد: «ما دُفِنْتُمْ نَبيَّكُمْ حَتّي اًّخْتَلَفْتُم فيهِ»؛ هنوز پيغمبرتان را دفن نكرده بوديد كه درباره‏اش اختلاف كرديد.
    اميرالمؤمنين(ع) به او جواب خيلي عجيبي مي‏دهد، ايشان مي‏فرمايد: «اًّنّما اًّخْتَلَفْنا عَنْهُ لا فيهِ وَلكِنَّكُمْ ما جَفَّتْ أَرْجُلَكُمْ مِنَ البَحْرِ حَتّي قُلْتُمْ لِنَبِيِّكُمْ: اًّجْعَلْ لَنا اًّلهاً كَما لَهُمْ الهََْ، فَقالَ: اًِّنَّكُمْ قومٌ تَجْهَلُونَ»;{1}
    ما درباره پيغمبر(ص) اختلاف نكرديم، اختلاف ما درباره دستوري بود كه از پيغمبر ما رسيده بود. ولي شما هنوز پايتان از آب دريا خشك نشده بود كه از پيغمبرتان خواستيد كه همان اصل اول توحيدتان را زير پابگذاريد، گفتيد براي ما بتي بساز مثل اينها سپس فرمود شما گروهي نادان هستيد
    3-يكي از ويژگي‏هاي قرآن، بيان تمامي مسايل گوناگون فقهي، اعتقادي، تاريخي و اخلاقي است: «...لا رَطْبٍ وَ لا يابِسٍ اًّلاّ في كِتابٍ مُبينِ»{2} و اين ويژگي جامعيت، از مصاديق اعجاز قرآن است.
    قرآن كريم در جاي ديگري مي‏فرمايد: «وَ لَقَدْ صَرَّفْنا لِلنّاسِ في هذَا القرآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ...»;{3}
    ما براي مردم در اين قرآن از هر نمونه‏اي - چيزي - بيان كرديم
    از اين رو قرآن، اصول كلي را بيان فرموده است اما تبيين جزييات را به عهده پيامبر(ص) نهاده است
    قرآن، در بسياري موارد از كنايه، مجاز و استعاره نيز استفاده كرده است. به گفته علماي علم معاني و بلاغت به كنايه سخن گفتن، از تصريح بهتر و رساتر است
    بنابراين در قرآن به نام افراد و يا جزييات كم‏تر اشاره شده چنان كه نام‏هاي پيامبران بلكه اسامي صحابه و ياران پيامبر نيز نيامده است.
    آنچه از نگاه قرآن اهميت دارد، ضرورت نبوت و امامت است اما تعيين مصداق آن، به شيوه‏هاي ديگر واگذار شده است
    اگر در قرآن نامي از بيشتر پيامبران برده نشده است - تنها 26 تن نام برده شده‏اند - دليل آن نيست كه آنان پيامبر يا رسول نبوده‏اند زيرا قرآن خود مي‏فرمايد: «وَ لَقَدْ أرْسَلْنا رُسُلاً مِنْ قَبْلِكَ مَنْهُمْ مَنْ قَصَصْنا عَلَيْكَ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَمْ نَقْصُصْ عَلَيْكَ...»;{4}
    پيش از تو رسولاني فرستاديم كه سرگذشت گروهي را براي تو ذكر كرديم و سرگذشت گروهي را ناگفته گذاشتيم
    البته نام برخي از پيامبران به صورت اشاره و كنايه آمده است، به طور مثال نام اشموئيل با عنوان «وقال لهم نبيّهم»{5} آمده و نام حضرت خضر به عنوان «فَوَجَدا عَبْداً مِنْ عِبادِنا»{6} ذكر شده است
    4- قرآن كريم درباره هيچ كس پس از پيامبر اكرم(ص) به اندازه حضرت علي سخن نگفته است، گرچه نام آن حضرت در قرآن به صراحت نيامده است، اما با عناوين و عبارات گوناگوني كه از تصريح كردن به نام آن حضرت تأثير بيشتري دارد، به آن حضرت اشاره نموده است مانند:
    الف) «اًّنَّما وَلِيُّكُمْ الله وَ رَسُولُهُ والّذينَ آمَنُوا الّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاَْ وَ يُؤتُونَ الزَّكاَْ وَ هُمْ راكِعُونَ»;{7}
    ولي شما خدا و رسول خدا و كساني هستند كه ايمان آورده‏اند و نماز را به پاداشته و زكات را در حال ركوع پرداخت مي‏نمايند
    ب) آيه مباهله: «قُلْ تَعالَوا نَدْعُ أَبْنأَنا وَ أبْنأَكُمْ وَ أنْفُسَنا وَ أنْفُسَكُمْ»;{8}
    اي رسول بگو بياييد بخوانيم فرزندانمان را و فرزندانتان را و جانمان را و جانتان را... در اين آيه از علي به عنوان جان رسول خدا ياد شده است
    ج) «مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتابِ»;{9}
    اين آيه، علي(ع) را كسي معرفي مي‏نمايد كه تمام علم كتاب نزد اوست
    د) «أَطيعُوا الله وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الأَمْرِ مِنْكُمْ».{10}
    بنا به اين آيه شريفه هم، حضرت علي(ع) ولي امر بوده و اطاعت از او هم‏تراز اطاعت از خدا و رسول دانسته شده است
    و ده‏ها آيه ديگر كه در جاي خود بحث شده و به اثبات رسيده است
    آنچه يادآوري شد، گوياي اين واقعيت است كه در قرآن كريم، اگر چه نام حضرت علي برده نشده است اما تعبيراتي بهتر به جاي تصريح به نام آن حضرت آمده است و نبايد گمان كرد چون قرآن از آن حضرت نام نبرده پس ولايت ايشان اهميتي ندارد چرا كه اگر به قرآن و دستورهاي آن از اين منظر بنگريم، بايد بسياري از احكام و عقايد كه از اهميت خاصي نزد مسلمانان برخوردار است، از اهميّت چنداني برخوردار نباشد، در حالي كه چنين نيست
    از ديدگاه مسلمانان پيروي از آنچه پيامبر فرموده است واجب است، چون دستورهاي آن حضرت مانند فرمان‏هاي خداوند است.
    قرآن مي‏فرمايد: «...ما أتاكُمُ الرّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا...»;{11}
    آنچه رسول حق دستور دهد، بگيريد و هر چه نهي كند، واگذاريد
    يكي از دستورهاي بسيار مهم پيامبر(ص) كه در جهت تفسير و تبيين آيات ياد شده صادر شده است، اطاعت و پيروي از علي است كه او را مدار حق و ولي و سرپرست مسلمانان پس از خودش معرفي فرموده است

    1. نهج‏البلاغه، حكمت 317
    2. سوره انعام، آيه 59
    3. سوره اسرأ، آيه 89
    4. سوره غافر، آيه 78
    5. سوره بقره، آيه 248
    6. سوره كهف، آيه 65
    7. سوره مائده، آيه 55
    8. سوره آل عمران، آيه 61
    9. سوره رعد، آيه 43
    10. سوره نسا، آيه 59
    11. سوره حشر، آيه 7

  2. صلوات ها 19


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    این مهمتر از علاقه مندیِ:از آدمای الکی مومن مــتـــنــــفــــــــرم!
    نوشته
    2,130
    حضور
    2 روز 3 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    197
    صلوات
    13520



    سلام
    ان شا الله طاعات و عباداتتون قبول باشه

    من شنیدم یکی از علت هاش این بوده که جان امام علی(ع) از خطرات احتمالی حفظ شه.این درسته ؟

    التماس دعا

    اگه توی مدت محدودی که در خدمتتون بودم، کوتاهی، بدی، توهین و یا ... کردم
    شما به بزرگی خودتون ببخشید و حلال کنید
    بعضی مواقع آدم لبریز می شه و نمی دونه چی کار می کنه و چی می گه
    شما ببخشید :)


  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    سخنرانی-گفتگوی دینی
    نوشته
    47
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    240



    به نام خداو سلام
    باز منم شنیدم که میگن به این علت نام امام علی(علیه السلام) در قران نیومده چون اهل سنت درستی اون رو انکار میکردند. و میگفتند این علی منظور آن علی نیست بلکه منظور بزرگی خداوند است=>مانند صدق الله العلی العظیم که اهل سنت میگویند: صدق الله العظیم
    در صورتیکه در اینجا منظور از العلی بزرگی خداوند است و لا غیر
    اما اهل سنت بر اشتباه خود پافشارند.
    امیدوارم درست باشه و اگر اشتباه لطفا راهنماییم کنید
    ممنون
    یا علی

    یک چشم زدن غافل از آن ماه نباشیم
    شاید که نگاهی کند آگاه نباشیم!!


  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    149
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    185

    is fun




    جالبه اسم حضرت علی (ع) تو قرآن نیومده ، تقصیر اهل سنت شد

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    نقل قول نوشته اصلی توسط Baluch boy نمایش پست ها
    جالبه اسم حضرت علی (ع) تو قرآن نیومده ، تقصیر اهل سنت شد

    با سلام

    این را بخوانید مناظره ای است بین یکی از علمای شیعه و سنی !!

    مناظره عالم سني و شيعي

    عالم سنی: اگر علی ـ علیه السّلام ـ خلیفه بلافصل پیغمبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ است لازم بود این مطلب و نام علی ـ علیه السّلام ـ در قرآن مجید بیان و ذكر گردد، تا مسلمانان در این مورد دچار اختلاف نشوند.
    عالم شیعی: اولاً، مسأله خلافت علی ـ علیه السّلام ـ، توسط پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ آن قدر تكرار و تأكید شده بود كه این مسأله امری عادی شده بود و لذا نیازی به حكم الهی در قرآن نیست.

    ثانیاً، باید توجه داشت كه مسأله ولادت و خلافت علی ـ علیه السّلام ـ معیار شناخته شده مؤمنان واقعی از دیگران بوده است.

    ثالثاً، اشكال بر این كه چرا نام علی ـ علیه السّلام ـ در قرآن نیامده وارد نیست، زیرا نام هیچ كدام از خلفاء و اصحاب پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ در قرآن ذكر نشده، جز نام «زید بن حارثه» كه به مناسبت ازدواج پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ با «زینب» همسر سابق زید، سخن از او به میان آمده است.[1]

    عالم سنی: همان گونه كه نام زید در قرآن به مناسبت یك حكم فرعی ذكر شده، لازم بود نام علی ـ علیه السّلام ـ نیز به مناسبت بین یك حكم اصلی و مهم (یعنی امامت و خلافت پس از پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ ) ذكر شود.

    عالم شیعی: اگر نام علی ـ علیه السّلام ـ ذكر می‌شد، نظر به این كه دشمنان آن حضرت بسیار و تعداد قرآنها در آن عصر، بسیار اندك بود، ‌قطعاً قرآن را تحریف كرده ونام او را از قرآن، حذف می‌كردند.
    پس بهتر بود كه مقام رهبری آن حضرت با اوصاف ذكر گردد! چنان كه شیوه قرآن، پرداختن به كلیات است ولی مصادیق آنها توسط پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ مشخص می‌گردد.

    عالم سنی: ده‌ها بلكه صدها آیه در قرآن، در وصف علی ـ علیه السّلام ـ وارد شده است: مانند: آیه ولایت (مائده، 55)، آیه اطاعت (نساء، 59)، آیه مباهله (آل عمران، 161)، آیه تطهیر (احزاب، 33)، آیه بلاغ در غدیر خم (مائده، 67)، آیه إكمال (مائده، 3) و...[2] كه هر كدام از این آیات، با توجه به شأن نزول و احادیثی كه از طرق شیعه وسنی از پیامبر اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ نقل شده در راستای امامت و خلافت بلافصل امام علی ـ علیه السّلام ـ نازل شده‌اند؛ با توجه به این كه قرآن می‌فرماید: «وَ ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا»؛[3] آن چه را كه رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ برای شما آورد و به شما امر كرد، آن را دریافت كنید و انجام دهید و آن چه را كه از آن نهی كرده، در انجام آن باز ایستید، و آن را انجام ندهید.

    و مطابق حدیث ثِقْلین، كه همه مسلمانان آن را قبول دارند پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمود: «دو چیز گرانقدر در میان شما می‌گذارم: 1. قرآن؛ 2. عترت و اهل بیت خود را.
    و مطابق روایات متعدد شما، فرمود: دو چیز را باقی می‌گذارم: 1
    . قرآن؛
    2. سنّتم را.
    بنابراین باید به سنت یعنی گفتار پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ گوش فرادهیم و آن را بپذیریم، اینك می‌گوییم، آیات مذكور، بر اساس سنت پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ در شأن علی ـ علیه السّلام ـ نازل شده‌اند، بنابراین قرآن مجید، امام علی ـ علیه السّلام ـ را امام و جانشین بلافصل پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ معرفی كرده است،
    گر چه طبق مصالحی‌، نام آن حضرت در قرآن نیامده است.
    مانند این كه در تمام قرآن، تنها در چهار مورد، نام پیامبر (محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ) و یك بار نام احمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ آمده، ولی صدها بار، با وصف از آن حضرت یاد شده است.
    و مانند این كه از صد و بیست و چهار هزار پیامبر، فقط نام چند تن از آنان در قرآن ذكر شده است.
    حاكم سنی: اكنون اگر بنا باشد، از یكی از پنج مذهب (حنفی، حنبلی، مالكی، شافعی و جعفری) پیروی كنیم، پیروی از كدامیك بهتر است؟

    عالم شیعی: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت كنیم،باید بگوییم مذهب جعفری صحیح‌ترین مذاهب است و به پیروی سزاوارتر.
    زیرا تنها مذهبی كه از مكتب امام صادق ـ علیه السّلام ـ و اهلبیت پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ می‌باشد، تشیع است و آن حضرت چون از خاندان رسول اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ است، آگاهتر است به احكامی كه پدرش رسول اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ آورده است.
    مع ذلك، بد نیست كه بدانید پیروی از مذهب تشیع از نظر برخی علمای اهل تسنن جایز دانسته شده است.
    شیخ «محمود شلتوت» استاد اكبر دانشگاه الازهر مصر در فتوای تاریخی خود می‌نویسد:
    «اِنّ مذهبَ الجعفریّه المعروف بِمذهبِ الشَیعَهِ الأمامیَّهَ الأثنی عَشَرِیّه، مَذهبٌ یَجوزُ التَّعبُّدُ بهِ شرعاً، كسائرِ مذاهبِ أهلِ السُّنَّهِ، فینبَغی للمُسلمینَ أن یَعْرِفوا ذلكَ، و اَن یَتَخَلَّصُوا مِنَ العَصَبِیَّهِ بِغَیر الحقَ لمذاهبٍ مُعَیّنَهٍ فما كانَ دینَ الله و ما كانَتْ شریعَتَهُ بتابعهٍ لمذهبٍ، او مقصُورهٍ علی مذهبٍ، فالكلُّ مُجْتَهِدونَ مَقبولُونَ عِنداللهِ تعالی یجوزُ لِمَن اَهْلاً لِلنَّظَرِ و الإجتهاد تقلیدُهم و العَمَل بِما یُقَرِّرُونهُ فی فِقْهِهِم و لا فَرْقَ فی ذلكَ بینَ العِباداتِ و العباداتِ و المُعامِلات.[4]
    همانا مذهب جعفری، معروف به مذهب شیعه دوازده امامی، مذهبی است كه تعبّد (اعتقاد و پیروی) به آن، مانند سایر مذاهب اهل تسنن، شرعاً جایز است. بنابراین بر مسلمانان سزاوار است كه به این مطلب آگاه شوند، و از تعصّب بیجا به مذاهب مخصوصی، پرهیز كنند، و تعصب در پیروی از مذهب خاصی نداشته باشند.
    همه (علمای بزرگ این مذاهب) مجتهدند، و فتوای آنها در پیشگاه خداوند قبول است، و افرادی كه مجتهد نیستند، می‌توانند از آنها تقلید نمایند، و به احكام آنها كه در فقه خود، مقرر نموده‌اند، عمل كنند، و در این راستا، فرقی بین عبادات و معاملات نیست.

    دانشمندان و اساتید بزرگی از اهل تسنن مانند: «محمّد فخّام»، استاد سابق دانشگاه سابق الازهر، «عبدالرحمن النّجاری»، مدیر مساجد قاهره، «عبدالفتاح عبدالمقصود» استاد ونویسنده زبردست مصری و... فتوای مذكور شیخ محمود شلتوت را تأیید كرده‌اند.

    محمد فَخّام می‌نویسد: خداوند شیخ شلتوت را رحمت كند، كه به این مطلب بسیار بلند و پراهمیت توجه كرد، و آن فتوای جاودانه و قهرمانانه و صریح خود را داد كه: عمل به مذهب شیعه دوازده امامی، نظر به این كه یك مذهب فقهی اسلامی است و بر اساس قرآن و سنت و دلیل استوار پی‌ریزی شده است جایز است.

    عبدالرحمن النّجاری می‌نویسد: ما هم اكنون بر اساس فتوای شیخ شلتوت، فتوا می‌دهیم بی‌آن كه فتوای خود را به مذاهب چهارگانه اهل تسنن، منحصر سازیم، شیخ شلتوت، امام و مجتهد است و رأی او هماهنگ با عین حقیقت می‌باشد.
    عبدالفتاح عبدالمقصود می‌نویسد: مذهب شیعه دوازده امامی، شایستگی آن را دارد كه در ردیف مذاهب اهل تسنن، پیروی گردد، و بر اهل تسنن هیچ گونه ایراد و انتقادی نیست كه از مذهبی پیروی نماید كه در سایر مذاهب برتری دارد؛ وقتی دریافتیم كه منبع اصلی آن مذهب (شیعه) حضرت امام علی ـ علیه السّلام ـ باشد، همان كسی كه بعد از رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ از همگان به دین اسلام، آگاه‌تر بود.
    [1] . « فَلَمَّا قَضى زَیْدٌ مِنْها وَطَراً زَوَّجْناكَها »؛ احزاب، 37.
    [2] . برای اطلاع از این آیات به كتاب دلائل الصدق، ج 2، ص 73 تا 321 مراجعه كنید كه 282 آیه در آن كتاب، در این راستا، ذكر شده است.
    [3] . حشر، 7.
    [4] . مجله رساله الاسلام، ارگان رسمی «دار التّقریب بین المذاهب الاسلامیه بالقاهره»، شماره 3، ص 227، سال 1379 هـ .ق.
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۶/۱۱ در ساعت ۰۱:۳۰
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  11. صلوات ها 15


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069

    اهل تسنن برادر ما هستند




    سلام علیکم

    آخر کار ما به اینجا رسیده که باید بگوئیم ایا اسم ائمه در قرآن آمده اگر نیامده چرا امامت فلان امامت بهمان


    اخوی بلوچ شما این دو کلمه حرف را گوش کن ضرر نمی کنی هیچ فایده هم دارد:

    اسم علی بن ابی طالب در قرآن آمده هیچ اسم من هم آمده اسم یک سری دیگه هم آمده الان اسمشان را نمی توانم یکجا بیاورم.

    اثبات ( خوب توجه کن)
    الَّذِينَ يقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ يوقِنُونَ(النمل/3)
    همان کساني که نماز را برپا مي‌دارند، و زکات را ادا مي‌کنند، و آنان به آخرت يقين دارند.


    اینهم اسم من - علی بن ابی طالب علیه اسلام و خیلی های دیگه

    الَّذِينَ يقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ ينْفِقُونَ(الأنفال/3)
    آنها که نماز را برپا مي‌دارند؛ و از آنچه به آنها روزي داده‌ايم، انفاق مي‌کنند.


    اینهم اسم یک گروه دیگه که اینجا آمده


    إِنَّمَا وَلِيكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ(المائدة/55)
    سرپرست و ولي شما، تنها خداست و پيامبر او و آنها که ايمان آورده‌اند؛ همانها که نماز را برپا مي‌دارند، و در حال رکوع، زکات مي‌دهند.


    اینجا فقط اسم علی بن ابی طالب آمده

    ولی اگر نمی توانی ببینی مشکل از خود توست که متعصبی و شخص متعصب بینا نیست

    یاعلیم
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۸۹/۰۶/۱۱ در ساعت ۰۱:۲۸
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  13. صلوات ها 10


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    سخنرانی-گفتگوی دینی
    نوشته
    47
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    240

    عادلانه تر برخورد کنیم




    به نام خداوسلام.
    جناب بینا نمیخوام بگم شما اشتباه عرض میکنید نه اتفاقا حرف شما متین و درست اما کسی که اهل سنته و شیعه نیست نمیتونه این حرف رو بپذیره. اون دنبال اسم حضرت علی (ع) در قران میگرده نه آیه ای که نشان از ولایت اون حضرت داشته باشه.
    ثانیا قران کلام خداست که در اون شکی نیست اما با تفسیرهای متفاوت.
    انشاالله خداوند قسمت کند و به مکه مشرف شوید. بخونید تفسیر همین آیاتی رو که عرض کردید در کتب اهل سنت...
    جوری تفسیر شده که اصلا انگار نه انگار که این آیات در وصف امیر کلام نازل شده...
    اما باید به اونها هم حق داد.
    اونها هم مثل من و شما که از بدو تولد مسلمان بودیم از بدو تولد سنی بودند و اگر عادلانه باهاشون برخورد نکنیم حتی اگر سخنشون اشتباه باشه که هست بر اون پافشاری میکنندو....
    ممنون

    یک چشم زدن غافل از آن ماه نباشیم
    شاید که نگاهی کند آگاه نباشیم!!


  15. صلوات ها 9


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    127
    حضور
    18 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    23
    آپلود
    1
    گالری
    3
    صلوات
    877



    فرض کنیم با همه خطرات اسم حضرت علی (ع) به طور صریح در قرآن وجود داشت ، جانشین امام علی (ع) چه می شد ، نام همه ی امام ها تا امام زمان (عج) در قرآن می آمد ، بحث زمان غیبت چی می شد ؟

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما ارجاع به بحث مرتبط




    با سلام و تشکر از جناب طاها که بحث را کلید زده و مطالب خوبی از سوی دوستان مطرح شد.

    با توجه به رابطۀ این بحث با بحثی که در تایپیک "چرا نام ائمه در قرآن نیامده"؟؟؟ رجوع به آدرس زیر می تواند در تکمیل مباحث، مفید فایده باشد.

    http://www.askdin.com/showthread.php?t=827&page=2

    موفق باشید ...

    چرا نام علي(ع) در قرآن نيامده است؟

  19. صلوات ها 7


  20. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    41
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    117



    سلام علیکم چه فرقی دارد چه در قران بیاید یا اینکه رسول الله بگویید حرف پیامبر هم همان چیزی است که خداوند میگوید چون که میگوید اطاعت کند خدا را و رسولش را در ضمن ما در کتابهای بکریه هم داریم از جمله کتاب :التاج صفحه ی 70که پس از روایتی طولانی پیامبر اشاره به دهانشان میکنند و میگویند که به خدا قسم جزء حق از این دهان چیزی خارج نمیشود
    امام صادق :خداوند موجودی پست تر از سگ نیافرید دشمنان ما اهل بیت از سگ هم پست ترند

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 20 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود