صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: احادیثی از پیامبر در مورد رسالت و عصمت خود ش در نهج الفصاحه

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519

    احادیثی از پیامبر در مورد رسالت و عصمت خود ش در نهج الفصاحه




    انی فیما لم یوح الی َّ کاَحدکم
    من در چیز هایی که به من وحی نرسیده مانند یکی از شما هستم ( اشتباه بعید نیست)

    انما انا بشر مثلکم و انَّ الظنَّ یخطی و یصیب ولکن ما قلت لکم قال الله فلن اکذب علی الله

    من بشری مانند شما هستم و گمان بخطا یا صواب میرود ! ولی هر جه را بگویم خدا گفته است پس بر خدا دروغ نمی بندم

    انی لم أُمر ان انقب علی قلوب الناس و لا اشق بطونهم

    من مامور نیستم بر دلهای مردم راه یابم و یا باطن آنها را بشکافم ( عدم آگاهی از ضمیر مردم )

    شفاعتی لاهل الکبائر من امتی
    شفاعت من وِیژه ی اهل کبائر امت من است !

    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۵/۱۴ در ساعت ۰۰:۴۵

  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    115
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    443



    [quote=غلامعلی نوری *;37554] احادیثی از پیامبر در مورد رسالت و عصمت خود ش در نهج الفصاحه انی فیما لم یوح الی َّ کاَحدکم من در چیز هایی که به من وحی نرسیده مانند یکی از شما هستم ( اشتباه بعید نیست)[/quote]
    به نام خدا
    شکی نیست که پیامبر اکرم درس نخوانده و امی بودند چنانچه قرآن به آن تصریح دارد

    الَّذينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّی (اعراف 157) کسانی که از فرستاده و پیامبر امی تبعیت می کنند....

    فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ الَّذي يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ كَلِماتِهِ وَ اتَّبِعُوهُ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ (اعراف 158)

    پس به خدا و پیامبر امی اش،همو که به خدا و کلماتشایمان دارد،ایمان بیاورید و از او پیروی کنید تا هدایت شوید


    و شکی نیست که آنچه که می داند از جانب خداست که با واسطه یا بی واسطه جبرئیل امین به ایشان تعلیم شده است
    إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْيٌ يُوحى( ) عَلَّمَهُ شَديدُ الْقُوى‏ ()(سوره نجم 4 و 5 )


    و باز شکی نیست که هر چه ایشان به زبان می آورند چیزی جز وحی و آموخته خدایی نیست


    وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏ (نجم 3)

    حال با توجه به این سه اصل مهم نتیجه میگیریم که ممکن است (به فرض )موردی از علم به ایشان ابلاغ نشده باشد و (به فرض )آن را ندانند آیا این به آن معناست که چون نمی دانند پس به گمانه زنی های شخصی خود در آن مساله مثل دیگران سخن می رانندبنابر این احتمال اشتباه در سخنشان باشد ؟؟؟؟یا اینکه به مضمون ( وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏ ) اگر هم ندانند حرف محتمل الخطایی در آن باره به زبان نمی آورند و منتظر میمانند تا حکم مساله از طرف خداوند به او ابلاغ شود؟کمی انصاف موضوع را روشن می کند

    آنچه موضوع را روشنتر میکند اینست که هر آنچه که دانستنی بود از تر و خشک ،هر آنچه که قرآن گنجایشش را داشت به یکباره بر پیامبر اکرم نازل شد چه اینکه قرآن می فرماید
    -انا انزلناه فی لیله القدر -انا انزلناه فی لیله مبارکه -وَ كَذلِكَ أَنْزَلْناهُ آياتٍ بَيِّناتٍ .....
    و انزال به نزول دفعی و یکباره می گویند و آنچه در دفعات مختلف، توسط فرشته وحی برایشان آورده می شد دستور بیان و ابلاغ جزء جزء آنچیزی بود که به یکباره دریافت نمود

    لا تُحَرِّكْ بِهِ لِسانَكَ لِتَعْجَلَ بِهِ (قیامه 16 )إِنَّ عَلَيْنا جَمْعَهُ وَ قُرْآنَهُ (17قیامه)
    زبانت را به تعجیل در بیان قرآن حرکت نده که همانا بر ما ست دستور ابلاغ آن
    بنا بر این در آنچه که به ایشان وحی نشده حرفی بزبان نمی آورند نه اینکه ممکن است حرف بیجا به زبان بیاورند به عبارت دیگر یا مجاز به گفتن اند که به اذن خدا و از طرف او می گویند و یا مجاز به گفتن نیستند که در این صورت هیچ به زبان نمی اورند پس اشتباه از کجا ممکن است؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
    بر گل رویش صلوات
    ویرایش توسط زلال حدیث : ۱۳۸۹/۰۵/۲۲ در ساعت ۲۱:۱۴

  4. صلوات ها 6


  5. #3

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    115
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    443



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    احادیثی از پیامبر در مورد رسالت و عصمت خود ش در نهج الفصاحه انی فیما لم یوح الی َّ کاَحدکم من در چیز هایی که به من وحی نرسیده مانند یکی از شما هستم ( اشتباه بعید نیست)

    انما انا بشر مثلکم و انَّ الظنَّ یخطی و یصیب ولکن ما قلت لکم قال الله فلن اکذب علی الله
    من بشری مانند شما هستم و گمان بخطا یا صواب میرود ! ولی هر جه را بگویم خدا گفته است پس بر خدا دروغ نمی بندم
    به نام خدا
    حدیث دومی که ذکر کردید کاملا عرض ما رو تایید میکنه بنابر این اگه همون قدر که به روایت این خبر اهتمام داشتید به درایت آن هم اهتمام می ورزیدید جواب خودتون رو میگرفتید و نمی گفتید "اشتباه بعید نیست"


    قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع اعْقِلُوا الْخَبَرَ إِذَا سَمِعْتُمُوهُ عَقْلَ رِعَايَةٍ لَا عَقْلَ رِوَايَةٍ فَإِنَّ رُوَاةَ الْعِلْمِ كَثِيرٌ وَ رُعَاتَهُ قَلِيل(حکمه 98 نهج البلاغه )

    در خبر کاوش فهم داشته باشید نه عطش نقل !!!
    ویرایش توسط ایمان : ۱۳۸۹/۰۵/۲۳ در ساعت ۰۱:۲۳ دلیل: ويرايش

  6. صلوات ها 7


  7. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    238
    حضور
    16 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1136



    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام

    جناب نوری

    آیا شما کتاب نهج الفصاحه و احادیث آن را قبول می کنید؟ اگر قبول دارید بنده هم چند حدیثی از کتاب مذکور برایتان ذکر کنم!!!

    اما در مورد احادیثی که ذکر کرده اید دقت کنید :

    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    انی فیما لم یوح الی َّ کاَحدکم
    من در چیز هایی که به من وحی نرسیده مانند یکی از شما هستم ( اشتباه بعید نیست)
    ایشان فرموده اند در چیزی که به من وحی نمی شود مانند یکی از شماها هستم. شما از کجا می دانید که چه چیزی به ایشان وحی شده و چه چیزی نشده است؟

    البته خود قرآن جواب شما را می دهد:

    سوره نجم
    وَ مَا يَنطِقُ عَنِ الهَْوَى(3)
    إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ يُوحَى‏(4)
    عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَى‏(5)

    خب حالا شما بفرمایید که کدام کلام ایشان وحی و کدام غیر وحی است؟؟؟!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    انما انا بشر مثلکم و انَّ الظنَّ یخطی و یصیب ولکن ما قلت لکم قال الله فلن اکذب علی الله

    من بشری مانند شما هستم و گمان بخطا یا صواب میرود ! ولی هر جه را بگویم خدا گفته است پس بر خدا دروغ نمی بندم
    در همین حدیث هم مطلب بالا صدق می کند و همچنان که خود ایشان هم به مطلبی که عرض کردم تاکید دارند :

    ولکن ما قلت لکم قال الله فلن اکذب علی الله

    ایشان می فرمایند اما من هرچه را بگویم پس خدا گفته است. ایشان اشاره به تنها قرآن ندارند بلکه می فرمایند هرچه را بگویم. یعنی چه قرآن و چه غیر قرآن!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    انی لم أُمر ان انقب علی قلوب الناس و لا اشق بطونهم

    من مامور نیستم بر دلهای مردم راه یابم و یا باطن آنها را بشکافم ( عدم آگاهی از ضمیر مردم )
    این فرمایش برخلاف جهلی که شما به خرج داده اید به عدم آگاهی اشاره ندارد بنا به صراحت فرموده به این اشاره دارد که ایشان مامور به قضاوت به ظاهر افراد هستند نه به باطن افراد.

    اگر شما خطابه غدیر را قبول کنید !!! در آنجا حضرت می فرمایند ( نقل به مضمون ) که من منافقانی که در بین شما هستند را می شناسم و می توانم کامل معرفی کنم ولی من مامور به قضاوت به ظاهر افراد هستم نه به ضمائر افراد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    شفاعتی لاهل الکبائر من امتی
    شفاعت من وِیژه ی اهل کبائر امت من است !
    البته بنده ربط این حدیث به مطلبتان را متوجه نشدم!!!

    کاش سعی نمی کردید که تفسیر به رای کنید و بافته های ذهنیتان را به دیگران تحمیل نمایید!!!

    باتشکر - یاعلی
    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام

    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  8. صلوات ها 7


  9. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    339
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    540



    بسم الله الرحمن الرحیم
    تا حالا در چندین جا آقای نوری و بنده در مورد عصمت بحث کردیم اما دوستان بدون پاسخ دادن ما را متهم به وهابیت یا توهین به پیامبر و ائمه می کنند اما اگر دوستان قبول کنند یه تاپیک جدید به نام مناظره در مورد کیفیت عصمت ایجاد کنیم تا به یک نتیجه برسیم و من هم قول می دهم به جز این تاپیک به موضوعی دیگر فکر نکنم تا وقت لازم برای گفتگو داشته باشم
    حضرت علی رضی الله عنه می فرمایندخداوند) تو را فرمان داده که از او بخواهي تا عطا کند، درخواست رحمت کني تا ببخشايد، و خداوند بين تو و خودش کسي را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد کند، و تو را مجبور نساخته که به شفيع و واسطه‏اي پناه ببري
    نهج البلاغه
    نامه ی 31

  10. صلوات


  11. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    نقل قول نوشته اصلی توسط عقیل نمایش پست ها
    تا حالا در چندین جا آقای نوری و بنده در مورد عصمت بحث کردیم اما دوستان بدون پاسخ دادن ما را متهم به وهابیت یا توهین به پیامبر و ائمه می کنند اما اگر دوستان قبول کنند یه تاپیک جدید به نام مناظره در مورد کیفیت عصمت ایجاد کنیم تا به یک نتیجه برسیم و من هم قول می دهم به جز این تاپیک به موضوعی دیگر فکر نکنم تا وقت لازم برای گفتگو داشته باشم


    با سلام


    بزرگوار كارشناسان سايت بارها براي بحث در تمام مسايل اعتقادي در هر موردي اعلام امادكي كرده اند
    ولي اين شما و جناب غلام علي هستيد كه مطالب را به حاشيه مي بريد و بحث را منطقي پي نمي گيريد ويا جواب سوالات را نمي دهيد

    ولي باز در هر موردي كه شما بزرگواران بفرماييد بدون حاشيه و توجه به مطالب ديگران وارد بحث مي شويم

    يا علي

    منتظريم


  12. صلوات ها 6


  13. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    وَ مَا يَنطِقُ عَنِ الهَْوَى(3)
    إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ يُوحَى‏(4)
    عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَى‏(5)





    من بارها و بارها قبلا گفته ام که منظور از این آیات فوق چیست اما شما فقط مثل اینکه اصلا در آیات دقت نکرده و حرق حق را کتمان می کنید !

    این آیات منظورش در محدوده ی وحی قرآن است که جبرییل به پیامبر می آموزاند نه در سخنان معمولی و غیر وحی پیامبر

    اما شما برای رسیدن به مقاصدتان همواره این آیات را برای تمام سخنان پیامبر ( وحی و غیر وحی ) علم می کنید


    خوب جواب دهید

    اگر تمام سخنان پیامبر وحی است پس چرا در بعد از جنگ احد که شکم شکافته ی حمزه را دید گفت در مقابل این کار کفار هفتاد نفر را مثله می کنم و چنین و چنان می کنم

    اما آیه ی زیر نازل شد و جلوی حرفاو احساسات پیامبر را گرفت !

    وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُواْ بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُم بِهِ وَلَئِن صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَيْرٌ لِّلصَّابِرينَ ﴿126﴾


    یا در سوره ی تحریم پیامبر حلالی را بر خود حرام کردکه سرزنش خدا را بدنبال داشت

    شما چقدر محدود فکر می کنید ؟؟؟
    اگر تمام گفته های اورا وحی از طرف خدا می شمارید !!!! پس چرا خدا دوباره در مقابل سخنان پیامبر موضع گرفته است

    یا وقتی که خدا به پیامبر می گوید
    عَفَا اللّهُ عَنْكَ لِمَ أَذِنْتَ لَهُمْ حَتّى يَتَبَيَّنَ لَكَ الَّذينَ صَدَقُوا وَ تَعْلَمَ الْكاذِبينَ

    اینجا کاملا معلوم است که پیامبر بر اساس ذهن خود و بدون وحی کاری انجام داده که اینچنین مورد سرزنش قرار گرفته است


    من تعجب می کنم که شما چرا حرف حق و حقیقت را نمی پذیرد ودر پی توجیهات نامعقول هستید

    فکر می کنید امثال من و جناب عقیل با این دلایل آبکی شما قانع می شود ؟؟؟

    هیهات هیهات
    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۵/۲۴ در ساعت ۰۰:۴۳

  14. #8

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    238
    حضور
    16 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1136



    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام

    دوست گرامی جناب عقیل

    نقل قول نوشته اصلی توسط عقیل نمایش پست ها
    تا حالا در چندین جا آقای نوری و بنده در مورد عصمت بحث کردیم اما دوستان بدون پاسخ دادن ما را متهم به وهابیت یا توهین به پیامبر و ائمه می کنند اما اگر دوستان قبول کنند یه تاپیک جدید به نام مناظره در مورد کیفیت عصمت ایجاد کنیم تا به یک نتیجه برسیم و من هم قول می دهم به جز این تاپیک به موضوعی دیگر فکر نکنم تا وقت لازم برای گفتگو داشته باشم
    کاش سعی نمی کردید که با آقای نوری هم تیمی شوید! آیا مطالب ایشان را مطالعه نموده اید؟ ایشان اعتقادات نویی هم دارند که اگر مطالبشان را مطالعه کنید متوجه می شوید که ایشان حتی با اهل سنت هم مشکل دارند و مشکلشان تنها با شیعه نیست.

    خواهشا فعلا قول ندهید که در تاپیک جدید فقط مطلب بنویسید چون من در تاپیکی که حدیث کاذبا آثما غادرا خائنا را نقل نموده ام به پاسخ شما منتظرم.

    باتشکر - یاعلی
    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام

    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  15. صلوات ها 5


  16. #9

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    238
    حضور
    16 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1136



    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام

    آقای نوری

    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    من بارها و بارها قبلا گفته ام که منظور از این آیات فوق چیست اما شما فقط مثل اینکه اصلا در آیات دقت نکرده و حرق حق را کتمان می کنید !

    این آیات منظورش در محدوده ی وحی قرآن است که جبرییل به پیامبر می آموزاند نه در سخنان معمولی و غیر وحی پیامبر

    اما شما برای رسیدن به مقاصدتان همواره این آیات را برای تمام سخنان پیامبر ( وحی و غیر وحی ) علم می کنید
    نظر شما که برای ما حجت نیست. فردا یکی هم بیاد یه چیز دیگه ای بگه باید قبول کنیم؟؟؟!!!

    حرف حقی در کار نیست!!! اگر می تونید اثبات کنید که در اینجا حدی زده شده. دقت کنید در این آیه می فرماید : از هوای نفس سخن نمی گوید و هرچه می گوید وحیی است که به او وحی می شود و آن را خدا به او یاد داده است.

    شما ینطق را چگونه تنها قرآن ترجمه می کنید؟ لطفا در همین آیه برای ما اثبات کنید که ینطق قید دارد به قرآن و بقیه سخنانشان مشمول این نیست.

    البته استناد ما فقط این آیه نیست انشاءالله در آینده آیات دیگری نقل خواهم نمود که متوجه بشوید چه کسی برای اغراض شخصی علم می کند!!!

    آیا شما قول می دهید که وقتی بنده اثبات کردم مطلب را قبول کنید؟ یا باز به عناد خود ادامه خواهید داد؟

    اگر قول می دهید بنده برایتان اثبات کنم.

    باتشکر - یاعلی
    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام

    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  17. صلوات ها 5


  18. #10

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    115
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    443



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    خوب جواب دهید اگر تمام سخنان پیامبر وحی است پس چرا در بعد از جنگ احد که شکم شکافته ی حمزه را دید گفت در مقابل این کار کفار هفتاد نفر را مثله می کنم و چنین و چنان می کنم اما آیه ی زیر نازل شد و جلوی حرفاو احساسات پیامبر را گرفت ! وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُواْ بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُم بِهِ وَلَئِن صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَيْرٌ لِّلصَّابِرينَ ﴿126﴾ یا در سوره ی تحریم پیامبر حلالی را بر خود حرام کردکه سرزنش خدا را بدنبال داشت
    جناب نوری کمی تند شده و هوار می فرمایند!!

    در آیه فوق دو مطلب رو باید در نظر گرفت .اجازه بدید قبل از اینکه اون دو مطلبو بگم نکته ای بگم

    آقای نوری با همین الحاد شون مفید و پر ثمرن، چیزی که تفاوت مکتب علمی شیخ صدوق با شیخ مفیده یا به عبارتی مدرسه قم و ری با مدرسه بغداد

    اما اون دو مطلب یکی انتقامه و دیگری قصاص ؛انتقام در حق مشرکین و کفاره اما قصاص در حق مسلمینه و ذمی

    حضرت وقتی جنازه مبارک حمزه رو دیدن با اون وضع دل خراش ،فرمود هفتاد تن از مشرکینو جای حمزه می کشم

    خوب این انتقامه و مشکلی نداره، مشرکین ارزشی ندارن خونشون هدره و این تعداد رو پیامبر برای انتقام حمزه و فرو گذاشتن زخم کاری بر پیکر دشمن فر مودند و این کار رو هم می کردند نظیرشو در کلام امام علی ع هم داریم وقتی که خوارج به منطقه ای حمله کرده و غارت نمودند و سه چهار نفرو هم کشتند حضرت علی در مقابلشون فرمود فقط بخاطر کشتن یک نفر می تونم خون همتونو بریزم اما نصیحت کرد

    اما آیه وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُواْ بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُم بِهِ وَلَئِن صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَيْرٌ لِّلصَّابِرينَ
    که نازل شد لطیفه ای با خود داشت و موضوع رو عوض کرد و در ضمن خودش خبر جدیدی برای پیامبر آورد و اون اینه که موضوع رو از انتقام به قصاص مبدل نموده و اون خبر ضمنی هم این بوده که قاتل حمزه مسلمون میشه چون قصاص مال مسلمونه پس این آیه به منزله وحیه برای تغییر موضوع از انتقام به قصاص و در قصاص هم بخشش بیشتر سفارش شده و خیرش هم بعدا معلوم شد چون وحشی که حمزه رو شهید کرد بعدا مسیلمه کذاب رو که ادعای پیامبری نمود ، بدرک فرستاد

    اما قضیه تحریم تو سوره تحریم از باب

    فَلَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَكَ عَلى‏ آثارِهِمْ إِنْ لَمْ يُؤْمِنُوا بِهذَا الْحَديثِ أَسَفاً (کهف 6 )

    هست که از سر دلسوزی و شدت رحمت بر امتش به خاطر کفر امتش ،خود خوری می کردن و خداوند از حبیبشون
    تفقد و دلجویی کردن نه سرزنش

    امید وارم فرق این دو تا رو بتونی بفهمی
    ویرایش توسط زلال حدیث : ۱۳۸۹/۰۵/۲۴ در ساعت ۰۷:۴۰

  19. صلوات ها 3


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود