جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تبعیض

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    2
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    0

    تبعیض




    سلام لطفا به این سوال من جواب دهید در برهان علیت به این می رسیم که هر حادثی معلول علتی است و این دور در آخر به خدا می رسه و او علل العلت است خوب من این را قبول میکنم ولی به نظر شما این تبعیض آمیز نیست که وجودی مثل خدا ازلی و ابدی و کامل بوده و ما مخلوقات حادث و ناقص و آلوده به عدم باشیم؟ این تبعیض نیست؟ جرم من به عنوان یک مخلوق این بوده که چون قائم به ذات خودم نیستم پس باید مخلوق خدا و ممکن الوجود باشم و تحت امر واجب الوجود قرار بگیرم؟ چرا وجودی مثل خدا ازلی است و ما حادث؟ این تبعیض نیست؟

  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    2
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    0



    "خدا وجودى ازلى و ابدى است. خدا از جایى نیامده، یعنى علتى او را به وجود نیاورده، بلکه او بى نیاز از علت است و هستى او عین ذات او است" اگر جای مخلوق و خالق با هم عوض کنیم فکر میکنید خدا می پسندید که وجودی مثل خودش برای مخلوقی مثل او دست و پا و اعضا و جوارح می ساخت و به او می گفت من ازلی و کامل هستم و تو مخلوق و ناقص هستی پس تو به من وابسته هستی و برای کامل شدن باید مرا عبادت کنی؟! به نظر من این نوعی تبعیض و ظلم است ولی مگر می شود خدا ظالم باشد لطفا کمک کنید تا این شبهه برطرف بشه

  4. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما تبعیض در نظام خلقت




    نقل قول نوشته اصلی توسط yadegari نمایش پست ها
    سلام لطفا به این سوال من جواب دهید در برهان علیت به این می رسیم که هر حادثی معلول علتی است و این دور در آخر به خدا می رسه و او علل العلت است خوب من این را قبول میکنم ولی به نظر شما این تبعیض آمیز نیست که وجودی مثل خدا ازلی و ابدی و کامل بوده و ما مخلوقات حادث و ناقص و آلوده به عدم باشیم؟ این تبعیض نیست؟ جرم من به عنوان یک مخلوق این بوده که چون قائم به ذات خودم نیستم پس باید مخلوق خدا و ممکن الوجود باشم و تحت امر واجب الوجود قرار بگیرم؟ چرا وجودی مثل خدا ازلی است و ما حادث؟ این تبعیض نیست؟
    با سلام به دوست عزیز یادگاری

    ببینید تبعیض در جائی مطرح می شود که دو موجود در شرایط مساوی و یکسان، از حقوق و امکانات و توانائی های برابری برخوردار نباشند، نه اینکه اقتضاءات و شرایط شان برابر و یکسان نباشد انگاه بدلیل دارا بودن امکان و شایط نابرابر بگوییم تبعیض رخداده است، بلکه اینجا صحبت از تفاوت است که تفاوت نیز امری طبیعی است.

    چنانکه خود شما اشاره کردید چرا خداوند (علت العلل) باید خالق و کامل و ازلی و ابدی باشد و انسان، مخلوق و ممکن الوجود و ناقص، این امر حکایت از تفاوت دارد نه تبعیض.

    زیرا طبیعی است، موجود واجب الوجودی با صفات ازلی و ابدی و قدرت بی انتها که فیاض علی الاطلاق است، باید دائماً در فیض رسانی و ایجاد باشد و از آنسوی، اقتضاء موجود ممکن الوجودی که محتاج و نیازمند ذاتی به فیض است باید با عنایت و فیض خالق، پدید آید.

    یکطرف معادله کمال و بی نیازی علی الاطلاق و طرف دیگر، نقص و نیازمندی علی الاطلاق، کجای این مطلب، تبعیض است؟

    باز هم اگر مطلبی بود بفرمایید در خدمت هستیم ...

    تبعیض

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود