جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: حضرت آدم یا پریمات ها؟!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    چشم و دلی مجاب و کمی پنجره!
    نوشته
    1,219
    حضور
    12 روز 11 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    464
    صلوات
    12347

    حضرت آدم یا پریمات ها؟!




    در جلد دوم کتاب بیولوژی کمپبل ، در مورد تکامل انسان می خوانیم:
    « انسان ها عضو یک راسته از پستانداران به نام پریمات ها هستند که برای اولین بار در حدود 65 میلیون سال قبل ظاهر شدند. اولین پریمات ها روی درخت زندگی می کردند و ما برخی از خصوصیات آن ها به ارث برده ایم.
    مفاصل تا شونده ، دست های حساس و چنگ زننده ، پوزه ی کوتاه و چشم های رو به جلو که درک بالایی از عمق دید دارند.
    دو گروه از پریمات های زنده وجود دارند : پروسیمیان ها (مانند لمورها ) و آنتروپوئیدها ( مانند میمون ها ، ایپ ها و انسان)
    انسان ها قرابت زیادی به ایپ ها دارند. ایپ ها ، پریمات هایی هستند که فاقد دم بوده و دست هایشان بلندتر از پاهایشان می باشد. ایپ ها شامل گوریل ها ، شامپانزه ها ، اورانگوتان ها و... غیره هستند.
    ما در 97 درصد ژن ها با شامپانزه ها ، که نزدیک ترین خویشانوند زنده ی ما هستند مشترک هستیم و رفتارهایمان نیز تشابهاتی دارند... »
    یعنی یافته ی علمی نشان می دهد که ما از نسل پریمات ها هستیم.
    و در بخش های دیگری از کتاب هم می خوانیم که در آغاز حیات ابتدا تک سلولی ها و جاندارانی با ساختار بسیار ابتدایی پدید آمدند و در گذر زمان پیچیده تر شدند.
    و اما سوال من :
    ما در آموزه های دینی و هم چنین در ادبیات عرفانی در مورد آفرینش انسان چیز دیگری می خوانیم.
    من ملک بودم و فردوس برین جایم بود / آدم آورد در این دیر خراب آبادم
    طبق آموزه های دینی ، حضرت آدم علیه السلام به طور کاملأ تکامل یافته زندگی روی زمین را آغاز کرد و ما از نسل حضرت آدم هستیم.
    ولی یافته های علمی می گویند ما از نسل پریمات ها هستیم و به مرور تکامل پیدا کرده ایم!!
    چه ارتباطی هست بین این دو؟!


    اِنَّ النّاسَ عَبیدُ الدُّنْیا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ یَحوطونَهُ ما دَرَّتْ مَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّیّانونَ؛

    به راستى که مردم بنده دنیا هستند و دین لق لقه زبان آنهاست
    تا جایى گرد دین می گردند که معاش آنها تامین باشد
    و چون در معرض امتحان قرار گیرند، دینداران کم مى‏ شوند


    حسین ابن علی علیه السلام
    تحف العقول، ص 245





  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط Maryam91 نمایش پست ها
    [right][color=#e36c0a][font=&quot][size=4][b
    ولی یافته های علمی می گویند ما از نسل پریمات ها هستیم و به مرور تکامل پیدا کرده ایم!!
    چه ارتباطی هست بین این دو؟!
    پریماتها از زمانی که پی بردند باید ستر عورت کنند از اون به بعدآدم شدند دیگه همین !!!


    درضمن ایاتی در تایید تکامل هم وجود دارد مثل

    ـ « و جعلنا من الماء کل شیء حی»

    « و هر چیز زنده را از آب بوجود آوردیم.»

    ونشان می دهد که تمام موجودات ریشه ی یکسانی و بعد تمایز و تکامل می یابند



    و الله خلق کل دابة من ماء فمنهم من یمشی علی بطنه و منهم من یمشی علی رجلین و منهم من یمشی علی اربع یخلق الله ما یشاء » [6].

    « و خداوند تمام جنبندگان را از آب آفرید،‌پس برخی از آنها بر روی شکم خود (خزندگان ) و برخی بر دو پا و برخی از آنها بر چهار پای خود راه می‌روند، خداوند هر آنچه بخواهد می‌آفریند.»

    این آیه ی فوق هم برای تایید پیشرفت تکامل ( از آغاز آفرینش موجودات از آبها و بعد پیشرفت تکاملی آنها)


    إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ(آل عمران/33)

    به يقين خداوند آدم و نوح و خاندان ابراهيم و خاندان عمران را بر مردم جهان برتري داده است

    نشان می دهد که آدم اولین در نوع خود نبوده است بلکه برگزیده از نوع خود شد

    وَقَدْ خَلَقَكُمْ أَطْوَارًا(نوح/14)

    و حال آنکه شما را مرحله به مرحله آفریده است

    آیه ی فوق هم دلیلی برای تکامل انسان ( از مراحل پست تاتمایز و تکامل از پریماتها )
    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۵/۰۵ در ساعت ۲۲:۵۲

  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم قرآن وحدیث
    نوشته
    168
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    742



    این حرف شما مانند نظریه تکاملی داروین بوده که در زمان خود داروین بطلان آن ثابت شد
    اما آیه شریفه که می فرماید :والله خلق کل دابه من ما (45نور) منظور آب نطفه است و ديگر اينكه منظور پيدايش نخستين موجود است، زيرا هم طبق بعضى از روايات اسلامى اولين موجودى را كه خدا آفريده آب بوده و انسانها را بعدا از آن آب آفريد و هم طبق فرضيه‏هاى علمى جديد نخستين جوانه حيات در درياها ظاهر شده، و اين پديده قبل از همه جا بر اعماق يا كنار درياها حاكم شده است.
    اما در مورد حضرت آدم که میگوید :من ملک بودم وفردوس برین جایم بود آدم آورد بدین دیر خرآب آبادم باید یاد آور شد که بهشتی که حضرت آدم در آن بوده بهشت برین نیست چون در بهشت امر ونهیی وجود ندارد در صورتی که خداوند به آدم امر میکند که به یکی از در ختان بهشت نزدیک نشوند ولا تقربا هذه الشجره فتکون من الخاسرین دیگر اینکه بهشت هنگامی که داخل آن هستند همیشگی است وخارج شدن ندارد(( أَمَّا الَّذِينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خالِدِينَ فِيها ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ إِلَّا ما شاءَ رَبُّكَ عَطاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ"و اما كسانى كه نيكبخت شده‏اند، تا آسمانها و زمين برجاست، در بهشت جاودانند، مگر آنچه پروردگارت بخواهد. [كه اين‏] بخششى است كه بريدنى نيست. (هود /108)
    عشقت رسد به فرياد ازخود به سان حافظ قرآن زبر بخواني در چارده روايت

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم قرآن وحدیث
    نوشته
    168
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    742



    اما در مورد آیه 33 آل عمران خداوند آدم و نوح و خاندان ابراهيم و خاندان عمران را بر عالميان برگزيد" (إِنَّ اللَّهَ اصْطَفى‏ آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهِيمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمِينَ).
    " اصطفى" از ماده" صفو" (بر وزن عفو) به معنى خالص شدن چيزى است و صفوة به معنى خالص هر چيزى است، سنگ صاف را در لغت عرب از اين نظر صفا مى‏گويند كه داراى خلوص و پاكى است، بنا بر اين اصطفاء به معنى انتخاب كردن قسمت خالص چيزى است.
    آيه فوق مى‏گويد:" ما آدم و نوح و خاندان ابراهيم و عمران را برگزيدي اين گزينش،یا تكوينى است و يا تشريعى، به اين معنى كه خداوند آفرينش آنها را از آغاز، آفرينش ممتازى قرار داد، هر چند با داشتن آفرينش ممتاز، هرگز مجبور به انتخاب راه حق نبودند، بلكه با اراده و اختيار خود اين راه را پيمودند، سپس به خاطر اطاعت فرمان خدا و تقوا و پرهيزكارى و كوشش در راه هدايت انسانها، امتيازهاى جديدى كسب كردند كه با امتياز ذاتى آنها آميخته شد و به صورت انسانهايى برگزيده درآمدند.
    و در آيه بعد مى‏افزايد:" آنها فرزندان و دودمانى بودند كه بعضى از بعض ديگر گرفته شده بودند" (ذُرِّيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ).اين برگزيدگان الهى از نظر اسلام و پاكى و تقوا و مجاهده براى راهنمايى بشر همانند يكديگر بودند، و همچون نسخه‏هاى متعدد از يك كتاب كه هر يك از ديگرى اقتباس شده باشد
    .
    عشقت رسد به فرياد ازخود به سان حافظ قرآن زبر بخواني در چارده روايت

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم قرآن وحدیث
    نوشته
    168
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    742



    اما آیه سوره نوح (وَ قَدْ خَلَقَكُمْ أَطْواراً) اشاره به مراحل جنینی میکند نخست" نطفه" بى‏ارزشى بوديد، چيزى نگذشت كه شما را به صورت" علقه" و از آن پس به صورت" مضغه" در آورد، سپس شكل و اندام انسانى به شما داد،

    عشقت رسد به فرياد ازخود به سان حافظ قرآن زبر بخواني در چارده روايت

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    چشم و دلی مجاب و کمی پنجره!
    نوشته
    1,219
    حضور
    12 روز 11 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    464
    صلوات
    12347



    ولی نظریه ی داروین که رد نشده!! شده؟!!!
    جناب امیدوار یعنی شما می فرمایید که ما از نسل پریمات ها نیستیم؟

    اِنَّ النّاسَ عَبیدُ الدُّنْیا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ یَحوطونَهُ ما دَرَّتْ مَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّیّانونَ؛

    به راستى که مردم بنده دنیا هستند و دین لق لقه زبان آنهاست
    تا جایى گرد دین می گردند که معاش آنها تامین باشد
    و چون در معرض امتحان قرار گیرند، دینداران کم مى‏ شوند


    حسین ابن علی علیه السلام
    تحف العقول، ص 245





  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    نقل قول نوشته اصلی توسط Maryam91 نمایش پست ها
    ولی نظریه ی داروین که رد نشده!! شده؟!!!
    جناب امیدوار یعنی شما می فرمایید که ما از نسل پریمات ها نیستیم؟
    با سلام
    در اینجا توضیح داده شده !!


    http://www.askdin.com/showthread.php?t=943

    http://www.askquran.ir/showthread.php?t=5767
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۵/۰۶ در ساعت ۱۴:۱۲
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  15. صلوات ها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود