حضرت آدم یا پریمات ها؟!
تبهای اولیه
[=#e36c0a][="][=14][b
[="]چه ارتباطی هست بین این دو؟![/]
[="Red"] پریماتها از زمانی که پی بردند باید ستر عورت کنند از اون به بعدآدم شدند دیگه همین [/]!!!:Ealam:
درضمن ایاتی در تایید تکامل هم وجود دارد مثل
ـ « و جعلنا من الماء کل شیء حی»
[="blue"]« و هر چیز زنده را از آب بوجود آوردیم.»[/]
ونشان می دهد که تمام موجودات ریشه ی یکسانی و بعد تمایز و تکامل می یابند
و الله خلق کل دابة من ماء فمنهم من یمشی علی بطنه و منهم من یمشی علی رجلین و منهم من یمشی علی اربع یخلق الله ما یشاء » [6].
[="Blue"]« و خداوند تمام جنبندگان را از آب آفرید،پس برخی از آنها بر روی شکم خود (خزندگان ) و برخی بر دو پا و برخی از آنها بر چهار پای خود راه میروند، خداوند هر آنچه بخواهد میآفریند.» [/]
این آیه ی فوق هم برای تایید پیشرفت تکامل ( از آغاز آفرینش موجودات از آبها و بعد پیشرفت تکاملی آنها)
إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى[="Red"] آدَمَ[/] وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ(آل عمران/33)
به يقين خداوند آدم و نوح و خاندان ابراهيم و خاندان عمران را بر مردم جهان برتري داده است
نشان می دهد که آدم اولین در نوع خود نبوده است بلکه برگزیده از نوع خود شد
[="Red"] وَقَدْ خَلَقَكُمْ أَطْوَارًا[/](نوح/14)
[="Blue"]و حال آنکه شما را مرحله به مرحله آفریده است [/]
آیه ی فوق هم دلیلی برای تکامل انسان ( از مراحل پست تاتمایز و تکامل از پریماتها )
این حرف شما مانند نظریه تکاملی داروین بوده که در زمان خود داروین بطلان آن ثابت شد
اما آیه شریفه که می فرماید :والله خلق کل دابه من ما (45نور) منظور آب نطفه است و ديگر اينكه منظور پيدايش نخستين موجود است، زيرا هم طبق بعضى از روايات اسلامى اولين موجودى را كه خدا آفريده آب بوده و انسانها را بعدا از آن آب آفريد و هم طبق فرضيههاى علمى جديد نخستين جوانه حيات در درياها ظاهر شده، و اين پديده قبل از همه جا بر اعماق يا كنار درياها حاكم شده است.
اما در مورد حضرت آدم که میگوید :من ملک بودم وفردوس برین جایم بود آدم آورد بدین دیر خرآب آبادم باید یاد آور شد که بهشتی که حضرت آدم در آن بوده بهشت برین نیست چون در بهشت امر ونهیی وجود ندارد در صورتی که خداوند به آدم امر میکند که به یکی از در ختان بهشت نزدیک نشوند ولا تقربا هذه الشجره فتکون من الخاسرین دیگر اینکه بهشت هنگامی که داخل آن هستند همیشگی است وخارج شدن ندارد(( أَمَّا الَّذِينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خالِدِينَ فِيها ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ إِلَّا ما شاءَ رَبُّكَ عَطاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ"و اما كسانى كه نيكبخت شدهاند، تا آسمانها و زمين برجاست، در بهشت جاودانند، مگر آنچه پروردگارت بخواهد. [كه اين] بخششى است كه بريدنى نيست. (هود /108)
اما در مورد آیه 33 آل عمران خداوند آدم و نوح و خاندان ابراهيم و خاندان عمران را بر عالميان برگزيد" (إِنَّ اللَّهَ اصْطَفى آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهِيمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمِينَ).
" اصطفى" از ماده" صفو" (بر وزن عفو) به معنى خالص شدن چيزى است و صفوة به معنى خالص هر چيزى است، سنگ صاف را در لغت عرب از اين نظر صفا مىگويند كه داراى خلوص و پاكى است، بنا بر اين اصطفاء به معنى انتخاب كردن قسمت خالص چيزى است.
آيه فوق مىگويد:" ما آدم و نوح و خاندان ابراهيم و عمران را برگزيدي اين گزينش،یا تكوينى است و يا تشريعى، به اين معنى كه خداوند آفرينش آنها را از آغاز، آفرينش ممتازى قرار داد، هر چند با داشتن آفرينش ممتاز، هرگز مجبور به انتخاب راه حق نبودند، بلكه با اراده و اختيار خود اين راه را پيمودند، سپس به خاطر اطاعت فرمان خدا و تقوا و پرهيزكارى و كوشش در راه هدايت انسانها، امتيازهاى جديدى كسب كردند كه با امتياز ذاتى آنها آميخته شد و به صورت انسانهايى برگزيده درآمدند.
و در آيه بعد مىافزايد:" آنها فرزندان و دودمانى بودند كه بعضى از بعض ديگر گرفته شده بودند" (ذُرِّيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ).اين برگزيدگان الهى از نظر اسلام و پاكى و تقوا و مجاهده براى راهنمايى بشر همانند يكديگر بودند، و همچون نسخههاى متعدد از يك كتاب كه هر يك از ديگرى اقتباس شده باشد.
اما آیه سوره نوح (وَ قَدْ خَلَقَكُمْ أَطْواراً) اشاره به مراحل جنینی میکند نخست" نطفه" بىارزشى بوديد، چيزى نگذشت كه شما را به صورت" علقه" و از آن پس به صورت" مضغه" در آورد، سپس شكل و اندام انسانى به شما داد،
[=Fixedsys]ولی نظریه ی داروین که رد نشده!! شده؟!!!:Gig:
[=Fixedsys]جناب امیدوار یعنی شما می فرمایید که ما از نسل پریمات ها نیستیم؟
[=Fixedsys]ولی نظریه ی داروین که رد نشده!! شده؟!!!:Gig:
[=Fixedsys]جناب امیدوار یعنی شما می فرمایید که ما از نسل پریمات ها نیستیم؟
[=Century Gothic]با سلام
در اینجا توضیح داده شده !!