جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: پیرامون حجاب اجباری

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    4
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    26

    پیرامون حجاب اجباری




    و چه آیه ی زیبایی است : قل هاتو برهانکم ان کنتم صادقین
    با سلام خدمت دوستان

    این مطلب رو دیروز در قسمت نظر سنجی حجاب اجباری هم گذاشتم ولی دیدم اگه به عنوان موضوع جدید روش بحث بشه مفید تره ( یه کمی هم به مطالب قبلی اضافه کردم.)

    خواهش می کنم توجه کنید اگر تا قیامت هم هر کسی نظر خودش رو بیان کنه سودی عاید جمع نمیشه الا اینکه با یه طرز فکر جدید آشنا بشه.

    برای همین من یه پیشنهاد دارم و اون هم بررسی سیره ی پیامبر و اهل بیت در مورد حجاب اجباریه

    البته اول من موضع خودم رو مشخص می کنم . باید بگم من با حجاب اجباری مخالفم منتها نه از روی هوا بلکه تا حدودی تحقیق کردم و بهش رسیدم.

    همون طور که اطلاع دارید حکومت اسلامی یکی در زمان پیامبر (ص) به اجرا در اومد دیگری در زمان حضرت علی (ع) و هم چنین اوایل حکومت امام حسن که مشکلات این آخری رو شما بهتر از من میدونید.

    اونچه واضحه در سرتاسر دوره حکومت اسلامی پیامبر به هیچ عنوان پدیده ای به عنوان حجاب اجباری نبوده ( زنان آن دوران در چهار گروه طبقه بندی میشوند : مسلمانان و اهل کتاب و کفار و ... الان دقیقش یادم نیومد ولی از هر محققی سوال کنید راحت بهتون میگه) برید بپرسید که آیا غیر مسلمانان مجبور بودند در جامعه ی مسلمانان حجاب اجباری داشته باشند یانه!

    (تو پرانتز می پرسم : تا به حال رفتین به طور خصوصی از علما - اگه نتونستید شاگردان مراجع که منصف و اهل علم و مباحثه هستن - در این مورد بپرسین اگه نرفتین توصیه می کنم حتما برین من رفتم و به خیلی جواب ها رسیدم )

    دوستان اشاره کرده بودند که در زمان علی (ع) سه جنگ افتاده بوده و شرایط جامعه چنین و چنان بوده ، ببینید ، این ها دلایل متقن نیست و در حد حدسیات است شما از کجا میدونی که اگر شرایط طور دیگری بود حضرت حجاب را اجباری میکرد؟
    پس خواهش میکنم از این به بعد با حدسیات مباحثه نکنیم و معیار ما کتاب خدا و سنت رسول و اهل بیت باشد.

    آیات حجاب هم توضیح دهنده ی حجاب مناسب مسلمین است ، برداشت از آیات قران هم مراتبی دارد یه نفر عادی مثل من ظاهر آیه رو میبینه یه نفر اهل علم روش تفسیر می نویسه و تحلیل های مختلفی میاره ولی بعضی آیات آنقدر واضح است که اگر تفسیرش رو هم ندونی لا اقل با خوندن ترجمه راه رو اشتباهی نمیری . تا اونجایی که من خوندم و اطلاع دارم و عقل هم حکم می کنه این آیات مربوط به مسلمانان است . اگر اشتباه میگم خواهشمندم با دلیل راهنماییم کنین.

    تو همین حکومت اسلامی کشور خود ما هم در این زمینه اختلاف هست ، مثل نظر آیت ا... طالقانی که مستندات حرف هاشون در مورد اینکه نباید حجاب اجباری باشد تو آرشیو روزنامه ها موجوده.

    * تازه خیلی اختلافات دیگری هم هست که اگه برنامه هایی شبیه به مناظره بین علما برگزار شه خیلی مطالب رو برای ما روشن می کنه.

    * یکی از راه های شناخت حق و باطل هم همینه . حق چون در حقانیتش یقین وجود داره و مستدله ، باطل همیشه از مواجه با اون امتناع می ورزه

    من معتقدم اگر قانونی در حکومت اسلامی تصویب میشه باید حتما اسلامی باشه یعنی علمای مسوول تایید کنن. در مورد حجاب اجباری هم من وقتی قانع میشم که تمام مراجع صراحتا حکم عدم استفاده از حجاب در جامه رو بیان کنند و تعزیرش رو هم مشخص کنند.

    در حال حاضر در مورد حجاب تو کشور قانونی نداریم که بگه اجباریه ،الا مصوبه ی شورای عالی انقلاب فرهنگی که در این مورد وجود داره.

    برای من یه سوال پیش اومده و اونم اینه که اگر حجاب اجباری بطور محکم مورد نظر اسلام هست چرا نمیان تو مجلس لایحه بدن و بعد از تصویب مجلس بره شورای نگهبان و به عنوان قانون موافق احکام اسلام به تصویب برسه؟

    ضمنا اگر حجاب اجباری در سیره ی اهل بیت بوده دوستان لطف کنن چند مورد تعذیر جهت کسانی که رعایت نمی کردن و توسط حکومت پیامبر و یا اهل بیت مورد تعذیر واقع شدند رو ذکر کنن متشکر میشم.

    در آخر پرسش عقلانی دیگری هم دارم : ما که توی قرآن آیه حجاب داریم آیاتی مثل " لا اکراه فی الدین ... " و " لکم دینکم و لی دین " و ... هم داریم که به صراحت اجازه میدهد که هر کس در انتخاب دین آزاد باشد.

    حال پرسش اینجاست در عصر حاضر محدوده ی هر کشور به طور دقیق مشخص گردیده است و هیچ فردی اجازه ندارد به راحتی از کشوری به کشور دیگری کوچ کند چگونه می توان به فردی که معتقد به اسلام و حجاب نیست آزادی انتخاب داد در حالی که هر جای کشور که باشد باید قوانین دین دیگر را تحمل نماید؟

    دوستانی که بحث جوامع و شرایط زندگی صدر اسلام و زمان ائمه (علیهم السلام) رو مطرح می

    کنن یه نگاه هم به جوامع الان بندازن بد نیست :

    چون یه کم خارج از بحثه تو پرانتز میگم : (خونه ها آپارتمانی - فضاهای بازی همه اکثرا مال مردها - دوچرخه سواری برای دختر زشته - پارک که قربونش برم - اصلا جایی هست دختر ورزش کنه؟ و ... خودتون بقیه ی اختلافای زمانه رو برین در بیارین . خواهش میکنم برید و با علمای اطرافتون مطرح کنید و جواب بخواهید مطمئنا اون ها هم خوشحال میشن چنین مسائلی مطرح بشه چون اگه نشه میشه عقده و یه وقت خدایی نکرده سر باز میکنه.)

    در پایان از مدیریت سایت که پاسخ ها رو چک می کنن خواهش میکنم به موضوع من به عنوان یه نفر که با اسلام و مسلمین دشمنه و ... نگاه نکنن و بذارن دوستان تمام قسمت ها رو بخونن بلکه منم از جوابشون استفاده کنم و بحث بی نتیجه نمونه
    .

    فبشر عبادی الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه

    با تشکر


  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    علاقه
    علم
    نوشته
    230
    حضور
    23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    10
    صلوات
    1194



    سلام دوست عزیز
    حجاب یک قفس نیست که ما از رفتن در زیر آن فرار کنیم . حجاب یک امنیت است . امنیت در مقابل گناه کردن نه فقط برای خود فرد بلکه برای تمام افراد جامعه.
    چرا حجاب اجباری شد؟
    وقتی یک بیماری در جامعه رواج پیدا می کند واکسن زدن برای تمام افراد اجباری می شود .
    می توانیم بگوییم چرا ؟ نه ، چون باعث نجات جان تمام افراد می شود و اگر کسی واکسن نزند و بیمار ویروسی باشد به دیگران انتقال می دهد .
    حالا شما بگو اگر نداشتن حجاب باعث نابودی تمام عقاید وتمام حرمتها شود ، اگر باعث شود امنیت جانی مالی جامعه به خطر بی افتد آنگاه چی؟
    آیا حوادث روزنامه ها را می خوانید ؟
    ندیدی نوشتن که چگونه مردم تمام حد و مرزها را فراموش کردن .
    چرا مردها به خودشان اجازه می دهند هر رفتاری با دختر ان جوان کنند؟
    اینها تمام برا ی بد حجابی و بی حجابی است .
    هیچ مردی به خودش اجازه نمی دهد به دختر با حجاب که هیچ گونه جلب توجه ی نداشته باشد جسارت کند و توهین کند .
    وقتی ما نمی فهمیم که با بد حجابی خود چه ضرری به جامعه می زنیم پس باید اجباری شود .
    مثل کمربند ماشین .
    که تا چند سال پیش کسی نمی بست ولی از وقتی که جریمه کردن همه تا پلیس را می بینند می بندن .
    خوب آن موقع کسانی بودند که گفتن چرا باید کمر بند ببندیم و چرا اجبار است ولی بعد از چند وقت دیدن چه فایده ای دارد .
    حال هم چون ما نمی توانیم درک کنیم که چه فایده ای دارد برای همین در مقابل آن جبهه می گریم .
    ما خودمان باعث این شدیم که حجاب اجباری شود نه کس دیگه.

    حجاب یک صدف است که مروارید را درون خود حفظ می کند



    ویرایش توسط AsRaR : ۱۳۸۹/۰۴/۲۵ در ساعت ۱۵:۲۱
    دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
    کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

    گفتند یافت می نشود گشته ایم ما
    گفت آنکه یافت مینشود آنم آرزوست

  5. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    4
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    26



    نقل قول نوشته اصلی توسط اسرا نمایش پست ها
    حالا شما بگو اگر نداشتن حجاب باعث نابودی تمام عقاید وتمام حرمتها شود ، اگر باعث شود امنیت جانی مالی جامعه به خطر بی افتد آنگاه چی؟ آیا حوادث روزنامه ها را می خوانید ؟ ندیدی نوشتن که چگونه مردم تمام حد و مرزها را فراموش کردن . چرا مردها به خودشان اجازه می دهند هر رفتاری با دختر ان جوان کنند؟ اینها تمام برا ی بد حجابی و بی حجابی است .
    با سلام و تشکر از پاسختون دوست گرامی

    قبل از اینکه وارد بحث بشم خوبه یه نکاتی رو راجع به خودم بگم چون شناخت اعتقادات طرف مباحثه بی سود نباشه ضرری نداره.

    - بنده هیچ کدوم از فوایدی رو که گفتید رد نمی کنم که هیچ بهش معتقد هم هستم ضمنا همسر بنده کاملا محجبه هستن و از حجاب چادر استفاده می کنن.
    پس فکر نکنید با یه آدم ضد حجاب و ضد دین دارین بحث میکنین.

    بحث من تنها در مورد اجباره که چند نکته رو اشاره می کنم

    از اصولی که همیشه توی یه بحث لازمه رعایت شه صحبت کردن با دلیل و منطق روشن ، استفاده از کلام خدا ، احادیث ائمه ، نظرات مختلف علمای دین و ... است.

    متاسفانه ما از اسلام نماز و روزه و حجاب انجام میدیم ( در مورد خیلی ها از جمله خودم بهتره بگم فقط به نمایش می زاریم )

    چون تو مشخصاتتون نوشته بودین در حال تحقیق در مورد اسلام هستید می خوام توجه شما رو به چند نکته جلب کنم

    به این احادیث توجه کنین :

    تمام بدی ها در خانه ای نهاده شده که کلید آن دروغ است

    غیبت کردن از زناکاری بدتر است

    و یا در قرآن داریم : اگر دوست دارید گوشت برادر مرده تان را بخورید پس غیبت او را بکنید!

    و باز در قرآن آمده : ویل لکل همزه لمزه : وای بر هر عیب جوی مسخره کننده ای و در نهایت فرد شامل این صفات را در آتش توصیف می کند!

    نظیر این آیات و احادیث که با لحن شدید نسبت به اعمالی مثل دروغ و غیبت و تهمت و مال حرام و خوردن مال یتیم و بیت المال و ... به وفور در احادیث شیعه یافت می شود

    حال که قرار شد مستند صحبت کنیم خوشحال می شم چند حدیث و یا آیه که فردی که حجاب را رعایت نکرده را با این شدت مورد خطاب قرار دهد برایم نقل کنید.

    واقعا فکر می کنید حجاب به تنهایی باعث شده وضع جامعه ی ما چنین و چنان شود ؟ بنده معتقدم خیر بلکه دوری از ارکان اساسی اسلام و عمل نکردن به این چنین اموری به مراتب بیشتر کمر جامعه ی اسلامی را شکسته است.


    دنیا دنیای ارتباطات شده و مطمئن باشید کسی که تهذیب نفس نداشته باشد از طریق فیلم و اینترنت و ... هر فیلم و تصویر مستهجنی برای او قابل دسترسی است.

    مهلک تر از همه ی اینها عدم امر به معروف و نهی از منکر است ، نه به معنایی که عامه مردم می شناسند بلکه از نوعی برتر و موثر تر از برخورد های سطحی رایج.

    آنچه در جامعه ی ما احساس نا امیدی را تزریق می کنه و جوانان ما را به سوی دام شیطان می کشانه چه عواملی است؟

    اگر در جامعه آشکارا ظلمی صورت بگیره و با اون برخورد نشه این خطر کمی نیست.

    حتما تو اخبار غرب خوندین که هر از گاهی بعضی مسئولین رده های مختلف - حتی تو سطح نخست وزیر و غیره - به اتهام فساد مالی یا اخلاقی به دادگاه میرن ، محاکمه میشن ،استعفا می دهن و ...

    یعنی تو کشور ما این فسادها اصلا نیست ؟ آیا برخورد با موارد اینچنینی نهی از منکر ی بزرگ نیست؟

    نمی خوام وارد مسائل حکومتی بشم فقط یه مثال کوچک میزنم که خبرش رو شاید خونده باشین :
    مامور رده بالای نیروی انتظامی (رئیس پلیس امنیت عمومی یه شهر معروف) در منزلی با چند زن دسگیر میشه و فقط محترمانه براش مراسم تودیع و معارفه می گیرن. ( خبر مراسمش هم اعلام شد ولی نگفتن چرا رفت )

    نهج البلاغه که بهد از قرآن کتاب دوم ما شیعیانه پر از این طور مسائل ، هم مسائل حکومتی هم مسائل فردی و اعتقادی و عقلی

    نامه های علی (ع) رو حتما از نهج البلاغه بخونید و ببینید که تاکیدش رو چه موضوعاتیه .


    دوست گرامی

    همانطور که گفتم معتقد به حجاب و فواید آن هستم اما اگر اجباری شد خاصیت خود را از دست می دهد.

    ببخشید باید برم برای انجام کاری بعدا مطالب بیشتری رو تو این موضوع و در این باره می نویسم.


    با تشکر مجدد از حساسیت شما روی این مباحث.

  6. صلوات ها 2


  7. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    علاقه
    فلسفه و کلیه معقولات ، ادیان و مذاهب ، علوم رایانه
    نوشته
    106
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    275



    قابل توجه مدیر محترم تالار :

    این تاپیک باید با موضوع مشابهش ادغام شود :
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=3880

    کاملا تکراری و موازی هستند

    *****
    قل هاتو برهانکم ان کنتم صادقین (البقره-111)
    بگو اگر از راستگویان هستید ، پس برهان خود را ارائه کنید.
    *********

  8. صلوات


  9. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    علاقه
    علم
    نوشته
    230
    حضور
    23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    10
    صلوات
    1194



    بازهم سلام

    فکر کنم ما حتما نباید استدلالهای فقط از قرآن بیاریم با احادیث.

    شما که انسان آگاه به جامعه و مسائل دینی هستین می دانید که بعضی زمانها مراجع و رهبر جامعه می توانند احکامی را برای حل مشکلات جامعه بدهند .
    چون امکان دارد این مسائل در جای از احادیث نیامده باشد و جوابی نداشته باشد (مشکلات دنیای مدرن) آنگاه آنها باید بنا بر احادیث مشابه یا با کمک گیری از بعضی احادیث که مربوط به این موضوع می شود این مسئله را هل کنند.

    خوب رهبر جامعه ی ما اعلام کرد که مسئولین برای مشکل بد حجابی در جامعه فکری کنند.

    من نوع رفتار بعضی از آنها را شاید قبول نداشته باشم ولی باید کاری برای جامعه کرد و این را خوب می دانم که با حرف هم نمی شود کار ی انجام داد.

    برای رفع مشکل بدحجابی در جامع که به سرعت دارد گسترش پیدا می کند با تبلیغ و گفتگو نمی شود کاری کرد.

    چون رسانه های غرب از ما قوی تر و در جهت مخالف ما کار می کنند.

    خوب من از شما می پرسم شما به عنوان یک عضو از این خانواده ی بزرگ ایرانی برای حل این چه پیشنهادی دارید؟؟
    ویرایش توسط AsRaR : ۱۳۸۹/۰۴/۲۸ در ساعت ۱۹:۱۴
    دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
    کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

    گفتند یافت می نشود گشته ایم ما
    گفت آنکه یافت مینشود آنم آرزوست

  10. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    4
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    26



    با سلام

    باید بگم اصلا هم انسان آگاه به مسائل جامعه و این جور چیز ها نیستم و صرفا مطالبی رو که پیش میاد و مطالعه می کنم بیان می کنم. بگذریم.

    در ابتدا مسیری تو ذهنم هست و فکر می کنم موثر ترین راه هست رو تشریح می کنم و بعد از اون هم سعی می کنم مطالبی رو در ارتباط وظایف رهبران حکومت های اسلامی بنویسم.

    اولین و مهم ترین راهکارهای اصلاح جامعه اولویت بنده مشکلات جامه به ترتیب اهمیت تأثیر گذاری در حفظ نظام جمهوری اسلامیه . امام خمینی فرمودند : " حفظ نظام از اوجب واجبات است "

    اما این جمله به نظر من بد تعبیر شده همیشه با قدرت و خشونت نظام حفظ نمیشه بلکه مهمترین طریقه ی حفظ نظام اصلاح مداوم کاستی ها ست به نحوی که اعتماد مردم نسبت به نظام جلب شود بطوریکه احساس کندد در یک حکومت اسلامی زندگی می کنند و شیرینی مساوات و برابری در برابر قانون رو بچشند و هر روز شاهد افزایش فاصله بین قشر ضعیف و مرفه نباشند چرا علی (ع) می فرمایند " کاد الفقر این یکون کفرا "


    - طریقه ی برخورد با رسانه ها

    در این مورد من نظر دکتر حسن عباسی رو می پسندم. نمی دونم برنامه های ( دیروز امروز فردا ) شب های اخیر رو دیددید یا نه . برداشت کلی من از این مباحث از این قراره :

    وقتی در شبکه های خارجی برنامه ای پخش میشه که میدونیم اثرهاش رو جامعه زیاده باید به مردم معرفی کنیمش و زیان های اون رو هم بیان کنیم و مطمئن باشیم که این تبلیغ بری اون برنامه نیست.
    الان دیگه خیلی ها برنامه های ماهواره میبینند و اثر پذیری هم دارند. پس ما حتما باید اون ها رو آزادانه نقد و به مردم معرفی کنیم و خطرات ناشی از اون رو از این طریق خنثی کنیم به عبارتی حالا که مردم این را رو در هر حال میرن پس ما که نمیتونیم جلوی رفتنشون رو بگیریم حداقل یه چراغ به اونا بدیم تا گم نشن یا تو چاله نیوفتن.

    به نظر من در مورد اخبار هم باید این چنین باشه. وقتی مردم خبرهایی رو در رسانه های غربی میبینند که تو تلویزیون ما اصلا بهش پرداخته نمیشه و سانسور میشه این شروع یک بی اعتمادی بین مردم نسبت به حکومته چرا که می بینند چیز هایی از اونا مخفی میشه. حق مردمه که بدونند در مملکتشون چی میگذره.

    نترسیم از اینکه مردم بعضی مشکلات نظام رو بفهمند از این بترسیم که این اخبار رو از بقیه دریافت کنن و باعث شه به نظام پشت کنن.

    وقتی چنین شد و مردم به ارکان اصلی اعتماد کنند به اکثرا به امور جنبی اون هم تمکین می کنند.

    شما فرض کنید از یک دانشگاه عالی و مجهز که نظم بسیار خوب و پرسنلی محترم و با شخصیت و دانشجویانی مودب و ممتاز داره بورس میگیرید. حالا اگر یکی از قوانین این دانشگاه این باشه که مثلا کفش پاشنه بلند نپوشید ، با کمال میل به این قانون تن در نمی دادید؟

    حالا اگر یه جای تو سطح پایین با مشکلات فراوان بدون خوابگاه و حداقل امکانات آموزشی برای تحصیل مشغول می شدید پول هم خرج می کردید تازه باید قوانین این چنینیش رو هم رعایتمی کردید باعث نمیشد اعصابتون به هم بریزه؟

    عکس العمل های مردم آیینه ی رفتار حکومته مگر عده ای قلیل که تو همه ی جوامع هستند و کنترل اونها اونقد ها هم سخت نیست.

    --------

    اما در مورد رهبران جامعه اسلامی

    اگر رهبری گفتند " در مورد بد حجابی فکری بکنید " ما هم باید واقعا فکری بکنیم فکر می کنم منظور ایشون هم اینه که راهکار مناسب پیدا کنیم نه اینکه فکر نکرده کار کنیم و صورت مسأله رو پاک کنیم.

    ( بهتره در این موارد نقل قول همراه با آدرس ذکر بشه تا بشه بهتر به اون استناد کرد مثلا بگیم رهبری در فلان سخنرانی در فلان تاریخ گفتند ... )

    در مورد حکم حکومتی هم هیچ انسان خداترس و با تقوایی حلال خدا رو حرام ، و حرامش رو حلال نمی کنه و قطعا برای اون دلیل محکمی داره که قابل بیانه و بی علت هیچ کس چنین کاری رو انجام نمیده


    مثل حکم تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی که به دلایلی که همه می دونیم تصمیم به صدور این حکم گرفتند.

    در این مورد فکر می کنید بعد از این حکم همه مجبور بودند از تنباکو استفاده نکنند ؟

    آیا کسی کسی را مجبور می کرد و یا به خاطر اعتقاد محکم مردم عده ی قلیل ناراضی هم حداقل در ظاهر رعایت می کردند ( از جمله خود شاه )

    رهبری بارها از لزوم راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی صحبت کرده اند اما تا کنون چه اقدامی در این راستا صورت گرفته است؟

    دلیل آن هم معلوم است وقتی کسی منافع خود را در تضاد با این امور می بیند قطعا اقدامی نخواهد کرد.
    وقتی آزاد اندیشی مطرح شد یعنی کسی نمی تواند با استفاده از ابزارهای مختلف اندیشه ی خود را تحمیل کند. یعنی شنونده نظرات مختلف را می شنود و اگر مغرض نباشد و به فطرت خود مراجعه کند سخن با پشتوانه محکم را بر میگزیند. ( فبشر عبادی الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه )


    --------------

    در یک سطح بالاتر ، شما 20 سال دیگر را در نظر بگیرید. عمر دست خداوند است و ما همه محکوم به رفتن. فرض کنید فرد دیگری به رهبری جامعه اسلامی برگزیده شده ، می خواهید ببینید که آیا حکومت تحت امر او اسلامی است یا خیر؟ از کجا معلوم است و چه معیاری دارید؟


    این اتفاق چندین سال پس از وفات پیامبر افتاد و در جنگ جمل عده ای ما بین علی (ع) و عایشه و طلحه و زبیر مانده بودند که کدام طرف حق است.

    نظیر این اتفاق در جنگ صفین هم روی داد و عده ای به علی (ع) گفتند چگونه با کسانی بجنگیم که کتابشان با ما یکی است ، آنها مانند ما اذان می گویند و نماز می خوانند و...

    در جنگ جمل علی (ع) به فردی که چنین سوالی را مطرح کرد فرمود " حق را بشناس تا اهلش را بشناسی و باطل را بشناس تا اهل آن را بشناسی " ( نقل شده از کتاب جاذبه و دافعه ی علی (ع) اثر استاد مرتضی مطهری)

    به نظر بنده بهترین معیار ارزیابی حکومت اسلامی نهج البلاغه است که سخنانی گاه عجیب در آن نقل شده که شخص بنده وقتی پاره ای از آن را خواندم در مسلمانی خود شک کردم و متاسفانه نشانه های اهل باطل را بیشتر در خود و جامعه ی حاضر دیدم و با خودم فکر کردم اگر در یکی از این دو جنگ حضور داشتم طرف کدام سپاه را می گرفتم و نتوانستم به طور قطع اظهار نظر کنم.

    قطعا ما همواره در معرض آزمایش هستیم انشاء ا... که به با توکل بر خدا و تکیه بر قرآن و عترت پیامبر این دو امانت گران بها را حق را از باطل بشناسیم و وظیفه ی خود را در آگاه سازی عموم جامعه از تفکرات ناب اسلام بخوبی انجام دهیم.

    والسلام علی من التبع الهدی

  11. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود