از اين شاخه به اون شاخه---- شيعه پاسخ نمي شنود

تب‌های اولیه

2 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
از اين شاخه به اون شاخه---- شيعه پاسخ نمي شنود

با سلام

خدمت دوستان بزرگوار و تبريك اعياد شعبانيه

همان طور كه مستحضريد اخيرا كاربراني مطالبي در سايت مطرح مي كنند وشيعه را به عدم پاسخ كويي متهم مي كنند

مثلا
http://www.askdin.com/showthread.php?t=6229&p=33546

سوالاتي مطرح مي كنند كه تمام جواب هاي اين بزرگوار به صورتي كاملا منطقي و استدلالي داده مي شود ولي كو گوش شنوا

و باز همان مطالب خود را تكرار مي كنند و انگار نه انگار كه اين مطالب را به انها مي نويسند

البته دوستان تايپكي هم زده بودند با اين عنوان

http://www.askdin.com/showthread.php?t=5322&page=2

سوالات نفس گير از اهل سنت .

بنده هم در همين راستا اين تايپك را كليد مي زنم تا دوستان اگر خودشان سوالاتي در مورد هر عقيده و عملي كه از اهل سنت مي بينيد و مي شنويد بفرماييد تا دوستان اهل سنت جواب گو باشند

پس شيعه هم منتظر جواب مي نشيند هر چند شيعه 1400 سال است كه جوابي نمي شنود
غير از تكفير و تهمت و.....

سلام و درود بر طاهای گرامی

تعریف سنت رسول الله چیست ؟ آیا سخنان خلفای...

بسم الله الرحمن الرحیم


تعریف سنت رسول الله چیست ؟ آیا سخنان خلفای راشدین و بطبعش بنی امیه و بنی عباس سنت رسول الله است ؟

با عرض سلام خدمت کاربران و استید گرانمایه و گرانقدر و عرض تبریک بمناسبت ایم شعبانیه

سئوالاتی را خدمت عزیزان مطرح می کنم و تمنا دارم حتی المقدور اینجانب را راهنمائی نمایند.

اکنون موسم ختم صحیح بخاری است کتابی از علم رجال که منبع اهل سنت از هر 4 فرقه اصلی می باشد.
حال سئوال اینجاست
آیا سنت رسول الله همان کلماتی است که در صحیحین از و دیگر کتب اهل سنت استخراج گردیده و اکثر این روایات از خلفای راشدین بالاخص سه خلیفه نخست و بنی امیه و بنی عباس است ؟

همانطوریکه می دانیم سنت رسول الله شامل :
1- فقه نبوی از جمله آداب صحیح فرائض واجب و مستحب
2- اخلاق و عرفان نبوی که براستی نابترین عرفانها در طول تاریخ ادیان است
3- علم کلام و تفسیر نبوی که با عنایت به شان نزول آیات تبئین گردیده
4- سخنان نبوی که همانا علم رجالی است که از منبع اصیل وحی سرچشمه و قوت گرفته
یا اینکه کلمات خلفای رسول الله

توضیح اینکه

( این نوع نگرش در تسنن که کلام خلفاء را سنت رسول خدا معرفی می نماید بیانگر انحرافی است که پس از فوت خاتم المرسلین و استفاده از صفت خلیفه بجای ولی که در قرآن کریم
کلمه اولیاء 35 مرتبه ولی 95 مرتبه ولایت 1 مرتبه مولی 1 مرتبه و تولی 8 مرتبه جمعا از این صفت 140 مرتبه در قرآن برای سرپرستی ذکر گردیده و خلیفه 2 مرتبه و خلافت هیچ و خلف بمعنای بعد از 28 مرتبه جمعا 30 مرتبه
که در مورد نخست صفت ولایت را برای خداوند و اولوالالباب و البته مشرکین
در مورد خلیفه در مورد خلیفه خدا بودن انسان در روی زمین و همینطور خلیفه گری حضرت داود علیه السلام بیان نموده بسادگی می توان دریافت که کلمه خلیفه بعد از پیامبر کلمه ای نابجا و ناروا بوده که از جمله مناقشات حضرت علی علیه السلام و اتفاقا عمده ترینشان استفاده از همین صفت نابجا از طرف صحابه بوده بانی این مطلب است که امروز کسانیکه خود را خلیفه رسول خدا می نامیدند کلامشان بشود سنت رسول و در منابع اهل سنت بجای سنت رسول اکرم مورد استفاده قرار گیرد.
در ادامه باید عرض کنم که خلافت همانطور که در قرآن مبین تشریح گردیده مختص خلیفه خدا بوده انسان در روی زمین و خلیفه بودن نبی نا داود از طرف خداوند و یا جانشینی نبی ای بعد از نبی مانند عمران ذکریا و یحیی روا می باشد و خلفای مطروحه دارای این شرایط نمی باشند.
البته لازم به ذکر است که این مطلب باعث شد که هنگام خلافت علی علیه السلام آن که حضرت مبنی را بر ولایت پایه نهادند نماز روز دوم ولایتشان دو صف گردد و الی الانتها)

لذا با وجود این مراتب و صدور فتاوای متوالی مبنی بر بدعت و کفر بر اساس کتب اهل سنت این سئوال پیش می اید که آیا استفاده از سخنان این اشخاص با عنوان خلیفه رسول الله بجای سخن رسول الله خود بدعت نیست ؟
و اگر فتوائی اشتباه ( که البته کم هم نبیستند) بانام سنت حضرتش صادر گردد این افترا و تهمت به رسول خدا و دین رسول الله نیست ؟

و اینکه اهل سنت قوام و پایه را بر کتاب نهاده اند ولی خلافت و این سلسله پشت آن که از کتاب نیست تضاد و دوگانگی در ادعاها بحساب نمی اید؟

از اینکه این حقیر در باب علوم دینی سررشته کمی دارم از شما بزرگواران تمنا دارم این مراتب را برای روشن شدن بنده توصیف نمایند.
با سپاس فراوان

یاحق:Gol:

موضوع قفل شده است