جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: نمونه هایی از تفسیر ابن عباس و دیگر مفسران قرون . اعصار

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519

    نمونه هایی از تفسیر ابن عباس و دیگر مفسران قرون . اعصار




    با عرض سلا م

    در اینجا نمونه هایی از تفاسیر مفسران مشهور ادوار تاریخ را می آورم تا بدانید که بیشتر مفسر ها !!

    چه گفته اند !

    یک

    در ذیل آیه ی 190-189 اعراف در تفسیر طبری و تفسیر درّ المنثور به نقل از ابن عباس

    ( رییس المفسرین )

    آمده است:

    هنگامی که چند بار حوا بار دار شد اما نوزادان وی زنده نمی ماندند ابلیس نزد آدم آمد وگفت

    این بخاطر این است که شما نام فرزندان خود را عبد الله و عبید الله و مانند آن می گذارید اگر بار بعد

    چیزی غیر از این اسامی بگذارید فرزند شما زنده خواهد ماند

    پس در بار بعد که حوا بار دار شد نام نوزاد را عبد الحرث( بنده ی شیطان !) گذاشتند بنا براین

    فرزندشان زنده ماند

    در روایت دیگری از ابن عباس هست ( از همان تفاسیر فوق) :

    هنگامی که حوا بار دار شد ابلیس آمد و آمد گفت من همان دوست شمایم که از بهشت بیرونتان آوردم

    یا از من پیروی کنید یا اینکه شاخ خود را روی سر فرزندانتان می رویانم تا شکم تو را پاره کند

    پس نام فرزند خود را عبد الحارث (بنده ی شیطان ) بگذار تا این کار را نکنم اما حوا این کار را نکرد

    و وی چند بار باردار شد هر بار ابلیس می آمد و تهدید می کرد اما حوا گوش به حرفش نمی داد

    پس نوزادانش می مردند

    تا عاقبت عشق به داشتن فرزند در دل آدم و حوا شعله ور گشته پس تسلیم حرف ابلیس شده و

    نام فرزند خود را عبد الحارث گذاشتند !

    دو

    در تفسیر طبری به نقل از ابن عباس و ابن مسعود در ذیل آیات مربوط به فریب خوردن آدم وحوا آمده

    است :

    زمانی که آدم وحوا در بهشت بودند شیطان نمی توانست وارد آن شود پس برای اینکه وارد بهشت شده

    وآنها را منحرف سازد در شکم ماری وارد شد و مار آن زمان چهار پا داشت ! واز زیباترین موجودات خداوند

    بود وقتی که ابلیس ومار داخل بهشت شدند ابلیس از شکم مار بیرون آمد و آنها را از را بدر کرد !

    سه:

    در برخی از منابع تفسیری شیعه و سنی مثلِ تفسیر ابو الفتوح رازی و تفسیر منهج الصادقین و تفسیر

    طبری و تفسیر در المنثور و تفسیر قرطبی آمده است که

    زمانی که قابیل برادرش هابیل را کشت جنازه اش را تا یک سال( در برخی منابع به نقل از کتاب البدایه و

    النهایه
    تا صد سال !!!) در کیسه ای بر دوش خود حمل می کرد تا اینکه خدا دلش سوخت

    وخواست دفن کردن را به او بیاموزاند پس دو کلاغ را فرستاد که با هم جنگ کرده ویکی کشته شده ودیگری

    او را دفن کرد پس قابیل یاد گرفت !!

    چهار :
    در تفسیر صافی وتفسیر منهج الصادقین از قول امام صادق آمده است که

    شان نزول سوره های معوذتین در آخر قرآن( فلق و ناس ) این بوده است که فردی یهو دی

    بنام لبید بن اعصم یا دخترانش پیامبر اسلام را جادو کرده پس آن حضرت تا مدتی به

    بیماری شدیدی مبتلا شد پس آن سوره ها نازل شدند !


    پنج

    در تفسیر طبری و تفسیر در المنثور از ابن عباس و تفسیر روح المعانی از امام باقر و او هم از امام علی

    نقل کرده که

    حضرت یوسف برای انجام خواسته ی زلیخا میان پاهای او نشست و شروع به در آوردن لباس های خود

    زلیخا نمود اما.....

    شش

    در تفسیر قرطبی از قول پیامبر نقل شده است که

    هر که ماری به هر رنگ دید بکشد چون این جانور بود که در فریفتن آدم وحوا کمک کرد

    و هرکس توسط نیش ما ر بمیرد شهید است ( مات شهیدا !!!!)

    هفت


    در تفسیر عیاشی و تفسیر و منهج الصادقین و روضه ی کافی ( منابع شیعی ) از قول مقاتل بن

    سلیمان آمده است که


    چون خدای متعال آدم و حوا را به زمین فرستاد دو پای آدم روی بلندی کوه صفا بود و سرش زیز سقف

    آسمان ! آدم از گرمی آفتاب به خدا شکایت کرد پس جبرییل آدم را آنقدر فشرد !!!! تا قدش 70 ذراع

    شود و حوا را نیز آنقدر فشرد تا قدش 35 ذراع شود !!


    علامه مجلسی هم برای اثبات و توجیه قد بلند آدم و حوا به شخصی بنام عوج

    بن عناق اشاره می کند که وی آنقدر بلند قد بوده که ماهی را از دریا گرفته و روی آفتاب می انداخته که سرخ

    شود !!!!!


    اینها نمونه ای کوچک بود از سخنان مفسرانی که در قرون گذشته بوده اند ( با تخلیص و تجمیع )

    برای آگهی بیشتر ودقیقتر به متون اصلی تفاسیر فوق مراجعه نمایید

    پس آیا این قهرمانان فیلم های تخیلی مفسرند و من غلامعلی نوری نیستم ؟؟؟


    دوستان عزیز بیاید یک کم فکر کنیم

    من تعجب می کنم چرا بعضی ها اینقدر حمیت و تعصب ارزشمند خود را برای دفاع از این ذهنیات

    پوسیده و پوچ به هدر می دهند !
    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۴/۲۰ در ساعت ۱۸:۳۷

  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069

    سپاس از شما




    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    دوستان عزیز بیاید یک کم فکر کنیم من تعجب می کنم چرا بعضی ها اینقدر حمیت و تعصب ارزشمند خود را برای دفاع از این ذهنیات پوسیده و پوچ به هدر می دهند !
    سلام و درود بر مرد صدیق
    بزرگواری بفرمائید اگر آدرس دقیق تری دم دستتان بود آنها را درج بفرمائید

    یاحق
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۸۹/۰۴/۲۰ در ساعت ۱۹:۲۶
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    دوستان عزیز بیاید یک کم فکر کنیم من تعجب می کنم چرا بعضی ها اینقدر حمیت و تعصب ارزشمند خود را برای دفاع از این ذهنیات پوسیده و پوچ به هدر می دهند !
    سلام و درود بر مرد صدیق
    بر عهد خود وفا کردی سپاسگذارم من از این مطالب رو نوشت بر می دارم چراکه همینطوری دارم نگاهشان می کنم سرگیجه می گیرم که این چه اراجیفی است که اگر این تفسیر و آنان مفسرند شما برحق ترید چراکه حداقل تهمت و افترا به انباء الهی و مطهرین و عزیزان خدا نمی زنید.

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  7. صلوات


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    سلام و درود بر مرد صدیق
    بزرگواری بفرمائید اگر آدرس دقیق تری دم دستتان بود آنها را درج بفرمائید
    :gol:
    یاحق:gol:

    آدرس دقیقتر بعضی از بندها



    آدرس دقیقتر بند یک

    تفسیر در المنثور جلد 3 ص 152
    تفسیر قمی جلد 1 ص 232

    تفسیر طبری جلد 9 ص 99

    ذیل آیات 190 -189 سوره اعراف

    آدرس دقیقتر بندچهار

    تفسیر صافی جلد 5 ص 396

    تفسیر البرهان جلد چهار ص 529

    آدرس دقیقتر بند شش

    تفسیر قرطبی جلد 1 ص 313

    آدرس دقیقتر بند هفت

    روضه ی کافی حدیث 308 از قول معصومین ؟؟؟

    تفسیر عیاشی جلد 1 ص 177

    تفسیر منهج الصادقین جلد 1 ص 187

    توجیه آخوند درباری مجلسی در مورد قد آدم هم در بحار الانوار جلد 11 ص 127
    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۴/۲۰ در ساعت ۲۱:۰۸

  9. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    963
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6043



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    توجیه آخوند درباری مجلسی در مورد قد آدم هم در بحار الانوار جلد 11 ص 127
    آقای نوری بالاخره شما دین و مرام خود را مشخص نکردید تا بدانیم شما نماینده کدام مکتب فکری هستید که به همه علمای فریقین می تازید البته این مقدار می دانیم که شما مطلب علمی ندارید و قطعا سنی هم نیستید و تخصص شما اغواگری و توهین است همان کاری که شیطان رانده شده از درگاه الهی دارد . و مطالب باطل خود را شما همیشه با رشحاتی از حقیقت همراه می کنید تا مخاطب غافل را گمراه نمایید .
    خوب می دانید که این سایت شیعه هست و شبهات مربوط به این مکتب حقه جواب داده میشود نه اشکالات مربوط به اهل سنت و منابع علمی و علمای آن. لطف کنید حق را با باطل مخلوط و ممزوج نفرمایید . تا دوستان کارشناس جواب مستدل تقدیم کنند .


  10. صلوات ها 2


  11. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    سلام علیکم
    سلیم گرامی قبلا قرار بر این شد که ایشان نمونه ای از تفاسیر ضعیف را بیاورند لذا مطرح کردن این مضمون به آن دلیل بود.
    قصد نقد سنت در سایت شیعه را نداشتند. قبلا تعبیری را نطرح نموده بودند صحبت از این مطلب به میان آمد .

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 17
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۰۹, ۰۹:۴۴
  2. تو میایی ای پسر فاطمه
    توسط safareeshghe در انجمن مهدویت و آخرالزمان
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۲۰, ۱۹:۴۷
  3. پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۸, ۲۱:۴۲
  4. مقایسه ؛ بلایی خانمان سوز یا سکویی برای پرش؟؟؟؟؟
    توسط راهی در انجمن مهارت های زندگی
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۹, ۲۲:۰۲

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود