جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مهریه ما و مهریه های قرآنی !!!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    327
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1147

    مهریه ما و مهریه های قرآنی !!!




    در آیه 27 سوره قصص می خوانیم انی ارید ان انکحک ابنتی هاتین علی ان تاجرنی ثمانی حجج فان اتمت عشرا فمن عندک ... یعنی : حضرت شیعب به حضرت موسی فرمود : من می خواهم یکی از دو دختر خودم را به عقد تو در آورم . به شرطی ( و مهریه ای )که هشت حج ( یعنی هشت سال)برای من کار کنی .در ا ین آیه مهر ازدواج دختر هشت سال کار برای پدر دختر است. خب ا گر مهریه مال زن است این آیه چیز دیگری می گوید و نشان می دهد مهریه مال پدر دختر است نه خود دختر . آیا این آیه با دین اسلام ناسازگاری ندارد؟ یا موضوع مهریه مربوط به شخص دیگری است؟ یا این آیه شیربها را نشان می دهد ؟ یا ...
    کاکه موسلمان خه وتن هه تاکه ی
    گوی نه دان به دین سر ه وتن تاکه ی
    مامه له ی کالای مه عریفت و دین
    سه یری سه یرانگای بی گول و په رژین
    هه تا که ی ئه بی ده مارت ببرن
    به رگی زیرینی حه یات دادرن
    با هه مو ساتی تیفکرین به دل
    تامه و داماوه و نه چوینه ته گل
    بزانین بو چی دروس کراوین
    به بنی ئاده م بو ناو براوین

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    فلسفه - فقه استدلالی
    نوشته
    885
    حضور
    13 روز 5 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3130

    مطلب




    باسمه تعالی
    با سلام و تشکر
    در مورد این سوال جوابهای گوناگونی بیان شده است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می شود:

    - بدون شك شعيب از سوى دخترش در اين مساله احراز رضايت نموده و وكالت داشت كه چنين عقدى را اجرا كند، و به تعبير ديگر مالك اصلى در ذمه موسى، همان دختر شعيب بود، اما از آنجا كه زندگى همه آنها به صورت مشترك و در نهايت صفا و پاكى مى‏گذشت و جدايى در ميان آنها وجود نداشت (همانگونه كه هم اكنون در بسيارى از خانواده‏هاى قديمى يا روستايى ديده مى‏شود كه زندگى يك خانواده كاملا به هم آميخته است) اين مساله مطرح نبود، كه اداى اين دين چگونه بايد باشد، خلاصه اينكه مالك مهر تنها دختر است نه پدر و خدمات موسى نيز در همين طريق بود.( تفسیر نمونه )
    - مزدور گرفتن حضرت موسی علیه السلام به واسطه حضرت شعیب علیه السلام، شرط عقد بوده نه مهریه.
    (مجمع البیان)
    -در عين المعانى آمده كه در شرايع متقدمه مهر دختران بر پدران بوده و در شريعت ما منسوخ شده به آيه «وَ آتُوا النِّساءَ صَدُقاتِهِنَّ نِحْلَةً»
    (تفسیر اثنی عشری)


    ویرایش توسط سعید : ۱۳۸۹/۰۴/۲۲ در ساعت ۲۲:۰۳

  5. صلوات ها 4


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود