صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: قرآن چگونه یک شیعه را هدایت کرد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    339
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    540

    قرآن چگونه یک شیعه را هدایت کرد؟




    وقتی در آغاز جوانی به بعضی از مبانی مذهب پدری خود ( مذهب شیعه) شک کردم ، برای علاج این شک به پیش ملایانم شیعه رفتم و کتابهای آنها را خواندم یادم میاید کتابی بود در رد وهابیت که با علاقه تمام خواندم نویسنده این کتاب یا جعفر سبحانی بود یا محمد تقی جعفری
    آنها با حرارت این عقیده وهابی ها ؛که نباید بر سر قبور بنا و ساختمان و گنبد و بارگاه ساخته شود را رد میکردند، و در ضمن دلایل خود، برای رد وهابیت به آیه ای از کتاب خدا در سوره کهف چنگ زدند و جمله های شبیه به این متن را بطور مفصل نوشته بودند:

    ادعای شیعه :
    ساخت بنا برای بزرگان از دست رفته، یك امر قرآنی است زیرا قرآن درباره اصحاب كهف می فرماید: «ابْنُوا عَلَیهِم بُنْیانًا رَّبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِینَ غَلَبُوا عَلَىٰ أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیهِم مَّسْجِدًا» ﴿الكهف: ٢١﴾ و اینكه قرآن ساخت مسجد در كنار قبور اصحاب كهف را با لحن موافق می آورد خود بزرگترین دلیل برای موافقت قرآن با ساخت گنبد و حتی مسجد در كنار مزار بزرگان است، پس وقتی مسجدی در كنار قبر بزرگی ساخته شد، این تضادی با آیه «وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّـهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّـهِ أَحَدًا» ﴿الجن: ١٨﴾ ندارد، زیرا اگر چنین بود قرآن آن را نقل نمی كرد و یا پس از نقل آن را رد می كرد و یا اینكه پیامبر اكرم آن را نسخ و یا رد می فرمود.

    جستجوی من
    برای کشف حقیقت، قرآن را باز کردم تا آیات قبل و بعد را ببینم تا بدانم حق با سنی است یا با شیعه:
    سلسله آیات به این ترتیب بود:
    «وَكَذَلِكَ بَعَثْنَاهُمْ لِیتَسَاءَلُوا بَینَهُمْ قَالَ قَائِلٌ مِنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا یوْمًا أَوْ بَعْضَ یوْمٍ قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُمْ بِوَرِقِكُمْ هَذِهِ إِلَى الْمَدِینَةِ فَلْینْظُرْ أَیهَا أَزْكَى طَعَامًا فَلْیأْتِكُمْ بِرِزْقٍ مِنْهُ وَلْیتَلَطَّفْ وَلَا یشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَدًا» (الکهف/19) این‌گونه آنها را (از خواب) برانگیختیم تا از یکدیگر سؤال کنند؛ یکی از آنها گفت: «چه مدت خوابیدید؟!» گفتند: «یک روز، یا بخشی از یک روز!» گفتند: «پروردگارتان از مدت خوابتان آگاهتر است! اکنون یک نفر از خودتان را با این سکه‌ای که دارید به شهر بفرستید، تا بنگرد کدام یک از آنها غذای پاکیزه‌تری دارند، و مقداری از آن برای روزی شما بیاورد. اما باید دقت کند، و هیچ کس را از وضع شما آگاه نسازد...
    «وَكَذَلِكَ أَعْثَرْنَا عَلَیهِمْ لِیعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَیبَ فِیهَا إِذْ یتَنَازَعُونَ بَینَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقَالُوا ابْنُوا عَلَیهِمْ بُنْیانًا رَبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِینَ غَلَبُوا عَلَى أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیهِمْ مَسْجِدًا» (الکهف/21)
    و اینچنین مردم را متوجه حال آنها کردیم، تا بدانند که وعده خداوند (در مورد رستاخیز) حق است؛ و در پایان جهان و قیام قیامت شکی نیست! در آن هنگام که میان خود درباره کار خویش نزاع داشتند، گروهی می‌گفتند: «دیواری بر در غار آنان بسازید پروردگارشان از وضع آنها آگاهتر است!» ولی آنهایی كه حاكم مسلط بر کار بودند گفتند: «ما مسجدی در کنار (مدفن) آنها می‌سازیم»

    «سَیقُولُونَ ثَلَاثَةٌ رَابِعُهُمْ كَلْبُهُمْ وَیقُولُونَ خَمْسَةٌ سَادِسُهُمْ كَلْبُهُمْ رَجْمًا بِالْغَیبِ وَیقُولُونَ سَبْعَةٌ وَثَامِنُهُمْ كَلْبُهُمْ قُلْ رَبِّی أَعْلَمُ بِعِدَّتِهِمْ مَا یعْلَمُهُمْ إِلَّا قَلِیلٌ فَلَا تُمَارِ فِیهِمْ إِلَّا مِرَاءً ظَاهِرًا وَلَا تَسْتَفْتِ فِیهِمْ مِنْهُمْ أَحَدًا» (الکهف/22)
    گروهی خواهند گفت: «آنها سه نفر بودند، که چهارمین آنها سگشان بود!» و گروهی می‌گویند: «پنچ نفر بودند، که ششمین آنها سگشان بود.» -همه اینها سخنانی بی‌دلیل است- و گروهی می‌گویند: «آنها هفت نفر
    بودند، و هشتمین آنها سگشان بود.» بگو: «پروردگار من از تعدادشان آگاهتر است!» جز گروه کمی، تعداد آنها را نمی‌دانند. پس درباره آنان جز با دلیل سخن مگو؛ و از هیچ کس درباره آنها سؤال مکن!
    «قُلِ اللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثُوا لَهُ غَیبُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ أَبْصِرْ بِهِ وَأَسْمِعْ مَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَلِی وَلَا یشْرِكُ فِی حُكْمِهِ أَحَدًا» (الکهف/26)
    بگو: «خداوند از مدت توقفشان آگاهتر است؛ غیب آسمانها و زمین از آن اوست! راستی چه بینا و شنواست! آنها هیچ ولی و سرپرستی جز او ندارند! و او هیچ کس را در حکم خود شرکت نمی‌دهد!»
    روش تحقیق
    من آیه ای كه شیعه به آن استناد کرده را با رنگ آبی مشخص کردم و و آیه قبل آز آن و دو آیه بعد از آن را نوشتم .
    با آنکه من برای یافتن پاسخ به این سوال که گنبد سازی خوب است یا نه، پیش قاضی مغرض رفته بودم! پیش قاضیی که خودش با تمام وجود طرفدار گنبد سازی بود رفته بودم ،
    اما هنگامی که او دلیل قرآنی نشان داد، قرآن تلبیس او را باطل نمود.
    پس ببینید، قرآن انسانی که در جستجوی حقیقت باشد را (حتی اگر استادش کذاب و گمراه باشد) نیز براحتی هدایت میکند!
    حالا اگر شما دقت کنید من جملاتی را با خط سرخ مشخص کرده ام . این جملات رنگیم مشابه یکدیگر است 4 بار در همین متن کوتاه این جمله مشابه تکرار شده جمله این است:
    «قُلِ اللَّهُ أَعْلَمُ»بگو: «خداوند آگاهتر است؛
    در آیه اول: گفتگو بین اصحاب کهف بود که عده ای گمان میکردند نصف روز یا یک روز تمام خوابیدند و عده ای دیگر از بین أنها گفتند ( حرف بی سند گویید بلکه «اللَّهُ أَعْلَمُ» كه چه مدت خوابیده بودیم و ما میدانم حرف گروه اول درست نبود و سخن کسانی که گفتند الله اعلم درست برد.
    در آیه دوم: دعوا بین قبر سازها و مخالفین قبرسازی است شیعه میگوید اگر قبر سازی حرام بود، الله در این آیه آنرا رد میکرد اما الله فقط دعوای دو طرف را ذکر کرده و موضوع را بدون نتیجه گیری رها کرده پس قبر سازی بد نیست .
    اما در اینجا هم میبینیم گروهی که میگویند قبر بسازیم و گروهی که مخالف قبر سازی هستند جمله «اللَّهُ أَعْلَمُ» را بکار میبرند پس با توجه به آیه قبلی که حق با گروه «اللَّهُ أَعْلَمُ» بود اینجا هم حق با همان گروه است.
    در آیه سوم: دعوا بین چند گروه است گروهی میگویند اصحاب کهف سه نفر بودند گروهی میگویند 5 نفر بودند گروهی میگفتند 7 نفر بودند و حضرت محمد میگوید «اللَّهُ أَعْلَمُ» و حق با گروهی است که میگوید «اللَّهُ أَعْلَمُ»
    در آیه چهارم هم رسول الله درباره مدت توقف اصحاب کهف میگوید «اللَّهُ أَعْلَمُ» است و همین فرموده درست است.
    قرآن براحتی بمن فهماند که حق با گروهی است که میگویند الله اعلم و پس دانستم بین دوگروه قبر پرست و مخالف قبر سازی حق با کیست!
    البته بعد ها كه بیشتر مطالعه کردم به حقیقت دیگری هم دست یافتم و آن اینکه وقتی چیزی حرام باشد حملش هم حرام است و فروشش هم حرام است، خریدش هم حرام است.
    مثلا خوردن شراب حرام اعلام شده، پس معنی ندارد که ما ظرف سازی برای شراب را به این حجت که شیشه سازی را قرآن اجازه داده حلال بدانیم یا خرید و فروش شراب را به دلیل این أیه :
    (وَأَحَلَّ اللَّهُ الْبَیع .......) و خداوند خرید و فروش را حلال کرده،(البقرة/275)جایز بدانیم !
    آری وقتیکه خداوند حاجت خواهی از مرده را حرام اعلام کرده:
    (وَالَّذِینَ یدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَا یخْلُقُونَ شَیئًا وَهُمْ یخْلَقُونَ)(النحل/20)
    معبودهایی را که غیر از خدا می‌خوانند، چیزی را خلق نمی‌کنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند!
    (أَمْوَاتٌ غَیرُ أَحْیاءٍ وَمَا یشْعُرُونَ أَیانَ یبْعَثُونَ)(النحل/21)
    آنها مردگانی هستند که هرگز استعداد حیات ندارند؛ و نمی‌دانند (عبادت‌کنندگانشان) در چه زمانی محشور می‌شوند!

    هنگامی که وسیله گیری را قدغن کرده و وسیله گیر را کاذب و ناسپاس نامیده:
    (أَلَا لِلَّهِ الدِّینُ الْخَالِصُ وَالَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِیاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِیقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَى إِنَّ اللَّهَ یحْكُمُ بَینَهُمْ فِی مَا هُمْ فِیهِ یخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لَا یهْدِی مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌ)(الزمر/3)
    آگاه باشید که دین خالص از آن خداست، و آنها که غیر خدا را اولیای خود قرار دادند و دلیلشان این بود که: «اینها را نمی‌پرستیم مگر بخاطر اینکه ما را به خداوند نزدیک کنند»، خداوند روز قیامت میان آنان در آنچه اختلاف داشتند داوری می‌کند؛ خداوند آن کس را که دروغگو و کفران‌کننده است هرگز هدایت نمی‌کند!
    پس خود بخود اعتنا به قبور و ساختن بارگاه برای قبرها ؛که به منظور رفتن مردم برای حاجت خواهی است؛ حرام میشود ، و دیگر نیازی نیست که علمای شیعه بگردند و برای مهمترین عبادت خود عوض آنکه دلیل محکمی از قرآن بیاورند یک دلیل لزران را از آیه ای که هیچ ربطی به عبادت هم آنها ندارد استنباط کنند!!


    محمد باقر سجـــــودى
    ویرایش توسط مجید : ۱۳۸۹/۰۴/۱۸ در ساعت ۱۴:۳۳ دلیل: ریز بودن خط
    حضرت علی رضی الله عنه می فرمایندخداوند) تو را فرمان داده که از او بخواهي تا عطا کند، درخواست رحمت کني تا ببخشايد، و خداوند بين تو و خودش کسي را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد کند، و تو را مجبور نساخته که به شفيع و واسطه‏اي پناه ببري
    نهج البلاغه
    نامه ی 31

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    فلسفه - فقه استدلالی
    نوشته
    885
    حضور
    13 روز 5 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3130

    مطلب




    باسمه تعالی
    با سلام
    «در آیه دوم: دعوا بین قبر سازها و مخالفین قبرسازی است شیعه میگوید اگر قبر سازی حرام بود، الله در این آیه آنرا رد میکرد اما الله فقط دعوای دو طرف را ذکر کرده و موضوع را بدون نتیجه گیری رها کرده پس قبر سازی بد نیست .
    اما در اینجا هم میبینیم گروهی که میگویند قبر بسازیم و گروهی که مخالف قبر سازی هستند جمله «اللَّهُ أَعْلَمُ» را بکار میبرند پس با توجه به آیه قبلی که حق با گروه «اللَّهُ أَعْلَمُ» بود اینجا هم حق با همان گروه است. »
    جواب اشکال:
    در آیه شریفه« وَ كَذلِكَ أَعْثَرْنا عَلَيْهِمْ لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَ أَنَّ السَّاعَةَ لا رَيْبَ فِيها إِذْ يَتَنازَعُونَ بَيْنَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقالُوا ابْنُوا عَلَيْهِمْ بُنْياناً رَبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قالَ الَّذِينَ غَلَبُوا عَلى‏ أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِمْ مَسْجِدا» جمله « ربهم اعلم بهم» با توجه به اینکه نزاع بین دو گروه مشرکین و مومنین بود و همچنین با توجه به اینکه کلام مومنین به فرموده ی خداوند متعال «
    قالَ الَّذِينَ غَلَبُوا عَلى‏ أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِمْ مَسْجِدا» اتخاذ مسجد می باشد، کلام مشرکین است و موید بر این مطلب این است که گفتند «ربهم» نگفتند« ربنا».
    مسلما حق با گروهی که گفتند« ربهم اعلم بهم» نبوده و استدلال شما باطل است. و آن هدایتی که به آن اشاره کردید در واقع همان گمراهی است که شخص به خاطر تفسیر غیر عالمانه به آن دچار شده است.
    اما در مورد توسل به مردگان خدمت جناب عقیل عرض شود بنده در تاپیک « توسل به مردگان فقط از لحاظ قرآن» سوالی مطرح کردم و آن اینکه
    «شما با استناد به آیه ی شریفه «إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ عِبادٌ أَمْثالُكُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجِيبُوا لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِين‏» گفتید که توسل به مردگان عبادت غیر خدا و شرک است. در این صورت بسیاری از مسلمانان از جمله بزرگان اهل سنت که عباراتی در مورد بعضی از آنها نقل شد مشرک بودند و حال آنکه کسی نگفته که مثلا جناب محمد بن ادريس شافعي و یا احمد بن حنبل از آنجا که به قبر ابوحنیفه و شافعی متوسل شده بودند،مشرک بوده اند.»که هنوز پاسخی ندادید. اگر پاسخ بنده را بدهید بحث در مورد توسل به مردگان را پی می گیریم انشا الله.
    تشکر


    ویرایش توسط سعید : ۱۳۸۹/۰۴/۱۷ در ساعت ۱۰:۱۳

  5. صلوات ها 11


  6. #3

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    339
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    540



    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام خدمت جناب سعید
    نقل قول نوشته اصلی توسط سعید نمایش پست ها
    با سلام «در آیه دوم: دعوا بین قبر سازها و مخالفین قبرسازی است شیعه میگوید اگر قبر سازی حرام بود، الله در این آیه آنرا رد میکرد اما الله فقط دعوای دو طرف را ذکر کرده و موضوع را بدون نتیجه گیری رها کرده پس قبر سازی بد نیست . اما در اینجا هم میبینیم گروهی که میگویند قبر بسازیم و گروهی که مخالف قبر سازی هستند جمله «اللَّهُ أَعْلَمُ» را بکار میبرند پس با توجه به آیه قبلی که حق با گروه «اللَّهُ أَعْلَمُ» بود اینجا هم حق با همان گروه است. » جواب اشکال: در آیه شریفه« وَ كَذلِكَ أَعْثَرْنا عَلَيْهِمْ لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَ أَنَّ السَّاعَةَ لا رَيْبَ فِيها إِذْ يَتَنازَعُونَ بَيْنَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقالُوا ابْنُوا عَلَيْهِمْ بُنْياناً رَبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قالَ الَّذِينَ غَلَبُوا عَلى‏ أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِمْ مَسْجِدا» جمله « ربهم اعلم بهم» با توجه به اینکه نزاع بین دو گروه مشرکین و مومنین بود و همچنین با توجه به اینکه کلام مومنین به فرموده ی خداوند متعال «قالَ الَّذِينَ غَلَبُوا عَلى‏ أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِمْ مَسْجِدا» اتخاذ مسجد می باشد، کلام مشرکین است و موید بر این مطلب این است که گفتند «ربهم» نگفتند« ربنا». مسلما حق با گروهی که گفتند« ربهم اعلم بهم» نبوده و استدلال شما باطل است. و آن هدایتی که به آن اشاره کردید در واقع همان گمراهی است که شخص به خاطر تفسیر غیر عالمانه به آن دچار شده است.
    خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم شما هم محققانه به قضیه نگاه کرده اید اما تحقیق شما اشکال دارد چون شما می گویید آن دسته که گفتند ربهم اعلم بهم مشرکان بودند چون نگفتند ربنا و گفتند ربهم.
    اما اگر به دو آیه قبل از این آیه نگاه کنید یعنی این آیه
    وَكَذَلِكَ بَعَثْنَاهُمْ لِيَتَسَاءَلُوا بَيْنَهُمْ قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا يَوْمًا أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُبِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَذِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَى طَعَامًا فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَدًا
    اين‏گونه آنها را (از خواب) برانگيختيم تا از يکديگر سؤال کنند؛ يکى از آنها گفت: «چه مدّت خوابيديد؟!» گفتند: «يک روز، يا بخشى از يک روز!» (و چون نتوانستند مدّت خوابشان را دقيقاً بدانند) گفتند: «پروردگارتان از مدّت خوابتان آگاهتر است! اکنون يک نفر از خودتان را با اين سکّه‏اى که داريد به شهر بفرستيد، تا بنگرد کدام يک از آنها غذاى پاکيزه‏ترى دارند، و مقدارى از آن براى روزى شما بياورد. امّا بايد دقّت کند، و هيچ کس را از وضع شما آگاه نسازد...
    در این جا هم بعضی از از اصحاب کهف به بعضی دیگر می گویند ربکم و نمی گویند ربنا آیا به نظر شما در این جا اصحاب کهف مشرک شدند امیدوارم دوستان هم محققانه وارد کار شوند.
    حضرت علی رضی الله عنه می فرمایندخداوند) تو را فرمان داده که از او بخواهي تا عطا کند، درخواست رحمت کني تا ببخشايد، و خداوند بين تو و خودش کسي را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد کند، و تو را مجبور نساخته که به شفيع و واسطه‏اي پناه ببري
    نهج البلاغه
    نامه ی 31

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    114
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    326



    نقل قول نوشته اصلی توسط سعید نمایش پست ها
    «‏ شما با استناد به آیه ی شریفه «إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ عِبادٌ أَمْثالُكُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجِيبُوا لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِين‏» گفتید که توسل به مردگان عبادت غیر خدا و شرک است. در این صورت بسیاری از مسلمانان از جمله بزرگان اهل سنت که عباراتی در مورد بعضی از آنها نقل شد مشرک بودند و حال آنکه کسی نگفته که مثلا جناب محمد بن ادريس شافعي و یا احمد بن حنبل از آنجا که به قبر ابوحنیفه و شافعی متوسل شده بودند،مشرک بوده اند.»که هنوز پاسخی ندادید. اگر پاسخ بنده را بدهید بحث در مورد توسل به مردگان را پی می گیریم انشا الله.
    سلام
    این تیکه رو اصلا ایشون ندید دیدی عقیل حان؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط رسول الله
    فاطمه پاره تن من است...

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    339
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    540



    نقل قول نوشته اصلی توسط بشارت نمایش پست ها
    سلام این تیکه رو اصلا ایشون ندید دیدی عقیل حان؟
    من دیدم اما ایشان ندیدند که این جا موضوع دیگری است و این جا جای بحث نیست
    حضرت علی رضی الله عنه می فرمایندخداوند) تو را فرمان داده که از او بخواهي تا عطا کند، درخواست رحمت کني تا ببخشايد، و خداوند بين تو و خودش کسي را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد کند، و تو را مجبور نساخته که به شفيع و واسطه‏اي پناه ببري
    نهج البلاغه
    نامه ی 31

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    114
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    326



    سلام بر ال یاسین
    نقل قول نوشته اصلی توسط عقیل نمایش پست ها
    امیدوارم دوستان هم محققانه وارد کار شوند.

    امیدوارم گوینده خودش هم عامل باشه

    نقل قول نوشته اصلی توسط عقیل نمایش پست ها
    قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا يَوْمًا أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُبِمَا لَبِثْتُمْ
    شما وقتی خوابی چیزی میشنوی نه افرین پس اصحاب کهف هم نمیشنوند حالا شما بعد از سیصد سال دوباره بیدار میشی نه که نمیشی ولی اصحاب کهف بیدار شدند
    نتیجه شما با درک خودت میخوای همه چیز رو مقایسه کنی بگو ببینم
    الان میتونی صدای مورچه توی اتاقتو بشنوی نه پس چطور حضرت سلیمان شنید اگه حقیر نتیجه بگیرم شما کر هستی این نتیجه درست و منطقیه؟؟
    اگه متوجه نشدی بازم شفافتر بگم؟!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط رسول الله
    فاطمه پاره تن من است...

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    327
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1147



    عقیل جان خسته نباشی
    هنوز نتوانستن جواب بحث خفقان را بدن
    کاکه موسلمان خه وتن هه تاکه ی
    گوی نه دان به دین سر ه وتن تاکه ی
    مامه له ی کالای مه عریفت و دین
    سه یری سه یرانگای بی گول و په رژین
    هه تا که ی ئه بی ده مارت ببرن
    به رگی زیرینی حه یات دادرن
    با هه مو ساتی تیفکرین به دل
    تامه و داماوه و نه چوینه ته گل
    بزانین بو چی دروس کراوین
    به بنی ئاده م بو ناو براوین

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    339
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    540



    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط بشارت نمایش پست ها
    شما وقتی خوابی چیزی میشنوی نه افرین پس اصحاب کهف هم نمیشنوند حالا شما بعد از سیصد سال دوباره بیدار میشی نه که نمیشی ولی اصحاب کهف بیدار شدند
    اگه شفاف تر بگید ممنون می شوم
    نقل قول نوشته اصلی توسط بشارت نمایش پست ها
    نتیجه شما با درک خودت میخوای همه چیز رو مقایسه کنی بگو ببینم الان میتونی صدای مورچه توی اتاقتو بشنوی نه پس چطور حضرت سلیمان شنید اگه حقیر نتیجه بگیرم شما کر هستی این نتیجه درست و منطقیه؟؟ اگه متوجه نشدی بازم شفافتر بگم؟!!!
    این از معجزات حضرت سلیمان بود و خدا صدای آن مورچه را به سلیمان شنوانید اما این دلیل نمی شود که سلیمان از هر چیزی با خبر است چون در ادامه ی همین آیه (19 نمل) می بینیم که حضرت سلیمان از هدهد خبر ندارد و جالب تر از این هدهد هم می داند که سلیمان غیب نمی داند
    وَتَفَقَّدَ الطَّيْرَ فَقَالَ مَا لِيَ لَا أَرَى الْهُدْهُدَ أَمْ كَانَ مِنَ الْغَائِبِينَ
    (سليمان) در جستجوى آن پرنده [= هدهد] برآمد و گفت: «چرا هدهد را نمى‏بينم، يا اينکه او از غايبان است؟!
    فَمَكَثَ غَيْرَ بَعِيدٍ فَقَالَ أَحَطتُ بِمَا لَمْ تُحِطْ بِهِ وَجِئْتُكَ مِن سَبَإٍ بِنَبَإٍ يَقِينٍ
    چندان درنگ نکرد (که هدهد آمد و) گفت: «من بر چيزى آگاهى يافتم که تو بر آن آگاهى نيافتى؛ من از سرزمين «سبا» يک خبر قطعى براى تو آورده‏ام!
    نقل قول نوشته اصلی توسط هیوا نمایش پست ها
    عقیل جان خسته نباشی هنوز نتوانستن جواب بحث خفقان را بدن
    خیلی ممنون از شما همشهری عزیزم
    در ضمن امضای خیلی قشنگی داری
    حضرت علی رضی الله عنه می فرمایندخداوند) تو را فرمان داده که از او بخواهي تا عطا کند، درخواست رحمت کني تا ببخشايد، و خداوند بين تو و خودش کسي را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد کند، و تو را مجبور نساخته که به شفيع و واسطه‏اي پناه ببري
    نهج البلاغه
    نامه ی 31

  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    114
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    326



    سلام بر ال یاسین
    نقل قول نوشته اصلی توسط عقیل نمایش پست ها
    این دلیل نمی شود که سلیمان از هر چیزی با خبر است
    عقیلکم نازنینم کی گفتم از همه چیز باخبره؟!!!!! سوال کردم چطور سلیمان صدای مورچه رو میشنید تو نمیشنوی؟ایا این دلیل میشه شما کری؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط عقیل نمایش پست ها
    پروردگار من از تعدادشان آگاهتر است!» جز گروه کمی، تعداد آنها را نمی‌دانند
    اون تعداد کم چه کسانی هستند؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط عقیل نمایش پست ها
    قُلِ اللَّهُ أَعْلَمُ
    عقیل معنای این جمله اینه که خدا اگاهتر است یعنی علم خدا بیشتره در این کسی شک نداره اما جالب بدونی همین ایه دلیل بر علم داشتن غیر خدا هم هست وگرنه فعل افضل و تفضیل بکار نمیبرد مثل اینکه به شما بگن یکی از شما بیشتر میفهمه این دلیل میشه شما هیچی نمیفهمی؟ یا کمتر میفهمی؟
    مطمئننی قران هدایتت کرده؟ قران بعضی ها رو گمراه میکنه دعا میکنم اول این کمترین بعد هم بقیه عزیزان شامل گمراهی قران نشیم

    ویرایش توسط بشارت : ۱۳۸۹/۰۴/۱۸ در ساعت ۱۹:۳۹
    نقل قول نوشته اصلی توسط رسول الله
    فاطمه پاره تن من است...

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    339
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    540



    بسم الله الرحمن الرحیم
    نقل قول نوشته اصلی توسط بشارت نمایش پست ها
    عقیلکم نازنینم کی گفتم از همه چیز باخبره؟!!!!! سوال کردم چطور سلیمان صدای مورچه رو میشنید تو نمیشنوی؟ایا این دلیل میشه شما کری؟
    خیلی خوب شما می خوای از این حرفتون چه نتیجه ای بگیری و این قسمتتان جواب چی بود؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط بشارت نمایش پست ها
    اون تعداد کم چه کسانی هستند؟
    اصلا موضوع این نیست دوست عزیز شما اشتباه گرفتید منظور من قسمت دیگری از آیه بود
    نقل قول نوشته اصلی توسط بشارت نمایش پست ها
    عقیل معنای این جمله اینه که خدا اگاهتر است یعنی علم خدا بیشتره در این کسی شک نداره اما جالب بدونی همین ایه دلیل بر علم داشتن غیر خدا هم هست وگرنه فعل افضل و تفضیل بکار نمیبرد مثل اینکه به شما بگن یکی از شما بیشتر میفهمه این دلیل میشه شما هیچی نمیفهمی؟ یا کمتر میفهمی؟ مطمئننی قران هدایتت کرده؟ قران بعضی ها رو گمراه میکنه دعا میکنم اول این کمترین بعد هم بقیه عزیزان شامل گمراهی قران نشیم
    دوست عزیز شما یک بار دیگر از اول بخوان موضوع چیز دیگری است در ضمن قرآن هیچ کس را گمراه نمی کنه و برای هدایت آمده
    حضرت علی رضی الله عنه می فرمایندخداوند) تو را فرمان داده که از او بخواهي تا عطا کند، درخواست رحمت کني تا ببخشايد، و خداوند بين تو و خودش کسي را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد کند، و تو را مجبور نساخته که به شفيع و واسطه‏اي پناه ببري
    نهج البلاغه
    نامه ی 31

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود