صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا مراحل رشد جنین در قرآن با علم انطباق دارد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۴
    علاقه
    فیزیک ,کیهان شناسی,فلسفه,تاریخ باستان
    نوشته
    583
    حضور
    40 روز 9 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    880

    اشاره آیا مراحل رشد جنین در قرآن با علم انطباق دارد؟




    سلام
    وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ سُلَالَةٍ مِنْ طِینٍ«۱۲» ثُمَّ جَعَلْنَاهُ نُطْفَةً فِی قَرَارٍ مَكِینٍ«۱۳» ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ

    و به يقين انسان را از عصاره‌اى از گل آفريديم (۱۲) سپس او را نطفه‌اى در جايگاهى استوار قرار داديم (۱۳) آنگاه نطفه را به صورت خون بسته (علقه) درآورديم پس آن علقه را گوشت جويده شده (مضغه) قرار داديم و آنگاه مضغه را استخوانهايى گردانيديم بعد استخوانها را با گوشتى پوشانيديم آنگاه آفرينشى ديگر پديد آورديم آفرين باد بر خدا كه بهترين آفرينندگان است

    میدانیم که رشد جنين از آغاز لقاح تا انتهای ۸ هفتگی (حدود ۶۰ روز كه فرم كلی جنين ايجاد شده است) به ۲۳ مرحله تقسيم می‌شود. بعد از ۸ هفتگي جنين بسرعت رشد می‌كند و تمام قسمتها و ارگانهای داخلی و بافتها بسرعت تكامل می‌يابند تا هنگام تولد. البته مراحل رشد برخی بافتها و ارگانها مخصوصا سيستم عصبی پس از تولد هم ادامه می‌يابد. جنين دائما در حال تغيير و تكامل است، حال كداميك از این مراحل علقه است و كدام مضغه و كدام استخوان ؟
    این طور که دیده میشه هیچ کدوم از مراحل در دوره رشد جنینی وجود ندارند.یعنی در هیچ مرحله ای دیده نمیشه جنین خون بسته باشد.و یا شبیه گوشت جویده شده باشد.رشد تمام بافت ها از جمله عضله و استخوان با هم پیش میروند نه اينكه ابتدا جنين تبديل به استخوان شود و سپس گوشت اطراف استخوانها را فرا گيرد
    ویرایش توسط رایحهٔ بهشت : ۱۳۹۶/۰۵/۲۷ در ساعت ۰۰:۲۱

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,303
    حضور
    172 روز 2 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    57996



    با نام و یاد دوست






    آیا مراحل رشد جنین در قرآن با علم انطباق دارد؟








    کارشناس بحث: استاد میقات

  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,245
    حضور
    53 روز 8 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6109



    با سلام و درود

    در علم پزشکی جدید اصطلاحاتی مانند علقه، مضغه دیده نمی‌شود. البته این مطلب لزوماً به معنای اختلاف داده‌های پزشکی جدید با متون دینی نیست؛ بلکه مقصود تفاوت نگاه و اصطلاح است.

    در رویان شناسی (Embryology) مدت بارداری را به سه دوره تقسیم می کنند:

    ـ دوره تخمی (Zygotic Period) که از ابتدای لقاح تا آخر هفته دوم است.
    ـ دوره رویانی (Embryonic Period) که از آخر هفته دوم تا آخر ماه دوم بارداری است.
    ـ دوره جنینی (Fetal Period) که از آخر ماه دوم بارداری تا موقع تولد است.

    معنای علق، در لغت:
    «عَلَق» جمع علقه است که در معانی متعددی مثل خون بسته، زالو، و ... استعمال شده است. ولی اصل همه معانی به یک معنا بر می گردد، یعنی چیزی که به چیز بالاتر آویزان شود؛ و از آن جا که زالو و خون بسته به چیز دیگر می چسبند و بدان آویزان می شود، علق نامیده شده است.(ر.ک: التحقيق في كلمات القرآن الكريم، ج ‏8، ص 202، ماده علق؛ المفردات في غريب القرآن، ص 579، همان ماده؛ قاموس قرآن، ج ‏5، ص 31)

    بیان علمی علق، مطابق با علم روز:
    در طول این هفته (که قرآن از آن با نام علقه نام می برد)، به وسیله آنزیم هایی که از سلول های خارجی مجموعه جنینی ترشح می شود، سلول های آندومتر، تخریب شده و حفره های کوچکی در آن ایجاد می شود و مویرگ ها و شریان های وریدی کوچک به این حفره ها راه یافته و خون به داخل آن ها جریان پیدا می کند. به تدریج حفرات خونی کوچک به هم می پیوندند و حوضچه های خونی در جداره رحم تشکیل می شود.

    نکته:
    علقه یا همان خون بسته آویزان به رحم، مرحله بین نطفه و مضغه است. نطفه پس از لقاح، در طی شش روز خود را به رحم می رساند، در آن جایگزین شده به دیواره رحم آویزان می شود و تا 14 روز به رشد خود ادامه می دهد. پس از آن به تدریج وارد مرحله بعد می شود.
    این که در قدیم تشبیه می کنند به زالو که به رحم چسبیده است، همین مرحله علقه است.
    خداوند می توانست تعبیر خون بسته (الدم المنقبضه او المتصله) به کار ببرد ولی تعبیر زیبای «علق» را بکار برد که هم خون بسته بودن و هم آویزان بودن آن را برساند.

    آیا مراحل رشد جنین در قرآن با علم انطباق دارد؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,245
    حضور
    53 روز 8 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6109



    شبهه و پاسخ آن:

    یک شبهه علمی این جا مطرح است و آن این که در زیست شناسی امروزی اعتقاد بر این است که جنین ابتدا به حالت گوشت در می آید و سپس درون این گوشت، استخوان پدید می آید؛ ولی قرآن می گوید استخوانی که روی آن گوشت پوشانده می شود. این با علم منافات دارد.

    در پاسخ باید گفت برخی بر این نظرند که ترجمه آیه، تنها ایجاد استخوان نیست بلکه ایجاد گوشت کوبیده با با کیفیت خاص (استخوانی و محکم شده) است.

    به عبارت دیگر، این استخوان همان «مُضْغَةٍ مُخَلَّقَة» است یعنی گوشت کوبیده ای که تسویه و تعدیل شده و تمایز یافته است.

    توضیح: مضغه (جنین گوشتی) به دو مرحله متمایز و غیر متمایز تقسیم می شود و مرحله استخوان بندی جنین (عظام) مصداق مرحله تمایز یافتن جنین (مخلقه) است.

    لذا مضغه، دو قسم است: مخلقه و غیر مخلقه. و مضغه مخلقه همان جنین تمایز یافته است (که اعضاء و استخوان بندی و ...آن مشخص شده است). پس مضغه به دو قسم استخوانی (عظام) و غیر استخوانی تقسیم می شود.

    لذا نمی توانیم بگوییم مقصود قرآن این است که تمام «مضغه» (جنین گوشتی) تبدیل به استخوان شده است؛ بلکه قسمت استخوانی جنین قسمتی از تمایز جنین است به اعضاء و جوارح و گوشت و استخوان و ... .(ر.ک: پژوهشی در اعجاز علمی قرآن، ص 510 تا 512)

    بیانی دیگر؛

    این گونه نیست که همه سلول های گوشتی به استخوان تبدیل شوند، بلکه برخی سلول ها استخوانی هستند و اعضای استخوانی از آن ها ساخته می شوند، و برخی سلول ها گوشتی هستند و اعضای ماهیچه ای و گوشتی از آن ها ساخته می شوند. البته سلول های استخوانی در بین دو لایه سلول های گوشتی قرار دارند و زودتر از سلول های گوشتی هم ایجاد می شوند.

    پرفسور «توماس وی سادلر» در کتاب "رویان شناسی پزشکی لانکمن" در باره تشکیل استخوان و گوشت، بیان علمی روشنی دارد. خلاصه بیان ایشان این است که استخوان ها از لایه میانی (مزودرم) تشکیل می شود که به وسیله دو لایه دیگر (اکتودرم و اندودرم) پوشیده شده که از آن دو لایه پوشاننده، اکثر اعضای گوشتی بدن ساخته می شوند.

    لذا سلول های استخوانی قبل از سلول های دیگر و در بین سلول های گوشتی ساخته می شوند.

    با این بیان، هم تقدم ایجاد استخوان بر گوشت و هم روییدن گوشت بر استخوان، فهم می شود، لذا تعارضی هم با یافته های علمی ندارد. (رویان شناسی پزشکی لانگمن، ترجمه دکتر بهادری و دکتر شکوری، ص 57، 78 و 79، 93، 154، و ...؛ نقل از پژوهشی در اعجاز علمی قرآن، ص 508 تا 510)

    آیا مراحل رشد جنین در قرآن با علم انطباق دارد؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    3,077
    حضور
    81 روز 15 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3761



    نقل قول نوشته اصلی توسط Miss.Narges نمایش پست ها
    سلام
    وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ سُلَالَةٍ مِنْ طِینٍ«۱۲» ثُمَّ جَعَلْنَاهُ نُطْفَةً فِی قَرَارٍ مَكِینٍ«۱۳» ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ

    و به يقين انسان را از عصاره‌اى از گل آفريديم (۱۲) سپس او را نطفه‌اى در جايگاهى استوار قرار داديم (۱۳) آنگاه نطفه را به صورت خون بسته (علقه) درآورديم پس آن علقه را گوشت جويده شده (مضغه) قرار داديم و آنگاه مضغه را استخوانهايى گردانيديم بعد استخوانها را با گوشتى پوشانيديم آنگاه آفرينشى ديگر پديد آورديم آفرين باد بر خدا كه بهترين آفرينندگان است

    میدانیم که رشد جنين از آغاز لقاح تا انتهای ۸ هفتگی (حدود ۶۰ روز كه فرم كلی جنين ايجاد شده است) به ۲۳ مرحله تقسيم می‌شود. بعد از ۸ هفتگي جنين بسرعت رشد می‌كند و تمام قسمتها و ارگانهای داخلی و بافتها بسرعت تكامل می‌يابند تا هنگام تولد. البته مراحل رشد برخی بافتها و ارگانها مخصوصا سيستم عصبی پس از تولد هم ادامه می‌يابد. جنين دائما در حال تغيير و تكامل است، حال كداميك از این مراحل علقه است و كدام مضغه و كدام استخوان ؟
    این طور که دیده میشه هیچ کدوم از مراحل در دوره رشد جنینی وجود ندارند.یعنی در هیچ مرحله ای دیده نمیشه جنین خون بسته باشد.و یا شبیه گوشت جویده شده باشد.رشد تمام بافت ها از جمله عضله و استخوان با هم پیش میروند نه اينكه ابتدا جنين تبديل به استخوان شود و سپس گوشت اطراف استخوانها را فرا گيرد
    با سلام و احترام

    بنده نکاتی را در شش بند عرض می کنم :

    1 )
    این قسمت از آیه
    ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ
    به مرحله ی دمیده شده روح اشاره می کند ...
    یا بگو به مرحله ای اشاره می کند که دیه ی کامل دارد.
    این مدت را چهارماهگی جنین می دانند.

    2 )

    تمام مراحل خلقت جنین در آیه قبل از چهارماهگی اتفاق می افتد.
    یعنی مراحل پنج گانه ی
    نطفه، علقه ، مضغة ، عظام ، لحم
    همگی قبل از چهارماهگی اتفاق می افتد.

    3 )

    برای خود این مراحل، مدت هایی توسط علما و مراجع ذکر شده است که عموما به دو صورت مطرح می شود :

    اول :
    چهل روز اول نطفه
    چهل روز دوم علقه
    چهل روز سوم، مضغة
    و بعد از این سه مرحله نوبت به
    عظام و لحم می رسد.
    نقد :
    همانطور که ملاحظه می فرمایید در سه مرحله اول، چهارماه تمام شد.

    پس تکلیف مرحله عظام و لحم چه شد ؟!
    طبق این زمان بندی باید از مرحله سوم وارد مرحله دمیدن روح شویم پس مرحله عظام و لحم غیب شد!!!

    دوم :
    بیست روز اول نطفه
    بیست روز دوم علقه
    بیست روز سوم مضغة
    بیست روز چهارم عظام
    بیست روز پنجم لحم
    نقد :
    این تقویم زمانی معقول تر است اما مجموع مراحل می شود صد روز یعنی سه ماه و ده روز.

    در حالی که شروع مرحله ی دمیدن روح، چهارماهگی است نه صد روزگی.

    4 )
    سقط جنین :
    تقریبا حدود 80 درصد سقط جنین های طبیعی تا سه ماهگی جنین اتفاق می افتد ...
    یعنی این طور نبوده است که کسی نتواند به داخل رحم و وضعیت جنین، اطلاع پیدا کند ...
    پس طبیعتا به خاطر زیاد بودن سقط جنین، وضعیت جنین در تمامی مراحل یا برخی از آنها توسط مردم قابل مشاهده بوده است.

    5 )
    نامگذاری عرفی ( وجه تسمیه ) :
    مثلا ممکن است به یک مرحله بگویند عظام به این اعتبار که بخشی از مضغه تبدیل به استخوان می شود نه اینکه همه ی مضغه استخوان شود ... ( البته شاید بهتر است بگوییم بخشی از جنین تبدیل به استخوان می شود چون نامگذاری ها آینه واقعیت نیستند بلکه بر اساس وجه تسمیه هستند ) )
    مثلا ممکن است به یک مرحله بگویند مضغه به این اعتبار که شبیه گوشت جویده شده است نه اینکه این گوشت بدون خون باشد ( علقه حاوی خون بود )
    یا مثلا به یک مرحله بگویند علقه به این اعتبار که یک زیست انگلی دارد مانند زالو نه اینکه فقط خون باشد ...
    یعنی نامگذاری بر اساس وجه تسمیه است نه حقیقت آن جنین ...
    مثلا یک مرحله، نامش عظام شد نه به این معنا که حقیقتا جنین فقط استخوان باشد ... بلکه به خاطر اینکه این عظام در جنین ایجاد شده است و همین وجه تمایز و همین خلق، می شود وجه تسمیه ی آن مرحله از خلقت...
    نکته :
    البته این وجه تسمیه هایی که گفته شد قابل بررسی است ..

    مثلا در مورد عظام ممکن است کسی بگوید تنها به سفت شدن و تمایز اعضا اشاره دارد نه ایجاد استخوان به معنای معهود ...
    اما در همین رابطه باید گفت اگر کسی بگوید عظام یعنی سلول هایی که استخوان زا هستند ... به نظر نادرست است ...
    لا اقل با بند 5 و 4 ناسازگار است ...

    6 )

    چرا در مرحله ی لحم گفت "کسونا" و نگفت "خلقنا" ؟

    این را می توان یک تعبیر زیبای ادبی دانست که مرحله ی لحم را به مانند پوشاندن لباس دانسته است ...
    البته این تعبیر می تواند وجه دیگری داشته باشد ...
    مثلا تغییرات مراحل قبلی کمی عمیق تر بود اما این تغییر ظاهری است ...
    یعنی اگر یک انسان عادی وضعیت جنین را مشاهده کند، مرحله چهارم را بیشتر یک تغییر ظاهری و شکلی و زیباساز می داند...
    اما مراحل قبلی این طور نیستند ... و لذا واژه "کسونا" برازنده ی این نوع خلق یا تغییر است ...
    ویرایش توسط و طاها : ۱۳۹۶/۰۱/۲۶ در ساعت ۱۰:۴۷

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۵
    علاقه
    science
    نوشته
    672
    حضور
    19 روز 17 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    30
    صلوات
    809



    نقل قول نوشته اصلی توسط Miss.Narges نمایش پست ها
    سلام
    وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ سُلَالَةٍ مِنْ طِینٍ«۱۲» ثُمَّ جَعَلْنَاهُ نُطْفَةً فِی قَرَارٍ مَكِینٍ«۱۳» ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ

    و به يقين انسان را از عصاره‌اى از گل آفريديم (۱۲) سپس او را نطفه‌اى در جايگاهى استوار قرار داديم (۱۳) آنگاه نطفه را به صورت خون بسته (علقه) درآورديم پس آن علقه را گوشت جويده شده (مضغه) قرار داديم و آنگاه مضغه را استخوانهايى گردانيديم بعد استخوانها را با گوشتى پوشانيديم آنگاه آفرينشى ديگر پديد آورديم آفرين باد بر خدا كه بهترين آفرينندگان است

    میدانیم که رشد جنين از آغاز لقاح تا انتهای ۸ هفتگی (حدود ۶۰ روز كه فرم كلی جنين ايجاد شده است) به ۲۳ مرحله تقسيم می‌شود. بعد از ۸ هفتگي جنين بسرعت رشد می‌كند و تمام قسمتها و ارگانهای داخلی و بافتها بسرعت تكامل می‌يابند تا هنگام تولد. البته مراحل رشد برخی بافتها و ارگانها مخصوصا سيستم عصبی پس از تولد هم ادامه می‌يابد. جنين دائما در حال تغيير و تكامل است، حال كداميك از این مراحل علقه است و كدام مضغه و كدام استخوان ؟
    این طور که دیده میشه هیچ کدوم از مراحل در دوره رشد جنینی وجود ندارند.یعنی در هیچ مرحله ای دیده نمیشه جنین خون بسته باشد.و یا شبیه گوشت جویده شده باشد.رشد تمام بافت ها از جمله عضله و استخوان با هم پیش میروند نه اينكه ابتدا جنين تبديل به استخوان شود و سپس گوشت اطراف استخوانها را فرا گيرد
    سلام اگه تونستین ی سری به دانشگاه های پزشکی بزنید مثلا تو دانشگاه گیلان جنین های رو در فرمالین نگه میدارند و مدل آناتومی آنها و... که خیلی جالبه
    http://homepage.smc.edu/wissmann_paul/anatomy2textbook/
    در مورد داستان کیت ال مور که بعدا ممکنه دوستان اشاره کند کلیپای زئوس در این زمینه رو ببینید حتما
    و بعدش برای اینکه متوجه خلط مباحث بشین حتما حتما جنین شناسی لانگمن رو تهیه کنید و بخونید بنظر من برای اینکه تو دام بازی با کلمات نیفتین ترجمه قرآن بدون هیچگونه نظری رو بردارید بزارید جلوی لانگمن ببینین چطور میشود
    این سایت هم زحمت ترجمه اکثر رو کشیده :https://zandiq.com/surah-023-ayah-0014/
    اگر خودتون بخونید وجه اشتراکی نمیتونید پیدا کنید مگر با تباصیر و اضافاتی که درست نیست
    خب اما بعدش
    اونطور که تحقیق شده شباهت های بین گفته قرآن و گالن(جالینوس)وجود داره که گویا رونوشتی صورت گرفته
    https://www.scribd.com/doc/24665426/...logy-and-Galen
    http://www.eslam.nu/2016/11/24/jnin-kpy/
    https://binamkabuli.wordpress.com/%DB%B9-%DB%B3/

    یکی از دوستان در مورد 4 ماهگی اشاره کرد من یک حدیث قرار بدم در همین زمینه الإمامُ الباقرُ عليه السلام ـ في خِلقَةِ الإنسانِ في الرَّحِمِ ـ : إذا كَمُلَ أربَعةُ أشهُرٍ بَعَثَ اللّه ُ مَلَكَينِ خَلاّقَينِ، فيَقولانِ: يا ربِّ ما تَخلُقُ، ذَكَرا أو اُنثى ؟ فَيُؤمَرانِ ، فيَقولانِ : يا ربِّ ، شَقِيّا أو سَعيدا ؟ فيُؤمَرانِ ، فيقولانِ : يا رَبِّ ، ما أجَلُهُ و ما رِزقُهُ و كلُّ شيءٍ مِن حالِهِ ـ و عَدَّدَ مِن ذلك أشياءَ ـ ؟ و يَكتُبانِ المِيثاقَ بينَ عَينَيهِ .آیا مراحل رشد جنین در قرآن با علم انطباق دارد؟

    امام باقر عليه السلام ـ درباره خلقت انسان در رحم ـ فرمود : چون چهار ماه كامل شود، خداوند دو فرشته آفريننده مى فرستد و آن دو عرض مى كنند: پروردگارا! چه مى آفرينى، پسر يا دختر؟ دستور لازم به آن دو داده مى شود. سپس عرض مى كنند: پروردگارا! بدبخت است يا خوشبخت؟ در اين باره هم دستور لازم داده مى شود. آن گاه عرض مى كنند: پروردگارا! مدت عمر و روزيش چه مقدار؟ همه احوال او ـ كه حضرت شمارى از آنها را نام برد ـ نوشته مى شود و آن دو فرشته اين ميثاق را ما بين دو چشمش (در پيشانى او) مى نويسند.




    (بعد از 4 ماه تازه خدا میخواهد تعین جنسیت کند)
    حتما این مورد صلب و ترائب رو هم پی بگیرید که راحت تر متوجه ناسازگاری علم امروزی با قرآن بشید
    کوتاه سخن اینکه:آیات وتفاسیر و به خصوص احادیث صحیح السند را در باره نطفه جنینی و... از کارشناسان بخواهید بدون اضافه کردن جمله ای
    بعد به لانگمن مراجعه کنید و راحت متوجه این امر میشوید
    ویرایش توسط hessam78 : ۱۳۹۶/۰۱/۲۶ در ساعت ۲۱:۰۰

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,245
    حضور
    53 روز 8 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6109



    نقل قول نوشته اصلی توسط hessam78 نمایش پست ها
    حتما این مورد صلب و ترائب رو هم پی بگیرید که راحت تر متوجه ناسازگاری علم امروزی با قرآن بشید

    با سلام و درود

    لطفا مطالعه فرمایید:

    «يَخْرُجُ مِنْ بَيْنِ الصُّلْبِ وَ التَّرائِبِ»

    آیا مراحل رشد جنین در قرآن با علم انطباق دارد؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    علاقه
    שאלה
    نوشته
    513
    حضور
    6 روز 1 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    588



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست ها



    با سلام و درود

    لطفا مطالعه فرمایید:

    «يَخْرُجُ مِنْ بَيْنِ الصُّلْبِ وَ التَّرائِبِ»

    در لینک فوق، شما تأکید زیادی دارید بر اینکه یخرج به ماء دافق بر می گردد، ولی به نظرم اگر قدری نگاهمان را اصلاح کنیم و این احتمال را هم ببینیم که انسان بر می گردد، پاسخگویی به شبهه بسیار ساده تر می شود. انسان در هنگام ولادت از وسط بدن مادر خود بیرون می آید، فضایی که سینه بالاتر از آن و کمر پایینتر از آن است.
    אני אוהב את מוחמד

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    3,077
    حضور
    81 روز 15 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3761



    نقل قول نوشته اصلی توسط חסר משמעות نمایش پست ها
    در لینک فوق، شما تأکید زیادی دارید بر اینکه یخرج به ماء دافق بر می گردد، ولی به نظرم اگر قدری نگاهمان را اصلاح کنیم و این احتمال را هم ببینیم که انسان بر می گردد، پاسخگویی به شبهه بسیار ساده تر می شود. انسان در هنگام ولادت از وسط بدن مادر خود بیرون می آید، فضایی که سینه بالاتر از آن و کمر پایینتر از آن است.
    در مورد مرجع ضمیر و شبهه به این موضوع مراجعه کنید
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=47054

  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,245
    حضور
    53 روز 8 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6109



    نقل قول نوشته اصلی توسط חסר משמעות نمایش پست ها
    در لینک فوق، شما تأکید زیادی دارید بر اینکه یخرج به ماء دافق بر می گردد، ولی به نظرم اگر قدری نگاهمان را اصلاح کنیم و این احتمال را هم ببینیم که انسان بر می گردد، پاسخگویی به شبهه بسیار ساده تر می شود. انسان در هنگام ولادت از وسط بدن مادر خود بیرون می آید، فضایی که سینه بالاتر از آن و کمر پایینتر از آن است.

    با سلام و دورد

    جمله «یَخرُجُ مِن بَینِ...» جمله وصفیه است و صفت ماء است. اگر بخواهیم ضمیر را به انسان برگردانیم باید جمله را مستأنفه بگیریم، که:
    اولا علائم استیناف ندارد،
    ثانیا خلاف ظاهر است،
    ثالثا فقهاء و مفسران هم آن را ـ ولو به صورت احتمال ـ مطرح نکرده اند.

    آیا مراحل رشد جنین در قرآن با علم انطباق دارد؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  21. صلوات


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۶/۰۴/۰۹, ۰۳:۵۲ : 7

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود