صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شبکه های مدعی عرفان(عرفان حلقه) مسلمان نیستند

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,899
    حضور
    3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    39
    صلوات
    13135

    شبکه های مدعی عرفان(عرفان حلقه) مسلمان نیستند




    شبکه های مدعی عرفان(عرفان حلقه) مسلمان نیستند
    حضرات آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی در پاسخ به استفتاء روزنامه جوان در مورد شبکه ها و فرقه های کاذب عرفان به ویژه شبکه انحرافی عرفان حلقه( شعور کیهانی)، فعالیت این فرقه ها را غیرشرعی و بر ضد اسلام اعلام کردند.
    به گزارش «جوان»، در پی گسترش فعالیت زیرزمینی و رو زمینی شبکه های جعلی عرفان و فرقه های شبه دینی طی چند ساله اخیر در کشور و شکایات متعدد هموطنان و افرادی که پس از عضویت در این گروه ها مورد سوء استفاده قرار گرفته اند، گروه اجتماعی روزنامه جوان از آیات عظام ناصر مکارم شیرازی و نوری همدانی در این خصوص استفتاء کرد که این دو مرجع تقلید بر ضد اسلام بودن اندیشه ها و فعالیت های این شبکه ها تصریح کردند.

    نمونه ای از نقض شرع و قانون در شبکه های جعلی عرفان

    متن استفتاء «جوان» به این شرح است:« احتراماً به دنبال افزایش فعالیت های مخرب شبکه های دروغین عرفان و فرقه های شبه معنوی در ایران اسلامی و خطر بزرگی که به واسطه تحرکات این گروه های انحرافی، «سلامت معنوی و ایمانی» مردم عزیز را تهدید می کند، خواستار اظهارنظر صریح شما در خصوص این گروه ها به ویژه شبکه دروغین «عرفان حلقه و شعور کیهانی» هستیم. از جمله تفکرات، اعمال و فعالیت های این فرقه به موارد زیر اشاره می شود:
    - بنیانگذار این تفکر انحرافی فردی است به نام «م-ط» که مدعی است می تواند انسان ها را به شعور کیهانی و خداوند متصل کند. او در حال حاضر در بازداشت به سر می برد. یک عضو سابق شبکه حلقه می‌گوید: «نماز در شبکه حلقه یک امر درونی تعریف شده است. آنها می‌گویند صلوه یعنی اتصال. مهم این است که متصل باشی؛ چگونگی‌اش مهم نیست! آنها بر این باورند که خواندن نماز موجب جذب موجودات غیر ارگانیک (مثل جن) می‌شود».
    - از دیگر کارهای این گروه، دریافت پول از افراد برای دادن آموزش عرفان عملی طی چند ترم به آن هاست! هر فرد در ابتدای ورود باید 50 هزار تومان- ترم اول- بپردازد. ترم های بعدی هم با دریافت پول از افراد همراه است.
    - یکی از اندیشه های این فرقه، این است که معتقدند تمام علما و روحانیون ناآگاه هستند و باید برای کسب آگاهی تحت آموزش رئیس حلقه- آقای ط- قرار بگیرند! رئیس این گروه ادعا می کند تنها کسی است که توانسته است به عرفان سر و سامان بدهد و پیش از او هیچ کس نتوانسته یک چهارچوب منسجم برای عرفان ارائه دهد.
    - چند نفر از اعضای عرفان حلقه که پس از مشاهده انحرافات این فرقه، از ادامه فعالیت انصراف داده اند، می‌گویند:« ما از نزدیک، برخی انحرافات این فرقه را شاهد بوده‌ایم. به عنوان مثال، سران این شبکه در میدان ونک (خیابان جهان کودک) یک سالن بیلیارد را اجاره کرده بودند که خود رهبر فرقه شخصاً مربی جلسات آنجا بود. نزدیک به 70 درصد اعضا بدحجاب بودند و بعضی از مسترها برای دادن ارتباط به فرد تعهد چندانی به رعایت حریم‌های اسلامی نداشتند؛ حتی آقایان برای اجرای برنامه «خروج یا بیرون‌ریزی» (خارج شدن جن از تن و ذهن) با زنان و دختران نامحرم تماس بدنی برقرار می‌کردند!»
    - در جلسات این فرقه، عموم شرکت کنندگان تقیدی به رعایت حریم محرم و نامحرم ندارند. از نظر رئیس این فرقه، حجاب یک امر ادراکی است و تا زمانی که یک زن یا دختر به این ادراک نرسد حجاب واجب نیست!
    - رهبران این شبکه با بهره گیری از تاکتیک «ضد» می گویند برای فهمیدن این که گفتار یک فرد رحمانی است یا شیطانی باید کلام او را به ضدش برگردانیم(برعکس کنیم). اولین بار گروه های شیطان پرستی بودند که با برعکس کردن عددد 999 (با فونت انگلیسی) که عدد کلیسا بود، عدد 666 را اقتباس کردند که به عدد شیطان معروف شد.
    خواهشمند است نظر دینی خود را در خصوص این گروه و گروه های دیگری که چنین ادعاهایی دارند، اعلام بفرمایید».

    آیت الله مکارم شیرازی: افرادی با این اعتقادات و برنامه ها مسلمان نیستند

    حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید صاحب نام جهان اسلام در پاسخ به استفتاء جوان، تصریح کردند:« جای تردید نیست کسانی که چنین اعتقادات و برنامه هایی داشته باشند مسلمان نیستند و حتی پیرو آئین دیگری از ادیان آسمانی نمی باشند و قرائن فراوان نشان می دهد که اینها افراد سودجویی هستند که هدفشان جمع آوری ثروت از این طریق نامشروع، اشباع شهوت و سست کردن اعتقادات مردم نسبت به مبادی اسلام و ادیان دیگر است. متأسفانه تنها این گروه نیستند بلکه هر روز گروه های دیگری مانند علف هرزه های خودرو در گوشه و کنار جامعه ما و دیگر جوامع پیدا می شوند. این احتمال نیز وجود دارد که آن ها ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با صهیونیست ها و دولت های استکباری داشته باشند؛ زیرا آن ها معتقدند که مذاهب اصیل را باید با مذاهب ساختگی از میان برد و به همین دلیل در این راه، سرمایه گذاری فراوان کرده و می کنند».

    آیت الله نوری همدانی: رویه این گروه و گروه های این چنینی خلاف اسلام است

    همچنین حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی از دیگر مراجع به نام جهان اسلام نیز در پاسخ به استفتاء جوان، خاطرنشان کردند:« شرکت در جلسات این گروه و گروه های اینچنینی جائز نیست و رویه آنان خلاف اسلام است».

    کجروهای مجرمی که آزادانه فعالیت می کنند!

    کجروها افرادی هستند که از زندگی بر اساس قواعدی که اکثریت جامعه دنبال می کنند سر می پیچند و یا با بهره برداری های شخصی و گروهی، قواعد مورد قبول اکثریت را وسیله ای برای منافع خودشان قرار می دهند. کجروی مفهومی بسیار گسترده تر از جرم دارد. بسیاری از شکل های رفتار کجروانه چندین جرم را در خود نهفته دارد.
    کجروها شامل جنایتکاران خشن، قاچاقچیان مواد مخدر، گانگسترها، گرانفروشان، کم فروشان و افراد و گروه های فعال در زمینه عرفان های کاذب و نوپدید هستند. کجروی را می توان هم در مورد رفتار فردی و هم در مورد فعالیت گروه ها به کار برد.
    به عنوان مثال، گروهی که با ادعای عرفان و آگاهی از اسرار متافیزیک، عده ای را فریب داده و گرد خود جمع می کنند و پس از مدتی این افراد را مورد سوء استفاده های گوناگون قرار می دهند، رفتاری کجروانه انجام داده اند که در بطن این کجروی، جرائمی همچون فریب افراد، کلاهبرداری و تعرض به چشم می خورد.
    آئین «هاری کریشنا» مثال مناسبی برای یک گروه مدعی عرفان- شبه دینی- کجرو است که باورها و شیوه زندگی آنان متفاوت با اکثریت مردم بریتانیاست. این آئین نخستین بار در دهه 1960 پا گرفت؛ هنگامی که «سریل پرابهوپادا» از هند به غرب رفت تا پیام حکمت کریشنا را ترویج کند. او پیام و دعوت خود را مخصوصاً متوجه جوانانی کرد که مواد مخدر مصرف می کردند؛ پرابهوپادا ادعا داشت که با پیروی از آموزه های او می توان «در نشئگی همیشگی فرو رفت و به سعادت ابدی دست یافت»! هاری کریشناها کم کم به منظره ای شناخته شده تبدیل شدند که در خیابان ها آواز می خواندند، در اماکن عمومی می رقصیدند و جزوه هایی درباره عقاید و باورهایشان بین مردم و عابران پخش می کردند. در حال حاضر، هاری کریشنا سازمان ثروتمندی است که با پول های دریافتی از اعضای خود اداره می شود.

    این بدعت گذاران سودجو چه می خواهند؟

    فرقه ها و شبکه های کاذب عرفان را می توان بدون هیچ گونه اغماضی «بدعت گذاران سودجو» نامید. به اعتقاد «رابرت مرتن»- جامعه شناس-، بدعت گذاران افرادی هستند که با بهره برداری های نامشروع و غیرقانونی از ارزش های مورد تأیید اکثریت، به ثروت و شهرت دست می یابند.
    انتظار مردم از دستگاه قضایی، رسیدگی فوری به پرونده عرفان های کاذب و برخورد قضایی قاطع با این شبکه هاست.

    ویرایش توسط محمد : ۱۳۸۹/۰۳/۲۶ در ساعت ۱۱:۱۴
    از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
    زده ام فالی و فریاد رسی می آید . . .

  2. صلوات ها 18


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    11
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    53

    شورش عرفان حلقه علیه عرفان اسلامی




    کرامت سازی ، جدیدترین حربه مدعیان عرفان حلقه

    از دیرباز مسئله «کرامت سازی» بین فرقه های نوظهور و نحله های انحرافی مرسوم بوده است. صوفیان برای مولوی ، بابیان برای علی محمدباب ، وهابیون برای عبدالوهاب ، رام اللهیان برای ایلیا و غیرهم ؛ کرامات زیادی ساخته و برای مریدانشان مطرح کردند ، که این امر در زمان غیاب سردسته و سرسلسله فرقه ها توسط دیگر سرکردگان تشدید زیادی می یافت.
    امروزه نیز در این آشفته بازار رنگین مدعیان عرفانی و معنوی ، مدعیان عرفان حلقه در غیاب رئیسشان که به دستور مراجع قضایی و اطلاعاتی در زندان به سر می برد دست به دامن این حقه قدیمی و سنتی فرقه های انحرافی شدند و با اجیر کردن افرادی و ساختن مستنداتی از آنها در راه اندازی جریان «کرامت سازی» تقلای زیادی می کنند.
    امّا دلیل کرامت سازی سرکردگان این فرقه نوظهور مدعی شفابخشی در غیاب رئیسشان به دلائل زیر می باشد:
    1- جلب اطمینان مریدان در غیاب سرکرده فرقه
    با عدم حضور چند ماهه رئیس این فرقه نوظهور و سرگردانی و دلسردی افراد جذب شده ، سرکردگان فرقه حلقه به قکر چاره اندیشی رفع این معضل افتاده اند و با تبلیغات گسترده ای که با استفاده از فیلم و صدای افارد اجیر شده مدعی شفا یافتگی در پی آن هستند که وانمود کنند اندیشه و عقاید عرفان حلقه و معتقد بودن به دریافت شفا از شبکه شعور باعث این بهبودی شده است.
    2- جذب نیروهای جدید و تبلیغ حلقه درمانی
    بدون شک با طرح مصادیق شفا یافته ای که اجیر کرده اند و همچنین با مانورهای تبلیغاتی گسترده در فضای سایبر و فراسایبری و با استفاده از این مستندات جعلی افراد دیگری نیز حداقل از روی کنجکاوی به سمت عرفان حلقه روی می آورند و بدین ترتیب سرکردگان این عرفان با استفاده از شیوهای عوام فریبی و بازی با کلمات همچنین مخلوطی از عشوه گری نیرویهای آموزش دیده ، افراد مستعد را جذب و برای تبلیغ عقاید باطل فرادرمانی ساماندهی می کنند.
    3- اثبات حقانیت سرسلسله دربند گرفتار شده!
    قویترین دلیل بر کرامت سازی سرکردگان فرقه حلقه در غیاب رئیسشان اثبات صدق گفتار و افکار و اثبات این امر که بازداشت و دستگیری محمد علی .ط بی مورد بوده است. این در حالی است که طبق فتوای مراجع معظم تقلید عقاید عرفان حلقه ضد عقاید اسلام بوده و حضور در مجامع عرفان حلقه جائز نمی باشد.

    مطالب فوق یک طرف ماجرا است ، از سوی دیگر مدعیان عرفان حلقه با ساماندهی دهها وبلاگ و وبسایت و ابلاغ اطلاعیه های مختلف در مضامین تشکیل بانک مصادیق شفایافته درصدد تشکیل بانک جامعی هستند تا بوسیله آن عده زیادی را به مسلک خود فرابخوانند ولی با نگاهی گذرا در تاریخ ، وجود صدهها و بلکه هزاران حکایتهای کذب کرامت سازی در فرقه های پیشین و معاصر به خوبی روشن می شود که این عملکرد ها و ادعاها کذب و جعلی در راستای اثبات فرقه ها است و امید می رود که دوستان و مومنین گرامی فریب ظواهر سازی ائمه گمراهی را نخورند.


  5. صلوات ها 10


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    عرفان
    نوشته
    75
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    34

    نیک و بد را ولد و والد و مولود اینجاست




    جناب آقای نویسنده یا نویسندگان محترم:
    ممنون از شما که مخالفت می کنید. چون از دیدگاه عرفان حلقه (حلقه های رحمانیت عام الهی، همان که هر روز چندین بار می گوییم و تعمق لازم را نمی کنیم: بسم الله الرحمن الرحیم)؛ شیطان (شبکه منفی) هم از دیدگاه رحمانیت، عین نعمت است. شماها، نعماتی هستید که با مخالفت خود، حرکت سریعتر این جریان "خدا محور-خدامحور" را موجب می شوید.
    کفر و دین در بر عشاق نکوکار یکی است / کعبه و بتکده و سبحه و زنار یکیست
    اگر از دیده تحقیق به عالم نگری / عشق و معشوقه و عاشق دل و دلداده یکیست
    در پایان: حی علی الصلوه. ارتباط ویژه، 24 ساعته برای همه برقراره. فقط چشمانتان را بسته و ضمن اینکه از ذهنتان می گذرانید که در ارتباط ویژه هستید، "شاهد" باشید. ادراکات ، آغازتان می گردد. شادزی. آگاهی افزون.

    ویرایش توسط azyazan : ۱۳۸۹/۰۷/۰۱ در ساعت ۱۱:۴۳

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    دینی
    نوشته
    398
    حضور
    25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1738



    سلام بر همه عزیزان عرفان پژوه !

    و سلام مخصوص خدمت دوست جدید azyazan ( ؟ ) که ما رو مورد لطف بیکران خودشون قرار دادند !

    اما یه خواهش دارم ، قضاوت در مورد عقاید اونم تو چند خط عمل غیر علمی و نادرستیه ! بهتره عقاید دوست جدیدمون حداقل در محدوده ای خاص بصورت مبسوط بیان بشه تا بصورت علمی نقد بشه !

    حالا خدا رو چه دیدی شاید بعد نقد گفته های ایشون ، ما هم جذب شدیم !



    با تشکر
    ویرایش توسط حمید : ۱۳۸۹/۰۷/۰۱ در ساعت ۱۲:۲۷
    لیت شعری أین استقرّت بک النّوی . . .

    مهدی جان . . .

    کاش میدانستم دلها کجا با تو آرام میگیرد . . . ؟

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    781
    حضور
    1 روز 9 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2698



    با سلام و تشکر از مطالب خوبتان

    نقل قول نوشته اصلی توسط azyazan
    جناب آقای نویسنده یا نویسندگان محترم:



    ممنون از شما که مخالفت می کنید. چون از دیدگاه عرفان حلقه (حلقه های رحمانیت عام الهی، همان که هر روز چندین بار می گوییم و تعمق لازم را نمی کنیم: بسم الله الرحمن الرحیم)؛ شیطان (شبکه منفی) هم از دیدگاه رحمانیت، عین نعمت است. شماها، نعماتی هستید که با مخالفت خود، حرکت سریعتر این جریان "خدا محور-خدامحور" را موجب می شوید.

    کفر و دین در بر عشاق نکوکار یکی است / کعبه و بتکده و سبحه و زنار یکیست

    اگر از دیده تحقیق به عالم نگری / عشق و معشوقه و عاشق دل و دلداده یکیست

    در پایان: حی علی الصلوه. ارتباط ویژه، 24 ساعته برای همه برقراره. فقط چشمانتان را بسته و ضمن اینکه از ذهنتان می گذرانید که در ارتباط ویژه هستید، "شاهد" باشید. ادراکات ، آغازتان می گردد. شادزی. آگاهی افزون.
    عجب! یعنی شماها به جایی رسیدید که پیامبر خدا (ص) نرسیده بود؟ چون تا آنجاییکه اطلاع داریم، پیامبر (ص) تا آخر عمرش به یک شیوه نماز می خواند، و هیچگاه ادعا نکرد که به خاطر اتصال 24 ساعته، دیگر از نماز بی نیاز است. تازه، آن حضرت به خاطر ارتباط ویژه ای که داشتند، نه تنها 17 رکعت نماز معمولی، بلکه نماز شب هم بر ایشان واجب شده بود! و در قرآن هم آمده که نماز در وقتهایی معین بر مؤمنان واجب است.

    نخیر، اراجیف و چرندیات شماها با قرآن و اسلام هیچ سازگاری ندارد، و هرچه با قرآن مغایرت دارد، نه تنها صحیح نیست، بلکه شیطانی است. ارتباط 24 ساعته چیز خیلی خوبی است، و در قرآن هم به آن اشاره شده. ولی این موضوع مجوزی برای ترک احکام صریح دین و قرآن نیست.

    همه این حرفها آمده تا احکام دین اجرا نشود. به قول یکی از دوستان، همه اینها تلاشهایی است برای رسیدن به دینی که نماز صبح نداشته باشد!

    وقتی احکام دین اجرا نشد، معنویت مردم ضعیف می شود، و بعد می توان به کلی ریشه دین را در جامعه زد. این برنامه کاملاً به نفع غرب است، و از همین موضوع معلوم می شود که این جریانات از کجا آب می خورند.

    خوشبختانه خداوند قرآن را، که ملاک تشخیص حق از باطل است در اختیار عموم قرار داده. کسی که با قرآن مأنوس شود، گول چرندیات عارفنماها را نخواهد خورد. در پاسخ به این عارفنمایان کذاب آیه ای از قرآن را می آورم:

    سَيَقُولُ الَّذِينَ أَشْرَكُواْ لَوْ شَاء اللّهُ مَا أَشْرَكْنَا وَلاَ آبَاؤُنَا وَلاَ حَرَّمْنَا مِن شَيْءٍ كَذَلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِم حَتَّى ذَاقُواْ بَأْسَنَا قُلْ هَلْ عِندَكُم مِّنْ عِلْمٍ فَتُخْرِجُوهُ لَنَا إِن تَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَإِنْ أَنتُمْ إَلاَّ تَخْرُصُونَ ﴿۱۴۸﴾
    كسانى كه شرك آوردند به زودى خواهند گفت اگر خدا مى‏خواست نه ما و نه پدرانمان شرك نمى‏آورديم و چيزى را [خودسرانه] تحريم نمى‏كرديم كسانى هم كه پيش از آنان بودند همين گونه [پيامبران خود را] تكذيب كردند تا عقوبت ما را چشيدند بگو آيا نزد شما دانشى هست كه آن را براى ما آشكار كنيد شما جز از گمان پيروى نمى‏كنيد و جز دروغ نمى‏گوييد (۱۴۸)

    بله، اگر شما را دانشی هست، آن را آشکار کنید. منتظریم!

    یا حق
    ویرایش توسط بینام : ۱۳۸۹/۰۷/۰۱ در ساعت ۱۲:۴۶

  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    781
    حضور
    1 روز 9 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2698



    با سلام

    لطفاً بفرمایید که در این عرفان، جایگاه قرآن چیست؟ آیا قرآن را کلام خداوند می دانید؟ آیا قبول دارید که قرآن متعلق به تمام زمانهاست؟ آیا می پذیرید که قرآن جدا کننده حق از باطل است؟ آیا قبول دارید که در قرآن نوک سوزنی دروغ و خطا وجود ندارد؟

    یا حق

  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    دینی
    نوشته
    398
    حضور
    25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1738



    بسم الله الرحمن الرحیم

    با سلام خدمت دوست عزیز نماینده عرفان کیهانی

    با خوندن مباحث جناب طاهری سوالاتی در ذهن بنده ایجاد شد !

    حالا اولین پرسشی که در ذهن نقش می بنده اینجاست !

    اگه ما اینجا یه سری سوال طرح کنیم ، جناب آقای طاهری بعنوان سرپرست مجموعه عرفان کیهانی به این سوالات پاسخ میدهند ؟ ( یعنی ، حاضرن بعنوان یه کاربر ( مثل بقیه ) و به نمایندگی عرفان کیهانی به سایت اَسک بیان و به سوالات دوستان پاسخ بدن ؟ آیا برایشان مقدور است ؟ )

    یا اصلاً ایشون حاضرن در سایتشون پذیرای سوالات دیگران باشند ؟ ( علی الظاهر لینکی که اینجا گذاشتید تنها قابلیت نمایش اطلاعیه های موسسه عرفان حلقه رو داره و هیچ مزیت دیگه ای نداره )

    یا اصلاً مایل هستند که بصورت آنلاین به سوالات پاسخ بدن ؟ ( آیا آی دی شون رو در اختیار دوستان میذارن تا بصورت آنلاین گفتگو کنند ؟ )


    منتظر پاسخ شما هستیم !

    با تشکر !
    لیت شعری أین استقرّت بک النّوی . . .

    مهدی جان . . .

    کاش میدانستم دلها کجا با تو آرام میگیرد . . . ؟

  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    عرفان
    نوشته
    75
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    34

    قرعه کار به نام من دیوانه زدند.




    به نام خدا

    دوش دیدم که ملایک در میخانه زدند / گل آدم بسزشتند و به پیمانه زدند
    ساکنان حرم ستر و عفاف / با من راه نشین باده مستانه زدند
    آسمان بار امانت نتوانست کشید / قرعه کار به نام من دیوانه زدند

    همه ما بنی آدم هستیم و اعضای یک پیکریم و در آفرینش ز یک گوهریم. مهم نیست که استاد خودش بیاید یا من آمده ام. اگر به اسم سایت استاد هم نگاه کنید، درسی در این نام گذاری به ما داده اند: "ما طاهری"؛ یعنی همه ما در عین کثرت، وحدتیم. همه مان طاهری هستیم ... همه مان حمید هستیم ... همه ما بینام هستیم ... همه ما ... هستیم.
    پرواز را به خاطر بسپار، پرنده مردنی است.

    مصاحبه هایی چند با استاد انجام شده است. یکی یکی وقتتان را گرفته و آنها را در این تریبون آزاد درج خواهم نمود. انشاءالله که مقبول بیافتند و با کنار گذاشتن سوء تفاهمات، به "وحدت" برسیم که تنها نیاز آخر الزمان جهت مقابله با رئیس شبکه منفی (دجال) است.


    جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه / چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند

    و این میسر نخواهد بود مگر با اتصال (الصلوه) با هوشمندی الهی تا نعره مستانه سر زنیم:

    شکر ایزد که میان من و او صلح افتاد / صوفیان رقص کنان ساغر شکرانه زدند


    یکی از آموزه های ما، پرواز است. پرنده ها می آیند و می روند و می میرند؛ اما داستان پرواز همیشه بوده است.

  17. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    عرفان
    نوشته
    75
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    34

    مصاحبه شماره 1 (مصاحبه با استاد طاهری)




    بسم الله الرحمن الرحیم. با عرض سلام و تشکر از این که وقت خودتان را در اختیار ما قرار دادید، اجازه می‌خواهیم با توجه به شبهاتی که نسبت به افکار و دیدگاه‌های شما وجود دارد و به‌منظور روشن‌تر شدن عقاید دینی جنابعالی، سوالاتی را مطرح کنیم. به نظر می‌رسد به لحاظ این که شما بنیانگذار عرفان کیهانی هستید، ضروری است که مرز مبانی فکری خود را با جریان‌های معناگرای نوپدید (که مبتنی بر نوعی نگرش سکولاری یا بی‌نیازی از دین هستند) از جمله عرفانهای وارداتی یا شبه عرفانها و .... تبیین کنید و بفرمایید در مکتب فکری و نگرش شما، دین دارای چه جایگاهی است و جنابعالی چه رویکردی به مراسم عبادی ادیان، بالاخص شریعت اسلام دارید.
    استاد طاهری : به نام خدا. عرفان کیهانی یک جریان فکری خدامحور است. پس اولین چیزی که می‌توان گفت بحث خدامحوری است و در این تفکر بحث «لا حول و لا قوه الا بالله» و محوریت خداوند حاکم است. اما لازم است که ابتدا معلوم شود چرا می‌گوییم عرفان.
    دین در دیدگاه ما مثل پرنده‌ای است که دو بال دارد. یک بال آن شریعت است و بال دیگر آن عرفان. شریعت در واقع اصول رهروی و احکام را طرح و بیان می‌کند و عرفان مسائل کیفی و نحوه حصول کیفی آن احکام را دنبال می‌کند. پس قاعدتا باید احکامی باشد و شریعتی باشد که اصول کیفی آن بررسی شود. برای مشخص شدن این موضوع، مثلا در احکام داریم بر پا داشتن صلوه (نماز). نماز یک جنبه حکمی و ظاهری دارد که جنبه کمی آن است و یک جریان کیفی هم دارد. آیا همه نمازگزاران با کیفیت مشابهی نمازشان برگزار می‌شود یا خیر؟! پس هر عمل ما یک جنبه کمی دارد که مربوط به شریعت است و یک جنبه کیفی دارد که مربوط به عرفان است. عرفان کیهانی می‌خواهد ارتقای کیفی اعمال ما را در چارچوب شریعت داشته باشد و یک جریان معرفت‌جویی است. چون معرفت در باب کیفیت شناسی، خودش جایگاهی دارد.
    پس عرفان کیهانی با اعتقاد تمام به شریعت و آنچه که در شرع بیان می‌شود به دنبال بالا بردن کیفیت آنهاست و شناسایی آسیبهایی که ما را از رسیدن به کیفیت مطلوب محروم کرده است . پس نه بدعت جدیدی است و نه جایگاه شرع را مخدوش می‌کند.
    – موضوعی که در شبه عرفانها مطرح است این است که معتقدند فردی که به اشراق می‌رسد، به حقیقت دست پیدا می‌کند و چنین کسی بی نیاز از شریعت است. نظر شما چیست؟
    -‌ درباره‌ی حقیقت باید بگویم که «ما به آن مقصد عالی نتوانیم رسید». کسی که بگوید به حقیقت رسیده، در حقیقت تصور کودکانه ای از حقیقت دارد. حقیقت آنقدر وسیع است که هرکس به این سمت برود احساس فقر می کند و هیچ‌وقت بی نیاز نمی‌شود. حقیقت محدود نیست. حقیقت نا محدود است. در این لباس جسم، کسی به حقیقت نمی‌رسد. پس ما هرگز بی نیاز از آنچه که در شرع مطرح است، نمی‌شویم و کسی نمی‌تواند بگوید که من به انتهای صلوه رسیدم . این پرنده با یک بال پرواز نخواهد کرد؛ چه بال کیفیت گرا و چه بال کمیت گرا. کمیت بدون کیفیت به جایی نمی‌رسد و کیفیت بدون کمیت هم بی معنا است. اگر عده‌ای غیر از این فکر می‌کنند ما با آن‌ها موافق نیستیم.


    یکی از آموزه های ما، پرواز است. پرنده ها می آیند و می روند و می میرند؛ اما داستان پرواز همیشه بوده است.

  18. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    عرفان
    نوشته
    75
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    34

    مصاحبه شماره 1 (مصاحبه با استاد طاهری)




    - پس ظاهر عبادات شرط لازم است اما کافی نیست. حال اگر به کیفیت نرسیم اجازه داریم از کمیت هم دست برداریم؟
    - خیر. چون باید این مساله دنبال شود تا کیفیت هم باشد. بدون وجود کمیت امکان و انگیزه‌ای برای رسیدن به کیفیت نیست؛ عین محصولی که مهر استاندارد ندارد. بدون تولید اولیه، کنترل کیفی معنی ندارد. البته نمی‌شود از اول به کیفیت رسید. با گذشت زمان، تولید اولیه می‌رسد به کیفیت بیشتر و محصول مطمئن‌تر و قابل قبول‌تر. پس این بهانه مناسبی نیست که بگوییم حال که معرفت را نمی‌فهمیم دیگر دنبال نکنیم. آن ظاهر برای رسیدن به کیفیت لازم است و باید دنبال شود.
    -‌ تقریبا پاسخ سوالی که می‌خواهم مطرح کنم را از توضیحات شما دریافت کردم؛ با این حال چون به دنبال تصریح و تبیین خود شما هستم، پرسش می‌کنم. با توجه به اینکه همیشه از صلوه و اتصال یک جا یاد می کنید،لطفا بفرمایید آیا از نظر شما اتصال و ارتباط با خدا همان نماز است و دیگر نیازی به اقامه نماز آن‌طور که در دین مبین اسلام توصیه شده نیست؟
    - در بحث رحمانیت این توضیح را داشته‌ایم که حلقه های رحمت عام الهی بسیار است و در هر حلقه به نوعی از تسهیلات الهی بر می‌خوریم . در صلوه مجموعه حلقه‌های رحمانیت به خودی خود جاری است. در یک جا اختصاصا هر کدام را دنبال می‌کنیم و یک جا مجموعه کل را داریم . در نماز «بسم الله الرحمن الرحیم» را داریم که در کلمه رحمانِ آن همه چیز جاری است. در نماز مجموعه‌ای از کل چیزهایی که باید به آن برسیم را یک‌جا داریم؛ مثل یک فروشگاه بزرگ که همه چیز در آن است و یک فروشگاه کوچک که فقط اجناس کمی دارد. صلوه به منزله یک مرکز عرضه‌ی بسیار عظیم است؛ ولی در مورد هرکدام از حلقه‌ها می‌توان آن‌ها را به یک فروشگاه کوچک برای خرید یک جنس خاص تشبیه کرد (گرچه که این مثال خیلی هم متناسب نیست؛ چون ما با خدا خرید و فروشی نداریم و فقط از لطف او برخوردار می‌شویم). پس مثلا ارتباط فرادرمانی هرگز جای نماز را نمی‌گیرد و هر چیزی جای خود را دارد.
    -‌ بعضی افراد مدعی هستند که شما به نیت اعتقاد ندارید؛ زیرا جایگاه نیت را بر پله‌ی عقل و جایگاه عرفان عملی را بر پله‌ی عشق می‌دانید. نظر شما چیست؟
    -‌ خوب مسلما اینطور نیست. ولی نیاز به توضیح دارد. همانطور که تعریف شده و در کتاب داریم ما با دو پله سر و کار داریم: عقل و عشق. روی پله عقل ما طرح و استدلال و ... داریم. مسلما اگر مسیری را می خواهیم برویم قبل از پیمایش مسیر، نیت ما از آن باید واضح باشد. دلیل حرکت به سوی مقصد، همان نیت است. پس بدیهی است که ما باید برای هدفمان نیتی داشته باشیم. اما در پله عشق که دنیای شوق و ذوق و وجد و سرور است، نیت جایگاهی ندارد. مثلا نمی‌توانیم بگوییم من نیت می‌کنم که عاشق شوم یا نیت می‌کنم که سر ذوق بیایم. اما بعد از نیت در پله عقل، به پله عشق می‌رسیم. نمی دانیم کی می‌رسیم. کسی نمی‌تواند نیت کند که فردا عاشق شود یا نیت کند که الان تعجب کند. پس وقتی طرحی داریم آنجا نیت داریم اما وقتی که به دنیای عشق و عرفان می‌آییم، ماحصل آن را داریم. اینها لازم و ملزوم هم هستند یعنی پله عشق بدون پله عقل معنی ندارد و بالعکس.


    یکی از آموزه های ما، پرواز است. پرنده ها می آیند و می روند و می میرند؛ اما داستان پرواز همیشه بوده است.

صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود