نظریه ی جدید در مورد بقیت الله
تبهای اولیه
سلام بر بندگان شایسته ی خداوند
[="darkred"] بَقِيتُ اللَّهِ خَيرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ وَمَا أَنَا عَلَيكُمْ بِحَفِيظٍ[/](هود/86)
این آیه گرچه در گرماگرم گفتگوی حضرت شعیب و قومش است اما خود معنی کامل وجامعی را میرساند
بقیت الله را اگر به معنی آنچه را از خیر که خدا برای بندگان می گذارد در نظر بگیریم
به نظر اینجانب [="red"]قرآن روشن ترین و آشکارترین مصداق حقیقی بقیت الله است [/]
چرا که خدا آنرا برای ما بعد از وفات پیامبر باقی گذاشته و آنرا تا امروز حفظ کرده است
پیامبر بنا به جنبه ی بشری اش نمی توانسته تا ابد راهنما و نگهبان امرو نهی در اعمال ما باشد
بنا براین خدا با توجه به
إِ[="darkred"]نَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ[/](الحجر/9)
ما قرآن را نازل کرديم؛ و ما مسلما آنرا نگهداری می کنیم !(و آنرا باقی می گذاریم )
قرآن را برای ما حفظ کرده و باقی گذا شته است
[="darkred"]غلامعلی نوری [/]
سلام بر بندگان شایسته ی خداوندبَقِيتُ اللَّهِ خَيرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ وَمَا أَنَا عَلَيكُمْ بِحَفِيظٍ(هود/86)
این آیه گرچه در گرماگرم گفتگوی حضرت شعیب و قومش است اما خود معنی کامل وجامعی را میرساند
بقیت الله را اگر به معنی آنچه را از خیر که خدا برای بندگان می گذارد در نظر بگیریم
به نظر اینجانب قرآن روشن ترین و آشکارترین مصداق حقیقی بقیت الله است
چرا که خدا آنرا برای ما بعد از وفات پیامبر باقی گذاشته و آنرا تا امروز حفظ کرده است
پیامبر بنا به جنبه ی بشری اش نمی توانسته تا ابد راهنما و نگهبان امرو نهی در اعمال ما باشد
بنا براین خدا با توجه به
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ(الحجر/9)
ما قرآن را نازل کرديم؛ و ما مسلما آنرا نگهداری می کنیم !(و آنرا باقی می گذاریم )
قرآن را برای ما حفظ کرده و باقی گذا شته است
غلامعلی نوری
حق اینه که بگیم قرآن روشن ترین و آشکارترین مصداق های حقیقی بقیة الله است، و بلافاصله بعد از اون بگیم : و در زمانه ی ما قرآن ناطق حضرت بقیة الله(عج) تام ترین مصداق بقیة الله است...
حق اینه که بگیم قرآن روشن ترین و آشکارترین مصداق های حقیقی بقیة الله است، و بلافاصله بعد از اون بگیم : و در زمانه ی ما قرآن ناطق حضرت بقیة الله(عج) تام ترین مصداق بقیة الله است...
سلام سید ضیاء
این هم حرفی بود از سر تفکر متشکرم
به نظر اینجانب قرآن روشن ترین و آشکارترین مصداق حقیقی بقیت الله است
بَقِيتُ اللَّهِ خَيرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ وَمَا أَنَا عَلَيكُمْ بِحَفِيظٍ(هود/86)
سیشسیشسی
این هم حرفی بود از سر تفکر متشکرمسلام سید ضیاء
با سلام
مطلبی که جناب سید ضیاء بدان اشارت کردند چیزی نیست که منشأ آن تفکر صرف و یک نوع تفسیر شخصی باشد بلکه این اعتقاد مذهب تشیع است که برگرفته از نهاد قرآن، چنانکه دوست عزیزمان کاربر محترم celyanic اشاره کردند: "وَمَا يعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ"
که در حقیقت راسخون فی العلم پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) هستند.
مگر نه آنکه پیامبر اکرم (ص) "و ما ینطق عن الهوی؛ ان هو الا وحی یوحی" است و خداوند به اطاعت و پیروی از رسول و اولواالامر در کنار اطاعت از خودش امر کرده "اطیعوا الله و اطیعواالرسول و اولواالامر منکم".
و این مطلب که پیامبر اکرم (ص) به امر الهی برای بعد از خود جانشینان بر حق که حافظان حقیقی دین و قرآن اند را به کرات و دفعات و خصوصاً در حدیث شریف ثقلین و غدیر به مردم معرفی کرده است از مسلمات اعتقادی شیعیان است که هم پشتوانۀ نقلی دارد و هم عقلی که در جای خود بسیار بحث شده است.
پس چگونه است که شما نظر جمهور از شیعه و اهل سنت را در خصوص قرآن و اهل بیت بعنوان دو رکن رکین بقیة الله رها کرده و به تفسیر شخصی تان (تفسیر به رأی) تنها قرآن را بقیت الله می خوانید و آنگاه نظر جناب سید ضیاء که مبتنی بر اعتقادات محکم و استوار تشیع و اکثر اهل سنت است به تفکر شخصی متهم می سازید.
چگونه است که برادران اهل سنت برای دفاع از سه خلیفۀ راشدین خصوصاً شیخ دومی و طهارت و وثاقت صحابه و تابعین، به پیروی از رؤسای مذاهب شان حاضرند از توصیه های روشن و صریح قرآن و نبی اکرم (ص) که در خصوص اولواالامر و اهل بیت (ع) وارد شده دست بردارند؟؟؟
مگر نه آنست که در خود منابع دست اولی و معتبر اهل سنت به وفور و کثرت به مقام علمی و طهارت اهل بیت (ع) از نص صریح قرآن، قول پیامبر، حتی خلفای راشدین شان و صحابه اشاره شده چگونه است که بدلیل تعصب و برای دفاع از اعتقادات مذاهب شان، حاضرند مکتب اصیل اهل بیت (ع) که به حق، قرآن حقیقی و ناطق اند را فدای اندیشه های تاریک و محجور از نور قرآن و اهل بیت علماء مذاهب شان کنند؟؟؟
موفق باشید ...
به نظر اینجانب قرآن روشن ترین و آشکارترین مصداق حقیقی بقیت الله است
خب این که نظر شما این هستش کسی نمی تونه بهش ایراد بگیره چون شما صادقانه فرمودید نظری شخصی !
ولی آیا نظر خداوند هم از این آیه همینه ؟
شما عزیز زمانی که به خود قرآن مراجعه میفرمایید ( چون از ظواهر پیداست که قرآن رو قبول دارید ) متوجه میشید در آیه 7 سوره آل عمران خداوند باب هرگونه نظر دهی راجع به قرآن رو میبنده و در کمال استواری میفرماید :
"وَمَا يعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ"
میبینید که خداوند صراحتاً فرموده که از دل آیات قرآن جز خودش راسخان در علم ( که دراینکه راسخان چه کسانی هستند صحبت های فراوانی وجود داره ) شخص دیگری خبر نداره !
در ضمن دلیل برای نظر دهی تون هم اینه :
چرا که خدا آنرا برای ما بعد از وفات پیامبر باقی گذاشته و آنرا تا امروز حفظ کرده است
وباز در تایید صحبت هاتون دلیل میارید که :
پیامبر بنا به جنبه ی بشری اش نمی توانسته تا ابد راهنما و نگهبان امرو نهی در اعمال ما باشد
بنا براین خدا با توجه به إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ(الحجر/9) ما قرآن را نازل کرديم؛ و ما مسلما آنرا نگهداری می کنیم !(و آنرا باقی می گذاریم ) قرآن را برای ما حفظ کرده و باقی گذا شته است
به نظر اینجانب قرآن روشن ترین و آشکارترین مصداق حقیقی بقیت الله است
سلام خب استدلال اینگونه غلطه
وقتی میگن تفسیر به رای حرامه یکی از دلایلش همینه هر کاری اهل فنی داره مثلا شما برای حل معادلات ریاضی نمیشه برید از مردم عادی بپرسید باید برسد سراغ استاد ریاضی علوم دینی و قرانی نیز همین گونه است پس وقتی صورت یه مسئله باطل باشد دیگه کل موضوع هم باطله ...