صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا می توان از لحاظ درجه تا حد امامان پیش رفت؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد 1392
    علاقه
    شهادت
    نوشته
    372
    صلوات
    2332
    حضور
    4 روز 12 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    اشاره آیا می توان از لحاظ درجه تا حد امامان پیش رفت؟




    سلام خدمت تمامی دوستان و استاید محترم
    سوالی بود مدتی هست مشغولمون کرده
    ایا میتونیم از لحاظ کمال ودرجه تا حد امام ها پیش برویم؟؟
    و اگر نمیشه ...
    ایا این عدالت هست که ما این توانایی را نداریم و امامان دارند؟؟(یعنی ما هرچه هم که تلاش کنیم به ایشون نرسیم؟)

    ویرایش توسط سیده راضیه : 1395/09/03 در ساعت 17:41
    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
    السلام علیک یا اباعبد الله
    التماس دعا به همگی.
    در ارزوی شهادت.




  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن 1391
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    18,737
    صلوات
    50588
    حضور
    132 روز 18 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    35



    با نام و یاد دوست






    آیا می توان از لحاظ درجه تا حد امامان پیش رفت؟








    کارشناس بحث: استاد رئوف

  4. صلوات ها 2


  5. #3

    عضویت
    جنسیت تیر 1391
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,239
    صلوات
    3806
    حضور
    24 روز 16 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط لبیک نمایش پست ها
    سلام خدمت تمامی دوستان و استاید محترم
    سوالی بود مدتی هست مشغولمون کرده
    ایا میتونیم از لحاظ کمال ودرجه تا حد امام ها پیش برویم؟؟
    و اگر نمیشه ...
    ایا این عدالت هست که ما این توانایی را نداریم و امامان دارند؟؟(یعنی ما هرچه هم که تلاش کنیم به ایشون نرسیم؟)


    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    در مورد معصومین (ع) درجات معنوی خاصی وجود دارد که برای افراد عادی میسر نیست. به طور مثال پیامبر (ص) واسطه فیض الهی است و به جهت ایشان و از طریق ایشان است که فیض الهی به دیگر مخلوقات می رسید. طبیعی است که ما به چنین مقامی راه نداریم.

    با این حال باید توجه داشت که این به معنای بسته بودن راه نیست. ما اختیار داریم و کمال هم نهایتی ندارد و "راه باز است" و ما می توانیم تا ابد به صعود و رشد و کمال خود ادامه بدهیم. به نظر من، بیش از آنکه به این فکر کنیم که چرا مانند فلان امام معصوم نیستیم، به این فکر کنیم که با همین داشته های خود چه کرده ایم؟ به عبارت دیگر، وقتی خوب و بد را در حد خودمان می شناسیم و اختیار و اراده هم داریم، با این معرفت و با این آزادی، چقدر به سمت کمال رفته ایم و چقدر سعی کرده ایم انسان خوبی باشیم. این نوع فکر کردن (به خود) نتیجه بهتری دارد تا اینکه نگاه مان به دیگران باشد.

    نکته دیگر اینکه، این مسئله با عدالت الهی هم منافاتی ندارد. زیرا عدالت آنجا خدشه دار می شود که به افراد نعمت های متفاوت داده شود (مثلا به یکی 80 و به دیگر 4) و بعد از هر دو به یک اندازه بازخواست شود. این در حالی است که در مسئله ما چنین نیست و خداوند اگر به بنده ای 80 نعمت داده باشد، به اندازه هشتاد نعمت و اگر به فردی 4 نعمت داده باشد به اندازه 4 نعمت از او خواهد خواست.

    موفق باشید

    آیا می توان از لحاظ درجه تا حد امامان پیش رفت؟


  6. #4

    عضویت
    جنسیت مهر 1395
    نوشته
    76
    صلوات
    46
    حضور
    1 روز 21 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با عرض سلام و ادب خدمت عزیزان و کارشناس محترم جناب رئوف.

    با اجازه بنده هم در بحث شرکت میکنم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط رئوف نمایش پست ها


    در مورد معصومین (ع) درجات معنوی خاصی وجود دارد که برای افراد عادی میسر نیست.
    به طور مثال پیامبر (ص) واسطه فیض الهی است و به جهت ایشان و از طریق ایشان است که فیض الهی به دیگر مخلوقات می رسید. طبیعی است که ما به چنین مقامی راه نداریم.
    جناب رئوف ما میدونیم که کل سیستم خلقت بر عدل بنا شده.
    شما فرمودید ما به چنین مقامی راه نداریم.
    آیا به چنین مقامی الان راه نداریم و یا اینکه زمانی راه داشتیم و ما همگی میتونستیم محمد ص باشیم اما خودمون در اون زمان کم کاری کردیم فلذا این موقعیت رو از دست دادیم ؟
    جناب رئوف ما طبق روایات میدونیم که قبلا جاهایی بودیم عهد هایی بستیم , حرف هایی زدیم و کارهایی کردیم نه صرفا در این دنیا , در عوالم قبلی.

    برای پاسخ به این سوال ما نیاز به احادیث داریم و اونها حقیقت اصلی رو به ما میگند.

    به اعتقاد بنده (که البته میشه وارد احادیث مرتبط شد اما زمان بر هست) , ما همه میتونستیم جای حضرت محمد ص و ائمه ع و پیامبران ع باشیم , اما ما کم کاری کردیم در اون عالم ها. اما...
    اگر الان کسی ایراد بگیره و بگه کدوم عالم ها , نیاز نیست اثبات کنیم که چرا چیزی یادت نمیاد و و و ...بلکه کافی هست بگیم در همین عالم آیا چه کارنامه ای داریم ؟
    چون اون عالم های قبلی , در واقع به نوعی اینجا میتونه بازتابش باشه. عرض میکنم میشه از احادیث این ها رو دریافت.

    لذا طبیعی هست که باشه , ما میتونیم محمد ص بشیم اما آیا تلاش محمد ص از کودکی رو داشتیم ؟ عبادات, تلاش ها , عدم بت پرستی و و و.


    نقل قول نوشته اصلی توسط رئوف نمایش پست ها
    با این حال باید توجه داشت که این به معنای بسته بودن راه نیست. ما اختیار داریم و کمال هم نهایتی ندارد و "راه باز است" و ما می توانیم تا ابد به صعود و رشد و کمال خود ادامه بدهیم. به نظر من، بیش از آنکه به این فکر کنیم که چرا مانند فلان امام معصوم نیستیم، به این فکر کنیم که با همین داشته های خود چه کرده ایم؟ به عبارت دیگر، وقتی خوب و بد را در حد خودمان می شناسیم و اختیار و اراده هم داریم، با این معرفت و با این آزادی، چقدر به سمت کمال رفته ایم و چقدر سعی کرده ایم انسان خوبی باشیم. این نوع فکر کردن (به خود) نتیجه بهتری دارد تا اینکه نگاه مان به دیگران باشد.
    به عقیده بنده این پاسخِ کاملا خوبی هست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط رئوف نمایش پست ها
    نکته دیگر اینکه، این مسئله با عدالت الهی هم منافاتی ندارد. زیرا عدالت آنجا خدشه دار می شود که به افراد نعمت های متفاوت داده شود (مثلا به یکی 80 و به دیگر 4) و بعد از هر دو به یک اندازه بازخواست شود. این در حالی است که در مسئله ما چنین نیست و خداوند اگر به بنده ای 80 نعمت داده باشد، به اندازه هشتاد نعمت و اگر به فردی 4 نعمت داده باشد به اندازه 4 نعمت از او خواهد خواست.
    بنده با دو نظر در اینجا مخالف هستم.

    1- این مسئله با عدالت الهی منافات دارد.
    اینکه حضرت محمد ص از بین تمام انسان ها به یک باره انتخاب بشند و واسطه فیض و مقام محمود بشند, کاملا متهم کردن خداوند در بی عدالتی او هست. مگر اینکه بگیم پیامبر خودش به این مقام رسیده با اطاعت محض از خداوند لذا باز سوال پیش میاد که آیا ما هم میتونیم یا میتونستیم با اطاعت محض از خداوند به این مقام برسیم ؟ اگر جواب نه باشه قطعا بی عدالتی هست.

    2- مثال شما صحیح نیست.

    شما در مثال فرض رو بر این گذاشته اید که خدا به یکی 80 داده و به دیگری 4.
    اصل سوال همین هست که چرا اصلا خدا 80 داده به یکی و 4 داده به یکی دیگه ؟ چرا به همه 80 نداد و از همه هم همون توان رو نخواست ؟
    اگر هم بگیم که به یکی 80 داد و به دیگری 4 اما انتظارش رو آورده پایین برای اون فردی که به اون 4 داده , پس عدالت بر قراره پس ما هم میتونستیم جای محمد ص باشیم و کم کاری کردیم.

    لذا پاسخ و نظر بنده این میشه :

    راه باز بوده و همه میتونستند به این مقامات برسند و دنیا فقط این دنیایی که درونش هستیم نبوده و قبلا در دنیاهایی بودیم و در آینده هم در دنیاهای دیگری خواهیم بود. کما اینکه قبل از حضرت آدم ع , پیامبر ص و ائمه ع خلق شده اند. پس مسائل عجیبی وجود داشته که شاید درکش برای ما سخت باشه.
    ما در اون عالم ها به سوال یا سوالاتی پاسخ دادیم و امتحاناتی شدیم فلذا این مقامات رو خودمون رقم زدیم و در عین حال همچان ما اختیار داریم و مسلم هست که اختیار داریم و میتونیم تلاش کنیم منتها برای خداوند نتیجه مشخص هست و او اول و اخر هست.
    با این حال همین الان راه باز هست اما ما میتونیم ببینیم که ما نبودیم اونی که باید باشیم لذا ما محمد ص نشدیم و این دنیا خودش کامل به ما پاسخ رو میده و قانع میکنه که ما خودمون نخواستیم و نتونستیم باشیم.

    اینکه گفتم در احادیث نیز وجود داره پیرامون همون بحث عالم ذر هست.

    ممنون از توجهتون.
    ***
    یَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ مَا یَأْتِیهِم مِّن رَّسُولٍ إِلاَّ کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُون ﴿یس-۳۰﴾
    ای افسوس بر این بندگان که هیچ فرستاده ای بر آنها نیامد مگر آن که او را مسخره میکردند.
    alas for the servants! there comes not to them an messenger but they mock at him - yasin-30
    *****

  7. صلوات ها 3


  8. #5

    عضویت
    جنسیت آبان 1392
    نوشته
    1,587
    صلوات
    3100
    حضور
    21 روز 12 ساعت 2 دقیقه
    وبلاگ
    21
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط لبیک نمایش پست ها
    سلام خدمت تمامی دوستان و استاید محترم
    سوالی بود مدتی هست مشغولمون کرده
    ایا میتونیم از لحاظ کمال ودرجه تا حد امام ها پیش برویم؟؟
    و اگر نمیشه ...
    ایا این عدالت هست که ما این توانایی را نداریم و امامان دارند؟؟(یعنی ما هرچه هم که تلاش کنیم به ایشون نرسیم؟)
    سلام
    مقام منیع انبیاء و اولیاء از استعداد ذاتی آنها ناشی می شود و چون ذاتیات مجعول نیستند قابل مناقشه هم نیستند
    یعنی همانطور که یک درخت نمی تواند آرزو کند انسان باشد یک انسان هم نمی تواند آرزو کند انسان دیگری باشد
    ملاک استعدادهای ذاتی است که لایتغیرند الا اینکه ما از این استعدادها بی خبریم پس باید سعی و تلاش خودمان را بکنیم. همین
    یا علیم

    این قرن ، قرن اسلام است
    امام خامنه ای

    رابطه عاشورا و ظهور
    ویژگی های جبهه حق و جبهه باطل
    نظام آفرینش

    در
    www.larmoshaver.ir





  9. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد 1392
    علاقه
    شهادت
    نوشته
    372
    صلوات
    2332
    حضور
    4 روز 12 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط رئوف نمایش پست ها
    به این فک
    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدیین 313 نمایش پست ها
    لذا طبیعی هست که باشه , ما میتونیم محمد ص بشیم اما آیا تلاش محمد ص از کودکی رو داشتیم ؟ عبادات, تلاش ها , عدم بت پرستی و و و.
    سلام حرف شما درست ولی به نظر شما اون مقداری که پیامبر فهمیده بودند ما هم بودیم؟؟؟
    ما اون استعداد اولیه را نداشتیم که پیامبر داشتند ایشون از ابتدا معصوم بودند در حالی که مثلا خودم بچگی نمیدونستم امانت داری و مسولیت پذیری چی هست!!

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
    السلام علیک یا اباعبد الله
    التماس دعا به همگی.
    در ارزوی شهادت.



  10. صلوات ها 2


  11. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد 1392
    علاقه
    شهادت
    نوشته
    372
    صلوات
    2332
    حضور
    4 روز 12 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط رئوف نمایش پست ها
    4) و بعد از هر دو به یک اندازه بازخواست شود. این در حالی است که در مسئله ما چنین نیست و خداوند اگر به بنده ای 80 نعمت داده باشد، به اندازه هشتاد نعمت و اگر به فردی 4 نعمت داده باشد به اندازه 4 نعمت از او خواهد خواست.
    سلام دوباره
    پس با این مثال منظورتون این هست که :
    خداوند به پیامبر علم بیشتری دادند پس انتظار هم بالاتر هست
    و به ما کمتر دادند و انتظار کمتر هست..
    پس ما در قیامت اگر به اندازه خودمان کار کنیم در سطح پیامبر هستیم؟؟؟
    اگر بله پس
    از لحاظ درجه نیز یکی هستیم!

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
    السلام علیک یا اباعبد الله
    التماس دعا به همگی.
    در ارزوی شهادت.




  12. #8

    عضویت
    جنسیت مهر 1395
    نوشته
    76
    صلوات
    46
    حضور
    1 روز 21 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط لبیک نمایش پست ها


    سلام حرف شما درست ولی به نظر شما
    اون مقداری که پیامبر فهمیده بودند ما هم بودیم؟؟؟

    سلام.

    آفرین - منتها پاسخ سخت هست.
    یک پاسخ این هست که , خیر. ما در این دنیا در یک سطح نیستیم.
    و محیط زندگی و خانواده و پدر و مادر که نقش بسیار مهمی در رشد و تربیت و خط فکری و اعتقادات داره, با هم متفاوت هست.
    و میخونیم که خداوند از همون کودکی به واسطه فرشتگانی , پیامبر رو حفظ میکرده و تربیت میکرده.
    و ممکنه برای ما این کار رو در حد پیامبر ص که در آینده مسئولیت بالایی داره نکرده باشه.
    این یک نظر.

    نظر بعد اینکه :

    ما در این دنیا 4 هستیم و پیامبر 80 , اما توقع خدا از ما کمتر هست و از پیامبر بیشتر. پس در این حالت و در این دنیا هم عدالت وجود داشته و بلاخره شرایط جوری چیده شده که حتی در این دنیا هم ما میتونستیم به مقام محمد ص برسیم اما از یک جایی به بعد خودمون نخواستیم و تلاش نکردیم.
    مثلا بنده پدر و مادر داشتم تا سن بالا , اما پیامبر ص محروم بودن از پدر و مادر و مثلا پیامبر ص در جو عربستان بودن و بنده در ایران و خلاصه به همین شکل خدا جوری عدالت رو پیاده کرده که همه بتونیم محمد ص باشیم اما با ابزاری که در اختیارمون بوده درست عمل نکردیم و پیامبر ص در حدی که خدا انتظار داشته عمل کرده و ما در حدی که خدا خواسته عمل نکردیم.
    مثلا سلمان شد از ما اهل بیت و به درجه 10 ایمان خودش رو رسوند. درصورتی که ممکن بود تا سن 20 سالگی جناب سلمان رضی الله عنه کمکاری کرده باشه اما در سال های بعد بسیار خوب عمل کرده و رسیده.

    ----------------

    اما با این حال نظر بنده این هست :

    این درجات و مقامات از عالم های قبل تعیین شده.
    و اون هم با دست خودمون و همه در شرایط یکسان بودند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط لبیک نمایش پست ها
    ما اون استعداد اولیه را نداشتیم که پیامبر داشتند ایشون از ابتدا معصوم بودند در حالی که مثلا خودم بچگی نمیدونستم امانت داری و مسولیت پذیری چی هست!!
    بله.
    مثلا همین مسئله که پیامبر ص از ابتدا عصمت داشتن و یا مراقبت میشدند,
    خودش حقیقتاً دو امر فاجعه رو رقم میزنه :

    1- بی عدالتیِ خداوند
    2- بی ارزش کردن مقام و تلاش پیامبر ص.

    -درباره متهم شدن خداوند به بی عدالتی که هیچ شکی نیست با این فرض. چون خداوند پیامبر ص رو انتخاب کرده و امتیاز داده و مارو محروم کرده از رسیدن به مقام ایشون. پس این مثل خورشید واضحه.
    -- در رابطه با مقام پیامبر هم باز شکی نیست که مقام پیامبر ص بی ارزش میشه و ایشون هُنری نکرده که واسطه فیض الهی شده و از اول هم که عصمت خدا بهشون داده و عملاً با این تفکر , مقام ایشون از ماها پایین تر میاد.
    چون ما خودمون تلاش کردیم و مقام کسب کردیم اما پیامبر رو خدا همینطوری مقام داده و برده بالا.

    پس همونطور که از اهل بیت ع هم روایات داریم , این مقامات مربوط به عوالم قبلی هست و همه در شرایط یکسان امتحان شدیم و این مقام ها رقم خورده.

    اما اینکه خداوند قبل از این امتحان یکسان میدونسته محمد ص از همه بالاتر میشه و واسطه فیض الهی خواهد بود, علم خدا به بحث ما ارتباطی نداره و منافاتی هم نداره.
    ویرایش توسط مهدیین 313 : 1395/07/27 در ساعت 18:22
    ***
    یَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ مَا یَأْتِیهِم مِّن رَّسُولٍ إِلاَّ کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُون ﴿یس-۳۰﴾
    ای افسوس بر این بندگان که هیچ فرستاده ای بر آنها نیامد مگر آن که او را مسخره میکردند.
    alas for the servants! there comes not to them an messenger but they mock at him - yasin-30
    *****

  13. صلوات ها 3


  14. #9

    عضویت
    جنسیت دی 1348
    نوشته
    551
    صلوات
    720
    حضور
    33 روز 21 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدیین 313 نمایش پست ها
    سلام.
    این درجات و مقامات از عالم های قبل تعیین شده.
    و اون هم با دست خودمون و همه در شرایط یکسان بودند.
    سلام

    این احتمال به نظر من صحیح تر هست و احادیث زیادی هم در این باره در همین انجمن و در تاپیک های مختلف توسط کارشناسان سایت مطرح شده است.
    ممنون از مطالبتون

  15. صلوات ها 2


  16. #10

    عضویت
    جنسیت دی 1348
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    4,681
    صلوات
    15322
    حضور
    96 روز 10 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط لبیک نمایش پست ها
    پس با این مثال منظورتون این هست که :
    خداوند به پیامبر علم بیشتری دادند پس انتظار هم بالاتر هست
    و به ما کمتر دادند و انتظار کمتر هست..
    پس ما در قیامت اگر به اندازه خودمان کار کنیم در سطح پیامبر هستیم؟؟؟
    اگر بله پس
    از لحاظ درجه نیز یکی هستیم!
    سلام
    اشکال دقیقی گرفتید


    من کارشناس نیستم و نمی دانم نظرم صحیح است یا خیر
    اما آنچه به ذهن من میرسد این است که دو احتمال وجود دارد




    1 - عالم ذر (یا عوالم مشابه)
    برخی از علما عالم ذر که در قرآن به آن اشاره شده را صرفاً یک تمثیل می دانند اما برخی هم آن را حقیقی می دانند. به عبارتی
    "شاید" در عالم ذر یا عالمی دیگر که مشابه آن است ، از تمام بندگان امتحان گرفته شده باشد (هر چند امتحانی کوتاه مدت) و بالاترین امتیاز را معصومین(ع) کسب کرده باشند. این همان موردی است که دوست دیگرمان نیز اشاره کرده اند:
    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدیین 313 نمایش پست ها
    نظر بنده این هست :

    این درجات و مقامات از عالم های قبل تعیین شده.
    و اون هم با دست خودمون و همه در شرایط یکسان بودند
    البته قبلاً این نظر در سایت مطرح شده و کارشناسان بیشتر تمثیلی بودن عالم ذر را مد نظر داشته اند. لذا این پاسخ را باید در حد احتمال در نظر داشته باشید نه در حد یقین و اگر می توانید بیشتر درموردش تحقیق کنید




    2 - علم خداوند
    این احتمال قوی تر است و به این صورت است که خداوند برای تمام انسان ها یک نعمت را در نظر گرفته و آن نعمت این است (خیلی دقت کنید):
    هر انسانی که بتواند به 15 امتیاز از حد رشد برسد
    5 امتیاز دیگر را منِ خداوند به او خواهم داد که همان معصومیت مطلق از هر نوع گناه و خطاست
    اما نکته ای وجود دارد و آن اینکه این 5 امتیاز را
    (( قبل از خلقت )) به چنین افرادی می دهم!

    شاید کمی عجیب باشد اما توضیحی میدهم که مسئله برایتان واضحتر بشود
    معلمی را تصور کنید که در ابتدای سالِ تحصیلی دقیقاً می داند در انتهای کلاس کدام شاگردها می توانند در امتحان 15 بگیرند
    لذا از همان ابتدا 5 نمره برای آنها در نظر می گیرد ولی این 5 نمره در امتحان اصلی آن شاگردان تاثیر ندارد و 15 را خودشان میگیرند


    اینجا سوال پیش میاید که آیا این کار با عدالت این معلم منافات ندارد؟
    پاسخش این است که خیر ، منافاتی ندارد چون اینجا باید نکته ای را در نظر بگیرید
    معلمی که در فرض مثالِ ماست یک انسان است که علم محدود دارد
    اما خداوند علمش نامحدود است.
    زمان ، مخلوق خداوند است و لذا خداوند ابتدا و انتهای همه چیز را میداند
    ما انسانها آینده را نمی دانیم اما خداوند می داند و به عاقبت تک تک ما آگاه است
    دقیقاً مثل اینکه آن معلم در یک فیلم ، آیندهء تمام شاگردان را ببیند
    (این مثال صرفاً برای درک بهتر است)

    اینجا سایر شاگردان (بندگان) نمی توانند به معلم (خدا) اعتراض کنند که چرا این 5 امتیاز اضافه را به شاگرد اولها دادی؟!
    چون معلم به آنها خواهد گفت من طبق آینده ای که از رفتار و عمل این شاگردان دیدم به آنها 5 امتیاز اضافه دادم
    اگر شما هم در زندگی تلاش میکردید که به امتیاز 15 برسید
    من قبل از خلقتتان این تلاش را در آیندهء شما می دیدم و به شما آن 5 امتیاز را میدادم

    ویرایش توسط Reza-D : 1395/07/27 در ساعت 21:04

    "عِلم داشتن" خیلی مهم است ، اما "بصیرت داشتن" مهمتر است

    چه سکوتی بر جهان حکم فرما میشد ، اگر هر کس به اندازهء عملش حرف میزد




صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از 1395/07/24, 11:04 : 31

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود