جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا استفاده از اسم اعظم ، همان هک کردن خداست؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۵
    نوشته
    18
    حضور
    17 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    37

    اشاره آیا استفاده از اسم اعظم ، همان هک کردن خداست؟




    سلام. خسته نباشید. در مورد اسم اعظم سوالی داشتم. وقتی پیامبران و امامان و حتی بزرگانی مانند اصف ابن برخیا و یا بلعم باعورا می خواستند که کاری خلاف عادت رو انجام بدهند از اسم اعظم استفاده می کردند.

    این سوال برام پیش اومد که شاید اسم اعظم هک کردن خدا باشه.

    به عنوان مثال چیزی شبیه به هک یک شبکه بزرگ کامپیوتری و گرفتن مدیریت و کنترل ان. مشابه چیزی که در فیلم ماتریکس دیدیم.

    ویرایش توسط همای رحمت : ۱۳۹۵/۰۷/۲۷ در ساعت ۰۷:۴۶

  2. صلوات ها 6


  3. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,954
    حضور
    195 روز 9 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    40
    صلوات
    60629



    با نام و یاد دوست






    آیا استفاده از اسم اعظم ، همان هک کردن خداست؟








    کارشناس بحث: استاد اویس

  4. صلوات ها 4


  5. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    دانش
    نوشته
    3,313
    حضور
    58 روز 15 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    42
    صلوات
    31339



    نقل قول نوشته اصلی توسط اسک نمایش پست ها
    سلام. خسته نباشید. در مورد اسم اعظم سوالی داشتم. وقتی پیامبران و امامان و حتی بزرگانی مانند اصف ابن برخیا و یا بلعم باعورا می خواستند که کاری خلاف عادت رو انجام بدهند از اسم اعظم استفاده می کردند.

    این سوال برام پیش اومد که شاید اسم اعظم هک کردن خدا باشه.

    به عنوان مثال چیزی شبیه به هک یک شبکه بزرگ کامپیوتری و گرفتن مدیریت و کنترل ان. مشابه چیزی که در فیلم ماتریکس دیدیم.

    با سلام خدمت شما کاربر گرامی
    بنده منظور شما رو از هک کردن خداوند متوجه نشدم!
    اسم اعظم همان اسمی است که جامع همه اسماء الهی است و بر همه اسماء الله حکومت دارد. این اسم، به حسب ذات، بر همه مراتب دیگر تقدم دارد و همه اسماء مظاهر اویند.
    تجلّی این اسم به تمام حقیقت خود تنها برای خداوند و انسانی که مظهر تام کمالات خداوند باشد محقق است.
    انسان كامل نیز چون مظهر تام کمالات الهی است همه اسماء الله را دارا می باشد (و علم آدم الاسماء كلها) و باذن الله می تواند با کمالات اسماللهی نفس ناطقه خویش در عالم تصرف كند.
    او آينه مرتبه الهيه است و قابليت آن دارد كه جميع اسماء در آن ظاهر شوند، و از همین حیث است که او را دارای مقام خلیفه الله و مظهر كامل اسم اعظم الهى معرفی کرده اند.

    وی ظرف همه حقايق و خزاين اسماء الله است و هفتاد و دو حرف از اسم اعظم را دارا می باشد.


  6. صلوات ها 7


  7. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    نوشته
    911
    حضور
    57 روز 22 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1151



    نقل قول نوشته اصلی توسط اویس نمایش پست ها


    با سلام خدمت شما کاربر گرامی

    منظور دوستمون این هست که اگر هرکس اسم اعظم را بداند هر کاری که دلش بخواهد میتواند انجام دهد، یعنی استغفرالله کنترل خدا و قدرتش را در دست بگیرد.

    به نظر من اسم اعظم واقعیت ندارد و به عنوان یک اصطلاح برای افراد بسیار صالح و کامل به کار میرود یعنی افرادی که نمونه ای از اسم های خداوند هستند.
    ویرایش توسط zeos_403 : ۱۳۹۵/۰۷/۱۱ در ساعت ۱۸:۲۷

  8. صلوات ها 2


  9. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    ریاضی
    نوشته
    1,584
    حضور
    246 روز 10 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8007



    به نام خدا.

    نقل قول نوشته اصلی توسط shsina نمایش پست ها
    منظور دوستمون این هست که اگر هرکس اسم اعظم را بداند هر کاری که دلش بخواهد میتواند انجام دهد، یعنی استغفرالله کنترل خدا و قدرتش را در دست بگیرد.

    به نظر من اسم اعظم واقعیت ندارد و به عنوان یک اصطلاح برای افراد بسیار صالح و کامل به کار میرود یعنی افرادی که نمونه ای از اسم های خداوند هستند.
    سلام.

    آخه کسی که به این مقام میرسه، دیگه نمیخواهد جز آنچه خدا میخواهد.

    ستایشگر
    اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا، صلواتک علیه و اله، و غیبه ولینا، و کثره عدونا، و قله عددنا و شده الفتن بنا، و تظاهر الزمان علینا، فصل علی محمد و اله و اعنا علی ذلک بفتح منک تعجله و بضر تکشفه و نصر تعزه و سلطان حق تظهره، و رحمه منک تجللناها و عافیه منک تلبسناها، برحمتک یا ارحم الراحمین.

    اللهم اجعل محیای محیا محمّد و آل محمّد و مماتی ممات محمّد و آل محمّد

  10. صلوات ها 3


  11. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۵
    نوشته
    18
    حضور
    17 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    37



    توی داستان بلعم باعورا وقتی که خواست بر ضد حضرت موسی دعا بخونه با توجه به روایاتی که اومده اسم اعظم از اون برداشته شد یعنی اینکه بلعم باعورا اسم اعظم رو یادش رفت و یا اینکه اسم اعظم رو به نفع حضرت موسی می خواند. به



    خاطر همین به این جمع بندی رسیدم که شاید خدا در واقع یک سیستم فوق فوق پیشرفته ای است که که اسم اعظم کلید اون سیستم هست و میشه خدایی کرد.


  12. صلوات


  13. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۵
    نوشته
    243
    حضور
    12 روز 15 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    401



    سلام ...
    تعابیر و نوع تعریف کردن تورات در مورد بلعم بعورا فکر میکنم به حقیقت نزدیک تر باشه .
    در درون روایات و سخن و احادیث ما طوری در مورد بلعم بعورا انگاشته شده که گویا بلعم بعورا با اسم اعظم میخواسته جلویه موسی بایسته ...

    ولی در تورات اصلا اینجوری نیست ...
    در درون تورات بلعم بعورا به دعوت فرعون برای دعا کردن بر خلاف موسی گمارده میشه ...
    ولی بلعم بعورا به فرعون هشدار میده که نمیتونه بر خلاف موسی دعا کنه و حتی گوشزد میکنه که ممکن هست اون مساله به ضرر خودش تموم بشه .

    بلعم بعورا بارها و بارها به فرعون میگه که در هنگام استفاده از اسم اعظم ایشان نیست که لغات را بر دهان جاری میکند ...
    بلکه لغات خودشون میان و ایشون نیست که تصمیم گیرنده باشن ...

    در حقیقت اگر تورات رو یک بار بخونین ... متوجه میشین که اصلا نمیشه از اسم اعظم در جهت غیر الهی استفاده کرد ... شمشیری هست که فقط از یک جهت میبرد .

    بنابراین تفکر اینکه بخواین از اسم اعظم استفاده ای مانند هک کردن رو بکنین ... تفکری اشتباه هست .

    اسم اعظم رو نمیدونم چه مقدار در موردش تحقیق کردین ....

    قویترین ذکری که برای رسیدن به اسم اعظم بهش اشاره شده برای آیت الله قاضی هست و ایشون ادعا میکنه اگر کسی یک سال هر روز 50 هزار بار سوره قل هوالله رو بخونه ... به اسم اعظم دسترسی پیدا میکنه ...

    قل هوالله هم یک نوع یگانگی و توحید رو موجب میشه ...
    کسی که ذکر رو میگه بعد از یک سال چشم و گوش و .... قسمتی از طبیعت میشه ...

    هر چیزی رو نمیخواد ...
    هر چیزی رو آرزو نمیکنه ....
    و چیزی رو که میخواد ... همون چیزی هست که حق هستش ....

    بنابراین اگر شما یک سال روزی 50 هزار بار قل هوالله بخونی ، ذکر و روح و عقل خودت هست که هک میشه و جزوی از ربوبیت میشی .... نه اینکه اسم اعظم رو هک کرده باشی ...
    ویرایش توسط هرمیون : ۱۳۹۵/۰۷/۱۱ در ساعت ۲۳:۵۰

  14. صلوات ها 2


  15. #8

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    دانش
    نوشته
    3,313
    حضور
    58 روز 15 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    42
    صلوات
    31339

    جمع بندی




    سوال:
    آیا استفاده از اسم اعظم الهی برای تصرف در موجودات کاری شبیه هک کردن دستگاه شبکه ای نظام خلقت است؟


    پاسخ:
    اسم اعظم همان اسمی است که جامع همه اسماء الهی است و بر همه اسماء الله حکومت دارد. این اسم، به حسب ذات، بر همه مراتب دیگر تقدم دارد و همه اسماء مظاهر اویند.
    تجلّی این اسم به تمام حقیقت خود تنها برای خداوند و انسانی که مظهر تام کمالات خداوند باشد محقق است. انسان كامل نیز چون مظهر تام کمالات الهی است همه اسماء الله را دارا می باشد (و علم آدم الاسماء كلها) و باذن الله می تواند با استفاده از اسمای الهی در عالم تصرف كند.
    امام صادق علیه السلام فرمود: به حضرت عیسی علیه السلام دو حرف از حرفهای اسم اعظم داده شده که به وسیله آن معجزات خود را ظاهر می کرد و به حضرت موسی بن عمران علیه السلام چهار حرف و به حضرت ابراهیم علیه السلام هشت حرف و به حضرت نوح علیه السلام پانزده حرف و به حضرت آدم علیه السلام بیست و پنج حرف داده شد و خداوند تمام حرفها را برای حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم و اهل بیت او جمع فرمود و اسم اعظم هفتاد و سه حرف است که به رسول الله هفتاد و دو حرف آن داده شده و یک حرف در پرده است(1)
    در حقیقت انسان کامل آينه مرتبه الهيه است و قابليت آن دارد كه جميع اسماء در آن ظاهر شوند، و از همین حیث است که او را دارای مقام خلیفه الله و مظهر كامل اسم اعظم الهى معرفی کرده اند.
    در حقیقت وی ظرف همه حقايق و خزاين اسماء الله است این حقیقت مافوق اموری همچون هک کردن می باشد که از اساس هک کردن به معنای تجاوز در حریم دیگران و براندازی نظام تدبیر یافته آنان است و این خلاف ادب بوده و در آستان پیامبران و امامان و اولیای الهی راهی ندارد.

    پینوشت:
    1.مجلسی، بحارالانوار، ج 27، ص 25 و26



  16. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود