صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد 1391
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,649
    صلوات
    4536
    حضور
    23 روز 13 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1

    آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟




    آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است و اول مهدیین دوازده گانه و جزء ۳۱۳نفر می باشد؟

    آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟



    یمانی شخصی است از بلاد یمن که قبل از ظهور حضرت قیام خواهد کرد ومردم را به حق دعوت خواهد کرد وجزء پنج علامت حتمی قبل از ظهور است که محقق خواهد کرد وتوصیه شده وقتی یمانی قیام کرد پرچم او پرچم هدایت است که به او بپیوندید.
    عَنْ عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: لِلْقَائِمِ خَمْسُ عَلَامَاتٍ ظُهُورُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِ‏ وَ الصَّيْحَةُ مِنَ السَّمَاءِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَيْدَاء.[۱]
    ...ثُمَّ قَالَ ع خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِيِّ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي ‏شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِد... لَيْسَ فِي الرَّايَاتِ رَايَةٌ أَهْدَى‏ مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِ‏ هِيَ رَايَةُ هُدًى لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى صَاحِبِكُمْ‏ فَإِذَا خَرَجَ الْيَمَانِيُّ حَرَّمَ بَيْعَ السِّلَاحِ عَلَى النَّاسِ وَ كُلِّ مُسْلِم‏الحدیث[۲]
    این حدیث که بخشی از حدیث طولانی از امام باقر(ع) است حضرت اشاره دارد که خروج یمانی، سفیانی وسید خراسانی در یک سال، یک ماه ویک روز خواهد بود...ودر بین پرچم ها پرچمی باهدایت تر از پرچم یمانی نیست چون پرچمی است که هدایت می کند بسوی صاحبتان وزمانی که یمانی خروج کند فروش سلاح را برای مردم وهر مسلمانی حرام می کند.

    با توجه به این دو حدیث احمدالحسن نمی تواند یمانی موعود باشد چون:


    اولاً فعلا خبری از خروج سفیانی وسید خراسانی نیست.

    وثانیا یمانی از یمن خروج می کند واهل یمن است در حالی که احمدالحسن در بصره خروج کرده است. برای مطالعه بیشتر می توانید به کتاب الیمانیون قادمون که به تازگی از شیخ علی کورانی چاپ شده است مراجعه کنید.

    ثالثا: یمانی فروش سلاح را حرام می کند در حالی که جناب احمدالحسن تا بحال چنین کاری نکرده است.

    اما مهدیون دوازده گانه همانطور که در احادیث ذکر شده است بعد از ظهور خواهند بود در حالی که یمانی قبل از ظهور است پس نمی تواند جزء مهدیون ۱۲ باشد. رسول خدا(ص) می فرماید:
    فى الليلة التى كان فيها وفاته: يا أبا الحسن احضر دواة و صحيفة، فأملى رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله وصية حتى انتهى الى هذا الموضع فقال: يا أبا الحسن انه يكون بعدى اثني عشر إماما و من بعدهم اثنى عشر مهديا، فأنت يا على أول الاثنى عشر إماما، و ذكر النص عليه السّلام فقال: اذا حضرته الوفاة فليسلّمها الى ابنه محمّد المستحفظ من آل محمّد فذلك اثنى عشر إماما، ثم يكون من بعده اثنى عشر مهديا فاذا حضرته الوفاة فليسلّمها الى ابنه أول المقربين له ثلاثة أسامى؛ اسم كاسمى، و اسم كاسم أبى و هو عبد اللّه و أحمد، و الثالث المهدى هو أول المؤمنين.[۳]

    طبق این حدیث این مهدی های ۱۲گانه بعد از دوازده امام هستند که شیخ حر عاملی برای این حدیث تفاسیری نقل کرده است که این مهدی ها دوازده گانه یا همان ۱۲ امام هستند که دوباره رجعت می کنند یا اینکه از کمک کننده های به صاحب الامر ووزراء او در مناطق مختلف هستند.

    اینکه یمانی هم از آن دوازده تا باشد چون مصداق این ۱۲ مهدی مجهول است نمی توان چنین ادعایی کرد . لذا ادعای طرفداران احمدالحسن در یمانی خواندن او واینکه او اول مهدیین و۳۱۳ نفر است درست نمی باشد.

    پی نوشتها:
    [۱] . ابن أبي زينب، محمد بن ابراهيم، الغيبة( للنعماني)، ص۲۵۲، نشر صدوق - تهران، چاپ: اول، ۱۳۹۷ق.

    [۲] .همان، ص۲۵۵-۲۵۶؛ شیخ مفید، الارشاد في معرفة حجج الله العباد، نشرکنگره شیخ مفید، قم، ۱۴۱۳ق، چ اول.

    [۳] . شيخ حر عاملى، محمد بن حسن، الإيقاظ من الهجعة بالبرهان على الرجعة، ص۳۹۵، نويد - تهران، چاپ: اول، ۱۳۶۲ ش.

    آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»


  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت دی 1348
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    4,714
    صلوات
    15414
    حضور
    97 روز 4 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط مقداد نمایش پست ها
    احمد الحسن
    سلام
    استاد مگر این آدم هنوز در حال یار جمع کردن است؟!!
    فکر میکردم دیگر تاریخش تمام شده!

    آن زمانی به عظمت خدا پی بردم
    که دیدم عرشش از اشک های من فرو نمی ریزد


  4. #3

    عضویت
    جنسیت مهر 1395
    نوشته
    10
    صلوات
    9
    حضور
    1 روز 9 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    تقریبا روایت مهدوی صحیحی وجود نداره غبر از اینکه خروجش از ایرانه و در یک شب اصلاح میشه بقیه اکثرا ساخته مدعیان مهدویته و منتسب کردن به بزرگان دینی

  5. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد 1391
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,649
    صلوات
    4536
    حضور
    23 روز 13 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    سلام
    استاد مگر این آدم هنوز در حال یار جمع کردن است؟!!
    فکر میکردم دیگر تاریخش تمام شده!
    علیکم السلام.
    این گروه همچنان فعالیت دارد و متأسفانه در ایام اربعین در مسیر کاروانهای زائران اربعین حسینی،موکبهای متعددی هم برپا می کنند.

    آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»


  6. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد 1391
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,649
    صلوات
    4536
    حضور
    23 روز 13 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط antares نمایش پست ها
    تقریبا روایت مهدوی صحیحی وجود نداره غبر از اینکه خروجش از ایرانه و در یک شب اصلاح میشه بقیه اکثرا ساخته مدعیان مهدویته و منتسب کردن به بزرگان دینی
    با عرض سلام و ادب.
    در یک بحث و گفتگوی علمی باید با مطالعه و مستند گفتگو کرد و انکار یک موضوعی که از مشهورات فرق اسلامی است به این قاطعیت قطعاً روشی علمی و منطقی نیست.مراجعه ای سطحی و اجمالی به منابع روایی برای شما ثابت می کرد که در مورد موضوع مهدویت آنقدر روایات صحیح و قابل اعتماد وجود دارد که انکار مهدویت را غیر ممکن می کند،مگر کسانی که از روی لجالت و عناد و انگیزه های نادرست،نخواهند چنین موضوع مسلم و قطعی ای را بپذیرند.

    در باره وجود مقدس امام زمان سلام الله علیه هم در کتاب های شیعی و سنی روایات مستند و متعددی وجود دارد.که می توان موارد متعددی از آن را در کتاب های کمال الدین شیخ صدوق و نیز کتاب منتخب الاثر آیت الله صافی گلپایگانی به وضوح مشاهده کرد.
    اعتقاد به مهدويت و منجي آخر الزمان، يکي از اعتقاداتي است که تمام مسلمانان بر قبول آن اتفاق دارند و تأکيد دارند که شخصي در آخر الزمان از نسل حضرت زهرا سلام الله عليها قيام خواهد کرد و زمين را که پر از ظلم و جور شده است، از عدل و داد آكنده مي‌سازد.در اين اواخر ديده شده است که برخي از علماي وهابي در اين مسأله تشکيک کرده و مي‌گويند که روايات مهدويت از طريق اهل تسنن با سند صحيح نقل نشده است؛ بلکه حد اکثر «حسن» هستند. به همين خاطر اثبات اصل مهدويت ممکن نيست و تشکيک در آن اشکالي ندارد.برخي ديگر پارا فراتر گذاشته و ادعا کردند که حتي از طريق شيعه نيز اصل مهدويت قابل اثبات نيست و هيچ روايت صحيحي در اين زمينه وجود ندارد.
    گاهي نيز ادعا کرده‌اند که حتي يک روايت صحيح وجود ندارد که امام حسن عسکري عليه السلام صاحب فرزند شده باشند.در پاسخ به اين شبهه واهي که بيشتر بي‌سوادي و عناد گوينده‌اش را ثابت مي‌کند، چندین روایت را از باب نمونه بیان می کنیم:
    *** قرطبي، تفسير پرداز شهير اهل سنت در تفسير خود در ذيل آيه مبارکه 33 از سوره توبه: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ؛ او كسى است كه رسولش را با هدايت و آيين حق فرستاد، تا آن را بر همه آيين‏ها غالب گرداند، هر چند مشركان كراهت داشته باشند!» مي‌نويسد:
    وقال السدي: ذاك عند خروج المهدي لا يبقى أحد إلا دخل في الإسلام أو أدى الجزية وقيل: المهدي هو عيسى فقط وهو غير صحيح لأن الأخبار الصحاح قد تواترت على أن المهدي من عترة رسول الله صلى الله عليه وسلم فلا يجوز حمله على عيسى.
    سدي گفته: اين وعده خداوند در زمان خروج حضرت مهدي عليه السلام تحقق مي‌يابد، همان زماني که کسي باقي نمي‌ماند؛ مگر اين که مسلمان مي‌شود يا جزيه پرداخت مي‌کند.
    گفته شده است که مهدي، همان عيسي عليه السلام است نه کس ديگري. اين سخن درست نيست؛ زيرا روايات صحيح به صورت متواتر نقل شده است که مهدي عليه السلام از نسل رسول خدا صلي الله عليه وآله است؛ پس جايز نيست که آن را بر عيسي عليه السلام حمل کنيم.(1)

    * أبو الحسين محمد بن الحسين الآبري السجستاني متوفاي 363هـ در کتاب مناقب الامام الشافعي تصريح کرده است که روايات مهدويت متواتر است. مزي در تهذيب الکمال و ابن قيم الجوزيه در کتاب المنار المنيف نوشته‌اند:
    ابو الحسن الابري گفته: روايات به صورت متواتر و از طريق راويان متعدد از رسول خدا صلي الله عليه وآله در باره حضرت مهدي عليه السلام نقل شده است که او از اهل بيت آن حضرت است، چندین سال حکومت مي‌کند و زمين را پر از عدل و داد خواهد کرد، او همان کسي است که حضرت عيسي به همراه او خروج کرده و او را در کشتن دجال در دروازه‌اي که در سرزمين فلسطين وجود دارد، ياري مي‌کند. او امام اين امت خواهد شد و عيسي پشت سر او نماز مي‌خواند.(2)

    * محمد بن أحمد بن سالم السفاريني الحنبلي متوفاى1188هـ در کتاب لوامع الأنوار البهيۀ، تصريح مي‌کند که روايات مهدويت متواتر معنوي است، او از فرزندان فاطمه زهرا سلام الله عليها است و سپس مي‌گويد که بر اساس روايات، هر کس منکر حضرت مهدي عليه السلام شود، کافر است.
    وی همچنین می گوید:
    امام و حافظ ابن اسکاف با سند مقبول از جابر بن عبد الله نقل کرده است که رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود: هر کس (خروج) دجال را تکذيب کند، کافر شده است، هر کس (خروج) حضرت مهدي عليه السلام را تکذيب کند، به درستي که کافر شده است

    پس ايمان به خروج مهدي واجب است؛ چنانچه اهل عمل بر همين اعتقاد هستند و از اعتقادات اهل سنت و جماعت نيز به شمار مي‌رود. همان‌طوري که شيعيان نيز بر اين مسأله اعتقاد دارند.(3)


    بنابراین این ادعا که در مورد موضوع مهدویت حدیث صحیحی وجود ندارد،بیش از اینکه مشکلی برای این موضوع ایجاد کند،بیسوادی و عناد طراحان اینگونه شبهات را ثابت می کند.چون اعتقاد به مهدویت از موضوعات غیر قابل رد و انکار است.
    برای مطالعه و آگاهی از دیگر احادیث به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
    http://www.valiasr-aj.com/persian/sh...hp?idnews=4907

    پی نوشتها:
    (1). الأنصاري القرطبي، ابوعبد الله محمد بن أحمد بن أبي بكر بن فرح (متوفاى671هـ)، الجامع لأحكام القرآن، ج8، ص122، ناشر: دار الشعب – القاهرة.
    (2). المزي، ابوالحجاج يوسف بن الزكي عبدالرحمن (متوفاى742هـ)، تهذيب الكمال، ج25، ص 149، تحقيق: د. بشار عواد معروف، ناشر: مؤسسة الرسالة - بيروت، الطبعة: الأولى، 1400هـ – 1980م؛ الزرعي الدمشقي الحنبلي، شمس الدين ابوعبد الله محمد بن أبي بكر أيوب (مشهور به ابن القيم الجوزية ) (متوفاى751هـ)، المنار المنيف في الصحيح والضعيف، ج 1، ص 142، تحقيق: عبد الفتاح أبو غدة، ناشر: مكتب المطبوعات الإسلامية – حلب، الطبعة: الثانية، 1403هـ.

    (3). السفاريني الحنبلي، محمد بن أحمد بن سالم (متوفاى1188هـ)، لوامع الأنوار الهيۀ وسواطع الأسرار الأثريۀ، ج2، ص70، 83، ناشر: المکتب الإسلامي.


    آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»

  7. صلوات


  8. #6

    عضویت
    جنسیت مهر 1395
    نوشته
    10
    صلوات
    9
    حضور
    1 روز 9 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    من ترجیح میدهم در خصوص مهدی موعود متون همه ادیان رو مد نظر داشته باشم هرچند رویاهای صادقانه قابل اعتمادترند

    دین اسلام رو بهترین دین الهی میدونم اما با این وجود بیشتر حدس میزنم حضرت محمد فقط شاگرد سلمان فارسی بوده زیرا داستانهای قرانی رو به نظر میاد از یه ایرانی به حضرت محمد رسیده و از توصیف اماکن در داستانها خودداری شده

  9. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد 1391
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,649
    صلوات
    4536
    حضور
    23 روز 13 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط antares نمایش پست ها
    من ترجیح میدهم در خصوص مهدی موعود متون همه ادیان رو مد نظر داشته باشم هرچند رویاهای صادقانه قابل اعتمادترند

    دین اسلام رو بهترین دین الهی میدونم اما با این وجود بیشتر حدس میزنم حضرت محمد فقط شاگرد سلمان فارسی بوده زیرا داستانهای قرانی رو به نظر میاد از یه ایرانی به حضرت محمد رسیده و از توصیف اماکن در داستانها خودداری شده
    برای اظهار نظر در مورد اینگونه مسائل حدس و گمان هیچ ارزشی ندارد و لازم است بصورت علمی و مستند و منطقی اظهار نظر کرد. مورد توجه قرار دادن متون ادیان دیگر برای تحلیل و بررسی و تعیین نظر درست،کاری کاملاً منطقی و علمی است.اما قطعاً اینکه کسی بگویید همه نظرات را قبول دارم،نشان دهنده ضعف علمی و عدم توانایی نقد و بررسی نظرات مختلف است که اینگونه افراد شایسته است وارد مباحث علمی هم نشوند.

    در مورد این حدس بدون پشتوانه علمی و منطقی شما که رسول خدا حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) شاگرد سلمان فارسی بوده است،هر شخصی که کمترین اطلاع از تاریخ صدر اسلام داشته باشد با تمام وجود بی ارزشی و پوچ بودن این حدس را اعلان خواهد کرد.چرا که اولاً بر اساس گزارشات تاریخی مسلم است که سلمان فارسی در مدینه و حدود چهارده سال بعد از بعثت با پیامبر اسلام آشنا شده و اسلام را پذیرفته است.
    حال در آن چهارده سال چه کسی افتخار استادی رسول خدا را داشته است تا جناب سلمان فارسی تدریس را شروع کنند؟؟؟!!!!!

    به نظر شما عجیب و غریب و شگفت آور نیست که یک فارسی زبان بتواند قرآنی را به پیامبر اسلام آموزش دهد که تا کنون هیچ عرب زبانی نتوانسته یک سوره مانند آن بیاورد.حال آنکه این موضوع مسلم و قطعی است که عرب در فصاحت و بلاغت زبان زد آن دوران بوده است.!!!!!!

    اگر کمی قبل از اظهار نظر و حدس زدن در مورد تاریخ اسلام مطالعه سطحی و اجمالی داشته باشید،قطعاً در حدس زدن هم بیشتر دقت خواهید داشت.

    آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»

  10. صلوات ها 2


  11. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد 1391
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,649
    صلوات
    4536
    حضور
    23 روز 13 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    عرض سلام و ادب خدمت دوستان بزرگوار

    لطفاً از ارسال مطالب غیر مرتبط با موضوع اصلی تاپیک خودداری نمایید. مطالب غیر مرتبط حذف می شود.


    آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»

  12. #9

    عضویت
    جنسیت دی 1348
    نوشته
    180
    صلوات
    201
    حضور
    9 روز 14 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بنام خدا.


    نقل قول نوشته اصلی توسط مقداد نمایش پست ها
    عرض سلام و ادب خدمت دوستان بزرگوار

    لطفاً از ارسال مطالب غیر مرتبط با موضوع اصلی تاپیک خودداری نمایید. مطالب غیر مرتبط حذف می شود.

    ضمن حمایت ازاین اقدام شما استادبزرگوار و {و البته حق این بود که بعد از ارسال حقیر که درخاستی بحق و درست بود این حذف ها صورت میگرفتند اما اشکالی نداره بهرحال شما بهتر تشخیص دادید} و تکرار همان درخواست از منتقد و
    antares دوست جديد،از همه دوستان و بزرگواران و منجمله فعل و فاعل همین تاپیک{سوال کننده و پاسخ دهنده} تقاضامندم ابتدا یک توضیح کوتاهی هم درمورد اصل سوال یا انتقاد یا پیشنهاد خود و منجمله همین یمانی یا موارد و موضوعاتی که به بحث اصلی مرتبطند و برای مخاطب و خواننده ایجاد سوال ننماید که اینها کیستند و چیستند؟بدهید بعد موضوع اصلی و پاسخ را کلید بزنید{عرض کردم چه کارشناس و پاسخگوی محترم و چه سوال کننده یا منتقد ، فرقی نمیکند اما بد نیست راجب هر مطلب یا سوالی داخل یک پرانتز کوچک یا نقل قولی پنهانی یک شرح کوتاه هم بدهند که مثلا داستان یمانی چیه یا جناب احمدالحسین کیه تا خواننده و علاقمند درهمینجا بتواند انهارا بشناسد و برعلم و دانشش افزون شود>>البته این برای برخی دوستانی که متن یک ایه قرانی را بعربی میگذارند اما معنای فارسی اش را نمیگذارند هم صدق مینماید>>بهرحال ببخشید لازم بود بگم و امیدوارم اگر مرتبط نیست مجددا حذفش نمایید،،چون از این بابت که توی حذف کردن ید طولانی داریم نمیگم از این بابت بود که شاید واقعا مرتبط نبوده و نباشد}باتشکر.








  13. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد 1391
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,649
    صلوات
    4536
    حضور
    23 روز 13 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط عشق امامم نمایش پست ها
    بنام خدا.
    ضمن حمایت ازاین اقدام شما استادبزرگوار و {و البته حق این بود که بعد از ارسال حقیر که درخاستی بحق و درست بود این حذف ها صورت میگرفتند اما اشکالی نداره بهرحال شما بهتر تشخیص دادید} و تکرار همان درخواست از منتقد و
    antares دوست جديد،از همه دوستان و بزرگواران و منجمله فعل و فاعل همین تاپیک{سوال کننده و پاسخ دهنده} تقاضامندم ابتدا یک توضیح کوتاهی هم درمورد اصل سوال یا انتقاد یا پیشنهاد خود و منجمله همین یمانی یا موارد و موضوعاتی که به بحث اصلی مرتبطند و برای مخاطب و خواننده ایجاد سوال ننماید که اینها کیستند و چیستند؟بدهید بعد موضوع اصلی و پاسخ را کلید بزنید{عرض کردم چه کارشناس و پاسخگوی محترم و چه سوال کننده یا منتقد ، فرقی نمیکند اما بد نیست راجب هر مطلب یا سوالی داخل یک پرانتز کوچک یا نقل قولی پنهانی یک شرح کوتاه هم بدهند که مثلا داستان یمانی چیه یا جناب احمدالحسین کیه تا خواننده و علاقمند درهمینجا بتواند انهارا بشناسد و برعلم و دانشش افزون شود>>البته این برای برخی دوستانی که متن یک ایه قرانی را بعربی میگذارند اما معنای فارسی اش را نمیگذارند هم صدق مینماید>>بهرحال ببخشید لازم بود بگم و امیدوارم اگر مرتبط نیست مجددا حذفش نمایید،،چون از این بابت که توی حذف کردن ید طولانی داریم نمیگم از این بابت بود که شاید واقعا مرتبط نبوده و نباشد}باتشکر.


    با عرض سلام و ادب.
    ضمن تقدیر و تشکر از تذکر درست شما، فقط در مورد کنایه شما مبنی بر ید طولانی داشتن در حذف لازم دیدم خدمت شما عرض کنم که هیچ مطلبی بی دلیل حذف نمی شود و بنده حتی در مورد بدترین سوالات و شبهات هم قائل به حذف نیستم.
    ولی عقل و منطق حکم می کند وقتی در یک تاپیک که به موضوع خاصی پرداخته است،مطالبی که هیچ ارتباطی با موضوع ندارند،حذف شوند تا روند بحث دچار انحراف نشود.

    تمام پستهایی که بنده در این تاپیک حذف کردم،کاملا بی ارتباط با موضوع مورد بحث اصلی بودند.

    آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از 1395/07/09, 01:31 : 42

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود