جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: هر کاری می کنم نمی تونم آهنگ رو ترک کنم!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهریور 1395
    علاقه
    خدا - حضرت مهدی (عج) - بازی ویدیویی - ریاضی - درس
    نوشته
    18
    صلوات
    61
    حضور
    1 روز 4 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    هر کاری می کنم نمی تونم آهنگ رو ترک کنم!




    سلام
    میخوام آهنگ رو ترک کنم ولی نمیتونم اصلا!!!!
    اهنگ های منم از اون حرام اهنگ هاست و معمولا اهنگ های پر تحرک گوش میدم
    و بعضی اوقات خودم با اهنگ میرقصم (البته کسی نمیبینه)
    شبیه دیوانه ها شدم تورو خدا کمکم کنید!!!!!!
    میخوام ترک کنم اصلا نمی تونم
    یک چند باری توبه کردم ولی به 2 روز نریسیده باز توبه مشکنم
    خواهش میکنم به دادم برسید تو رو خدا کمکم کنید



  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن 1391
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    19,895
    صلوات
    53593
    حضور
    145 روز 16 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    35



    با نام و یاد دوست






    هر کاری می کنم نمی تونم آهنگ رو ترک کنم!








    کارشناس بحث: استاد حامی


  4. #3

    عضویت
    جنسیت شهریور 1388
    علاقه
    نویسندگی، شنیدن تلاوت قرآن،طبیعت، شنا،دیدن غروب و طلوع، شنیدن نغمه پرندگان
    نوشته
    20,648
    صلوات
    149803
    حضور
    208 روز 14 ساعت 16 دقیقه
    وبلاگ
    2
    دریافت
    243
    آپلود
    8
    گالری
    585



    سلام بر شما پرسشگر محترم
    قانون پاسخ به سؤالات مشاوره اي اين است كه پرسشگر ابتدا بايد فرم مخصوص مشاوره را پر كند و مشاور با تناسب با مشخصات و اطلاعات پرسشگر به پرسش پاسخ دهد.
    ظاهرا تا الان شما فرم را پر نكرده ايد ولي به طور كلي پاسخ اين سؤال در چند بند بيان مي كنم:
    1- تخديرگريزي و بينش گرايي: اسلام بر مسأله «شناخت و بينش و قدرت اختيار و اراده» فوق العاده ارزش قائل مي شود اجازه نمي دهد خرافات رشد كنند. علم آموزي و تعليم و تفكر و مشورت و مشاوره و مطالعه از امور مورد تأكيد اسلام است. هر چيزي كه اين بينش و اراده را سست و ضعيف كند مذموم است.
    2- مصاديق تخدير: چيزي هايي كه در زندگي سبب تخدير انسان مي شوند متنوع هستند مانند: مواد مخدر سنتي و صنعتي، الكل، اعتياد جنسي، اعتياد به مسائل پورنوگرافي، عشق هاي بي ترمز، موسيقي لهوي و... .
    3- قدرت اراده: ما به قدرت اراده خودمان آگاه نيستيم و متوجه نيستيم كه چه قدرتي خداوند تبارك و تعالي به ما داده است. ساعاتي بنشينيم و به مسابقات پاراالمپيك دقت كنيم مي بينيم كه اين افراد حتي از نظر جسمي نسبت به ما خيلي نقص دارند ولي خودباوري عميق و پشتكار جدي دارند. اگر ما خسته باشيم و گوشه اي لم داده باشيم و در ظاهر توان كاري را نداشته باشيم ولي همان موقع سگ يا دشمني وحشي به ما حمله كند ما قدرت عجيبي در خود احساس مي كنيم يا پا به فرار مي گذاريم و يا در مقابل او مي ايستيم و مي جنگيم تا آسيب نبينيم. بنابراين توان خود را كم نگيرم
    درست است كه به هر چيزي كه عادت كنيم تركش و رهايي از وابستگي رواني آن خيلي سخت است ولي اين قدرت را بايد در نظر داشته باشيم كه ما توان مقابله با آن را داريم. همين كه در جمع خيلي كارهايي را كه بدان عادت داريم با اختيار انجام نمي دهيم مي رساند كه ما اراده داريم و عادات منفي كاملا بر ما تسلط ندارند.
    4- كنترل محرك: يكي از تكنيك هايي كه مي تواند در ترك عادات منفي به ما كمك كند كنترل محرك است. هر كس يا هر چيزي كه شما به موسيقي تحريك و ترغيب كند بايد مهار شود مانند كسي كه بخواهد سيگار يا ترياك را ترك كند اين فردي وقتي موفق خواهد بود كه از سيگار و افراد سيگاري و محيط آلوده دور شود و به محيط هاي سالم برود و با افراد سالم و صالح دوست شود. بنابراين شما هم كليپ ها و سي دي هاي موسيقي را از خود دور كنيد و از افراد و چيزهايي كه شما را به اين كار تحريك مي كنند فاصله فيزيكي و رواني بگيريد.
    5- مهار اضطراب: كسي نيست كه در زندگي گرفتار اضطراب كم يا زياد نباشد. افراد شيوه هاي رويارويي متفاوت و مختلفي براي مقابله با اضطراب دارند افراد نابالغ شيوه هايشان معمولا مخرب است و افراد بالغ معمولا از شيوه هاي سازنده استفاده مي كنند. گوش دادن افراطي به موسيقي، گريه كردن، فرار از جمع، مصرف مواد مخدر و داروهاي روان گردان، پركاري، پرخوابي، پرخوري، خوشگذارني افراطي، لودگي و شوخي هاي افراطي و...شيوه هاي مخرب است. براي كاهش اضطراب از ورزش، استراحت به موقع، خواب و خوراك كافي، موسيقي و آواز حلال، گردش و تفريح، شوخ طبعي و طنز متعادل، مشورت، مشاوره با روان شناس باليني در صورت شديد بودن اضطراب كمك بگيريد.
    6- جايگزين: براي ترك عادت منفي عادتي مثبت جايگزين آن كنيد مثلا ورزش با موسيقي حلال (با توجه به نظر مرجع تقليدتان) و ورزش زورخانه همان تحرك را دارد و جذاب هم هست. جايگزين بايد شاداب باشد طوري نباشد كه احساس بدبختي كنيد بايد حالت نشاط و شادابي ايجاد كنيد مثلا لباس ورزشي جذاب بپوشيد. محيط ورزشي جذاب در نظر بگيريد. افراد بانشاط، مزاح و گردش و سياحت و.. در برنامه شما باشد. در جايگزين جنبه جذاب را در نظر بگيريد. مثلا به جايي تمركز بر سختي هاي ورزش از تجسم ذهني خودتان استفاده كنيد كه در سايه ورزش تناسب اندام خواهيد داشت و غذا و خواب شما گوارا مي شود. و احساس ارزشمندي و خوشايندي نسبت به قدرت اراده خود خواهي داشت.
    7- فهرست ضررها و مرور روزانه: انسان فطرتا ضرر گريز و منفعت گرا است. فهرستي از ضررهاي جسمي، ذهني و اجتماعي و معنوي موسيقي را تهيه كنيد و مرور كنيد و در مقابل فهرستي از فوايد جايگزين هاي موسيقي را تنظيم كنيد و مرور كنيد.
    8. خوردن زمين و بلند شدن: براي يادگيري زبان و راه رفتن چه قدر يك كودك تلاش مي كند؟ چه قدر ما بلند مي شديم و زمين مي خورديم؟ تا بالاخره به تدريج صحبت كردن و راه رفتن را يادگيرفتيم در شنا و دوچرخه سواري هم همين طور سرد نمي شديم و از تلاش نمي ايستاديم. پس ممكن است زمان هايي در ترك موسيقي زمين بخوريد و توبه بشكنيد ولي فرايند شما روبه جلو است بلند شويد و يا علي بگويد و به امام مورد علاقه خود متوسل شويد و نماز اول وقت بخوانيد و از خدا مدد بگيريد براي خواسته خود هم تلاش كنيد و هم توسل و دعا.

    ویرایش توسط حامی : 1395/07/04 در ساعت 22:13

    در چراگاه سياست
    گاوي را ديدم
    يونجه ليبراليسم مي خورد
    و پلوراليسم عرفاني نشخوار مي كرد


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از 1395/07/04, 23:43 : 18

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود