جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سوالات کمرشکن از مراجع شیعه (خطبه ۶۷ نهج البلاغه) سوال 8

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,902
    حضور
    84 روز 14 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40514



    سوال هشتم:
    اگر ۱۲۰ هزار نفر در غدیر خم با علی بیعت کرده اند پس چرا پیامبر صلی الله علیه وسلمدر مدینه و از مردم آنجا برای علی بیعت نگرفت؟

    آن ۱۲۰ هزار نفر که در عربستان پراکنده می شده اند و آن زمان نیز تلویزیون و وسائل مخابراتی در کار نبوده است، پس بیعت گرفتن از آنها سود چندانی نداشته است، چون پایتخت و مرکز خلافت در مدینه بوده و آنجا هسته اصلی و مسجد پیامبر اسلام و خود پیامبر اسلام بوده اند و مشخص است که پس از وفات پیامبر اسلام یک نفر خلیفه و جانشین ایشان می شده است، پس این شهر با این اهمیت فوق العاده ای که داشته چطور از مردمش بیعتی گرفته نشده است تا به زعم شما خلافت الهی در همان شهر غصب شود و اسلام منحرف شود و فلان و فلان و فلان شود؟!!! 2
    ممکن است حضرات اینگونه سفسطه کنند که جریانات مخالفی در مدینه اجازه این کار را به پیامبر نمی دادند!!
    ولی سئوال اینجاست چطور جریانات مخالف تر در مکه به مدت ۱۳ سال اجازه نفی بتها را داد؟ و پیامبر را نکشت؟
    و چطور مرتب می گویید که پیامبر آمد و جلوی همه ابوبکر را از امامت نماز کنار زد، پس چطور آنجا آب از آب تکان نخورد؟
    چطور پیامبر مسجد ضرار از منافقین مدینه را آتش زد و اتفاقی نیفتاد؟
    ضمن اینکه شهر دست مردم مدینه بوده و ابوبکر از مردم مکه بوده؟ و صدها سئوال و تناقض بی پاسخ دیگر.

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,140
    حضور
    45 روز 19 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10540



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    اگر ۱۲۰ هزار نفر در غدیر خم با علی بیعت کرده اند پس چرا پیامبر صلی الله علیه وسلم در مدینه و از مردم آنجا برای علی بیعت نگرفت؟

    اگر چه در مورد آمار دقیق حاضران در غدیر اختلاف است و بیشترین آمار ارائه شده 120هراز نفر است و آمار کمتری نیز وجود دارد که با کنار هم گذاشتن آنان به نتیجه می رسیم که تعداد حاضران با توجه به جمعیت آن زمان و تجمع های مشابه بسیار زیاد بوده است اما اشکال وارد شده از طرف نویسنده اصلی این عبارت وارد نیست چرا که عده ای اهالی مدینه و افراد شاخص آنان در غدیر حضور داشتند یعنی این جمعیت انبوه متشکل از حاحیان بسیاری از نقاط اعم از مدینه و دیگر شهرها بودند. چرا پیامبرصلی الله علیه واله وسلم چنین کردند زیرا بارها در مدینه این امر اعلام شده بود و مردم مدینه خبر داشتند حال باید دیگر مردم نیز اطلاع پیدا می کردند تا اگر مردم مدینه کوتاهی کردند بر مردم دیگر نقاط نیز حجت تمام شده باشد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    آن ۱۲۰ هزار نفر که در عربستان پراکنده می شده اند و آن زمان نیز تلویزیون و وسائل مخابراتی در کار نبوده است، پس بیعت گرفتن از آنها سود چندانی نداشته است، چون پایتخت و مرکز خلافت در مدینه بوده و آنجا هسته اصلی و مسجد پیامبر اسلام و خود پیامبر اسلام بوده اند و مشخص است که پس از وفات پیامبر اسلام یک نفر خلیفه و جانشین ایشان می شده است، پس این شهر با این اهمیت فوق العاده ای که داشته چطور از مردمش بیعتی گرفته نشده است تا به زعم شما خلافت الهی در همان شهر غصب شود و اسلام منحرف شود و فلان و فلان و فلان شود؟!!! 2
    اتفاقا چون تلویزیون و وسائل مخابراتی در کار نبوده حضرت محمد صلی الله علیه واله وسلم از آنان بیعت گرفتند و از سوی دیگر با این کار به برخی از صحابه گوشزد کردند که تنها بیعت گرفتن از مردم مدینه کافی نیست بلکه مردم دیگر نقاط نیز مسلمان هستند و با مردم مدینه در این امر یکسان هستند.
    همچنان که قبلا عرض شد مردم مدینه بارها این سخن را شنیده بودند ولی با توجه به شرایط مدینه که امر خلافت حضرت علی علیه السلام مخالفان زیادی داشت نیاز بود مردم دیگر شهرها نیز در جریان قرار گیرند تا حجت بر آنان نیز تمام شود

    سوالات کمرشکن از مراجع شیعه (خطبه ۶۷ نهج البلاغه) سوال 8

  4. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,140
    حضور
    45 روز 19 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10540



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    ممکن است حضرات اینگونه سفسطه کنند که جریانات مخالفی در مدینه اجازه این کار را به پیامبر نمی دادند!!
    ولی سئوال اینجاست چطور جریانات مخالف تر در مکه به مدت ۱۳ سال اجازه نفی بتها را داد؟ و پیامبر را نکشت؟
    چون شکست خوردند؟آنان دو سال قبل حتی اجازه ورود پیامبرصلی الله علیه واله وسلم را به مکه ندادند تا صلح حدیبیه بسته شد تا چه رسد اجازه دهند بتها شکسته شود وقتی شکست خوردند و توان مقابله نداشتند طبیعی است که در مقابل شکسته شدن بتها نتوانند عکس العمل نشان دهند اگر چه امثال معاویه و ابوسفیان و ..... با شکستن بتها مخالف بودند ولی کاری از دستشان ساخته نبود.
    اما در مدینه فرق داشت. رقیب امام علی علیه السلام با توجه به اینکه در جایگاه پدری همسر پیامبر صلی الله علیه واله وسلم بود و دخترانشان نیز با پدر همراهی می کردند برخی از مردم نیز به دلایل مختلف با آنان هماهنگ بودند می توانستند در مقابل دستور پیامبرصلی الله علیه واله وسلم از خود واکنش نشان دهند از طرفی همان مشرکین قریش که تازه مسلمان شده بودند نیز به گروه طرف اهل بیت بیشتر راضی بودند تا حضرت علی علیه السلام در دید خود بین بد و بدتر، بد را انتخاب کردند یا به عبارت دیگر بین دشمن و دشمن تر دشمن را انتخاب می کردند چرا که حضرت علی علیه السلام در جنگهای بدر، احد و خندق دمار از روزگارشان در آورده بود ولی طرف مقابل حتی یک نفر را هم نکشته بود حتی یک نفر
    بسیاری از نزدیکان ابوسفیان بدست حضرت علی علیه السلام کشته شده بودند لذا او و طرفدارانش نیز از رقیب حضرت علی علیه السلام دفاع می کردند پس نمی توان اوضاع کودتایی مدینه را با اوضاع شکست خوردگان مکه مقایسه کرد
    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    و چطور مرتب می گویید که پیامبر آمد و جلوی همه ابوبکر را از امامت نماز کنار زد، پس چطور آنجا آب از آب تکان نخورد؟
    کنار زدن از نماز فرق دارد تا حذف. طرفداران آنان در مقابل حذف از خود واکنش نشان می دادند امام کنار زدن در نماز آن اهمیت را نداشت
    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    چطور پیامبر مسجد ضرار از منافقین مدینه را آتش زد و اتفاقی نیفتاد؟
    این دیگر از آن حرفها است که جا دارد انسان از تعجب شاخ در آورد
    در جریان مسجد ضرار اکثریت مردم مدینه با پیامبرصلی الله علیه واله وسلم با پیامبرصلی الله علیه واله وسلم بودند و سازندگان مسجد ضرار در اقلیت
    اما در جریان خلافت و بحثهای قبل و بعد از آن، بین اکثریت انشقاق می افتاد و همان سازندگان مسجد ضرار و شکست خوردگان قریش از به دنبال همین مسئله بودند که بین اکثریت اختلاف بیفتد و از آب گل آلود ماهی بگیرند

    سوالات کمرشکن از مراجع شیعه (خطبه ۶۷ نهج البلاغه) سوال 8

  5. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,140
    حضور
    45 روز 19 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10540



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    ضمن اینکه شهر دست مردم مدینه بوده و ابوبکر از مردم مکه بوده؟ و صدها سئوال و تناقض بی پاسخ دیگر.
    در نقض این کلام مثالی آشکار است. اصلا جریان جانشینی حضرت علی علیه السلام را کنار بگذاریم
    همه منابعی که به داستان سقیفه پرداخته اند متذکر شده اند که پس از رحلت پیامبرصلی الله علیه واله وسلم انصار در سقیفه جمع شده و در صدد جانشین بودند که در پست های اولیه این تاپیک نیز بحث شد. انصار قصد داشتند سعد بن عباده را به عنوان رهبر انتخاب کنند ابوبکر و عمر و یک نفر دیگر رفتند و در آنجا ابتکار عمل را به دست گرفته و سعد را کنار زدند. این همان قدرت اجتماعی بود که سه نفر توانستند در جمع انصار حرف خود را به کرسی بنشانند.
    آیا می توانید منکر این طلب شوید؟؟!!!
    پس نگوئید ابوبکر از مردم مکه بود و شهر دست مردم مدینه
    ما تمام حرفمان این است که این افراد به دلایل مختلف نفوذ داشتند و جریان سقیفه به خوبی بیانگر این مطلب است.

    سوالات کمرشکن از مراجع شیعه (خطبه ۶۷ نهج البلاغه) سوال 8

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود