جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مهارت های مقابله ای با عادت های بد

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,569
    حضور
    175 روز 16 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58358

    مهارت های مقابله ای با عادت های بد





    با نام و یاد دوست


    سلام

    یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

    لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:



    سلام
    عادتهای بدی دارم، منتها الان مونده ام چه کار کنم، با چه روشهایی می توان بر عادتهای اشتباه چیره شد و مشکل را حل کرد؟
    لطفا راهنمایی کنید!
    ( مثلا: عادت دارم موقع ناراحتی داد بزنم، موقع خوشحالی بلند بلند بخندم، شبها دیر بخوابم، زود خسته بشوم و...)

    با تشکر فراوان





    با تشکر

    در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید



    ویرایش توسط نشاط : ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ در ساعت ۲۲:۵۶

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,569
    حضور
    175 روز 16 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58358



    با نام و یاد دوست







    مهارت های مقابله ای با عادت های بد








    کارشناس بحث: استاد نشاط

  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    1,161
    حضور
    29 روز 21 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6898



    با سلام و احترام
    عادتها جزئی از زندگی ما هستند، برخی از آنها جنبه مثبت بوده، طبیعی است که آثارمفید و شایسته ای را در زندگی ما ایجاد می کند، منتها برخی ازعادتهای ما مفید نیستند و در حقیقت تکرار رفتارهایی هست که موجب اذیت ما و دیگران می شود.
    برخی از ما به این رفتارها و عادتهای اشتباه توجه داریم و می دانیم که با چنین رفتاری درگیر هستیم، و چه بسا از زشت بودن آن نیز آگاهیم، اما برخی از ما نسبت به این موضوع جاهل بوده و در زندگی دچار مشکلاتی می شود که ریشه آن را نمی داند.

    پس:
    1. باید رفتارهای اشتباه خود را با تمرکز بیشتر بشناسیم، گاهی با پرسیدن و یا گاهی واکنش های ما در موقعیت های مختلف می تواند در ارزیابی ما کمک کند که بتوانیم خودمان را خوب بشناسیم.
    شناخت توانایی ها و شناخت عادتهای غلط و اشتباه اولین و مهمترین گام در ترک و اصلاح آن می باشد.
    2. استفاده از اصل جایگزین
    مثلا: اگر کسی عادت کرده برای هر مورد ناراحت کننده از کلمه بی شعور استفاده کند، می تواند تصمیم بگیرد که به جای آن بگویید: خوش انصاف، عجیب
    3. لیست تمام رفتارها را بنویسد و برای آنها تدبیر مثبتی داشته باشد.
    مثلا: وقتی عادت داریم موقع ناراحتی داد بزنیم.
    باید برای مقابله با آن برنامه ریزی دقیقی را انجام دهیم.
    مثلا: در این حالتها:
    الف: چندین نفس عمیق بکشیم.
    ب: آن مکان را عوض کنیم.
    ج: با خود بگوییم، چرا داد بکشیم( اصلا لزومی ندارد)
    د: با خود بگوییم ناراحت شدن و داد کشیدن مشکلی را حل نمی کند.
    3. عادتهای مثبت خود را هم شناسایی کنیم و از وجود آنها برای دفع و حل مشکلات رفتاری عادتهای منفی خود به کار ببریم.
    مثلا: عادت داریم که با استدلال و منطق صحبت کنیم و از طرف دیگر عادت بدی داریم که موقع ناراحتی ضربه ای را بر خود بزنیم.
    بهترین راه این است:
    به جای زدن حرف حق خود را با آرامش و استدلال قوی به طرف اعلام کنیم و او را با این طریق شکست دهیم ( البته این پیش فرض را باید از قبل به خود القا کنیم، بعد از مدتی تمرین و تلاش بیشتر می توان چنین عادت بد را ترک کرد)
    4. تمرین و توجه
    این دو اصل خیلی مهم هستند، فلذا برای ترک عادتهای بد، تلاش و تمرین و توجه کامل باید در رفتارهای فرد نمایان شود تا مشکل به طور ریشه ای حل شود.


    ویرایش توسط نشاط : ۱۳۹۵/۰۵/۱۶ در ساعت ۱۲:۵۸
    مهارت های مقابله ای با عادت های بد

  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۶
    علاقه
    تفکر
    نوشته
    1,131
    حضور
    58 روز 23 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    2211



    سلام .مهمترین مشگل شما این هست که رویه بدن خوت مسلط نیستی و با کمال احترام باید بهتون بگم اگر جلویه این مساله رو زودتر نگیرین زندگی سختی در اینده خواهین داشت .

    شاید این مساله الان براتون اهمیت چندانی نداشته باشه .

    اول از همه بهت پیشنهاد میکنم کتاب چگونه بر رویه خود مسلط شوین اثر اسپینگر رو بخونی به نظر من بهترین کااب در این زمینه هست

    ثانیا باید مراقبه کردن و کنترل نفس رو یاد بگیری

    این مسایلی که مطرح کردی میتونه به مرور زمان باعث بوجود اومدن نشخوار ذهنی . عدم تسلط بر رویه اینکه مثلا رژیم غدایی بگیری . کاهش اراده . دست اویز بودن و .. بشه
    هر کسی بخواهد کاری را انجام دهد راهش را پیدا میکند ؛ وگرنه بهانه اش را ...


  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    1,161
    حضور
    29 روز 21 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6898

    جمع بندی بحث




    سوال:
    با چه روشهایی می توان بر عادتهای بد غلبه کرد؟

    پاسخ:

    عادتها جزئی از زندگی ما هستند، برخی از آنها جنبه مثبت بوده، طبیعی است که آثار مفید و شایسته ای را در زندگی ما ایجاد می کند، منتها برخی از عادتهای ما مفید نیستند و در حقیقت تکرار رفتارهایی هست که موجب اذیت ما و دیگران می شود. برخی از ما به این رفتارها و عادتهای اشتباه توجه داریم و می دانیم که با چنین رفتاری درگیر هستیم، و چه بسا از زشت بودن آن نیز آگاهیم، اما برخی از ما نسبت به این موضوع جاهل بوده و در زندگی دچار مشکلاتی می شود که ریشه آن را نمی داند.
    راهکارهای پیشنهادی:

    1. باید رفتارهای اشتباه خود را با تمرکز بیشتر بشناسیم، گاهی با پرسیدن و یا گاهی واکنش های ما در موقعیت های مختلف می تواند در ارزیابی ما کمک کند که بتوانیم خودمان را خوب بشناسیم.
    شناخت توانایی ها و شناخت عادتهای غلط و اشتباه اولین و مهمترین گام در ترک و اصلاح آن می باشد.
    2. استفاده از اصل جایگزین
    مثلا: اگر کسی عادت کرده برای هر مورد ناراحت کننده از کلمه بی شعور استفاده کند، می تواند تصمیم بگیرد که به جای آن بگویید: خوش انصاف
    3. لیست تمام رفتارها را بنویسد و برای آنها تدبیر مثبتی داشته باشد.
    مثلا: وقتی عادت داریم موقع ناراحتی داد بزنیم می توانیم خود را قانع کنیم که چنین رفتاری شایسته من نیست و نباید تکرار کنم.
    4. عادتهای مثبت خود را هم شناسایی کنیم و از وجود آنها برای دفع و حل مشکلات رفتاری عادتهای منفی خود به کار ببریم. مثلا: عادت داریم که با استدلال و منطق صحبت کنیم و از طرف دیگر عادت بدی داریم که موقع ناراحتی ضربه ای را بر خود بزنیم. در حالی که بهترین راه در این است که به جای زدن، حرف حق خود را با آرامش و استدلال قوی به طرف اعلام کنیم و او را با این طریق شکست دهیم ( البته این پیش فرض را باید از قبل به خود القا کنیم، بعد از مدتی تمرین و تلاش بیشتر می توان چنین عادت بد را ترک کرد)
    4. تمرین و توجه
    این دو اصل خیلی مهم هستند، فلذا برای ترک عادتهای بد، تلاش و تمرین و توجه کامل باید در رفتارهای فرد نمایان شود تا مشکل به طور ریشه ای حل شود.
    5. ارزیابی و پیش بینی نتایج رفتارها
    اگر قبل از هر کاری به این مسئله توجه داشته باشیم که چنین بی ادبی موجب اذیت شدن فرد مقابل خواهد شد و چه بسا رابطه را به طور کامل قطع کرده و از بین ببرد می تواند به مرور زمان شدت تکرار رفتارهای غلط کم و کاهش پیدا کند.[1]

    [1]. سايت انجمن گفتگوي ديني، انجمن مشاوره، كارشناس: نشاط: تاريخ: 20/ 08/ 1395



    ویرایش توسط نشاط : ۱۳۹۵/۰۸/۲۰ در ساعت ۲۳:۱۱ دلیل: ویرایش
    مهارت های مقابله ای با عادت های بد

  11. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۵/۰۸/۲۱, ۱۱:۵۴ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود