صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مراد از رجعت کنندگان

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    گرافيک
    نوشته
    15
    حضور
    15 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    22

    اشاره مراد از رجعت کنندگان




    در روايات آمده است که مومنين محض وکافران محض رجوع مي کنند
    مراد از مومنين محض وکافران محض کيا هستند ؟؟
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۵/۰۵/۲۸ در ساعت ۱۱:۳۳

  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,523
    حضور
    174 روز 19 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58299



    با نام و یاد دوست







    مراد از رجعت کنندگان








    کارشناس بحث: استاد شعیب

  4. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    با سلام و عرض ادب
    عقیده رجعت با صدها روایت که می توان گفت متواتر معنوی اند از ضروریات مکتب شیعه است
    یکی از مباحث این مبحث اعتقادی این است که چه کسانی در آخر الزمان رجعت می کنند:
    مختصر البصائر از امام صادق (ع) نقل می کند : «إنّ الرجعة ليست بعامّة و هي خاصّة، لا يرجع إلّا من محض الإيمان أو محض الشرك محضا» «رجعت عمومی نیست بلکه جنبه خصوصی دارد، تنها گروهی بازگشت می‌کنند که ایمان خالص یا شرک خالص دارند
    از این رو علامه مجلسی می گوید رجعت نزد ما شیعه مختص محض ایمان و محض کفر است نه غیر این دو دسته.(بحار الانوار، جلد ۵۳، صفحه ۳۹).
    در روایتی دیگر برگشت مومنان رابه خاطر آن عهدی می داند که خدای متعال در آیه قرآن به آنها داده است پس اگر مومن واقعی به مرگ طبیعی مرده باشد او را بر می انگیزاند تا در راه خدا کشته شود و اگر در راه خدا کشته شده بود او را بر می انگیزاند تا به مرگ طبیعی و در دولت حق به آرامی زندگی کند و بمیرد
    منتخب البصائر سَعْدٌ عَنِ ابْنِ أَبِي الْخَطَّابِ عَنْ وُهَيْبِ بْنِ حَفْصٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: «سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى‏ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَ يُقْتَلُونَ إِلَى آخِرِ الْآيَةِ فَقَالَ ذَلِكَ فِي الْمِيثَاقِ ثُمَّ قَرَأْتُ التَّائِبُونَ الْعابِدُونَ فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع لَا تَقْرَأْ هَكَذَا وَ لَكِنْ اقْرَأْ التَّائِبِينَ الْعَابِدِينَ إِلَى آخِرِ الْآيَةِ ثُمَّ قَالَ إِذَا رَأَيْتَ هَؤُلَاءِ فَعِنْدَ ذَلِكَ هُمُ الَّذِينَ اشْتَرَى مِنْهُمْ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُمْ يَعْنِي فِي الرَّجْعَةِ ثُمَّ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع مَا مِنْ مُؤْمِنٍ إِلَّا وَ لَهُ مَيْتَةٌ وَ قَتْلَةٌ مَنْ مَاتَ بُعِثَ حَتَّى يُقْتَلَ وَ مَنْ قُتِلَ بُعِثَ حَتَّى يَمُوتَ.(بحار الأنوار، ج‏53، ص: 72)
    همچنین این روایت: « مَنْ قُتِلَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رُدَّ حَتَّى يَمُوتَ وَ مَنْ مَاتَ رُدَّ حَتَّى يُقْتَلَ وَ تِلْكَ الْقُدْرَةُ فَلَا تُنْكِرْهَا.»


    در حدیثی اصبغ ابن نباته از رجعت سوال می کند حضرت امیر در جواب می فرماید و حضرت فلسفه برگشت آنها رابیان می فرماید:
    انَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ ابْتَلَى قَوْماً بِمَا كَانَ مِنْ ذُنُوبِهِمْ فَأَمَاتَهُمْ قَبْلَ آجَالِهِمُ الَّتِي سُمِّيَتْ لَهُمْ ثُمَّ رَدَّهُمْ إِلَى الدُّنْيَا لِيَسْتَوْفُوا أَرْزَاقَهُمْ ثُمَّ أَمَاتَهُمْ بَعْدَ ذَلِكَ ( بحار الأنوار، ج‏53، ص: 74)
    سید مرتضی -از بزرگان شیعه- می‌گوید: «خداوند متعال بعد از ظهور گروهی از کسانی که قبلاً از دنیا رفته‌اند به این جهان بازمی‌گرداند، تا در ثواب و افتخارات یاری او و مشاهده حکومت حق بر سراسر جهان شرکت جویند، و نیز گروهی از دشمنان سرسخت را بازمی‌گرداند تا از آنها انتقام گیرد... دلیل بر صحت این مذهب این است که هیچ عاقلی نمی‌تواند قدرت خدا را بر این امر انکار کند چرا که این مساله محالی نیست، در حالی که بعضی از مخالفین ما چنان این موضوع را انکار می‌کنند که گویی آن را محال و غیر ممکن می‌شمرند... دلیل بر اثبات این عقیده اجماع امامیه‌است زیرا احدی از آنها با این عقیده مخالفت نکرده‌است»
    منظور از مومن محض و کافر محض:
    توجه به آنچه از روایات اسلامی استفاده می‌شود، رجعت جنبه همگانی ندارد، بلکه اختصاص به مؤمنان صالح‌العملی دارد که در یک مرحله عالی از ایمان قرار دارند، و همچنین کفار و طاغیان ستمگری که در مرحله منحطی از کفر و ظلم قرار دارند؛ چنین به نظر می‌رسد که بازگشت مجدد این دو گروه به زندگی دنیا به منظور تکمیل یک حلقه تکاملی گروه اول و چشیدن کیفر دنیوی گروه دوم است.
    به تعبیر دیگر گروهی از مؤمنان خالص که در مسیر تکامل معنوی با موانع در زندگی خود روبرو شده‌اند و تکامل آنها ناتمام مانده‌است، حکمت الهی ایجاب می‌کند که سیر تکاملی خود را از طریق بازگشت مجدد به این جهان ادامه دهند، شاهد و ناظر حکومت جهانی حق و عدالت باشند و در بنای این حکومت شرکت جویند، چرا که شرکت در تشکیل چنین حکومتی از بزرگترین افتخارات است.
    و برعکس، گروهی از منافقان و جباران سرسخت علاوه بر کیفر خاص خود در رستاخیز باید مجازات‌هایی در این جهان، نظیر آنچه اقوام سرکشی مانند فرعونیان و عاد و ثمود دیدند ببینند، و تنها راه آن رجعت است.
    البته بازگشت این دو گروه در آن مقطع خاص تاریخ بشر به عنوان دو درس بزرگ و دو نشانه مهم از عظمت خدا و مساله رستاخیز (مبدء و معاد) برای انسانها است، تا با مشاهده آن به اوج تکامل معنوی و ایمان برسند و از هیچ نظر کمبودی نداشته باشند.
    پس مومن محض کسی است که در ایمان خود مستحکم و پا بر جاست و به قول قرآن«الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا» هستند و مشرکان و کافران محض کسانی اند که در کفر و شرک خود پافشاری دارند و مستحق عذاب و خذلان دنیایی و آخرتی اند.


    ویرایش توسط شعیب : ۱۳۹۵/۰۶/۱۳ در ساعت ۱۷:۵۵

  5. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    علاقه
    برنامه نویسی-انیمیشن-سینما-فیزیک-فلسفه...
    نوشته
    1,037
    حضور
    192 روز 1 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1229



    نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست ها
    عقیده رجعت
    سلام.ببخشید می شه ییک سوالی بپرسم.عقیده تناسخ تا اونجایی که می دونم نزد علمای اسلامی و کارشناسان سایت غیر ممکن است و باطل است.حالا می خواستم بدونم، که عقیده تناسخ که باهاش مخالفید با عقیده رجعت چه تفاوتی دارد؟
    اگر تفاوت تنها در این است که در تناسخ، در جسمی دیگر بدن به زندگی ادامه می دهد ولی در رجعت خیر....باید بگویم، این تفاوت اصلا به چشم نمی آد.من که احساس می کنم فرقی چندانی در اصل قضیه ایجاد نمی شه.به قولی خدا که قادر متعاله، نمی تنه یعنی همون روح رو در قالب جسمی دیگر قرار بده و روح جسمی دیگر بگیره؟!!!!؟
    ویرایش توسط پارسا مهر : ۱۳۹۵/۰۴/۲۵ در ساعت ۲۰:۴۵
    پست های بعد از تو، سوء تفاهم بود!

  6. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    علاقه
    گرافيک
    نوشته
    15
    حضور
    15 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    22



    در روايت آمده است که کسي که دعاي عهد بخواند از رجعت کنندگان است اين را شرح مي دهيد ؟
    وثانيا : هر شهيدي باز مي گردد و هر غير شهيدي که صالح باشد يا در اونها قايل به مراتب هستيد ؟!!

  7. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    سلام.ببخشید می شه ییک سوالی بپرسم.عقیده تناسخ تا اونجایی که می دونم نزد علمای اسلامی و کارشناسان سایت غیر ممکن است و باطل است.حالا می خواستم بدونم، که عقیده تناسخ که باهاش مخالفید با عقیده رجعت چه تفاوتی دارد؟
    " مسأله رجعت از دیدگاه شیعه هرگز مستلزم اعتقاد به تناسخ نیست؛ زیرا نظریه تناسخ بر انكار رستاخیز مبتنى است و جهان را درگردش دائم مى ‏داندكه هردوره ‏اى‏ تكرار دوره‏ پیش از آن است.
    براساس این نظریه، روح هر انسانى پس از مرگ، بار دیگر به دنیا باز مى ‏گردد و به بدن دیگرى منتقل مى ‏شود. پس اگر روح در زمان گذشته از نیكوكاران بوده، در بدنى قرار مى ‏گیرد كه دوران بعد را با خوشى مى ‏گذراند و اگر از بدكاران بوده، به بدنى منتقل مى ‏شود كه دوران بعد را با سختى‏ ها سپرى مى‏ كند. و این بازگشت در حكم رستاخیز او است! در حالى كه معتقدان به رجعت، به پیروى از شریعت اسلام، به قیامت و معاد ایمان دارند و از سوى‏ دیگر انتقال یك روح جدا شده از بدن را به بدن دیگر محال مى ‏دانند. و تنها بر آنند كه گروهى از انسانها، پیش از قیامت به این جهان باز مى ‏گردند و پس از برآورده شدن حكمتها و مصالح آن، بار دیگر به سراى جاودانى مى ‏شتابند تا در روز رستاخیز، همراه با دیگر انسانها برانگیخته شوند؟ و هرگز یك روح، پس از جدا شدن از بدن، به بدن دیگرى منتقل نمى ‏گردد. "(شیعه پاسخ میدهد، آیت الله مکارم، ص: ۵۲.)

    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    اگر تفاوت تنها در این است که در تناسخ، در جسمی دیگر بدن به زندگی ادامه می دهد ولی در رجعت خیر....باید بگویم، این تفاوت اصلا به چشم نمی آد.من که احساس می کنم فرقی چندانی در اصل قضیه ایجاد نمی شه.به قولی خدا که قادر متعاله، نمی تنه یعنی همون روح رو در قالب جسمی دیگر قرار بده و روح جسمی دیگر بگیره؟!!!!؟
    همان گونه که عرض کردیم تناسخ مستلزم انکار معاد است و این مهمترین اشکال آن است که در رجعت وجود ندارد.
    اگر بخواهیم رجعت را تناسخ باطل بگیریم و آن را انکار کنیم لاجرم باید برخی از اتفاقاتی را که قرآن نقل کرده است و در زمان پیامبرهای پیشین اتفاق افتاده است را انکار کنیم در حالی که زنده شدن مردگان توسط عیسی قضیه اصحاب کهف قضیه عزیر و ...موارد دیگر که در قرآن آمده است را کسی اشکال نکرده است که این ها شبیه تناسخ است بلکه آن را معجزه و قدرت نمایی خدا دانسته اند. و علت آن این است که این نوع اتفاقات لوازم باطل تناسخ را به همراه ندارد .
    1- تناسخ انکار معاد است اما رجعت نه تنها انکار نیست بلکه نشانه معاد است.
    2- تناسخ حلول یک نفس در بدن غیر است ولی رجعت حلول روح در همان بدن است که قبلا روح آن را تدبیر می کرده است.
    3- تناسخ تعدد بدن را لازم می آورد ولی رجعت این باطل را لازم نمی آورد
    4- تناسخ تنزل نفس از مقام خود را لازم می آورد (راهی را که نفس در مسیر تکامل پیموده است را باید برگردد و در بدن مثلا یک موش قرار بگیرد اما رجعت این گونه نیست نفس با تمام کمالات خود در بدن خود قرار می گیرد مگر معاد جسمانی نیست؟
    5- در تناسخ حرکت ارتجاعی فعل به قوه صورت می گیرد اما در رجعت این گونه نیست و هیچ فعلیتی به قوه تبدیل نمی شود.
    6- تناسخ همگانی است و یک روند کلی است در صورتی که رجعت برای افراد خاصی آن هم برای حکمت های خاصی صورت می گیرد.

    پس رجعت و تناسخ از نظر جوهر وذات با هم متفاوت اند و تفاوت آنها تفاوت حق و باطل است.

    ویرایش توسط مدیر تدوین : ۱۳۹۵/۰۴/۲۶ در ساعت ۱۷:۲۸

  8. صلوات


  9. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    نقل قول نوشته اصلی توسط alinaqi نمایش پست ها
    در روايت آمده است که کسي که دعاي عهد بخواند از رجعت کنندگان است اين را شرح مي دهيد ؟
    از حضرت صادق (ع) منقول است که هر که چهل صباح دعای عهد را بخواند از یاوران قائم ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد خدا او را از قبر بیرون آورد که در خدمت آن حضرت باشد و حق تعالی به هر کلمه هزار حسنه او را کرامت فرماید و هزار گناه از او محو کند.(ابن مشهدی، محمد بن جعفر، المزار الکبیر، محقق و مصحح: قیومی اصفهانی، جواد، ص 663، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، 1419ق.)
    در همین دعا از خداوند تقاضا می کنیم: «اللهُم إِنْ حَالَ بَیْنِى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الذِى جَعَلْتَهُ عَلَى عِبَادِک حَتْماً مَقْضِیاً فَأَخْرِجْنِى مِنْ قَبْرِى مُوْتَزِراً کفَنِى شَاهِراً سَیْفِى مُجَرداً قَنَاتِى مُلَبیاً دَعْوَةَ الداعِى فِـى الْحَاضِرِ وَ الْبَادِى؛ پروردگارا اگر میان من و او موت که بر تمام بندگانت قضای حتمی قرار داده ای جدایی افکند. پس مرا از قبر برانگیز در حالی که کفنم را ازار خود کرده و شمشیرم را از نیام برکشیده و لبیک گویان دعوتش را که بر تمام مردم شهر و دیار عالم لازم الجابه است اجابت کنم.
    آنچه که در دعای عهد آمده و مؤمنان به خواندن آن پایبند هستند، رجعت مؤمنانی است که آرزوی همراهی و همیاری امام مهدی(عج) را در ذهن خود داشته و غیر از آن‌که سعی می‌کنند زندگی خود را در راستای خواسته‌های خداوند و مطابق احادیث و روایات اهل بیت(ع) قرار دهند؛ جهت نائل شدن به این فیض عظیم، مشتاقانه به ادعیه‌ای پناه می‌برند که قرائت آن با شرایطی؛ احتمال رسیدنشان را به این فیض حضور؛ صد چندان می‌کند. چنین مؤمنانی اگرچه از ایمان خالص بهره نبرده باشند و به قول روایت «محض ایمان» نباشند ولی راهی برای رسیدن آنان به محبوبشان بازمانده تا با تمسک به آن، به آرزوی خود برسند و کام تشنه‌شان را از جاری زلال آن امام سیراب و نقشی هر چند کوچک؛ در تحقق عدالت جهانی و سعادت همگانی بشریت داشته باشند.
    دعای عهد یکی از ابزار و وسایلی است که انسان با خواندن آن سعی می‌کند نام و یاد حضرت را هر روز در زندگی خود جاری کند و بیعتش را با امام تجدید نماید. انسان با خواندن دعای عهد از خداوند مدد می‌جوید تا لیاقت سربازی در رکاب امام مهدی (علیه السلام) را پیدا کند، و از خداوند می‌خواهد اگر چنین لیاقتی پیدا کرد ولی قبل از ظهور از دنیا رفت امکان بازگشت مجدد به دنیا (رجعت) را برای او فراهم کند. بنابراین دعای عهد مانند هر دعای دیگر زمانی اثر خود را خواهد داشت که انسان با گناه و آلودگی قابلیت عنایت‌های الهی را از دست ندهد.
    به عبارت دیگر دعای عهد مقتضی رجعت و حضور در رکاب حضرت است اما شرط تاثیر این مقتضی نبود موانع تاثیر این دعاست موانعی که خود انسان آن را با رفتار ناشایست و ماصالح خویش ایجاد می کند پس باید انسان سنخیت حضور در لشکر حضرت را هم داشته باشد تا به قول معروف وصله ناجور نباشد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط alinaqi نمایش پست ها
    وثانيا : هر شهيدي باز مي گردد و هر غير شهيدي که صالح باشد يا در اونها قايل به مراتب هستيد ؟!!
    همان مطلب بالا در این جا نیز صادق خواهد بود باید یک سنخیتی در رفتار و کردار او با یاران امام زمان باشد تا بتوان او را از رجعت کنندگان دانست و این دعای عهد و شهادت و ... مقتضی برای رجعت است اما آنچه که در حدیث دیگر آمده که مومن خالص باشد جمع تمامی شروط را در خود دارد.


  10. صلوات


  11. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    علاقه
    ثقلین وبزرگان دین
    نوشته
    1,799
    حضور
    37 روز 1 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2790



    بسم الله الرحمن الرحیم

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    سلام علیکم


    نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست ها
    به تعبیر دیگر گروهی از مؤمنان خالص که در مسیر تکامل معنوی با موانع در زندگی خود روبرو شده‌اند و تکامل آنها ناتمام مانده‌است، حکمت الهی ایجاب می‌کند که سیر تکاملی خود را از طریق بازگشت مجدد به این جهان ادامه دهند، شاهد و ناظر حکومت جهانی حق و عدالت باشند و در بنای این حکومت شرکت جویند، چرا که شرکت در تشکیل چنین حکومتی از بزرگترین افتخارات است.
    استاد گرامی سوالی داشتم با توجه به جمله بالا پس حکمت رجعت انبیا و اهل بیت و بزرگانی چون سلمان و مقداد(که در بالاترین درجه های ایمان هستند) چیست؟ یعنی تکامل آنها ناتمام مانده؟

    سوال دیگرم این است که اگر میشود نام رجعت کنندگان (خصوصا اصحاب اهل بیت) را که در روایات صحیح آمده را بفرمایید(چون در این باره نام های مختلفی بیان میشود و نمیدانم کدام روایات صحیح است)

    با تشکر


  12. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا ثقلین نمایش پست ها
    استاد گرامی سوالی داشتم با توجه به جمله بالا پس حکمت رجعت انبیا و اهل بیت و بزرگانی چون سلمان و مقداد(که در بالاترین درجه های ایمان هستند) چیست؟ یعنی تکامل آنها ناتمام مانده؟
    با سلام خدمت شما دوست گرامی
    گاهی تکامل یک فرد از نظر شخصی به حد اعلی رسیده است. ولی همین فرد می توانسته است در اجتماع تشکیل حکومت دهد و یک جامعه ای را به سعادت برساند یعنی او قابلیت به هدایت های رساندن انسان های زیادی را دارد ولی موانعی از حکام ظلم و جور برای او به وجود می آید که در رجعت این موانع برطرف شده و به آن قابلیت به فعلیت می رسد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا ثقلین نمایش پست ها
    سوال دیگرم این است که اگر میشود نام رجعت کنندگان (خصوصا اصحاب اهل بیت) را که در روایات صحیح آمده را بفرمایید(چون در این باره نام های مختلفی بیان میشود و نمیدانم کدام روایات صحیح است)
    بیشتر روایات به رجعت امام علی و امام حسین (ع) اشاره دارند:
    پیامبر اعظم (ص) فرمودند: زمانى که قائم آل محمد (عج) خروج نماید و سلطنت بدست او برسد، در آن زمان نبى اکرم (ص) و امیر المؤمنین خروج خواهند نمود در حالى که امیر المؤمنین صاحب عصا و میسم است. که نقش آن بسم اللَّه است و با آن بر پیشانى افراد نقش مى‏زند که این فرد مؤمن است و نیز نقش میسم بسم الکافر است که با آن بر پیشانى کافران نقش مى‏زند تا افراد کافر از مؤمن باز شناخته شوند، در آن زمان همه ائمه علیهم السلام رجعت خواهند نمود تا امیر المؤمنین (ع) و مهدى صلوات اللَّه علیه را یارى کنند، خصوصا انبیائى که در راه خدا آزار فراوان دیده‏اند، نظیر زکریّا و یحیى و حزقیل و سایر انبیائى که بدست کافران کشته یا مجروح گشته‏اند و همانا اخبار فراوان مستفیضى در باره رجوع ایشان به دنیا و انتقام کشیدن از قاتلین آنها و انتقام از خون حسین (ع) وجود دارد.
    امام صادق(ع) فرمودند: نخستین امامى که رجعت مى کند، امام حسین (ع) است و ایشان مدت طولانى حکومت مى کند، به گونه اى که از کثرت سن ابروهایش روى دیدگانش مى ریزند.(مجلسی،محمد باقر، بحارالانوار، ترجمه جلد سیزدهم، دوانی،ص1165. )



  13. صلوات


  14. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    علاقه
    ثقلین وبزرگان دین
    نوشته
    1,799
    حضور
    37 روز 1 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2790



    بسم الله الرحمن الرحیم

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    سلام علیکم



    نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست ها
    بیشتر روایات به رجعت امام علی و امام حسین (ع) اشاره دارند:
    آیا انبیا و ائمه دیگر هم رجعت میکنند؟ و اینکه چه افرادی از اصحاب پیامبر و ائمه رجعت میکنند؟

    با تشکر


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود