صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تمایل به اسلام ، اما نه این اسلام

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    5,922
    حضور
    129 روز 21 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    18694

    اشاره تمایل به اسلام ، اما نه این اسلام




    بنام خدا
    سلام به کاربران و اساتید محترم

    در ابتدای آشنایی با دین اسلام ، با خواندن کتاب های مختلف از جمله نهج البلاغه ، شیفتهء راه و رسم ائمه(ع) و بخصوص پیامبر(ص) و امام علی(ع) شدم. با شناخت این بزرگواران ، میل به تحقیق و شناخت درمورد دین در قلب من مدام بیشتر شد ، اما این تحقیق در شناختِ دین ، برای من دو نتیجه داشت:


    اول - پی بردن به برتری بسیار زیادِ اسلام در مقابل تمام عقاید دیگر
    دوم - اعتقاد پیدا کردن به اینکه اسلامِ حاضر یک دینِ کامل نیست!



    اعتقاد اول که از نظر اساتید این سایت کاملاً پسندیده است. اما اعتقاد دوم را می دانم که رد می کنند ، لذا توضیحی عرض میکنم تا برسیم به گفتگوی اصلی. من فکر می کنم که قوانین اسلامی نیاز به یک بازنگری دارند. البته برای اینکه کارشناس محترم و سایر دوستان حرف بنده را با کسانی که می خواهند اسلام را با آئین هیومنیستی پیوند بزنند ، اشتباه نگیرند ، توضیحی عرض میکنم. بازنگری که مد نظر من است سه گونه است:



    1 - بازنگری در شناخت اسلام
    با قاطعیت عرض می کنم که جمع زیادی از مسلمانان اصلاً نمی دانند اسلام چیست و چه چیز از ما می خواهد. خیلی از مردم صرفاً مسلمان زاده هستند و صرفاً آنچه به آنها به ارث رسیده را تقلید می کنند. تازه بگذریم از اینکه بعضی ها همین را هم نصفه نیمه انجام می دهند! برای مثال چند روز پیش همسر من در بیمارستان بستری بودند و من هم بالای سر ایشان بودم. شب قدر بود و از تلویزیون دعا پخش میشد. بخش مورد بحث من بخش بیماران سرطانی است که خیلی از آنها بخاطر شیمی درمانی بدن هایی بسیار ضعیف دارند و شدیداً نیاز به استراحت دارند. در چنین شرایط ، یکی از همراهان که بقول معروف بچه مذهبی بود ، صدای تلویزیون را زیاد کرده بود و قرآنی را در دست گرفته بود و اشک می ریخت و دعا می خواند ، آن هم ساعت 3 صبح!! و این کار را در حالی انجام می داد که بیماران دیگر که حالشان خیلی بدتر از او بود ، بخاطر صدای بلند خوابشان نمی برد و مدام پهلو به پهلو میشدند. همچنین ما همراهان هم که ساعت ها از بیمارمان پرستاری کرده و بسیار خسته بودیم و از طرفی فقط یک صندلی برای خوابیدن داشتیم ، به هیچ عنوان نمی توانستیم استراحت کنیم. یعنی این آقای مذهبی درحالی داشت دعا می خواند که چندین نفر داشتند از دعا خواندن او اذیت میشدند!!! بخصوص چند بیمار



    2 - بازنگری در اولویت های اسلام
    تعریف ما از شخص مذهبی چیست؟ ما چه خصوصیاتِ دینی را برای معیار قرار دادن اولویت می دهیم؟ ما به چه کسی میگوئیم مذهبی؟
    خانمِ مذهبی = چادر می زند ، آرایش نمی کند ، نماز و روزه را انجام می دهد ، در مجالس مذهبی شرکت می کند ، با نامحرم حرف نمی زند
    آقایِ مذهبی = ریش میگذارد ، آستین کوتاه نمی پوشد ، نماز و روزه و مجالس مذهبی را انجام می دهد ، احیاناً مداح یا قاری قرآن است


    خب؟ دیگر چه؟! دیگر چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟
    شاید به یک سری موارد دیگر را بصورت زبانی نام ببریم ، اما در عمل آن موارد را به عنوان معیارِ مذهبی بودن قرار نمی دهیم. یعنی اولویتِ ما همین چند قلم است که عرض شد. مثلاً اگر ما با این دو نفر برخورد می کنیم:

    مرد اول = ریش دارد ، مدام در مسجد است ، قاری قرآن است ، بد اخلاق است ، به فقرا اهمیت نمی دهد ، اهل علم نیست
    مرد دوم = شش تیغ می کند! ، آستین کوتاه می پوشد ، خوش اخلاق است ، به مردم کمک می کند ، در چند رشته علمی تخصص دارد


    به اولی میگوئیم مذهبی و به دومی میگوئیم غیرمذهبی!!



    3 - بازنگری در احکام اسلام
    من فکر می کنم بعضی قوانین اسلامی برای امروز کارایی ندارند. مثلاً:

    در ازدواج = حق طلاق ، مهریه ، حق ازدواج دوم مرد بطور مطلق ، وظیفهء تهیه نفقه از جانب شوهر بطور مطلق و.....
    در خانواده = مطلق بودن احترام به والدین ، احترام به سن و سال بزرگان فامیل (بجای احترام به علم و شخصیت)
    در جنگ = گرفتن کنیز و برده ، بخصوص بحث استفادهء جنسی از کنیز و تحلیل او به دیگران
    و..............




    حال اولاً از جناب کارشناس عزیز می خواهم این موارد را بررسی فرموده و نظران را بیان کنند
    ثانیاً می خواهم بدانم اگر من به آنچه از اسلام که با دلیل عقلی آن را نادرست می دانم عمل نکنم و بلکه خلاف آن عمل کنم ، یا به عبارت بهتر به آن قسمت ها اعتقاد نداشته باشم ، آیا این به معنایِ نامسلمان بودنم خواهد بود؟
    با تشکر

    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۵/۰۵/۲۸ در ساعت ۱۱:۴۶


    دوره ای که عاقلاش زنجیرین
    سوته دل شدن یه دیوونگیه...


    اگر دیوانه نیستی ، بدان هنوز عقلت کامل نشده



  2. صلوات ها 11


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,203
    حضور
    166 روز 16 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    57091



    با نام و یاد دوست







    تمایل به اسلام ، اما نه این اسلام








    کارشناس بحث: استاد کریم

  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,687
    حضور
    40 روز 19 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7496



    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    اول - پی بردن به برتری بسیار زیادِ اسلام در مقابل تمام عقاید دیگر
    دوم - اعتقاد پیدا کردن به اینکه اسلامِ حاضر یک دینِ کامل نیست!
    سلام وعرض ادب
    نتیجه ای که گرفته اید اگر بر اساس مطالبی است که نقل فرموده اید. بنظر می رسد. اشتباه باشد. چون اشکالات شما بیشتر به مسلمانی ماها وارد است. تا قوانین اسلام. اما مطالبی که نقل کرده اید.


    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    بازنگری در شناخت اسلام
    با قاطعیت عرض می کنم که جمع زیادی از مسلمانان اصلاً نمی دانند اسلام چیست و چه چیز از ما می خواهد. خیلی از مردم صرفاً مسلمان زاده هستند و صرفاً آنچه به آنها به ارث رسیده را تقلید می کنند.
    این سخن درست است. ودر واقع به سستی مسلمانان بر می گردد که دین خود را درست یاد نمی گیرند. واسلام آنها بیشتر تقلیدی است. وافراد باید خودشان با معرفت صحیح دین خودر ا بشناسند. وهمین که تقلید در اصول دین جایز نبیست اهمیت این مساله را می رساند.


    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    بازنگری در اولویت های اسلام
    تعریف ما از شخص مذهبی چیست؟ ما چه خصوصیاتِ دینی را برای معیار قرار دادن اولویت می دهیم؟ ما به چه کسی میگوئیم مذهبی؟
    خانمِ مذهبی = چادر می زند ، آرایش نمی کند ، نماز و روزه را انجام می دهد ، در مجالس مذهبی شرکت می کند ، با نامحرم حرف نمی زند
    آقایِ مذهبی = ریش میگذارد ، آستین کوتاه نمی پوشد ، نماز و روزه و مجالس مذهبی را انجام می دهد ، احیاناً مداح یا قاری قرآن است
    اسلامی که حجاب را سفارش کرده است. بیشتر ازآن به خوش اخلاقی توصیه کرده است. ودر کتب حدیث ما بابی است. تحت عنوان کتاب العشرة، که همه مباحث این کتاب در باب آداب معاشرت ونحوه رفتار وبرخورد با قشرهای مختلف است. واین تلقی غلطی که وجود دارد از جانب ماست. که بیشتر به ظاهر توجه می کنیم. وچه بسا کسی که ظواهر را رعایت می کند. ولی نسبت به حقایق اسلام ناآگاه است نتوان مذهبی خواند. ولی به این معنی هم نیست که نسبی گرا باشیم. وبگوییم حال بین دو کسی که یکی در رعایت ظواهر پیشتاز است ودیگری در خوش اخلاقی ومعاشرت کدامیک مذهبی تر هستند؟
    چه بسا هیچکدام را نتوان مذهبی بمعنای درست آن خواند. بلکه شخص متدین باید در هر دو میدان پیشتاز باشد.
    من فکر می کنم. آیت الله جوادی آملی در کتاب اخیر خود با نام مفاتیح الحیاة الویت های اسلام وجامعیت آن را بخوبی نشان داده است. که اسلام برا یهمه چیز برنامه دارد. وتنها دین دعا نیست که مفاتیح الجنان داشته باشد. بلکه در کنار آن در زمینه برخورد صحیح ورفتار ورعایت آداب برخورد با دیگران نیز توصیه های مهمی دارد. که شخص مذهبی ومتدین باید همه اینها را رعایت کند.


    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    بازنگری در احکام اسلام
    من فکر می کنم بعضی قوانین اسلامی برای امروز کارایی ندارند. مثلاً:

    در ازدواج = حق طلاق ، مهریه ، حق ازدواج دوم مرد بطور مطلق ، وظیفهء تهیه نفقه از جانب شوهر بطور مطلق و.....
    در خانواده = مطلق بودن احترام به والدین ، احترام به سن و سال بزرگان فامیل (بجای احترام به علم و شخصیت)
    در جنگ = گرفتن کنیز و برده ، بخصوص بحث استفادهء جنسی از کنیز و تحلیل او به دیگران
    و..............
    قوانینی که اسلام در باب خانواده دارد، از باب ضرورت است. وحتما هم نگفته است که طبق این قوانین رفتار کرده وزندگی حقوقی داشته باشند. بلکه اسلام خانواده را مایه آرامش می داند. وآرامش با قوانین خشک حاصل نمی شود. مثلا مبغوض ترین حلال در اسلام طلاق است. اما برای روز مبادا وزمانی که زن وشوهر نمی توانند دیگر زندگی را ادامه دهند راهگشا است. ومثل مسیحیت نیست که بعد ازدواج به هیچ وجه امکان جدایی وجود نداشته نباشد.
    واکر این مساله را به مرد سپرده است. چون زن بخاطر روحیاتی که دارد، شاید در هر دعوایی دنبال طلاق باشد. اما بلافاصله بعد از مدتی پیشیمان می شود. اما روحیات مرد چنین نیست. ودر عین حال اسلام با طلاق خلع یا مبارات که اولی توسط خود زن با راضی کردن مرد اتفاق می افتد. ودر دومی زوجین توافق می کنند که از هم جدا شوند. لذا به این سختی نیست که زن به هیچ وجه نتواند طلاق بگیرد. ودر هر شرایطی اسیر دست مرد باشد.
    در جامعه امروزی که زنان حق طلاق می گیرند یا از نظر قوانین شرایط برا ی آنها بهتر شده است. آیا آمار طلاق قابل قبول است؟
    قوانین اسلام در باب خانواده برای شرایط غیر عادی است والا اصل اولی طبق آیات قرآنی واحادیث زندگی شاد وعاشقانه در کنار هم بدون طرح این مباحث می باشد. ونمونه بارز آنهم زندگی نبی مکردم اسلام با حضرت خدیجه وا زآن مهمتر زندگی امیرالمومنین وفاطمه(ص) است.
    در باب بزرگان هم از زمانی که احترام بزرگان در خانواده ها شکست شد. در سایه رسانه، وضع اسف بار تر شد. وجوانان خودر ا از تجربه بزرگتر محروم کردند. در عین اینکه قوانین اسلام دوطرفه است. اگر به کوچک گفته احترام بزرگ را نگه دارد. در مقابل از بزرگتر هم خواسته است که به کوچک وبچه وجوان محبت کند.
    اگر حقوق والدین گذاشته است. حقوق فرزند هم قرار داده است. وپدر نیز مانند بچه نباید عاق ولد شود. که در اینصورت شرایطی همچون عاق والدین خواهد داشت.
    شما اگر رساله حقوق امام سجاد علیه السلام را مطالعه بفرمایید همه این موارد آمده است.
    در مورد کنیز وبرده هم:
    قوانین خود اسلام در باب برده وکنیز موجب برچیده شدن آن شد. والان شما در جوامع اسلامی برده وکنیز نمی بینید. با عنایت به اینکه مساله برده داری یک پدیده اسلامی نبود. بلکه قبل آن وجود داشت، ولی اسلام به آن جهت داد. وقوانین وحقوقی برای آنها قرار داد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    انیاً می خواهم بدانم اگر من به آنچه از اسلام که با دلیل عقلی آن را نادرست می دانم عمل نکنم و بلکه خلاف آن عمل کنم ، یا به عبارت بهتر به آن قسمت ها اعتقاد نداشته باشم ، آیا این به معنایِ نامسلمان بودنم خواهد بود؟
    اسلام ضروریات دین دارد وغیر ضروریات، کسی که منکر ضروریات مثل نماز شود. از اسلام خارج می شود. اما غیر ضروریات چنین نیست. در عین اینکه ما نباید در مورد اسلام با عقل خود قوانین آنرا بسنجیم. مگر اینکه در علوم اسلامی متخصص بوده وعقل کل باشیم. مانند انبیاء الهی که به حقایق هستی دسترسی دارند.

    ویرایش توسط کریم : ۱۳۹۵/۰۴/۱۳ در ساعت ۱۶:۵۸
    تمایل به اسلام ، اما نه این اسلام
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  7. صلوات ها 10


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    علاقه
    تصفیه آنچه به عنوان دین و مذهب به ما معرفی شده است.
    نوشته
    309
    حضور
    14 روز 6 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    664



    عرض سلام و احترام
    همه آنچه امروزه به عنوان قوانین اسلام شناخته میشود لزوما قوانین اسلام نیست، یک دلیل روشنش وجود همین اختلافات بین مذاهب و فرقه ها و حتی درون یک مذهب و فرقه است که راه را بر این ادعا که "اینها" قوانین اسلام است بسته. قوانین اسلام دقیقا کدام یک از این نظرات معارض است؟

    همین اختلافات بین افرادی که ظاهرا منابع دینی واحدی دارند نشان میدهد عواملی غیر از خود منبع دین در استنباطها نقش دارد.
    مسلمانان میتوانستند اسلام را به اشکالی کاملا متفاوت با وضع کنونی توسعه دهند، میشد اخلاقیات آن قدر مهم باشد که برایش مرجع و تقلید ایجاد شود و ...
    اگر مسلمانان پیش زمینه های فکری دیگری میداشتند برداشتها و شکل احکام و قوانین دیگر میشد.

    ویرایش توسط فرهنگ : ۱۳۹۵/۰۴/۱۳ در ساعت ۲۱:۴۶

    مُنِيبِينَ إِلَيْهِ وَاتَّقُوهُ وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ؛ مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ.
    الروم: ۳۱ و ۳۲

    به سويش توبه بريد و از او پروا بداريد و نماز را برپا كنيد و از مشركان مباشيد: از كسانى كه دين خود را قطعه قطعه كردند و فرقه فرقه شدند؛ هر حزبى بدانچه پيش آن‌هاست دلخوش شدند.

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    نوشته
    881
    حضور
    56 روز 11 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1108



    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها

    در جنگ = گرفتن کنیز و برده ، بخصوص بحث استفادهء جنسی از کنیز و تحلیل او به دیگران

    سلام

    مطالب زیر صرفا نظره منه...

    با توجه به اینکه قرآن میگه اگر برده شما درخواست مکاتبه داشت اگر خیری در آن بود آن را بپذیرید، پذیرش مکاتبه برای بردگانی که در صورت آزادیشان "شَر" نخواهند داشت واجب است (طبیعتا خیری در مکاتبه با اسیران جنگی که بعد از آزادی دوباره به صفوف دشمن میپیوندند وجود ندارد)
    این راه بیشتر برای مردان که توانایی کار کردن و تامین هزینه خرید خود را دارند مفید است.
    خب پس زنان چه کنن؟
    تنها راه آزادی زنان "ام ولد" شدن است. و چون واجب است برای مولا که نیاز جنسی کنیزان را برطرف کند کنیزان هم با این روش میتوانند آزاد شوند.

    تا اینجا درست!

    فقط میمونه یه مورد اونم تجاوز به کنیزی است که شوهرش هم در مالکیت مولا باشد.
    یعنی اگر یک زن و شوهر که هر دو در مالکیت مولا باشند، مولا میتواند با رعایت عده با زن رابطه داشته باشد.

    دو حدیث در مورد این مطلب بود که یکی تاییدش میکرد یکی هم ردش میکرد.

    کارشناس اعتقادی توی تاپیک دیگ ای کلا این مساله رو تایید کردند!

    مطلبی بود که میگفت مولا فقط زمانی اجازه رابطه با زن (یعنی اجبار به طلاق) را دارد که زن بدون اجازه ی مولا ازدواج کرده باشد. در غیر این صورت همچین حقی ندارد. خب این منطقی تر به نظر میرسه.

    اما کارشناس تایید نکردن.

    به هر حال "من" نمیتوانم دینی را که همچین اجازه ای داده است قبول بکنم. لطفا توضیح دهید.
    ویرایش توسط zeos_403 : ۱۳۹۵/۰۴/۱۴ در ساعت ۰۲:۲۰

  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,687
    حضور
    40 روز 19 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7496



    نقل قول نوشته اصلی توسط shsina نمایش پست ها
    فقط میمونه یه مورد اونم تجاوز به کنیزی است که شوهرش هم در مالکیت مولا باشد.
    یعنی اگر یک زن و شوهر که هر دو در مالکیت مولا باشند، مولا میتواند با رعایت عده با زن رابطه داشته باشد.
    سلام
    البته در آن واحد که کنیز در عقد عبد مولا است. مولی نمی تواند رابطه جنسی با او داشته باشد. اما اینکه بعد از طلاق دادن عبد ورعایت عده با او رابطه داشته باشد. وقتی کنیز خودش است چه ایرادی دارد؟
    اگر شما همین قوانینی که اسلام برای عبد وامه گذاشت را با قبل آن مقایسه کنید. می فهمید که اسلام چه حقی به گردن اینها دارد. وهمین احکام اسلام موجب شد که الان خبری از برده وکنیز نباشد.
    اما اینکه ما بعد از 1400 سال بشینیم وبدون اینکه سابقه ووضعیت برده داری قبل اسلام را مد نظر داشته باشیم. بگوییم فلان چیز با عقل من جور در نمی آید. منطقی به نظر نمی رسد.
    بهترین راه این است. که شما تاریخچه برده داری ونوع رفتار با بردگان را در فرهنگ های مختلف قبل از اسلام وبعد آن مطالعه کنید. بعد بینید، آیا احکام اسلامی در این زمینه منطقی بوده است یا نه؟
    بنده فکر می کنم اگر منطقی باشیم. وبدون در نظر گرفتن جو حاکم کنونی وحمله همه جانبه به احکام اسلامی قضاوت کنیم. خواهیم دید که احکام اسلامی د راین باب خیلی هم منطقی بوده است.

    ویرایش توسط کریم : ۱۳۹۵/۰۴/۱۴ در ساعت ۱۰:۵۵
    تمایل به اسلام ، اما نه این اسلام
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    نوشته
    881
    حضور
    56 روز 11 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1108



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها

    سلام
    البته در آن واحد که کنیز در عقد عبد مولا است. مولی نمی تواند رابطه جنسی با او داشته باشد. اما اینکه بعد از طلاق دادن عبد ورعایت عده با او رابطه داشته باشد. وقتی کنیز خودش است چه ایرادی دارد؟
    اگر شما همین قوانینی که اسلام برای عبد وامه گذاشت را با قبل آن مقایسه کنید. می فهمید که اسلام چه حقی به گردن اینها دارد. وهمین احکام اسلام موجب شد که الان خبری از برده وکنیز نباشد.
    اما اینکه ما بعد از 1400 سال بشینیم وبدون اینکه سابقه ووضعیت برده داری قبل اسلام را مد نظر داشته باشیم. بگوییم فلان چیز با عقل من جور در نمی آید. منطقی به نظر نمی رسد.
    بهترین راه این است. که شما تاریخچه برده داری ونوع رفتار با بردگان را در فرهنگ های مختلف قبل از اسلام وبعد آن مطالعه کنید. بعد بینید، آیا احکام اسلامی در این زمینه منطقی بوده است یا نه؟
    بنده فکر می کنم اگر منطقی باشیم. وبدون در نظر گرفتن جو حاکم کنونی وحمله همه جانبه به احکام اسلامی قضاوت کنیم. خواهیم دید که احکام اسلامی د راین باب خیلی هم منطقی بوده است.
    سلام
    اجبار به طلاق مشکل دارد! و نهایت نامردی و بی وجدانیه، اسلام نباید این اجازه را بدهد.
    البته هنوز هم در کشورهای اسلامی (نه شیعی) مانند کشورهای آفریقایی و داعش برده داری وجود دارد.
    به هر حال توی تاپیک دیگر هم گفتم که من الان هم میتوانم بروم کنیز بخرم و همین بلا هارا سرش بیاورم بعد انتظار داشته باشم این کنیز اسلام بیاورد.
    اینها مهم نیستن، مهم "اجبار به طلاق" است که امیدوارم حل بشود.
    ویرایش توسط zeos_403 : ۱۳۹۵/۰۴/۱۴ در ساعت ۱۴:۱۵

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,687
    حضور
    40 روز 19 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7496



    نقل قول نوشته اصلی توسط shsina نمایش پست ها
    سلام
    اجبار به طلاق مشکل دارد! و نهایت نامردی و بی وجدانیه، اسلام نباید این اجازه را بدهد.
    البته هنوز هم در کشورهای اسلامی (نه شیعی) مانند کشورهای آفریقایی و داعش برده داری وجود دارد.
    به هر حال توی تاپیک دیگر هم گفتم که من الان هم میتوانم بروم کنیز بخرم و همین بلا هارا سرش بیاورم بعد انتظار داشته باشم این کنیز اسلام بیاورد.
    اینها مهم نیستن، مهم "اجبار به طلاق" است که امیدوارم حل بشود.
    سلام
    البته خاصیت ماست که همیشه نیمه خالی لیوان را می بینیم. اینهمه خدمت که اسلام در حق کنیزان انجام داد. ودر جامعه ای که کنیز به هیچ وجه امکان آزادی نداشت، زمینه آزادی اش را فراهم کرد. کنیزی که بعد از مرگ صاحبش ارثس به فرزنش یعنی همان فرزند خود می رسید. اما اسلام گفت. بعداز مرگ صاحب کنیز ام ولد از صهم فرزندش آزاد می شود.
    کنیزی که طبق احکام مختلف مثل کفاره برخی گناهان آزاد می شود. واز همه مهمتر اسلام توصیه اکید بر آزادی این برده ها وکنیزان داشت. وسیره ائمه ما هم گسترش دادن همین سنت بوده است.
    اما ما هیچکدام از اینهارا نمی بینیم. وعلتی هم که همین برده ها مثل امثال بلال حبشی وسمیه وغیره اسلام می آوردند. همین روش وسیره اسللام در حق آنها بود. وعدالتی که می دیدند. حال آمده ام به یک مساله در قرن 21، وزمانی که هجمه علیه اسلام شدید بوده وشبهات به حیل مختلف پخش می شود استناد می کنیم که اسلام در حق کنیزان عدالت را رعیات نکرده است. در حالی که این کنیز قبل از اینکه زن آن برده شود. مال صاحبش است. وکسی که صاحب چیزی است هر طور تشخیص داد. می تواند در مورد آن تصمیم یگیرید. واگر اسلام از اول می گفت که صاحب کنیز نمی تواند او را مجبور به طلاق کند. از اول اصلا صاحبش دیگر اجازه ازدواج به او نمی داد. اما با این حکم زمینه ازدواج آنهابا برده ای که دوست داشتن فراهم شد. وآنها در آن فضا مونس هم بودند. حالا شاید از 100 مورد یکی هم صاحبش طلاقش را می گرفت. ولی اکثریت به این شکل نبوده است.
    در واقع اسلام رمینه ازدواج با فرد مورد علاقه را برای کنیز هم فراهم کرده است. کییزی که قبل اسلام هیچ ارزشی نداشت. وفرقی با یک حیوان نمی کرد. ولی اسلام برای او حقوق انسانی ایجاد کرد.

    ویرایش توسط کریم : ۱۳۹۵/۰۴/۱۷ در ساعت ۱۱:۱۴
    تمایل به اسلام ، اما نه این اسلام
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    5,922
    حضور
    129 روز 21 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    18694



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    سلام
    سلام برادر عزیز
    (وقتی دیدم جناب طاهر نوشته اند
    "کارشناس بحث: استاد کریم" خیلی خوشحال شدم چون به شما رادت خاصی دارم)



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    اشکالات شما بیشتر به مسلمانی ماها وارد است تا قوانین اسلام
    این پاسخ برای بنده قابل پذیرش نیست
    به شعری که در امضای من هست دقت بفرمائید




    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    این سخن درست است. ودر واقع به سستی مسلمانان بر می گردد که دین خود را درست یاد نمی گیرند
    البته بهتر است بفرمائید بخشی از آن به سستی خود مسلمانان برمیگردد ، و بخشی هم به سستی متولیان دین برمیگردد. هم خود مسلمانان در شناخت دین کوتاهی کرده اند و هم آموزش دی و مسائل مربوط به آن به درستی در کشور ما انجام نشده است. یک زمانی پوشیدن شلوار کتان مساوی بود با مفسد فی لارض بودن (قابل توجه mehrant بالاخره ارض را درست نوشتم :))) و حتی زدن عطر و ادکلن به معنای فاسد بودنِ شخص بود!!! و همچنان هم پس لرزه های آن رفتارهای خشک و بی اساس را شاهد هستیم. لذا این ایراد فقط به مردم وارد نیست ، بلکه به دولتی ها و روحانیون و هر کسی که در جایگاه آموزش قرار دارد نیز وارد است ، حتی بیشتر از مردم عامی



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    چه بسا کسی که ظواهر را رعایت می کند. ولی نسبت به حقایق اسلام ناآگاه است نتوان مذهبی خواند. ولی به این معنی هم نیست که نسبی گرا باشیم. وبگوییم حال بین دو کسی که یکی در رعایت ظواهر پیشتاز است ودیگری در خوش اخلاقی ومعاشرت کدامیک مذهبی تر هستند؟
    سوال من این نبود که کدام را مذهبی بخوانیم. ایراد من این است که اگر به دومی به واسطهء نداشتن یک سری علائم ، نمیگوئیم مذهبی ، بر اساس کدام منطق به اولی میگوئیم مذهبی؟! سوال من این است برادر عزیزم

    می فرمائید:
    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    آیت الله جوادی آملی در کتاب اخیر خود با نام مفاتیح الحیاة الویت های اسلام وجامعیت آن را بخوبی نشان داده است. که اسلام برا یهمه چیز برنامه دارد. وتنها دین دعا نیست که مفاتیح الجنان داشته باشد. بلکه در کنار آن در زمینه برخورد صحیح ورفتار ورعایت آداب برخورد با دیگران نیز توصیه های مهمی دارد. که شخص مذهبی ومتدین باید همه اینها را رعایت کند
    پس چرا ما این جامعیت را فقط زمانی به کار میبریم که یک سری آیتم های گلچین شده در فرد کم باشد؟ مثلاً اگر فرد روزه نگیرد یا ریش نگذارد یا چادر نزدند یا.... میگوئیم جامعیت دینش اشکال دارد و به او مذهبی نخواهیم گفت. اما اگر کسی ریش بگذارد (اگر خانم است چادر بزند) ، به مسجد برود و تسبیح دستش باشد بلافاصله به او میگوئیم مذهبی ، بدون اینکه سایر خصوصیات او را بررسی کنیم!!!

    دقت بفرمائید ایراد من به عملکرد خود آن شخص نیست و کاری ندارم او مذهبی هست یا نیست. بلکه به تشخیص مردم دارم ایراد میگیرم. سوال من این است که ما چه کردیم و چگونه رفتار کردیم که حالا اگر در خیابان به کسی بگویی: یک شخصِ مذهبی به من نشان بده ، بلافاصله یک مرد ریشو یا یک خانم چادری را نشان میدهد. اما تقریباً محال است که انگشت اشاره اش را به سمت یک دانشمند ، یک پزشک یا یک مهندس بگیرد

    چرا اولین خصوصیتی که از یک مذهبی به اذهان متبادر میشود ، داشتن ریش (چادر) ، رفتن به مسجد و تسبیح به دست گرفتن است؟
    چرا علم آموزی نیست؟ چرا مهربانی نیست؟ چرا مخترع بودن نیست؟



    دوره ای که عاقلاش زنجیرین
    سوته دل شدن یه دیوونگیه...


    اگر دیوانه نیستی ، بدان هنوز عقلت کامل نشده



  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    5,922
    حضور
    129 روز 21 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    18694



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    در جامعه امروزی که زنان حق طلاق می گیرند یا از نظر قوانین شرایط برا ی آنها بهتر شده است. آیا آمار طلاق قابل قبول است؟
    من هم نگفتم حق طلاق را به زن بدهند
    راهکارهای مد نظرم را انشاالله بیان خواهم کرد



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    اسلام حق طلاق را به مرد سپرده است. چون زن بخاطر روحیاتی که دارد، شاید در هر دعوایی دنبال طلاق باشد. اما بلافاصله بعد از مدتی پیشیمان می شود. اما روحیات مرد چنین نیست
    در مقابل ، مرد هم بیشتر از زن میل به هوسبازی دارد در حالیکه بطور معمول زن اینچنین نیست. میل جنسی و تنوع طلبی در مرد بیشتر است و به همین دلیل هم مرد اجازه دارد 4 زن دائم و چندین زن بطور موقت در عقد خود داشته باشد (البته دلایل دیگری هم هست). در نتیجه قرار دادن ابزاری به اسم حق طلاق در دست گروهی که میل به تنوع طلبی دارد جای سوال دارد!



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    قوانین اسلام در باب خانواده برای شرایط غیر عادی است والا اصل اولی طبق آیات قرآنی واحادیث زندگی شاد وعاشقانه در کنار هم بدون طرح این مباحث می باشد
    اگر اینطور بود باید قانونی وجود می داشت که اجرای این احکام را مشروط به شرایط خاص مثل طلاق میکرد. درحالیکه می دانیم تمام این احکام از لحظهء خواندن خطبهء عقد قابل اجرا هستند. یعنی همین که عقد خوانده شد ، زن میتواند از رابطهء جنسی با شوهر امتناع کند تا پولش را بگیرد ، یا بعد از بچه دار شدن میتواند از شیر دادن به طفل خودداری کند. همچنین میتواند در خانهء شوهر دست به سیاه و سفید نزند. نه غذا بپزد نه حتی لیوانی آب دست شوهرش بدهد. در مقابل مرد می تواند هر زمان که بخواهد زن دیگری را عقد کند (دائم یا موقت) ، یا میتواند هر وقت میلش بکشد زنش را طلاق بدهد. یا اینکه رفت و آمد زن را به شدت محدود کند


    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    در جامعه امروزی که زنان حق طلاق می گیرند یا از نظر قوانین شرایط برا ی آنها بهتر شده است ، آیا آمار طلاق قابل قبول است؟
    یعنی میفرمائید اجرای احکام اسلامی باعث قوام زندگی ها میشود؟

    آیا مهریه باعث شادی در زندگی ها شده است؟
    آیا اگر زنی از رابطه جنسی با شوهرش امتناع کند و بگوید اول پولش را بده شوهرش از خوشحالی بال در میاورد؟
    آیا اگر مردی بیاید خانه و به زنش بگوید لباست را بپوش میخواهم ببرم طلاقت بدهم آن زن ذوق زده میشود؟
    آیا اگر مردی به زنش بگوید امشب میخواهم بروم کنار آن یکی زنم بخوابم همسرش از خوشحالی خوابش نمیبرد؟
    آیا اگر مردی خسته و گرسنه از سر کار به خانه بیاید و زنش به او بگوید غذا و لباس تو بجزء وظایف من نیست ، این مرد از عشق لبریز میشود؟

    از طرفی من بارها گفته ام که اعتقاد چندانی به آمار و ارقام ندارم و آن را صرفاً به عنوان یک آیتم در نظر میگیرم نه بیشتر. شما را تقریباً میشناسم و میدانم مسائل را عمقی نگاه میکنید. پس از شما میپرسم ، آیا صرف اینکه طلاق کم باشد یعنی زندگی ها موفق هستند؟

    در قدیم به دلایل زیادی آمار طلاق پایین بود. بعضی از این دلایل درست و بجا بود. مثلاً در قدیم وفاداری و احساس وظیفه نسبت به همسر خیلی بیشتر بود. اما همه اش این نیست بلکه دلایل منفی هم هست. مثلاً در قدیم اصلاً کسی جرات نداشت اسم طلاق را به زبان بیاورد چون فرهنگ آن زمان طلاق را به هر دلیلی قبول نمیکرد و بد میدانست. یا اینکه دختر و پسر (بخصوص دختر) اصلاً حق حرف زدن نداشت و همسرش برایش تعیین میشد و او مجبور بود ازدواج کند و بسازد

    به شخصه پای صحبت خیلی از همین قدیمی ها نشستم که به قول شما طلاق نگرفتند ولی:
    بعضی ها عاشق کس دیگری بودند ولی به زور شخص دیگری را همسرش کرده بودند ولی بعد از ازدواج نیز همیشه در یاد عشق خود بوده اند
    بعضی ها از همسرشان به شدت ناراضی بودند اما از ترس بزرگترها مجبور بودند حرف نزنند و الکی خودشان را خوشبخت نشان بدهند
    بعضی ها چون بچه داشتند بخاطر بچه ها صبر کردند ولی از درون خورد شده بودند
    و......!!!! تعدادی را هم میشناسم که با شخص یا اشخاص دیگری رابطه (حتی رابطه جنسی) داشته اند ولی کسی نمی داند!!!


    پس برادر عزیز ، صرف طلاق نگرفتن به معنای موفقیت یک زندگی نیست




    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    قوانین اسلام دوطرفه است. اگر به کوچک گفته احترام بزرگ را نگه دارد. در مقابل از بزرگتر هم خواسته است که به کوچک وبچه وجوان محبت کند
    اتفاقاً کاملاً یک طرفه است! اصلاً قابل قیاس نیست!
    حقوق فرزندان گاهاً مسخره به نظر میرسد مثل گذاشتن اسم خوب روی فرزند!!! همچنین من ندیدم تاکید چندانی روی حقوق فرزندان باشد. من حاضرم ده ها سخنرانی برای شما بیاورم که سخنران بیش از 3 ساعت مثل بلبل از حقوق والدین گفته و فرزندان را تهدید به آتش جهنم کرده است. حالا شما یک سخنرانی روی کره زمین پیدا کنید که یک سخنران فقط 1 ساعت از حقوق فرزندان گفته باشد بدون اینکه به حقوق والدین اشاره کند. محال است پیدا کنید!

    ضمن اینکه فرزندان را با شدیدترین تهدیدات مثل آتش جهنم و خشم خدا ، از بی احترامی به والدین میترسانند ، اما در گفته های خطاب به والدین ، هیچ قاطعیتی وجود ندارد. اصلاً این بیانات جوری نیست که والدین الزامی در خود احساس کنند و حق فرزند برایشان با اهمیت جلوه کند

    به این نکته دقت خیلی بفرمائید ، بسیار مهم است:
    بیشتر فرزندانی که به والدین بی احترامی میکنند ، میدانند که عملشان خلاف دستور اسلام است و دارند مرتکب ظلم میشوند
    اما تقریباً همهء والدینی که به فرزندان ظلم میکنند ، این ظلم را حق خودشان میدانند و اصلاً فکر نمی کنند که ظلم است




    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    از زمانی که احترام بزرگان در خانواده ها شکست شد. در سایه رسانه، وضع اسف بار تر شد
    قبول دارم ، اما علتش چیست؟
    چون فرزندان همیشه از خیلی حقوق محروم بوده اند. پدر و مادرهای زیادی بوده و هستند که دق دلی زندگیشان را روی فرزندان خالی میکنند. از تحقیر و توهین بگیرید تا کتک زدن و بیرون کردن از خانه. والدین به خودشان اجازهء هرگونه دخالت بی جا در زندگی فرزندان را می دادند و برای تک تک ابعاد زندگی فرزند تصمیم میگرفتند. همسرش را به او تحمیل میکردند ، شغلش را تحمیل میکردند ، میخواستند زیر سلطهء آنها باشد. بعد از ازدواج هم با دخالت های بیجا زندگی فرزندان را به گند میکشیدند. هنوز تا هنوزه داستان عروس و مادرشوهر سوژهء فیلمهای ایرانی است

    خب چه انتظاری داشتید؟ والدین یک مقدار تجربه داشتند که فرزندان گفتند همان را هم نخواستیم! پیشکش خودشان!
    با همان بی تجربگی وارد زندگی میشویم ، بجایش لااقل اعصابمان راحت است. لااقل شخصیت مستقل داریم. لااقل برای خودمان زندگی می کنیم




    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    قوانین خود اسلام در باب برده وکنیز موجب برچیده شدن آن شد. والان شما در جوامع اسلامی برده وکنیز نمی بینید. با عنایت به اینکه مساله برده داری یک پدیده اسلامی نبود. بلکه قبل آن وجود داشت، ولی اسلام به آن جهت داد. وقوانین وحقوقی برای آنها قرار داد
    این بخش را بیشتر به عنوان یک مثال بیان کردم. وارد بحث کنیز نمیشوم چون تاپیک بیش از حد شلوغ میشود. این بحث را در جاهای دیگری پیگیری میکنم استاد
    ویرایش توسط Reza-D : ۱۳۹۵/۰۴/۱۷ در ساعت ۱۵:۴۷


    دوره ای که عاقلاش زنجیرین
    سوته دل شدن یه دیوونگیه...


    اگر دیوانه نیستی ، بدان هنوز عقلت کامل نشده



  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود