صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: من و پیامبر و شبهه ی قوم لوط

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    علاقه
    برنامه نویسی-انیمیشن-سینما-فیزیک-فلسفه...
    نوشته
    1,029
    حضور
    191 روز 6 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1225

    اشاره من و پیامبر و شبهه ی قوم لوط




       
    سلام.این نکته را بگویم که سخنانی که از قول پیامبر مطرح می شوند، پاسخ هایی هستند که بنده آنها را از قول کارشناسان اسک دین و اسک قرآن جمع کرده ام و قطعا احادیث خود شخص پیامبر نیست.و قطعا شخص پیامبر ممکن است پاسخ های معقول تری داشته باشند.اما از آنجایی که این سوال کمی تکراری بود.خواستم با اینگونه مطرح کردنش، کمی از آن حالت کهنه بودن، در بیاورمش.همین!

    سلام و درود بر پیامبر خدا، محمد.:)

    درود خدا بر تو....

    شما در آیه 78 از سوره ی هود عنوان کرده اید:

    سوره هود (11) آیه 78
    وَ جاءَهُ قَوْمُهُ يُهْرَعُونَ إِلَيْهِ وَ مِنْ قَبْلُ كانُوا يَعْمَلُونَ السَّيِّئاتِ قالَ يا قَوْمِ هؤُلاءِ بَناتِي هُنَّ أَطْهَرُ لَكُمْ فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ لا تُخْزُونِ فِي ضَيْفِي أَ لَيْسَ مِنْكُمْ رَجُلٌ رَشِيدٌ
    و قومش شتابان نزد او آمدند و آنان پيش از اين مرتکب کارهاي زشت مي شدند، لوط گفت : اي قوم من ، اينها دختران من هستند براي شما پاکيزه ترند از خدا بترسيد و مرا در برابر مهمانانم خجل مکنيد آيا مرد خردمندي در ميان شما نيست ؟

    آیا درست است که شما عنوان کرده اید که لوط دختران خود را به معاندانی که قصد تجاوز به مهمانانشان را داشتند، عرضه کرده و پشنهاد زنا داده؟


    العیاذ بالله...پیشنهاد زنا؟ قطعا این پیشنهاد، پیشنهاد ازدواج بوده و نه زنا.


    اما پیامبر خدا، لواط کار از نظر تعالیم الهی و شریعت الهی به شدت مورد طرد و نفرین واقع شده و مجازاتش اعدام است.

    از ثانی قرآن می فرماید:
    أَإِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجالَ شَهْوَةً مِنْ دُونِ النِّساءِ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ (نمل/55)
    آيا شما بجاى زنان، از روى شهوت به سراغ مردان مى ‏رويد؟! شما قومى نادانيد

    شما که قوم را نادان می خوانید.... چطور می پذیرید که لوط قصد کرده باشد دخترانش را به ازدواج مردمی نادان و لواط کار و احتمالا بی ایمان و کافر در بیاورد؟

    از ثانی آن قوم طبیعتا تعداد معدود و انگشت شماری نبودند که نزد لوط آمده بودند، مگر لوط چند دختر داشت که دخترانش را برای ازدواج با آن متجاوزان پیشنهاد داد؟این با عقل جور در نمی آید.


    اما لوط خوب می دانست که قومش، پیشنهاد او را رد خواهند کرد. لوط باید حجت را بر آنان تمام می کرد و راه عملی حلال یعنی ازدواج را به آنها معرفی می نمود تا حجت بر این قوم نادان تمام شود و فردای قیامت نگویند: خدایا! ما کوره های آتش شهوت بودیم اما تو در دنیا هیچ راه حلالی به ما اعلام نکردی! بله، خدای سبحان حجت های خود را با زبان پیامبرانش، تمام می کند.

    اما پیامبر خدا!! از سیاق آیات اینطور بر می آید که لوط قصد داشت که با آن حرف ها مهمانانش را از گذند تجاوز کاران حفظ بدارد.نه اینکه بخواهد پیامبری کند و اتمام حجت کند و از این قبیل موارد.فرشته گان که برای خبر نابودی و عذاب قوم آمده بودند، قطعا با این فرض نزد لوط آمده بودند که خدا با قوم پیش تر اتمام حجت کرده بوده است.

    پیامبر سکوت کرد.گویا فهمیده بود که پاسخ هایش برای ذهن پرسشگر من قانع کننده به نظر نمی رسد.محمد گفت:

    حالا چه شده که برای همچین موضوعی نزد من آمده ای؟

    می دانید؟! پشتتان حرف در آورده اند که این آیات را شما از خود گفته اید نه وحی خداست.
    می گویند داستان لوط در قرآن اهانتی است که شما به پیامبر خدا یعنی لوط نسبت داده اید.


    پیامبری لبخندی زد و گفت:

    نظر خودت در این باره چیست؟

    راستش را بخواهید، آدم ساده لوحی نیستم که به همین سادگی ها این دست شایعاترا باور کنم.اما راستش را بخواهید ته دلم به این قضیه مشکوکم.

    به فرض این آیات وحی نباشند و ساخته و پرداخته خود من باشند، چطور می توانی بپذیری که من که مردم را جز به پاکی و راستی فرانخوانده ام همچین داستانی را در مورد لوط سر هم کرده باشم؟

    آدمیزاد است ممکن است اشتباه کند.شواهد و قرائنی هست که....

    چه شواهدی چه قرائنی؟

    خوب می دانید پیامبر، خیلی از بن مایه های داستان های قرآن در تورات آمده است.داستان و ماجرای هود هم به روشنی در تورات آمده.این احتمال می رود که شما که به خواندن داستان های تورات مشغول بوده اید.ناخواسته به داستان لوط که در تورات به شکل بی شرمانه ای مطرح شده، اشاره کرده اید و این شده که در دام منتقدان افتاده اید.
    می دانید که در تورات آمده که لوط به قوم خود که دم خانه اش آمده بودند گفت:من دو دختر باکره دارم.آنها را به شما می دهم.هر کاری خواستید با آنها بکنید...

       

    کتاب پیدایش باب 19
    لوط آنقدر اصرار نمود تا اينكه آنها راضی شدند و به خانه وی رفتند. او نان فطير پخت و شام مفصلی تهيه ديد و به ايشان داد که خوردند.
    سپس در حالی که آماده می شدند که بخوابند، مردان شهر سدوم ، پير و جوان ، از گوشه و کنار شهر، منزل لوط را محاصره کرده ،
    فرياد زدند : " ای لوط ، آن دو مرد را که امشب مهمان تو هستند، پيش ما بياور تا به آنها تجاوز کنیم."
    لوط از منزل خارج شد تا با آنها صحبت کند و در را پشت سر خود بست .
    او به ایشان گفت : " دوستان ، خواهش می کنم چنين کار زشتی نكنيد.
    ببينيد، من دو دختر باکره دارم . آنها را به شما می دهم . هر کاری که دلتان می خواهد با آنها بكنيد؛ اما با اين دو مرد کاری نداشته باشيد، چون آنها در پناه من هستند."


    پیامبر سکوت کرد.هر دو به هم خیره شده بودیم.بالاخره پیامبر به صدا آمد و گفت:بیا برویم.خیلی حرف ها هست که باید به تو بزنم.بیا برویم

    پایان


    پی نوشت:فلسفه اینگونه مطح کردن سوال را بالا عرض کردم.یک وقت سوء تفاهمی پیش نیاید.

    با تشکر.
    ویرایش توسط ذره بین : ۱۳۹۵/۰۹/۰۴ در ساعت ۱۸:۳۶
    پست های بعد از تو، سوء تفاهم بود!

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58293



    با نام و یاد دوست







    من و پیامبر و شبهه ی قوم لوط








    کارشناس بحث: استاد میقات
    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ در ساعت ۲۱:۵۸

  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 18 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    با سلام و درود

    در این زمینه در تاپیک دیگری گفتگو شده، بهتر است ابتدا آن تاپیک ملاحظه شود سپس در این تاپیک گفتگو را ادامه دهیم:


    داستان حضرت لوط و نقد اعجاز قرآن

    من و پیامبر و شبهه ی قوم لوط

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    علاقه
    برنامه نویسی-انیمیشن-سینما-فیزیک-فلسفه...
    نوشته
    1,029
    حضور
    191 روز 6 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1225



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست ها
    با سلام و درود

    در این زمینه در تاپیک دیگری گفتگو شده، بهتر است ابتدا آن تاپیک ملاحظه شود سپس در این تاپیک گفتگو را ادامه دهیم:


    داستان حضرت لوط و نقد اعجاز قرآن
    سلام استاد.من بخش جمع بندی تاپیک را خواندم ولی به نظرم هیچکدام قانع کننده نبود و بیشتر پاسخ ها یک جور پاسخ احتمالی بود که از منطق به دور بودند.مثلا چطور بپذیریم که قوم آمده اند نزد لوط و قصد تجاوز به به مهمانان را دارند و در این بین لوط دختران قوم منظورش باشد.یک عمر قوم لوط ازدواج نکرده اند حالا با یک پیشنهاد لوط می خواستند سر عقل بیایند؟یعنی قوم لوط منتظر بودند که لوط پیشنهاد ازدواج زنان قوم را با آنها بدهد تا بروند با زنان قوم ازدواج کنند؟یا قوم لوط اصلا دختران قوم را فرزندان لوط می خواندند و لوطرا پدر قوم می دانستند؟؟واقعا این حرف نمی تواند پذیرفته شود که منظور لوط دختران قوم بوده....
    این هم که بگوییم لوط قصدش از آن پیشنهاد ازدواج اتمام حجت بر قوم خود بوده باشد، که من انتقادی به این قضیه در پست اول داشتم.
    راستش را بخواهیم من بخش جمع بندی تاپیکی که معرفی کردید را خواندم، هیچکدام به نظرم قانع کننده نبود و پاسخ ها از جنس پاسخی که مثال زدم بودند و اما و اگر های بسیاری داشتند.به نظرتان منطقی ترین و معقول ترین پاسخ به این شبهه چیست.بیانش بفرمایید لطفا.

    پی نوشت: ما نهایت می توانیم بپذیریم که این شبهه پاسخ ندارد و در حد یک شبهه و انتقاد بدون جواب باقی می ماند
    ویرایش توسط پارسا مهر : ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ در ساعت ۱۰:۵۸
    پست های بعد از تو، سوء تفاهم بود!

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    6,118
    حضور
    136 روز 5 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    19210



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    دختران قومِ نادان را دختران خود بداند؟
    سلام
    اول اينكه قوم پيامبر ، قوم پيامبرند. لااقل بصورت اسمي. حالا نادان باشند يا نباشند
    ثانياً مردهاي اين قوم نادان بودند ، معلوم نيست كه تمام زنان هم نادان بوده باشند
    ثالثاً نادان بودن اشاره اي است به اشتباهي كه قوم دارد مرتكب ميشود. اگر از اشتباه برگردند ديگر نادان هم نيستند
    رابعاً به فرض كه همهء قوم نادان باشد. ازدواج دخترها با اين قوم نادان بهتر است يا تجاوز آنها به پسرهاي مهمان؟



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    و قرار است توسط عذاب کشته شوند
    تا آن لحظه كه اين مكالمه انجام شده بود ، هنوز اتمام حجت بطور كامل انجام نگرفته بود كه عذاب قطعي باشد



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    یک عمر قوم لوط ازدواج نکرده اند حالا با یک پیشنهاد لوط می خواستند سر عقل بیایند؟
    اين ديگر از آن حرفها بود "پارساي" عزيز



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    یعنی قوم لوط منتظر بودند که لوط پیشنهاد ازدواج زنان قوم را با آنها بدهد؟
    منتظر بودن يا نبودن آنها چه دخلي به پيشنهاد حضرت لوط(ع) دارد؟!
    يك فرد عادي هم اگر بخواهد ديگران را به راه درست دعوت كند ، تمام سعي خود را ميكند. چه برسد به كسي كه پيامبر است و هدفش هدايت است
    واقعاً اينكه يك پيامبر تمام راه ها براي هدايت قومش را امتحان كند براي شما جاي سوال دارد؟!




    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    و اما و اگر های بسیار
    وجود اما و اگر در مباحث طبيعي است و هر پرسشگري حق دارد براي فهم حقيقت اما و اگر بياورد
    اما گاهي اين اما و اگرها بيشتر شبيه به بهانه گيري و لجبازي ميشود
    اميدوارم شما براي طرح اما و اگرها ، چنين روشي را در پيش نگيريد


    آن حرفی که بین مردم خریدار دارد حرف حق نیست
    بلکه حرفی است که با
    داد گفته شود. چه حق باشد ، چه نباشد



  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    علاقه
    برنامه نویسی-انیمیشن-سینما-فیزیک-فلسفه...
    نوشته
    1,029
    حضور
    191 روز 6 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1225



    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    سلام
    اول اينكه قوم پيامبر ، قوم پيامبرند. لااقل بصورت اسمي. حالا نادان باشند يا نباشند
    ثالثاً نادان بودن اشاره اي است به اشتباهي كه قوم دارد مرتكب ميشود. اگر از اشتباه برگردند ديگر نادان هم نيستند
    رابعاً به فرض كه همهء قوم نادان باشد. ازدواج دخترها با اين قوم نادان بهتر است يا تجاوز آنها به پسرهاي مهمان؟
    با سلام من پست پیشین را ویرایشکی کردم که نمی دانم خواندید یانه تا منظورم روشن تر شود.اگر سوال های یک تا چهار به جز سه همچنان پا برجا بود بفرمایید
    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    اين ديگر از آن حرفها بود "پارساي" عزيز
    چرا مشکلش کجاست
    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    منتظر بودن يا نبودن آنها چه دخلي به پيشنهاد حضرت لوط(ع) دارد؟!
    دخلش این است که پاسخ لوط بی جا و بی معنی بود.یک سوال بود که جوایش بدیهی بود.یک قوم آمده که به مهمانان تجاوز کنند و بعد لوط برای اینکه مهمانان را حفظ کند، پیشنهاد ازدواج با دختران قوم می دهد!!!!!!!!!!!شما انتظار دارید قوم بگویند،آها!!!لوط راست می گوید چرا ما تا به حال به ذهنمان خطور نکرده بود.برویم با دختران قوم ازدواج کنیم!!!گرامی معلوم است که این پاسخ شما و سوال لوط بی معناست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    واقعاً اينكه يك پيامبر تمام راه ها براي هدايت قومش را امتحان كند براي شما جاي سوال دارد؟!
    به نظر من اگر لوط می گفت من شکلات و آبنبات چوبی دارم، آنها را به شما می دهم و مهمانان مرا رها کنید منطقی تر از آن بود که بگوید ای قوم بروید با دختران من که همان دختران قوم هستند ازدواج کنید!برای حفظ جان مهمانان
    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    وجود اما و اگر در مباحث طبيعي است و هر پرسشگري حق دارد براي فهم حقيقت اما و اگر بياورد
    اما گاهي اين اما و اگرها بيشتر شبيه به بهانه گيري و لجبازي ميشود
    اميدوارم شما براي طرح اما و اگرها ، چنين روشي را در پيش نگيريد
    خواهش دارم یکبار دیگر آیات را بدون تعصب و جانب داری بخوانید و در ضمن به آیات توراتی که ذکر کردم هم توجه داشته باشیم.یکبار این کار را بکنید.


    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    تا آن لحظه كه اين مكالمه انجام شده بود ، هنوز اتمام حجت بطور كامل انجام نگرفته بود كه عذاب قطعي باشد
    یعنی شما می فرمایید که یک اتمام حجت تمام نشده بود این همه مدت و فقط همه عالم و ادم منتظر بودند که لوط پیشنهاد ازدواج با دختران قوم را بدهد و اتمام حجت تمام شود؟فرشتگان هم در خانه منتظر بودند که با گفتن همین جمله اتمام حجت تمام شود؟فکر نمی کنید این پاسخ های شما حاکی از یک تعصب و لج بازی باشد؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    ياً مردهاي اين قوم نادان بودند ، معلوم نيست كه تمام زنان هم نادان بوده باشند
    گرامی تمام قوم طبق آیه قرآن عذاب شدند.قرآن زنان را استثناء نمی کند.لوط خودش و خوانوده اش را فراری می دهد و همه قوم پشت سرش نابود می شوند، حتی زنان.
    ویرایش توسط پارسا مهر : ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ در ساعت ۱۱:۱۸
    پست های بعد از تو، سوء تفاهم بود!

  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    خلش این است که پاسخ لوط بی جا و بی معنی بود.یک سوال بود که جوایش بدیهی بود.یک قوم آمده که به مهمانان تجاوز کنند و بعد لوط برای اینکه مهمانان را حفظ کند، پیشنهاد ازدواج با دختران قوم می دهد!!!!!!!!!!!شما انتظار دارید قوم بگویند،آها!!!لوط راست می گوید چرا ما تا به حال به ذهنمان خطور نکرده بود.برویم با دختران قوم ازدواج کنیم!!!گرامی معلوم است که این پاسخ شما و سوال لوط بی معناست.
    بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم عجل لولیک الفرج

    سلام

    در اینجا بحث اتمام حجت است(طبق برداشت من) و الزاما به این معنا نیست که قطعا ازدواج کنند

    در الگوی رفتاری اهل البیت(ع) که مبین قرآن هستند رفتار امام حسین(ع) در کربلا را بررسی کنید که چگونه مردم را به دین و راه درست دعوت می کنند؟
    امام(ع) در آن موقع هم می دانستند که کشته می شوند اما به دلیل اتمام حجت راه حل قطعی ارائه دادند(به طور مثال شما با من جنگ دارید به کودکم آب بدهید، اجازه بدهید ما برگردیم و آزاده باشید و راه حل های مختلف که چه برای اتمام حجت و چه بازگشت احتمالی مردم به اسلام ارائه دادند.)


    در ثانی


    در مورد عرضه کردن دختران به مردم چه کسی گفته دعوت به زنا بوده است؟ چه بسا مراد از این دعوت تحریک میل طبیعی مردان باشد؟(به نظر بنده)؟ و یا همان دعوت به روش صحیح و حلال خداوند؟(به شکل ازدواج)

    ویرایش توسط رستگاران : ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ در ساعت ۱۲:۰۶
    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  15. صلوات ها 6


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    6,118
    حضور
    136 روز 5 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    19210



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    دخلش این است که پاسخ لوط بی جا و بی معنی بود.یک سوال بود که جوایش بدیهی بود.یک قوم آمده که به مهمانان تجاوز کنند و بعد لوط برای اینکه مهمانان را حفظ کند، پیشنهاد ازدواج با دختران قوم می دهد!!!!!!!!!!! شما انتظار دارید قوم بگویند،آها!!!لوط راست می گوید چرا ما تا به حال به ذهنمان خطور نکرده بود.برویم با دختران قوم ازدواج کنیم!!! گرامی معلوم است که این پاسخ شما و سوال لوط بی معناست
    اول اينكه حتي در شرايط معمول هم امكانش زياد است كه شخصي كه دارد مورد تعرض قرا ميگيرد ، افراد مخاطب را دعوت به راه راست كند. مي دانيد اين ايراد شما مثل چيست؟

    مثل اينكه ميخواهند كسي را بكشند او داد بزند: تو رو خدا رحم كنيد ، مرا نكشيد
    بعد شما بگوئيد: اين حرفهاي او منطق ندارد چون معلوم است كه به او توجه نميكنند و او را خواهند كشت!!


    درحاليكه او دارد آخرين تلاش خود را ميكند و اين كاملاً طبيعي است

    اما آنچه عرض كردم شرايط طبيعي بود ، ولي شرايطِ ماجراي مورد بحث ، شرايط يك انسان معمولي نيست و متاسفانه شما اصلاً به شرايط توجهي نداريد. ما درمورد يك ميوه فروش و دزدهاي محل كه ميخواستند به مغازهء او دستبرد بزنند صحبت نمي كنيم كه بگوئيم چرا ميوه فروش دزدها را به عدم دزدي دعوت كرده ، چون بديهي است كه دزدها گوش نخواهند كرد. بلكه بحث ما درمورد يك پيامبر است كه
    وظيفه دارد ، حتي در حد يك كلمه هم كه شده آخرين توان خود را براي هدايت قومش به كار ببرد




    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    یعنی شما می فرمایید که یک اتمام حجت تمام نشده بود این همه مدت و فقط همه عالم و ادم منتظر بودند که لوط پیشنهاد ازدواج با دختران قوم را بدهد و اتمام حجت تمام شود؟فرشتگان هم در خانه منتظر بودند که با گفتن همین جمله اتمام حجت تمام شود؟فکر نمی کنید این پاسخ های شما حاکی از یک تعصب و لج بازی باشد؟
    چرا اينقدر سعي ميكنيد جوري تصويرسازي كنيد كه آنچه باب ميل شماست به شنونده القا شود؟!

    فرشته ها نشسته اند منتظر و دارند ناخن هايشان را ميخورند ، بقيه عالم هم از آفريقا و اروپا آمده اند پشت در دارند تشويق ميكنند ، خدا هم از بالا دارد ميگويد زود باش ديگه لوط زودتر آخرين جمله رو بگو ميخوام عذاب بفرستم!!!

    اين تصويري كه شما ميسازيد معلوم است كه خنده دار است ، ولي اين تصويري است كه شما شكل داده ايد ، نه حقيقتِ ماجرا. هدايت قوم از ابتدا شروع شده و با فراز و نشيب هاي مختلف ادامه پيدا ميكند و مدام دايرهء شرايط تنگ تر ميشود تا نهايتاً يك قوم يا هدايت شوند يا اينكه ديگر جايي براي ادامهء كار باقي نگذارند و شامل عذاب الهي بشوند. ماجراي هجوم آنها به خانهء حضرت جزء آخرين وقت هايي هست كه خدا به آنها داده و صحبت هاي حضرت لوط(ع) هم بخشي از تلاشي است كه در اين لحظات آخر دارد براي هدايت قومش انجام ميدهد ، ولو بتواند يك جمله بگويد ، آن يك جمله را خواهد گفت تا هيچ گونه كم كاري نكرده باشد. اين كجا و آن تصوير كاريكاتوري كه شما ترسيم ميكنيد كجا!




    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    گرامی تمام قوم طبق آیه قرآن عذاب شدند. قرآن زنان را استثناء نمی کند. لوط خودش و خوانوده اش را فراری می دهد و همه قوم پشت سرش نابود می شوند ، حتی زنان
    در اين صورت شما "ثانياً" در آن پست را پاسخ داديد. "اولاً" ، "ثالثاً" و "رابعاً" همچنان باقي هستند

    ضمن اينكه با اين توضيح شما ، بخش ديگري از ايراد شما نيز پاسخ داده ميشود
    :
    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    شما که قوم را نادان می خوانید.... چطور می پذیرید که لوط قصد کرده باشد دخترانش را به ازدواج مردمی نادان و لواط کار و احتمالا بی ایمان و کافر در بیاورد؟
    وقتي كه قبول كنيم زنهاي قوم هم عذاب شدند (و كافر بودند) پس در واقع حضرت لوط(ع) دختران كافر را به مردهاي كافر پيشنهاد كرده بود
    مراد از "دخترانم" نيز دختران امتش بودند چرا كه پيامبر حكم پدر را براي امتش دارد


    آن حرفی که بین مردم خریدار دارد حرف حق نیست
    بلکه حرفی است که با
    داد گفته شود. چه حق باشد ، چه نباشد



  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    علاقه
    برنامه نویسی-انیمیشن-سینما-فیزیک-فلسفه...
    نوشته
    1,029
    حضور
    191 روز 6 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1225



    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    اول اينكه حتي در شرايط معمول هم امكانش زياد است كه شخصي كه دارد مورد تعرض قرا ميگيرد ، افراد مخاطب را دعوت به راه راست كند. مي دانيد اين ايراد شما مثل چيست؟

    مثل اينكه ميخواهند كسي را بكشند او داد بزند: تو رو خدا رحم كنيد ، مرا نكشيد
    بعد شما بگوئيد: اين حرفهاي او منطق ندارد چون معلوم است كه به او توجه نميكنند و او را خواهند كشت!!
    خیردر مثالی که شما زدید یا شخص در حال توهم گویی است.یعنی ترس برش داشته و توهم می گوید که مثلا مرا نکشید.که این امر از پیامبر خدا بعید است.یا شخص خیلی منطقی سخن می گوید و کمک می خواهد و حدس می زند که دل قاتل به رحم بیاید.که خوب این هم اشکالی ندارد.شاید آنها دلشان به رحم آمد واقعا.ولی دیگر در بعضی از مواقع شخص می داند که با قاتلانی طرف شده که رحم نمی کنند.خوب در این جا شخص دیگر بی خود از قاتل رحم و مروت نمی خواهد.چون این کار را بی فایده می داند.مگر اینکه گفتم به توهم افتاده باشد و از روی ترس و توهم دست خودش نباشد کمک بخواهد که گفتم همچین امری برای پیامبر خدا بی معنیست.
    قوم آمده اند که به مهمانان تجاوز کنند.لوط یک عمر آنها را هدایت کرده و همجنسگرایی خود را کنار نگذاشته است.آنها را شهوت گرفته و قصد تجاوز به مهمانان را دارند.بعد لوط می گوید برگردید بروید به سمت قوم خود و با دختران قوم ازدواج کنید؟و مرا جلوی مهمانانم خجل زده نکنید؟
    از ثانی من عرض کردم که اینکه آن دختران را دختران قوم معنی کنیم بی معنیست.که باز در ادامه دلیلی عرض می کنم

    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    اين تصويري كه شما ميسازيد معلوم است كه خنده دار است ، ولي اين تصويري است كه شما شكل داده ايد ، نه حقيقتِ ماجرا. هدايت قوم از ابتدا شروع شده و با فراز و نشيب هاي مختلف ادامه پيدا ميكند و مدام دايرهء شرايط تنگ تر ميشود تا نهايتاً يك قوم يا هدايت شوند يا اينكه ديگر جايي براي ادامهء كار باقي نگذارند و شامل عذاب الهي بشوند. ماجراي هجوم آنها به خانهء حضرت جزء آخرين وقت هايي هست كه خدا به آنها داده و صحبت هاي حضرت لوط(ع) هم بخشي از تلاشي است كه در اين لحظات آخر دارد براي هدايت قومش انجام ميدهد ، ولو بتواند يك جمله بگويد ، آن يك جمله را خواهد گفت تا هيچ گونه كم كاري نكرده باشد. اين كجا و آن تصوير كاريكاتوري كه شما ترسيم ميكنيد كجا!
    گرامی چرا تصویر سازی کاریکاتوری.لوط قوم خود را هدایت کرده و آنها هدایت نشده اند.فرشتگان آمده اند که به لوط این خبر را بدهند که قوم عذاب خواهد دید.بعد شما می گویید که فرشتگان و زمان و مکان که قرار است روی سر مردم قوم لوط آوار شود، منتظرند که لوط پیشنهاد ازدواج با قوم را به آنها بدهد؟شما این را می پذیرید؟مثل آن است که به کودکی شب روز خواستن که شربتی تلخ را بخورانند.با زور و کتک و بحث و جنجال نتوانسته اند کودک را راضی کنند.یک راه باقی مانده آنکه کودک را را به زور ببندد و به او آمپول بزنند.بعد مادر می گوید بزارید اتمام حجت کنم که دیگر کودک نگوید چرا آمپول زدی به من!مادر می آید چطور اتمام حجت می کند؟؟از نظر شما مادر می آید می گوید پسرم برو شربت رو از یخچال بردار بخور!!!!!!! خوب این رفتار و این گونه اتمام حجت بی معنا نیست!!؟؟؟حداقل مادر می گفت که ای کودکم اتمام حجت می کنم اگر شربت نخوری یک آمپول می زنم.آنوقت اتمام حجت مادر معقول بود.حالا لوط هم خواسته اتمام حجت کند، خیلی خوب بر می گشت می گفت این کار را نکنید که عذابی سخت بر شما نازل خواهد شد.حالا یک پیشنهاد ازدواج با زنان همسایه اتمام حجت می شود؟؟؟؟؟
    از ثانی آخر دوست عزیز بنده در پست اول عرض کردم که از آیات بر می آید که قصد و هدف لوط این بوده که مهمانان را از گزند آنها حفظ بدارد.نه اینکه پیامبری کند و اتمام حجت کند.یعنی شما می فرمایید اصلا برای پیامبر مهم نبوده که قوم به مهمانان تجاوز کنند و فقط بحث هدایت مطرح بوده؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    در اين صورت شما "ثانياً" در آن پست را پاسخ داديد. "اولاً" ، "ثالثاً" و "رابعاً" همچنان باقي هستند
    گرامی بنده که عرض کردم پست قبل را ویرایشگی کردم.گفتم اگر همچنان این سه سوال باقیست تذکر بدهید.مثلا اولا پرسیدید:
    اول اينكه قوم پيامبر ، قوم پيامبرند. لااقل بصورت اسمي. حالا نادان باشند يا نباشند

    من در پست پیشین نوشته بودم که:
    قوم لوط یا مردان قوم که درب منزل آمده بودند اصلا دختران قوم را فرزندان لوط می خواندند؟؟؟؟ و لوط را پدر قوم می دانستند؟؟؟؟(پس بی معنیست که لوط به آنها بگویند که اینها دختران من هستند!!!!با آنها ازدواج کنید)
    ثالثا و رابعا هم فکر می کنم به همین نحو پاسخشان در پست باشد.


    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    وقتي كه قبول كنيم زنهاي قوم هم عذاب شدند (و كافر بودند) پس در واقع حضرت لوط(ع) دختران كافر را به مردهاي كافر پيشنهاد كرده بود
    مراد از "دخترانم" نيز دختران امتش بودند چرا كه پيامبر حكم پدر را براي امتش دارد
    من اصلا خورده نگرفتم که لوط دختران قوم را به کافران پیشنهاد کند بد است از این جهت که مردان کافرند.فکر کنم در بالا توضیح دادم اشکال کجاست.
    پست های بعد از تو، سوء تفاهم بود!

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    6,118
    حضور
    136 روز 5 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    19210



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    قوم آمده اند که به مهمانان تجاوز کنند.لوط یک عمر آنها را هدایت کرده و همجنسگرایی خود را کنار نگذاشته است.آنها را شهوت گرفته و قصد تجاوز به مهمانان را دارند.بعد لوط می گوید برگردید بروید به سمت قوم خود و با دختران قوم ازدواج کنید؟و مرا جلوی مهمانانم خجل زده نکنید؟

    حضرت لوط(ع)
    پياااااااااااااااااامبررر ررررررررر بودند
    بايد تا آخرين لحظه كار هدايتگري را انجام ميدادند



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    مثل آن است که به کودکی شب روز خواستن که شربتی تلخ را بخورانند.با زور و کتک و بحث و جنجال نتوانسته اند کودک را راضی کنند.یک راه باقی مانده آنکه کودک را را به زور ببندد و به او آمپول بزنند.بعد مادر می گوید بزارید اتمام حجت کنم که دیگر کودک نگوید چرا آمپول زدی به من!مادر می آید چطور اتمام حجت می کند؟؟از نظر شما مادر می آید می گوید پسرم برو شربت رو از یخچال بردار بخور!
    اين مثال وجه اي در اين بحث ندارد
    زور و كتك را از كجا آورديد؟ كودك چه ربطي به افراد بالغ دارد؟ نقش پيامبري كجا نقش مادري كجا؟

    درست است كه مثال براي نزديك شدن موضوع به ذهن است ، ولي بايد يك همخواني بين مثال و موضوع باشد برادر



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    آخر دوست عزیز بنده در پست اول عرض کردم که از آیات بر می آید که قصد و هدف لوط این بوده که مهمانان را از گزند آنها حفظ بدارد.نه اینکه پیامبری کند و اتمام حجت کند.یعنی شما می فرمایید اصلا برای پیامبر مهم نبوده که قوم به مهمانان تجاوز کنند و فقط بحث هدایت مطرح بوده؟
    مگر هدايت قوم و حفاظت از ميهمان منافاتي با هم دارند كه يا بايد اين باشد يا آن؟!



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    بی معنیست که لوط به آنها بگویند که اینها دختران من هستند!!!!
    اين ايراد شما با اين فرض كه آنها چنين ديدگاهي نداشته اند ايراد درستي است
    اما آيا ميشود اثبات كرد كه آنها چنين ديدگاهي نداشته اند؟



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    من اصلا خورده نگرفتم که لوط دختران قوم را به کافران پیشنهاد کند بد است از این جهت که مردان کافرند
    بنده هم عرض كردم وقتي آنها از خطاي خود دست بردارند آن وقت ديگر گناهكار نيستند كه تزويج دختر به آنها ايراد داشته باشد


    آن حرفی که بین مردم خریدار دارد حرف حق نیست
    بلکه حرفی است که با
    داد گفته شود. چه حق باشد ، چه نباشد



  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود