صفحه 1 از 14 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا خداوند قوم بنی اسرائیل رو بیشتر از ما دوست دارد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    درس خواندن،گوش کردن، و یه عالمه چیز دیگه!
    نوشته
    520
    حضور
    4 روز 7 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2477

    اشاره آیا خداوند قوم بنی اسرائیل رو بیشتر از ما دوست دارد؟




    همواره پیامبران الهی در معرض خطر بودند و همواره جان شون در خطر بوده
    اگر سرگذشت قوم بنی اسرائیل رو بخونین متوجه می شین که خداوند چندین پیامبر رو هم زمان یا در فواصل کم فرستاد.
    من در پیامبری حضرت ختمی مرتبت شکی ندارم، در وجود حضرت صاحب الزمان هم شکی ندارم
    اما آیا ما به اندازه ی مردم کوفه هم نیستیم؟ ما این همه شهید دادیم، این همه زجر کشیدیم
    ما مسلمان ها سال های ساله که توی جنگ به دنیا میایم، بزرگ می شیم و کشته میشیم...
    حال سرگذشت پیامبران بنی اسرائیل رو بخونین...
    سوال من اینه که چرا ما نمی تونیم یه امام ظاهر در بین مون داشته باشیم؟ چرا نمی تونیم راحت بریم سوال هامون رو ازشون بپرسیم؟ چرا؟
    چرا برای عدل الهی اقدام نمی کنند؟ چرا خدا اذن قیام نمی دهند؟

    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۵/۰۴/۲۴ در ساعت ۱۶:۰۸
    آتش بگیر تا بدانی چه می کشم
    احساس سوختن به تماشا نمی شود
    آقا بیا...

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,516
    حضور
    175 روز 1 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58316



    با نام و یاد دوست







    آیا خداوند قوم بنی اسرائیل رو بیشتر از ما دوست دارد؟








    کارشناس بحث: استاد جلیل

  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    236
    حضور
    5 روز 17 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    431



    نقل قول نوشته اصلی توسط فضه الزهرا نمایش پست ها
    همواره پیامبران الهی در معرض خطر بودند و همواره جان شون در خطر بوده
    اگر سرگذشت قوم بنی اسرائیل رو بخونین متوجه می شین که خداوند چندین پیامبر رو هم زمان یا در فواصل کم فرستاد.
    من در پیامبری حضرت ختمی مرتبت شکی ندارم، در وجود حضرت صاحب الزمان هم شکی ندارم
    اما آیا ما به اندازه ی مردم کوفه هم نیستیم؟ ما این همه شهید دادیم، این همه زجر کشیدیم
    ما مسلمان ها سال های ساله که توی جنگ به دنیا میایم، بزرگ می شیم و کشته میشیم...
    حال سرگذشت پیامبران بنی اسرائیل رو بخونین...
    به نام خدا

    با عرض سلام و خسته نباشید.

    ابتدا باید دقت کنید که مقایسه انبیا بنی اسرائیل با ائمه علیهم السلام در این جهت که بیان فرموده اید درست نیست.
    تفاوت این دو در این است که در مورد انبیا نمی توان فرض نمود که در غیبت به سر بردند در حالی که بتوانند اصل دین خود را به مردم ثابت کنند زیرا پیامبر با حضور و نشان دادن اعجاز می تواند دین را به مردم ابلاغ کند
    . لذا اگر پیامبری به قتل رسید نیاز است پیامبر دیگری که همراه با معجزه است ادامه دهنده راه پیامبر قبلی باشد تا دین عرضه و حجت تمام شود.
    اما در مورد امام که به اعتقاد شیعه به وجود او در هر زمان نیاز است (چه در غیبت باشد یا در حضور) می توان فرض نمود که بنابر عللی حضور نداشته باشد و برخی اموری را که در زمان حضور بر عهده دارند از قبیل اقامه کننده دین خدا، حفظ آن و اجرای حدود الهی و پرداخت حقوق و ... را در غیبت و به واسطه نواب خود اجرا نمایند.
    در نتیجه نیازی نیست که ائمه نیز همانند انبیا بنی اسرائیل یکی پس دیگری در حضور مردم باشند تا بعد از قتل یکی نیاز به وجود دیگری باشد.

    ویرایش توسط جلیل : ۱۳۹۵/۰۳/۰۷ در ساعت ۲۲:۵۳
    آیا خداوند قوم بنی اسرائیل رو بیشتر از ما دوست دارد؟

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    236
    حضور
    5 روز 17 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    431



    نقل قول نوشته اصلی توسط فضه الزهرا نمایش پست ها
    سوال من اینه که چرا ما نمی تونیم یه امام ظاهر در بین مون داشته باشیم؟ چرا نمی تونیم راحت بریم سوال هامون رو ازشون بپرسیم؟ چرا؟
    چرا برای عدل الهی اقدام نمی کنند؟ چرا خدا اذن قیام نمی دهند؟

    سوال شما در حقیقت به فلسفه ی غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بر می گردد و چنانچه این مساله روشن شود جواب این سوالات مشخص می شود.
    آنچه مسلم است غيبت بر اساس حكمت الهى صورت گرفته و ما به همه اسرار آن واقف نيستيم عبد اللَّه بن فضل هاشمى ميگويد شنيدم كه امام صادق عليه السلام مى‏ فرمايد: براى صاحب اين امر (يعنى حضرت قائم) غيبتى خواهد بود كه گروهى به شك مى‏ افتند. به امام صادق عرض كردم غيبت ايشان براى چيست؟ حضرت فرمود: مأذون نيستيم كه جهت آنرا بيان كنيم.
    عرض كردم: در غيبت امام چه حكمتى است؟ حضرت فرمود: حكمت غيبت نمودن حجج الهيه در زمان‏ هاى قبل مى‏ باشد و همانگونه كه حكمت كارهاى خضر معلوم نشد مگر موقع جدا شدن موسى از خضر. سپس امام صادق عليه السلام فرمود: اى پسر فضل، مسئله غيبت يكى از اسرار الهى است.
    و چون خدا را حكيم مى‏ دانيم بايد اعتراف كنيم كه غيبت نيز داراى حكمتى است‏ گرچه به حسب اين روايت راز و رمز واقعى و علت واقعى غيبت امام عليه السلام، بعد از ظهور حضرت كشف خواهد شد.
    البته با توجه به يك مطلب تاريخى شايد بتوان مقدارى به سرّ غيبت پى‏ برده و احتمالًا كلام امام صادق عليه السلام را كه فرمود: حكمت غيبت بعداز ظهور حضرت معلوم مى‏گردد. ناظر به آن دانست، و آن اين است كه: حكومت اسلامى توسط پيامبر عزيز اسلام صلى الله عليه و آله و امير مؤمنان على عليه السلام پياده شد تا جلوه‏ هاى آن‏را بشر ببيند و از غير آن بيزار گردد و در زير لواى اين حكومت عدل، ابعاد مختلف مسائل اسلامى اعم از مسائل اقتصادى و سياسى و اجتماعى و فرهنگى، در جامعه تحقق يابد.
    اما از سوى مردم براى اينگونه حكومت آمادگى وجود نداشت. اگر مردم آماده پذيرش آن بودند امام غائب نمى‏ شد و به اجراى قانون الهى مى‏پرداخت و حكومت عدل اسلامى سراسر جهان را فرا مى‏ گرفت و بعيد نيست بعضى از رواياتى كه قيام و ظهور قائم آل محمد صلى الله عليه و آله را نزديك معرفى مى‏ كند و يا امر به انتظار نموده و در تمام اعصار مردم را به‏حال آماده باش در مى‏ آورد براى اين است كه اگر مردم احياناً حالت پذيرش پيدا كردند بلا فاصله حضرت ظهور خواهد كرد.
    خواجه نصير الدين طوسى در كشف المراد مى ‏نويسد سبب غائب شدن امام از انظار، خود مردم مى‏ باشند و علامه حلّى اعلى اللَّه مقامه در مقام شرح و توضيح اين عبارت مى‏ نويسد:
    لطف بودن وجود امام وابسته به سه امر است: 1- خداوند چنين امامى را خلق نمايد كه از حيث علم وقدرت بتواند رهبرى انسان‏ها را بدست بگيرد. 2- شخص امام، تمامى مشكلات و سختى‏ هاى اين امامت را متحمّل گردد. 3- رعيّت او را كمك كنند و نسبت به اوامر و نواهى او تسليم بوده باشند، اگر رعيت آمادگى پذيرفتن چنين امامى را نداشتند غيبت يك مسئله طبيعى است و قرآن با صراحت به اين حقيقت اشاره نموده و مى‏ فرمايد:
    «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» متأسفانه اين رمز تا هنگام ظهور پنهان است و در آن وقت مردم جهان در مى‏ يابند كه علت غيبت در وجود خودشان نهفته بوده و از آن غافل بودند و چنانچه در اعصار و زمان‏ هاى قبل، خود را آماده مى‏ ساختند امام بر آن‏ها ظاهر مى‏ شد امّا در صدد اصلاح و آمادگى خود بر نيامدند و به رژيم‏ هاى گوناگون و مسلك‏ هاى فاسد دل بستند و گمان كردند كه آن‏ها مى‏ توانند دردى را دوا كنند. روايتى از امام كاظم عليه السلام نقل شده‏ كه حضرت در تفسير و توضيح آيه شريفه‏ «أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ يا حَسْرَتى‏ عَلى‏ ما فَرَّطْتُ فِي جَنْبِ اللَّهِ» مى‏ فرمايد: جنب اللَّه امير المؤمنين على عليه السلام و نيز اوصياء بعد از او هستند تا مى‏ رسد به آخرين آنها كه حضرت مهدى عليه السلام مى‏باشد و زمان ظهور، مردم انگشت ندامت به دندان مى‏ گزند و مى‏ گويند:
    واى بر ما كه چه كوتاهى كرديم نسبت به امامان خود و نيز كوتاهى و سهل انگارى كرديم در فراهم آوردن زمينه براى حكومت عدل آنان.
    البته معناى اينكه مى‏ گوئيم مردم موجب غيبت امام عصر عليه السلام شده ‏اند آن نيست كه افرادى نيستند كه حضرت را يارى نمايند و مطيع و منقاد ايشان نباشند بلكه مراد حدّ نصابى است كه براى ظهور آن حضرت لازم است زيرا بسيارى از شايستگان هميشه آماده ظهور بوده و هستند اما جامعه بشريّت اين آمادگى را در حدّ نصاب دارا نيست با توجه به‏ اينكه انقلاب حضرت مهدى عليه السلام يك انقلاب منطقه ‏اى و جزئى نيست بلكه حضرت مى‏ خواهد جوامع بشرى را از شرقى و غربى همه و همه را اصلاح نمايد و اگر در چنين شرائطى حضرت ظهور كند قطعاً حكومت وانقلاب عظيم و جهانى ايشان محقق‏ نخواهد شد و لذا غيبت ادامه پيدا مى‏ كند و غيبت صغرى به غيبت كبرى منتهى مى‏ گردد و خداوند به‏وسيله غيبت، امام زمان را از قتل حفظ مى‏ نمايد تا زمينه ظهور حضرت فراهم آيد و آمادگى در جامعه حاصل گردد.(دوازده گفتار پیرامون حضرت مهدی عج ص 134)

    آیا خداوند قوم بنی اسرائیل رو بیشتر از ما دوست دارد؟

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    6,131
    حضور
    136 روز 13 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    19232



    نقل قول نوشته اصلی توسط فضه الزهرا نمایش پست ها
    که چرا ما نمی تونیم یه امام ظاهر در بین مون داشته باشیم؟ چرا نمی تونیم راحت بریم سوال هامون رو ازشون بپرسیم؟
    سلام
    شاید مهمترین پاسخ این باشد که امام زمان(عج) قرار نیست فقط برای مسلمانان بیایند ، بلکه قرار است برای تمام جهان بیایند
    برای ظهور ایشان باید تمام جهان (جبههء حق) آماده شوند و او را بخواهند


    آن حرفی که بین مردم خریدار دارد حرف حق نیست
    بلکه حرفی است که با
    داد گفته شود. چه حق باشد ، چه نباشد



  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    علاقه
    علاقمند به کتاب روانشناسی و تاریخی
    نوشته
    1,310
    حضور
    40 روز 12 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    10
    صلوات
    3701



    با سلام

    سؤال مورد نظر را با بیان مقدماتى که خود آنها ما را به نتیجه قطعى
    مى رساند،

    ۱. خداوند متعال در قرآن کریمش، خبر از پیروزى و غلبه دین اسلام بر جمیع ادیان در پایان تاریخ بشریت داده است:

    «هو الذى أرسل رسوله بالهدى و دین الحق لیظهره على الدین کله ولو کره المشرکون» اوست خدایى که رسول خود را با دین حق به هدایت خلق فرستاد تا بر همه ادیان عالم تسلط و برترى دهد، گر چه مشرکان کراهت داشته باشند.

    ۲. مصالح بندگان با اختلاف حالات آنها متغیر مى شود.
    خداوند متعال امر تدبیر بندگان و مصلحت آنها را بر عهده گرفته است. عقلشان را کامل کرده و آنها را به انجام اعمال صالح وادار نموده است تا از این طریق به سعادت برسند. حال اگر مردم به دستورهاى خداوند تمسک کرده و انجام وظیفه کنند، بر خداوند است که آنها را یارى کند و با اضافه کردن عنایت هایش بر بندگان راه را بر آنها تسهیل و هموار نماید؛ ولى در صورتى که مخالف دستورهایش عمل کنند و مرتکب نافرمانى شوند مصلحت بندگان تغییر مى کند و در نتیجه موقعیت و وضعیت نیز تغییر خواهد کرد، خداوند توفیق را از آنان سلب خواهد نمود و در این هنگام مستحق ملامت و سرزنش مى شوند.
    خداوند متعال امامان را یکى پس از دیگرى به سوى مردم فرستاد ولى هنگامى که آنان را نافرمانى کرده و به طور وسیع خونشان را ریختند، قضیه برعکس شد و مصلحت بر این تعلق گرفت که امام مردم، غایب و مستور گردد.

    ۳. بى شک هر کار اجتماعى بزرگ یا کوچک احتیاج به آماده شدن شرایط مناسب دارد. لذا باید براى قیامى جهانى و فراگیر آمادگى خاصى صورت گیرد.

    ۴. بى تردید دین غالب در عصر ظهور احتیاج به رهبر و امامى غالب دارد که داراى شرایطى از قبیل: قدرت فوق العاده، علم جامع و عصمت باشد.

    ۵. مطابق روایات متواتر بین شیعه و سنى پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله، امامان بعد از خود تا روز قیامت را دوازده نفر برشمرده است که بعد از او پیاپى خواهند آمد.

    ۶. از مجموعه روایات و ادله عقلى استفاده مى شود که بقاى امام معصوم و حجت خدا بر روى زمین تا روز قیامت امرى ضرورى است.
    مرحوم کلینى به سند صحیح از ابى حمزه نقل مى کند که از امام صادق علیه السلام سؤال کردم : آیا زمین بدون امام باقى مى ماند؟ حضرت فرمود: «لو بقیت الأرض بغیر إمام لساخت» اگر زمین بدون امام باقى بماند دگرگون خواهد شد.

    ۷. یکى از اسباب گوشه نشین شدن انبیا و رسل، خوف از قتل به جهت حفظ جان و به امید نشر شرایعشان بوده است. امام مهدى علیه السلام نیز با نبود اسباب عادى براى نصرت و یارى اش و خوف از کشته شدن، به امر خداوند، مأمور به غیبت و دورى از مردم شدند.

    امام صادق علیه السلام به زراره فرمود: «القائم غیبة قبل قیامه . قلت: و لم؟ قال: یخاف على نفسه الذبح» براى قائم غیبتى است قبل از قیامش . زراره مى گوید: به حضرت عرض ‍ کردم : به چه جهت ؟ فرمود: زیرا از قتل بر خود مى ترسد.شیخ صدوق به سندش از امام صادق علیه السلام نقل مى کند که فرمود: «یقوم القائم علیه السلام و لیس ‍لأحد فى عنقه بیعة» قائم علیه السلام قیام خواهد کرد؛ در حالى که بیعت کسى بر گردن او نخواهد بود.

    با توجه به آیات قرآن کریم، هدایت، چهار قسم است:

    الف) هدایت فطرى؛ که همان هدایت از راه فطرت است.

    «فأقم وجهک للدین حنیفا فطرت الله التى فطر الناس علیها لا تبدیل لخلق الله ذلک الدین القیم ولکن اکثر الناس لا یعلمون» پس روى خود را متوجه آیین خالص پروردگار کن. این فطرتى است که خداوند، انسانها را بر آن آفریده، دگرگونى در آفرینش الهى نیست، این است آیین استوار، ولى اکثر مردم نمى دانند.

    ب) هدایت تشریعى؛ که متفرع بر حضور امام در میان جامعه است تا مردم را از نزدیک راهنمایى کند.

    «کان الناس أمة واحدة فبعث الله النبیین مبشرین و منذرین و أنزل معهم الکتاب بالحق لیحکم بین الناس ‍ فیما اختلفوا فیه …» مردم در آغاز یک دسته بودند، و تضادى در میان آنها وجود نداشت. به تدریج جوامع و طبقات پدید آمد و اختلافات و تضادهایى در میان آنها پیدا شد، در این حال خداوند پیامبران را برانگیخت تا مردم را بشارت و بیم دهند و کتاب آسمانى که به سوى حق دعوت مى کرد، با آنها نازل نمود تا در میان مردم در آنچه اختلاف داشتند داورى کند ….

    ج) هدایت تکوینى؛ که همان تصرف و تدبیر در نظام آفرینش است.

    «قال الذى عنده علم من الکتاب أنا آتیک به قبل أن یرتد إلیک طرفک فلما رآه مستقرا عنده قال هذا من فضل ربى لیبلونى أ أشکر أم اکفر …» اما کسى که دانشى از کتاب آسمانى داشت گفت: پیش از آنکه چشم برهم زنى آن را نزد تو خواهم آورد". و هنگامى که سلیمان آن تخت را نزد خود ثابت و پابر جا دید گفت :این از فضل پروردگار من است تا مرا آزمایش کند که آیا شکر او را بجا مى آورم یا کفران مى کنم ؟

    د) هدایت باطنى؛ که شعبه اى است از ولایت تکوینى و به معناى ایصال به مطلوب است.

    «و جعلناهم أئمة یهدون بأمرنا و أوحینا إلیهم فعل الخیرات و إقام الصلاة و إیتاء الزکاة و کانوا لنا عابدین» و آنان را پیشواى مردم ساختیم تا خلق را به امر ما هدایت کنند و هر کار نیکو را از انواع عبادات و خیرات و خصوص اقامه نماز و اداى زکات را به آنها وحى کردیم و آنها هم به عبادت ما پرداختند.

    با نظر و تأمل در مجموع مقدمات فوق به این نتیجه خواهیم رسید که وجود نازنین امام زمان علیه السلام به عنوان دوازدهمین امام، باید براى روز موعود در پس پرده غیبت بوده تا در آن هنگام به اذن خداوند براى هدایت بشر ظهور کند.

    ********************************
    پی نوشتها:
    ۱. سوره توبه ، آیه ۳۳؛ سوره صف ، آیه ۹
    ۲. صحیح بخارى ، ج ۸ ، ص ۱۲۷٫
    ۳. کافى ، ج ۱ ، ص ۱۷۹ ، ح ۱۰٫
    ۴. کمال الدین ، ج ۲ ، ص ۴۸۱ ، ح ۱۰٫
    ۵. کمال الدین ، ص ۴۸۰٫
    ۶. سوره روم ، آیه ۳۰٫
    ۷. سوره بقره ، آیه ۲۱۳٫
    ۸. سوره نمل ، آیه ۴۰٫
    ۹. سوره انبیا ، آیه

    ویرایش توسط yalda solimani : ۱۳۹۵/۰۳/۰۸ در ساعت ۱۲:۴۷
    فعاليت داشتن در فضاي مجازي و پاک ماندن در آن ' تقواي دو چندان ميخواهد. يادمان نرود گاهي با گناه به اندازه ي يک لايک فاصله داريم... يادمان نرود فضاي مجازي هم "محضر خداست " نکند که شرمنده باشيم، امان از لحظه ي غفلت که فقط خدا شاهد است و بس...! گاهي روي مانيتور بچسبانيم "ورود شيطان ممنوع " مراقب دستي که کليک ميکند، چشمي که ميبيند و گوشي که ميشنود باشيم... و بدانيم و آگاه باشيم که خدا هم هميشه آنلاين "است. .وما فقط در مشگلات آنلاین میشیم

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    درس خواندن،گوش کردن، و یه عالمه چیز دیگه!
    نوشته
    520
    حضور
    4 روز 7 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2477



    بنی اسرائیل 70 پیامبر را در یک صبح تا شام سر بریدند! باز هم پیامبر براشون اومد! ما مسلمانها چی؟
    چندین و چند پیامبر برای رهایی آنها از دست ظلم و اسارت توسط سایر قبایل آمدند! ما چی؟
    فواصل بین سایر پیامبرها را ببینین! چند سال بوده؟ غیبت آقا چطور؟
    خدا به سلیمان ع و داوود ع چنان شکوهی در حکومت داد که توانستند تمام دشمنانشون رو سرکوب کنند و مردم را هدایت کنند
    من چندین کتاب مهدویت خوندم و قانع نشدم!
    کاری ندارم سایر مردم چیکار می کنند! چه رسه به امتهای گذشته!
    در ضمن بازم میگم خدا میتونه حافظ حجت خودش باشه
    قرآن میگه هر کس هدایت بخواد خداوند قطعا اون را هدایت می کنه! من هدایت می خوام!
    یک عالم سوال دارم! ماهواره هم ندارم ولی اگه بگم ممکنه شما هم متزلزل بشین توی ایمان تون! چون بی طرف و بی تعصب به قضیه نگاه کردم!
    رفتم پرسیدم از افراد آگاه! از جواب و جواب دهنده متنفر شدم.... بگذریم
    سوال من عدل خداست! آیا خدا اقوام گذشته رو بیشتر دوست داشته؟
    انسان امروزی علمش بالا رفته برای توحید شناسی، توحید مفضل رو میگن! ببخشید ولی در حد آموزش دبستان امروزیه!
    نهج البلاغه پر از مسائل سر به مهر و خلاصه است! من امام میخوام تا هدایت بشم! عدل خدا کجاست؟

    آتش بگیر تا بدانی چه می کشم
    احساس سوختن به تماشا نمی شود
    آقا بیا...

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    درس خواندن،گوش کردن، و یه عالمه چیز دیگه!
    نوشته
    520
    حضور
    4 روز 7 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2477



    نقل قول نوشته اصلی توسط yalda solimani نمایش پست ها
    با سلام

    سؤال مورد نظر را با بیان مقدماتى که خود آنها ما را به نتیجه قطعى
    مى رساند،

    ۱. خداوند متعال در قرآن کریمش، خبر از پیروزى و غلبه دین اسلام بر جمیع ادیان در پایان تاریخ بشریت داده است:

    «هو الذى أرسل رسوله بالهدى و دین الحق لیظهره على الدین کله ولو کره المشرکون» اوست خدایى که رسول خود را با دین حق به هدایت خلق فرستاد تا بر همه ادیان عالم تسلط و برترى دهد، گر چه مشرکان کراهت داشته باشند.

    ۲. مصالح بندگان با اختلاف حالات آنها متغیر مى شود.
    خداوند متعال امر تدبیر بندگان و مصلحت آنها را بر عهده گرفته است. عقلشان را کامل کرده و آنها را به انجام اعمال صالح وادار نموده است تا از این طریق به سعادت برسند. حال اگر مردم به دستورهاى خداوند تمسک کرده و انجام وظیفه کنند، بر خداوند است که آنها را یارى کند و با اضافه کردن عنایت هایش بر بندگان راه را بر آنها تسهیل و هموار نماید؛ ولى در صورتى که مخالف دستورهایش عمل کنند و مرتکب نافرمانى شوند مصلحت بندگان تغییر مى کند و در نتیجه موقعیت و وضعیت نیز تغییر خواهد کرد، خداوند توفیق را از آنان سلب خواهد نمود و در این هنگام مستحق ملامت و سرزنش مى شوند.
    خداوند متعال امامان را یکى پس از دیگرى به سوى مردم فرستاد ولى هنگامى که آنان را نافرمانى کرده و به طور وسیع خونشان را ریختند، قضیه برعکس شد و مصلحت بر این تعلق گرفت که امام مردم، غایب و مستور گردد.

    ۳. بى شک هر کار اجتماعى بزرگ یا کوچک احتیاج به آماده شدن شرایط مناسب دارد. لذا باید براى قیامى جهانى و فراگیر آمادگى خاصى صورت گیرد.

    ۴. بى تردید دین غالب در عصر ظهور احتیاج به رهبر و امامى غالب دارد که داراى شرایطى از قبیل: قدرت فوق العاده، علم جامع و عصمت باشد.

    ۵. مطابق روایات متواتر بین شیعه و سنى پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله، امامان بعد از خود تا روز قیامت را دوازده نفر برشمرده است که بعد از او پیاپى خواهند آمد.

    ۶. از مجموعه روایات و ادله عقلى استفاده مى شود که بقاى امام معصوم و حجت خدا بر روى زمین تا روز قیامت امرى ضرورى است.
    مرحوم کلینى به سند صحیح از ابى حمزه نقل مى کند که از امام صادق علیه السلام سؤال کردم : آیا زمین بدون امام باقى مى ماند؟ حضرت فرمود: «لو بقیت الأرض بغیر إمام لساخت» اگر زمین بدون امام باقى بماند دگرگون خواهد شد.

    ۷. یکى از اسباب گوشه نشین شدن انبیا و رسل، خوف از قتل به جهت حفظ جان و به امید نشر شرایعشان بوده است. امام مهدى علیه السلام نیز با نبود اسباب عادى براى نصرت و یارى اش و خوف از کشته شدن، به امر خداوند، مأمور به غیبت و دورى از مردم شدند.

    امام صادق علیه السلام به زراره فرمود: «القائم غیبة قبل قیامه . قلت: و لم؟ قال: یخاف على نفسه الذبح» براى قائم غیبتى است قبل از قیامش . زراره مى گوید: به حضرت عرض ‍ کردم : به چه جهت ؟ فرمود: زیرا از قتل بر خود مى ترسد.شیخ صدوق به سندش از امام صادق علیه السلام نقل مى کند که فرمود: «یقوم القائم علیه السلام و لیس ‍لأحد فى عنقه بیعة» قائم علیه السلام قیام خواهد کرد؛ در حالى که بیعت کسى بر گردن او نخواهد بود.

    با توجه به آیات قرآن کریم، هدایت، چهار قسم است:

    الف) هدایت فطرى؛ که همان هدایت از راه فطرت است.

    «فأقم وجهک للدین حنیفا فطرت الله التى فطر الناس علیها لا تبدیل لخلق الله ذلک الدین القیم ولکن اکثر الناس لا یعلمون» پس روى خود را متوجه آیین خالص پروردگار کن. این فطرتى است که خداوند، انسانها را بر آن آفریده، دگرگونى در آفرینش الهى نیست، این است آیین استوار، ولى اکثر مردم نمى دانند.

    ب) هدایت تشریعى؛ که متفرع بر حضور امام در میان جامعه است تا مردم را از نزدیک راهنمایى کند.

    «کان الناس أمة واحدة فبعث الله النبیین مبشرین و منذرین و أنزل معهم الکتاب بالحق لیحکم بین الناس ‍ فیما اختلفوا فیه …» مردم در آغاز یک دسته بودند، و تضادى در میان آنها وجود نداشت. به تدریج جوامع و طبقات پدید آمد و اختلافات و تضادهایى در میان آنها پیدا شد، در این حال خداوند پیامبران را برانگیخت تا مردم را بشارت و بیم دهند و کتاب آسمانى که به سوى حق دعوت مى کرد، با آنها نازل نمود تا در میان مردم در آنچه اختلاف داشتند داورى کند ….

    ج) هدایت تکوینى؛ که همان تصرف و تدبیر در نظام آفرینش است.

    «قال الذى عنده علم من الکتاب أنا آتیک به قبل أن یرتد إلیک طرفک فلما رآه مستقرا عنده قال هذا من فضل ربى لیبلونى أ أشکر أم اکفر …» اما کسى که دانشى از کتاب آسمانى داشت گفت: پیش از آنکه چشم برهم زنى آن را نزد تو خواهم آورد". و هنگامى که سلیمان آن تخت را نزد خود ثابت و پابر جا دید گفت :این از فضل پروردگار من است تا مرا آزمایش کند که آیا شکر او را بجا مى آورم یا کفران مى کنم ؟

    د) هدایت باطنى؛ که شعبه اى است از ولایت تکوینى و به معناى ایصال به مطلوب است.

    «و جعلناهم أئمة یهدون بأمرنا و أوحینا إلیهم فعل الخیرات و إقام الصلاة و إیتاء الزکاة و کانوا لنا عابدین» و آنان را پیشواى مردم ساختیم تا خلق را به امر ما هدایت کنند و هر کار نیکو را از انواع عبادات و خیرات و خصوص اقامه نماز و اداى زکات را به آنها وحى کردیم و آنها هم به عبادت ما پرداختند.

    با نظر و تأمل در مجموع مقدمات فوق به این نتیجه خواهیم رسید که وجود نازنین امام زمان علیه السلام به عنوان دوازدهمین امام، باید براى روز موعود در پس پرده غیبت بوده تا در آن هنگام به اذن خداوند براى هدایت بشر ظهور کند.

    ********************************
    پی نوشتها:
    ۱. سوره توبه ، آیه ۳۳؛ سوره صف ، آیه ۹
    ۲. صحیح بخارى ، ج ۸ ، ص ۱۲۷٫
    ۳. کافى ، ج ۱ ، ص ۱۷۹ ، ح ۱۰٫
    ۴. کمال الدین ، ج ۲ ، ص ۴۸۱ ، ح ۱۰٫
    ۵. کمال الدین ، ص ۴۸۰٫
    ۶. سوره روم ، آیه ۳۰٫
    ۷. سوره بقره ، آیه ۲۱۳٫
    ۸. سوره نمل ، آیه ۴۰٫
    ۹. سوره انبیا ، آیه
    اجازه! سوال درباره ی خدا بود و عدلش!!! از لحاظ عقلی و نقلی مهدویت اثبات شده برام
    آتش بگیر تا بدانی چه می کشم
    احساس سوختن به تماشا نمی شود
    آقا بیا...

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    درس خواندن،گوش کردن، و یه عالمه چیز دیگه!
    نوشته
    520
    حضور
    4 روز 7 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2477



    نقل قول نوشته اصلی توسط جلیل نمایش پست ها



    سوال شما در حقیقت به فلسفه ی غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بر می گردد و چنانچه این مساله روشن شود جواب این سوالات مشخص می شود.
    آنچه مسلم است غيبت بر اساس حكمت الهى صورت گرفته و ما به همه اسرار آن واقف نيستيم عبد اللَّه بن فضل هاشمى ميگويد شنيدم كه امام صادق عليه السلام مى‏ فرمايد: براى صاحب اين امر (يعنى حضرت قائم) غيبتى خواهد بود كه گروهى به شك مى‏ افتند. به امام صادق عرض كردم غيبت ايشان براى چيست؟ حضرت فرمود: مأذون نيستيم كه جهت آنرا بيان كنيم.
    عرض كردم: در غيبت امام چه حكمتى است؟ حضرت فرمود: حكمت غيبت نمودن حجج الهيه در زمان‏ هاى قبل مى‏ باشد و همانگونه كه حكمت كارهاى خضر معلوم نشد مگر موقع جدا شدن موسى از خضر. سپس امام صادق عليه السلام فرمود: اى پسر فضل، مسئله غيبت يكى از اسرار الهى است.
    و چون خدا را حكيم مى‏ دانيم بايد اعتراف كنيم كه غيبت نيز داراى حكمتى است‏ گرچه به حسب اين روايت راز و رمز واقعى و علت واقعى غيبت امام عليه السلام، بعد از ظهور حضرت كشف خواهد شد.
    البته با توجه به يك مطلب تاريخى شايد بتوان مقدارى به سرّ غيبت پى‏ برده و احتمالًا كلام امام صادق عليه السلام را كه فرمود: حكمت غيبت بعداز ظهور حضرت معلوم مى‏گردد. ناظر به آن دانست، و آن اين است كه: حكومت اسلامى توسط پيامبر عزيز اسلام صلى الله عليه و آله و امير مؤمنان على عليه السلام پياده شد تا جلوه‏ هاى آن‏را بشر ببيند و از غير آن بيزار گردد و در زير لواى اين حكومت عدل، ابعاد مختلف مسائل اسلامى اعم از مسائل اقتصادى و سياسى و اجتماعى و فرهنگى، در جامعه تحقق يابد.
    اما از سوى مردم براى اينگونه حكومت آمادگى وجود نداشت. اگر مردم آماده پذيرش آن بودند امام غائب نمى‏ شد و به اجراى قانون الهى مى‏پرداخت و حكومت عدل اسلامى سراسر جهان را فرا مى‏ گرفت و بعيد نيست بعضى از رواياتى كه قيام و ظهور قائم آل محمد صلى الله عليه و آله را نزديك معرفى مى‏ كند و يا امر به انتظار نموده و در تمام اعصار مردم را به‏حال آماده باش در مى‏ آورد براى اين است كه اگر مردم احياناً حالت پذيرش پيدا كردند بلا فاصله حضرت ظهور خواهد كرد.
    خواجه نصير الدين طوسى در كشف المراد مى ‏نويسد سبب غائب شدن امام از انظار، خود مردم مى‏ باشند و علامه حلّى اعلى اللَّه مقامه در مقام شرح و توضيح اين عبارت مى‏ نويسد:
    لطف بودن وجود امام وابسته به سه امر است: 1- خداوند چنين امامى را خلق نمايد كه از حيث علم وقدرت بتواند رهبرى انسان‏ها را بدست بگيرد. 2- شخص امام، تمامى مشكلات و سختى‏ هاى اين امامت را متحمّل گردد. 3- رعيّت او را كمك كنند و نسبت به اوامر و نواهى او تسليم بوده باشند، اگر رعيت آمادگى پذيرفتن چنين امامى را نداشتند غيبت يك مسئله طبيعى است و قرآن با صراحت به اين حقيقت اشاره نموده و مى‏ فرمايد:
    «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» متأسفانه اين رمز تا هنگام ظهور پنهان است و در آن وقت مردم جهان در مى‏ يابند كه علت غيبت در وجود خودشان نهفته بوده و از آن غافل بودند و چنانچه در اعصار و زمان‏ هاى قبل، خود را آماده مى‏ ساختند امام بر آن‏ها ظاهر مى‏ شد امّا در صدد اصلاح و آمادگى خود بر نيامدند و به رژيم‏ هاى گوناگون و مسلك‏ هاى فاسد دل بستند و گمان كردند كه آن‏ها مى‏ توانند دردى را دوا كنند. روايتى از امام كاظم عليه السلام نقل شده‏ كه حضرت در تفسير و توضيح آيه شريفه‏ «أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ يا حَسْرَتى‏ عَلى‏ ما فَرَّطْتُ فِي جَنْبِ اللَّهِ» مى‏ فرمايد: جنب اللَّه امير المؤمنين على عليه السلام و نيز اوصياء بعد از او هستند تا مى‏ رسد به آخرين آنها كه حضرت مهدى عليه السلام مى‏باشد و زمان ظهور، مردم انگشت ندامت به دندان مى‏ گزند و مى‏ گويند:
    واى بر ما كه چه كوتاهى كرديم نسبت به امامان خود و نيز كوتاهى و سهل انگارى كرديم در فراهم آوردن زمينه براى حكومت عدل آنان.
    البته معناى اينكه مى‏ گوئيم مردم موجب غيبت امام عصر عليه السلام شده ‏اند آن نيست كه افرادى نيستند كه حضرت را يارى نمايند و مطيع و منقاد ايشان نباشند بلكه مراد حدّ نصابى است كه براى ظهور آن حضرت لازم است زيرا بسيارى از شايستگان هميشه آماده ظهور بوده و هستند اما جامعه بشريّت اين آمادگى را در حدّ نصاب دارا نيست با توجه به‏ اينكه انقلاب حضرت مهدى عليه السلام يك انقلاب منطقه ‏اى و جزئى نيست بلكه حضرت مى‏ خواهد جوامع بشرى را از شرقى و غربى همه و همه را اصلاح نمايد و اگر در چنين شرائطى حضرت ظهور كند قطعاً حكومت وانقلاب عظيم و جهانى ايشان محقق‏ نخواهد شد و لذا غيبت ادامه پيدا مى‏ كند و غيبت صغرى به غيبت كبرى منتهى مى‏ گردد و خداوند به‏وسيله غيبت، امام زمان را از قتل حفظ مى‏ نمايد تا زمينه ظهور حضرت فراهم آيد و آمادگى در جامعه حاصل گردد.(دوازده گفتار پیرامون حضرت مهدی عج ص 134)
    شما به جبری از سوی خدا اشاره می کنید و من از عدل خدا می پرسم
    آتش بگیر تا بدانی چه می کشم
    احساس سوختن به تماشا نمی شود
    آقا بیا...

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    421
    حضور
    2 روز 8 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    914



    نقل قول نوشته اصلی توسط فضه الزهرا نمایش پست ها
    من امام میخوام تا هدایت بشم! عدل خدا کجاست؟
    به نام خدا
    سلام

    شما باید سعی کنید بر اساس اعتقادات خودتان تا می توانید گناه نکنید (مساله مهم اینکه اعتقاداتتان هر چه هست زنا و همجن... را مرتکب نشوید؛ با عرض معذرت) و شبانه روز از آقا بخواهید هدایتتان کند. با احتمالی بسیار بسیار بالا خود آقا راهگشا می شوند.
    مَنْ کانَ عَدُوّاً لِلّهِ وَ مَلائِکَتِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جِبْریلَ وَ میکالَ فَإِنَّ اللّهَ عَدُوٌّ لِلْکافِرینَ

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 14 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود