صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تشبیه ذبح امام حسین در احادیث

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    882
    حضور
    20 روز 18 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    1
    گالری
    17
    صلوات
    2369

    اشاره تشبیه ذبح امام حسین در احادیث




    سلام علیکم و رحمة الله. گاهی در احادیث، می بینیم که امام حسین را از قول ائمه اینگونه تشبیه می کنند:

    قالَ الرّضا عليه السّلام :
    يَا ابنَ شَبيبٍ! اِنْ کُنْتَ باکِياً لِشَئٍ فَاْبکِ لِلْحُسَيْنِ بْنِ عَلىّ بْنِ اَبى طالبٍ عليه السّلام فَاِنَّهُ ذُبِحَ کَما يُذْبَحُ الْکَبْشُ.
    ترجمه :
    امام رضا عليه السّلام به (ريّان بن شبيب ) فرمود:
    اى پسر شبيب ! اگر بر چيزى گريه مى کنى ، بر حسين بن على بن ابى طالب عليه السّلام گريه کن ، چرا که او را مانند گوسفند سر بريدند.

    بحارالانوار، ج 44، ص 286


    اگر در سطح جامعه کسی در مورد امام حسین چنین چیزی بگوید، آیا آنرا توهین نمی دانیم؟ اگر آری، چرا در این روایت می بینیم که امام رضا چنین تعبیری در مورد امام حسین به کار برده اند؟
    ویرایش توسط ذره بین : ۱۳۹۵/۰۴/۰۸ در ساعت ۲۱:۴۹

    ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش, بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش.

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58282



    با نام و یاد دوست







    تشبیه ذبح امام حسین در احادیث








    کارشناس بحث: استاد تذکره
    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۵/۰۲/۲۵ در ساعت ۲۱:۲۳ دلیل: تغییر کارشناس پاسخگو

  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۶
    نوشته
    754
    حضور
    21 روز 17 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2070



    سلام
    اولا : روایت از زبان اهل بیت با جامعه ای که افرادی حرفهای نامناسبی بزنند متفاوت است و این دلیل نمی شود که حرف جامعه درست باشد بلکه باید حرف صاحب نفس و معصوم ملاک باشد.
    ثانیا: کلام امام معصوم بیان یک واقعیت است و بیان واقعیت نباید در جامعه برعکس باشد
    ثالثا : این که می گویید در جامعه چنین تعبیری توهین است درست نیست چون توهینی دیده نمی شود
    رابعا : شاید فردی با کنایه و یا نیت بد چنین انگیزه ای داشته باشد و البته این چنین توهینی راجع به همه جملات ممکن است باشد.

    تشبیه ذبح امام حسین در احادیث

  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    158
    حضور
    1 روز 14 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    7
    صلوات
    380



    نقل قول نوشته اصلی توسط تذکره نمایش پست ها
    روایت از زبان اهل بیت
    سلام
    ظاهرا منظور خانم تذکره این است که شاید از این تعبیر بتوان برداشت کرد که این روایت از امام معصوم صادر نشده
    ولی اگر جناب تذکره به این نکته توجه میکردند در این تشبیه وجه شبه چیست؟ودر این مورد تامل وبررسی میفرموند مطالب قابل استفاده ای ارائه میکردن

  9. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۶
    نوشته
    754
    حضور
    21 روز 17 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2070



    با سلام مجدد:
    به محضر شما عرض می کنم که یقینا منظورم از پاسخ بالا این نبوده که روایت مذکور از امام معصوم صادر نشده است چون الحمدلله این روایت و روایاتی شبیه به این درحد فراوانی در کلام اهل بیت دیده می شود بلکه منظور حقیر از باب وجه شبه و شباهت صرف است در نحوه کشتن نه شباهت در جنس حیوان و این توهین و تحقیری را نمی رساند.
    حتی بالاتر از کلام معصومین ، خداوند منان در قرآن مجید هم از این مثال ها و شباهت ها بسیار بکار برده است که حضرت آیت الله مکارم شیرازی کتابی را ((مثالهای زیبای قرآن)) به همین موضوع اختصاص داده است.(1)
    1. مثال های این کتاب : فصل اوّل تحلیلی پیرامون مثالهای قرآن ؛ فصل دوّم اوّلین مثال: مثال منافقان ؛ فصل سوّم: دوّمین مثال: تشبیهی دیگر برای منافقین ؛ فصل چهارم سوّمین مثال: قساوت قلب ؛ فصل پنجم چهارمین مثال: مثال کفّار؛ فصل ششم: پنجمین مثال: انفاق ؛ فصل هفتم: ششمین مثال: انفاق های همراه با اذیّت و آزار؛ فصل هشتم: هفتمین مثال: «انفاق» های شایسته ؛ فصل نهم: هشتمین مثال: عاقبت امور؛ فصل دهم: نهمین مثال: رباخواران ؛ فصل یازدهم دهمین مثال: خلقت شگرف حضرت عیسی بن مریم علیهما السلام ؛ فصل دوازدهم یازدهمین مثال: انفاق های کفّار؛ فصل سیزدهم دوازدهمین مثال: مثال کفر و ایمان ؛ فصل چهاردهم: سیزدهمین مثال: شرح صدر؛ فصل پانزدهم: چهاردهمین مثال: مبدأ و معاد؛ فصل شانزدهم: پانزدهمین مثال: بلد طیّب ؛ فصل هفدهم: شانزدهمین مثال: عالم منحرف ؛ فصل هجدهم: هفدهمین مثال: مسجد ضرار؛ فصل نوزدهم: هجدهمین مثال: زندگی زودگذر دنیا؛ فصل بیستم: نوزدهمین مثال: مَثَل کافر و مؤمن ؛ فصل بیست و یکم: بیستمین مثال: توسّل به ما سوی اللَّه ؛ فصل بیست و دوم: بیست و یکمین مثال: مثال حقّ و باطل ؛ فصل بیست و سوم: بیست و دومین مثال: تقوا برات بهشت ؛ فصل بیست و چهارم: بیست و سومین مثال: اعمال کافران ؛ فصل بیست و پنجم: بیست و چهارمین و بیست و پنجمین مثال: کلمه «طیّبه» و «خبیثه»؛ فصل بیست و ششم: بیست و ششمین مثال: مثال والایی برای خداوند؛ فصل بیست و هفتم: بیست و هفتمین مثال: بت پرستان و خداپرستان ؛ فصل بیست و هشتم: بیست و هشتمین مثال: مشرک و مؤمن ؛ فصل بیست و نهم: بیست و نهمین مثال: تازه مسلمانان سست ایمان ؛ فصل سی ام: سی امین مثال: کفران نعمت ؛ پیشگفتار؛ مثال سی و یکم: مثال های کافران ؛ مثال سی و دوم: مستکبران و مستضعفان ؛ مثال سی و سوم: زندگی دنیا؛ مثال سی و چهارم: تنوّع مثال های قرآن ؛ مثال سی و پنجم: توحید و شرک ؛ مثال سی و ششم: بت پرستی ؛ مثال سی و هفتم: ذات بی مانند خدا؛ مثال سی و هشتم: سراب زندگی ؛ مثال سی و نهم: اعمال مشرکان ؛ مثال چهلم: پست ترین انسان ها؛ مثال چهل و یکم: تکیه بر غیر خدا؛ مثال چهل و دوم: توحید مالکیّت ؛ مثال چهل و سوم: پیروزی اقلّیّت و شکست اکثریّت ؛ مثال چهل و چهارم: شرک و توحید؛ مثال چهل و پنجم: عیسای مسیح علیه السلام ؛ مثال چهل و ششم: اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ؛ مثال چهل و هفتم: غیبت ؛ مثال چهل و هشتم: نزدیکی خدا به انسان ؛ مثال چهل و نهم: مثالی دیگر برای زندگی دنیا؛ مثال پنجاهم و پنجاه و یکم: یهود؛ مثال پنجاه و دوم: جاذبه فوق العاده قرآن ؛ مثال پنجاه و سوم: عالمان بی عمل ؛ مثال پنجاه و چهارم: ویژگی های منافقان ؛ مثال پنجاه و پنجم: میزان، ضابطه است نه رابطه!؛ مثال پنجاه و ششم: استقامت همسر فرعون ؛ مثال پنجاه و هفتم: مریم بنت عمران ؛ مثال پنجاه و هشتم: تصویری از مؤمنان و کافران ؛ مثال پنجاه و نهم: افراد بخیل ؛ مثال شصتم: موضع گیری در مقابل سخن حق

    ویرایش توسط تذکره : ۱۳۹۵/۰۲/۲۸ در ساعت ۱۵:۰۴
    تشبیه ذبح امام حسین در احادیث

  10. صلوات ها 4


  11. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8431



    سلام

    مانند گوسفند سر بريدند .

    وجه شبه و تشبيه ...

    سر بريدند ! كجاش توهينه ؟!


  12. صلوات ها 2


  13. #7
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    882
    حضور
    20 روز 18 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    1
    گالری
    17
    صلوات
    2369



    نقل قول نوشته اصلی توسط تذکره نمایش پست ها
    با سلام مجدد:
    به محضر شما عرض می کنم که یقینا منظورم از پاسخ بالا این نبوده که روایت مذکور از امام معصوم صادر نشده است چون الحمدلله این روایت و روایاتی شبیه به این درحد فراوانی در کلام اهل بیت دیده می شود بلکه منظور حقیر از باب وجه شبه و شباهت صرف است در نحوه کشتن نه شباهت در جنس حیوان و این توهین و تحقیری را نمی رساند.
    حتی بالاتر از کلام معصومین ، خداوند منان در قرآن مجید هم از این مثال ها و شباهت ها بسیار بکار برده است که حضرت آیت الله مکارم شیرازی کتابی را ((مثالهای زیبای قرآن)) به همین موضوع اختصاص داده است.(1)
    1. مثال های این کتاب : فصل اوّل تحلیلی پیرامون مثالهای قرآن ؛ فصل دوّم اوّلین مثال: مثال منافقان ؛ فصل سوّم: دوّمین مثال: تشبیهی دیگر برای منافقین ؛ فصل چهارم سوّمین مثال: قساوت قلب ؛ فصل پنجم چهارمین مثال: مثال کفّار؛ فصل ششم: پنجمین مثال: انفاق ؛ فصل هفتم: ششمین مثال: انفاق های همراه با اذیّت و آزار؛ فصل هشتم: هفتمین مثال: «انفاق» های شایسته ؛ فصل نهم: هشتمین مثال: عاقبت امور؛ فصل دهم: نهمین مثال: رباخواران ؛ فصل یازدهم دهمین مثال: خلقت شگرف حضرت عیسی بن مریم علیهما السلام ؛ فصل دوازدهم یازدهمین مثال: انفاق های کفّار؛ فصل سیزدهم دوازدهمین مثال: مثال کفر و ایمان ؛ فصل چهاردهم: سیزدهمین مثال: شرح صدر؛ فصل پانزدهم: چهاردهمین مثال: مبدأ و معاد؛ فصل شانزدهم: پانزدهمین مثال: بلد طیّب ؛ فصل هفدهم: شانزدهمین مثال: عالم منحرف ؛ فصل هجدهم: هفدهمین مثال: مسجد ضرار؛ فصل نوزدهم: هجدهمین مثال: زندگی زودگذر دنیا؛ فصل بیستم: نوزدهمین مثال: مَثَل کافر و مؤمن ؛ فصل بیست و یکم: بیستمین مثال: توسّل به ما سوی اللَّه ؛ فصل بیست و دوم: بیست و یکمین مثال: مثال حقّ و باطل ؛ فصل بیست و سوم: بیست و دومین مثال: تقوا برات بهشت ؛ فصل بیست و چهارم: بیست و سومین مثال: اعمال کافران ؛ فصل بیست و پنجم: بیست و چهارمین و بیست و پنجمین مثال: کلمه «طیّبه» و «خبیثه»؛ فصل بیست و ششم: بیست و ششمین مثال: مثال والایی برای خداوند؛ فصل بیست و هفتم: بیست و هفتمین مثال: بت پرستان و خداپرستان ؛ فصل بیست و هشتم: بیست و هشتمین مثال: مشرک و مؤمن ؛ فصل بیست و نهم: بیست و نهمین مثال: تازه مسلمانان سست ایمان ؛ فصل سی ام: سی امین مثال: کفران نعمت ؛ پیشگفتار؛ مثال سی و یکم: مثال های کافران ؛ مثال سی و دوم: مستکبران و مستضعفان ؛ مثال سی و سوم: زندگی دنیا؛ مثال سی و چهارم: تنوّع مثال های قرآن ؛ مثال سی و پنجم: توحید و شرک ؛ مثال سی و ششم: بت پرستی ؛ مثال سی و هفتم: ذات بی مانند خدا؛ مثال سی و هشتم: سراب زندگی ؛ مثال سی و نهم: اعمال مشرکان ؛ مثال چهلم: پست ترین انسان ها؛ مثال چهل و یکم: تکیه بر غیر خدا؛ مثال چهل و دوم: توحید مالکیّت ؛ مثال چهل و سوم: پیروزی اقلّیّت و شکست اکثریّت ؛ مثال چهل و چهارم: شرک و توحید؛ مثال چهل و پنجم: عیسای مسیح علیه السلام ؛ مثال چهل و ششم: اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ؛ مثال چهل و هفتم: غیبت ؛ مثال چهل و هشتم: نزدیکی خدا به انسان ؛ مثال چهل و نهم: مثالی دیگر برای زندگی دنیا؛ مثال پنجاهم و پنجاه و یکم: یهود؛ مثال پنجاه و دوم: جاذبه فوق العاده قرآن ؛ مثال پنجاه و سوم: عالمان بی عمل ؛ مثال پنجاه و چهارم: ویژگی های منافقان ؛ مثال پنجاه و پنجم: میزان، ضابطه است نه رابطه!؛ مثال پنجاه و ششم: استقامت همسر فرعون ؛ مثال پنجاه و هفتم: مریم بنت عمران ؛ مثال پنجاه و هشتم: تصویری از مؤمنان و کافران ؛ مثال پنجاه و نهم: افراد بخیل ؛ مثال شصتم: موضع گیری در مقابل سخن حق

    سلام علیکم و رحمة الله. جناب آلاء، در کتاب سیره ابن هشام می خوانیم روزی رسول خدا در زمان پیش از بعثت وارد مسجد الحرام شد و کفار قریش به ایشان اهانت کردند، و حضرت در بخشی از پاسخی که به آنها فرمود، گفت من مأمورم سرهایتان را مثل گوسفند ببرم. در ادامه کافر قریش به یکدیگر می گویند چگونه اجازه می دهید که به شما توهین کند؟(احتمالاً در متن عربی "سب" آمده است)

    از اینجا، آیا نباید نتیجه گرفت که در فرهنگ عرب، اینکه بگویند سر کسی مثل گوسفند بریده شود، اهانت است؟

    ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش, بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش.

  14. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    6,116
    حضور
    136 روز 3 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    19181



    نقل قول نوشته اصلی توسط tazkie نمایش پست ها
    حضرت در بخشی از پاسخی که به آنها فرمود، گفت من مأمورم سرهایتان را مثل گوسفند ببرم. در ادامه کافر قریش به یکدیگر می گویند چگونه اجازه می دهید که به شما توهین کند؟(احتمالاً در متن عربی "سب" آمده است)

    از اینجا، آیا نباید نتیجه گرفت که در فرهنگ عرب، اینکه بگویند سر کسی مثل گوسفند بریده شود، اهانت است؟
    سلام
    درست و غلط اين گفتار را كه بايد كارشناس محترم بفرمايند و من تخصصي ندارم
    اما به فرض صحت اين مطلب ، شايد منظور آنها از توهين ، اصل سربريدن بوده. يعني به غرور و شجاعت ما توهين شده كه كسي بخواهد سر ما را مثل گوسفند ببرد




    نقل قول نوشته اصلی توسط tazkie نمایش پست ها
    اى پسر شبيب ! اگر بر چيزى گريه مى کنى ، بر حسين بن على بن ابى طالب عليه السّلام گريه کن ، چرا که او را مانند گوسفند سر بريدند
    آيا بردن ناموس اهل بيت(ع) در مجلس يزيد ، توهين به ايشان بوده يا خير؟
    آيا چيزي از اين توهين متوجه خود زنانِ اهل بيت ميشود؟
    به هيچ وجه

    اما ممكن است كسي اينطور از مطلب ياد كند كه:
    "بايد گريست بر اينكه بهترين زنان عالم را ( مثل حضرت زينب س ) به مجلس موجود پستي مثل يزيد بردند"


    اين كار اهانت است ، همانطور كه بريدن سر يك انسان اهانت به اوست. اما بديِ موضوع متوجه توهين كننده است ، نه توهين شونده


    آن حرفی که بین مردم خریدار دارد حرف حق نیست
    بلکه حرفی است که با
    داد گفته شود. چه حق باشد ، چه نباشد



  15. صلوات ها 2


  16. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۶
    نوشته
    754
    حضور
    21 روز 17 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2070



    خدمت جناب tazkieعرض می کنیم که خودتان فرمودید :

    (( کافر قریش به یکدیگر می گویند چگونه اجازه می دهید که به شما توهین کند؟))
    یعنی جامعه دینی و رهبری آن زمان که پیامبر اسلام بوده است از این جمله به توهین و زشتی کلمه متبادر نمی شود ولی این کفار چنین تصوری کنند که دلیل نمی شود

    تشبیه ذبح امام حسین در احادیث

  17. صلوات


  18. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    3,077
    حضور
    81 روز 15 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3763



    [B[/B][/B]
    نقل قول نوشته اصلی توسط تذکره نمایش پست ها
    با سلام مجدد:
    به محضر شما عرض می کنم که یقینا منظورم از پاسخ بالا این نبوده که روایت مذکور از امام معصوم صادر نشده است چون الحمدلله این روایت و روایاتی شبیه به این درحد فراوانی در کلام اهل بیت دیده می شود بلکه منظور حقیر از باب وجه شبه و شباهت صرف است در نحوه کشتن نه شباهت در جنس حیوان و این توهین و تحقیری را نمی رساند.
    حتی بالاتر از کلام معصومین ، خداوند منان در قرآن مجید هم از این مثال ها و شباهت ها بسیار بکار برده است که حضرت آیت الله مکارم شیرازی کتابی را ((مثالهای زیبای قرآن)) به همین موضوع اختصاص داده است.(1)
    1. مثال های این کتاب : فصل اوّل تحلیلی پیرامون مثالهای قرآن ؛ فصل دوّم اوّلین مثال: مثال منافقان ؛ فصل سوّم: دوّمین مثال: تشبیهی دیگر برای منافقین ؛ فصل چهارم سوّمین مثال: قساوت قلب ؛ فصل پنجم چهارمین مثال: مثال کفّار؛ فصل ششم: پنجمین مثال: انفاق ؛ فصل هفتم: ششمین مثال: انفاق های همراه با اذیّت و آزار؛ فصل هشتم: هفتمین مثال: «انفاق» های شایسته ؛ فصل نهم: هشتمین مثال: عاقبت امور؛ فصل دهم: نهمین مثال: رباخواران ؛ فصل یازدهم دهمین مثال: خلقت شگرف حضرت عیسی بن مریم علیهما السلام ؛ فصل دوازدهم یازدهمین مثال: انفاق های کفّار؛ فصل سیزدهم دوازدهمین مثال: مثال کفر و ایمان ؛ فصل چهاردهم: سیزدهمین مثال: شرح صدر؛ فصل پانزدهم: چهاردهمین مثال: مبدأ و معاد؛ فصل شانزدهم: پانزدهمین مثال: بلد طیّب ؛ فصل هفدهم: شانزدهمین مثال: عالم منحرف ؛ فصل هجدهم: هفدهمین مثال: مسجد ضرار؛ فصل نوزدهم: هجدهمین مثال: زندگی زودگذر دنیا؛ فصل بیستم: نوزدهمین مثال: مَثَل کافر و مؤمن ؛ فصل بیست و یکم: بیستمین مثال: توسّل به ما سوی اللَّه ؛ فصل بیست و دوم: بیست و یکمین مثال: مثال حقّ و باطل ؛ فصل بیست و سوم: بیست و دومین مثال: تقوا برات بهشت ؛ فصل بیست و چهارم: بیست و سومین مثال: اعمال کافران ؛ فصل بیست و پنجم: بیست و چهارمین و بیست و پنجمین مثال: کلمه «طیّبه» و «خبیثه»؛ فصل بیست و ششم: بیست و ششمین مثال: مثال والایی برای خداوند؛ فصل بیست و هفتم: بیست و هفتمین مثال: بت پرستان و خداپرستان ؛ فصل بیست و هشتم: بیست و هشتمین مثال: مشرک و مؤمن ؛ فصل بیست و نهم: بیست و نهمین مثال: تازه مسلمانان سست ایمان ؛ فصل سی ام: سی امین مثال: کفران نعمت ؛ پیشگفتار؛ مثال سی و یکم: مثال های کافران ؛ مثال سی و دوم: مستکبران و مستضعفان ؛ مثال سی و سوم: زندگی دنیا؛ مثال سی و چهارم: تنوّع مثال های قرآن ؛ مثال سی و پنجم: توحید و شرک ؛ مثال سی و ششم: بت پرستی ؛ مثال سی و هفتم: ذات بی مانند خدا؛ مثال سی و هشتم: سراب زندگی ؛ مثال سی و نهم: اعمال مشرکان ؛ مثال چهلم: پست ترین انسان ها؛ مثال چهل و یکم: تکیه بر غیر خدا؛ مثال چهل و دوم: توحید مالکیّت ؛ مثال چهل و سوم: پیروزی اقلّیّت و شکست اکثریّت ؛ مثال چهل و چهارم: شرک و توحید؛ مثال چهل و پنجم: عیسای مسیح علیه السلام ؛ مثال چهل و ششم: اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ؛ مثال چهل و هفتم: غیبت ؛ مثال چهل و هشتم: نزدیکی خدا به انسان ؛ مثال چهل و نهم: مثالی دیگر برای زندگی دنیا؛ مثال پنجاهم و پنجاه و یکم: یهود؛ مثال پنجاه و دوم: جاذبه فوق العاده قرآن ؛ مثال پنجاه و سوم: عالمان بی عمل ؛ مثال پنجاه و چهارم: ویژگی های منافقان ؛ مثال پنجاه و پنجم: میزان، ضابطه است نه رابطه!؛ مثال پنجاه و ششم: استقامت همسر فرعون ؛ مثال پنجاه و هفتم: مریم بنت عمران ؛ مثال پنجاه و هشتم: تصویری از مؤمنان و کافران ؛ مثال پنجاه و نهم: افراد بخیل ؛ مثال شصتم: موضع گیری در مقابل سخن حق
    با سلام و احترام

    همانطور که فرمودید وجه شباهت در نحوه کشتن است.
    یعنی سر یریدن اما با این تفاوت که سر مطهر امام از قفا بریده شد.
    شاید روایاتی باشد که به تفاوت نیز در کنار این تشابه اشاره کرده باشد.

    گاهی اوقات کلام امام روایت از یک واقعیت است
    یعنی یزیدیان به شکل توهین امیز و سخیفی دست به این جنایت میزنند
    چون انسانها در حین جنگ کشته میشدند با ضرباتی که به گردن و بدن انها وارد میشد
    و نهایتا بعد از کشته شدن سرشان برای شناسایی جدا میشد

    اما
    سر امام را در حالی بریدند که ایشان زندهبودند همانطور که گوسفند را ذبح میکنند.ان هم از قفا.
    و این اگر توهین امیز است روایت واقعی از فعل زشت یزیدیان است.
    علت توهین امیز بودن ( اگر باشد) یا زنده سر بریدن است یا از قفا بریدن یا هر دو

    و یا تنها
    تعبیری از واقعیت و نحوه شهادت که زنده سر بریدن است.

    موفق باشید
    ویرایش توسط و طاها : ۱۳۹۵/۰۲/۳۱ در ساعت ۰۵:۲۵

  19. صلوات ها 4


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود