صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ازدواج با اسیر جنگی (زنان شوهر دار) در اسلام

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,893
    حضور
    84 روز 4 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6745

    ازدواج با اسیر جنگی (زنان شوهر دار) در اسلام




    با سلام و عرض ادب

    حلول ماه مبارک شعبان را خدمت یکایک سروران عزیز تبریک می گویم و از همگی دوستان در این ماه با عظمت التماس دعا دارم

    یکی از مسائلی که در قرآن کریم مطرح شده، مسئله برده‌داری و کنیز است که معمولا مورد هجمه‌ی دشمن قرار گرفته و آیین اسلام را مخالف با فطرت بشر دانسته‌اند، در صورتی که اولا مسئله‌ی برده‌داری قبل از اسلام در جامعه‌ی آن زمان مرسوم بوده و ابداع اسلام نبوده است و ثانیا به برده گرفتن اسرای جنگی در زمان رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) دارای مصالحی همچون تربیت دینی برده‌ها بوده که نمی‌توان این مصالح را نادیده گرفت، منتهی با توجه به اینکه تا قبل از ظهور اسلام با برده‌ها بد رفتاری می‌شد اسلام دستورات خاصّی برای حفظ حرمت برده و کنیز صادر کرد و دستور داد با آن‌ها همانند یک انسان برخود کنند. اسلام، برده و کنیز را به عنوان یک انسان به رسمیت شناخت و برای بردگان شخصیت قائل شد و به مسلمین دستور داد برای تربیت دینی آن‌ها برنامه ریزی کنند.[1]

    هدف دشمن از ابتدای ظهور اسلام تا کنون این بوده که با گزیشنی برخورد کردن دستورات اسلامی، این تعالیم را مخالف با فطرت انسانی و منافی با اخلاق نشان دهد؛ به همین جهت شبهات فراوانی برای تضعیف دین مقدس اسلام مطرح می‌کنند، یکی از شبهات این‌ است که «چگونه اسلام بر اساس آیه 24 سوره نساء اجازه داده است زنان شوهردار را در جنگ به کنیزی گرفته و با آنان هم‌بستر شد؟».
    در این تاپیک به پاسخ این پرسش خواهیم پرداخت ...


    ازدواج با اسیر جنگی (زنان شوهر دار) در اسلام
    انسان وظیفه ای جز تهذیب نفس و مبارزه با هواهای نفسانی ندارد

    امام خمینی رحمه الله علیه

  2. صلوات ها 9


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,893
    حضور
    84 روز 4 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6745



    پاسخ به پرسش فوق چیست؟

    قرآن کریم در سوره نساء، از آیات 22 تا 24 درباره زنانی که ازدواج با آن‌ها حرام است می‌پردازد. در آیه 24 می‌فرماید: «وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ إِلاَّ ما مَلَکَتْ أَيْمانُکُمْ، و زنان شوهردار (بر شما حرام شده‌اند) مگر زنانی که (آنان را در جنگ دینی مسلمانان با کافران) اسیر کرده باشید، که برای شما حلال می‌باشند».
    خداوند متعال در این آیه می‌فرماید ازدواج با زنان شوهر‌دار بر شما حرام است مگر زنانی که در جنگ اسیر شده باشند. در حقیقت این استثنا می‌خواهد بفرماید زنانی که در جنگ با مسلمانان شرکت کرده‌اند، در صورت اسیر شدن، نکاح شوهران کافرشان لغو می‌گردد، در حقیقت اسیر شدن به منزله‌ی طلاق از شوهران کافرشان می‌باشد.
    لذا اسلام اجازه می‌دهد بعد از تمام شدن عدّه‌ی آن‌ها، با آنان ازدواج کنند و یا همچون یک کنیز با آنان رفتار شود.
    چنان‌که اگر زن غیر مسلمان به دین اسلام مشرّف شود از شوهر کافرش جدا می‌شود، چنین زنان شوهرداری که در اسارت مسلمانان قرار می‌گیرند، رابطه آن‌ها به مجرد اسارت، با شوهران‌شان قطع خواهد شد.
    از این جا روشن می‌شود که اسلام به هیچ وجه اجازه نداده است که مسلمانان با زنان شوهردار حتی از ملل و مذاهب دیگر ازدواج کنند. به همین جهت، عدّه برای آن‌ها مقرّر ساخته و در دوران عدّه از ارتباط زناشویی با آن‌ها جلوگیری نموده است.(تفسیر نمونه، ج‏3، ص 333 و 334)


    ویرایش توسط هادی : ۱۳۹۵/۰۲/۱۹ در ساعت ۱۰:۳۵
    ازدواج با اسیر جنگی (زنان شوهر دار) در اسلام
    انسان وظیفه ای جز تهذیب نفس و مبارزه با هواهای نفسانی ندارد

    امام خمینی رحمه الله علیه

  5. صلوات ها 9


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,893
    حضور
    84 روز 4 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6745



    بنابراین، منظور آیه 24 سوره نساء، زنان غیر مسلمانی است که به اسارت مسلمانان در جنگ‌ها در می‌آیند که به محض اسارت آن‌ها، نکاح شوهران کافرشان لغو می‌گردد؛ لذا چنین زنانی، شوهر‌دار محسوب نمی‌شوند و می‌توان بعد از تمام شدن عدّه‌ی آن‌ها، با آنان ازدواج کرد و یا هم‌چون یک کنیز با آنان رفتار کرد.


    حال که معلوم شد اسارت، به منزله‌ی جدایی ارتباط زن با شوهرش می‌باشد به طور خلاصه حکمت و فلسفه‌ی ازدواج با زنان اسیر بیان می‌گردد:


    ازدواج با اسیر جنگی (زنان شوهر دار) در اسلام
    انسان وظیفه ای جز تهذیب نفس و مبارزه با هواهای نفسانی ندارد

    امام خمینی رحمه الله علیه

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,893
    حضور
    84 روز 4 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6745



    شکی نیست زنانی که در جنگ‌ها به اسارت در می‌آمدند، بخشی از نیروهای جبهه دشمن بوده‌اند که اگر آزاد می‌شدند، تقویت جبهه دشمن را در پی داشته است و هیچ عقل سلیم و هیچ دین، مکتب و قانونی در هیچ زمانی اجازه‌ی آزادی بی‌قید و شرط آنان را نداده است، بلکه هر کشوری برای برخورد با آنان برنامه‌ی خاصّی داشته است. باید دید بهترین روش برخورد چه روشی است. برای جلوگیری از پیوستن مجدد آنان به جبهه‌ی دشمن یا باید همه‌ی آن‌ها را می‌کشتند که کار بسیار بی‌رحمانه‌ای بود و با روح اسلام ناسازگار بود و اسلام هرگز چنین اجازه‌ای را نمی‌داده است. از سویی دیگر زندانی و حبس کردن همه‌ی آنان نیز علاوه بر این که روش درستی نبود، با توجه به عدم وجود حداقل امکانات در آن زمان، ممکن هم نبود.

    هم‌چنین به کار گرفتن آن‌ها در معادن و مزارع، بدون این که از حقّ استفاده از غرایز جنسی برخوردار باشند، عواقب خطرناکی از جمله رواج فحشا در بین آن‌ها را به دنبال داشت. پس باید برای نگه‌داری و اداره کردن زندگی و تأمین نیازمندی‌ها و آموزش و تربیت دینی همه‌ی اسیران، به خصوص زنان چاره‌ای اندیشیده شود تا نه تنها عواقب سوئی برای آنان و جامعه در پی نداشته باشد، بلکه با اسلام آشنا شده و با مسلمان شدن، آزاد شده و به تبلیغ و تقویت جبهه‌ی اسلام بپردازند.


    ازدواج با اسیر جنگی (زنان شوهر دار) در اسلام
    انسان وظیفه ای جز تهذیب نفس و مبارزه با هواهای نفسانی ندارد

    امام خمینی رحمه الله علیه

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,893
    حضور
    84 روز 4 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6745



    اسلام ضمن محکوم کردن هر گونه رفتار غیر انسانی با اسیران و توصیه به رعایت حقوق انسانی آنان، مسئولیّت آموزش تربیت و اداره‌ی آنان را بر عهده‌ی مسلمانان گذاشته تا نیازهای زندگی آنان را فراهم آورند. علاوه بر این، طرح اسلام در مورد ازدواج و حلّیت زنان اسیر شده، راهی برای احیای شخصیت آن‌ها در همه‌ی ابعاد بود. چرا که در آن زمان همه به اسیران خود به عنوان غنیمت و ابزاری نگاه می‌کردند که فقط باید در معادن و مزارع آن‌ها را به کارهای سخت وادار کرد و ازدواج با چنین افرادی، امری کاملا خلاف باور حاکم بر جوامع آن روز بود و مردم آن روز ازدواج با چنین افرادی را توهین بزرگ به خود و فامیل خود می‌دانستند.

    به همین دلیل طرح ازدواج با اسیران در چنین فضایی یک انقلاب بنیادین در جامعه بشری آن روز محسوب می‌شد و در واقع قانونی کردن ازدواج با زنان اسیر شده، هم احیای شخصیت زنان اسیر شده و هم به معنای حقِّ اعطای تشکیل خانواده به آنان بود. پس ازدواج با زنان اسیر شده نه اهانت به آن‌ها و بلکه در جهت احیای شخصیت و کرامت زنان آنان بود. «چنان‌که اگر با توجه به برخوردهای وحشیانه قدرت‌مندان و اقوام و ملل موجود در آن زمان با اسیران به‌ویژه زنان اسیر، قانون و دستور اسلام در ظرف زمانی خود به درستی تحلیل و بررسی شود و با شرایط حاکم بر جامعه آن روز مقایسه شود، می‌توان به حکیمانه بودن آن پی‌برد».(علامه طباطبائی، فرازهای از اسلام ، ص171 و 221)



    ازدواج با اسیر جنگی (زنان شوهر دار) در اسلام
    انسان وظیفه ای جز تهذیب نفس و مبارزه با هواهای نفسانی ندارد

    امام خمینی رحمه الله علیه

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    علاقه
    علاقمند به کتاب روانشناسی و تاریخی
    نوشته
    1,310
    حضور
    40 روز 12 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    10
    صلوات
    3701



    با سلام
    اين متن از سايت هايي گرفته شده که توسط دشمنان اسلام اداره مي شود . آنان در صدد حق يابي نيستند بلکه بدون توجه به تاريخ و واقعيت اين طور فرض کرده اند که عرب ها( نه مسلمانان) از روي وحشيگري (نه براي دفع هجوم و دفاع از خود)به کشور ايران تاختند . تمدن شکوفاي ايراني را منهدم کردند .پدران و مادران ما ايراني ها را به بردگي گرفتند . براي قرن ها سبب عقب ماندگي ما شدند . حالا اين نويسنده و امثال او اين گونه فرياد بر آورده:" الله مدينه به مسلمانان حق داده و آنان هم اين حق را به خود مي دهند که همچون درندگاني که خوي درندگي دارند و از جوانمردي بويي نبرده اند ،مادران و خواهران و کودکان ما را طعمه وار تصاحب نمايند تا بتوانند هرچه ميل آن ها است، بر سر آن ها بياورند ،بي آن که خود و خانواده خود را به جاي آن ها بگذارند و حقي براي آدميت آن ها قائل باشند" اين نويسنده نه به خدا اعتقاد دارد، نه به اسلام و نه به تاريخ و واقعيت. او از خدا به عنوان"الله مدينه" ياد مي کند . در مورد آيه
    قرآن و دستور خدا مي نويسد:" آيه مثلا الهي که در آن به وقاحت هرچه بيش تر ، از سوي الله دستور و اجازه اي صادر و ابلاغ گشته است که با چنين افرادي نمي توان با منطق و استدلال بحث کرد، زيرا نه گوشي براي شنيدن و نه چشمي براي ديدن و نه قلبي براي فهميدن دارند. اما براي شما که اين شبهه را فرستاده ايد، اگر جوياي حق هستيد مي گوييم:
    اين حکم مربوط به کافران حربي است. وقتي قبيله و عشيره اي همگي اعم از زن و مرد و بزرگ و کوچک به جنگ با اسلام قيام کردند، مسلمانان بايد از کيان خود دفاع کنند و با آنان بجنگند . تا زماني که شکست آنان قطعي نشده ، دشمن را بکشند . اگر قبل از شکست قطعي ، دشمن پيشنهاد مصالحه داد، امام بر اساس توافق با آنان رفتار مي کند اما اگر به جنگ ادامه دادند،با آنان مي جنگد تا شکست آنان قطعي شود آن گاه دشمن را به اسارت مي گيرند . امام مسلمانان با رعايت مصلحت جامعه اسلامي در مورد اسيران اعم از مرد و زن و کوچک و بزرگ تصميم گرفته ،آنان را به منت يا در قبال گرفتن فديه آزاد کرده يا به بردگي مي گيرد بنا بر اين کافراني که براي نابودي کشور اسلامي اقدام کرده بودند، بعد از شکست قطعي به صلاحديد امام به ملکيت مجاهدان در مي آيند .اين حکم فقط مربوط به جنگ با کافراني است که عليه اسلام و جامعه اسلامي شمشير کشيده ، براي به نابودکي کشاندن اسلام هجوم آورده باشند.

    شبهات سوره نساء آيه 24 شرح : متن شبهه از روي اخذذ شده است. نساء آيه 24 : و نکاح زنان محصنه ( شوهر دار ) بر شما حرام شده اند مگر آن زنان شوهر داري که به تصرف شما ( غنايم جنگي ) درآمده و مالک شده ايد . از کتاب الله پيروي کنيد . وراي اين زنان ( متصرفي و غير متصرفي ) ، براي شما حلال است هر زني ديگر را با مال به طريق زناشويي بگيريد و نه به طريق زنا . پس چنانکه شما از آن ها تمتع جستيد و بهره مند شديد ، آن حق معين که مزد آن ها است به آن ها بپردازيد . باکي نيست بر شما که پس از تعيين فريضه ( پول و يا مهر تعيين شده و.. ) به چيزي با هم تراضي کنيد ( رضا بدهيد ) . هر آينه الله دانا و حکيم است توضـــيح : در اين آيه مثلا الهي مي بينيم که به وقاحت هرچه بيش تر ، به دستور و اجازه اي که از سوي الله صادر و ابلاغ گشته است ، تنها ايمان آورندگان به اسلام يعني مسلمانان مي توانند به مادران و خواهران ما ، که به زور و يا در جنگ گرفته و در بند و زندان کرده اند و يا اسير نموده و هيچ گونه اختيار از خود ندارند و از آن ها آزادي عمل و اراده سلب گشته است
    فعاليت داشتن در فضاي مجازي و پاک ماندن در آن ' تقواي دو چندان ميخواهد. يادمان نرود گاهي با گناه به اندازه ي يک لايک فاصله داريم... يادمان نرود فضاي مجازي هم "محضر خداست " نکند که شرمنده باشيم، امان از لحظه ي غفلت که فقط خدا شاهد است و بس...! گاهي روي مانيتور بچسبانيم "ورود شيطان ممنوع " مراقب دستي که کليک ميکند، چشمي که ميبيند و گوشي که ميشنود باشيم... و بدانيم و آگاه باشيم که خدا هم هميشه آنلاين "است. .وما فقط در مشگلات آنلاین میشیم

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    علاقه
    برنامه نویسی-انیمیشن-سینما-فیزیک-فلسفه...
    نوشته
    1,050
    حضور
    194 روز 18 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1237



    سلام...
    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    در صورتی که اولا مسئله‌ی برده‌داری قبل از اسلام در جامعه‌ی آن زمان مرسوم بوده و ابداع اسلام نبوده است
    استاد سلام.فکر می کنم این اظهار نظر های ابتدایی ما بیشتر یک جور توجیه غیر عقلایی از این رفتار باشد.
    شما فرمودید که برده داری قبل از اسلام مرسوم بوده...خوب ببخشید که چه؟؟آیا دلیل می شود که این رفتار اسلام را انسانی بنامیم؟؟یعنی اگر قرآن می گفت شراب خوردن خالی از اشکال است.شما می فرمودید که پیش از اسلام هم شراب خوردن مرسوم بوده؟؟
    پس این سخن که شما ابتدای بحث فرمودید را نمی دانم به چه حساب فرمودید.چون ممکن است برای عده ای غلط انداز باشد.به هر حال منتقدان با اصل برده داری در اسلام مخالفند.حالا چه این برده داری در پیش از اسلام مرسوم بوده باشد چه نباشد در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نمی شود.

    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    و ثانیا به برده گرفتن اسرای جنگی در زمان رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) دارای مصالحی همچون تربیت دینی برده‌ها بوده که نمی‌توان این مصالح را نادیده گرفت
    همانطور که هر قرصی دارای عوارضی هست.هر مواد مضر و حرامی مثل شراب خورد و مواد مخدر هم می تواند دارای منافع و مصالحی باشد.آیا این دلیل می شود که شراب خوردن و مواد مخدر، استفاده شان توجیه شود؟؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    منتهی با توجه به اینکه تا قبل از ظهور اسلام با برده‌ها بد رفتاری می‌شد اسلام دستورات خاصّی برای حفظ حرمت برده و کنیز صادر کرد و دستور داد با آن‌ها همانند یک انسان برخود کنند.اسلام، برده و کنیز را به عنوان یک انسان به رسمیت شناخت و برای بردگان شخصیت قائل شد
    اینکه اسلام گفته با برده داری بهتر و شایسته تر رفتار کنید.درست.ولی باز این چیزی را توجیه نمی کند.مشکل با اصل برده داری است.دیگر برده از حیوان که پست تر نیست.آدم با حیوان درست رفتار می کند.خوب طبیعی است که با برده هم باید به درستی رفتار کند.ولی اینکه فرمودید که با برده مانند یک انسان برخورد کنند.باید تفسیر شود.اصلا می توان کسی را برده کرد و بعد هم گفت که باید با او مثل انسان رفتار کرد؟؟مثلا من به گردن یکی قلاده ببندم و او را مثل سگ دنبال خودم بچرخانم.می توانم بگویم که با او مثل یک انسان رفتار می کنم؟؟حالا اینجا هم اگر اصل برده داری اشکال داشته باشد و مورد انتقاد مخالفان باشد.دیگر این جواب که با برده مانند یک انسان برخورد شود بی مورد و معنی است.
    پست های بعد از تو، سوء تفاهم بود!

  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    علاقه
    برنامه نویسی-انیمیشن-سینما-فیزیک-فلسفه...
    نوشته
    1,050
    حضور
    194 روز 18 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1237



    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    از این جا روشن می‌شود که اسلام به هیچ وجه اجازه نداده است که مسلمانان با زنان شوهردار حتی از ملل و مذاهب دیگر ازدواج کنند. به همین جهت، عدّه برای آن‌ها مقرّر ساخته و در دوران عدّه از ارتباط زناشویی با آن‌ها جلوگیری نموده است.
    من متوجه نمی شوم.بر چه اساس فرمودید که اسلام دستور داده که با زنان شوهر دارد ازدواج نکنند؟؟؟این ازدواج با زنان شوهر دار چگونه باید باشد که ما بگوییم که اسلام جواز ازدواج با زنان شوهر دار را داده؟اگر می شود به این سوال پاسخ دهید.
    اینکه عده مقرر کرده پاسخ است؟؟؟خوب این عده قرار دادن می تواند تنها یک تمهیدی باشد برای جلوگیری از اختلاط نسل.همین!این چطور پاسخ می شود که بگویید که خدا اجازه ازدواج با زن شوهر دار نداده؟؟داستان روشن است.زن شوهر دارد.اسلام می گوید شما می توانی با این زن شوهر دار ازدواج کنی.اصلا خود آیه می گوید:
    زنان شوهردار جز آنهایی که ( در جنگ از زنان کفار ) به بردگی شما درآمده اند (
    در آیه آمده با زنان شوهر دار ازدواج حرام است.به جز...انها که به بردگی گرفته شده اند.پس زنانی که به بردگی گرفته شده اند.زنان شوهر دار به حساب آمده اند که ازدواج با آنها حلال است.حالا شما چطور می گویید که خدا اجازه ازدواج با زنان شوهر دار را نداده؟؟؟!!
    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    شکی نیست زنانی که در جنگ‌ها به اسارت در می‌آمدند، بخشی از نیروهای جبهه دشمن بوده‌اند که اگر آزاد می‌شدند، تقویت جبهه دشمن را در پی داشته است و هیچ عقل سلیم و هیچ دین، مکتب و قانونی در هیچ زمانی اجازه‌ی آزادی بی‌قید و شرط آنان را نداده است، بلکه هر کشوری برای برخورد با آنان برنامه‌ی خاصّی داشته است. باید دید بهترین روش برخورد چه روشی است. برای جلوگیری از پیوستن مجدد آنان به جبهه‌ی دشمن یا باید همه‌ی آن‌ها را می‌کشتند که کار بسیار بی‌رحمانه‌ای بود و با روح اسلام ناسازگار بود و اسلام هرگز چنین اجازه‌ای را نمی‌داده است. از سویی دیگر زندانی و حبس کردن همه‌ی آنان نیز علاوه بر این که روش درستی نبود، با توجه به عدم وجود حداقل امکانات در آن زمان، ممکن هم نبود.
    می شه در این مورد مصداقی سخن بگویید.تا بهتر بشود رویش نظر داد.یک مثال بزنید.منظورم است.مثال بزنید از یک جنگ.ممنون
    ویرایش توسط پارسا مهر : ۱۳۹۵/۰۲/۱۹ در ساعت ۱۳:۰۹
    پست های بعد از تو، سوء تفاهم بود!

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    اهل البيت عليهم السلام،فلسفه،عرفان،ادبيات،فيزيك،مطالعه
    نوشته
    4,990
    حضور
    133 روز 12 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    21823



    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    شکی نیست زنانی که در جنگ‌ها به اسارت در می‌آمدند، بخشی از نیروهای جبهه دشمن بوده‌اند که اگر آزاد می‌شدند، تقویت جبهه دشمن را در پی داشته است
    بسمه المنتقم

    با سلام و ادب

    دلیل دیگری را هم می شود به موردی که حضرتعالی فرمودید اضافه نمود:

    "......وَلَا يَلِدُوا إِلَّا فَاجِرًا كَفَّارًا"اگر آنها را واگذاری جز فرزندانی پلید و کافر به دنیا نخواهند آورد.

    باز گرداندن این زنان باعث ازدیاد جمعیّت کفار می شد و مسلما این موضوع برای جامعه ی نو پای مسلمان مهم بوده است.


    الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

    و أنر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک




  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    علاقه
    برنامه نویسی-انیمیشن-سینما-فیزیک-فلسفه...
    نوشته
    1,050
    حضور
    194 روز 18 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1237



    نقل قول نوشته اصلی توسط حبیبه نمایش پست ها
    بسمه المنتقم

    با سلام و ادب

    دلیل دیگری را هم می شود به موردی که حضرتعالی فرمودید اضافه نمود:

    "......وَلَا يَلِدُوا إِلَّا فَاجِرًا كَفَّارًا"اگر آنها را واگذاری جز فرزندانی پلید و کافر به دنیا نخواهند آورد.

    باز گرداندن این زنان باعث ازدیاد جمعیّت کفار می شد و مسلما این موضوع برای جامعه ی نو پای مسلمان مهم بوده است.
    سلام.استاد یک جا فرمودن که یک راه جز بردگی این است که همه بردگان را بکشیم.خوب این هم یک راه هست.چرا همه آنها را نکشیم.اینجا استاد فرمودن که کار بسیار بی‌رحمانه‌ای است
    یعنی استاد غیر مستقیم فرمودن که هدف وسیله را توجیه نمی کند.ایشان گفتن یک روش این است که همه ی آنها را بکشیم.ولی چون بی رحمانه است.پس صرف نظر می کنیم.خوب حالا در مورد بردگی و کنیزی چه؟اینجا هم نباید بگوییم که هدف وسیبه را توجیه نمی کند؟؟آیا بردگی هم مانند کشتن آنها بی رحمانه نیست؟؟نمی گویم هست.بلکه تنها سوال می کنم.اگر نیست خوب نشان دهید نیست.ولی شما گویا تنها به ثمرات آن نگاه می کنید و کاری ندارید که اصل قضیه انسانی هست یا نه؟مثلا می گویید که اگر آنها را واگذاریم فرزندانی پلید می آورند....خوب اینجا که شد، هدف وسیله را توجیه می کند.شما باید نشان دهید که وسیله و این روش غیر انسانی هست.نه اینکه اهداف و ثمرات نیکش را یاد کنید.مثال زدم.شما در مورد کشتن آنها راه را درست رفتید.کاری به هدف نداشتید.خود وسیله را نگاه کردید و گفتید بی رحمانه است...متوجه منظورم هستید؟؟؟
    حالا شاید بگویید که روشی غیر این بردگی نیست.(حالا ثابت کردن این امر بماند)ازتان سوال می شود که خدای کریم و بخشنده چرا دنیا را به گونه ای خلق نکرد که روشی نیکو و انسانی جلوی پای مسلمانان باشد؟؟
    باز تاکید می کنم من الان هدفم این نیست که بگویم بردگی و کنیز گرفتن و ازدواج با زن شوهر دار استباه هست یا نه...بیشتر دنبال جواب و توجیه معقول هستم.خودم نمی توانم با اطمینان روی عقیده ای خاص پافشاری کنم.
    پست های بعد از تو، سوء تفاهم بود!

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود