صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شبهاتی درباره 12 امام

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    علاقه
    برنامه نویسی-انیمیشن-سینما-فیزیک-فلسفه...
    نوشته
    1,038
    حضور
    192 روز 8 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1229

    اشاره شبهاتی درباره 12 امام




    سلام.همیشه برام سوال بوده که چطور می شه که دوازده امام که همگی معصوم و همگی مفخر عالم و تمام زمان ها بودن و برترین کمالات رو داشتن و کسی به گرد پاشون هم نمی رسه همه در یک نسل و همه پشت سر هم یکی پس از دیگری بدنیا بیان.آیا اینجا یک جبر حاکم نیست؟مخصوصا که می بینیم که بنا به اعتقاد شیعه گویا این 12 امام باید که ظهور کرده و بدنیا می آمدند.یعنی یک بایدی اینجا حاکمه.باید که امامانی می آمدند که قرآن رو به قولی تبیین کنن.البته یک همچین ماجرایی در ظهور پیامبران هم نمود پیدا کرده به شکلی در ظاهر متفاوت.ولی در واقع یکسان.ولی ما ماجرای ظهور پیامبران را اینجا ندید می گیریم.تمرکز روی دوازده امام است.
    گفته می شه انسان ها بدنیا می آیند و خودشون انتخاب می کنن که به کدام سمت برن.حالا شرایط و محیط و نوع تربیت هم در این امر تاثیر گذاره.ولی چطور می شه که دوازده امام همه تصمیم می گیرند و با اختیار خودشون تصمیم می گیرند که مسیر عبودیت و اخلاص رو دنبال کنند و همه به درجه امامت و معصوم بودن و مفخر عالم بودن برسن تا حدی که کسی به گرد پاشون نمی رسن.این یک جبر نیست، این با عقل متضاد و متناقض نیست؟همونطور که گفتم.این ماجرا و شبهه زمانی بیشتر خودنمایی می کنه که گویا باید که این دوازده امام ظهور می کردند.
    آیا اگر همین ماجرا در یک دین مثلا الحادی و مشرک و مثلا در آئین هندو اتفاق می افتاد ما به انتقاد و حتی تمسخر اون آئین نمی پرداختیم؟ولی حالا که در آئین خودمون پیش اومده اون رو به راحتی می پذیریم و تعجب می کنم که برامون عادیه!!!.....
    و حالا من شنیدم که بنا به اعتقاد ما شیعیان، ائمه اصلا از بدو تولد معصوم و عالم به کل و خلاصه دارای تمام صفات امامی بودند.اینو دیگه کجای دلمون بزاریم؟

    با تشکر.
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۵/۰۵/۲۸ در ساعت ۱۳:۳۱
    پست های بعد از تو، سوء تفاهم بود!

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,523
    حضور
    174 روز 19 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58301



    با نام و یاد دوست







    شبهاتی درباره 12 امام








    کارشناس بحث: استاد هادی

  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,890
    حضور
    84 روز 2 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6734



    با سلام و عرض ادب و تقدیر و تشکر از پرسش خوب شما

    وجود نبی برای آن است که اوّلاً معارف و فرامین مورد نیاز بشر را از خداوند متعال دریافت دارد؛ و ثانیاً آن معارف و فرامین را حفظ ، بیان ، تفسیر و اجرا نماید و چون غیر از دریافت وحی ، بقیّه ی امور یاد شده همواره لازمند، لذا یا خود نبی باید همواره همراه مردم باشد یا کسی که غیر از دریافت وحی ، در بقیّه ی امور مثل او باشد. و چون خود پیامبر اسلام خبر داده که بعد از او پیامبری نخواهد آمد و قرآن آخرین کتاب آسمانی است ، پس بعد از او کسی یا کسانی باید باشند که تفسیر درست وحی را به عهده گرفته، دین را در جامعه اجرا نمایند و با وجودشان حجّت را بر مردم تمام کنند. مسلمانان چنین شخصی را امام می نامند. بنا بر این ، امام یعنی جانشین پیامبر در تمام امور غیر از دریافت وحی تشریعی.

    انسانی با آن مشخّصات که برای امام گفته شد، یقیناً باید از والدینی پاک سیرت متولّد شود و در بهترین محیط هدایتی رشد یابد. پس جای تعجّب نیست که چرا همه ی امامان از نسل رسول خدا (ص) و علی (ع) و فاطمه زهرا (س) پدید آمده اند. چرا که محصول خوب از بذر خوب ، خاک خوب و آب و هوای خوب به عمل می آید.


    شبهاتی درباره 12 امام
    انسان وظیفه ای جز تهذیب نفس و مبارزه با هواهای نفسانی ندارد

    امام خمینی رحمه الله علیه

  7. صلوات ها 9


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,890
    حضور
    84 روز 2 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6734



    انسان دارای دو بُعد می باشد ؛ یکی مربوط می شود به ساختار جسمانی و روحانی اوّلیّه ی شخص که دست خود شخص نیست ، و دیگری ساختار ثانوی شخص که خود شخص آن را با اختیار خود می‌سازد. و شکّی نیست که هر چه ساختار جسمانی و روحانی اوّلیّه ی شخص بهتر باشند رشد اختیاری شخص نیز ثمربخشتر می شود. لذا فرزند یک حرامخور یا فرزندی که از زنا متولّد می شود ، استعداد انسانی کمتری خواهد داشت ، اگر چه استعدادهای دنیایی او فراوان باشد. در مقابل هر چه نسل گذشته ی یک شخص پاکتر باشد به همان اندازه احتمال داشتن استعدادهای متعالی نیز در او بیشتر می شود.

    پس چنین کسی اگر اختیار خود را درست به کار گیرد بهتر از دیگران رشد خواهد نمود. پس عجیب نیست که چرا امامان همه از خاندان پیغمبر خیر البشر زاده شده اند. البته این امر تنها مختصّ امامان شیعه نیست ؛ بلکه تمام انبیاء و اوصیاء چنین بوده اند و همه ی پیامبران و اوصیای معصوم آنان همواره از نسل انسانهای پاک بوده اند که ریشه در خاندان نبوّت داشته اند. نسل حجج الهی همواره نسلی پاک بوده و هیچ حجّت الهی از پدران و مادران آلوده به کفر و شرک و زنا و حرام ظهور نیافته است.


    شبهاتی درباره 12 امام
    انسان وظیفه ای جز تهذیب نفس و مبارزه با هواهای نفسانی ندارد

    امام خمینی رحمه الله علیه

  9. صلوات ها 8


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,890
    حضور
    84 روز 2 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6734



    حاصل سخن اینکه وجود ائمه‌ی معصومین علیهم السلام بعد از پیامبر(صلی الله علیه و آله) برای تبیین و تفسیر قرآن و معارف الهی لازم و ضروری بود، چنین شخصی باید دارای خصوصیات ویژه از جمله عصمت و ... باشد تا بتواند از معارف حقّه ی دین دفاع کرده و تبیین و تفسیر درستی داشته باشد.
    چنین امامی با این خصوصیات جز از نسل پاک طینت متولد نمی شود، ممکن نیست امامی با این خصوصیات و ویژه گی های منحصر به فرد از نسل بد طینت متولد گردد.

    مطلب آخر:
    اینکه فرمودید کسی به مقام و درجه وجودی این بزرگواران نمی رسه! اولا این مسئله اتفاقی نیست چون برخی از عرفا معتقد هستند انسان با مجاهده نفس به درجات توحیدی ائمه معصومین علیهم السلام نائل می شود(ر.ک:علامه طباطبایی، رسائل توحیدی صفحه 34) در ثانی وجود نوری حضرات معصومین علیهم السلام (طبق روایات مختلف) قبل از خلقت عالم مادّه موجود بوده اند. (تذکر: منظور در این جا قبل رتبی است نه قبل زمانی)
    نور ائمه (علیهم السلام) اولین مخلوق الهی می باشد که هستی با وجود آنان ظهور یافت و قبل از آنان مخلوق دیگری خلق نشده بود. از این خلقت اولیه باعناوینی نظیر نور، روح، عقل، قلم یاد شده است. ائمه(علیهم السلام) بعد از خلقت و پیش از خلقت سایر موجودات، سالیان درازی به تسبیح وتحمید خداوند متعال مشغول بوده و بعد از آن سایر موجودات توسط نور ائمه (علیهم السلام) آفریده شدند. عالم جبروت، عالم ناسوت، عرش، کرسی، ملائکه و شیعیان خلاصه همه هستی از کانال فیض ائمه (علیهم السلام) پابه عرصه وجود گذاشته اند و ... .
    کجای این مطالب با عقل در تضادّ است ؟ تناقضش را بفرمایید در خدمتتون هستیم .

    برای مطالعه بیشتر در این زمینه ر.ک:
    علامه حلی، شرح تجرید
    پیام قرآن ج 9

    شبهاتی درباره 12 امام
    انسان وظیفه ای جز تهذیب نفس و مبارزه با هواهای نفسانی ندارد

    امام خمینی رحمه الله علیه

  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    علاقه
    برنامه نویسی-انیمیشن-سینما-فیزیک-فلسفه...
    نوشته
    1,038
    حضور
    192 روز 8 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1229



    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    کجای این مطالب با عقل در تضادّ است ؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    یکی مربوط می شود به ساختار جسمانی و روحانی اوّلیّه ی شخص که دست خود شخص نیست
    با سلام و تشکر...
    پس استاد شما می فرمایید که ساختار جسمانی و روحانی اولیه ی ائمه که دست خودشان نبود...بسیار بهتر از افراد دیگر بود و این بهتر بودن باعث شد که ائمه به چنان مقامی دست یابند؟؟خوب این یک نوع جبر نیست؟خود می فرمایید که این ساختار جسمانی و روحانی اولیه ی ائمه دست خودشان نبوده....
    شاید بگویید که همه ی وضعیت و مقام فرد را که ساختار اولیه مشخص نمی کند...اختیار هم دخیل بوده....ولی به نظر این اختیار در امام شدن و به مقام امام رسیدن ائمه به نسبت آن ساختار اولی که از آن حرف زدید، در درجات پایینی بوده...اگر این اختیار در درجات بالایی بوده باز سوال می شود که خوب همه اختیار دارند چرا همه به مقام امامت نرسیدند و تنها 12 نفر پشت سر هم در یک نسل با اختیار خود به مقام امامت رسیدند...پس آن ساختار اولی که دست خود امامان نبوده برای امامان بسیار بهتر و عالی تر از دیگران بوده که اگر این نبود ائمه به مقام امامت نمی رسیدند.پس می توانیم بگوییم که در به امامت رسیدن دوازده امام یک نوع جبر حاکم است؟؟و از این جهت گفتم که با عقل در تضاد است که ما می گوییم یا من فرض گرفته بودم که انسان اختیار دارد و با اختیار خود تصمیم می گیرد که به چه درجه ای برسد و چه پاداش و آخرتی نصیب خود کند...ولی در مورد ائمه این داستان صدق نمی کند...بر زندگی آنها یک جبر بزرگی آشکار و نمود پیدا کرده است که عامل شده آنها به مقام امامت رسیده و از پاداش های اخروی بالایی بهره مند شوند...
    ویرایش توسط پارسا مهر : ۱۳۹۵/۰۲/۲۱ در ساعت ۰۹:۵۴
    پست های بعد از تو، سوء تفاهم بود!

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    علاقه
    برنامه نویسی-انیمیشن-سینما-فیزیک-فلسفه...
    نوشته
    1,038
    حضور
    192 روز 8 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1229



    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    اولین مخلوق الهی می باشد که هستی با وجود آنان ظهور یافت و قبل از آنان مخلوق دیگری خلق نشده بود. از این خلقت اولیه باعناوینی نظیر نور، روح، عقل، قلم یاد شده است. ائمه(علیهم السلام) بعد از خلقت و پیش از خلقت سایر موجودات، سالیان درازی به تسبیح وتحمید خداوند متعال مشغول بوده و بعد از آن سایر موجودات توسط نور ائمه (علیهم السلام) آفریده شدند
    می توانیم بگوییم که ائمه اصلا انسان نبودند.نوع خلقتشان هم فرق می کند که.
    پست های بعد از تو، سوء تفاهم بود!

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    109
    حضور
    4 روز 12 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    302



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    می توانیم بگوییم که ائمه اصلا انسان نبودند.نوع خلقتشان هم فرق می کند که.
    سلام آقا پارسا من در تکمیل صحبت های کارشناس محترم میوام بگم که بعضی وقتها بعضی چیزها جبر به نظر میاد ولی در واقع یا جبر نیست یا اگر جبر باشد اقتضای حکمت الهی و ساختار جهان آفرینش اقتضای این جبر را می کند برای مثال شما به حضرت عیسی نگاه کنید در زمان ولادت بنابر شهادت قرآن هم صحبت میکنه وهم اعلام میکنه که پیامبر است شمااینو چی میگید؟ آیا انتخاب حضرت عیسی یک جبر است؟ این هرچی باشد انتخاب محمد و آل محمد (علیهم السلام) هم همان است .
    مطلب بعد اینکه وقتی ما میتوانیم بگیم جبر یا نابرابری است که ابتدای شروع حرکت هر کس به سوی کمالاتش را زمان تولدش و ورود به این دنیا فرض کنیم ، در حالی که در حقیقت اینطور نیست و زمان و مکان شروع مسابقه بین انسانها به سمت کمالات هزاران سال قبل و از عالم زر شروع شده است و طبق روایات امتحانات متعددی از انسانها گرفته شده است و این دنیا آخرین مرحله و البته مهم ترین مرحله امتحان است و طبق روایات اگر ما می بینیم افرادی در این دنیا از ابتدای خلقتشان دارای برتری های معنوی هستند واقعیت این است که آنها در عوالم قبل از امتحانات سختی سربلند بیرون آمده اند و لیاقت خود را برای اینکه در این دنیا رهبر و امام و هادی انسانها به سوی کمالات باشند را نشان داده اند.
    با تشکر

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۴
    علاقه
    برنامه نویسی-انیمیشن-سینما-فیزیک-فلسفه...
    نوشته
    1,038
    حضور
    192 روز 8 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1229



    نقل قول نوشته اصلی توسط hosain.nor نمایش پست ها

    مطلب بعد اینکه وقتی ما میتوانیم بگیم جبر یا نابرابری است که ابتدای شروع حرکت هر کس به سوی کمالاتش را زمان تولدش و ورود به این دنیا فرض کنیم
    با سلام.ممنون از پاسختون.خوب شما دقیقا فرضی که من در سوالم گرفته بودم را نقض کردید.من در سوالم گفته بودم:
    گفته می شه انسان ها بدنیا می آیند و خودشون انتخاب می کنن که به کدام سمت برن.حالا شرایط و محیط و نوع تربیت هم در این امر تاثیر گذاره
    و اگر اشتباه نکنم استاد هادی این قضیه رو نقض نکردن و نگفتن اشتباه هست.یعنی در واقع پاسخ شما از یک جنس دیگه و متفاوت با پاسخ استاد هادی هست.اما سوال اینجا می شه که آیا فرض من درست هست یا فرض شما.آیا واقعا ابتدای شروع حرکت هر کس به سوی کمالات از زمان تولدش نبوده و از پیش از تولدش شروع شده؟؟واقعیت من احساس می کنم که اگر همچین قضیه ای وجود داشت باید در آیات و روایات مکرر در مورد این عالم پیش از مرگ اشاره می شد.به طرق مختلف.البته تا حدی اشاره شده.مثلا آیه ای در مورد عالم زر در قرآن هست.ولی این اشارات خیلی ناچیزه و می شه به شکل های دیگری تفسیرشون کرد یا در اعتبارشون شک کرد.در کل از سیاق اکثر آیات و روایات من احساس می کنم فرض بنده درست است.یعنی آغاز و شروع حرکت ما به سوی کمالات از زمان تولد می باشد.نه قبل از تولد.گفتم سیاق آیات و اکثر آیات و روایات.واقعیت الان حضور ذهن ندارم که آیات و روایت دقیقی در این باره ذکر کنم.ولی به نظرم هرکس قرآن و روایات را بررسی کند نتیجه نمی گیرد که یک عالم یا عالم های پیشینی بوده باشد و ما حرکت به سوی تکاملمان رو از اونجا آغاز کردیم.مخصوصا به طور مثال، آیات مربوط به خلقت آدم و حوا و فرزندانش.....اگر استاد هادی لطف کنن در این باره صحبت کنن ممنون می شوم.
    اما گذشته از نگاه به روایات و آیات، یک نگاه عقلی هم میتونیم داشته باشیم.ادم که متولد میشه دارای یک سری استعداده ، نه عقل درستی داره و نه اختیار داره و نه قوه ی بالفعلی....حالا که انسان اینگونه متولد می شه، کی، چه زمانی و با کدام عقل و اختیاری حرکتشو به سوی کمالات آغاز کرده؟
    یک سری شبهات و تناقضات هم مطرح می شه که واقعا بماند.مثلا یک حس نژاد پرستی می تونه بوجود بیاد.مردم فلان منطقه رو می تونیم بگیم که اکثرشون پستن.چون مثلا در عالم پیشین راه تکامل رو کج رفتن.یک جور تبعیض یک جور برتری جویی بین اقوام پیش می آد.فلان قوم می گه ما در عالم پیشین فلان بودیم که حالا مثلا ترک بدنیا اومدیم.دیگه بهانه و توجیه ای برای نژاد پرستی بوجود می اد.یا مهر تائیدی می زنیم بر اینکه می شه تناسخ واقعیت داشته باشه.یا از کجا معلوم یک دنیای دیگری هم پس از این دنیا سپری نخواهیم کرد و اونوقت ضرورت بعثت انبیاء در این دنیا از بین می ره.چون شاید در دنیای بعدی پیامبری ظهور کنه و لازم نباشه در این دنیا هم پیامبری رو شاهد باشیم.و شبهات بسیار دیگه....

    امیدوارم که استاد هادی هم در بحث شرکت کنند.این تاپیک خیلی وقته که رها شده.


    ویرایش توسط پارسا مهر : ۱۳۹۵/۰۳/۲۸ در ساعت ۲۱:۴۷
    پست های بعد از تو، سوء تفاهم بود!

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    می توانیم بگوییم که ائمه اصلا انسان نبودند.نوع خلقتشان هم فرق می کند که.
    بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم عجل لولیک الفرج
    سلام علیکم

    قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يوحَى إِلَي أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَاسْتَقِيمُوا إِلَيهِ وَاسْتَغْفِرُوهُ وَوَيلٌ لِلْمُشْرِكِينَ(فصلت/6)
    بگو: من فقط انساني مثل شما هستم؛ اين حقيقت بر من وحي مي‌شود که معبود شما معبودي يگانه است؛ پس تمام توجه خويش را به او کنيد و از وي آمرزش طلبيد؛ واي بر مشرکان!(مکارم،المبین،3.2.5)


    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    پس استاد شما می فرمایید که ساختار جسمانی و روحانی اولیه ی ائمه که دست خودشان نبود...بسیار بهتر از افراد دیگر بود و این بهتر بودن باعث شد که ائمه به چنان مقامی دست یابند؟؟خوب این یک نوع جبر نیست؟خود می فرمایید که این ساختار جسمانی و روحانی اولیه ی ائمه دست خودشان نبوده....
    تمامی ما(چه ائمه و چه جمیع مخلوقات) مخلوق خدای حکیم هستیم.

    هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى يسَبِّحُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(الحشر/24)
    او خداوندي است خالق، آفريننده‌اي بي‌سابقه، و صورتگري (بي‌نظير)؛ براي او نامهاي نيک است؛ آنچه در آسمانها و زمين است تسبيح او مي‌گويند؛ و او عزيز و حکيم است!(ترجمه مکارم،نرم افزار المبین3.2.5)



    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    و از این جهت گفتم که با عقل در تضاد است که ما می گوییم یا من فرض گرفته بودم که انسان اختیار دارد و با اختیار خود تصمیم می گیرد که به چه درجه ای برسد و چه پاداش و آخرتی نصیب خود کند...ولی در مورد ائمه این داستان صدق نمی کند...
    بحث بر سر این است و سوال اینجاست که آیا اختیار انسان در تمامی عالم هاست یا خیر؟
    همه جا اختیار دارد؟

    به طور مثال در عالم آخرت چه کسی می تواند کفار را هنگامی که به آنش می اندازندشان خودشان را نجات دهند؟ آیا در آنجا اختیار دارند؟

    یا آن نتیجه عملی است که در عالم دنیا انجام داده اند و بر اساس انتخاب هایشان به دوزخ می روند؟

    چیزی که روشن است ما در این عالم صاحب اختیار هستیم به این معنا که می توانیم تحت اراده خدا لیوان آبی را بخوریم یا نخوریم(خدا این اذن را به ما داده که انتخاب کنیم و به خواست او است که اختیار داریم.)و...




    نقل قول نوشته اصلی توسط پارسا مهر نمایش پست ها
    جبر بزرگی آشکار و نمود پیدا کرده است که عامل شده آنها به مقام امامت رسیده و از پاداش های اخروی بالایی بهره مند شوند...
    ما همگی تحت اراده وفرمان خداییم چه کسی می تواند از اراده خدا خارج شود ؟
    یا جایی پنهان شود که او نمی بیند؟
    روزی او را نخورد؟
    و از ملک و فرمانروایی او خارج شود؟

    هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يشْرِكُونَ(الحشر/23)
    و خدايي است که معبودي جز او نيست، حاکم و مالک اصلي اوست، از هر عيب منزه است، به کسي يتم نمي‌کند، امنيت بخش است، مراقب همه چيز است، قدرتمندي شکست‌ناپذير که با اراده نافذ خود هر امري را اصلاح مي‌کند، و شايسته عظمت است؛ خداوند منزه است از آنچه شريک براي او قرارمي‌دهند!(ترجمه مکارم،نرم افزار المبین3.2.5)

    او خدایی است که جز او معبودی نیست،فرمان روای پاک،عاری از هر نقصی، ایمنی بخش،نگاهبان،شکست ناپذیر،قدرت مدار و با کبریاست،منزه است خداوند از هرچه شریک او کنند.(بهرام پور،نشر آوای قرآن)


    ----------------------
    متن قرآن و ترجمه آیت الله مکارم شیرازی از نرم افزار المبین سه نسخه 3.2.5 استخاراج شده است که در حشر آیه 23 یک غلط املایی دارد که دلیل حفظ امامنت در ترجمه نر افزار اصلاح شده را قرار ندادم.
    ترجمه ابوالفضل بهرام پور هم از قران با ترجمه و شرح واژگانانشارات آوای قرآن چاپ اول سال 91 قرار داده شده است.


    ویرایش توسط رستگاران : ۱۳۹۵/۰۳/۲۸ در ساعت ۱۴:۳۶
    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  21. صلوات


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود