صفحه 1 از 38 123112131 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: * * * نقد عرفان حلقه یا عرفان کیهانی * * *

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    126
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    140

    * * * نقد عرفان حلقه یا عرفان کیهانی * * *




    عرفان حلقه ، نگرشی نوین به آموزه های هزار ساله عرفان ایران اسلامی بر پایه اعتقادات مذهبی مبتنی بر دریافتهای اشراقی است . بیان فراگیر و امروزی این نگرش ، ارتباط به فراموشی سپرده شده نسل امروزی را با متون و معارف انباشته شده در کتب عرفان ایران اسلامی به جریان می اندازد . در عرصه ای که نسخه های قابل فهم فراوانی از عرفانهای وارداتی در دسترس هر جوان و نوجوانی است ، تنها راه آشنایی جامعه با عرفان ناب اسلامی ایرانی ، متون غامض و کتب مربوط به چندین سال پیش است که حتی دانشجویان و تحصیل کردگان رشته های مرتبط نیز نمی توانند از آنها بهره عملی شایسته را ببرند . در دورانی که چین وهند و امریکا و اروپا و کشورهای امریکای جنوبی و افریقا و حتی کشورهای کمونیستی در صدد صدور عرفان خودساخته و بعضاً غیر مبتنی بر آموزه های کتب مقدس و غیر مرتبط با وحی به جهان هستند ، عرصه انتشارات و رسانه های ما که خالی از حتی یک نسخه کتاب قابل درک و فهم از عرفان ایران اسلامی است ، به علت وجود این خلاء ، پذیرای این جریان سیل آسای عرفان های شناخته شده و ناشناخته است . امروزه چون بشر با اتکاء به دستاوردهای صرفاً علمی و غیر متکی به جریانات الهی نتوانسته مشکلاتش را حل کند ، به عرفان روی آورده و عرفان در جوامع گوناگون یک هویت ملی و نشان فرهنگی شاخص به شمار می رود و هر ملتی برای بیان غنای فرهنگی خود ، به جای تکیه بر دیگر نهادهای کهن فرهنگی ، بیش از همه به عرفان و خصوصاً شاخصه درمانی آن توجه می نمایند . شیوع عرفان و روش درمانی هند و چین از واضح ترین نمونه هاست . پرسش این است که آیا این نوع عرفان ها منطبق بر مذهب و دین ما و مطابق با فرهنگ و هویت ایران اسلامی ، هستند ؟ و یا اصولاً قابلیت و قدرت آنرا دارند که به عنوان یک جهان بینی فراگیر در سطح جهان مطرح شوند ؟

    عرفان حلقه متکی بر اشراق و منطبق بر آیات و روایات اسلامی و مشترکات آن با دیگر کتب مقدس است . بر مبنای این نوع شناخت از هستی ، رحمانیت عام الهی از حلقه های بیشماری تشکیل شده است که قرار گرفتن در هر حلقه ثمرات ویژه ای برای درک کمال و سیر و سلوک دارد .

    قرار گرفتن در حلقه ، هم به معنی جریان پیدا کردن هوشمندی جاری در هستی در وجود انسان است و هم به معنی محفظه ای مصون کننده از حمله اشرار به وجود آدمی است . بدیهی است هر کس یک گام به سوی خدا بردارد ،لشکر شیطان از او غافل نخواهند بود و هجوم لشکر شیطان غیر از انصراف ، انحراف را نیز در آستین دارد . هر کس بدون حفاظ لازم برای هر مرحله از سلوک گامی به سمت خدا پیش می گذارد ، بدون شک مورد هجوم سخت لشکر شیطان واقع می شود . این وعده الهی است که هیچ عمل صالحی از بنده ای پذیرفته نمی شود جز آن که متقی باشد . در این دیدگاه ، شیطان از مفهوم انتزاعی و دور از ذهنش خارج شود و نمودهای عملی آن به صورت قابل لمس معرفی می شود و تقوا همان حفاظ ویژه الهی است که ما را از حمله لشکر شیطان مصون می دارد و بدون آن حرکت به سوی خیر ، جز شر به بار نمی آورد و ...... (و لا یزید الضالمین الا خساراً ) . قران که هدایت است ، برای غیر اهل تقوی ضلالت است ........(هدی للمتقین). بدین ترتیب تقوا ، کمال ، صلح ...... و خیلی ار الفاظ دیگر که هر یک حامل حقیقتی عمیق بوده اند و به دلایلی در طول تاریخ از حقیقتشان دور مانده و احتیاج به رمز گشایی دارند به شکلی همه فهم و قابل دسترس معنا میابند .

    نخستین گام در سیر و سلوک معرفتی ، برون شدن از خویشتن خویش است و ابتدایی ترین نشانه برای این حصول ، مهم بودن مشکلات دیگران برای انسان است . اگر مصائب و بیماری و درد هر کس برای دیگری مهم بود و وقت و انرژی خود را مصروف حل مشکلات او کرد ، می توان امید داشت که در مسیر صحیح گام برمی دارد . همان صلح با مردم که در عرفان سنتی در مرحله ای پس از صلح با خود ، خدا و جهان مطرح می شود ، در این شاخه عرفانی مقدم بر همه قرار می گیرد . بر اساس همین قاعده ، نخستین گام از مراحل عرفان حلقه ، فرادرمانی است . فرادرمانی یا "ذکر در مانی از نوع ذکر قلبی" و یا "شعور درمانی بوسیله شعور الهی" یک فرآیند علمی و قابل تجربه است که بر پایه شناخت از طریق حلقه های اتصال میسر می گردد.

    در این شاخه درمانی که از انواع طب مکمل و از نوع درمان جسم و روان بوسیله ذهن محسوب می شود ، بیمار توسط فرادرمانگر در حلقه ای قرار می گیرد تا شعور الهی در وجودش جریان یابد و شعورهای معیوب وجودش را اصلاح نماید . از طرفی فرادرمانگر نیز ، باید در یک حلقه محافظ باشد تا شعور معیوب بیمار در او اثر نکند .

    عرفان حلقه و فرادرمانی ، بر پایه مکتب عرفان ایران اسلامی ، حرف های فراوان جدیدی برای نسل امروز بشری داند که حتی اشاره جزئی به انبوه این مفاهیم و معارف از از مجال این مقال خارج است . تنها به یک جمله بسنده می شود ، که شناختی که این شاخه عرفانی ارائه می دهد از ضروریات شرایط کنونی است ، که با توجه به استنادات تاریخی عصر مقابله رودرروی "جنود الله" و "جنود شیطان" است . شرایطی که در آن هجوم های شیطانی رنگ و بویی تازه یافته اند و اغلب مورد غفلت مردم و حتی رهبران جوامع می باشد . لذا ابتدا می باید خطر پیش رو ، ترسیم شده و شواهد ان ارائه گردد تا پس از آن جایگاه مکتب عرفان حلقه و شاخه فرادرمانی هویدا گردد .
    ویرایش توسط seyedziya : ۱۳۸۹/۰۳/۲۴ در ساعت ۱۴:۳۲ دلیل: جامع تر کردن عنوان تاپیک...

  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    126
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    140



    فرادرمانی


    فرادرمانی یکی از شاخه های طب مکمل و زیر گروه درمان بیماری های جسمی ازطریق ذهن به شمار می رود که بر پایه ی مکتب "عرفان حلقه" استوار است .

    عرفان حلقه مبتنی بر اتصال به هوشمندی حاکم بر هستی است . این هوشمندی که در این مکتب ، شبکه شعور کیهانی نامیده می شود همراه با فرادرمانگر و فرادرمانگیر ، حلقه را تشکیل می دهد .

    هوشمندی منشاء آگاهی کل هستی است که جهان هستی با بهره مندی از آن خلق شده است. به عبارتی جهان تشکیل شده است : ماده ، انرژی و آگاهی .

    یکی از حلقه های تعریف شده در عرفان حلقه ، حلقه فرادرمانی است که در آن ، فرادرمانگر از بیمار می خواهد در سکوت و آرامش ، بدون تلقین ، تمرکز یا تخیل ، در حالت تسلیم وبی طرفانه ، نظاره گر وجود خود باشد . این حالت اتصال نامیده می شود . هر آنچه که بیمار در این حالت احساس می کند ، اسکن شبکه شعور کیهانی نامیده میشود.

    کسی که با پیش داوری منفی در تجربه اتصال وارد شود ، در حلقه قرار نگرفته و چیزی احساس نکرده ، درمان نیز نخواهد شد .

    اما کسی که بدون پیش داوری در حلقه قرار می گیرد و اسکن را حس نمی کند ، ممکن است دچار افسردگی یا تشتت ذهنی باشد . در این گونه موارد ، جریان درمان برقرار خواهد بود .

    از آنجا که هر جزئی از هستی تحت سیطره ی هوشمندی کل هستی ، دارای یک شعور مختص خود است ، اجزای وجود انسان نیز هر یک از شعور ویژه ای برخوردارند . در فرادرمانی با اتصال و جریان یافتن شعور کیهانی در وجود انسان ، هر بخش از وجود انسان که شعورش معیوب شده باشد تحت درمان قرار می گیرد .

    تعریف بیماری در فرادرمانی ، معیوب شدن شعور بخشی از وجود انسان است . بنابراین فرادرمانی همان شعور درمانی با نگاه "فراکل نگر" به انسان و بهبود نا به سامانی و اختلال در هر یک از بی نهایت اجزای وجودی انسان است .

    در نگاه فراکل نگری ،انسان شامل کالبد فیزیکی ، کالبد اختری ، کالبد روانی ،کالبد ذهنی، مبدل های انرژی مختلف ( چاکراها ) ، کانال های محدود و مسدود انرژی ( مطرح در طب سوزنی ) ، حوزه های مختلف انرژی از جمله حوزه انرژی پولاریتی بدن ، حوزه های بیوپلاسما ، شعور سلولی ، فرکانس مولکولی و دیگر اجزای شناخته شده و ناشناخته می باشد .

    در فرادرمانی ، درمان به وسیله شعور کیهانی انجام می شود و فرایند درمان به هیچ یک از توانمندی ها و ویژگی های فرادرمانگر و بیمار ، بستگی ندارد.

    همچنین فرایند درمان وابسته به هیچ ابزار ، دارو و یا تابع شرایط زمانی و مکانی نیست . بنابراین استفاده از انرژی کف دست که در انرژی درمانی رواج دارد ، هیچ گونه ارتباطی با فرادرمانی ندارد .

    فرادرمانگر حق پرسش از نوع بیماری یا دخالت در روند درمان به وسیله طب رایج را ندارد و همواره اولویت با درمان با طب رایج است .فرادرمانی هیچ گونه آثار جنبی برای فرادرمانگر ندارد و تنها عامل مؤثر در بهبود درمان ، اشتیاق است .

    مکتب عرفان حلقه و شیوه ی فرادرمانی ، توسط استاد محمد علی طاهری بنیان نهاده شده و سابقه آن به سال ١٣٥١ باز می گردد .

    تاکنون هزاران فرادرمانگر و ده ها استاد فرادرمانی (که توانایی تربیت فرادرمانگر دارند) زیر نظر ایشان تربیت شده و به فعالیت مشغول اند .

    توانایی فرادرمانگر شدن بدون تلاش شخصی و در پی امضای یک سوگند نامه برای افراد اتفاق می افتد . در حال حاضر انواع بیماری های صعب العلاج و حتی ناشناخته با این روش بهبود می یابد و دهها هزار بیمار در سراسر جهان سلامت خود را بازمی یابند و اغلب به گروه فرادرمانگران می پیوندند . بخش قابل توجهی از فرادرمانگران را پزشکان متخصص ، پزشکان عمومی و پرستاران تشکیل می دهند .

    از جمله بیماری هایی که با فرادرمانی درمان شده است عبارتند از : آلزایمر ، ms ، انواع سرطان ، دیابت ، میگرن و حتی آرتروز .

    در کنار فرادرمانی ، درمان های دیگری نیز برای بیماری های گروه روان پزشکی وجود دارد که روزانه صدها بیمار از این روش برای بازیابی سلامت خود بهره می برند .

    برخی از بیماری های درمان شده در این گروه عبارتند از : اضطراب ، افسردگی ، اسکیزوفرنی ، توهم ، چند شخصیتی ، وسواس ، فوبیا ، صرع ، دردهای ناشناخته و رفتارهای غیر عادی و توهم .

    طبق آمار ، هفتاد درصد کسانی که اتصال فرادرمانی را با اشتیاق پی گیری کرده اند ، درمان شده اند . بخش قابل توجهی از بیماران گروه روان پزشکی نیز با درمان های کمکی بهبود می یابند .

    همچنین در مواردی بیماران فرو رفته به اغما ، به زندگی عادی بازگشته اند و حتی بیمارانی که علائم حیاطی اشان قطع شده ، سلامتی و حیات خود را بازیافته اند .

    از آنجا که فرادرمانی هیچ گونه مزاحمتی برای درمان به وسیله ی طب رایج ایجاد نمی کند ، در موارد متعددی آثار داروها به نحو چشم گیری افزایش یافته و دوران نقاهت و بازیابی سلامت بسیار کاهش یافته است .

    در تمام مواردی که فرادرمانگران ، بیماران را در اتصال قرار می دهند ، خود نیز تحت تأثیر شبکه شعور کیهانی در حال درمان هستند . بنابراین درمان شدن و درمانگری در این روش به هم آمیخته است . همچنین به دلیل آنکه اتصال ، تنها اقدامی است که بیمار برای بازیابی سلامت خود در این روش انجام می دهد و اتصال با هیچ یک از انواع روش های درمانی طب رایج منافاتی ندارد ، فرادرمانی به کمک طب رایج آمده و پزشکان می توانند در کنار روش درمانی خود با بهره گیری از این روش ، بازده فعالیت درمانی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند .

    در عرفان حلقه ، روش درمانی به فرادرمانی و درمان کمکی برای بیماری های گروه روان پزشکی محدود نمی شد . از جمله حلقه های اتصال در این عرفان ، حلقه همفازی برای رفع تضاد با خود و عالم هستی و مبدأ هستی است . از کوچکترین ثمرات این اتصال ، همفاز شدن عضو پیوندی و بدن گیرنده ی عضو در عمل های جراحی پیوند عضو است که احتمال پس زدن عضو پیوندی را بسیار کاهش می دهد .

    همچنین اتصال های دیگری وجود دارد که پتانسیل منفی ناشی از رفتارهای دوگانه ، خودخوری ، تشتت ذهنی ، ضعف انسان در مقابل فشارهای روانی درونی و بیرونی ، تیک های شخصیتی نظیر حسادت ، غرور ، بخل ، خودشیفتگی ، حرص ، طمع و یأس که زمینه ی ایجاد بسیاری از بیماری ها و ناشی از عدم شناخت جهان هستی و قوانین آن است را از وجود انسان می زداید.

  5. #3

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    تدریس - تألیف - تحصیل
    نوشته
    1,916
    حضور
    34 روز 17 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    12300



    با سلام بر بقیةالله الاعظم

    و دوستان بزرگوار قرانی و دینی

    در اسک قران حدود 2 ماه با دوستان در رد این فرقه ی جعلی تلاش کردیم که ماحصل تلاشمان را تقدیم میکنیم بر ساحت مقدس اقا امام زمان و هدیه بر منتظرانش . حتما" از این لینک دیدن بفرمایید


    http://www.askquran.ir/showthread.php?t=20883

    بزرگواران حتما" این لینک را بازدید کنید و نظر خود را بنویسیدو خود عادلانه قضاوت کنید تا بدانند که شیعه فقط عرفان علی(ع) و امام زین العابدین (ع) را میپذیرد و عنوانهای جعلی را به پشیزی نمی انگارد
    ............................................. حق یارتان ........................................

  6. صلوات ها 18


  7. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    علاقه
    معارف قرآن
    نوشته
    1,420
    حضور
    130 روز 14 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    31
    آپلود
    0
    گالری
    29
    صلوات
    23607



    نقل قول نوشته اصلی توسط "
    iranp301[/URL];26451]نقد فرادرمانی عرفان حلقه ، نگرشی نوین به آموزه های هزار ساله عرفان ایران اسلامی بر پایه اعتقادات مذهبی مبتنی بر دریافتهای اشراقی است . بیان فراگیر و امروزی این نگرش ، ارتباط به فراموشی سپرده شده نسل امروزی را با متون و معارف انباشته شده در کتب عرفان ایران اسلامی به جریان می اندازد .......




    با تشكر از سركار خانم استاد
    كاربر گرامي براي آگاهي بيشتر به لينك مورد اشاره كه از جامعيت خوبي هم

    برخوردار است در
    كانون گفتمان قرآن مراجعه فرماييد

    ویرایش توسط مدیر سایت : ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ در ساعت ۱۷:۱۸

  8. صلوات ها 11


  9. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    963
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6043

    مطلب عرفان (دروغین )حلقه تهديدي جدي براي بهداشت معنوي جامعه




    حجة الاسلام حمید رضا مظهری سیف
    قسمت اول
    مقدمه
    سلامت زندگي انسان هميشه از سوي عوامل مخربي تهديد مي‌شود، گاهي اين عوامل به بدن و سلامت جسماني آسيب مي‌رسانند، که در اين صورت بهداشت جسمي و مباحث علوم پزشکي مطرح مي‌شود. گاه ديگر عوامل آسيب‌زاي رواني هستند که موضوع بهداشت رواني را پيش مي‌کشند و دانش روانشناسي به آن رسيدگي مي‌کند. اما نوع ديگري از عوامل آسيب‌زا هستند که انديشه‌هاي معنوي، باورها، اخلاق و ارزش‌هاي انساني را تهديد مي‌کنند،‌ در اين جاست که بهداشت معنوي به ميان مي‌ايد و علماي علوم ديني، انسان‌‌شناسان متأله و اساتيد اخلاق و عرفان مسئول رسيدگي به آن هستند.
    با افزايش خرافات و آسيب‌هاي معنوي صاحب اين قلم به تازگي نظرية بهداشت معنوي را در مجامع علمي مطرح کرده و اميدوار است که با استقبال محققان و دانشمندان، راه حل‌هايي براي بخشي از مسائل و مشکلات امروز مردم پيدا شود.



    بسمه تعالي
    عرفان حلقه تهديدي جدي براي بهداشت معنوي جامعه
    مقدمه
    سلامت زندگي انسان هميشه از سوي عوامل مخربي تهديد مي‌شود، گاهي اين عوامل به بدن و سلامت جسماني آسيب مي‌رسانند، که در اين صورت بهداشت جسمي و مباحث علوم پزشکي مطرح مي‌شود. گاه ديگر عوامل آسيب‌زاي رواني هستند که موضوع بهداشت رواني را پيش مي‌کشند و دانش روانشناسي به آن رسيدگي مي‌کند. اما نوع ديگري از عوامل آسيب‌زا هستند که انديشه‌هاي معنوي، باورها، اخلاق و ارزش‌هاي انساني را تهديد مي‌کنند،‌ در اين جاست که بهداشت معنوي به ميان مي‌ايد و علماي علوم ديني، انسان‌‌شناسان متأله و اساتيد اخلاق و عرفان مسئول رسيدگي به آن هستند.
    با افزايش خرافات و آسيب‌هاي معنوي صاحب اين قلم به تازگي نظرية بهداشت معنوي را در مجامع علمي مطرح کرده و اميدوار است که با استقبال محققان و دانشمندان، راه حل‌هايي براي بخشي از مسائل و مشکلات امروز مردم پيدا شود.


    يکي از بستر پيدايش آسيب‌هاي معنوي
    هميشه نيازهاي انساني موجب مي‌شود که عده‌اي آگاهانه به قصد سوء‌استفاده يا ناآگاهانه جايگزيني بدلي براي پاسخ به نياز مردم ارائه دهند. نياز به معنويت در روزگار ما از يک سو و افزايش بيماري‌هاي نا‌‌شناختة جسمي و روحي از سوي ديگر باعث شده است که مدعيان دروغين و عرفان فروشان درون‌تهي بازاري براي ترويج خرافات و بازي‌گري‌هاي خود پيدا کنند. در اين بين عده‌اي که هوشمندتر هستند و با تشکيلات و کارگروهي وارد عمل مي‌‌شوند، موفق‌تر بوده و گروهي از مردم گرفتار را به سوي خود جذب مي‌کنند.
    وقتي کسي دچار مشکلات باشد بيش از اينکه به اشکلات مدعي حل مشکل فکر کند، در جستجوي نتيجه است و نسبت به تناقض‌ها، دروغ‌ها و کجروي‌هاي طرف مقابل چشم فرومي‌بندد و تجربه را بر تحقيق مقدم مي‌کند. حتي ممکن است خطاهاي آشکاري را به عنوان اينکه شايد من نمي‌فهمم، فروبگذارد، تا روزنة اميدي را براي درمان دردها و پايان رنج‌هاي خود از دست ندهد. و صد البته آميخته شدن موضوع خطير درمان با اسرار پيچيدة عرفان، کار انديشه‌ورزي و تحقيق را دشوار مي‌سازد و براي کساني که شتاب‌زده در انتظار نتيجه هستند، زمينه‌ساز سست گرفتن رشتة خرد و تحقيق مي‌شود.
    عرفان حلقه اما چند سالي در کشور ما تاخت و تحليل‌هاي نقادان و هشدارهاي دلسوزان کمتر اثري مي‌گذاشت. اشتياق و ساده‌دلي عده‌اي از يک سو و اشتباه و سهل‌انگاري مسئولين از سوي ديگر بستر گسترش سرطاني اين جريان فريبنده و پرتناقض را در کشور فراهم کرد. تا جايي که شبکة هرمي آموزش عرفان حلقه در تمام کشور گسترده شد و شايد امروز ديگر نتوان از پيشرفت آن جلوگيري کرد، مگر با ايجاد يک نهضت روشنگري و هوشياري گروهي از مردم که مخاطب اين جريان بوده‌اند. در اين مقالة کوتاه به جايگاه معنوي عرفان حلقه و سپس نمونه‌هايي از تناقض‌گويي‌هاي آنها اشاره مي‌شود.
    عرفان حلقه در جغرافياي معنوي
    از ديدگاه عرفاني سراسر عالم هستي رحمت عام الاهي است. مؤمنان و کافران، خوبان و بدان، حقيقت‌طلبان و حقيقت‌ستيزان و حتا شياطين و فرشتگان غرق در رحمت عام يا رحمت رحماني هستند. رحمانيت خداوند هيچ مقابل و متضادي ندارد. اما رحمت خاصه يا رحيمي خدا مخصوص خوبان و حقيقت‌جويان و دوستان خداست، و در مقابل آن قهر و غصب الاهي است.
    خداوند به رحمانيتش به شيطان فرست داد و به بدکاران زندگي و نعمت مي‌دهد تا يا خود را تغيير دهند و به رحيميت خداوند راه‌يابند و يا در قهر او غوطه‌ور شوند. بنابراين رحمانيت او هيچ خصوصيتي ندارد و همه را در برگرفته است. از يک جهت هم شامل رحيميت خدا و هم شامل قهر غضب اوست و نتيجة برخورداري از رحمانيت هم هدايت است و هم گمراهي و اضلال.
    در عرفان حلقه ادعا اين است که پيروان به حلقه‌هاي رحمانيت خداوند متصل مي‌شوند. و حقيقت رحمانيت هم فرصتي براي هم‌شنيني با شياطين و شرارت کردن است و هم مقدمه‌اي براي هم‌سخني با فرشتگان و سير به سوي معبود. که البته هر کدام از اين‌ها نشانه‌هايي دارد. اگر در فرصتي که رحمانيت خداوند به انسان داده به رحيميت او بيانديشد و آن را بجويد به راستي اهل رحمت ‌است و به زودي در آغوش عشق و رحمت خاصة خداوند آرام خواهند گرفت و از او خواهند شنيد که «اي جان به آرامش رسيده به سوي پروردگارت بازگرد در حاليکه شادمان و راضي هستي و او نيز از تو خشنود و راضي است.» (فجر/27و28)
    اما کساني که به رحمانيت تکيه کرده و در آن فرومانده‌اند، مثل شيطان و بلکه شياطني انسان‌نما خواهند بود که از فرصت‌ها و نعمت‌هاي الاهي براي دور شدن و دشمني با خدا استفاده مي‌کنند، و مورد قهر و ناخشنودي او قرار مي‌گيرند. عرفان حلقه به اعتراف پايه‌گذاران آن براي اتصال به حلقه‌هاي رحماني است (انسان‌از منظري ديگر ص 15تا18) و در طول اين سال‌ها نه در دوره‌هاي آموزشي و نه در کتاب‌هاي‌شان براي حلقه‌هاي رحيميت تعريف و برنامه‌اي ارائه نداده است.
    بنابراين با صرف نظر از شواهد عيني که تسليم شدن در برابر شيطان و وسوسه‌هاي نفساني را در عرفان حلقه نشان مي‌دهد، با تحليل مدعاي آنها بر اساس چارچوب نظري برآمده از عرفان، اين جنبش شبه معنوي به روشني در فضاي شيطاني قرار مي‌گيرد. در اين باره نمونه‌هايي از تناقض‌گويي و خودپرستي‌ که در اساس‌نامة اين فرقه موجود است، موضوع را کاملاً روشن مي‌نمايد.
    ادامه دارد ...

    ویرایش توسط سلیم : ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ در ساعت ۱۸:۰۷

  10. صلوات ها 10


  11. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    126
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    140



    بیایید پرسشگری را تجربه کنیم !

    اونجارو که بستن !!!

    ویرایش توسط iranp301 : ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ در ساعت ۱۸:۱۰

  12. صلوات


  13. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    963
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6043

    مطلب قسمت دوم




    واسطه ی فيض!ْ
    پايه‌گذاران عرفان حلقه معتقدند که: «رحمت عام شامل همة انسان‌ها مي‌شود وانسان در اين مورد،‌ حق انتخاب داشته و مي‌تواند از آن استفاده نموده و يااجتناب نمايد و براي برخوردار شدن از آن هيچ اجباري ندارد؛ سفره‌اي است کههر روز گسترده است، تا چه کسي به سوي آن دست برده، لقمه‌اي را بردارد.
    هر سحرگه کيمياي سرخ رويي، مي‌زندآفتاب رحمت عام تو بر ديوارها (صائب تبريزي)
    به طور کلي، همة انسان‌ها صرف نظر از نژاد، مليت، جنسيت،‌ سن و سال، سوداو معلومات، استعداد و لياقت‌هاي فردي،‌ دين و مذهب، گناه‌کاري و بي‌گناهي،پاکي و ناپاکي و... مي‌توانند از رحمت عام الهي برخوردار شوند.
    خار وگل، در پله‌ي تردستان يکي استچون کنم قطع اميد، از رحمت عام بهار (صائب تبريزي)
    فيض و رحمت الهي در انحصار هيچ گروه خاصي نيست. افراد و گروه‌ها فقط مي‌توانند معرف باشند، تا اشخاصي که خود را از پرتو اين نور نجات بخش مخفي کرده‌اند، در معرض آن قرار بگيرند.» (انسان از منظري ديگر .ص15)
    اين سخن اشکالاتي دارد و بر کساني که تا حدودي با عرفان آشنا هستند پوشيده نيست، ولي به هر صورت در اساس نامه عرفان حلقه تبيين بيشتر موضوع آمدهاست. البته در اساس‌ نامه، حلقه‌هاي رحمانيت با نام شعور الهي مورد اشاره قرار گرفته و اين طور معرفي شده است:‌ »نظر به اينکه شعور الهي نياز به هيچ مکملي ندارد، ‌لذا چيزي تحت هر نام و عنوان، قابل اضافه کردن به آن نبوده و اين موضوع به راحتي قابل اثبات مي‌باشد؛ چرا که با حذف عامل اضافه شده، مشاهده مي‌شود که حلقه‌ي وحدت همچنان عمل مي‌نمايد و اين خود رسواکننده‌ي بدعت گذاران و متقلبان خواهد بود، که در دل اين رابطه براي تشخيص حق از باطل وجود دارد. در اين رابطه، هيچ گونه بدعتي پذيرفته نيست وفقط نشان دهنده‌ي ميل فرد به خودنمايي و مطرح نمودن خود مي‌باشد.» (عرفان کيهاني (حلقه).ص103)
    با اين عقيده در دوره‌هاي آموزشي عرفان حلقه موضوع توسل به معصومين وز يارت و دعاهاي مربوطه مورد نفي و نکوهش قرار مي‌گيرد. و اين دقيقاً شبيه موضع‌گيري وهابيان است، که کشتن شيعيان را موجب ورود به بهشت مي‌دانند. زيارت از نظر آنها مکان‌پرستي و توسل شخص‌ پرستي و روح ‌پرستي و مرده ‌پرستي است؛ حتی تکريم قران کريم را کتاب‌پرستي مي‌پندارند و از خواندن آن که شفا و رحمت است، بر بالين بيماران جلوگيري مي‌کنند. چنانکه در اصل ديگري از اساس نامه آمده است:
    «
    نام خداوند در رأس همه‌ي نام‌ها قرار دارد و خواندن و استعانت فقط سزاوار اوست و نقض آن شرک است. (اصل اجتناب از من دون الله) مهم‌ترين مصاديق بارز شرک عبارتند از: شخص ‌پرستي، روح ‌پرستي، مرده ‌پرستي، مکان‌‌ پرستي،کتاب ‌پرستي، خود‌ پرستي، دنيا پرستي، ظاهر پرستي. بين انسان و خدا، تنهاواسطه‌اي که وجود دارد، هوشمندي و شعور الهي (يدالله) است، که به صورت‌هاي مختلف نقش يداللهي خود را ايفا نموده، پل ارتباط عالم پايين و عالم بالامي‌باشد.» (عرفان کيهاني (حلقه).ص119و120)
    ادامه دارد ...

    ویرایش توسط سلیم : ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ در ساعت ۱۸:۱۹

  14. صلوات ها 7


  15. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    963
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6043

    قسمت سوم




    نکته جالب در اين اصل اينکه روح‌ پرستي و کتاب ‌پرستي و مکان‌ پرستي حتا قبل از خود پرستي و دنيا پرستي ذکر شده است. حالا بر فرض صحت اين حرف‌ها که پاکان و ناپاکان اگر بخواهند از رحمانيت برخوردارند و هيچ افزوده‌اي به شعور کيهاني و حلقه‌هاي رحماني لازم نيست و همه بدعت گذاري و تقلب است؛ درجايي از مانيفست عرفان حلقه اين طور مي‌خوانيم:
    «
    براي بهره‌برداري از عرفان عملي عرفان کيهاني (حلقه)، نياز به ايجاداتصال به حلقه‌هاي متعدد شبکه شعور کيهاني مي‌باشد و اين اتصالات،‌ اصل لاينفک اين شاخه‌ي عرفاني است. جهت تحقق بخشيدن به هر مبحث در عرفان عملي،نياز به حلقه‌ي خاص و حفاظ‌هاي خاص آن حلقه مي‌باشد. اتصال به دو دسته کاربران و مربيان ارايه مي‌شود، که تفويضي بوده، در قبال مکتوب نمودن سوگند نامه‌هاي مربوط، به آنان تفويض مي‌گردد. تفويض‌ها، توسط مرکزيت که کنترل و هدايت‌کننده‌ي جريان عرفان کيهاني (حلقه) مي‌باشد، انجام مي‌گيرد.» (عرفان کيهاني (حلقه).ص80)
    به اين ترتيب مربيان عرفان حلقه که اتصال را از مرکز مديريت عرفان حلقه دريافت کرده‌اند مي‌توانند آن را به ديگران انتقال دهند يعني اتصال به رحمت عام الاهي با وساطت فيض در سلسله مراتب عرفان حلقه امکان پذير است! با اين وصف يک مربي عرفان حلقه اگر چه دروغ گو باشد و يا به ناپاکي‌هاي ديگر آلوده باشد، چون اتصال به رحمت عام الاهي فراتر از اين قيدهاست، چون او اتصال را از مرکزيت و سلسله مراتب عرفان حلقه و شعور کيهاني دريافت کرده و اجازه تفويض را هم گرفته است، مي‌تواند آن را به ديگران منتقل کند،اگرچه گيرندة اتصال از مربي‌خود پرهيزکارتر باشد، در غير اين صورت شايد،بلکه قطعاً به رحمت عام الاهي نمي‌رسد!
    بنابراين رحمت عام الاهي با اجازه مرکزيت عرفان حلقه در دسترس بندگان خدا قرار مي‌گيرد. توسل و توجه به انبياء و اولياء و واسطة فيض بودن آنهامردود است و تنها مرکزيت عرفان حلقه و سلسله مراتب مربيان آن واسطه فيض شعور الاهي و اتصال به رحمت عام حق تعالي هستند.
    براي نقش واسطه فيض بودن مرکزيت و سلسله مراتب عرفان حلقه توصيف‌هاي زيبايي بيان شده است از جمله اينکه «از آن چه را که روزي آسماني دارند،مانند روزي زميني خود،‌ به ديگران انفاق کنند «مما رزقناهم ينفقون» و از اتصال خود براي آن‌ها نيز ايجاد اتصال کنند.» (انسان از منظري ديگر.ص15و16) اما اين توصيفات زيبا و استفاده تأويلي از آيات قرآن مشکل تناقض گويي را پيچيده‌تر مي‌کند. چون از ديدگاه قرآن رحمت عام الاهي دردسترس همه است و هيچ اختياري براي استفاده از آن وجود ندارد، نعمت‌ها ومهلت‌هايي که بين مؤمنان و کافران مشترک است از رحمت عام سرچشمه مي‌گيرد وکساني که از آن درست استفاده کنند و به راه ايمان و شکرگذاري و عشق بهخداوند قدم بردارند در حقيقت به حلقه‌ها يا مراتب رحمت خاصه و رحيميت اومتصل شده‌اند. «و کان بالمؤمنين رحيماً» (سورة مبارکة احزاب/آية 43)
    بنابراين تناقض بزرگ عرفان حلقه را مي‌توانيم اين طور عنوان گذاري کنيم: رحمت عام خدا فقط در دست ماست. اگر سازندگان اين فرقه دست به ابتکارمي‌زدند و نوع ديگري از رحمت الاهي را تعريف مي‌کردند، به نام رحمت حلقه‌اي بهتر بود، البته باز هم دروغ مي‌شد، ولي دست کم تناقضي ديگرتناقضي وجود نداشت.
    طراحان عرفان حلقه مي‌توانستند بگويند اين يک کشف جديد عرفاني است، حتی مي‌توانستند بگويند اين رحمت جديد و تازه کشف شده، اساساً به تازگي از سوي خداوند در جهان جريان يافته است، و اگر پيامبران گذشته از آن سخن نگفته‌اند به اين علت است که در زمانه آنها اين نوع رحمت وجود نداشته است. خداوند مهربان در روزگاري که پليدي همه دنيا را فراگرفته است و بشر راه نجات و سعادت را در غوغاي زندگي مدرن و تکنولوژي گم کرده ، رحمت حلقه‌اي را اعمال فرمود تا راهي براي بندگانش بگشايد.
    به اين ترتيب عرفاني کاملاً جديد و مناسب با شرايط زمانه طراحي مي‌شد که پيوند زدن آن با نظريات فيزيک کوآنتوم و نسبيت و نيز منشور حقوق بشر وانديشه صلح جهاني و ساير پديده‌ها و مفاهيم امروزي خيلي ساده‌تر انجام مي‌گرفت. در اين صورت با سرعت مدخل‌ها و سرفصل‌هايي در دانشنامه‌هاي اديان جديد (New Religious Movements) به نام عرفان حلقه نوشته مي‌شد و با چنداقدام ديگر حتي مي‌توانستند جايزه پل‌کروس يا جايزه‌ صلح نبل را به خود اختصاص دهند.
    آنچه گفته شد پيشنهاد نيست، بلکه پيش‌بيني‌هايي است که براي بازار پررونق معنويت‌هاي آسيب‌زا قابل تصور است و افرادي که بهداشت معنوي جامعه رامسأله خود مي‌دانند، بايد به آنها فکر کنند و براي جامعه نسبت به اين آسيب‌ها «ايمني معنوي» ايجاد کنند.
    تا اينجا معلوم شد که عرفان حلقه رحمت عام الاهي را در اختيار خود مي‌داند و اتصال بندگان خدا با آن بايد از طريق مرکزيت و سلسله مراتب مربيان اين فرقه انجام شود. اگر بخواهيم با ادبيات عرفان حلقه سخن بگوييم، بايد گفت که خود پرستي‌ها و خودنمايي‌هاي عرفان حلقه به اين اندازه پايان نيافته و دامنه آن بسيار گسترده شده است. در واقع اين فرقه نه تنها عقايد و تصورات خود را يگانه راه حقيقت مي‌پندارد بلکه هيچ نام ديگري را غير از نام خودم جاز نمي‌شمارد.
    «
    هيچ کس حق معرفي اين اتصال را با نام ديگري غير از شبکه‌ي شعور کيهاني و يا شعور الهي نداشته، اين کار فريب ديگران محسوب شده و باعث سوق آن‌ها به سمت غير از خدا (اصل اجتناب از من دون الله) و انحراف همگان خواهد شد وهمچنين هر عاملي که فرد اتخاذ نموده تا بدان وسيله خود را مطرح نمايد و يامنجر به منيت و ادعاي رجحان و برتري نسبت به ديگران شود ، از انحرافات بارز هستند. (اصل اجتناب از اَنا خير منه).» (عرفان کيهاني (حلقه).ص90و91)
    معلوم نيست که اگر حقيقت ماجرا فرقي نداشته باشد تغيير نام چگونه موجب سوق به سمت غير خدا و فريب ديگران خواهد شد؟ و جالب اينجاست که ادعاي رجحان وبرتري ‌طلبي براي همه از انحرافات بارز است اما در خصوص سازندگان عرفان حلقه انحراف بارز نيست ؛ اگر چه در حد پرستيدن نام خود باشد. اگر عرفان حلقه درست است، چه اشکالي دارد که گروهي به جاي شعور کيهاني بگويند، شعورجهاني، يا روح کيهاني، يا آگاهي الهي،‌ يا شعور هستي، يا هوشياري خلاق، يانيروي بي‌کران، يا نيروي الهي، يا هر نام ديگر؟
    اين در حالي است که درباره خداوند معتقدند، اگر چه با نام‌هاي گوناگون يادشود، چون منظور و مقصود يکي است، خواندن او به نام‌هاي گوناگون در اديان مختلف اشکالي ندارد.
    ادامه دارد ..
    ویرایش توسط سلیم : ۱۳۸۹/۰۸/۰۹ در ساعت ۱۶:۴۳

  16. صلوات ها 8


  17. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    126
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    140



    اگه میشه چند نفر از عرفای قابل قبول برای استفاده از کتابهای اونارو معرفی کنین. من اون مطالب رو خوندم ولی اگه 2 + 2 بشه 4 چه اشکالی داره از زبان یک بچه اول ابتدایی اینو بشنویم یا از زبان فیثاغورث !!!

  18. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    963
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6043

    مطلب قسمت چهارم




    درمان‌گري شيطاني
    در عبارات بالا خوانديم که اساس‌نامه عرفان حلقه همه کساني که بر رحمت الاهي چيزي مي‌افزايند متقلب اعلام مي‌کند و اثبات اين تقلب و بدعت گذاري به اين است که با حذف آن عامل حلقة وحدت که همان حلقه‌هاي شعور کيهاني يا رحمانيت است همچنان عمل مي‌کند. (عرفان کيهاني (حلقه).ص103) به طور مصداقي و روشن توسل به اهل بيت و قرآن کريم در تعاليم عرفان حلقه افزوده‌هاي متقلبانه است و طلب اتصال از طريق تشکيلات عرفان حلقه درست و صادقانه چون با حذف دعاها و قرآن و توسل به اهل بيت شعور کيهاني عمل مي‌کند، ولي بدون اتصال از طريق تشکيلات حلقه عمل نمي‌کند. پس مي‌بينيم که درمان‌گري در تشکيلات عرفان حلقه فقط درمان نيست بلکه يک متدلوژي معرفت‌شناختي است و براي اثبات عرفان راستين و عرفان تقلبي ارائه مي‌شود و نتيجة آن هم اين است که نفي رسول الله و خاندان او و کتاب خدا به عنوان واسطه‌هاي اتصال به رحمت الاهي است، در حالي که خداوند پيامبر را رحمةٌ للعالمين معرفي کرده و قرآن را با وصف شفا و رحمت مي‌شناساند. به همين علت لازم است که با دقت موضوع درمان‌گري در عرفان حلقه را بررسي کنيم.
    مهمترين مسأله مطرح دربارة عرفان حلقه، توانايي ظاهري آنها براي درمان‌گري است. توضيح اينکه افراد تحت تعليم در اين فرقه با چند لحظه تسليم شدن و گشودن وجود خود، به شعور کيهاني متصل مي‌شوند و از آن پس نيروي درمان‌گري پيدا مي‌کنند. بدون اينکه تغييري در خود ايجاد کنند يا براي جلب رضاي خدا عملي انجام دهند، در يک لحظه تسليم شدن به نيروي درمان‌گري دست پيدا مي‌کنند.
    راز ماجرا اين است که شيطان براي سرگردان کردن انسان در حلقه‌هاي رحمانيت و باز داشتن او از رحمت خاصه و به تباهي کشيدن فرصت‌ها و نعمت‌هاي رحماني، دست به شيطنت‌هاي شگفت‌انگيزي مي‌زند که يکي از آنها بهبود نمايي است. به اين معنا که شياطين که از جن‌ و جنس آتش هستند، از نيروهايي برخوردار بوده و در شرايطي مي‌توانند از نيروي خود استفاده کنند. همچنانکه در قرآن مجيد و در ماجراهاي حضرت سليمان آمده است که آن پيامبر بزرگ خدا به اطرافيان خود گفت چه کسي مي‌تواند تخت بلقيس را حاضر کند، يکي از جنيان گفت: پيش از آنکه از جاي خود برخيزي تخت را به اينجا مي‌آورم. (سورة مبارکه نمل/38و39)
    جن‌ها مي‌توانند در عالم مادي کارهايي انجام دهند اما تا انسان سراغ آنها نرود و پاي آنها را در زندگي خود باز نکند توان دخالت ندارند. اما اگر به هر طريق و با هر نامي به نيروي آنها پناه ببرد و تسليم‌شان شود، آنگاه مي‌توانند کارهايي انجام دهند. چنانکه قرآن کريم در اين باره مي‌فرمايد: «بعضي از انسان‌ها به گروهي از جن‌ها پناه مي‌برند و بر ذلت‌شان افزودند.» (سورة مبارکة جن/6) جن‌ها ممکن است به کساني که به آنها پناه برده‌اند، کمک‌هايي بکنند از جمله ‌اينکه امور پنهان را براي‌شان آشکار کنند، يا اشيائي را جابجا کنند و يا از نيروي خود براي جبران ضعف‌ها و بيماري‌ها استفاده کنند بدون اينکه درمان و بهبودي اتفاق افتاده باشد. مثل اينکه به يک فلج کمک کنند تا روي پا بايستد. اين مورد بهبود نمايي يا شفا نمايي است که در واقع درماني صورت نگرفته، فقط با تسليم شدن فرد نيروهاي شيطاني وارد زندگي او شده و بدون شک دردسرها و تبعاتي خواهد داشت.
    در عرفان حلقه نيروهاي شيطاني با نام شبکه شعور منفي (عرفان کيهاني (حلقه).ص93) يا موجودات غير ارگانيک ناميده شده‌اند و ادعا مي‌شود که با آنها ارتباطي ندارند. اما گذشته از معيارهاي روشن اخلاقي و ديني در درمان‌گر و درمان‌جو که نفوذ نيروهاي شيطاني را نشان مي‌دهد، شاخص‌هاي ديگري براي تشخيص درمان‌هاي شيطاني وجود دارد، از جمله تدريجي بودن و زمان‌بري درمان‌هاي شيطاني؛ زيرا نيروهاي شيطاني محدود است و براي حصول نتيجه نياز به زمان دارد. اما نيروي الاهي در لحظه‌اي با «کن فيکون» اوضاع را دگرگون مي‌کند. همانطور که در ماجراي حضرت سليمان آمده افريت جني براي آوردن تخت بلقيس نياز به زمان داشت و گفت پيش از آنکه از جاي خود برخيزي آن را مي‌آورم،‌ و حضرت سليمان به او و نيرويش هيچ اعتنايي نمي‌کند. در مقابل وقتي که آن انسان مؤمن به نام «عاصف بن برخيا» با نيروي الاهي خواستة جناب سليمان را پاسخ مي‌دهد، در چشم به هم زدني تخت حاضر مي‌شود و حضرت سليمان به خاطر توفيق تربيت چنين انسان‌هايي خدا را شکر مي‌کند. (سوره مبارکة نمل/ آيه40)
    نشانة ديگر درمان‌هاي شيطاني و تفاوت آن با درمان‌هاي الاهي با مقايسة درمان‌جويان عرفان حلقه با شفا يافتگان در زيارتگا‌ه‌ها و توسل به معصومين معلوم مي‌شود. درمان يافتگان از طريق الاهي و معنوي تمام امراض‌شان و به طور کامل برطرف مي‌شود. يعني اگر کسي فلج باشد و کور هم باشد، وقتي شفاي الاهي مي‌آيد، همة مرض‌ها کاملاً از بين مي‌رود؛ اما با درمان‌هاي شيطاني همة مشکلات برطرف نمي‌شود و در بسياري از موارد مرض اصلي و مورد نظر هم به طور کامل درمان نمي‌پذيرد.
    راه نفوذ نيروهاي شيطاني در وجود فرد و زندگي او، تسليم شدن است. تسليم شدن دو صورت دارد: يا تسليم شدن به خواسته‌هاي مشخص و روشن خداوند است که در شريعت آمده و در هر ديني احکام آن معلوم است. در اين صورت ظاهر و باطن شخص شهادت مي‌دهد که تسليم و دلباخته خداوند است. صورت دوم تسليم برابر دربرابر اموري ناشناخته‌ است که به شکلي مبهم و ذهن فرد انجام مي‌گيرد؛ در اين صورت راه نفوذ شياطين کاملاً باز مي‌شود؛ به خصوص اگر پاي استفاده از نيروهاي آنها در ميان باشد و فردي که به طور مبهم خود را در وضعيت تسليم قرار داده و وجود خود را کاملاً گشوده، انتظار رويدادي مثل درمان شدن يا جابجايي اجسام را داشته باشد.
    پايه و اساس عرفان حلقه دست‌ درازي به سوي نيروهاي شيطاني است که آثار و نشانه‌هاي آن به صورت علمي و تجربي در زندگي و اطراف درمان ‌گران و درمان‌ جويان کاملاً قابل بررسي است. ديگر روزگاري که گروهي با تنگ نظري اين پديده‌ها را خرافات مي‌پنداشتند گذشته است. جن مي‌تواند در شرايط خاصي به زندگي انسان وارد شود که ساده‌ترين راه ورودشان به تعبير قرآن کريم پناه بردن به آنهاست. عرفان حلقه اين در را مي‌گشايد و نيروهاي شيطاني را به نام شعور کيهاني و حلقه‌هاي رحماني معرفي مي‌کند. به همين علت کنار گذاشتن قرآن و اهل بيت خللي در حلقه‌هاي آنها ايجاد نمي‌کند، بلکه واسطه اين نفوذ شيطاني مرکزيت عرفان حلقه و سلسله مراتب مسترهاست.
    ادامه دارد ...

    ویرایش توسط سلیم : ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ در ساعت ۱۸:۲۷

  19. صلوات ها 8


صفحه 1 از 38 123112131 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 5

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود