صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سرنوشت غیر مسلمانان در آخرت بهشت یا جهنم؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,168
    حضور
    21 روز 3 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1582

    سرنوشت غیر مسلمانان در آخرت بهشت یا جهنم؟




    سلام
    افراد مذهبی به طور کلی به دو دسته تقسیم میشن!
    گروه اول: گروهی که معتقده فقط دین و مذهب و اعتقاد خودشون درسته و دیگران در بهشت جایی ندارن!
    گروه دوم: گروهی که معتقده ادیان مثل یه امتحانن که از یک تا بیست نمره میگیرن و مثلا کسی که مذهبش اسلام شیعه باشه، تو بهشت جایگاه بهتری نسبت به مسیحی داره!
    گروه اول که بیشتر نماد گروه های افراطی و تندرو فرض میشه و کمتر ازش حمایت میشه!(مثل داعش)
    اغلب مردم مذهبی اگه اشتباه نکنم جزو گروه دوم محسوب میشن!
    ولی آیا از نظر منطقی کدوم دیدگاه درستتره!؟ بزارید مثالی بزنم! در اسلام یکی از راه های سرراست جهنم، خوردن شرابه!! در مسیحیت، یه مراسم مذهبی هست که داخلش شراب سرو میشه و مطمئنا مراسم مذهبی یعنی مراسم دارای اجر معنوی که نتیجه ش میشه رفتن به بهشت! ایندو دو رفتار مشابه با دو نتیجه کاملا متضادن که فقط بسته به اینکه تو کدوم خانواده بدنیا بیای، نتیجه ش مشخص میشه!! سوالی که پیش میاد اینه که آیا خوردن شراب خوبه یا بد!؟ از دید اسلام بده! پس چطور یه مسیحی با انجام کار بد میتونه بره بهشت!!؟ اگه بگید مرتبه ش متفاوت میشه، سوالی که برام پیش میاد اینه که یعنی اگه مسلمونا هم شراب بخورن، جهنمی نمیشن و یه جایگاه پایینتر تو بهشت صاحب میشن!؟
    این فقط یه مثال بود! عقاید و رفتار های متضاد و متفاوت زیادی توی ادیان مختلف هست! طبق نظر گروه دوم، همه ی اونا میتونن به بهشت برن! اگه اینطوره، به این معنی نیست که با هر اعمالی، میشه به بهشت رفت و بطور کلی اومدن دین، کاری بیهوده بوده از اولش!؟ این خودش یه جور تناقضه!
    ولی گروه اول که کم طرفداره چطور!؟ مردم همیشه میخوان چیزای خوشآیندشونو قبول کنن و بگن بغیر از اون چیزی وجود نداره!! پس منطقیه که به جای اینکه از این گروه حمایت کنن، برن سراغ گروه خوش بینایی که تخیل قویی دارن و بطور کلی واقعیتو نادیده بگیرن! هر جور که نگاه کنیم، نظر گروه اول منطقی تر و واقعی تر از گروه دومه!

  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,525
    حضور
    175 روز 3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58319



    با نام و یاد دوست







    سرنوشت غیر مسلمانان در آخرت بهشت یا جهنم؟








    کارشناس بحث: استاد عامل
    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۵/۰۲/۰۴ در ساعت ۱۷:۵۱ دلیل: تغییر کارشناس پاسخگو

  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    علاقه
    حب الحسین(ع)
    نوشته
    1,238
    حضور
    30 روز 19 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    4483



    با عرض سلام خدمت شما دوست گرامی

    برای بررسی این سوال باید به مساله حقانیت ادیان و بحث نجات اخروی پیروان ادیان بپردازیم.
    این مساله ذیل عنوان پلورالیزم و دو مفهوم مقابل آن یعنی شمول گرایی و انحصار گرایی قابل طرح است.
    بنابراین:
    اگر کسی دین خود را حق دانسته و تنها راه نجات اخروی را هم معتقد بودن به آن دین بداند، انحصار گرا خواهد بود.
    اما اگر دین خود را حق بداند و در عین حال دیگران هم بتوانند در این راه قدم بگذارند(اگر چه به این دین خاص اعتقاد نداشته باشند) و رستگار شوند، شمول گرا خواهد بود.
    پلورالیزم هم انواع مختلفی دارد که ما فقط به دو نوع آن یعنی پلورالیزم دینی و پلورالیزم نجات اشاره میکنیم:
    پلورالیزم دینی تمام ادیان را حق میداند(به عبارتی هر دین آمیخته ای از حق و باطل است و هیچ کدام حق مطلق نیست) و به تبع این دیدگاه، همه آنها اهل نجات خواهند بود.
    اما پلورالیزم نجات با حقانیت یک دین خاص هم قابل جمع است. بطوری که یک دین(اسلام) حق باشد اما اکثر انسانها اهل نجات اخروی باشند. فیلسوفان مسلمانی همچون: ابن سینا، ملاصدرا، علامه طباطبایی، امام خمینی و استاد مطهری رحمهم الله از هواداران این نظریه اند.
    ابن سینا در این باره مینویسد:
    انسانها به لحاظ حالات نفسانی یا از كمال عقل و اخلاق برخوردارند، یا بهره ای متوسط از عقل و اخلاق دارند و یا هیچ بهره ای از آنها ندارند. گروه اول (در كمال عقل و اخلاق) به سعادت كامل اخروی می رسند و گروه سوم (فاقد كمال عقلی و اخلاقی) جز رنج و اذیت بهره ای از آن جهان ندارند و گروه دوم كه بین آن دو قرار گرفته اند، در زمره اهل سلامت محسوب شده و بهره ای از خیرات حیات اخروی می برند.
    هر یك از دو گروه اول و سوم (در كمال عقل و اخلاق یا فاقد آن دو) تعداد كمی دارند اما گروه دوم (بین آن دو) بیشترین افراد را در خود جای داده است.
    از انضمام گروه اول و دوم به یكدیگر، گروه اهل نجات و سعادت شكل می گیرد كه واجد بیشترین افراد است و گروه سوم كه اهل شقاوت اند در اقلیت خواهند بود. بنابراین، در جهان آخرت، سعادت و خیر بر شقاوت و شرّ غالب است.(1)
    امام خمینی نیز در این رابطه می فرماید:
    سبب اینكه عمل [بسیاری از كافران] گناه و عصیان نیست و در نتیجه بر كار خود عقاب نمی شوند، این است كه اكثر آنان جز مقداری كم و اندك نسبت به حقیقت جاهل بوده و در جهل خود مقصر نیستند، بلكه قاصر می باشند.(2)
    مرحوم شهید مطهری نیز غالب انسانها را اهل نجات دانسته و می نویسد:
    شما اگر به همین مسیحیت تحریف شده نگاه كنید و بروید در دهات و شهرها، آیا هر كشیشی را كه می بینید، آدم فاسد و كثیفی است؟ و اللّه! میان همین ها صدی هفتاد هشتادشان مردمی هستند با یك احساس ایمانی و تقوا و خلوص كه به نام مسیح و مریم علیهما السلام چقدر راستی و تقوا و پاكی به مردم داده اند. تقصیری هم ندارند. آنها به بهشت می روند. كشیش آنها هم به بهشت می رود. پس حساب روحانیت حاكم فاسد مسیحی و پاپها را باید از اكثریت مبلغین و پیروان مسیح علیه السلام جدا كرد.(3)
    این مطلب در روایات هم مورد اشاره قرار گرفته است. بطوری که بین مومن و کافر گروهی به عنوان «ضال» مطرح شده که با شرایطی مشمول رحمت واسعه الهی خواهند شد.(4) و در برخی روایات گروه ضال به چهار دسته تقسیم شده اند: مستضعفان، اهل اعراف، مؤمنان گناهکار که: «خَلَطُوا عَمَلاً صالِحاً وَ آخَرَ سَیِّئاً»؛ «کار خوب و بد را به هم آمیختند.» و وانهاده به امر خداوند که: «مُرْجَوْنَ لِأَمْرِ اللّهِ»؛ «واگذارشدگان به فرمان خدا.» تقسیم نموده اند.
    برخی از روایات تلویحا و برخی دیگر تصریحا، بر بهشتی بودن مستضعفان دلالت دارند؛ البته مشروط بر آنکه در حد امکان و وسع خود از اعمال حرام خودداری کرده و به انجام اعمال صالح پرداخته باشند.(5)

    بنابراین نجات اغلب انسانها به معنای حقانیت اعتقاد و اعمال آنها نیست و نجات اکثر انسانها با حق بودن یک دین یا مذهب سازگار و مستدل خواهد بود.

    ادامه دارد...





    1. اشارات و تنبیهات، ج 3، ص 325.
    2. مكاسب محرمه، ج 1، ص133.
    3. مجموعه آثار شهید مطهری، ج 3، ص 439.
    4. کافی، ج1، ص187.
    5. الف) امام صادق(علیه السلام): «کسی که اهل روزه و نماز است و از محرمات خودداری کرده و تقوا پیشه نموده است، اما (ولایت اهل بیت علیهم السلام را) نمی داند و (اهل بیت علیهم السلام را) نمی رنجاند، خداوند چنین فردی را با رحمت خود داخل بهشت می گرداند.
    ب) امام علی(علیه السلام) در پاسخ اشعث بن قیس که خطاب به آن حضرت می گوید: «اگر آنچه تو می گویی حق است، پس همه مسلمانان غیر از تو و پیروانت، هلاک خواهند شد.» می فرماید: «قسم به خدا که حق با من است؛ آن چنان که می گویم. و از امت مسلمان جز ناصبان و منکران و معاندان [در حق ما اهل بیت] هلاک نخواهند شد.



    سرنوشت غیر مسلمانان در آخرت بهشت یا جهنم؟

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,168
    حضور
    21 روز 3 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1582



    نقل قول نوشته اصلی توسط عامل نمایش پست ها
    با عرض سلام خدمت شما دوست گرامی

    برای بررسی این سوال باید به مساله حقانیت ادیان و بحث نجات اخروی پیروان ادیان بپردازیم.
    این مساله ذیل عنوان پلورالیزم و دو مفهوم مقابل آن یعنی شمول گرایی و انحصار گرایی قابل طرح است.
    بنابراین:
    اگر کسی دین خود را حق دانسته و تنها راه نجات اخروی را هم معتقد بودن به آن دین بداند، انحصار گرا خواهد بود.
    اما اگر دین خود را حق بداند و در عین حال دیگران هم بتوانند در این راه قدم بگذارند(اگر چه به این دین خاص اعتقاد نداشته باشند) و رستگار شوند، شمول گرا خواهد بود.
    پلورالیزم هم انواع مختلفی دارد که ما فقط به دو نوع آن یعنی پلورالیزم دینی و پلورالیزم نجات اشاره میکنیم:
    پلورالیزم دینی تمام ادیان را حق میداند(به عبارتی هر دین آمیخته ای از حق و باطل است و هیچ کدام حق مطلق نیست) و به تبع این دیدگاه، همه آنها اهل نجات خواهند بود.
    اما پلورالیزم نجات با حقانیت یک دین خاص هم قابل جمع است. بطوری که یک دین(اسلام) حق باشد اما اکثر انسانها اهل نجات اخروی باشند. فیلسوفان مسلمانی همچون: ابن سینا، ملاصدرا، علامه طباطبایی، امام خمینی و استاد مطهری رحمهم الله از هواداران این نظریه اند.
    ابن سینا در این باره مینویسد:
    انسانها به لحاظ حالات نفسانی یا از كمال عقل و اخلاق برخوردارند، یا بهره ای متوسط از عقل و اخلاق دارند و یا هیچ بهره ای از آنها ندارند. گروه اول (در كمال عقل و اخلاق) به سعادت كامل اخروی می رسند و گروه سوم (فاقد كمال عقلی و اخلاقی) جز رنج و اذیت بهره ای از آن جهان ندارند و گروه دوم كه بین آن دو قرار گرفته اند، در زمره اهل سلامت محسوب شده و بهره ای از خیرات حیات اخروی می برند.
    هر یك از دو گروه اول و سوم (در كمال عقل و اخلاق یا فاقد آن دو) تعداد كمی دارند اما گروه دوم (بین آن دو) بیشترین افراد را در خود جای داده است.
    از انضمام گروه اول و دوم به یكدیگر، گروه اهل نجات و سعادت شكل می گیرد كه واجد بیشترین افراد است و گروه سوم كه اهل شقاوت اند در اقلیت خواهند بود. بنابراین، در جهان آخرت، سعادت و خیر بر شقاوت و شرّ غالب است.(1)
    امام خمینی نیز در این رابطه می فرماید:
    سبب اینكه عمل [بسیاری از كافران] گناه و عصیان نیست و در نتیجه بر كار خود عقاب نمی شوند، این است كه اكثر آنان جز مقداری كم و اندك نسبت به حقیقت جاهل بوده و در جهل خود مقصر نیستند، بلكه قاصر می باشند.(2)
    مرحوم شهید مطهری نیز غالب انسانها را اهل نجات دانسته و می نویسد:
    شما اگر به همین مسیحیت تحریف شده نگاه كنید و بروید در دهات و شهرها، آیا هر كشیشی را كه می بینید، آدم فاسد و كثیفی است؟ و اللّه! میان همین ها صدی هفتاد هشتادشان مردمی هستند با یك احساس ایمانی و تقوا و خلوص كه به نام مسیح و مریم علیهما السلام چقدر راستی و تقوا و پاكی به مردم داده اند. تقصیری هم ندارند. آنها به بهشت می روند. كشیش آنها هم به بهشت می رود. پس حساب روحانیت حاكم فاسد مسیحی و پاپها را باید از اكثریت مبلغین و پیروان مسیح علیه السلام جدا كرد.(3)
    این مطلب در روایات هم مورد اشاره قرار گرفته است. بطوری که بین مومن و کافر گروهی به عنوان «ضال» مطرح شده که با شرایطی مشمول رحمت واسعه الهی خواهند شد.(4) و در برخی روایات گروه ضال به چهار دسته تقسیم شده اند: مستضعفان، اهل اعراف، مؤمنان گناهکار که: «خَلَطُوا عَمَلاً صالِحاً وَ آخَرَ سَیِّئاً»؛ «کار خوب و بد را به هم آمیختند.» و وانهاده به امر خداوند که: «مُرْجَوْنَ لِأَمْرِ اللّهِ»؛ «واگذارشدگان به فرمان خدا.» تقسیم نموده اند.
    برخی از روایات تلویحا و برخی دیگر تصریحا، بر بهشتی بودن مستضعفان دلالت دارند؛ البته مشروط بر آنکه در حد امکان و وسع خود از اعمال حرام خودداری کرده و به انجام اعمال صالح پرداخته باشند.(5)

    بنابراین نجات اغلب انسانها به معنای حقانیت اعتقاد و اعمال آنها نیست و نجات اکثر انسانها با حق بودن یک دین یا مذهب سازگار و مستدل خواهد بود.

    ادامه دارد...





    1. اشارات و تنبیهات، ج 3، ص 325.
    2. مكاسب محرمه، ج 1، ص133.
    3. مجموعه آثار شهید مطهری، ج 3، ص 439.
    4. کافی، ج1، ص187.
    5. الف) امام صادق(علیه السلام): «کسی که اهل روزه و نماز است و از محرمات خودداری کرده و تقوا پیشه نموده است، اما (ولایت اهل بیت علیهم السلام را) نمی داند و (اهل بیت علیهم السلام را) نمی رنجاند، خداوند چنین فردی را با رحمت خود داخل بهشت می گرداند.
    ب) امام علی(علیه السلام) در پاسخ اشعث بن قیس که خطاب به آن حضرت می گوید: «اگر آنچه تو می گویی حق است، پس همه مسلمانان غیر از تو و پیروانت، هلاک خواهند شد.» می فرماید: «قسم به خدا که حق با من است؛ آن چنان که می گویم. و از امت مسلمان جز ناصبان و منکران و معاندان [در حق ما اهل بیت] هلاک نخواهند شد.


    سلام
    بحث شما بیشتر درباره ی فهم دیندار و اعمال دینه! منظور من بیشتر روی اعمال دین و رسیدن به خداست! قبلا یه فیلم دیده بودم که تقریبا بیشتر اعمال بیشتر ادیان داخل هندو نشون داده بود! و هندم که تقریبا تمام مذاهبو داره!! اونجا می شد به وضوح دید که این اعمال چقدر در تناقضن! مثلا همون مثال شرابو که زدم!
    اگه واقعا اعمال مهم نیستن، چرا تو هیچ دینی نگفته که هر چیزی که فکر می کنید درسته رو انجام بدید!؟ اصلا چه نیازی به دستورات دینی بود، اگه با هر عملی میشه به بهشت رفت!؟ چون نمیشه که یه چیزی برای یه گروه(که شباهتی هم ممکنه به هم نداشته باشن) خوب باشه و برای گروه دیگه بد!؟

    منتظر ادامه هم هستم!

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    علاقه
    حب الحسین(ع)
    نوشته
    1,238
    حضور
    30 روز 19 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    4483



    سلام
    در ادامه می خواستم به برخی جملات شما پاسخ بدهم:
    نقل قول نوشته اصلی توسط Masood11 نمایش پست ها
    بزارید مثالی بزنم! در اسلام یکی از راه های سرراست جهنم، خوردن شرابه!! در مسیحیت، یه مراسم مذهبی هست که داخلش شراب سرو میشه و مطمئنا مراسم مذهبی یعنی مراسم دارای اجر معنوی که نتیجه ش میشه رفتن به بهشت! ایندو دو رفتار مشابه با دو نتیجه کاملا متضادن که فقط بسته به اینکه تو کدوم خانواده بدنیا بیای، نتیجه ش مشخص میشه!! سوالی که پیش میاد اینه که آیا خوردن شراب خوبه یا بد!؟ از دید اسلام بده! پس چطور یه مسیحی با انجام کار بد میتونه بره بهشت!!؟
    شراب در تمام ادیان حرام دانسته شده اما به دلیل تحریف برخی ادیان، این حکم برداشته شده است.
    برای این مطلب ر.ک:
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=21759&p=260086&viewfull=1#post260 086
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=21759&p=260088&viewfull=1#post260 088
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=21759&p=260089&viewfull=1#post260 089
    در حالت کلی احکامی که به مسائل اخلاقی بر میگرده در تمام ادیان یکسان است و پشتوانه عقلی هم دارد.
    اما احکام عبادی در ادیان متفاوت است، مثلا نماز در ادیان به انحاء مختلف خوانده میشود. البته این اختلاف باعث تناقض و ... نیست چرا که هر دینی سطحی دارد و این تفاوت هم به همین دلیل است.


    نقل قول نوشته اصلی توسط Masood11 نمایش پست ها
    عقاید و رفتار های متضاد و متفاوت زیادی توی ادیان مختلف هست! طبق نظر گروه دوم، همه ی اونا میتونن به بهشت برن! اگه اینطوره، به این معنی نیست که با هر اعمالی، میشه به بهشت رفت و بطور کلی اومدن دین، کاری بیهوده بوده از اولش!؟ این خودش یه جور تناقضه!
    پلورالیزم دینی را ما قبول نداریم که شما بفرمایید با عمل به هر دینی میشه به بهشت رفت. وقتی یک دین حق بود و کامل، اصلا عمل به ناحق و غیر کامل جایز نیست تا بگویید به هر حال با عمل به دیگر ادیان میتوان به بهشت رفت.
    بنابراین نه امدن ادیان بی فایده است و نه تناقضی وجود دارد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Masood11 نمایش پست ها
    بحث شما بیشتر درباره ی فهم دیندار و اعمال دینه! منظور من بیشتر روی اعمال دین و رسیدن به خداست!
    اولا عرض شد که اعمال اخلاقی و اعتقادی در بین ادیان واحد است.
    ثانیا اختلاف در عبادات به معنای تناقض نیست بلکه صرفا تفاوتی است که ناشی از سطوح ادیان و شرایط خاص آنها است. به عبارتی اگر تمام اعمال ادیان مثل هم بود، پس امدن دین جدید چه معنایی داشت؟ پس تفاوت اعمال(عبادی) امری اجتناب ناپذیر است.
    ثالثا اعمال، فرع بر پذیرش اصل اعتقاد به دین خاص است. بنابراین با نپذیرفتن دین خاص، این سردرگمی بین احکام طبیعی است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Masood11 نمایش پست ها
    اگه واقعا اعمال مهم نیستن، چرا تو هیچ دینی نگفته که هر چیزی که فکر می کنید درسته رو انجام بدید!؟ اصلا چه نیازی به دستورات دینی بود، اگه با هر عملی میشه به بهشت رفت!؟ چون نمیشه که یه چیزی برای یه گروه(که شباهتی هم ممکنه به هم نداشته باشن) خوب باشه و برای گروه دیگه بد!؟
    از مطالب گذشته پاسخ این سوال هم روشن میشود.
    در پناه حق باشید...

    سرنوشت غیر مسلمانان در آخرت بهشت یا جهنم؟

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,168
    حضور
    21 روز 3 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1582



    نقل قول نوشته اصلی توسط عامل نمایش پست ها
    سلام
    در ادامه می خواستم به برخی جملات شما پاسخ بدهم:

    شراب در تمام ادیان حرام دانسته شده اما به دلیل تحریف برخی ادیان، این حکم برداشته شده است.
    برای این مطلب ر.ک:
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=21759&p=260086&viewfull=1#post260 086
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=21759&p=260088&viewfull=1#post260 088
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=21759&p=260089&viewfull=1#post260 089
    در حالت کلی احکامی که به مسائل اخلاقی بر میگرده در تمام ادیان یکسان است و پشتوانه عقلی هم دارد.
    اما احکام عبادی در ادیان متفاوت است، مثلا نماز در ادیان به انحاء مختلف خوانده میشود. البته این اختلاف باعث تناقض و ... نیست چرا که هر دینی سطحی دارد و این تفاوت هم به همین دلیل است.

    سلام
    این تاپیکی که لینک دادید بیشتر منبعش اسلام بود! قرار نیست که اسلام بگه مردم برید مسیحی بشید! البته بطور کلی اینکه تاریخش چطور بوده تو بحث ما وارد نیست! مسئله اینه که الان نه تنها منع نمیکنه، بلکه شرابو تدهین میکنن و تو روز خاصی تو کلیسا میخورن!

    پلورالیزم دینی را ما قبول نداریم که شما بفرمایید با عمل به هر دینی میشه به بهشت رفت. وقتی یک دین حق بود و کامل، اصلا عمل به ناحق و غیر کامل جایز نیست تا بگویید به هر حال با عمل به دیگر ادیان میتوان به بهشت رفت.
    بنابراین امدن ادیان بی فایده است و نه تناقضی وجود دارد.

    یعنی شما از گروه دوم هستید تو پست اولم!؟ اگه آره تا بریم تو فاز دوم!

    اولا عرض شد که اعمال اخلاقی و اعتقادی در بین ادیان واحد است.
    ثانیا اختلاف در عبادات به معنای تناقض نیست بلکه صرفا تفاوتی است که ناشی از سطوح ادیان و شرایط خاص آنها است. به عبارتی اگر تمام اعمال ادیان مثل هم بود، پس امدن دین جدید چه معنایی داشت؟ پس تفاوت اعمال(عبادی) امری اجتناب ناپذیر است.
    ثالثا اعمال، فرع بر پذیرش اصل اعتقاد به دین خاص است. بنابراین با نپذیرفتن دین خاص، این سردرگمی بین احکام طبیعی است.


    از مطالب گذشته پاسخ این سوال هم روشن میشود.
    در پناه حق باشید...
    در واقع اصلا واژه ی تناقض مهم نیست اینجا! مهم اینه که بفهمیم نظر اسلام چیه در این مورد! که آیا بهشت فقط برای مسلمانانه یا نه!

  13. #7

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    علاقه
    حب الحسین(ع)
    نوشته
    1,238
    حضور
    30 روز 19 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    4483



    سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط Masood11 نمایش پست ها
    این تاپیکی که لینک دادید بیشتر منبعش اسلام بود! قرار نیست که اسلام بگه مردم برید مسیحی بشید! البته بطور کلی اینکه تاریخش چطور بوده تو بحث ما وارد نیست! مسئله اینه که الان نه تنها منع نمیکنه، بلکه شرابو تدهین میکنن و تو روز خاصی تو کلیسا میخورن!
    اون پستهایی که قرار دادم مربوط به تورات و انجیل بود. همون سه پست مد نظر بود. دوباره مراجعه بفرمایید.
    اتفاقا با بررسی تورات و انجیل میتوان به حرمت اولیه و تحریف حرمت شراب پی برد.
    بطور کلی چیزهایی که مفسده داشته باشند در تمام ادیان منع شده اند ولی احکام وضعی با هم تفاوت دارند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Masood11 نمایش پست ها
    یعنی شما از گروه دوم هستید تو پست اولم!؟ اگه آره تا بریم تو فاز دوم!
    با توضیحاتی که داده شد، باید متوجه شده باشید که دیدگاه اسلامی با هر دو تقسیم بندی شما سازگار نیست.
    اولی به تکفیر و دومی به پلورالیزم می انجامد...

    نقل قول نوشته اصلی توسط Masood11 نمایش پست ها
    در واقع اصلا واژه ی تناقض مهم نیست اینجا! مهم اینه که بفهمیم نظر اسلام چیه در این مورد! که آیا بهشت فقط برای مسلمانانه یا نه!
    یک بار دیگه پست اول بنده رو مطالعه بفرمایید.

    سرنوشت غیر مسلمانان در آخرت بهشت یا جهنم؟

  14. صلوات ها 2


  15. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,168
    حضور
    21 روز 3 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1582



    نقل قول نوشته اصلی توسط عامل نمایش پست ها
    سلام

    اون پستهایی که قرار دادم مربوط به تورات و انجیل بود. همون سه پست مد نظر بود. دوباره مراجعه بفرمایید.
    اتفاقا با بررسی تورات و انجیل میتوان به حرمت اولیه و تحریف حرمت شراب پی برد.
    بطور کلی چیزهایی که مفسده داشته باشند در تمام ادیان منع شده اند ولی احکام وضعی با هم تفاوت دارند.


    با توضیحاتی که داده شد، باید متوجه شده باشید که دیدگاه اسلامی با هر دو تقسیم بندی شما سازگار نیست.
    اولی به تکفیر و دومی به پلورالیزم می انجامد...
    سلام
    تا اونجا که خبر دارم تورات و قران خیلی به هم نزدیکن، پس با اون مشکلی نیست! ولی انجیلو مطمئن نیستم! ممکنه تو یه نسخه از انجیل اینطور باشه ولی فکر نکنم همشونو چنین چیزی رو داشته باشه! البته بطور کلی باز اون مراسم مذهبی با شرابو نمیشه منکر شد!!(کشیشا معتقدن که چون تدهین شده، پاک شده) یعنی میتونه بگه شراب بده ولی اینجوری خوب میشه! پس در کل راه در رو داره!


    من دقیق متوجه نشدم! میشه یه توضیح نهایتا دو خطی از نظر اسلام در این باره بگید!

  16. صلوات


  17. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    علاقه
    حب الحسین(ع)
    نوشته
    1,238
    حضور
    30 روز 19 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    4483



    سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط Masood11 نمایش پست ها
    تا اونجا که خبر دارم تورات و قران خیلی به هم نزدیکن، پس با اون مشکلی نیست! ولی انجیلو مطمئن نیستم! ممکنه تو یه نسخه از انجیل اینطور باشه ولی فکر نکنم همشونو چنین چیزی رو داشته باشه! البته بطور کلی باز اون مراسم مذهبی با شرابو نمیشه منکر شد!!(کشیشا معتقدن که چون تدهین شده، پاک شده) یعنی میتونه بگه شراب بده ولی اینجوری خوب میشه! پس در کل راه در رو داره!
    در تورات مطلب در مورد حرمت شراب بيشتر است و با اين ضميمه كه خود حضرت مسيح ميفرمايد من مويد شريعت حضرت موسي(ع) هستم، ميشه به اين نتيجه رسيد كه نبايد ناهمگوني بين اين دو دين در احكام حرمت وجود داشته باشه(از طرفي تدريج در بيان حرمت در اينجا راه نداره چون يهوديت قبل از مسيحيت شراب رو حرام كرده و همچنين معقول نيست كه دين سابق(يهود) شراب رو حرام بدونه و دين مسيح(ع) حلالش كنه! بعدا دين لاحق(اسلام) دوباره حرامش كنه!!!)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Masood11 نمایش پست ها
    من دقیق متوجه نشدم! میشه یه توضیح نهایتا دو خطی از نظر اسلام در این باره بگید!
    دين حق يكي است(رد پلوراليزم ديني)
    با اين حال اكثر انسانها اهل نجات اند(اغلب گمراهان جاهل قاصر اند و مشمول لطف پروردگار قرار خواهند گرفت، رد انحصار گراياني چون تكفيريها)

    سرنوشت غیر مسلمانان در آخرت بهشت یا جهنم؟

  18. صلوات


  19. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,168
    حضور
    21 روز 3 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1582



    نقل قول نوشته اصلی توسط عامل نمایش پست ها
    سلام

    در تورات مطلب در مورد حرمت شراب بيشتر است و با اين ضميمه كه خود حضرت مسيح ميفرمايد من مويد شريعت حضرت موسي(ع) هستم، ميشه به اين نتيجه رسيد كه نبايد ناهمگوني بين اين دو دين در احكام حرمت وجود داشته باشه(از طرفي تدريج در بيان حرمت در اينجا راه نداره چون يهوديت قبل از مسيحيت شراب رو حرام كرده و همچنين معقول نيست كه دين سابق(يهود) شراب رو حرام بدونه و دين مسيح(ع) حلالش كنه! بعدا دين لاحق(اسلام) دوباره حرامش كنه!!!)


    دين حق يكي است(رد پلوراليزم ديني)
    با اين حال اكثر انسانها اهل نجات اند(اغلب گمراهان جاهل قاصر اند و مشمول لطف پروردگار قرار خواهند گرفت، رد انحصار گراياني چون تكفيريها)
    سلام

    تو این بحث فکر نکنم بررسی تاریخی تاثیری داشته باشه! چون بحث درباره ی الانه!
    نظر کلی مسیحیت اینجا نوشته: عشای ربانی که گفته تقریبا در تمام فرقه های مسیحیت هست!
    تو مواردی از ناسخ و منسوخ استفاده میکنن! پس از نظر تاریخی هم میشه توجیه ش کرد! و در کل گفته زیادش بده!


    همیشه و به خصوص الان(عصر ارتباطات)، زمینه ی تحقیق فراهم بوده! اگه گذشته رو هم نادیده بگیریم، در حال حاضر جاهلی دست خود انسانه! میتونه تحقیق کنه و از جهل به علم برسه! که در نتیجه نمیشه گفت چون تحقیق نکرده، باید بهش جایزه بدیم!! مگه اینکه پیام ادیان این باشه که فکر نکنم چنین ادعایی داشته باشید!

  20. صلوات


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود