جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: Zakir Naik کیست ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4

    Zakir Naik کیست ؟




    لطفا کمی اطلاعات درباره ی Zakir Naik بخصوص نظراتش درباره ی تشیع....
    البته قطعا شما انتخاب صحیح و غلط بودن و تفکر دربارشون رو به خودمون میدید دیگه ومنظورم اینه که فقط میخوام بدونم حرفش چیه .
    البته اگه اطلاعاتی بجز چیزایی که تو ویکی پدیا هست دارید.لطفا..
    با تشکر

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,906
    حضور
    84 روز 15 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    با سلام
    خوش آمدید



    Zakir Naik

    Zakir Naik کیست ؟


    معرفی: دكتر جراح كه در اصل هندى بودند، و متخصص در مناقشه با نصارى و تمامى ملتها، حافظه قوى دارد و توانسته با حجت و برهانى قاطع به دين اسلام دعوت نمايد و مليونها نفر به اين سبب مسلمان شده اند، و ايشان رئيس مؤسسه پژوهش اسلامى در بومبى و صاحب كانال إسلام (بييس) ماهواره اى مى باشند


    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ در ساعت ۱۷:۰۴
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,906
    حضور
    84 روز 15 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    درباره ی نظرش درباره ی تشیع هم تا جای خبر دارم که گفته عاشورا و... فقط جنبه ی سیاسی داره!!!! فکر میکنم به همین دلیلم تو ایران تعداد انگشت شماری ایشون رو میشناسن چون در بین مسلمانهای کشور های دیگه که قطعا غالبشون سنی هستن کاملا پرطرفدار و شناخته شدست.
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,906
    حضور
    84 روز 15 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    نقدی بر نظرات داکتر Zakir Naik
    نقدی بر نظرات داکتر زاکر نایک
    ترجمه : محمد مصدق فقیری در سایت گفتمان
    در ارتباط با تعدد زوجات در اسلام، با وجودیکه برای مردان محدودیتی را در ازدواج های رسمی و کنیز گیری ایجاد نکرده؛ اما جالب اینجاست که آقای «داکتر ذاکر نایک» از آن توجیه منطقی می نماید. وی از قول قرآن میگوید که « با زن مورد پسند خود ازدواج کنید، دو ، سه و یا چهار ولی اگر که نتوانید بین شان عدل کنید، پس فقط با یکی ازدواج کنید » . بازهم ایشان میگوید که قرآن پاک در سوره نساء، آیه یکصدو بیست و نهم (۱۲۹) میفرماید:
    « شما هیچ گاه ه قادر نخواهید بود که بین خانم هایتان عدل و مساوات برقرار کنید » .
    منظور جناب داکتر زاکر نایک این است که قرآن ایجاد عدالت را در میان چند همسری برای مردان شرط قرار داده و چون از لحاظ عملی چنین شرطی امکان نا پذیر است؛ بناً چند زنی نیز در میان مسلمانان منتفی میگردد!
    اول اینکه برداشت ایشان از آیه 129 سوره نساء؛ همان برداشت تفسیر گونه است، یعنی ایشان این آیه را تفسییر کرده است و نه ترجمه. اگر به ترجمه این آیه توجه کنیم می بینیم که با ترجمه داکتر ذاکر نایک تفاوت دارد؛ توجه کنید:
    شما هر چند حريص باشيد ، هرگز نمي توانيد ميان زن ها [ يى كه در عقد خود داريد ] عدالت ورزيد ، پس تمايل خود را به طور كامل متوجه يك طرف ننماييد تا ديگرى را به صورت زنى سرگردان و بلاتكليف رها كنيد . و اگر توافق و سازش نماييد و تقوا را رعايت كنيد [ مورد آمرزش قرار مي گيريد ] ; زيرا خدا همواره بسيار آمرزنده و مهربان است. (سروه نساء آیه 129 )
    بناً دیده می شود که مفهوم آیه مذکور قرار دادن شرط نیست،بلکه توصیه اش این است تا عدالتی درمیان خانمها ایجاد گردیده و زنی را که احتمالاً مرد اش به وی توجهی ندارد از سرگردانی و بلا تکلیفی رها سازد. به این ترتیب در صورت رعایت عدالت و توافق میان زنان هیچ شرط و مانعی در امر انتخاب چند زنی از نظر اسلام و قرآن برای مردان وجود ندارد.
    همینطور دیده می شود که اسلام تنها به جنبه عدالت آنهم از دید گاه خودش توجه دارد، در حالیکه چند زنی برای مسلمانان نه تنها از نظر عدالت؛ بلکه از لحاظ حقوقی نیز ناقض حقوق زنان شناخته شده است. مثلاً یک مرد چهار همسری را در نظر بگیریم، زنان در عصر ما خواهان تساوی حقوق خویش با مردان است. حال ایشان دوست دارد عشق و محبتی که همسرش با وی دارد بصورت مطلق از آن خودش باشد؛ نه اینکه دوستی و محبت همسرش را چهار قسمت نموده و تنها یک قسمتی از آنرا صاحب شود. تازه آنهم با مشکلاتی که همواره بر سر یک چهارم آن شب و روز در کش و مکش ها و جنجال های خانوادگی روز گار بگذراند.
    جالب این جاست که جناب داکتر ذاکر نایک آمار و ارقام کشور هایی را معیار قرار میدهد که مسلمانان در آنجا کمترین جمعیت را دارند. تو گویی مسئولیت تمام زنان بیوه را باید مسلمانان حل کند؛ زیرا قانون مقدس چند زنی، کنیز گیری و در شعب شیعی قانون صیغه و ازدواج موقت را دارند.
    ازین گذشته قانون اسلام و قرآن که برای یک مقطع زمانی محدود و مشخصی نیامده تا چنین توجیه شود که مثلاً چون در آمریکا و هندوستان نفوس زنان بیشتر است، تعدد زوجات در اسلام ملاک منطقی و علمی را دارد. قانون اسلام برای ابد و خارج از زمان و مکان تیوریزه شده. به این مفهوم که اگر نفوس زنان را در کشور ها مختلف و در زمان های گذشته و آینده به بررسی بگیریم ؛ مثلاً در افغانستان فعلی اگر زنان کمتر از مردان باشند؛ می باید قانون چند زوجی را برای چند دهه ای مردود اعلام کنیم؛ در حالیکه اسلام قانون لایتغییر خودش را دارد و هرگز بنا به مصالح سیاسی، اجتماعی و غیره حاضر نیست آنرا تغییر دهد.
    تحقیقات علوم اجتماعی نشان میدهد که در کشور هایی که نظام مستبد مرد سالاری حاکمیت دارد؛ نفوس زنان به تناسب مردان کاهش پیدا کرده و در افغانستان فعلی اگر یک سر شماری دقیق شود؛ دیده خواهد شد که نفوس مردان بیشتر از زنان است. بناً جناب داکتر ذاکر نایک چرا کشور های اسلامی منجمله افغانستان را مورد بحث و توجیه قرار نمیدهد که سر از آمریکا و اروپا در می آورد.
    باقی تبصره را میگذارم برای نشر بعدی بحث داکتر ذاکر نایک
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ در ساعت ۱۶:۴۱
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  9. صلوات ها 5


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود