صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا فدک را حق حضرت زهرا (س) می دانیم؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    172
    حضور
    4 روز 15 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    23
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    274

    چرا فدک را حق حضرت زهرا (س) می دانیم؟




    با سلاممن در شورع تایپکی در مورد فدک خواندم که سرزمینی که بدون هجوم نظامی ونبرد در اختیار مسلمانان قرار می گیرد مربوط به شخص پیامبروامام پس از اوست وباید به طوری که در قوانین اسلام معین شده است، در موارد خاصی بکار رود، ویکی از آن موارد این است که پیامبر وامام نیازمندیهای مشروع نزدیکان خود را به وجه آبرومندی برطرف سازند. کتاب معجم البلدان ومراصد الاطلاع، ماده«فدک» این که این زمین باید در اختیار نزدیکان پیامبر قرار بگیرد حس انحصاری بودن اینگونه فتوحات را بر نمی انگیزد؟ خوب یکی از سوالاتی که می شه پرسیداین هست که بقیه مستحق نیستند؟ بقیه حقی ندارند؟و از همه مهمتر چرا این زمین با حضرت ام ابیها داده شد؟
    الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

    حمد و سپاس مخصوص خدایی که ما را جزء پیروان امام علی و امامان معصوم قرار
    داد

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,527
    حضور
    174 روز 20 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58307



    با نام و یاد دوست







    چرا فدک را حق حضرت زهرا (س)  می دانیم؟








    کارشناس بحث: استاد محراب
    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۵/۰۱/۱۲ در ساعت ۰۵:۲۷ دلیل: تغییر کارشناس پاسخگو

  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    1,294
    حضور
    38 روز 8 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4451



    نقل قول نوشته اصلی توسط javad_joon نمایش پست ها
    چرا فدک را حق حضرت زهرا (س) می دانیم؟


    با سلام
    عرض ادب و احترام

    برای پاسخ به این سوال باید چند نکته را یاداور شویم
    ابتدا این که مناطقى كه به دست مسلمانان در جنک ها تسخیر مى‏ شود، دو گونه است:
    1. مكان‏هایى كه با جنگ و نیروى نظامى گشوده مى‏ شود.
    این سرزمین‏ها كه در اصطلاح «مفتوح العنوة» (گشوده شده با قهر و سلطه) خوانده مى‏ شود، به منظور تقدیر از تلاش جنگجویانِ مسلمان در اختیار مسلمانان قرار می گیرد و رهبر جامعه اسلامى چگونگى تقسیم یا بهره‏بردارى از آن را مشخص مى ‏سازد.


    2. مكان هایى كه با صلح گشوده مى‏ شود؛ یعنى مردم منطقه‏ اى با پیمان صلح خود را تسلیم مى‏ كنند و دروازه‏ هاى خود را به روى مسلمانان مى‏ گشایند. قرآن كریم در ایه 6سوره حشر وَمَا أَفَاء اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْهُمْ فَمَا أَوْجَفْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ خَيْلٍ وَلَا رِكَابٍ وَلَكِنَّ اللَّهَ يُسَلِّطُ رُسُلَهُ عَلَى مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
    و آنچه را خدا از آنان به رسم غنيمت عايد پيامبر خود گردانيد [شما براى تصاحب آن] اسب يا شترى بر آن نتاختيد ولى خدا فرستادگانش را بر هر كه بخواهد چيره مى‏ گرداند و خدا بر هر كارى تواناست

    اختیار این نوع سرزمین‏ها را تنها به رسول خدا(ص) سپرده است‏ و مسلمانان در آن هیچ حقى ندارند.

    فدك این گونه فتح شد؛ بنابراین، ملك رسول خدا(ص) گشت.
    طبق اسناد تاریخی هم پیامبر اسلام فدک را به حضرت زهرا(س) بخشیده بودند.


    نقل قول نوشته اصلی توسط javad_joon نمایش پست ها
    وباید به طوری که در قوانین اسلام معین شده است، در موارد خاصی بکار رود، ویکی از آن موارد این است که پیامبر وامام نیازمندیهای مشروع نزدیکان خود را به وجه آبرومندی برطرف سازند.


    در مورد این بخش از مطالب تان منبعی دارید؟؟؟
    که قانونی مصرف ان را تعیین می کند؟؟؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط javad_joon نمایش پست ها
    کتاب معجم البلدان ومراصد الاطلاع، ماده«فدک» این که این زمین باید در اختیار نزدیکان پیامبر قرار بگیرد حس انحصاری بودن اینگونه فتوحات را بر نمی انگیزد؟


    بزرگوار در توضیحات بالا گذشت که طبق ایه قران این ملک مختص حضرت رسول(ص) بود و انحصارا در دست ایشان بود و این مساله در سال 7 هجری اتفاق افتاده بود و حضرت فدک را در سال 7هجری به حضرت زهرا(س) بخشیده بودند و طی5سال تا سال11هجری و وفات حضرت رسول(ص) و مساله غصب ان همه مردم شاهد بودند که فدک در اختیار حضرت زهرا(س) بود



    نقل قول نوشته اصلی توسط javad_joon نمایش پست ها
    خوب یکی از سوالاتی که می شه پرسیداین هست که بقیه مستحق نیستند؟ بقیه حقی ندارند؟و از همه مهمتر چرا این زمین با حضرت ام ابیها داده شد؟


    ببینید بزرگوار
    شما در مورد عملکرد کسی سوال می پرسید که معصوم است
    یعنی دارای مقام عصمت است
    یعنی پیامبر از طرف خداست

    بسیاری از ایات قران بر اطاعت از فرامین رسول خدا(ص) تاکید دارند که اطیعوالله و اطیعوالرسول

    از روی هوی و هوس کاری انجام نمی دهند
    ولذا در مورد اعمال پیامبری که زندگی خود را وقف بشریت کرده است و سعی در هدایت انسانها داشته است نمی توان به صرف هدیه یک باغ چون و چرا در موردش کرد از طرفی در مورد کسی که حکم اش حکم خداست و اطاعت اش هم ردیف اطاعت خداست.


    چهره ها با اشک زیبا می شود


    چرا فدک را حق حضرت زهرا (س)  می دانیم؟

  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    علاقه
    علاقمند به کتاب روانشناسی و تاریخی
    نوشته
    1,310
    حضور
    40 روز 12 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    10
    صلوات
    3699



    با سلام

    در سال چهارم هجری قمری حضرت رسول اکرم (ص) فدک را به حضرت فاطمه زهرا (س) هبه کردند. «فدک»، سرزمین آباد و حاصل‏خیزى بود که در نزدیکى ‏«خیبر» قرار داشت و فاصله آن با مدینه، در حدود یکصد و چهل کیلومتر بود که پس از دژهاى خیبر، نقطه اتکاء یهودیان حجاز به شمار مى‏رفت.سپاه اسلام، پس از آنکه یهودیان را در خیبر و وادى القرى‏ و تیما در هم شکست، خلائی را که در شمال مدینه احساس مى‏شد، با نیروى نظامى اسلام پر کردند و بدین وسیله به قدرت‌هاى یهودى در این سرزمین که براى اسلام و مسلمانان کانون خطر و تحریک بر ضد اسلام به شمار مى‏رفتند، پایان دادند.سرزمین‌هایى که در اسلام به وسیله جنگ و قدرت نظامى گرفته مى‏شود، متعلق به عموم مسلمانان است و اداره آن به دست فرمانرواى اسلام است ولى سرزمینى که بدون هجوم نظامى و اعزام نیرو به دست مسلمانان مى‏افتد، مربوط به شخص پیامبر و امام پس از وى مى‏باشد و اختیار این نوع سرزمین‌ها با او است، مى‏تواند آن را ببخشد یا مى‏تواند اجاره دهد. یکى از آن موارد این است که از این املاک و اموال نیازمندی‌هاى مشروع نزدیکان خود را به شکل آبرومندى برطرف سازد.

    «یوشع بن نون‏» که ریاست منطقه فدک را بر عهده داشت، صلح و تسلیم را بر نبرد ترجیح داد و تعهد کرد که نیمى از حاصل باغ را هر سال در اختیار پیامبر اسلام بگذارد و از این پس، زیر لواى اسلام زندگى کند و بر ضد مسلمانان دست‏ به توطئه نزند و در قبال آن حکومت اسلامی امنیت منطقه آنها را تامین کند. پیامبر گرامی اسلام نیز فدک‏ را به دختر گرامى خود حضرت زهرا(س‏) بخشید. محدثان و مفسران شیعه و گروهى از دانشمندان سنى مى‏نویسند: وقتى آیه «و آت ذا القربى حقه و المسکین و ابن السبیل‏» نازل شد، پیامبر دختر خود فاطمه را خواست و فدک را به وى واگذار کرد. همه مفسران اعم از شیعه و سنى قبول دارند که این آیه، در حق نزدیکان و خویشاوندان پیامبر نازل شده و دختر وى روشن‌ترین مصداق‏ «ذى القربى‏» است.ابان بن تغلب گوید: به امام صادق (ع) گفتم: آیا پیامبر (ص) فدک را به فاطمه داد؟ امام فرمود: فدک از طرف خداوند براى فاطمه(س) بود.
    فعاليت داشتن در فضاي مجازي و پاک ماندن در آن ' تقواي دو چندان ميخواهد. يادمان نرود گاهي با گناه به اندازه ي يک لايک فاصله داريم... يادمان نرود فضاي مجازي هم "محضر خداست " نکند که شرمنده باشيم، امان از لحظه ي غفلت که فقط خدا شاهد است و بس...! گاهي روي مانيتور بچسبانيم "ورود شيطان ممنوع " مراقب دستي که کليک ميکند، چشمي که ميبيند و گوشي که ميشنود باشيم... و بدانيم و آگاه باشيم که خدا هم هميشه آنلاين "است. .وما فقط در مشگلات آنلاین میشیم

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    نقل قول نوشته اصلی توسط javad_joon نمایش پست ها
    با سلام از همه مهمتر چرا این زمین با حضرت ام ابیها داده شد؟
    با سلام
    حضرت زهرا عليه االسلام فرمود:اما فدك، خداوند عزوجل آيه اى از قرآن نازل كرد كه در آن به پيامبر صلى الله عليه و آله دستور داده بود حق من و فرزندانم را بدهد، آنجا كه مى فرمايد:«فَآتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ»، و من و فرزندانم نزديكترين خلايق به پيامبر صلى الله عليه و آله بوديم و آنحضرت فدك را به من بخشيد.
    وقتى جبرئيل دنباله ى آيه را خواند:
    «وَ الْمِسْكينَ وَ ابْنَ السَّبيلِ» [سوره روم: آيه 38.، پيامبر صلى الله عليه و آله سؤال كرد:
    حق مسكين و ابن سبيل چيست؟
    خداوند اين آيه را نازل كرد: «وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْئٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِى الْقُرْبى وَ الْيَتامى وَ الْمَساكينِ وَ ابْنِ السَّبيلِ» [سوره ى انفال: آيه ى 41.
    و خمس را به پنج قسمت تقسيم كرد و فرمود:
    «ما أَفاءَ اللَّهُ عَلى رَسولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرى فَلِلَّهِ وَ لِلرَّسولِ وَ لِذِى الْقُرْبى وَ الْيَتامى وَ الْمَساكينِ وَ ابْنِ السَّبيلِ كَىْ لا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِياءِ مِنْكُمْ» [سوره ى حشر: آيه ى 7.]
    سپس حضرت زهرا عليه االسلام فرمودند:آنچه براى خدا است براى پيامبر صلى الله عليه و آله مى شود و آنچه براى پيامبر صلى الله عليه و آله است براى ذوى القربى مى شود و ذوى القربى ما هستيم.
    خداوند مى فرمايد: «قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِى الْقُرْبى» [سوره ى شورى: آيه ى 23.]

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    نقل قول نوشته اصلی توسط javad_joon نمایش پست ها
    با سلام خوب یکی از سوالاتی که می شه پرسیداین هست که بقیه مستحق نیستند؟ بقیه حقی ندارند؟
    حضرت زهرا عليهاالسلام در سرزمين فدك نماينده اى قرار داد و كارمندانى را تحت فرمانش سپرد، كه پس از محاسبات لازم و پرداخت مخارج، خالص سود ساليانه را خدمت حضرت زهرا عليهاالسلام تقديم مى نمود.
    درآمد فدك را ساليانه از هفتاد هزار سكه ى طلا تا صد و بيست هزار سكه نوشته اند. [بحار الانوار: ج 29 ص 118.
    هر ساله حضرت به اندازه ى قوت خود برمى داشت و بقيه را بين فقرا تقسيم مى كرد و تا هنگام رحلت پيامبر صلى الله عليه و آله اين شيوه ادامه داشت [بحار الانوار: ج 29 ص 123 ح 25.، و چشمان بسيارى از نيازمندان منتظر سر رسيدن درآمد فدك بود تا از بخشش فاطمه عليهاالسلام زندگى خود را سامانى بخشند.
    ده روز پس از رحلت پيامبر صلى الله عليه و آله [شرح نهج البلاغه (ابن ابى الحديد ): ج 16 ص 263.
    مأموران ابوبكر به دستور خاص او به فدك رفتند و نماينده ى حضرت زهرا عليهاالسلام را از آنجا اخراج كردند و ملك آن را غصب نمودند
    و درآمد آن را بطور كامل براى مخارج حكومت غاصبانه ى خود صرف كردند، و كوچكترين توجهى به سابقه ى مفصل امر الهى و عمل پيامبر صلى الله عليه و آله در مورد فدك و سندى كه تنظيم شده بود و شاهدانى كه گواهى دادند و آنچه پيامبر صلى الله عليه و آله در حضور مردم فرموده بود نكردند.
    اين تصويرى بود از مراحل فتح فدك و اخراج آن از دست يهوديان، و انتقال آن به پيامبر صلى الله عليه و آله و اعطاى فدك توسط آنحضرت به فاطمه عليهاالسلام و آنچه طى چهار سال مالكيت و تصرف حضرت زهرا عليهاالسلام بعنوان دوران شيرين فدك طى شد تا آنگاه كه دوران غصب آن فرا رسيد و شيرينى گذشته را به كام فاطمه عليهاالسلام و شيعيانش تلخ كردند.
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    172
    حضور
    4 روز 15 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    23
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    274



    نقل قول نوشته اصلی توسط yalda solimani نمایش پست ها
    با سلام

    در سال چهارم هجری قمری حضرت رسول اکرم (ص) فدک را به حضرت فاطمه زهرا (س) هبه کردند. «فدک»، سرزمین آباد و حاصل‏خیزى بود که در نزدیکى ‏«خیبر» قرار داشت و فاصله آن با مدینه، در حدود یکصد و چهل کیلومتر بود که پس از دژهاى خیبر، نقطه اتکاء یهودیان حجاز به شمار مى‏رفت.سپاه اسلام، پس از آنکه یهودیان را در خیبر و وادى القرى‏ و تیما در هم شکست، خلائی را که در شمال مدینه احساس مى‏شد، با نیروى نظامى اسلام پر کردند و بدین وسیله به قدرت‌هاى یهودى در این سرزمین که براى اسلام و مسلمانان کانون خطر و تحریک بر ضد اسلام به شمار مى‏رفتند، پایان دادند.سرزمین‌هایى که در اسلام به وسیله جنگ و قدرت نظامى گرفته مى‏شود، متعلق به عموم مسلمانان است و اداره آن به دست فرمانرواى اسلام است ولى سرزمینى که بدون هجوم نظامى و اعزام نیرو به دست مسلمانان مى‏افتد، مربوط به شخص پیامبر و امام پس از وى مى‏باشد و اختیار این نوع سرزمین‌ها با او است، مى‏تواند آن را ببخشد یا مى‏تواند اجاره دهد. یکى از آن موارد این است که از این املاک و اموال نیازمندی‌هاى مشروع نزدیکان خود را به شکل آبرومندى برطرف سازد.

    «یوشع بن نون‏» که ریاست منطقه فدک را بر عهده داشت، صلح و تسلیم را بر نبرد ترجیح داد و تعهد کرد که نیمى از حاصل باغ را هر سال در اختیار پیامبر اسلام بگذارد و از این پس، زیر لواى اسلام زندگى کند و بر ضد مسلمانان دست‏ به توطئه نزند و در قبال آن حکومت اسلامی امنیت منطقه آنها را تامین کند. پیامبر گرامی اسلام نیز فدک‏ را به دختر گرامى خود حضرت زهرا(س‏) بخشید. محدثان و مفسران شیعه و گروهى از دانشمندان سنى مى‏نویسند: وقتى آیه «و آت ذا القربى حقه و المسکین و ابن السبیل‏» نازل شد، پیامبر دختر خود فاطمه را خواست و فدک را به وى واگذار کرد. همه مفسران اعم از شیعه و سنى قبول دارند که این آیه، در حق نزدیکان و خویشاوندان پیامبر نازل شده و دختر وى روشن‌ترین مصداق‏ «ذى القربى‏» است.ابان بن تغلب گوید: به امام صادق (ع) گفتم: آیا پیامبر (ص) فدک را به فاطمه داد؟ امام فرمود: فدک از طرف خداوند براى فاطمه(س) بود.


    با سلام دوست گرامی از آنجایی این مطالب را برای یک تحقیق مورد نیاز دارم خواهشا منبع این مطلب را بنویسید
    الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

    حمد و سپاس مخصوص خدایی که ما را جزء پیروان امام علی و امامان معصوم قرار
    داد

  15. #8

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    172
    حضور
    4 روز 15 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    23
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    274




    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها

    ببینید بزرگوار
    شما در مورد عملکرد کسی سوال می پرسید که معصوم است
    یعنی دارای مقام عصمت است
    یعنی پیامبر از طرف خداست

    بسیاری از ایات قران بر اطاعت از فرامین رسول خدا(ص) تاکید دارند که اطیعوالله و اطیعوالرسول

    از روی هوی و هوس کاری انجام نمی دهند
    ولذا در مورد اعمال پیامبری که زندگی خود را وقف بشریت کرده است و سعی در هدایت انسانها داشته است نمی توان به صرف هدیه یک باغ چون و چرا در موردش کرد از طرفی در مورد کسی که حکم اش حکم خداست و اطاعت اش هم ردیف اطاعت خداست.



    تا اینجا خوب جواب دادید اما این قسمت رو متعصبانه جواب دادید در این که پیامبر معصوم بود و کارش حق درست
    اما این سوالی هست که اکثرا می پرسند و باید جوابی غیر از اینی که شما دادید داده شود اگر نه خودم بهتر از هرکسی می دونم پیامبر معصوم و بود و در کارش
    چون و چرا نیست مثل خیلی از سوالاتی که در صدر اسلام صحابه از طرف یهود از پیامبر می پرسیدند در حالی که به واسطه انجام آن توسط پیامبر آن عمل را درست تلقی می کردند اما چون از طرف یهودو کافران مورد انتقاد قرار می گرفتند و اینکه چون پیامبر انجام می دهد حق است برای کافران جوابی قانع کننده نوبد بارها سوالات مختلفی از پیامبر می پرسیدند
    من هم امیدوارم جوابی داده شود که بتوان از آن در مجامع عمومی مورد استفاده قرار گیرد.
    با تشکر
    الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

    حمد و سپاس مخصوص خدایی که ما را جزء پیروان امام علی و امامان معصوم قرار
    داد

  16. صلوات


  17. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    172
    حضور
    4 روز 15 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    23
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    274



    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها

    در مورد این بخش از مطالب تان منبعی دارید؟؟؟
    که قانونی مصرف ان را تعیین می کند؟؟؟


    به اینجا مراجعه کنید و جمله "
    باید به طوری که در قوانین اسلام معین شده است " را سرچ کنید


    الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

    حمد و سپاس مخصوص خدایی که ما را جزء پیروان امام علی و امامان معصوم قرار
    داد

  18. صلوات


  19. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    172
    حضور
    4 روز 15 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    23
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    274



    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها


    با سلام
    عرض ادب و احترام

    برای پاسخ به این سوال باید چند نکته را یاداور شویم
    ابتدا این که مناطقى كه به دست مسلمانان در جنک ها تسخیر مى‏ شود، دو گونه است:
    1. مكان‏هایى كه با جنگ و نیروى نظامى گشوده مى‏ شود.
    این سرزمین‏ها كه در اصطلاح «مفتوح العنوة» (گشوده شده با قهر و سلطه) خوانده مى‏ شود، به منظور تقدیر از تلاش جنگجویانِ مسلمان در اختیار مسلمانان قرار می گیرد و رهبر جامعه اسلامى چگونگى تقسیم یا بهره‏بردارى از آن را مشخص مى ‏سازد.


    2. مكان هایى كه با صلح گشوده مى‏ شود؛ یعنى مردم منطقه‏ اى با پیمان صلح خود را تسلیم مى‏ كنند و دروازه‏ هاى خود را به روى مسلمانان مى‏ گشایند. قرآن كریم در ایه 6سوره حشر وَمَا أَفَاء اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْهُمْ فَمَا أَوْجَفْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ خَيْلٍ وَلَا رِكَابٍ وَلَكِنَّ اللَّهَ يُسَلِّطُ رُسُلَهُ عَلَى مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
    و آنچه را خدا از آنان به رسم غنيمت عايد پيامبر خود گردانيد [شما براى تصاحب آن] اسب يا شترى بر آن نتاختيد ولى خدا فرستادگانش را بر هر كه بخواهد چيره مى‏ گرداند و خدا بر هر كارى تواناست

    این امر غارتگری نمی باشد؟
    الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

    حمد و سپاس مخصوص خدایی که ما را جزء پیروان امام علی و امامان معصوم قرار
    داد

  20. صلوات


صفحه 1 از 8 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود